Nokia 5230 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 60 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 5230 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

Parin 03-04-2012
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

Aan het begin leek het heel wat, maar begon steeds meer nukken te vertonen. Steeds vastlopen als je hem van de toetsenblokkering af wilt halen. Soms helemaal niets meer willen doen, zelfs niet uischakelen (hierna heeft hij alles gereset dus ik had alleen alles wat op mn geheugenkaart stond nog maar). Verder moet je een eeuwigheid zoeken naar datgeen wat je nodig hebt. Een zeer onvriendelijk toestel in het gebruik.

Pluspunt is de gratis navigatie, werkt vaak beter dan de dure tomtom etc. en je kan er voor niets de hele wereld mee over!

Havaderi 30-03-2012
Geschreven voor: Nokia 5230 wit

Ben nu een jaar in het bezit en gebruik het toestel met een prepaidkaart van de Aldi. Prima toestel. GPS werkt prima. Voordeel: je hebt (in tegenstelling tot veel andere meningen) geen internetverbinding nodig. Vorig jaar heel Frankrijk er mee doorgereisd. Tot voor de poort van de camping. Het is wel raadzaam toch even de gebruikshandleiding erbij te pakken voor alle mogelijke instellingen. Erg tevreden met het toestel. Ook de agendafunctie werkt prima.

Bram Terlouw 07-03-2012
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

Ik gebruik deze telefoon nu al meer dan een jaar, hij werkt goed, gaat lang mee en is niet stuk te krijgen.
De camera is 2 megapixel maar valt te vergelijken met de Samsung Star die 3.2 megapixel heeft. Deze telefoon heeft geen Wi-Fi, wel 3G. Bij dit model heb je ook GPRS, wat betekend dat je hierbij geen telefoonmast nodig hebt en dus geen extra data verbruikt. Je kunt de navigatie downloaden via de Nokia Ovi Suite op je computer. De telefoon kun je uitbreiden met een MicroSD kaatje tot maximaal 16GB. Er kan een gewone koptelefoon of oortjes in gestoken worden, en de kwaliteit van het geluid is goed, geen ruis dat vanaf de telefoon komt.

febe 123 12-02-2012
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

Een verschrikkelijk toestel, ik ben op zoek naar een ander. Ik kan de gallerij van het toestel niet openen, dan schakelt hij uit en start opnieuw. Ik kan geen muziek meer luisteren, van de een op de andere dag bleek er een beschadiging te zitten in de muziekbestanden, die ik er niet af krijg. Ik kan via whatsapp geen foto's meer ontvangen. Hij loopt al vast als ik meer dan 2 toepassingen tegelijk open, of op een 'moeilijke' site kom.
Sinds het begin werkt de nummerherkenning raar. Ik zie van sommige contacten wel de naam staan, van anderen alleen het nummer (terwijl ik ze op sim en telefoon in de contacten heb staan)
Ik heb de telefoon nu anderhalf jaar. Pas geleden heb ik hem geupdate, dit heeft maar weinig verbeterd.
Gelukkig belt en smst ie nog, daar is ie tenslotte voor.

Tips voor reparatie of een nieuwe telefoon zijn welkom

Panadero 16-02-2012

Het toestel heeft mij niet in de steek gelaten afgelopen 1,5 jaar, maar na een val op de vloer waren de gesprekken niet meer te verstaan. Het is wel een toestel uitgevonden door een gepensioneerde kruiswoordpuzzel of Sodoku ontwikkelaar, wat een drama die menustructuur. In jou geval denk ik dat de gewenste toepassingen (en dan tegelijk geopend) te zwaar zijn voor het toestel. Ik heb een switch gemaakt naar een Samsung Xcover S5690. Kan tegen een stootje, is water en stofdicht, veel functie's en is lekker snel. Er gaat een (app)wereld voor je open!

Gerrit1996 09-12-2011
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

Ik heb de Nokia 5230 nu ongeveer anderhalf jaar. In het begin was ik er helemaal blij mee (hij was toen nog redelijk goed voor die tijd), maar na een paar maanden dacht ik echt, dit is een miskoop.
In het daglicht is hij zeer slecht leesbaar, en als je een gesprek wil opnemen, zou je dat in het begin niet weten hoe??
Daarnaast is de batterij ook niet je van het. Je moet hem minstens 1x in de 2 dagen opladen.
Het enige goede vond ik dat het geluid nog wel tot z'n recht kwam, maar daar houd het ook wel op....
Ik raad hem (zeker nu)vooral niet aan. Ik ga denk ik over op de Samsung Galaxy TXT.

MP11 29-11-2011
Geschreven voor: Nokia 5230 wit

Nooit eerder zoveel ergernis en frustraties gehad als met dit toestel. Ik vind 'm alles behalve gebruiksvriendelijk. Het wijzigen van een heel voor-de-hand liggende functie als het belsignaal, heeft me uren zoeken gekost en ik heb het uiteindelijk gevonden, diep weggestopt in het menu, op een oplogische plaats. Ook het scherm is vreselijk. Zodra je buiten komt, kun je al niets meer zien op het scherm. Ben dan ook op zoek naar een ander toestel.

lies70 28-11-2011
Geschreven voor: Nokia 5230 wit

Telefoon ziet er prachtig uit, makkelijk in gebruik. Na 1! dag stopte hij er mee, ging niet meer aan. Opgestuurd naar Nokia, kwam na een paar weken terug. Probleem bleek niet verholpen, telefoon ging alleen aan onder stroom en schakelde wederom steeds weer uit. Wat een slecht toestel en belabberde service van Nokia.

EJ2008 26-09-2011
Geschreven voor: Nokia 5230 wit, zilver

Een zeer traag werkend toestel.
In een omgeving met zonlicht is het display nagenoeg niet afleesbaar. De verstaanbaarheid van gesprekken is matig.
Het toestel is zeer schok- en valbestendig!
De Nokia route planner is uitsluitend in Nederland gratis; zodra grens wordt overschreden wordt verbinding met een netwerk gemaakt en moet duur worden betaald. Nagelaten wordt dit bij de aanschaf kenbaar te maken hetgeen een slechte zaak is. Het opstarten van de routeplanner duurt veel te lang; met wijziging van de route tgv werkzaamheden heeft het toestel teveel moeite om een alternatieve route te produceren.

Holy53 04-11-2011

Routeplanner is gewoon gratis. Heb internet uitgeschakeld zodat hij geen verbinding kan maken.
Ben er mee naar Spanje geweest. Werkte overal, Belgie, Luxemburg en Spanje. Verder is het een telefoon met navigatiemogelijkheden, dus niet vergelijken met een stand alone navigator.
Ben er zeer tevreden mee.

Gijs46 22-11-2011

EJ2008 schreef: >>De Nokia route planner is uitsluitend in Nederland gratis; zodra grens wordt overschreden wordt verbinding met een netwerk gemaakt en moet duur worden betaald.<<
Ten eerste is het navigeren gratis, maar volgens mij heb jij alleen de NL kaart op je mobiel staan.
Download de landen waarvan je denkt die nodig te hebben en schakel sowieso internet voor navigatie uit.

Zoek de uitleg van Flowers op 01-06-2011 eens of gebruik de link:

Dasha1410 28-08-2011
Geschreven voor: Nokia 5230 wit, zilver

Ik heb dit toestel nu een jaar en ik moet zeggen, ben nog steeds heel erg tevreden.
Heb 2 keer een vastloper gehad, maar das verholpen door een up-date uit te voeren.
Geluid is heel goed. Met bellen altijd duidelijk verstaanbaar en muziek afspelen is als met een degelijke mp3 speler. Wel een eigen koptelefoon nemen, want de dopjes van Nokia zijn niet al te best.
Camera doet het voldoende, maar is een standaard ding. Je weet echter dat als je goede foto's wilt maken je dat met een degelijke camera moet doen niet een gsm. Of je moet meer geld te besteden hebben.
Navigatie vind ik makkelijk in gebruik. Een beetje uitproberen en je ontdekt vanzelf hoe het werkt. Verder kan je hem ook zonder internet gebruiken, gewoon de kaarten op je telefoon zetten. En heb je geen usb kabeltje voor deze telefoon, prik je gewoon je sd kaartje in een externe kaartlezer en zet je zo alles over. It's simpel.
Agenda functie werkt naar behoren. Galerij krijg je direct toegang tot via een touchscreen recht boven in. Makkelijk.
Internet doet het bij mij erg goed. En heb een aantal apps van de ovistore die heel handig zijn en gratis ook nog.
En dan de degelijkheid. Krijgt echt een 10, aangezien ik de telefoon al meerdere keren op laminaat heb laten vallen, hij buiten al een paar keer over de stoep is gestuiterd en een paar regenbuien heeft overleefd.
Als laatst vind ik de vormgeving goed. Ligt goed in de hand en heeft een duidelijk, groot scherm. En het touchscreen reageert nog steeds als een zonnetje :)
Een aanrader dus.

Dasha1410 16-12-2011

Heb deze mobiel nogsteeds, maar hij begint nu wel kuren te vertonen. Paar keer een raar beeldscherm gehad. Na de laatste software update een paar failures gehad met functies openen. Verder belt ie nogsteeds prima, fb gaat goed, mail lezen lukt, foto's maken ok, batterijduur nog zo'n 3 dagen bij redelijk intensief gebruik.
En hij is weer een paar keer gevallen, maar daar merk je verder niets van. Dus degelijk is ie zeker. Kijken hoelang ie het nog volhoudt.

Kristof Van den Broeck 01-08-2011
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

Ik zweer steeds bij Nokia, maar dit is het eerste Nokia toestel dat me teleurstelt!

De navigatie werkt prima en in tegenstelling tot wat sommigen hier zeggen, werkt ze wel degelijk zonder internet verbinding. Je moet wel even de Ovi Maps installeren, dit kan thuis via pc.
Het touchscreen is zeer leuk en werkt best goed.

MAAR:
- Spijtig dat Wifi ontbreekt.
- Slechte fotokwaliteit en geen flash. Mijn vorige Nokia had evenveel megapixels en een flash en maakte veel betere foto's en je kon tenminste in het donker trekken!
- De galerij trekt op niets!!! Al je foto en video bestanden worden door elkaar weergegeven. De mappen waarin ze netjes op mijn SD micro kaart staan, worden niet weergegeven. Je kan ze wel terug indelen in je galerij, maar dat is dubbel werk en vergt massa's tijd gezien je ze één voor één moet selecteren en verplaatsen. Mijn vorige gsm gaf netjes alle mappen weer die ik al had. Verscheidene mails met support hebben niets uitgehaald.
- Het toestel installeert mappen op mijn SD kaart zonder mijn weten of mijn toestemming. Om ze af te vegen moet je de SD kaart in de pc steken.
- Hoewel mpeg4 bestanden compatibel zijn,krijg ik er veel niet afgespeeld. De 3gpp bestanden zijn slechte kwaliteit.
- Mijn toestel is in het eerste half jaar vervangen door een nieuw toestel, want mijn ontvangst was volledig stuk. De herstelnota vermelde iets totaal anders. Maar bon, ik had een nieuw toestel.
- De batterij liet het na een half jaar al afweten.
- Vaak verandert de pieptoon bij het aanraken van toetsen in een krassende toon. Softwarefout?
- Minder gebruiksvriendelijk dan vorige Nokiamodellen.

Het is dan wel een mooi toestel en het heeft veel mogelijkheden, maar het is slecht uitgewerkt en het is de eerste keer in 13 jaar tijd (en 6 Nokia toestellen) dat Nokia mij enorm teleurstelt. Ik wou daarom nu een C7 kopen, maar daar blijken veel problemen mee te zijn. Misschien geen Nokia meer.

corke6 17-07-2011
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

Ja, waar zal ik beginnen?
De telefoon gebruik ik voor de goede agenda functie.
Deze synct zonder problemen met mijn macbook.
Navigatie, leuk maar niet gebruiks vriendelijk.
Nokia vergeet even te te vertellen dat je een internet verbinding moet hebben om te kunnen navigeren. Deze gebruikt namelijk ook de satellieten van van de provider!!!!
Heb je geen internet bij je abonnement dan heb je pech en werkt het navigeren maar half.
Tja, resetten moet ik ook regelmatig doen, maar vaak doet de telefoon het zelf wel!!! Gewoon tijdens het ontvangen van een sms blokkeert ie gewoon wel eens.
Niet altijd maar soms.
Is al 1X aangeboden voor reparatie vanwege een batterij probleem.
1 van de batterijcontacten in de telefoon zat los en daardoor ging de telefoon steeds uit.
Sind de reparatie geen last meer van gehad maar vertoond ie soms nog wat kuren.
Al met al niet echt geweldig allemaal.
In mijn ogen niet Nokia waardig!!

Gamma 05-06-2011
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

Ik heb eerst de gebruiksaanwijzing bestudeerd. Deze is niet erg duidelijk. Er staat bijvoorbeeld niet duidelijk hoe en waar de sim-kaart moet worden aangebracht. Er zijn 2 sleuven, 1 voor Sd microkaartje (die zat erbij, tof) en 1 voor de SIm-kaart. Het is vervolgens niet duidelijk in welke richting de sim-kaartje er moet worden ingeschoven en hoe je die er uit krijgt als het mis gaat. Pas nadat je de batterei hebt aangebracht word dat goed duidelijk hoe de simkaart dient worden aangebracht.

Na het dekseltje te hebben opengepeuterd (dat kan ook wel wat duidelijker en handiger) kon ik de batterei plaatsen.
Helaas beschikt deze mobiel niet over de mogelijkheid om via je wireless router thuis te internetten, dus je hebt altijd belkosten als je wilt internetten. Ik vind dat een groot minpunt. Je kunt wel met een USB kabel verbinding met je computer krijgen. Het kabeltje (+10 euro) moet je dan nog wel apart bij kopen (afwijkend micro formaat)
In het buitenland werkte bij mij de navigatie niet, in het nederland duurt het vrij lang voordat er verbinding is. Volgens mij overschrijft OVI suite je oorspronkelijke voorgeprogrameerde navigatiebestanden want daarna doet ie niets meer als je niet online gaat. Je batterei is daardoor soms eerder op dan dat je de bestemming hebt bereikt.

Ik wilde op micro Sd kaart een aantal videofilms zetten, dit gaat heel redelijk met windows 7. Windows 7 converteert je filmpjes mooi naar het juiste formaat van je mobiel. Het terugvinden van je films op een makkelijke manier is een ander verhaal. Het lukt.... maar niet vanuit de gebruiker geredeneerd.

Het gebruikersgemak van de nokia 5230 is verder redelijk intuitief. Na een paar uur had ik aardig goed in de gaten waar de verschillende functies te vinden waren. Maar ja als die telefoon van dat fruitmerk hebt gebruikt is alles een achteruitgang op gebied van gebruikersvriendelijkheid. Als je al een andere nokia voorheen had kun je betrekkijlijk eenvoudig je afspraken en contacten overzetten. Ben ik gillend enthousiast over deze telefoon???...... niet echt, maar voor telefoneren is het goed genoeg denk ik en de radio is wel grappig.

Stekje 27-05-2011
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

Heb dit apparaat gekocht via Aldi, moest eerst een Up-date uitvoeren (geen verschil voor en na up-date), toen kaarten gedownload, alles zeer eenvoudig via "OVI" maar dan moet je of een internet abonnement hebben of via je PC, maar dan moet je een USB kabel kopen/lenen met mini-plug (niet bijgesloten), dan werkt het goed.
Het beeldscherm is buiten (daglicht) slecht leesbaar ook bij andere instellingen.
De ingebouwde GPS antenne is waardeloos, de "fix" komt na 15 tot 30 min tot stand en valt zo weer weg.
Weet niet of dit normaal is, vlg handleiding enkele seconden!!!!
Muziek, foto's, film, radio, geen opmerkingen werkt prima, natuurlijk ook de telefoon.
alternatief: het duurdere type voorzien van beter scherm en natuurlijk WiFi (Nokia 5800)

M. Luijken 09-04-2011
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

Geweldig apparaat!! Het is even uitzoeken en uitproberen maar dan heb je ook wat.
Mijn vorige telefoon was er een waar je mee belt en smsjes verstuurt, klaar.
Deze is een totaal andere. Uitgezocht via Kieskeurig. Ik wilde de gratis navigatie wel eens proberen, en ben er heel erg tevreden over. Het werkt echt :) Alleen wandel/fiets zou iets beter kunnen.
Foto kwaliteit is prima. Door inzoomen wordt de kwaliteit iets minder. Niet doen dus.
Verder een prima toestel die ook met prepaid, zonder internet, prettig werkt. Veel mogelijkheden doordat je hem op de computer kan aansluiten. Handig voor muziek en foto's.

sdegraaf 18-03-2011
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

Ik ben al bijna een jaar in het bezit van deze Nokia. Ik vind het een zeer degelijk toestel met genoeg functies voor een lage prijs. Batterij gaat erg lang mee, bij mij soms een week.
Camera is aardig goed alleen jammer dat er geen flitser op zit.

steps67 30-12-2010
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

heb het apparaat nu een half jaar.
eerst snel leeg met bluetooth aan , na update opgelost.
echter onlangs had het toestel een koorts aanval, werd erg warm en liep snel leeg.
batterij eruit en opnieuw opgeladen en het was over!
wel een extra batterij besteld voor als het weer gebeurd, die laden we op en houden we bij de hand.
verder redelijk tevreden , bediening mag sneller en helaas geen wifi.
maar voor zn prijs verder prima.

R.J.S. 08-12-2010
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

Prima toestel afgezet tegen de prijs. Ik had rap alle functies onder controle. De gebruiksaanwijzing is met de basis-instellingen nogal mager, dit mag beter maar doet aan het toestel zelf niets af. Ik heb toestel via de bank (R) en kan ook veel extra's doen, zoals o.a. Parkeergeld regelen op de minuut af, internet en navigatie is gratis bij normaal gebruik, snel even saldo checken, betalen en meer. En dat voor slechts Euro 8,50 p.mnd de komende 2 jaar bij normaal gebruik.
Incl. toestel

Kenny13 07-12-2010
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

Een mooi mobieltje. Hoewel er op internet veel geklaagd wordt over het gebruiksgemak, ben ik daar gewoon tevreden over.
De camera doet zijn werk goed en levert voor een 2MP camera een mooi resultaat.
Alleen de navigatie valt wat tegen: zonder mobiel internet duurt het zoeken van de locatie erg lang (ca 15 min), waardoor ik dit maar weinig gebruik. Maar mocht ik een keer verdwalen, dan is t fijn dat het er op zit.
De geluidskwaliteit is goed, al had de speaker voor de ringtones wel iets krachtiger mogen zijn (de hardste stand had echt nog wel wat harder gemogen)

Erg fijn dat er een geheugenkaartje en autohouder worden meegeleverd. Alleen het ontbreken van een USB kabel in de doos vind ik gewoon slecht. (tip: voor 2 euro koop je een merkloos kabeltje op Ebay)

Hoewel de telefoon uiteraard op een aantal punten minder is dan de duurdere smartphones, ben ik erg tevreden over zijn prestaties.

jos0403 07-12-2010
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

Is voor zijn prijs een toestel met enorm veel mogelijkheden.
Heb hem speciaal gekocht voor zijn GPS (die trouwens perfect,en inderdaad gratis,werkt)
Is wel even zoeken geweest hoe alles precies werkt maar met de uitgebreide handleiding op internet en de respons op dit forum kom je er wel uit.
Kortom : prima apparaat!

shanneke 02-12-2010

Hallo allemaal,

Sinds een kleine week de telefoon gekocht :-)
Verder wacht ik nog even mijn om mijn mening geven, het is mijn eerste 'smartphone' dus wel even wennen.
Tis namelijk nog veel zoeken hoe alles werkt omdat ik de gebruiksaanwijzing in het boekje niet uitgebreid genoeg vindt.

GPS kan ik dus zonder internet ontvangen dus daar ben ik al blij mee, moet hem alleen nog een keer uittesten. Verders heb ik veel gehad aan de reviews hier ! Ben er erg blij mee en kom zo ook verder.

Verder lees ik hier wel dat mensen kaarten willen downloaden, op mijn telefoon zit zowiezo de kaart van België. Ik neem aan dat mensen kaarten van andere landen willen downloaden ?

Anieways hier laat ik het even bij, word vervolgt :-)

henkie0708 01-12-2010
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

Ik heb dit??? toestel nu een halfjaar in mijn bezit. (nou ja bezit). Het is mijn 3e toestel en mijn 4e reparatie. Elke keer iets anders.Laat niet op, valt telkens uit, ringtonen die niet doen.
En elke keer alles opnieuw weer instellen na elke reparatie. Ik heb jaren een 2630 gehad en nooit geen enkel probleem en dit is echt een bagger toestel.

A.J.Gerlich 27-11-2010
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

Ik heb dit toestel nu 3 maanden en ik vind het een waardeloos apparaat loopt gemiddeld 3 keer per dag vast werkt niet soepel kan veel internet pagina's niet aan kortom de mis koop van het jaar

erik-1 22-11-2010
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

ik heb deze telefoon nu twee maanden in bezit en de mogelijken heden zijn bijna onbeperkt wel even uit zoeken maar werkt goed.
Ik heb eigelijk weinig negatiefs te vertellen behalve dat hij niet of langzaam youtup,maar dat is niet anders met abbonement van 10 euro.Om sneller te internetten opera mini gebruiken werkt goed

sjakie

Avio 01-11-2010
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

Geweldige telefoon. Goed betaalbaar en zeer uitgebreid. Met een microSD kaartje erin plemp je 'm vol met muziek en zelfs films in mp4 formaat. Tijdens afgelopen herfstvakantie in Spanje was de navigatie echt geweldig en ook de ingebouwde camera is van voldoende kwaliteit voor wat vakantie snapshotjes.
Eigenlijk is het enige wat deze telefoon mist een wifi antenne.

Lusajoda 29-10-2010
Geschreven voor: Nokia 5230 zwart

Ben er wel tevreden over, maar ... ik vind het ontzettend vervelend dat je elke applicatie, of wat je ook gebruikt, moet afsluiten via 'opties' en dan afsluiten. Doe ik dat niet, dan is de batterij binnen een dag leeg... Doe ik dat wel, dan gaat de batterij wel wat langer mee.

Verder vind ik het ontzettend storend dat ik de muziek die ik op de kaart zet niet in de gsm te zien krijg.
Ik heb geen USB kabel, maar stop het geheugenkaartje in mijn pc, zet dan de muziek er op en ... vervolgens ziet mijn gsm de bestanden alleen in de bestandsbeheer. Ik kan ze onmogelijk toevoegen aan de muziekplayer. Dit is me wel gelukt via OVI op de pc en dan via bluetooth naar de pc. Maar omdat dit zó enorm omslachtig is, gebruik ik dus weer trouw mijn eigen mp3 speler...
Vind het gewoon RAAR dat ik dus bij bestandsbeheer de bestanden wel zie en ze niet in de muziekspeler krijg.
In de handleiding, http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_5230_UG_nl.pdf roepen ze ook alleen maar die OVI.

De navigatie is voor mij ook vrij ingewikkeld, gebruik het daarom ook vrijwel niet.

Al met al, deze gsm is even een gsm om te overleven tot dat mijn abonnement verloopt (oude gsm overleden) en daarna komt er, gelukkig, een andere en absoluut geen Nokia meer!
Had hiervoor jaren lang Sony Ericsson, nou, dat werkt veel fijner, geheugenkaart er in, muziek er op, geheugenkaart terug en afspelen maar! En Applicaties stop je gewoon met de rode knop... dan gaat ie uit en is die ook uit en blijft deze niet op de achtergrond draaien.
Als ik even wil sms, daarna internet, daarna navi, alles blijft op de achtergrond draaien.

Nieuwe kaarten kan ik er ook al niet op zetten... constant geeft hij aan: Geheugen is vol... Terwijl bij het bestandsbeheer nog genoeg geheugen over is.

Oké, voor de mensen die hem willen kopen...
Het is toch een kwestie van zelf proberen.... Ik raad hem niet af, maar ook zeker niet aan.
Heb hem nu een maand, gebruik hem dagelijks, heb er aantal leuke applicaties op gezet (en toch is dat geheugen niet vol).

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit apparaat helemaal geweldig vinden, nou, ik zou zeggen, lees daar de reviews van.

Groetjes Saïma