Nokia C7-00 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia C7-00 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

HenkOo 13-04-2015
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

Heb de C7 inmiddels meer dan 4 jaar en werkt nog perfect!
Prima camera, nog redelijk wat apps en de kaarten zijn vorige week zelfs weer up-to-date gebracht. Prima service van Nokia! Ik wacht met het aanschaffen van een nieuwe telefoon dan ook maar tot 2016 wanneer Nokia zelf weer een telefoon op de markt mag brengen. (dan een Android waarschijnlijk)

michel-audi 01-02-2014
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

Toestel nu ruim 2 jaar in bezit. Functioneert prima. Doet beslist niet onder voor een IPhone of Samsung toestel. Erg goede Camera ! , 8 MP

angie123 05-07-2012
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

Voordelen:
- Bellen, internetten, agenda, navigatie, e-mail... alles werkt prima!!
- En dat voor deze prijs (vergeleken met andere toestellen is hij redelijk 'goedkoop')

Nadelen:
- Na het downloaden van een aantal (gratis) apps werkte het e.e.a. niet meer. Geen andere oplossing mogelijk dan het appraat formatteren en herinstalleren.
- Het systeem is een aantal keren instabiel geweest. uitzetten, batterij eruit-en-erin, en hij deed het weer. Misschien had het wel te maken met het vorige nadeel wat ik noemde?
- Beperkt aantal apps beschikbaar
- Geen samenwerking met bijvoorbeeld Android en Windows 7-toestellen in huis.

Conclusie: gebruik hem als stand-alone apparaat en download niet teveel apps, dan heb je voor deze prijs een prima toestel.

SJoy 05-03-2012
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

Ik ben in principe zeer tevreden over de C7. De meest recente update Belle maakt het een nog prettiger toestel. Toch ga ik als jarenlange Nokia fan nu met pijn in mijn Nokia hart toch over op een Samsung Galaxy omdat daarvoor veel meer apps en goedkopere abonnement aanbiedingen verkrijgbaar zijn.

SJoy 23-06-2012

Enkele maanden verder ben ik blij met de apps op mijn Galaxy S2 maar had ik liever gewild dat ik deze apps op mijn Nokia C7 had kunnen gebruiken en dan was ik nu zeker nog een blijde gebruiker.
Ik gebruik mijn C7 nu nog als navigatie en als backup. De batterij van de C7 gaat veel langer mee dan die van de SGS2.
Ook de Facebook app vind ik op de C7 prettiger. Jammer dat zelfs nu nog steeds zo weinig apps beschikbaar zijn voor de Nokia C7.
Voor eenvoudig/basic gebruik zoals bellen, agenda, sms-en, whatsapp, facebook, nieuws, muziek luisteren en navigatie is de C7 prima.

rjverheem 19-02-2012
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

Ik ben erg tevreden over dit toestel. Het toestel kan volgens mij alles wat je met een i-phone ook kan. Wat helemaal top is, dat je navigatie heel goed offline werkt. Je hoeft dus niet verbonden te zijn via een data abonnement. Dat komt omdat alle kaarten in je geheugen staan. Bellen is natuurlijk uitstekend, apps downloaden, e-mail, facebook, whatsapp, het werkt uitstekend. De batterij gaat bij intensief gebruik twee dagen mee. Ik ben thuis vrijwel continue verbonden met Wifi. Enige dat me nog niet gelukt is om Symbian Belle te downloaden, die krijg ik niet in de downloadlijst te zien.

Hanneke. 22-01-2012
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

eerder liet ik de review achter dat mijn telefoon al gecrasht was. Deze is opgestuurd naar Nokia. Ik kreeg deze na ongeveer 3 weken terug. Helemaal goed nu en totaal geen problemen meer mee.

Een fijn toestel met dezelfde mogelijkheden als een dure Iphone.
Als je dol op apps bent,dan wel even oppassen. Ze werken met hun eigen apps en niet alles kan op je telefoon.

geennokiameer 18-12-2011
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

Ik heb de nokia c7 nu 2 dagen.
Ik ben zeer ontevreden en breng hem maandag weer terug naar de winkel.

Toen ik de teleffon uit de verpakking haalde heb ik hem gelijk opgeladen.
Daarna aan de pc gezet en de updates erop gezet.

Tijdens de updates valt dat ding (buiten dat Nokia suite dit aangeeft om) constant uit, ik krijg m dat pas nna 10 keer aandrukken aan, vervolgens is de batterij binnen 1 uur leeg, ook nadat ik de WLAN uitgezet heb.
Hij loopt vast en het is nu zover dat ik m niet eens meer terug naar fabrieksinstellingen kan zetten omdat ie niet meer aan wil.
Ik ben er nu 2 dagen mee bezig en zocht de fout in de WLAN.
Maar zoals ik meerdere berichten lees, ben ik niet de enige met deze problemen en daar betaal je dan bijna 300,-- euro voor.
En Nokia is voor mij nu voorgoed verleden tijd.

Misschien is het een bepaalde serie die zoveel problemen maakt.

beerbash 19-12-2011

Waarschijnlijk een maandagmorgen apparaat, bij ons werken de beide c7's prima, met lange batterij duur, op WLAN, en lopen nooit vast. Aansluiten op de Nokia Suite op de PC werkt als een trein, integenstelling tot het verleden waarbij het aansluiten van telefoons, ook andere fabrikaten, altijd try and error was. Nu is het stekker erin en werken.

Warlord Dragon 01-10-2011
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

De c7 heb ik al vanaf eind oktober2010! Eigenlijk wou ik overgaan op de N8! Maar door het uitstellen daarvan koos ik maar de c7!
Het is inderdaad een toestel waar je echt veel meer kan!
Zelfs heb ik vroeger de 3210, 3310,3330 en n85 en de n97mini en nog wat onbeduidende andere merken gehad, maar de c7 springt toch wel goed uit de bus!
De geluidskwaliteit een 8, de luidsprekers is verkeerd geplaatst. Aan de achterkant bij de hoofdlens!
Nadeel is het luisteren van muziek en ook bij navigatie.
Mogelijkheden 9> tja had ook een 10 gekund.
Moet wel zeggen dat ik geen 022.015 firmware heb, maar de 024.001. Toestel was net een paar maanden geleden uitgevallen door software. En bij terugbrengen, kreeg ik een hogere versie van de Anna. En toen was de Anna eigenlijk nog niet uitgerold!!!
Vormgeving> Uiterst mooi toestel! Je zou kunnen zeggen dat het meer een ladyphone is!
Of beter gezegd, mooi gevormd als de mooiste vrouw op aarde!
Degelijkheid>8 Het ziet er fragiel uit! Maar is het niet! Zoals ik wel gewend ben van de Nokia.
EEn cijfer minder omdat ik het toestel liever beschermd met een orgineel hoes! Nog steeds geen kras op!

pierreE 29-09-2011
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

ik ben een die hard nokia fan die onlangs op android wilde overschakelen maar dat lag me helemaal niet. dus toch de C7 aangekocht.
ik moet zeggen dat ik er totaal geen problemen mee heb gehad tot nog toe behalve 1 keer een bevroren scherm.
hij ligt goed in de hand en voelt een beetje zwaar en degelijk aan. de glasplaat is goed krasvrij, na drie maanden nog geen spoor van een krasje te zien. het geluid is goed en ook de foto's mogen er zijn, enkel spijtig dat nokia te gierig was om er auto focus op te zetten. nu noemen ze het fixed focus. dus plaatjes schieten doe je vanaf minstens 1 meter afstand.
ik heb er symbian anna op gezet en vooral de agenda is flink onder handen genomen. nu kan je je afspraken veel beter beheren. bij de update naar symbian anna krijg je ook angry birds erbij. voor mij weer een mooie nokia ervaring met deze C7.

bierbash 20-09-2011
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

Misschien is de C7 een gebruiksapparaat en de iphone een veel te dure hype. Heb vandaag weer eens me de iphone zitten spelen van mijn zoon:
Op de C7 een onovertroffen overzicht op het hoofdscherm met alle ontvangen emails, sms of whatsapp berichten, agenda afspraken. Bij de iphone moet je daarvoor diverse schermen doorspitten, openen, sluiten.
Een makkelijk weekoverzicht in de agenda is niet eens aanwezig in een iphone.

Hanneke.K 11-09-2011
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

vorige maand een Nokia C7 gekocht. Na wat opstartproblemen (viel uit en liep vast) teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Daarna deed het toestel het een week uitstekend om vervolgens in 1x te crashen. Opgestuurd naar Nokia en na 3 weken wachttijd mag ik het toestel weer ophalen. Ik ben benieuwd hoe lang het nu meegaat. Het is een mooi toestel met absoluut veel functies, maar het crashen blijkt vaker voor te komen. Degelijkheid dus een 1

fam2425 07-09-2011
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

Kocht het toestel op 18 nov 2010 via gsmeasy.nl. Het eerste toestel had heel veel problemen (batterij/toestel wordt warm tijdens opladen, uitvallen, niet meer aan kan staan, snel lege batterij, vaak de volgende ochtend), dan maar teruggestuurd. Het tweede toestel kwam in de tweede week van dec 2010. Het leek in het begin goed te werken, maar niet naar mijn verwachting (batterij snel leeg, traag, trage internet ondanks snelle verbinding). Na een paar keer updates uitgevoerd leek het ietsje sneller te werken. Medio april reageerde het toestel trager en trager op het schuifschakelaar aan de rechter zijde van het toestel. Het is de ontgrendelingsschakelaar. Opeens viel het schuifknopje begin mei zomaar eraf. Klacht indienen bij gsmeasy is een slepende zaak geworden. Dynafix, het reparatiebedrijf van gsmeasy heeft bekende val- stoot- en drukschade geconstateerd en mij de schuld geven als de veroorzaker! De zaak wordt nu behandeld door een geschillencommissie. Heeft iemand ook hetzelfde probleem met het schuifschakelaartje of andere mechanisme? Op internet heb ik veel slechte ervaringen gelezen met slechte exemplaren van dit toestel.

OzzytasteTR 09-10-2011

Je moet het schuifje helemaal niet gebruiken. Even gratis 'Quick Lock' downloaden via OVI en je hebt een touch vergrendeling.

Bierbash 07-09-2011

Een update:
Ik heb de C7 nu geruime tijd in gebruik en bevalt nog steeds prima. Met de nieuwste software update van vorige week zijn de kantjes nog wat aangescherpt. Zeer stabiel systeem, een echt gebruiksding.
Hoesje is niet nodig, hij is robuust genoeg dank zij het display van glas. Onlangs tijdens het racefietsen uit mijn handen geglipt, op het beton gestuiterd; geen probleem behoudens was krassen op de hoeken.
Voor de update wilde hij nog wel eens spontaan opnieuw opstarten, maar dat is nu ook voorbij. de agenda is nog wat gebruikersvriedenlijker worden. Behalve een landschap toetstenbord nu ook een portrait toetsenbord dat tot mijn verbazing nog prima werkt ook nog.
Navigatie zoals bekend onovertroffen.
Zeer gebruikersvriendelijk, beter dan de Android met ingewikkelde instellingen en chaos menu's.
Synchronisatie van de agenda en de contactenlijst met de Outlook op mijn werk werkt nog steeds als een speer.

vurig en wild 06-06-2011
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

Na enkele weken in kast gelegd, en terug mijn HTC wildfire in gebruik genomen! Veel gebruiksvriendelijker.....vooral het toetsenbord! (om o.a. sms'jes te versturen. Bij de duurdere nokia duurt het 2x zo lang om een sms te sturen). Enig voordeel van die nokia: foto's en video-opnames zijn van prachtige kwaliteit (8 megapixels).....maar het toetsenbord heb ik meer nodig dan foto's of video-opnames maken. Voor het toetsenbord alleen al zou ik zeggen: niet kopen

windowscreen 15-05-2011
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

Prima ding, degelijk, snel en gedistingeerd uiterlijk.
Het invoeren van tekst gaat erg goed, werkt flitsend, maar als je een E72 gewend bent is het erg wennen dat je maar hoeft te wijzen naar het scherm en hij reageert al. Verder is natuurlijk een nadeel van een touch dat als je een agendapunt invoert, je steeds moet switchen naar het toetsenbordinvoerscherm. wat dat betreft weet ik nog niet of ik het bij touch hou.
Batterij wel snel leeg in verglijking met mijn 'oude' E72, maar wel weer sneller in het gebruik en een aantal zaken werken net even wat beter.

Synchroniseren met mijn Yahoo is probleemloos.
Synchroniseren van agenda en contacten via exchange werkt ook probleemloos, zij het dat bij het overgaan van de E72 er een aparte agenda is bijgekomen. Dat had ik niet door met gevolg veel dubbelingen in combinatie met exchange.
Mooie van deze telefoon is dat je op de frontscherm alle email boxen, agenda, gemiste activiteiten, tegelijk zichtbaar kunt instellen en van daaruit direct kunt openen.
Browser kent geen mobile site mode waardoor letters van webpaginas heel klein zijn en je moet inzoomen waardoor vervolgens de tekst buiten beeld komt. Daarom Opera geinstalleerd. Jammer want de Nokia browser vind ik prettiger werken dan Opera op zich.
Overal een prima apparaat, beter dan de HTC wildfire van mijn zus welke een stuk fragieler is (altijd een hoesje gebruiken) en een minder prettige bediening heeft (bijv 4 van die domme knopjes aan de onderkant).

Marian40 13-04-2011
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

Ik heb mijn Nokia C7 nu 8 weken in bezit en ik vind het een heerlijk toestel. Is gebruiksvriendelijk en ziet er ook nog eens mooi en stevig uit. Ik heb geen internetabonnement maar gebruik Wifi. Dit werkt heel erg goed. Ik krijg mijn emails op de telefoon dan ook sneller binnen als op de computer. Er is meer dan genoeg te downloaden uit de Ovi-Store. Het belgeluid is goed. Standaard hele leuke ringtones! De muziek op de telefoon is met oortjes goed, zonder oortjes wel wat blikkerig. De batterij gaat ook bij mij niet zo lang mee, hooguit 2 dagen. 's Morgens even aan de oplader en je kunt er weer tegen. Foto's zijn goed, al had ik van een 8mp-camera toch iets meer verwacht. De opgenomen filmpjes daarentegen vind ik heel scherp. De routeplanner/ovi-kaarten heb ik nog niet gebruikt, maar dit schijnt goed te werken. Groet van een tevreden gebruikster.

Peteroes 04-04-2011

---------- update review 04-04-2011 ----------
Update van 25-03 waarin ik de problemen met de software beschreef. Met het apparaat naar het Nokia Care Centrum in Assen geweest. Tja, blijkt het een Engels apparaat te zijn ( dat krijg je als je goedkoop via internet je slag slaat), waardoor er een aantal patches ontbreken. Zij hebben voor 15 euro de software opnieuw ingeladen. Kon er in de winkel op wachten! Nu loopt alles veel sneller en eenvoudiger, kan ik mijn foto's bekijken en herkent mijn computer de nokia waardoor ik ook OVI maps kan gebruiken. De gratis offline kaarten voor navigatie is echt geweldig. Scheelt ook veel dataverkeer i.t.t. tot Android. Kwaliteit en degelijkheid van het apparaat zijn prima. Zoals bekend van Nokia gaat, na een aantal malen de batterij geheel ontladen te hebben, deze nu dagen mee (wel even de WLAN scan uitschakelen). Een aanrader als alternatief voor de veel duurdere N8 die nagenoeg over dezelfde specificaties beschikt maar daarnaast een HDMI uitgang heeft. De beschikbare apps via de Ovi winkel blijven echter onder de maat vergeleken met Android en Apple. Al met al een degelijk apparaat met goede foto en video kwaliteit en helder geluid tijdens het bellen. Ben er blij mee. Met dank aan Nokia Center in Assen

---------- oude review 25-03-2011 ----------
Werkelijk een prachtapparaat voor weinig geld ( 260,-). Het probleem zit in de software. Het loopt niet en synchroniseert niet met windows 7 64 bit. Geen stuurprogramma te vinden. Dagelijks een vastloper. Foto,s en kaarten kunnen niet zichtbaar gemaakt worden. De logica van Symbian 3 ontgaat mij ten ene male terwijl ik gewoonlijk wel snel thuis ben in een nieuwe software omgeving. Zou de samenwerking met windows dan toch de redding van Nokia worden? Dat wat ze nu aan Symbian OS produceren is gedoemd te mislukken. Jammer want het is een mooi apparaat met veel mogelijkheden en een prachtig beeld.

kris125 15-03-2011

hallo ,

Ik heb mijn C7 al meer dan drie maanden ik eb er totaal geen last . hij werkt heel vlot en kan erzoveel mee doen , ook met de batterij heb ook geen last . alleen mag het internet icoontje niet aanstaan met een slot langs . ik weet niet wat dat betekent maar gaat automaitisch terug weg .voor de rest prima . ik ben er gelukkig mee en de bruine die is zo mooi

passant6 09-03-2011
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

Advies: Specifieke prijs/kwaliteit verhouding.
Kopen als je geen data-abonnement hebt en niet de meest gelikte telefoon hoeft maar wel met veel functies en voor een leuke prijs.

Niet kopen als je helemaal los in de social media bent en uiterlijk/vorm ook heel belangrijk vind.

Pluspunten:
Navigatie volledig aan boord. Ideaal als je geen dataabonnement hebt. Ook de integreren met je agenda en telefoonboek. Da's nou nog eens handig.
Lange batterijduur
Snel beturingssysteem, voldoende gratis apps te downloaden
Koppeling met Outlookagenda

Minpunten
Degelijkheid. Ook ik ben aan mijn 2e model toe omdat de eerste een drama was met uitvallen, vastlopen etc. Deze doet het wel goed
Besturingssysteem / interface is minder mooi en gebruiksvriendelijk dan zijn concurrenten.

nikcha96 26-02-2011
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

heb mijn c7 3 maand en nu begon hij te haperen wat later viel hij uit en was niet meer op te starten.
Binnengedaan in een nokia care punt, na 2 weken had ik hem terug.Heeft juist geteld 2 minuten gewerkt en viel terug uit.Terug binnen gedaan hebben hem geprobeerd met nieuwe batterij,niets aan te doen en teruggestuurd
naar nokia,wacht nog steeds!!!
Ik was nochthans zeer tevreden over mijn vroegere nokia's!!!

jangerrits 07-02-2011
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

Een week in bezit, een hele leuke gsm, wat betreft mogelijkheden, gebruiksgemak en vormgeving.
Het touchscreen werkt goed, mooie foto's (van veraf vind ik het wat minder) en de camera ziet er goed uit.
Inmiddels al 2 keer gehad dat ie vastliep. De eerste keer was te verhelpen door een keertje aan/uit te schakelen, de tweede keer moest de batterij eruit om hem weer te kunnen opstarten.
De Nokia C7 heeft me nog niet echt kunnen overtuigen wat degelijkheid betreft.

kris15 30-01-2011
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

zeeer gemakkelijk in gebruik en vind rap alles wat je zoekt alleen weet ik niet hoe ik de contakten hun naam en foto laat verschijnen als ze mij bellen . ik heb thans alles ingesteld
grtjs

pascal37 09-01-2011
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

Heb deze telefoon sinds paar weken in gebruik en moet zeggen bevalt uitstekend.De c7 ziet er geweldig uit en de bouwkwaliteit is goed en stevig.
De geluidskwaliteit tijdens belllen is uitmuntend.
Eerst was ik huiverig voor het besturingssysteem maar nu ik de telefoon gebruik bevalt het goed.
Ik ben namelijk al gewend aan de interface van nokia dus hier is niet zoveel verandert.
Ik wilde graag internetten dus had ik een groter scherm nodig. Voor mij heeft de nokia genoeg mogelijkheden voor wat ik ermee doe.

Luw 06-01-2011
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

Mooi toestel, niet zo'n groot bakbeest als die andere smartphone. Batterij gaat lekker lang mee (ik denk door het amoled scherm) als je tenminste niet de hele dag op het internet surft.

Weet iemand of er ook apps zijn om bv barco kunt lezen ? en of je ook een snellink naar youtube er op kan zetten en hoe je dat dan moet doen.
m.a.w. geweldige telefoon die ik iedereen zou aanraden.

Lu

frizzo 20-12-2010
Geschreven voor: Nokia C7-00 zwart

Goed en degelijk toestel. Doet alles wat ie doen moet en ziet er nog goed uit ook. Helaas goedkoop headsetje bij geleverd en geen hoesje
Heb echter 1 kleine bug ontdekt nl. dat ie af en toe ongevraagd het internet op gaat. (wifi in mijn geval). Hierdoor kan je batterij eerder leeg zijn dan dat je mag verwachten. Hopelijk komt hiervoor een oplossing van Nokia.