HTC Wildfire bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 84 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC Wildfire bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

mrschll 23-01-2013
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Het probleem is dat als je reviews leest van een niet zo oud model dan zijn deze meestal goed. Inmiddels geleerd dat je een wat ouder toestel moet kopen en goed moet weten wat je wilt van een telefoon voor een scherpe prijs. Mensen zijn in het begin blijkbaar enthousiast over hun nieuwe telefoon en schrijven hoe mooi deze wel niet is en hoe goed deze werkt, maar pas na een half jaar leer je het ding beter kennen. Toen ik deze kocht ben ik afgegaan op de vele positieve reviews (goed, voor zijn prijs). Maar dat is beslist niet zo: In de basis werkt deze al belabberd, overigens van het begin af aan: Bellen, sms-en, internetten gaat niet lekker want de touchscreen werkt slecht: bij warm weer (25+) dan doet de touchscreen het niet, bij rondom nul of kouder ook niet als je de telefoon in je tas hebt al helemaal niet. Als je koude handen hebt ook niet. Opnemen lukt soms niet, omdatie niet 'pakt' of gooit degene die belt, voordat ik opneem, er weer uit als ik de telefoon uit mijn jaszak haal, zodat ik steeds kan terugbellen. Geklooi als je letters intoetst, pakt niet goed en het horizontaal zetten duurt eeuwen, dat maakt het internetten ook omslachtig omdat sommige pagina's beter horizontaal te bekijken zijn. Ook weinig pagina's tegelijk te openen. Kortom, absoluut geen aanrader. Batterij moet snel opgeladen worden. etc. etc. Ik had hiervoor een LG, ook best n ramptoestelletje, maar daar deed ik tenminste nog minimaal 2 jaar mee omdat ik me er niet zo stoorde'. Maar deze HTC maakt het te bond, als het bellen en sms-en niet eens goed gaat!.... !!

Lennartl 04-01-2013
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

het is een slechte telefoon, alles gaat langzaam, ook het scrollen en het internetten. heel vaak loopt het scherm vast en dan moet je opnieuw unlocken om hem weer te laten werken. heel vermoeiend. spelletjes spelen is onmogelijk door de slechte processor en het weinige geheugen. bijvoorbeeld angry birds is bijna onspeelbaar. heel lelijke schermresolutie. het enige voordeel is de degelijkheid, ik heb hem al diverse keren laten vallen en hij is nog steeds heel.

advies: NIET KOPEN.

jammer deze mobiel 26-10-2012

geluid is goed.
mogelijkheden meer dan zat,gebruik niet alles.
makkelijk in gebruik.
vormgeving is fijn niet te groot en niet te klein .
kortom fijn redelijk toestel maar denk niet dat ik hem als aanrader doe aan iemand .
val toch hierna weer terug op mijn vertrouwde samsung .

HTCWILDFIREBLUETHOOTNIETSNAPPER 22-10-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Ik heb deze telefoon al bijna 2 jaar inbezit.
In het begin was ik er blij mee.
Maar al snel dee mijn telefoon rare dingen.

- De android versie is te laag
Beeldscherm weigert heel vaak.
Is heel traag.
Telefoon is snel vol.
Opstarten duurt ong 10 min.
Camera kan beter.
Heel zwaar.

Kortom gewoon een slechte telefoon.

Binnenkort ga ik een samsung galaxy s advance kopen.
Nooit meer HTC voor mij.

graspol61 21-08-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Ik ben bijna 2 jaar in bezit van deze Wildfire.
Ik vind de telefoon nog steeds erg prettig werken redelijk vlot(ligt aan welke apps je gebruikt).
Zoals uitvallen van de telefoon of spontaan zelf een actie ondernemen heb ik nog niet meegemaakt met de HTC, maar volgens mij ligt er aan welke apps je er op zet.

Voor de rest geweldige goede simpele telefoon.

mvrg. Fred

Stormbreaker 13-07-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Ik heb deze telefoon iets meer dan een jaar in bezit. Verder heb ik nog geen andere smartphone gehad maar ik vind deze telefoon wel goed. Over geluidskwaliteit kan ik niet goed oordelen al denk ik dat de huidige smartphones van het duurdere segment een betere geluidskwaliteit hebben. Het toestel is al een aantal keren gevallen maar niet beschadigd geraakt. Mijn hoogste cijfer dus voor de degelijkheid.

ETET 10-07-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

De laatste tijd wordt er veel gemopperd over de HTC Wildfire. De HTC Wildfire is een telefoon, die ongeveer twee jaar oud is. Voor de mogelijkheden, die er toen waren, was het een prima instapmodel, echter met een beperkt geheugen, niet zo'n snelle processor en met resolutie, die niet voor alle spelletjes geschikt is.
Wat de snelheid van het internet betreft: deze snelheid is niet alleen afhankelijk van je telefoon, maar ook van de snelheid van je internetabonnement. Deze kan variëren van 64 kb/s tot 3600 kb/s.
Als je geen instapmodel wilt, dan moet je een snellere telefoon komen. Ik heb nu een Galaxy S2 en het verschil is hemelsbreed, maar de prijs was er ook naar.En ja, de Galaxy S2 start soms ook spontaan op: Android is nu eenmaal nog niet zo stabiel,maar Android Icecream al wel stabieler.

Shenna123 10-07-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Ik heb de HTC Wildfire nu iets meer dan 1 jaar en ben er helemaal niet tevreden over.
Ik heb verschillende klachten:
- Het toestel is langzaam, een voorbeeld hiervan is als het toestel berichten moet laden, dit kan soms echt heel lang duren. Ook met berichten typen reageert het toestel heel laat op de letters die je intoetst
- Het toestel valt soms zomaar ineens uit
- Als je internet op het toestel hebt moet je het soms wel 2x per dag opladen

Wat ik nog het meesst storende vind van deze dingen is dat het toestel langzaam is, ik vind het soms gewoon te lang duren om een smsje te sturen waardoor ik dit gewoon niet meer doe. Dit moet eigenlijk niet kunnen op een mobiele telefoon.

Ik ga dus gauw een andere aanschaffen!

cootje500 11-07-2012

Van deze problemen heb ik totaal geen last gehad,zal wel een slecht toestel op zich zijn.

cootje500 09-07-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Ik heb de wildfire bijna 2 jaar gehad en heb nu een snellere smartphone gekocht.

Ik heb nooit problemen met de wildfire gehad,deed het prima ook geen last van constant opstarten gehad,jammer dat hij een beetje traag is vandaar nu een andere gekocht die sneller is maar voor iemand die wil beginnen met een smartphone of iemand die weinig eisen stelt is het een prima ding,ik heb er veel plezier van gehad.

Pinpon 07-07-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Ik heb eerder een zeer positieve review geplaatst, maar daar kom ik na bijna een jaar op terug. Ik vind de telefoon nog steeds prettig in gebruik. Helaas valt het toestel de laatste weken regelmatig uit. Hij start uit het niets opnieuw op, soms een paar keer per dag! Ook kan ik sommige nieuwe spelletjes niet installeren (bijv. DrawSomething).

RJ77 03-07-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Ook ik vind deze HTC Wildfire een drama telefoon! Helaas zal ik door deze eerste ervaring met HTC nooit meer een andere HTC telefoon kopen.
Deze telefon loopt telkens vast, hij is snel vol, ook als je er een geheugenkaart in hebt, het scherm is vaak niet meer te ontgrendelen of als de telefoon overgaat en ik wil hem opnemen, weigert die. Daardoor kan ik telkens gaan terugbellen en kost het mij mijn belminuten. Berichten komen pas heel laat binnen of soms helemaal niet. Dit geldt voor zowel sms, als mail of whatsapp. Het touchscreen is slecht, reageert soms te snel en de andere keer weer helemaal niet. In direct zonlicht kun je helemaal niks meer zien op deze telefoon. Hij wordt gloeiend warm als je langer dan een kwartiertje belt of internet. Internet start traag op, de apps reageren slecht. Nee, dit is een waardeloze telefoon die ik nooit aan iemand zal aanraden. Ik mag gelukkig bijna een nieuwe en zal zeker geen HTC meer nemen.

telemans 11-06-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Wat een drama die telefoon!! 3 keer terug geweest naar de winkel en je kan nu alleen nog maar de andriod market gebruiken de rest wordt niet meer ondertsteund!!!

Zo traag als een slak als je een degelijke telefoon wil kopen moet je deze NIET KOPEN!

De htc wildfire is een eerste klas miskoop!

heb hem een jaar nu en daarvan heeft hij al 2 maanden in de repair shops gelegen.

weg met dat ding niet kopen zonde van je geld. om te huilen!

Man0n-08 10-06-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Het eerste halfjaar was ik best tevreden met mn telfoontje, totdat hij begon te haperen. Dit was nog maar het begin... Foto's maken werd op een gegeven moment onmogelijk en draaide mijn camera met 180 graden. Dit probleem kon niet verholpen worden en moest ik er mee leren leven. Inmiddels staat deze telefoon bij mij op afschrijven, omdat hij continu vastloopt, applicaties weigert en het een aantal minuten duurt voordat ik kan Whatsappen.. en dan nog komt het bericht soms niet aan! Facebook en Twitter updaten met de dag trager en het beeldkwaliteit is bedroevend slecht.

ETET 11-06-2012

Wat vervelend. Kan je nog een beroep doen op de garantie? Deze is twee jaar.
En anders zou ik eens helemaal opnieuw beginnen en teruggaan naar fabrieksinstellingen, indien nodig een update doen. Je bent dan wel alles kwijt, dus je moet eerst een backup maken.

LK07 11-05-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Helaas heb ik al een half jaar enorm veel klachten over deze telefoon. Hij valt uit en start opnieuw op, dit gebeurd op willekeurige momenten (wanneer ik ermee bezig ben maar ook als hij gewoon op tafel ligt oid), daarnaast blijft hij heel regelmatig hangen waardoor ik het scherm moet blokkeren en opnieuw moet ontgrendelen om verder te kunnen. Heel irritant. Na 4x opsturen voor reparatie een nieuwe Wildfire en deze vertoont dezelfde mankementen maar dan 10x erger!! Ondanks dat ik het eerste jaar blij was met het toestel ben ik er nu helemaal klaar mee!
Geen aanrader dus...

xdeesj 24-05-2012

Ik heb precies hetzelfde, maar dan met mijn HTC ChaCha!

ETET 12-05-2012

Het spontane opstarten zou ook samen kunnen hangen met het SD kaartje als dat niet snel genoeg is. Gebruik de telefoon eens een dag zonder het kaartje en kijk of er dan nog reboots zijn. Succes.

graspol61 03-05-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Op zich een mooie en prettig toestel.
Wat bij andere gebeurd is hier nog niet gebeurd.
Werkt goed is behoorlijk stevig(soms valt het met een klap op de grond ieks) blijft goed werken zonder beschadiging.
Een nadeel is het intern geheugen niet te veel maar gewoon niet te veel apps op zetten en draait redelijk snel internet is ook redelijk snel(ligt veel aan de provider de snelheid).
Voor niet te veel geld goede keus .

Mvrg. Fred

pieterkieskeurig 31-03-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Ik heb de telefoon nu bijna een jaar in bezit.Het is mijn eerste smartphone en hij doet het bijzonder goed.Facebook en Twitter gaat prima ,net als mail checken.Voor deze prijs krijg je een Leuke smartphone .Enige beperking is het interne geheugen.Deze is klein en aangezien je niet alle Android app,s op je SD kaartje kunt zetten,is een max van ongeveer 30 app,s niet veel.voor mij echter Genoeg.Het is wel raadzaam elke dag even je cache geheugen te wissen .Dit kan eenvoudig via een app.En 1 x in de maand Facebook en Twitter wissen en er opnieuw opzetten scheelde veel geheugen .
Het typen vergt wel enige tijd voor je dit onder de knie hebt.Het zijn vrij kleine letters,maar dmv .de voorspelling went het wel.ook kun je de tel.instellen op de aanraking van Jou vinger plaatsing .
Ik heb veel geleerd over deze tel.op de site van htc.
Hij maakt prima foto,s en die zijn makkelijk te verzenden via mail of Whatsapp .
Muziek kun je makkelijk op je SD kaart zetten . Geluid is redelijk maar via oordopjes goed.WiFi werkt goed.Data roming in buitenland staat uit en als je het aan wil zetten krijg je een waarschuwing voor de evt.kosten.
Al met al een goede smartphone ,zeker voor dit geld.

WiCo85 15-03-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Looks is niets mis mee, maar de software, oh my god :/ zooooo traag en een ontzettend trage processor! Je kan daardoor niet normaal met je telefoon omgaan. Zodra je iets opent duurt het al lang, zelfs al is het geen applicatie maar gewoon je berichten of contacten. Dan moet je nog een bericht schrijven, waarbij het soms 3 sec later verschijnt wat je invoert.
Volgens mij hebben ze deze telefoon snel op de markt gegooid, maar is het geld helemaal niet waard.

Sorry hoor, maar door zijn traagheid is echt een baggertelefoon, Zeker niet om aan te raden. Volgens mij is de Wildfire S vele malen sneller voor een paar tientjes meer! Heb echt spijt van deze aankoop.

Geezz 26-01-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Ik heb deze telefoon al een jaar en hij bevalt prima.
hij is snel en heeft veel mogelijkheden, en werkt fijn met internet.
raar dat er zulke negatieve reacties zijn...

tommeke23 05-03-2012

waarom wel wifi en geen internet
dat is ons probleem heb jij oplossing

Jannux 23-01-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Wat een *!#** telefoon. Mijn vriendin heeft hem gekocht op mijn aanraden om ook eens een Android smartphone te proberen. Totale deceptie. Het beeld is vreselijk slecht, bijna onleesbaar, de aanraakervaring is een nachtmerrie waar je RSI aan over houdt, het scherm reageert de helft van de tijd niet, of pas na enige tijd, waardoor de gebruikservaring nul is. Verder is het toestel ongelovelijk traag, ik kan mij niet herinneren wanneer ik zo'n trage machine hebt gebruikt. Mijn vriendin heeft hem boos aan de kant gegooid, eerst snapte ik het niet, maar na er zelf een poosje mee gespeeld te hebben was me alles duidelijk. Het is ronduit schandalig dat HTC zo'n ding als telefoon op de markt durft te zetten. Het gooit de goede naam van Android te grabbel. Mijn indruk is: ze hadden een partij oude hardware over die waardeloos was geworden en hebben die maar in deze 'budgetsmartphone' gestopt.
Dat HTC zoiets op de markt durft te brengen heeft tot gevolg dat ik nooit meer een HTC telefoon zal kopen.

dennis.1998 15-01-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

ik heb deze telefoon een half jaar lang en nu al 3 keer opgestuurd ter reparatie. hij liep de hele tijd vast , stotterde en ging vanzelf aan en uit. toen belde ik htc zelf en een diende een klacht in. toen zeide ze we halen hem op en als we de fout kunnen vinden krijg je een htc wildfire s! dus ik vind dze telefoon niet goed maar hoe htc het oplost wel!

Indy09 16-01-2012

Hou je ons op de hoogte of je ook daadwerkelijk een nieuwe wildfire S van HTC hebt gekregen? Dat hebben ze namelijk ook tegen mij gezegd toen ik ze voor de 2e keer verzocht om mn telefoon nu eens een keer goed te repareren (dezelfde klachten als jouw telefoon). Werd mij beloofd dat ze mij als ze hem niet konden repareren ik een nieuwe Wildfire S van hun retour zou ontvangen. Maar helaas! Kreeg mn eigen telefoon weer terug met de mededeling dat er een nieuw moederbord in was gezet (voor de 2e keer :-S), maar geen nieuwe telefoon! Nu nog steeds mn eigen wildfire maar weer dezelfde problemen. Reparatie heeft niets geholpen. Mag hem nog wel een keer opsturen van HTC, maar twijfel of ik dat zal doen, want ik heb er niet veel vertrouwen meer in.

Indy09 16-01-2012

Ik reageer nog even een keer op jouw review. Ik heb net nogmaals contact gehad met de klantenservice van HTC, maar het is uitgesloten dat je een nieuwe Wildfire S van hun zult ontvangen. De man die ik sprak legde mij uit dat wanneer een telefoon 2x door hun is gerepareerd en daarna de klachten nog steeds niet verholpen zijn, zij de klant als tegemoetkoming een refurbishete telefoon retour sturen. Dus niet een nieuw toestel maar een tweedehandstoestel waar zij een nieuw moederbord in hebben geplaatst.

ETET 27-01-2012

Ik heb de Wildfire nu een jaar en ben er nog steeds heel tevreden over. Heb er geen klachten over. Het is een instapmodel smartphone en je moet hem niet vergelijken met een Samsung Galaxy S II. Als 400 - 500 euro wilt uitgeven, dan krijg je natuurlijk een veel snellere telefoon.

dennis.1998 23-01-2012

ik heb een htc wildfire s teruggekregen bij 4x opsturen terwijl hij een half jaar oud was maar ik en wel erg trvreden over de service van htc

dennis.1998 18-01-2012

ik krijg ongeveer binnen 8 werkdagen de htc wildfire s (zeggen ze) dan laat ik het jullie meteen weten.
m.v.g dennis

graspol61 14-01-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Is niet een super foon maar ik vind het wel een hele goede.
Eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Da opnieuw starten of zo iets heeft de HTC nooit gedaan .
Enne internet is redelijk snel.
Alleen jammer dat het interne geheugen te klein is :(
Voor de rest wat ik lees aan problemen ben ik het jaar dat ik de HTC in bezit heb niet tegengekomen of last van gehad.

Groet Fred

Postbus 100 12-01-2012

Redelijke multimedia telefoon.
Veel mogelijkheden, mede door het uitgebreide aanbod van (veelal) gratis apps. Telefoon, navigatieapparaat, fototoestel, computer (internet en mail enz.)alles kun je er mee.
Helaas is er ook een down-side; het toestel loopt regelmatig vast en is dan alleen te resetten door de accu te verwijderen. Ook de interne opslagcapaciteit is beperkt waardoor ik regelmatig de melding krijg dat de limit is bereikt. (Indien mogelijk installeer ik de aps op het 16GB microkaartje, maar dat kan niet bij alle apps). De snelheid valt ook tegen. Het toestel is ronduit traag. De accu is bedroevend slecht.Zelfs als ik geen GPS en WIFI gebruik moet hij iedere 24 uur aan de lader. En ik gebruik 'm echt niet de hele dag.... (Vandaar voor "degelijkheid" een 3)De opvolger (Wildfire S)heeft een snellere processor wat absoluut geen overbodige luxe is. Voor de prijs dus een redelijk toestel, mits je niet al te hoge eisen stelt.

Martin 10-01-2012
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Op zich tevreden over deze telefoon, gebruiksgemak is redelijk goed, geluid is goed en een lekker compact formaat maar toch duidelijk scherm. Het is echter een basis smartphone, stel je niet te hoge eisen dan kun je hier prima mee uit de voeten. Nadelen zijn; toch vrij traag (angry birds kun je er niet fatsoenlijk op spelen, andere apps zijn ook traag in gebruik)en matige kwaliteit foto's ondanks 5 megapixel camera.

GTR 30-12-2011
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

Ik ben in het bezit van deze wildfire.
Ik vind het een super telefoon.
Ik ben helemaal niet supertechnisch aangelegt, en zelfs ik kan hier vlot mee uit de voeten.
Veel telefoons bekeken hier op kieskeurig.nl ik wilde er namelijk een waarmee in via WIFI kon internetten.
Het internetten dat gaat me prima af, wanneer in thuis ben gaat ie automatisch op mijn thuis netwerk, en zonder problemen kan ik ook overschakelen op gratis hotspots als ik onderweg ben.
Mensen als je een telefoon wil die zonder problemen via wifi kan internetten is dit een aanrader.
Ook veel (gratis) apps beschikbaar voor dit android toestel.
Heb je nog vragen, reageer dan rustig op deze review dan geef ik je altijd antwoord.
Groeten een blije wildfire gebruiker

fredenjen 15-11-2011
Geschreven voor: HTC Wildfire bruin

prima toestel tot hij het na bijna een jaar begaf.
deed helemaal niets meer. opgestuurd ter reparatie (garantie) krijg ik een vage mededeling over een schade die niet binnen de garantie valt, dus mag ik een nieuwe kopen.
medewerker erg bot en bijna blij over het feit dat er niets gerepareerd hoeft te worden.
service HTC is hopeloos, nooit meer een HTC voor mij.

fred