Sony Ericsson Xperia X10 zwart / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 47 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Ericsson Xperia X10 zwart / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Tom_V 08-05-2012

Ik heb mijn Xperia ondertussen al meer dan twee jaar. De telefoon werkt nog altijd prima en dankzij de Android updates tot en met Gingerbread is hij nog altijd behoorlijk up-to-date. Nadelen vind ik onderhand wel de accu, snelheid (beide door vooral ouderdom van de telefoon) en het niet altijd even goed werken van het touchscreen in een klamme omgeving, zoals een drukke bus. Buiten dat blijf ik blij met de telefoon en heb ik er verder nog nooit problemen mee gehad. Altijd een erg fijne telefoon gevonden voor een zeer redelijke prijs.

HHL41 27-03-2012

het geluid had iets harde gemogen.De sony ericsson xperia x10 is gemakkelijk in gebruik. .en ligt lekker in de hand de. scherm is groot genoeg.
nu 1 jaar in me bezit en bevalt goed.
zo goed zelf dat ik er nog een bij heb gekocht.
het is een mooie telefoon en de prijs is redelijk goed

Max Grootenboer 03-12-2011

Het is inderdaad een sloom toestel met Android 1.6, gelukkig heeft Sony-Ericsson er al meerdere upgrades voor uitgebracht, met als laatste de upgrade naar Androdi 2.3.4. Als je deze systemen installeerd (simpel via de Sony Ericsson pc compaignon kun je makkelijke alles doen. Er word naar alle verwachting in de zomer van 2012 zelfs een upgrade gepubliceerd met android 4.0.2 Ice Sream Sandwich. Het is een zeer degelijke toestel en het kopen zeker waard!

f.bruininck 06-12-2011

Ik ben ook gematigd tevreden over dit toestel, het geluid wanneer je spreekt is zeer matig en afgeknepen.
Maar de rest is PRIMA, de update is uit eindelijk het beste. Een groot display (4.3 inch) en alle Apple-bezitters balen als een stekker - en ik heb een mooi toestelletje. Greetz FB.12

miniplaat 05-12-2011

Hallo Max, mag ik vragen hoe je op het idee komt dat de X10 nog een update krijgt naar Android 4.0.2? Sony Ericsson heeft namelijk duidelijk gezegd dat 2.3.3 de laatste update zou zijn(dus ook geen 2.3.4). Ik heb zelf een X10, dus ik zou het zeer fijn vinden als dit gerucht waar zou zijn, maar ik zou wel een beetje onderbouwing willen op je review. Als de X10 inderdaad een update zou krijgen zou de meerwaarde van de Xperia Arc bijna 0 zijn, dus dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Kars B 24-10-2011
Geschreven voor: Sony Ericsson Xperia X10 wit

mooi toestel om te zien maar, dat is dan ook alles. traag, vaak defect (voor 3e x al) en vervangen doen ze niet aan elke keer als hij word op gestuurd alleen een software update en dan na een maandje weer precies hetzelfde probleem. Conclussie Super slecht toestel die ik niemand aanraad

Jeroen Platenkamp 11-10-2011

Ik heb de Sony Ericsson X10 nu bijna anderhalf jaar in mijn bezit en ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop. Ik ben een enorme fan van muziek, een van de redenen dat ik voor een telefoon van Sony(Ericsson) koos. Mijn vorige Sony Ericsson telefoons hadden namelijk ook allemaal een geweldige geluidskwaliteit, dit is mij ook bij de X10 zeker niet tegen gevallen. De meegeleverde oordopjes zijn van een hoge kwaliteit, precies zoals ik gehoopt had toen ik de telefoon kocht.
Het toestel is ook zeker heel erg degelijk, iets wat je misschien niet zou verwachten met zo'n groot 4 inch scherm. Jammer genoeg heb ik mijn toestel hierop getest.. Dat wil zeggen: De telefoon is uit mijn jaszak gevallen terwijl ik zo'n 30 kilometer per uur fietste. (Geen fijn gezicht als je je telefoon na twee weken al in 3 stukken over het wegdek ziet stuiteren.) Bang dat mijn telefoon nu al overleden zou zijn heb ik hem opgeraapt, en jawel: na het plaatsen van de batterij + klepje startte mijn X10 gewoon op. Er zitten enkele krasjes achter op het batterij klepje, maar niet iets wat meteen opvalt. Daarom een 9 voor de degelijkheid.
Sinds er android 2.3 op mijn telefoon staat zijn de mogelijkheden ook weer heel erg uitgebreid qua apps en andere functies. En natuurlijk koos ik deze telefoon voor het mooie design dat Sony Ericsson eraan heeft gegeven. Het toestel is niet erg dun, maar dit heb ik zelf nog nooit als storend ervaren, de telefoon glijdt gemakkelijk in mijn broekzak. Al met al ben ik dus een zeer tevreden gebruiker.

Stefanvdd 10-10-2011
Geschreven voor: Sony Ericsson Xperia X10 wit

Een snelle, mooie vormgegeven telefoon met veel mogelijkheiden. Echter de bouwkwaliteit en de service afdeling van sony ericsson zelf laten zwaar te wensen over.

De telefoon werkt standaard traag door alle sony ericsson zooi die erop staat. Maar na het installeren van een custom rom was dit toch één van de fijnere toestellen die ik heb gehad.

Maargoed, op een gegeven moment wou mijn x10 niet meer opladen Na tevergeefs verscheidende laders en een nieuwe batterij getest te kon ik de conclusie trekken dat de micro-usb aansluiting op de telefoon defect was. even gegoogled, en na diverse forums te hebben gelezen bleek mijn defect een veelvoorkomend defect te zijn.

Vervolgens contact opgenomen met de sony ericsson support afdeling, waar ik vriendelijk verwezen werd naar een service point in de buurt waar ik de telefoon ter reparatie kon aanbieden. Eenmaal daar aangekomen bleek dat de telefoon teruggestuurd moest worden naar de fabriek waar het moederbord vervangen zou moeten worden. En als klapper op de vuurpijl zou ik dat zelf moeten betalen ( 200 euro) omdat dit buiten de garantie viel. Bij het service point vertelden ze me dat er al 10-tallen x10's met het zelfde mankement waren langsgebracht.

Ik vind het ronduit slecht dat een toendertijd top-model zo snel zulke serieuze mankementen vertoond.

Ondertussen geniet ik alweer een paar maanden van een galaxy sII.

pa34583 19-10-2011

Stefan, ik heb net hetzelfde probleem gehad: de batterij weigerde op te laden. Nadat ik jouw commentaar gelezen had, had ik een klein hartje voor de kosten wanneer hij uit reparatie zou komen. Er is bij mij een moederbordomruiling geweest en ik heb er niets voor moeten betalen.

vwfireandice 26-09-2011

Ik merkte na een jaar dat het toestel inderdaad wat langzamer begon te reageren.

Maar nu met die nieuwe update naar 2.3.3 is een enorme verbetering! Zeker nu met een nieuwe SD card van 16Gb! Het toestel is nu echt een aanrader, met goede apps en task killer.

Veel mensen vergeten dat het trager lopen van een toestel, ook afhankelijk is van het aantal apps dat op de achtergrond draaien (gebruik hiervoor een Task Killer) en de dekking van de operator. Ja, natuurlijk ook van de processor. Maar die (onnodige) processen kun je killen met zo'n Task Killer!

Verder geleverde software/apps van Sony Ericsson werken naar behoren. De Timescape kan zeker nog verbeterd worden, maar werkt.

Audio kan verbeterd worden door o.a. een goede musicplayer, bijvoorbeeld realplayer of beter PowerAMP. Deze laatste heeft een ingebouwde equalizer waardoor het geluid zeker verbeterd wordt!

Ook Mail Exchange werkt perfect! Geen klachten.
Kortom, goed toestel na upgrade 2.2.3, 16Gb SD card en goede apps.

Jan168 21-09-2011
Geschreven voor: Sony Ericsson Xperia X10 wit

Wow. Dit is echt de slechtste telefoon die ik ooit heb gehad. Heb hem nu anderhalf jaar en hij wordt zo traag zodra je er een paar foto's en liedjes op zet. Touch-screen reageert op sommige momenten totaal niet en op andere momenten blijft ie hangen. (Vreemd genoeg verhoudingsgewijs veel bij de backspace toets..) Soms werp ik een blik op mijn telefoon en ben ik liedjes aan het versturen terwijl ik gebruik maak van een koreaans toetsenbord.

Had dit voorbeeld graag zelf verzonnen om te overdrijven maar helaas is het geen fantasie, maar bittere realiteit. Ik heb de 2e update er nog op geinstalleerd wat alleen maar voor meer drama zorgde. Vanaf toen begon het toetsenbord langzaam te reageren.

En waarom een 1 voor degelijkheid? Omdat ie nadat de batterij onder de 20%(!) komt het toestel gewoon uitvalt als je hem niet gebruikt. Gebruik je hem wel, dan blijft de telefoon tenminste aan maar gaat de batterij weer sneller leeg. Onder de 10% hoeft de telefoon maar 1 a 2 minuten niet aangeraakt te worden voordat ie uit gaat rusten.

Deze telefoon komt mijns inziens uit de generatie dat elke aanbieder ineens met een smartphone moest komen. Een direct antwoord op de ijzersterke iPhone. Helaas heeft deze haast om een dergelijk toestel te maken een vernietigende afbreuk gedaan aan de kwaliteit van het toestel.

Sony Ericcson stond bij mij altijd bekend als een goede fabrikant. Ik ken mensen die met veel plezier nog hun c-serie toestellen gebruiken. Voor mij is deze status als degelijk en betrouwbaar fabrikant door dit toestel niet bevestigd. Een teleurstelling want in eerste instantie was ik zeer tevreden en het ding ziet er ook mooi uit. Wellicht dat Sony Ericsson zich heeft herpakt en nu weer uitstekende smartphones maakt. Ik hoop dat ze van hun fouten hebben geleerd. Ik in ieder geval wel en laat hun toestellen voorlopig in het schap liggen.

jemoeder 05-08-2011

Ook hier veel problemen, na de eerste update valt de telefoon steeds na een paar minuten uit en gaat hij zichzelf opnieuw opstarten. Ook als hij niet in gebruik is. Terugzetten van de oude software (1.6) gaat niet.

Inmiddels heb ik er zelf nieuwe software opgezet, telefoon gereset, software gerepareerd, niks helpt. Daarna ben ik er 5x mee terug geweest naar Hi, die de eerste vier keer constateerde dat er geen probleem is(...). Tussendoor heb ik de telefoon niet kunnen gebruiken en is hij nu al vanaf april in en uit reparatie. Kortom: verschrikkelijk.

Tot nu toe is er geen oplossing geboden en wordt er niks concreets ondernomen door Hi.

Er schijnt net een nieuwe software-update te zijn, waar ze duidelijk op wachten, maar of dat nog wat gaat uithalen..

Voor mij geen Sony Ericsson meer, en zeker geen Hi!

Thierry Vos 04-08-2011
Geschreven voor: Sony Ericsson Xperia X10 wit

Wat een hopeloos slecht toestel. In eerste instantie best tevreden mee, maar na de lang verwachte (en vaak uitgestelde) update naar 2.1 is hij nagenoeg onbruikbaar geworden. Ik kan niet wachten tot ik een nieuw toestel mag uitzoeken en dat wordt zeker geen Sony! Zit nu alweer een maand langer dan gepland te wachten op de update naar 2.3.3 die het een stuk beter zou moeten maken, maar ik heb er weinig vertrouwen meer in. Nee, dit was zeker "My Last Sony" en de rest van Sony gooi ik ook het huis uit. Geen support, geen service? Geen aankopen meer bij Sony.

Johann69 19-07-2011

----------Update review 19-7-2011---------
Wederom is mijn xperia x10 naar de sony , de derde keer nu.
Ik hoop dat ze dat ...ding nu houden want het is gewoon niet leuk meer
je krijgt de neiging om alles van sony uit je huis bij het grof vuil te zetten
Ik hoop dat ze zeggen einde oefening met dit toestel en dat wat de provider zegt klopt en ik een ander merk toestel mag uitkiezen
want als tijdens een spoed (112) telefoontje je sony gewoon vastloopt wordt je niet echt happy van

succes allemaal Johann

----------1e review 31-3-2011----------
Hoezo goed,

Mijn Sony Gaat nu voor de derde keer terug voor reparatie dus zeg ik die zien we nooit meer terug!!
Het toestel blijft maar uitvallen bij alles
Bellen , internet , navigatie ,foto's bekijken en zelfs als je een nummer zoekt in je telefoonboek omdat je wilt bellen met een ander toestel, drama dus
Wat ik wel zeker weet de elende begon na de android upgrade
Ik maak ook gebruik van de x10 mini en een i-phone 3gs en heb daar geen problemen mee
Dus is mijn conclussie het toestel deugd niet en wil hem ook niet meer terug.

succes allemaal
J de Bruyn

jan1035 18-07-2011
Geschreven voor: Sony Ericsson Xperia X10 wit

Wat een ongelooflijke miskoop. Ben er al twee keer mee terug geweest naar de winkel. Heb geen internet ontvangst etc. etc. Teveel klachten om op te noemen. Mensen.... bedenk je twee keer voor je dit onding koopt!!!

kim_87 04-07-2011

ik heb de xperia nu meer dan een jaar en ik ben hem al 2 maanden kwijt geweest omdat hij in de reparatie moest omdat hij eerst uitviel en toen op een gegeven moment niet meer aan ging. Zeer frustrerend! bij de Hi winkel vertelde ze mij dat ik niet de eerste was met deze problemen en ze zouden hem opsturen. na een maand kreeg ik hem terug en hij deed het nog steeds niet hij was nog steeds "dood" zoals ik het dan maar zeg, heb hem nu weer terug maar ben al op zoek naar de volgende telefoon terwijl ik er nog een jaar aan vast zit. Ik kan niet wachten tot ik weer een fatsoenlijke telefoon in handen heb. De apps en de internet lay out zijn geweldig maar dan moet het allemaal wel werken! Van mijn kant uit niet kopen deze telefoon!

Doela400 19-04-2011

De Xperia nu ruim een jaar in bezit. Wat een tegenvaller. Ik zie wisselende reacties hier, maar ik ben er steeds minder over te spreken. Allereerst de foto-camera, die is gewoon erg slecht. Hiervoor had ik de Nokia95 en met zijn 5mp maakte die veel betere foto's en filmpjes. Iets wat ik destijds vaak gebruikte maar nu nooit meer omdat het zo belabberd is. Dan de muziekspeler, geluidskwaliteit is bagger, ook weer verlegeken met de Nokia.

Leuk is wel de interactiviteit met internet, facebook, hyves, gmail, etc. Maar zoals door meerdere gezegd, je moet wel vaker laden. Sinds ik Whatsapp geinstalleerd heb haalt de batterij geen dag meer.

De vele functies lijken leuk, maar je moet vaak erg zoeken waar het nou precies zit. Wat dat betreft werkt het allemaal niet zo logisch.

Helaas zit ik nog een jaar aan mijn abonnement vast maar ik denk er echt sterk over om maar gewoon een ander toestel te kopen en dan volgende keer op SIMonly over te stappen. Zo valt het toestel dus tegen... Voor mij geen Sony weer.

Gringo1282 06-04-2011

Het toestel ziet er vrij scherp uit, maar je merkt al vlot dat de processor niet gek veel aankan: hij hapert bij het schakelen tussen schermen als je een paar apps open hebt staan. Daarnaast vond ik de geluidskwaliteit vrij matig (erg zacht). Verder is het scherm erg kwetsbaar! Ik heb hem eenmaal van kleine hoogte laten vallen en het scherm was meteen gebroken.
Heb nu de Motorola Defy besteld, welke zowel Android is als schok- en waterbestendig, lijkt me een duurzamere keuze.

J de Bruyn 31-03-2011

Hoezo goed,

Het toestel blijft maar uitvallen bij alles
Wat ik wel zeker weet de elende begon na de android upgrade
Dus is mijn conclussie het toestel deugd niet en wil hem ook niet meer terug.

succes allemaal
J de Bruyn

sonyyyyyyy 19-02-2011

Ik heb de telefoon inmiddels 8 maanden in bezit. Het android systeem en het prachtige design waren de belangrijkste redenen dat ik het toestel heb gekozen.

Het scherm reageert goed en de kleuren zijn er natuurlijk in tegenstelling tot die neppe amoledrommel.

Het is jammer dat er nog android 2.1 op draait, maar gelukkig is niets onmogelijk en heb ik hier een custom rom met 2.2 draaien. Dit draait net even wat soepeler.

De camera schiet prachtige foto's bij voldoende daglicht. Bij weinig licht zijn de foto's wat korrelig, maar dit is het geval bij elke telefoon.
De x10 heeft momenteel een van beste (misschien wel de beste) camera's die je op een telefoon tegenkomt.

De telefoon voelt stevig aan, ook al is ie grotendeels van plastic. De metalen/aluminium strip aan de zijkant geeft naast stevigheid ook wat extra elegantie.

Al met al is het dus een prachtige telefoon, en door de komst van de nieuwe xperia serie is ie ook nog eens redelijk goedkoop! een echte aanrader dus!

tony verhagen 16-02-2011

het is een hele fijne telefoon. ik heb hem zelf nu vanaf 17/12/2010 jammer dat er zo snel een nieuwe xperia lijn is haha:D

De X10 werkt prima en is perfect als je net als ik verslaafd bent aan socialmedia :D

heeel af en toe hapert de x10 maar als je af en toe update dan heb je er geen last van. foto en camera kwaliteit ik prima.

het enige verschil met de X10 en Iphone is dat als je de X10 neemt dan kies je voor design en elegantie(A)

YfkeYfke 15-02-2011

Ik ben zeker te spreken over de X10. De enige nadelen tot nu toe is de soms weigerende letter l op het toetsenbord en de batterij die super snel leeg is. Heeft iemand daar nog tips voor? Ik hoorde dat ik de automatische updates moet uitzetten, maar naar mijn idee staat dat niet aan. Ik ben namelijk niet een heel intensief gebruiker, maar moet hem elke dag opladen.
Hoewel het even wennen was, ben ik zeker wel te spreken en leer ik elke week iets nieuws over mijn telefoon.

manecas36 13-02-2011

Ik heb de x10 nu een paar weken in huis en hij begint al aardig te wennen hier. Of moet ik zeggen, ik begin goed te wennen aan deze smartphone ? Ik leer het ding steeds beter kennen en hij begint me ook steeds beter te bevallen, mag ik wel zeggen. Hij werkt met Android 2.1 en daar heb ik niets op aan te merken tot nu toe. Een iphone zal zeker gebruiksvriendelijker zijn (dat ken ik nu bijna 6 jaar van Apple) , maar die was simpelweg te duur voor mij. Volgens mij zijn de foto's van deze x10 wel beter. Sowieso zijn ze goed te noemen, zeker voor een gsm. Zelfs met weinig licht kun je een mooie foto maken.
* Geen fm-radio lees ik soms als nadeel. Tja, dat weet je voordat je tot aankoop over gaat. Thuis heb ik een tuner, wekker met radio en dan nog de digitale radio op de decoder. Onderweg heb ik een radio in de auto en de trein neem ik nooit.
Het mag duidelijk zijn, dat ik de radio niet mis.
* Op de Android markt zijn meer dan genoeg apps te koop en GRATIS te downloaden.
* Het scherm kun je beschermen tegen krassen met een invisible shield, dat je voor een euro of 10 hebt.

Nestoo 06-02-2011

X10 android 2.1 is een goed toestel. Ik heb hem 3 maanden in gebruik en het bevalt prima. Al die negatieve reviews vind ik echt onterecht. Het geluid had inderdaad wat harder mogen zijn(ik persoonlijk vind het voldoende), verder is het een leuk, mooi toestel met veel mogelijkheden.
Als je een toestel aanschaffen heb je meestal 7 dagen bedenk tijd, doe er wat mee. Je hoeft het niet te houden als het je niet bevalt

edith84 01-02-2011

ik vind het echt een rotding! nu zitten er waarschijnlijk teveel opties voor mij op dan wat ik er werkelijk van gebruik.
maar ik vind hem traag, na een half jaar lijkt hij steeds erger te worden! ik ga hem nu verkopen en een wat simpeler mobieltje ervoor terug kopen, mijn telefoon is het niet!

sms-en gaat moeilijk, pakt de q/p/a/l heel slecht. ( ook als hij op zijn kant staat)

qua geluid als je met iemand belt vind ik hem ook niet goed, ik versta mensen soms gewoon niet!

voor mensen die alle functies willen en kunnen gebruiken waarschijnlijk een heel handige telefoon, maar voor een simpele gebruiker geen aanrader.

het enige is, hij is zo mooi...

Yvanka 15-01-2011

Er zijn al heel wat reviews geschreven over de SE Xperia X10, echter nog niet veel reviews na de update naar Android 2.1.

Ik lees geregeld negatieve punten over deze SE, waar ik het in eerste instantie wel mee eens ben. Echter ben ik het niet eens met de opmerkingen als:,, Er zit geen FM-radio op". Dit weet men tenslotte al voordat je de telefoon koopt, waardoor ik van mening ben dat je zelf voor deze keuze hebt gestaan.

Ik moet toegeven dat ik de eerste tijd niet geheel tevreden was over deze telefoon.... Maar naarmate ik de telefoon leerde kennen ben ik me er ontzettend aan gaan hechten. Nu ik de update van Android 2.1. al een tijdje heb, merk ik dat ik meer dan tevreden ben.

- De touchscreen is erg fijn in gebruik. Hij reageert adequaat en is heel fijngevoelig.
- De mobiel is zeker niet traag, ik ben dagelijks met mijn mobiel bezig maar merk dat ik weinig frustratie heb opgedaan doordat mijn mobiel traag loopt (dit heb ik wel geregeld met mijn laptop ;) )
- Het geluid is echter de tegenvaller. Maar ik moet zeggen na de Update naar 2.1. is de geluidskwaliteit verbeterd, waardoor ik weer tevreden ben.
- Misschien raakt de batterij snel op, maar dan doe ik ook alles met mijn mobiel. Ieder uur een update van email, regelmatig gebruik van apps en de browser en smsen en whatsappen... Hierdoor kan ik als nog min. 2dgn gebruik maken van mijn batterij.

Daarnaast heb ik gemerkt dat de SE Xperia X10 qua snelheid en gebruik erg goed is voor een android. Als ik deze mobiel vergelijk met de HTC desire, merk ik dat de HTC desire veel slomer is en minder adequaat reageert.

Al met al ben ik zeeeer en zeeeer tevreden !
Je kunt tegenwoordig ook gewoon op hotmail en alle kleine kinderziektes zijn er steeds meer uitgehaald na de update.

Ik zeg: lang leve deze telefoon die ik nog jaren ga gebruiken.......

Groetjes, Yvanka Klein Holte

Roos1980 18-12-2010

Met de update naar Android 2.1 is dit echt een geweldig toestel! Het zachte geluid met bellen kan je verhelpen door de telefoon lager langs je gezicht te houden.Klinkt stom maar het is namelijk een hele vreemde speaker die je precies op de juiste plek tegen je oor aan moet houden. Dit is ff wennen maar dan hoor je alles prima. Er zit idd geen radio op dit toestel. Ook ik vond dit echt een enorm minpunt daar ik in de trein elke dag naar de radio luisterde op mijn Satio. Ik heb dit opgelost door een MW 600 blue tooth headset aan te schaffen( via mobielbereikbaar.nl voor € 44,95) waar een FMradio in zit. Werkt echt geweldig zo want je kan ook naar de muziek op je telefoon luisteren zonder je telefoon uit je zak te hoeven pakken. En je kan op het display zien wie er belt en heel makkelijk een telefoontje opnemen. Zeker als je de Satio gewend bent is de camera van de X10 wel minder. Maar HD filmen daarentegen maakt een hoop goed! Ik ben erg tevreden over dit toestel en kan m zeker aanraden. Maar je moet natuurlijk zelf beslissen! Groeten Roos

samsunggi9000 14-12-2010

Een maand in gebruik gehad. Gelukkig nu een samsung galaxy s. Wat een vebetering. Het touchscreen en de software ( de snelheid ) zijn vele malen beter bij de samsung.
Qua mogelijkheden kan de samsung meer, en dat is op het gebied van software in het algemeen, het is gewoon completer. Voor de rest is de camera ongeveer van dezelfde kwaliteit. Dat bewijst maar weer dat megapixels niets zeggen.
En vergeet de radio en multitouch niet die wel op de samsung zit!

Ik geef het idee dat ik de x10 zit af te kraken, en helaas moet ik zeggen dat ik dat ook doe. Want voor ongeveer hetzelfde geld is de samsung echt veel beter.
Sony ericsson heeft toch wat meer ervaring nodig om betere apparaten te kunnen maken!