HTC Touch2 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC Touch2 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Ro-we 25-11-2011
Geschreven voor: HTC Touch2 zilver

Zakelijk is dit mijn 2e HTC. De eerste, een Touch, was van een collega geweest en was na 2 jaar echt volledig op. Functies rechts op het touch screen waren niet meer te gerbuiken. Na calibratie ging het 5 minuten goed en daarna weer hommeles. Toen een nieuw toestel, de HTC Touch 2. Helaas weer veel problemen. Regelmatig start het touch flo niet op of zit het toestel vast. Hierdoor minimaal 2 keer per week de batterij eruit halen. Tevens is het toestel extreem kwetsbaar voor beschadigen.

Het toestel draait op Windows. Of het nu aan het toestel of aan Windows licht weet ik niet, de bediening gaat ongelooflijk traag.

Kortom een hopeloos toestel. En ik blijk niet de enige te zijn met klachten over een HTC toestel. Ook collega's met verschillende typen HTC toestellen zijn zeer ontevreden. HTC = Hopeloze Troep Company

321peter987 02-11-2010
Geschreven voor: HTC Touch2 zilver

waardeloze telefoon. ik kreeg deze bij het verlengen van mijn abonnement en de telefoon ging regelmatig uit zijn eigen uit en moest dan de battery eruit halen om hem weer aan de gang te krijgen. ik kreeg een nieuwe omdat ik nog binnen de 7 dagen was maar ook het volgende toestel had het zelfde probleem maar nu moest ik hem laten repareren maar dit had niks geholpen maar het was alleen maar slechter geworden. contact met htc gehad en moet hem weer laten repareren, ook de kpn doet er niks aan. koop NOOIT een htc

keesmoek 17-09-2010
Geschreven voor: HTC Touch2 zilver

Een van de meest waardeloze telefoons die ik ooit gehad heb. als er iemand belt, vervalt de toetsblokkering en neemt hij in je zak automatisch op, of hij dempt het geluid, dus elke keer als je hem uit je zak haalt, is het weer een verrassing of er iemand gebeld heeft.
Gebeurd verschillende keren per dag, misschien een nadeel van elke tutchscreen telefoon.

Esther-1975 14-05-2010
Geschreven voor: HTC Touch2 zilver

Ik heb de HTC Touch2 nu bijna een week en ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Dat mocht ook wel na zo'n lange kritische zoektocht. Ik ben niet gemaakt voor sms'en en mailen via een touchscreen (hoe vaak men ook zegt dat het alleen maar even 'wennen' is, ik vind het drie keer niks). Waarom dan toch dit toestel gekozen?

De toestellen met een fysiek QWERTY-toetsenbord (bijv. LG GW620, Nokia N97) voelden niet solide genoeg, bovendien gingen mijn haren al overeind staan bij het lezen van de recensies. En toestellen á la BlackBerry hebben een veel kleiner scherm, wat ik niet handig vond. Dus eigenlijk voldeden alle toestellen met fysiek toetsenbord niet aan mijn criteria. Dus wilde ik in ieder geval een stylus bij m'n toestel zodat ik niet verplicht over het scherm hoef te vingeren.
De Touch2 is tot mijn verbazing nog slechts één van de weinige toestellen met een stylus erbij en dat werkt wat mij betreft een stuk minder irritant dan met je vingers, hoewel de basics nog best aardig te doen zijn. De Touch2 reageert dus niet op warmte maar op druk. Beterrr.

Verder kent de Touch2 vrijwel dezelfde uitgebreide mogelijkheden als zijn jonge broertjes Hero en Legend, maar hij is meer dan de helft goedkoper (als je 'm los koopt), ook niet geheel onbelangrijk.

De geluidskwaliteit is goed als je de bijgeleverde oordopjes gebruikt. Gebruik je die niet, dan vind ik het geluid een beetje schel, maar dat is voor mij een non-issue aangezien ik niet met een tetterende telefoon over straat zal lopen....doe mij dan toch maar oordopjes.

Enige minpuntje van dit toestel vind ik dat niet alle programma's afgesloten kunnen worden met een kruisje (wat ik wel zou verwachten van een toestel met Windows Mobile). Hierdoor blijven er soms ongemerkt programmaatjes openstaan en dat gaat ten koste van je batterij. Ik heb er een gewoonte van gemaakt om via taakbeheer altijd even te controleren of er nog iets open staat.

Afgezien van het laatste puntje is dit een lekker toestelletje met een uitgebreid scala aan mogelijkheden en een waanzinnig concurrerende prijs-kwaliteit verhouding.

Jan_St 01-03-2010
Geschreven voor: HTC Touch2 zilver

Ik had de beschikking over een losse windows PDA en een gsm. Dit wilde ik graag combineren. Voorwaarde was bovendien dat rSap (tbv carkit) moest werken. Mede hierdoor vielen iPhone en Android gsm's af en bleven eigenlijk alleen windows en Nokia over. Bovendien moest ook de prijs niet te hoog zijn. Uiteindelijk voor de HTC touch2 gekozen.

Vreemd is alleen de negatieve reactie hier op kieskeurig. Op eigenlijk alle andere sites (bv tweakers) is men veel positiever en objectiever.

Maar goed. De telefoon kwam via belsimpel.nl in een klein doosje. Het is een een klein handzaam apparaat dat makkelijk in een broekzak pas. Het qvga scherm valt me niet tegen, maar goed dat had mijn pda ook al. De touchflo interface die HTC erop heeft gezet bevalt mij prima en reageert snel op schuiven en klikken.

Waar ik erg aan moe(s)t wennen is de hoeveelheid druk die je moet uitoefenen om te schuiven. Regelmatig start ik een applicatie of bel ik onbedoeld iemand, maar ook dat gaat steeds beter en lijkt dus op gewenning.

Om berichten in te typen gebruik ik het qwerty schermtoestenbordje. Ondanks de kleine toestjes gaat dat redelijk en steeds beter. Net zo snel sms-en als ik dat met een 'gewoon' telefoon toetsenbord kon, zal echter wel nooit lukken.

Al met al een prima aankoop tot nu toe. Toestel voelt prettig en en helemaal niet 'plastic'. De levensduur van de accu weet ik zo nog niet. Ik heb er redelijk wat mee gespeeld (wifi/gprs/3g/gps), dus echte relevante gegevens heb ik nog niet.

Ik gebruik de telefoon ook als agenda en om onderweg mail te lezen. Gaat allemaal prima.

Aangezien ik vind dat een telefoon in mijn broekzak moet passen, vind ik een telefoon als de iPhone en de HTC HD2 al veel te groot.

bassie36 18-02-2010
Geschreven voor: HTC Touch2 zilver

@Rick. wat wil je met je mobiel doen?, voor mij is het een verlengstuk van mijn PC, en in veel gevallen is dit zelfs een vervanging, alles loopt heel smooth (geen bugs) in deze versie, de 2,8 inch is zeker niet storrend, de configuratie die HTC gedaan heeft is ronduit perfect..kortom, zie je je telfoon als een verlengstuk van je PC, is deze echt aantebevelen, wil je een simpele telefoon, dan is dit niet jouw phone.....

Arn1991 10-02-2010

beste mensen,

ik heb de HTC Touch nu 1,5 maand en ik kan er maar niet aan wennen!
ik heb hiervoor 1 jaar de LG Renoir gehad, ook touchscreen maar die beviel me beter!

dit vind ik echt een rot telefoon, leuk om te internetten en dat windows in ook erg handig, alleen smsen en de rest is met 1 woord: WAARDELOOS!

ik zeg denk er goed over na voor dat je deze aanschaf!

Groeten,

A-r-j-o 20-01-2010
Geschreven voor: HTC Touch2 zilver

Toestel voor de eerste keer opgeladen, valt op de grond (deksel eraf) en doet vervolgens niets meer. Hiervoor een Nokia gehad die ook wel eens op de grond viel, maar het altijd deed (hooguit wat krasjes).

Maartje1989 28-10-2009

---------- update review 28-10-2009 ----------
nog een toevoeging op mijn onderstaande review. Er zit wél een pennetje bij, die goed werkt.

Na 12 uur intensief gebruik van telefoon (muziek luisteren en geregeld smssen) was mijn batt helemaal leeg.

Degelijkheid slecht, zodra hij een keer valt ligt hij uit elkaar.Natuurlijk niet de bedoeling dat hij valt, maar mocht het gebeuren kun je de achterkant, de batt, en het pennetje gaan zoeken ergens op de grond.

Jammer is ook dat je smsjes niet kunt annuleren zodra je op verzenden tikt, en er vervolgens achter komt dat je verkeerde nummer hebt. Iets waar ik een gruwelijke hekel an heb.

Begrijp me niet verkeerd, het is echt wel een fijne telefoon, maar hij heeft zeker zijn nadelen.

---------- oude review 22-10-2009 ----------
Ik heb deze telefoon nu een dag in m'n bezit, en ben er nog niet helemaal over uit of hij zo geweldig is als hij lijkt. Ik kom van een oude sony ericsson walkman, dan is het touch screen erg wennen!

Heeft enorm veel functies, misschien wel iets te veel? Touchscreen reageert goed, alleen jammer dat er geen pennetje of bij zit. In principe is het goed te doen met je vingers, maar pennetje erbij werkt makkelijker.

Internet werkt goed, het is wel even uitzoeken hoe je dat precies uitzet (volgens mij, via windows deel, configuratie, verbindingen, en daar wat aan de instellingen rotzooien zodat ze niet meer kloppen) want echt andere manier is er niet. Bij instellingen heb je wel verbindingen uitzetten of iets in die trend, maar internet schiet meteen weer aan zodra je (perongeluk) internet explorer opent, of een andere dienst waar internet voor nodig is.

Ook een nadeel is dat je alleen de oordopjes van HTC kunt gebruiken, andere doen het niet. Zijn nou niet echt de meest fijne oordopjes.

Camera niks van verwachten, 3.2 is al niet hoog, maar kwaliteit is erg slecht.

Degelijkheid, geen idee, na 1 dag is dat niet echt te beoordelen.

Al met al, veel nadelen, maar ik denk dat als het gewend is, het een erg leuke telefoon is.

Moppie 23-10-2009

Super telefoon!
Heb hem nu een week in mijn bezit, batterij gaat een week mee ( met normaal gebruik )
Zit een FM radio op, MET rds.
Stylus pen zit rechtsonder in de telefoon verborgen maar touchscreen werkt heerlijk.
Dit is mijn eerste full touch telefoon en ik kan er goed mee overweg ( partner heeft een samsung omnia en dat werkt dus echt niet zo goed als deze HTC! ) Al met al een prettig en gebruiksvriendelijke telefoon!