Nokia X6 wit, blauw

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia X6 wit, blauw op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,1

FabJo 31-08-2011
Geschreven voor: Nokia X6 wit, blauw

Heb deze telefoon nu al ruim 1.5 jaar was eerst heel erg tevreden vooral vanwege de opslagcapaciteit en de navigatie. Maar sinds kort heb ik alleen maar problemen met mijn x6.
Hij valt uit, reageert traag, mist soms stukken tekst op
het scherm en begint nu ook nog uit elkaar te vallen aan zowel boven onder als achterkant (degelijkheid??!!).
Moet helaas nog even met deze telefoon doen maar ik heb spijt dat ik hem genomen heb. Dit is de eerste Nokia die me teleurstelt!(en de laatste) Heel jammer.

Armin1977 29-06-2011
Geschreven voor: Nokia X6 wit, blauw

Niet echt een geweldige telefoon in het begin deed alles naar behoren werken maar naarmate ik de telefoon langer heb begint hij steeds meer kuren te vertonen.
Het touchscreen begint steeds slechter te reageren, zo erg zelfs dat ik niet eens normaal een berichtje kan typen.
Als ik in het menu wil scrollen dan doet de telefoon van alles opstarten maar scrollen ho maar
En..... hij gebint steeds vaker vast te lopen.

Official 15-02-2011
Geschreven voor: Nokia X6 wit, blauw

Sinds augustus 2010 dit toestel in mijn bezit. Een walgelijke GSM!!! Ook bij mij eindigden gesprekken uit zichzelf en liep de GSM regelmatig vast. De aan-/uitknop functioneerde niet meer. Het hielp niet meer om de batterij eruit te halen. Aldusca. 2,5 week geleden toestel teruggebracht naar KPN. Afgelopen vrijdag weer teruggekregen. Je krijgt automatisch de laatste software update en die zorgt ervoor dat je alle instellingen weer opnieuw moet inzetten. Kost een hoop tijd en ergernis. Het ergste is dat het toestel nu niet meer gekoppeld kan worden aan de carkit. Dat moet de garage nu gaan proberen op te lossen (ingebouwde carkit van Renault). Als dat niet lukt wordt het volgens KPN "een duur grapje" om die functie geactiveerd te krijgen. Belachelijk!! Ik heb niet om nieuwe software gevraagd. Ik kan me daarnaast niet voorstellen dat een spiksplinternieuw toestel anno 2011 niet op een carkit aangesloten kan worden. Herkent iemand dit probleem??

Dunc1970 06-11-2011

Ik heb precies dezelfde problemen met dat ding en hij doet nu helemaal niks meer

mailmaar 23-01-2011
Geschreven voor: Nokia X6 wit, blauw

hopeloos toestel, absoluut niet gebruiksvriendelijk, niet kloppend manual, regelmatig vastlopen, om de haverklap eindigen gesprekken wegens technische problemen (?), een walgelijk service apparaat :

u kunt het toestel nogmaals ter reparatie aanbieden

ehm, het is nu drie keer weggeweest, ik wil een ander toestel

u kunt het toestel nogmaals ter reparatie aanbieden

ik ben mijn vertrouwen geheel kwijt, heb nu meer dan 70 mailtjes geschreven, heb het toestel 5 keer opnieuw moeten inrichten, ik ben het zat

u kunt het toestel nogmaals ter reparatie aanbieden

ik ben er klaar mee !!!!!!!

Rene X6 21-01-2011
Geschreven voor: Nokia X6 wit, blauw

Zeer gebruiksvriendelijk toestel. Inderdaad een paar keer vastgelopen, maar na een update van de firmware loopt'ie als een zonnetje.
En trouwens, als hij vast loopt en je haalt de accu er uit hoef je alleen de tijd maar in te stellen.
Als je alles maar in het 32gb geheugen zet blijft hij lekker snel.
Foto en video kwaliteit is goed, internet is lekker snel, goed te synchroniseren met Outlook via bluetooth of kabel.
Menu's zijn naar eigen wens in te stellen.
Van mij krijgt hij een dikke 8.

Frans Smid 21-11-2010

Degelijkheid en gebruiksgemak een 4 omdat:
Alleen in de Stand-bytijd is de accu al na 2 dagen leeg.
Dit was al van af het begin zo.
Regelmatig loop hij vast.
Ik heb dan een zwart wit foto op de display en de mededeling dat het geheugen vol is.
Niets werkt meer ook niet de uit knop.
Enige mogelijkheid is de accu er uit te halen.
Ik zou niemand deze telefoon aanraden.

recallarena 21-09-2010

Prima gsm!

Mijn gsm moest navigeren,bellen,mp3`s draaien.

Navigatie van nokia werkt niet naar behoren ,dus sygic geinstalleerd draait als een zonnetje.
Touchscreen is een verademing tegenover andere toestellen van nokia.

Toestel draait op symbian ,bij mij lekker vlot.
Wlan werkt na het goed in te stellen van eigens en het spelen van mp3`s via bleutooth naar mijn autoradio gaat vanzelf.

Constructie van gsm had zeker beter gemoeten achterklepje doet wat goedkoop aan.

Verder regelmatig nieuwe thema`s geinstalleerd en veel uitgeprobeerd.
Heb de laatste softwae update ,en bij mij is deze nog niet vastgelopen.
Accu duur kun je verlengen door bij netwerk instelling GSM te kiezen ipv dual.

Verder heb ik nu spb mobile shell geinstalleerd om de gsm nog meer functies te geven.

Ik ben tevreden!

marion76 06-09-2010
Geschreven voor: Nokia X6 wit, blauw

Ook ik heb de nokia X6. Hiervoor de Nokia N95. Ook bij mij veel vastlopen, geen foto's kunnen versturen naar mail. Problemen met bluetooth etc etc. Ik ben dus weerterug gegaan naar mijn N95.
Jammer , maar als een toestel zo vaak moet vastlopen, heb ik er geen plezier van!

marjet12 14-08-2010
Geschreven voor: Nokia X6 wit, blauw

Dit is mijn eerst Nokia, maar ik ben helemaal niet tevreden. De klachten die worden genoemd, herken ik allemaal. Wat echt heel vervelend is dat ie soms zó vastslaat, dat ik hem zelfs met de aan/uit knop niet uit kan zetten. Ik moet dan de batterij verwijderen en weer terugzetten en vervolgens weer opnieuw opstarten. Allerlei instellingen moeten dan weer worden aangepast.
Ik moet nog ca 20 maanden wachten voor ik een nieuwe kan kopen...Heb spijt dat ik geen Iphone heb genomen/gekocht. maar dat heeft vooral met de beschikbare apps te maken

Dissapointmend 11-06-2010
Geschreven voor: Nokia X6 wit, blauw

Ik heb nu ongeveer anderhalve maand de nokia x6 32GB na 2 weken kon ik hem al opsturen kreeg hem vervolgens op een zaterdag terug en donderdag's liep hij alweer vast terwijl ik nog geen derde van het geheugen gebruikte. Dit keer kreeg ik een nieuwe die ik nu ongeveer anderhalve week heb. Echter heb ik met deze ook dat hij kuren heeft, hij loopt niet vast maar af en toe heb ik wel dat er iets groens verschijnt en dat hij bv foto's die je inzoomt niet volledig weer geeft (zwarte vakken zijkant)
Dit alles zorgt er voor dat ik na dit 2 jarig contract waar ik nu aan vast zit waarschijnlijk niet meer voor nokia kies terwijl ik bijna altijd nokia gehad heb.
Het is heel spijtig dat dit zo'n teleurstellende telefoon is want qua mogelijkheden is hij echt top.

Mijn advies is als je zo'n soort toestel wilt neem dan niet deze maar kijk naar een vergelijkbare telefoon ook als je wel nokia wilt, het voorkomt een behoorlijke teleurstelling en gevoel van had ik maar een andere gekozen. Ik zit er nu 2 jaar aan vast en ik wil een ander dat rot gevoel besparen want een telefoon hoort niet voor zoveel frustratie te zorgen.

boesima 28-05-2010
Geschreven voor: Nokia X6 wit, blauw

Heb de nokia X6 in bezit. Een mooi toestel.. Dat wel. Maar ik had er wel veel meer van verwacht. Het besturingssysteem werkt niet prettig. Android is veel beter. Het geluid is ondanks wat andere zeggen...absoluut veel slechter dan mijn oude nokia. De 7390. Vervormt trouwens ook nog behoorlijk. En dat met een audiochip en dubbele speakertjes. Speelt bijna geen enkele film af..Komt natuurlijk door Realplayer...Zeer gedateerd. Kunt alleen mp4 afspelen en dan nog niet alle mp4. Heb het ene probleem na het andere.. Je kunt ook geen enkele andere spellen opzetten dan die van de ovi store. Ook niet van N-Gage. Die gaat er binnenkort uit..vertelde Nokia mij. Comes with music...tuurlijk. Nou..probeer het maar voor elkaar te krijgen..Probeer je maar aan te melden.. speler valt weg..of elke keer hetzelfde scherm. Heb spijt van dit toestel . Zal het afraden. Okee... het is natuurlijk een telefoon...Maar maak er dan niet zo'n phoeha van. Er zijn veel betere van andere merken. Foto's, video opnemen en afspelen zijn wel fantastisch. Net zoals de routeplanner en internetsnelheid.

petra60 18-05-2010
Geschreven voor: Nokia X6 wit, blauw

Sinds kort heb ik de Nokia x6 en bevalt me prima.

Het enige probleem wat ik heb is dat als ik op de PC via oviplayer naar de site Comes with Music ga, en me wil aanmelden (de code is geaktiveerd) ik niet verder kom dan de 1e aanslagletter van mijn naam om in te loggen. Ik krijg dan steeds van Windows de melding Oviplayer werkt niet meer en wordt afgesloten.

Op deze manier kan ik dus ook geen muziek downloaden via mijn pc. Op de Nokia zelf werkt het echter wel. Ik heb het al op 3 pc's uitgeprobeerd. De bijgeleverde cd geinstalleerd, maar telkens als ik me wil aanmelden bij de Store in Comes with Music, krijg ik een foutmelding van Windows.

Nokia heeft me wel geholpen met het activeren van Comes with Music, wat dus ook bij mij in 1e instantie niet werkte, maar nu stuit ik dus weer op dit probleem.

Downloaden via mijn PC op Comes with Music, is dus onmogelijk voor mij.

Heeft iemand anders ook dit probleem?

Ik hoor het graag!
gr. Petra

aardappelsmetjus 03-05-2010
Geschreven voor: Nokia X6 wit, blauw

Sinds 3 dagen deze telefoon in bezit, als opvolger van een 5800 Xpress music.

Helaas, meteen een slechte start. Het apparaat kon na het uitpakken niet "connecten" met mijn pc. Volgens het nokia carepoint betrof het een defecte printplaat, dus vandaag meteen omgewisseld voor een nieuw exemplaar.

Dit toestel draait (net als mijn vorige 5800) op symbian.
Dit houdt in dat simpelheid en gebruiksgemak voorop staan, i.p.v snufjes en functies. Sommigen zullen dat aanmerken als gedateerd. Ik duidt het liever aan als gebruiksgemak. Menu's werken kinderlijk eenvoudig, de agenda is eenvoudig en gebruiksvriendelijk. Bovendien werkt ook het internet erg eenvoudig en fijn. Belangrijk nadeel is dat Nokia anno 2010 nog steeds gebruik van de "real player", welke weinig compatible is met diverse mediaformaten. Wat mij betreft kan dat absoluut niet meer anno 2010

De geluidskwaliteit is (zoals ik dat van Nokia gewend ben) wederom subliem. Stemmen klinken helder en duidelijk, i.p.v blikkerig en zacht.

Qua degelijkheid kan ik nog geen goed oordeel vellen, al heeft mijn éérste exemplaar wat dat aangaat natuurlijk geen hoge ogen gegooid.
Ik ga er dan ook vanuit dat ik vanaf nu weer kan genieten van de vertrouwde Nokia degelijkheid.

R.S.1979 14-04-2010
Geschreven voor: Nokia X6 wit, blauw

Ondanks dat hij op diverse websites niet erg positief ontvangen werd toch voor de Nokia X6 gekozen. De minpunten die je bij alle professionele review-sites leest kan ik deels onderschrijven: de achterkant en zijkanten zien er erg goedkoop uit (gelukkig klikt alles wel mooi in elkaar dus zolang je je batterij + simkaart niet eruit hoeft te halen stoor je je er niet aan; bovendien is de telefoon, misschien wel door het goedkope plastic, erg licht, en zit hij dus lekker comfortabel in je borstzakje), en er had een iets snellere processor in mogen zitten. Hij is echter ongeveer even snel als mijn vorige telefoon, een N81 8GB; bovendien heb je door het touchscreen veel minder toetsaanslagen nodig. Het zou kunnen dat je door het uitstekende -om niet te zeggen: sublieme- touchscreen het gevoel krijgt dat de processor wat achterblijft; ook heb ik gezien dat de iPhone 3GS wat sneller reageert, met name op "vegen" tijdens het bekijken van foto's. Ik heb me echter nog geen moment gestoord aan de iets mindere snelheid van de interface.
Een ander punt waar professionele testers nog weleens over struikelen is het feit dat je in de S60-interface soms één keer moet klikken om iets te activeren, en soms twee keer. Hier zit echter een duidelijke logica in (voor ervaren Nokia-gebruikers in elk geval).

Door naar de pluspunten: Ten eerste, zoals hierboven al genoemd, het touchscreen. Ik ben nooit handig geweest met touchscreens, maar bij de X6 had ik binnen een paar uur alles vrijwel volledig onder de knie. Doordat het touchscreen "capacitief" is reageert het bijzonder goed op elk commando. Bijkomend voordeel is dat het alleen werkt met je vingertoppen; als je de telefoon in je binnenzak of borstzakje doet hoef je dus niet eens het scherm te vergrendelen.

De vormgeving bevalt uitstekend; op het hierboven genoemde volkswagen-design van de achterkant en zijkanten na ziet de telefoon er zeer fraai uit. Niet te groot, en toch is het scherm ruimschoots groot genoeg om alle internetpagina's goed weer te geven. Het klikken op een link wil nog weleens lastig zijn, maar in zo'n geval volstaat het om twee keer snel achter elkaar op het scherm te tikken zodat de letters groter worden.

Mede door het touchscreen kan ik bij gebruiksgemak alleen maar een 10 noteren. Sinds ik 7 jaar geleden m'n eerste Nokia kocht heb ik nooit meer een ander merk gewild, ook niet nu Nokia feitelijk links en rechts is ingehaald als het aankomt op technologie en innovatie. Met Nokia weet ik nu eenmaal dát het werkt, en hóe het werkt. Je haalt de telefoon uit de doos, zet je contacten, agenda-items en bookmarks over uit je vorige telefoon en je bent klaar om aan de slag te gaan. De handleiding is eigenlijk overbodig, zo simpel zit alles in elkaar. Verder werkt de telefoon gewoon zo prettig dat het verslavend is om ermee te spelen. Om een voorbeeld te geven: ik heb me er al een paar keer op betrapt dat als ik op m'n werk iets op internet op wil zoeken, ik al gauw naar de X6 grijp, terwijl er twee computers met internet voor m'n neus staan.

Ook qua mogelijkheden (bijna) niks te klagen: de paar dingen die er niet opzitten kan je downloaden (behalve vooralsnog Internet Radio, met afstand de beste app op de N81!) , en zo ongeveer alles wat je op het scherm ziet kan je naar eigen smaak aanpassen. Ik heb twee nadeeltjes ontdekt: ten eerste het feit dat als je de contactenbalk gebruikt (leuk idee trouwens), je agendapunten niet op het startscherm weergegeven worden (dus werk ik maar niet met de contactenbalk); en ten tweede, als je op internet een telefoonnummer opzoekt, kan je niet -zoals bij de N81- op dit telefoonnummer klikken om het gelijk te bellen. Maar wat dit laatste betreft moet ik misschien nog even verder puzzelen, misschien dat de mogelijkheid wel bestaat.

Ook de muziekspeler is van zeer goede kwaliteit, zoals ik al gewend was van de N81. Het installeren van de nieuwe software op m'n pc kostte wat tijd, maar nu dat gebeurd is is muziek op de X6 zetten een kwestie van seconden. De geluidskwaliteit van de speakers is meer dan acceptabel, en als je een normale koptelefoon gebruikt hoor je geen enkel verschil tussen de X6 en een "echte" mp3- of cd-speler.

De enige bittere teleurstelling is vooralsnog het Comes with Music (CwM)-abonnement dat je bij deze telefoon (de 32GB-versie) hoort te krijgen (het een jaar lang gratis downloaden van muziek). Als ik de meegeleverde activatie-pincode intik krijg ik de melding dat deze code ongeldig is. Een e-mail aan Nokia hierover bleef onbeantwoord, dus maar eens gebeld... Dan krijg je dus te horen dat het een bekend probleem is (waarom staat het dan niet op de Nokia-site, bv. bij Veelgestelde Vragen?) ; vervolgens zeggen ze dat ze je een nieuwe activatiecode gaan sturen, je moet dan alleen even een scan maken van de activatiecode die bij je telefoon zat en die aan Nokia sturen. Maar wie heeft er in vredesnaam een scanner? Nu is mij, ondanks het feit dat ik heb gezegd dat ik met geen mogelijkheid een scan kan maken van mijn activatiecode, toegezegd dat ik een nieuwe code krijg toegestuurd; inmiddels zijn we echter bijna een week verder en heb ik vooralsnog niks van Nokia mogen vernemen. Ik ben bang dat het CwM-abonnement me na veel vijven en zessen gewoon door de neus zal worden geboord. Dit verandert mijn mening t.o.v. de X6 echter niet.

Kortom: ik ben zeer tevreden over de X6. Qua bediening en mogelijkheden een echte Nokia, die er bovendien zeer mooi uitziet en de verwachtingen wat mij betreft volledig waarmaakt.

Mart02 10-04-2010
Geschreven voor: Nokia X6 wit, blauw

Ja wat zal ik er van maken, ben nu al aan mijn tweede Nokia X6 32GB bezig lopen telkens vast en doen vervolgens helemaal niks meer? Vandaag weer vast gelopen, dus weer opgestuurd :-( Dus de derde komt er aan. En dit alles in nog geen twee maanden tijd!! Dus raad iedereen het af om een Nokia X6 aan te schaffen!! Waardeloos toestel

ShaiDice 10-04-2010
Geschreven voor: Nokia X6 wit, blauw

Nooit aanschaffen. Zelfs een kwartel ei zal als je hem dagelijks mee zou nemen langer heel blijven.

Ik heb mijn X6 1 maand gehad

1 x gevallen op het tapijt vanaf 60cm hoogte en de schade is enorm.

Display verschoven en de printplaat krom.

Ediejo 16-03-2010
Geschreven voor: Nokia X6 wit, blauw

Ik heb de X6 32GB nu een paar dagen en ga zo terug na de hi winkel om te kijken of ik hem om kan ruilen voor een Samsung telefoon. Om de volgende min punten.

- de telefoon is super traag.
- de telefoon loopt zeer vaak vast.
-de telefoon hapert, dat wil zeggen heb je op het touchscreen gedrukt dan reageert het toestel niet! Druk je dan nog een keer dan reageert hij wel maar slaat de vorige handeling over.
- Na het installeren van applicaties wordt de telefoon nog langzamer. De ergernis factoor stijgt dan tot een zeer hoog niveau!
-Media player werkt niet meer goed, dat wil zeggen de telefoon ziet me muziek niet meer terwijl het er echt wel opstaat.
-Processor is veels te langzaam voor deze telefoon, 434 MHz
-Hoe meer je er opzet hoe langzamer dat die wordt!

Kan niks anders zeggen dan de X6 is 1 groot drama ding! Heb nog een N95 8GB van 2 jaar oud en die werkt 10 keer beter dan de nieuwe X6. En die gebruik ik nu ook omdat ik de X6 anders tegen de muur aan gooi!

Uit frustratie heb ik alle beoordelingen een 1 gegeven. Uiteraard zit er best wel goed geluid in maar omdat ik me muziek niet kan afspelen een 1 als waardering.

Ik kan jullie maar 1 advies geven, ongeacht hoe mooi je de telefoon ook vindt het is 1 complete ramp de X6 32GB. Een aantal kennissen van me wilden ook een X6 bestelen, maar toen ze zagen wat voor een onding het is zijn ze gauw van die gedachte afgestapt.

Kijk als je een telefoon veel applicaties wilt geven prima, maar pas daar dan ook de processor op aan. Samsung heeft telefoons met een 800Mhz processor en die zijn stukken sneller. Scheelt een hoop ergernis.

Ik zeg maar 1 ding dit was mijn laatste Nokia. Ik zou me als directeur van Nokia diep schamen dat ik de mensen z’n slecht product aanbied, voor z’n belachelijke hoge prijs!
Als ik eerlijk ben voel ik me gewoon opgelicht.

De beste omschrijving is: Het ziet eruit als een ferrari, met een motor van 20 pk. En dan rij je aardig voor joker.

Conclusie nooit geen Nokia meer!

Miquel1988 05-02-2010
Geschreven voor: Nokia X6 wit, blauw

Inmiddels dit toestel een week in mijn bezit.

Het toestel heeft erg veel weg van de Nokia 5800 XpressMusic (mijn vorige toestel). Het menu is zowat hetzelfde als die van de 5800. Ik krijg op geen enkele mogelijkheid een bluetooth verbinding met mijn laptop, terwijl dat wel lukt met andere telefoons.

Het is geen 'kraak-toestel' zoals de 5800. Bij de 5800 zit het lijstje om het touchscreen wat losjes. Wat dat betreft is de X6 dus vele malen beter!

Camera maakt echt hele mooie foto's, ook in het donker icm nachtportret en flitser.

32GB geheugen is ook zeker voldoende! Heb je echt niet zomaar vol.

Het capacitief touchscreen is wel even wennen als je het touchscreen van een Nokia 5800 gewend bent. De gevoeligheid is veel anders maar zeker prettig!

Kortom: Een heel goed toestel met kwaliteiten die ik van Nokia gewend ben!

Een echte aanrader...