Samsung Corby 16 GB / geel

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 24 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Corby 16 GB / geel op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

SweetGirl___ 28-11-2011
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

Ik heb de samsung corby al meer dan 2 jaar en moet zegge dat ik er best blij mee ben. Het enige minpunt is dat als iemand je een sms stuurt
je het dan niet ontvangt maar zelfde berichten krijgt die je al hebt ontvangen.
Dit gebeurt soms maar niet altijd..
Muziek luisteren gaat goed, de touch is heel handig en makkelijk.
De bouw van het gsm is mooi en het scherm is ook mooi.
Het is al meerdere keren hard gevallen maar gelukkig kan het wel tegen
een stootje, moet zeggen dat ik er blij mee ben behalve dat er soms
wat haperingen gebeuren.

nn23 04-08-2011
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

Slechte telefoon!! Absoluut geen aanrader.
Alle min punten :

- Loopt snel vast
- Gaat vanzelf typen ( als je hem veel gebruikt )
- Slechte camera
- Start heel langzaam op,erg handig in geval van nood...niet dus
- Je kan er weinig mee.
- Geen smsjes kunnen binnen krijgen,,soms krijg je ze pas 1 dag later binnen .

Het enige leuke is dat je de hoesjes kunt veranderen,maar die moet je er zelf nog los bij kopen.

Margreta 22-06-2011
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / wit

Deze mobiel is erg niet handig. In mijn zak gaat ie zomaar bellen, in de eerste maand had ik al 5 euro daaraan kwijt en ongeruste mensen.. omdat ik weleens op de fiets zat, kwam mn tas tegen de mobiel. Het vervolg was, dat deze zomer ging bellen. nu heb ik alles beveiligd met een wachtwoord en nu lukt t wel. Wel is het irritant steeds dat wachtwoord in te moeten tikken..

dops 02-12-2011

Zit er geen lock op zodat ie niet automatisch gaat bellen?
Behalve dan een wachtwoord, want dat lijkt me ook niet handig.
Ik heb nu een Nokia zonder touchscreen, ik weet ook nog niet zeker of dat dan wel handig vind.

Zoee 20-05-2011
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / oranje

Ik heb deze mobiel al bijna 2 jaar, en zeer tevreden! Hij is echt niet snel leeg (doe meestal week met accu) en makkelijk te gebruiken.
Het enige nadeel is soms wel dat je de toetsen niet precies indrukt. dan druk je op de 3 en krijg je de 6 ofzo, maar dat gebeurt zeker niet vaak!
Je krijgt ook speciale oortjes bij deze mobiel, het is misschien wel jammer dat je niet gewoon oortjes met een pinnetje hebt.

wiljewelwetenhea 02-05-2011
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

Dit is een zeer irritante telefoon.
Je kan niet op internet.
Je kan er eigenlijk niks mee,
maar goed,
hij gaat soms ineens zelf typen, het klinkt vast heel raar, maar dat is gewoon heel irritant.
Het is leuk dat je verschillende achterkanten kan doen, maar dat is ook het enige, en daar moet je nog voor betalen ook!
nou, deze telefoon is dus duidelijk niet aan te raden,
gelukkig krijg ik morgen me nieuwe mobiel! :)
ik ken ook nog 2 mensen die deze mobiel hebben, en die hem eigenlijk kapot willen maken omdat hij zo stom is.
ik ben blij als ik me nieuwe mobiel heb! (:

jopiedopie 02-12-2011

je kan toch wel bellen hoop ik? Daar is een telefoon voor....

Rani1997 27-03-2011
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

Ik heb deze gsm nu al een half jaar en ik blijf er problemen mee hebben! Als ik hem opstart dan is hij heel traag! Je moet zeker 10min. wachten totdat je er iets mee kan doen. In noodgevallen dus ook! Wanneer je veel berichtjes zend of belt dan loopt hij vast. Het is raar om te zeggen maar als je hem veel gebruikt dan typt hij vanzelf! En dat is zeer irriterent, als dit gebeurt dan moet je hem opnieuw opstarten en zo als ik al zei gaat het opstarten traag! Voor de rest is het een zeer mooie gsm, je kan er redelijk wat mee doen. Maar om eerlijk te zijn: koop een samsung star want deze zijn veel beter.

Lindaaaaaaaaaaaa 20-03-2011
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

Een goede gsm. Alleen niet de beste geluidskwaliteit en ook geen erg goede camera. Leuke vormgeving en een fijn touchscreen. Makkelijk te bedienen en voorzien van alle snufjes die je nodig hebt.
een aanrader!

MeneerKoekenpeer 06-02-2011
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

Heb hem nu zo'n 10 maanden en hij werkt nog steeds goed. Het geluid is helaas wel wat minder goed. Het touchscreen werkt over het algemeen ook goed. Ik heb hem een aantal keren laten vallen, en alleen de hoekjes zijn wat beschadigt. Over het algemeen ben ik dus erg tevreden.

Klarieke 13-01-2011
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

Het is een hele goede gsm! Je kunt hem ook prima gebruiken als mp3 speler. Je hebt bluetooth, een 2 megapixel camera, je hebt 3 verschillende menu's zodat je snel bij alle opties kan komen. Deze gsm ziet er ook heel leuk uit. Hij heeft ronde vormen en je kunt allemaal verschillende achterkantjes kopen, je krijgt er al 3 bij aankoop van deze gsm. Ik heb deze gsm nu een jaar en hij bevalt nog steeds prima er zit één klein krasje op. Ik beveel jullie deze telefoon dan ook enorm aan.

xclaudiaatje 09-10-2010
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

Ik heb de Samsung Corby vorig jaar gekocht, ik was vooral verliefd op de vormgeving en de kleuren, daardoor heb ik niet zo erg op de andere specificaties gelet.
Ik vind het erg jammer dat er geen qwerty-toetsenbord op zit, zoals je dat wel hebt bij de Samsung Star.

Sommige instellingen (zoals een wachtwoord instellen voor bestanden of SMS'jes) zijn moeilijk te vinden.

De camera klinkt alsof hij heel slecht is door de 2MP, maar dat valt reuze mee. De foto's zijn best scherp, alleen de belichting is niet helemaal super.

Ik heb nog nooit internet op mijn mobiel gebruikt omdat ik geen abonnement heb en dus vind ik het veel te duur. (ook omdat je niet heel snel kan typen op het toestel omdat er geen qwerty op zit.)

De earphones vind ik erg onhandig, omdat ze uit 2 delen bestaan: de oortjes zelf, die je op iedere MP3-speler aan kunt sluiten, en de aansluitkabel die je mobiel in gaat. Ik gebruik de MP3-functie sowieso niet zo veel omdat ik ook een mp3-speler heb met veel betere geluidskwaliteit.

Jammer genoeg zit er ook geen WiFi op.

Mijn conclusie:
De Samsung Corby heeft een heel leuk uiterlijk en is een goedkope touchscreen telefoon, maar als je erg veel gebruik wilt maken van je mobiel zou ik voor een ander model kiezen.

Hellen1989 18-08-2010
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

Heb nu een half jaar de corby. Internet is erg traag.. :S En als het warm weer is kan ik hem niet gebruiken omdat de toetsen niet meer reageren.. Héél irritant. Gelukkig krijg ik morgen mijn nieuwe telefoon binnen :D

houtjet 12-07-2010
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

Dit is een eenvoudige touchpad telefoon, bij een goedkoop abonnement is hij gratis. De 2 megapixel camera lijkt wat beperkt, maar de resolutie is heus wel voldoende en het resultaat is beter dan sommige 5MP camera´s produceren. Het blijft matig natuurlijk. Als je snel wilt internetten, neem dan een telefoon met HSPDA, het is traag met alleen maar GPRS (EDGE doen ze niet meer aan in Nederland, dus daar heb je niks aan). E-mail en buienradar gaat best, maar Youtube is te veel gevraagd.

Ik vind het irritant dat de vergrendeling slecht bereikbaar is. Verder valt het me tegen dat er niet eens een datakabel is meegeleverd, terwijl de bluetooth verbinding lastig is op te zetten vanwege brakke software. Pas na een heleboel gerotzooi kan je eindelijk wat gegevens (muziek e.d.) op de telefoon gaan zetten !

Het geluid is tamelijk beroerd overigens, er zitten wel earphones bij, maar denk niet dat je even lekker een muziekje kan aanzetten op je werk.

melodie23 03-07-2010
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

Ik heb het toestel nu een paar dagen in bezit en ik ben erg tevreden.
Het scherm is helder en reageert goed op aanrakingen. Het toestel is ook snel, blijft niet hangen en doet geen vreemde dingen.
Sms'en gaat zelfs sneller en beter dan op een gsm met toetsen!
Wel wat jammer dat er 'maar' 500 sms'en op kunnen, dat zit bij mij binnen de kortste keren vol.

Het ligt goed in de hand, enkel de ontgrendelingsknop ligt op een onhandige plaats.

De widgets zijn ongelooflijk handig en de 3 achtergrond ook.

En zoals altijd is de software beter georganiseerd dan bij nokia, naar mijn mening.

Bennyn 11-04-2010
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

erg goede mobiel, ligt lekker in de hand.
heb em laatst in mn broek laten zitten in de wasmachine. toen 4 dagen laten drogen (even uit elkaar gehaald) en nu doet hij het gewoon weer.
topmobiel dus.

hannah95 30-03-2010
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

hij is erg fijn in gebruik etc.
alleen zijn het geluid en de foto's niet zo goed.
maar dat maakt mij niet veel uit.

hannah

jessepes 17-03-2010
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

Heb de Samsung Corby nu een paar weken in bezit.
Fijne gsm met niet teveel poespas, maar toch genoeg opties.
Touchscreen werkt super en is snel gewend.
Het geluid is ook zeer goed.

Enige minpuntje misschien, is dat de camera geen super foto's maakt, maar toch redelijk te doen.
Het blijft tenslotte een GSM..

Batterij gaat lekker lang mee, dat was ook een wens van me.

Kortom; een fijne moderne gsm, voor weinig geld!

claudiaswartjes 09-02-2010
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

ik vind dit een hele fijne mobiel hij werkt goed.
Alleen er zit geen flits op dus je kan geen foto's in het donker maken.

Diederik 18-01-2010
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

Het is een grappig mobieltje.
Werkt allemaal intuïtief.
De camera is voor noodgevallen handig. De kwaliteit van de beelden is slecht.
Helaas is de software (New PC Studio) niet geschikt voor windows 7. De juiste drivers zijn nergens te downloaden.
Met Vista werkt het wel. Je moet eerst je mobiel helemaal uitzetten, bluetooth uit. Daarna mobiel aanzetten om via een speciale USB kabel (niet bijgeleverd) contact te maken met de PC. Maar dan nog is de software niet erg gebruiksvriendelijk.

Sigi41 04-01-2010
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

Ik heb dit toestel (simlock vrij) aangeschaft omdat m'n Sony ermee ophield.

In het begin even wennen aan het touchscreen (had ik nog nooit eerder ervaren), maar dat werkt nu perfect.
Voor het geld is dit echt een prachtig toestel met veel gebruik- en instelmogelijkheden.
Zelfs de bijgeleverde oordopjes klinken goed. En dat is iets wat ik tot nu toe nog nooit heb meegemaakt met standaard oordopjes.

Mijn volgende GSM wordt absoluut weer een Samsung.

Er is echter één minpunt, of eigenlijk twee.
1. Wat ik ook probeer, ik krijg geen bluetooth verbinding tussen mijn telefoon en mijn laptop (windows7) (misschien dat Windows 7 de boosdoener is, maar met de usb kabel gaat het goed.

2. Het software programma van Samsung (PC Studio) is gewoon bagger. Ik wil graag sms'n via mijn laptop, maar het sms programma is ronduit beroerd. Je kunt slechts 1 sms per keer verzenden, en je hebt geen overzicht van binnengekomen- en verzonden sms-en.
Wat dat betreft komt de software van Sony Ericsson veel beter uit de verf.

Ik hoop dat Samsung dit in de toekomst nog gaat veranderen.

marilouuu 26-12-2009
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

Ik heb deze gsm nu een week en ben er heel tevreden mee.
-De toetsen reageren snel.
-Je hebt een radio optie maar ook mp3
-je hebt veel mogelijkheden ; je kan een persoonlijke berichttoon instellen voor iemand,...
-Facebook en andere internet sites werken ook gemakkelijk

Ik ben er blij mee, hij is niet heel erg duur en ik vind ook heel erg mooi :)

pierreE 23-12-2009
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

heb de corby 3 dagen geleden gekocht voor mijn vrouw maar heb er zelf mee zitten spelen. het touchscreen is lekker te bedienen, wat minder snel als de F480 die ik heb gehad. het lijkt alsof hij iets minder snel reageert maar in de gunstige zin. je typt zelfs met dikke vingers niet snel verkeerd.
beltonen zijn er ruim voldoende en eenvoudig in te stellen. de camera is niet de beste in GSM land maar voor een toestel in deze prijsklasse is hij zeker goed. in belgie is hij ook voor het surfen ook snel genoeg met edge, spijtig hebben ze dat niet in nederland en 3G zit er niet op. de corby is eenvoudig in gebruik, even mee spelen en dan wijst alles zichzelf wel uit. ik kreeg er 3 verschillende dekseltjes bij en heb voor mijn vrouw de oranje gekozen. er is ook eentje in oranje met cirkeltjes, en een zwarte bij. mijn eerste indruk...in zijn prijsklasse zeker één van de betere telefoons. het geluid is super en bellen en sms'en doet hij als de groten.

freke13 21-12-2009
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

Deze telefoon is gewoon helemaal geweldig! Vooral omdat er zulke leuke jackets bij te koop zijn. Alleen jammer van de camera, die had beter gekunt. Maar ik zou hem zeker niet willen ruilen.

CorLover 10-11-2009

Hallo,
Ik heb Cor nu al een tijdje en hij bevalt me goed. Wel jammer dat er geen query toetsenbord opzit, maar dat is verder geen punt. De camera vind ik ook niet erg bijzonder. Ik vind hem qua uiterlijk super, de fasion jackets die je erop kunt doen zijn er leuk. De ronde vorm en de rode camera maken hem net wat speelser.
Gewoon een heel fijn toestel en net even wat anders dan andere.

Groetjes,

Lara_ 10-11-2009
Geschreven voor: Samsung Corby 16 GB / geel

Ik vind het zeker een fijne telefoon. Hij is helemaal niet duur en je krijgt er veel voor terug vind ik. Alleen de camera stelt niet veel voor! Verder vind ik dat de telefoon superfijn reageert. Ik ben er tot nu toe tevreden over.