HTC Hero (A6262) wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de HTC Hero (A6262) wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Ford Mustang 05-03-2012
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) bruin

dit is een super toestel ik heb hem nu een halve week en heb hem al vol staan met apps. Alleen een klein nadeel is dat het geluid zonder oordoppen heel zacht is, maar met oordoppen is het knetters hard! en zuiver. Een echte aanrader

Ron L 07-09-2011
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Na zo'n anderhalf jaar de laatste review over deze phone... De problemen waarbij het toestel geheel vastliep tijdens binnenkomende gesprekken is weg nadat ik een hele bulk apps heb verwijderd. Dat zat dus in een van de add-on apps.
Toch vind ik het toestel wel aan vervanging toe. Wat ik de echte minpunten vind:
- Internet G2 en G3 zijn tergend traag (kpn abo)
- De camera produceert bedroevend slechte fotokwaliteit
- GPS doet het belabbert slecht (vanaf het begin al)
- De PC software is ronduit slecht: de vorige update verpestte zowel mijn Outlook op de (XPP) pc, als de gegevens in de telefoon en deze software heb ik daarna ook onmiddellijk weer van mijn pc verwijderd om vervolgens de oude versie er maar weer op te zetten. Dit grapje koste me een voor de tigste keer vele, vele uren werk.
Het duurt veel te lang voordat er verbinding is met het toestel en ook de synchronisatie is niet snel te noemen. Daarbij draaien er voor de software echt belachelijk veel services op de achtergrond mee. Dat heeft Microsoft met Active Sync echt beter voor elkaar.
Zonder koppeling met de pc is dit een leuk toestel maar pas wel enorm op welke apps je installeert...
De accu doet het na al deze tijd nog steeds redelijk maar wordt toch wel langzaam slechter.
Slotconclusie: leuk voor privé gebruik zonder pc-features, waardeloos voor zakelijk gebruik.

Ron L 20-05-2011
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Na ruim een jaar Hero bezitter weer een nieuwe review.
De telefoon gaat zienderogend achteruit.

Na de laatste upgrade van HTC is het besturingssysteem aanzienlijk verbeterd, echter.... Sindsdien heb ik regelmatig dat de telefoon overgaat, het scherm zwart blijft en er helemaal NIETS meer de telefoon te doen is. Hij blijft EEUWIG overgaan en na enige tijd verschijnt de melding: HELAAS!
Activiteit Telefoon (in proces com.android.phone) reageert niet. Met beide opties (Stoppen en wachten) gebeurt er helemaal NIETS meer en de ENIGE optie om je phone het zwijgen op te leggen is de batterij eruit trekken. Hij reageert absoluut nergens meer op en blijft maar overgaan. ZEER vervelend omdat dit de laatste weken bijna DAGELIJKS gebeurd. Er is nog geen update van HTC beschikbaar en ik weet niet meer wat ik met dit toestel moet zo. Heb al enkele keren sterk de neiging gehad om hem vliegles te geven.

Behalve dit euvel is de telefoon nog helemaal top, de rest van mijn reviews (waar er al 1 van verdwenen is?) blijven van kracht. Ik hoop wel dat ik hiervoor een oplossing vind. Ik ga zo kijken of ik support van htc kan krijgen.

CoreNL 12-03-2011
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Ik heb de telefoon inmiddels een jaar en ik moet zeggen dat hij niet bepaald aan te raden is.

De telefoon is vreselijk traag met bijvoorbeeld SMSjes sturen, zodra je er zo'n 500 smsjes in hebt staan. Ik heb zelf meerdere keren gehad dat ik helemaal niet meer kon SMSen omdat hij er simpelweg te langzaam voor werd. Hele telefoon moeten resetten om het weer goed te krijgen.

Ook de meeste spelletjes draaien vreselijk langzaam, of zelfs helemaal niet.

Kortom, geen aanrader.

Theiooo123 31-08-2010
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Ik heb de HTC hero nu een klein jaartje. Ik ben op het moment aan het kijken naar een nieuwe telefoon maar dat ligt meer aan mijn 1 jarig abonnement.

Mijn ervaringen met de Hero: fantastisch toestel! Ik verveel me er nooit mee. Het gebruiksgemak is redelijk. Het is allemaal vrij duidelijk maar soms ook even uitzoeken. Android-market is ideaal. Ik hoop dat het verder uitgebreid wordt.

Enkele minpuntjes.
-Accutijd: namate de tijd wordt de accu minder.
-Camera: Het is al enkele toestellen geleden dat ik tevreden was over de camera. Ik heb nu namelijk altijd bewogen beeld! Het KAN aan mij liggen, maar het MAG niet aan mij liggen! Erg vervelend.

Al met al een prima toestel, mijn volgende toestel wordt ook zeker android!

AdriaanS 09-08-2010
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Ik heb de HTC Hero nu 3/4 jaar, en ik moet zeggen dat ik de telefoon nu nog net zo geniet als toen ik m voor het eerst in handen kreeg. Dit komt vooral door de update naar Android 2.1. Door deze update is de interface weer een stuk mooier geworden dan eerst. Multimedia afspelen gaat goed, soms een beetje traag. Er zijn telefoons met een snellere processor, waardoor alles soepeler gaat dan bij de HTC Hero. Door HTC Sense bovenop Android kun je zelf de 7 home-screens aanpassen naar eigen wens, met een keuze uit vele widgets, achtergronden etc. De vormgeving vind ik eigen smaak, mij bevalt de kin wel. Hij ligt goed in de hand en voelt zeer solide aan. Hij is nog niet ''vastgelopen'' maar soms moet-ie wel weer even laden. Dit is geen groot probleem voor mij tot nu toe.

blead 15-05-2010
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

de htc hero is echt een top toestel kwaliteit is geweldig werkt super android is een gewedige os hun market is zeer uitgebreid en meestal gratis er zijn eigenlijk maar 2 nadelen en dat is de batterij deze is best snel leeg maar ja je gaat er wel veel mee spelen en een nadeel is dat de 5 megepix camera geen flitser heefd maar dag mag de pret niet druken echt een aanrader

wibohaver 05-05-2010
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Wat een prima Androïde Phone.
Ik was windows Mobile fan maar geef mij maar Androïde. Ik ben begonnen met een Psion (prima agenda met zoek functie), daarna een Palm..., toen een HTC met een Query uitschuifbaar toetsenbord en nu de Hero...

Ik ben dus om.

Snipes 10-04-2010
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Heb mijn Hero nu bijna 3 maanden.

De hardwareknoppen ziin wat moeilijk te bedienen met 1 hand. Vooral de knoppen aan de rechterkant als je hem in je rechterhand houdt.

Touchscreen reageert goed en voelt stevig aan. Alleen wil het toetsenbord soms wat traag reageren. Om het toetsenbord optimaal te laten werken, moet je in de settings van het toetsenbord het geluid en de vibratie uit zetten en het toetsenbord kalibreren. Ook is het irritant dat de voorgestelde woorden uit het woordenboek soms de hele laatste zin die je hebt getypt, bedekken.

De market voor applicaties heeft veel nuttige (en onnuttige, maar leuke) apps. Je moet er wel een gmail account voor hebben. Met die gmail account kan je je contacten en afspraken syncen, maar als je niet wilt dat big Google je in de gaten houdt, kan je ook gewoon met Outlook syncen.

De menus zijn duidelijk en makkelijk.

Jammer dat je er geen avi bestanden op kan kijken. Wel 3gp en mp4.

Mp3 beluisteren gaat zonder problemen en de geluidskwaliteit van de meegeleverde headset is goed.

Internetten gaat soepel. In en uitzoeken gaat met knijpbewegingen. Flash werkt niet zoals ik had verwacht. Je kan soms wel Flash zien, maar er niet op klikken. Ook doen de meeste embedded Flashfilmpjes het niet. Je hebt een YouTube app, maar daar kan je alleen filmpjes van YouTube zien. Voor filmpjes van andere sites heb je pech. Voor dit toestel heb je echt een onbeperkt mobiel internetabbo nodig, want veel apps zijn gericht op het internet (mail, Facebook en zelfs het weer). Je moet wel een snelle verbinding te hebben, anders kan je alleen slechte kwaliteit YouTube kijken. Alleen YouTube, want zoals gezegd doen andere filmpjes het niet.

De camera is zeer scherp, zolang er maar genoeg licht is.

Ik ben nog steeds tevreden (afgezien van het flash verhaal) en tik dit op mijn Hero. Hopelijk zal de 2.1 ROM verbeteringen brengen (als ie ooit nog komt).

damian08 23-03-2010
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

mooi prachtig toestel heb hem nu een aantal dagen,ziet er mooi uit ook in het bruin, heb via market navogin gedownload, loopt als een trein, interface prachtig geen problemen mee e-mail en alle toepassingen werken perfect, een echte aanrader

ryanvdijk 19-03-2010
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Heb nu de telefoon sinds kort, en ik ben nog geen problemen tegengekomen. Hij licht prima in je hand en reageert goed op het touch screen.

Groeten

chevrolet 17-02-2010
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

een wereldtoestel. Mijn vorige was een HTC toutch dual en de Hero is hier absoluut niet mee te vergelijken. Ik heb met de Dual meerdere keren op het punt gestaan om deze met 100km per uur uit het raam te gooien, een drama toestel. na een tussensprong met met oude sony, toch weer een HTC. Mensen een aanrader, alles werkt super, makkelijk display en uitleg. verder moet je alles fijn zelf onderzoeken,downloaden en weer verwijderen. Heerlijk stukje speelgoed waarmee je kan bellen. Alleen de beknopte gebruiksaanwijzing is inderdaad beknopt. Download de volledige van internet (let wel rond de 270 pagina's). Alleen weet iemand waar de Verkenner zit, of word dat anders genoemd bij de Hero. Ik kan het nog niet vinden.

nmattheij 29-01-2010
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Schitterend toestel. Snel en mooi.

Als je niet voor de high-end toestellen gaat is dit een ideaal toestel. Net iets minder spectaculair, maar hij kan echt alles!

Alles wordt automatisch gesynchroniseerd met Google. Mijn mail, agenda en contacten lopen allemaal via Google. Ideaal!

De Market is groot genoeg, je kunt alles vinden wat je maar wil. Echt alles. Ik kan zelfs mijn laptop bedienen vanaf mijn telefoon.

Voordelen:
- Goed scherm, groot genoeg
- Snelle, enorm strakke interface
- GPS, HSDPA, Wifi etc. dit ding heeft alles
- Market bevat bijna alles wat je nog zou willen hebben, meestan voor niets.
- Volledige integratie met Google Mail, Agenda en Contactlijst!

Nadelen:
- Camera is zeker niet de beste, maar kocht ik hem ook niet voor.
- Accu kan (altijd) beter

Hij houdt het bij mij ongeveer 2 dagen uit bij gemiddeld gebruik.

Degelijkheid laat ik nog even achterwege, aangezien ik hem nog maar een maand heb. (hij voelt wel oerdegelijk)

THOMASSS 25-01-2010
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Ik heb de HTC Hero inmiddels een paar weken in bezit, en ben er meer dan tevreden mee. Nog geen enkel probleem mee gehad. De HTC ziet er erg mooi uit, is goed in gebruik, gratis applicaties, en nog vele andere voordelen. Helaas is de accu wel snel op, maar met een oplader naast je bed maakt dit niks meer uit. De HTC is dus een absolute aanrader!

janvandusschoten 21-01-2010
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Ik gebruik het toestel nu een paar maanden, naar volle tevredenheid. Je kunt het toestel helemaal naar je eigen wensen en smaak instellen. De batterij gaat bij mij gemiddeld 2 á 3 dagen mee. Ik gebruik hem een keer of 10 / 15 per dag om te bellen, max 5 sms per dag en circa 2 uur WiFi aan om de email te controleren, en te internetten. Het scherm vind ik erg goed, na 3 maanden nog geen enkele beschadiging te zien terwijl ik hem dagelijks in m'n broekzak heb.
Ik ben het verder grotendeels eens met de review van Ron L, met daarbij een paar aanvullingen.

Ikzelf heb geen enkel probleem bij het koppelen van de Hero aan de PC, en ik heb XP en Windows 7.

Het beveiligen van gegevens is wel mogelijk, er zijn in de app Market diverse programma's voor om gegevens te verbergen/versleutelen.

Het schemtoetsenbord vind ik persoonlijk prettig werken, vooral als je de telefoon hebt gekanteld, dan heb je een groot toetsenbord. Wel bij de voorkeuren uitzetten dat hij trilt bij het typen, daar word hij langzamer van.

WiFi verbind bij mij vrij vlot. Ik gebruik daarvoor de app "WeFi-Automatic WiFi". Binnen 10 tot 20seconden heb ik WiFi aangezet en heb ik verbinding.Ook word de Wifi , als optie, automatisch uitgeschakeld zodra de telefoon op schermbeveiliging gaat.

Ook is het wel mogelijk om geluiden te wijzigen zoals uiteraard de MP3 ringtone ( met "Ringdroid")en ook SMS (met "Handsent")

Al met al ben ik zeer tevreden met de HTC Hero!

Peroxide 11-12-2009
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

De Hero is een erg fijna telefoon. Er zit bijna alles op, en anders kun je het wel downloaden via je Android Market! Ik zat te twijfelen omdat ik de 'kin' raar vond, en of dat niet heel stom in je broekzak zou zitten. Dit is niet waar want je merkt er niks van in je broekzak, en het ligt ook nog lekker in je hand.

pevekoo 08-11-2009
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Sinds vrijdag de Hero in bezit. In het weekend de tijd gehad om toestel uit te proberen.
Bevindingen: Het werkt allemaal prima. Instellingen zijn gemakkelijk te maken. Menu's werken erg intuïtief. Foto, ook zonder flits in woonkamer, oogt goed; geldt ook voor video. Vingerafdrukken op scherm zijn gemakkelijk te verwijderen. En dan komt er in de toekomst ook nog Android 2.0 met Google Maps Navigation gratis beschikbaar voor de Hero. Fantastisch. Ik heb drie maanden de tijd genomen om een keuze te maken voor nieuwe GSM. Dit heeft zich geloond. Twijfelde over een Touchtelefoon en wilde wachten op de E72. Is echt niet nodig. Met deze Hero kun je ook gemakkelijk tekst invoeren via scherm. Moeilijk om nu al te oordelen over degelijkheid. Maar toch, het ziet er allemaal heel goed uit.

Trancerocker 08-11-2009
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

De Hero is een fantastisch apparaat! Het koste me wel een paar uur om hem helemaal te leren kennen, maar uiteindelijk is het niet zo moeilijk. Apparaat heeft snelle en duidelijke interface, Wifi is mega snel, G3 is redelijk snel. Duidelijk overzicht van de contactpersonen waaruit je de keuze kunt maken, bellen, sms of e-mail.Bleutooth op headset in auto werkt perfect. Heel veel gratis apps te downloaden. Iedere contactpersoon kun je een eigen ringtoon geven en berichtnotificaties kunnen ook een eigen ringtone krijgen. Hiervoor heb je wel een app nodig (bv Ringdroid).
Keuze agenda is groot, eigen gsm agenda, Outlook, Windowsmail, Gmail. Je kan zelf een keuze maken of allemaal nemen. Synchroniseren gaat met usb.
Alle contactpersonen uit Outlook e.d. kunnen zo geimporteerd worden.
Agenda overzicht is prachtig, makkelijk te bladeren en mogelijkheid voor event overzicht, zodat je alleen je afspraken ziet op een bepaalde dag. Geen nadelen? Jawel, Bleutooth kan geen bestanden uitwisselen, hiervoor komt pas in April 2010 een update. Alarmfunctie werkt alleen in de ON en Standby functie, maar niet als de Hero helemaal uitstaat. (of heeft iemand een tip???) Deze 2 minpunten staan niet in verhouding met al het moois wat de Hero te bieden heeft.

Matthijs1972 02-11-2009
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Toestel in bezit vanaf eerste dag dat hij geleverd werd. Zeer fijn toestel, haarscherp beeld, touchgedeelte werkt goed.
Analoog aan de I-phone is er voor dity Androidtoestel een Market waar je grotendeels gratis prima software kunt downloaden. Gratis gaat vaak samen met troep, maar jemig wat een leuke tooltjes zijn er te krijgen. Leuke audio/videoplayers,google maps met routeplanner,internetbrowsers, barcodescanners, games (veel trials i.v.m. gratis)

grote plussen:
* scherm
* koptelefooningang voor normale koptelefoons
* menustructuur
* mogelijkheden
* combi van de vier 6 vaste toetsen, minitrackbal en touchscreen is briljant.
* je kunt er ook mee bellen EN gebeld worden

minnetjes
* Accu snel leeg, maar dat komt vooral doordat je er veel mee speelt. Zeker met de GPS aan is hij met 4 uur van "vol" naar "op"
* Doordat er zoveel mogelijkheden opzitten moet je soms veel menu's door/zoeken naar iets simpels.
* videodeel van de fotocamera stelt echt niks voor en geen flits. wel autofocus en 5MP camera

Rolfieo 31-10-2009
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Ik heb de HTC hero Wit nu een paar weken in mijn bezig.
En ben er super blij mee. Veel leuke software voor te krijgen, en gemakkelijk te installeren. Als je eenmaal met de Hero gespeeld hebt, wie wil er dan nog een dure (weinig mee te doen), iphone? Echt niet, Hero rules.
Na het uitpakken, even een nieuw firmware upgrade doen, die je gemakkelijk van de HTC website kon downloaden. Hierna even een paar instellingen opnieuw doen, en werken.
Ik ben overgestapt van een Nokia E66, ook een goed toestel, maar dit is veel beter. Ik heb ook nog een HTC Tyne II liggen, maar die kan lang niet zoveel als mijn Hero.
Het is niet alleen een telefoon, maar een gadget, waar je toevallig ook nog mee kan bellen.
Ik heb hem gekoppeld aan mijn outlook (nog niet via PushMail), en aan google apps. Ik kan nu mijn agenda scheiden. Outlook voor zakelijke afspraken, en Google Kalender voor mijn privé afspraken. Het zelfde geld voor Contact personen, je kan zowel outlook als gmail contact personen op je telefoon hebben.

+ punten:
Cool, Android OS.
Veel leuke (gratis) software via de market place, gemakkelijk te installeren.
Goed geluid.
Goed bereik
Beter dan de Iphone, en een stuk goedkoper.
Losse batterijen voor te koop (ook grotere dan de huidige).
Via USB op te laden. (via de computer gaat dit alleen niet zo snel).
Hele goede integratie met google apps / gmail.
Losse agenda voor zakelijk/privé
Losse contact personen voor zakelijk/prive

- Punten:
(nog) Geen TomTom navigatie software.
Battery gaat niet erg lang mee als je WiFi aan hebt staan.
HTC Sync werkt niet out of the box op Windows 7, maar is wel werkend te krijgen.
HTC Sync werkt niet zo mooi en gemakkelijk als Active Sync van Microsoft.
Geen flitser voor de camera.
Weinig custom Roms voor te krijgen.
Google, staat niet bekend om zijn privacy punten.

Linda 1 26-10-2009
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Ik heb de telefoon nu een week in bezit, en ben nog steeds superblij met de aankoop. Op het begin wel wat moeite gehad met het installeren, vooral omdat ik geen high tech telefoon gewend was, maar nu alles is geinstalleerd kan ik niet meer zonder. Alles bij de hand e-mail, internet, agenda.. geweldig! Nadat ik de telefoon heb geüpdated op htc.com is hij erg snel met internet en zelfs binnen het menu. De telefoon lijkt in veel opzichten (fucties) op de iPhone, maar is een stuk makkelijker en handiger in gebruik. Het is een top telefoon, twijfel je? Niet doen!

ojevaar 23-10-2009
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Ik heb sinds 4 weken de HTC Hero, wat een goede telefoon is dit. Ben erg blij dat ik niets meer te maken heb met Windows mobiel. Windows hoort op een PC thuis, niet op een mobiele telefoon. Zeer fijn in gebruik, super snel, zeker na de update, bluetooth werkt perfect in de auto. Handige apps te downloaden op marketplace. Niet meer twijfelen kopen die Hero. En voor de twijfelaars, koop geen Iphone, deze is beter en een stuk goedkoper.

H2O 21-10-2009

---------- update review 21-10-2009 ----------
Nog even een reactie op mijn eerste review.
Ik heb toen de degelijkheid niet ingevuld. Maar na een vakantie in Fankrijk waar mijn toestel 2 keer op de keien is gevallen uit een heel ondeugdelijke fietstas:) kan ik zeggen dat hij zéér degelijk is. Na 2 keer volkomen uit elkaar vallen, batterij en simkaart eruit, startte het toestel 2 keer zonder problemen weer op. Een paar minikrasjes dat is alles.

---------- oude review 24-08-2009 --------
Mijn zoon heeft een Iphone en ik een HTC hero, dus ik heb alles even goed vergeleken en de conclusie is dat ik diep tevreden ben met HTC Hero. En zelfs mijn zoon moest schoorvoetend toegegeven dat het een prima toestelletje was. Okee, toegegeven het scherm kantelt alleen als je het toestel naar de linkerkant kantelt, dat doet de Iphone alle kanten op. Maar ja, hoe belangrijk is dat. Hij werkt vlot, goede verbindingen, de marketplace is een feestje want alles is er te krijgen inclusief een prima navigatiesysteem. Het geluid is héél goed, de foto's vind ik iets minder, maar ik heb dan ook een hele goeie fotocamera dus waar vergelijk je het mee. Het toetsenbord voor berichtjes vind ik wel wat langzaam reageren. Maar voor een toestel dat de helft minder kost dan een Iphone is alles top.
Ik ben er blij mee. En bruin lelijk? Hoe komen ze erbij!

jvginke1 20-10-2009
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Als een erg kritische gebruiker ben ik echt verbaasd hoe goed deze telefoon is. Je kunt er echt goed mee browsen (flash) Hij is snel en helemaal aan je wensen aan te passen. lekker dun en prima in de hand. Na 10 keer vallen en los in je broekzak nog nergens een krasje te bespeuren. Ik heb Nokias Sony Erricsons en een iPhone gebruikt Dit is echt top.De belangrijkste verbetering die ik kan bedenken is dat e batterijen zouden een week mee moeten gaan.

gelderman1 02-10-2009
Geschreven voor: HTC Hero (A6262) wit

Ik heb de telefoon nu een mand in mijn bezit, en ik ben er eigenlijk helemaal niet zo over tevreden.
Dit is mijn eerste HTC, maar ik ben nu van mening ze de telefoon iets te snel op de markt hebben gebracht.
Ik lees op internet dat er veel problemen zijn met e-mail en andere besturingsproblemen.
Ook ik krijg e-mail niet aan het werken op deze telefoon.
Soms kan ik wel iets versturen, maar ontvangen kan ik nooit.
Ik ben van mening dat HTC eerst de kinderziektes eruit had moeten halen, want ze komen nu al met een update.
Ga maar weer naar Nokia toe.
Moet wel zeggen dat Android wel leuk is op de telefoon.
De telefoon laat zich ook slecht bedienen met 1 hand, en een sms versturen is wel lastig, want je toetst vaak een andere letter in.(ook in kantelfunctie)