Apple iPhone 3G 16GB zwart, wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Apple iPhone 3G 16GB zwart, wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marleenss26 26-12-2010

Wat een super telefoon. Ik ben van de Nokia n97 overgegaan naar een Nokia E5 en nu heb ik een iPhone 3g. En ben er echt heel erg blij mee. Kwa kritiek heb ik alleen het geluid dat vind ik bijzonder slecht. Maar verder niets Zelf de 2 megapixel camera doet het beter dan op mijn Nokia E5 en die had 5 megapixels. Dus de telefoon is echt een aanrader.

claudia12 25-01-2010

Uitstekende, mooie en gemakkelijke telefoon. Nooit meer zonder internet, spelletjes etc..

skubrik1 26-11-2009

Briljante telefoon die telefonie eigenlijk ondergeschikt maakt;-)De vormgeving en het gebruik is perfect. De vele toepassingen(apps) maken het briljante plaatje compleet. Omdat ik al enige tijd beschikte over een Itouch wist ik wat ik kon verwachten. Nu kan ik bellen, videos maken, foto's maken en overal internetten. Ik weet dat er telefoons zijn die qua inhoud de iphone overtreffen maar het gaat hier om alle innovaties bij elkaar die de telefoon maken wat zij vandaag de dag is. Heb het vaak genoeg met Itunes aan de stok gehad maar ook dat mag de pret niet drukken ;-)

Arifi 28-10-2009

hoi,

Ik heb inmiddels al een tijdje de Nokia N97 in bezit, bevalt me echt super!:D Foto's zijn echt wel VEEL strakker dan bij de Iphone, heb ze zelf vergeleken namelijk;) Dusse..Nokia Beats Them all:P

Groetjes Arifi

whulsbergen 26-08-2009

Sinds maart in bezit. Eerst via T-mobile maar die is teruggegaan wegens dekkingsproblemen en nu via Vodafone en dat is echt een wereld van verschil. (@sander23 dat kan dus wel, ik mag geen sites noemen, maar kijk eens rond)

Beste telefoon die ik ooit gehad heb, eindelijk werkt mobiel internet snel en handig.

+ intuitief gebruik
+ zeer veel applicaties, waaronder veel nuttige die je dagelijks gebruikt zoals buienradar, fileinfo, nieuws, internetradio en twitter.
+ uitstekende synchronisatie met Outlook exchange
+ Zeer goed betaalbaar in combinatie met Vodafone (en ook Tmobile) abonnement.
+ Visual Voicemail (alleen Tmobile)
+ mooi, hebbedingetje
+ Ipod zit erin.
+ app-store werkt supersnel en handig. apps gratis of afrekenen via creditcard.

- ringtones kan wel, maar via een omweg.
- I-tunes werkt niet echt snel en prettig.
- video alleen na jailbreak

sander23 13-08-2009

ik heb dit toestel sinds november en ben er echt zeer tevreden over.
Zowel gebruiksgemak, mogelijkheden enz.
Toch is er 1 groot nadeel, en daarom ga ik waarschijnlijk over op ander toestel, emn dat is de zeer slechte ontvangst via T-Mobile. Men heeft dat erkent en ik mag na 1/2 jaar contract kosteloos opzeggen en toestel inleveren. Vind het echter heel jammer, maar een telefoon waarmee je geen verbinding heb heb je alleen maar ergenis van

ferdinand 05-06-2009

Ik heb nu ongeveer 4 weken een iPhone en ik ben nog steeds tevreden mee. Ik hiervoor altijd een Nokia gehad om zijn degelijkheid, maar ook de iPhnoe is zeker degelijk.

Echter heb ik in de eerste week al een probleem gekregen dat mijn simkaart niet gelezen werd in de telefoon. Ik ging naar de T-Mobile winkel en werd perfect geholpen en gratis een nieuwe kaart gekregen (en natuurlijk dezelfde nummer).

Het enige wat ik soms irritant vind is dat hij met mails of andere apps horizontaal gaat draaien. Maar goed dat is niet zo'n heel groot probleem.

Al met al; ik ben tot de dag van vandaag tevreden mee.

Succes voor iedereen die nog een keuze moeten maken. Vragen kan altijd trouwens.

t.snijder 27-05-2009

vind het jammer dat hij niet kan draaien bij sms en mail
hadden ze wel mogen zeggen van te voren eigenlijk is het geen echte smartphone
ik ben wel tevreden dat is het niet maar mis toch wel windows
het is eigenlijk een muziekdoos van 16gb waar je mee kan bellen en internetten

t.montana 21-04-2009

Het is waar Apple heeft de telefoon opnieuw uitgevonden.
Na jaren met Nokia's , Samsung's en Sony Ericsson's te hebben geworsteld is er eindelijk een telefoon die alle mijn oude toestellen te kijk zet.
Waar moet ik beginnen met de voordelen, ten eerste ik gebruik alle programma's die de iPhone heeft (m.u.v. de 15000 3rd party apps)
Op een oude telefoon gebruikte ik maar 2 functies namelijk bellen en sms'en, er waren wel meer functies maar daar begreep ik (zoals velen) geen hond van.
Het internet is een genot op de iPhone, gewoon de volledige internetpagina, snel en makkelijk te gebruiken, dat op tegenstelling van alle andere toestellen momenteel op de markt.
Je bent altijd online met de iPhone, check vaak mijn mail en surf vaak kortom; een genot.
Na het aanschaffen van de iPhone kon ik mijn iPod de deur uittrappen, door je muziek heen scrollen is net zo genot als in een platenzaak je favoriete cd zoeken.
Ik kan nog wel even doorgaan met de positieve punten maar er zijn ook wat kleine negatieve punten.
Ringtones maken en instellen is alles behalve eenvoudig met name voor Windows gebruikers.
Als Mac gebruiker is het gelukkig wat simpeler omdat er standaard een Ringtone bewerker (Garageband) op de Mac staat.
Ook het gebrek aan doorsturen van smsjes en bestanden versturen via bleutooth en MMS is erg jammer.
Maar gelukkig word dat binnenkort opgelost met de update die medio juni komt.
Iedereen die denk dat een 2 Megapixel camere brak is, is niet waar, megapixels zegt niet veel zoals vele denken.
Ik vind bijvoorbeeld de iPhone camera beter als mijn oude Samsung U600 met 3,2 megapixel.
Maar kortom samengevat de iPhone is echt een super apparaat het is eigenlijk een kleine computer.

Voor iedereen die nu een iPhone wilt kopen ik zou even wachten tot juni, dikke kans dat er dan een nieuwe uitkomt.
Wat wel zeker is dat er een nieuwe iPhone software update uitkomt.
De update is gratis voor alle iPhone bezitters, de update voegt veel toe o.a. MMS,Copy Past van tekst, Bluetooth bestandsuitwisseling,doorsturen van smsjes en nog veel meer.

Review2009 28-03-2009

Al vele telefoons gehad in het verleden van Philips, Nokia, Sony-Eriscon en hiervoor de HTC TynII. Dit is echt de beste en meest gebruiksvriendelijke telefoon die ik ooit gehad heb. Ondanks de vele functies heb je geen gebruiksaanwijzing nodig.
Gebruik de telefoon in combinatie met MobileMe, waardoor ik altijd en overal over mijn email e.d. kan beschikken.
De iPhone gebruik ik thuis veel i.p.v. de computer om even snel te internetten. Ondanks het kleinere scherm t.o.v. een laptop werkt die zeer prettig (geen opstarttijd).
De vele gratis applicaties met veel nuttige mogelijkheden maken het leven weer wat makkelijker. Dankzij de gratis updates van Apple blijft er steeds weer wat nieuws bij komen. Daardoor een investering waar je lange r mee kunt doen.

vincent Van Dijck 19-03-2009

Hallo, hebben jullie ook gehoord dat de Iphone vanaf de maand april , mei 2009 zou verkocht worden tot zelfs in de carefour ? Wanneer denken jullie dat de nieuwe Iphone , aangekondigd op 17 l.l. op de markt zal komen . groetjes en veel telefoongenot.

Rofl 21-02-2009

Ik heb de sinds half januari 2009 een witte iPhone 16gb en kan niet anders zeggen dan dat het een toptelefoon is.

Het klopt dat de iPhone een paar features mist zoals bestandsdeling over bluetooth en MMS, maar ik heb daar geen moment last van gehad. MMS is bijvoorbeeld nutteloos door de simpelweg fantastische implementatie van email (met ondersteuning voor exchange).

De kracht van de iPhone zit hem in het gemak waarmee alles werkt. GPRS, HSDPA en WiFi zijn zo naadloos geintegreerd dat ik er nooit omkijken naar heb: de iPhone kiest automatisch de snelste verbinding en schakelt deze weer uit als er geen verbinding nodig is, om batterij te sparen. Surfen in mobile safari gaat snel en soepel, en alle pagina's worden goed weergegeven, precies zoals je wilt dat het werkt. Sms gesprekken worden als een soort msn-gesprekken weergegeven en email met pop en exchange werkt ook 100%, zonder allerlei vage foutmeldingen.

En omdat alles gewoon werkt zoals het moet werken gebruik ik het ook meer, wat trouwens wel een flinke telefoonrekening oplevert.

Zelf heb ik de iPhone simlockvrij in Antwerpen gehaald. Als ik het bedrag noem schrikken mensen nog wel eens, maar zelf heb ik er geen moment spijt van. De iPhone is gewoon elke euro waard omdat hij precies doet waar je voor betaalt.

Het geluid dat uit de iPhone komt is niet bijzonder te noemen, maar het blijft een telefoon. Het geluid uit de oordopjes is naar mijn mening wel ontzettend goed, ik gebruik de iPod functie dan ook vrij veel.

De camera is goed genoeg voor snapshots, maar meer ook niet. Degene die echte foto's wil maken zal dus nog altijd met een digitale camera moeten rondlopen.

Afgezien van de enorme hoeveelheid applicaties die moeiteloos te downloaden zijn, valt er vrij weinig te personaliseren aan de iPhone. Ook valt er niks te tweaken aan prestaties en dergelijke. De telefoon blinkt ook niet uit in de laatste features maar doet gewoon wat-ie moet doen en doet dat bijzonder goed. Voor tweakers, nurds en power-users is dit toetsel m.i. dus ongeschikt, maar des te meer voor mensen die probleemloos willen bellen, smsen, surfen, emailen, muziek luisteren en genieten van alles wat een moderne telefoon te bieden heeft, zonder daarvoor uren te moeten configureren of dikke een dikke handleiding te moeten doorspitten.

Het toestel zelf zit ook goed in elkaar. Ik heb zelf de witte versie en ben er helemaal weg van. Het touchscreen werkt ook heerlijk. Dit komt omdat het niet reageert op druk, zoals gebruikelijk in veel telefoons, maar op de elektrische verstoring die je vinger teweeg brengt als je het scherm aanraakt. Daardoor hoef je niet te drukken en is het scherm enorm responsief.

Als laatste wil ik nog wat kwijt over de batterijduur, die erg kort zou zijn. Het klopt dat ik maar ongeveer anderhalve dag voort kan met een volle batterij, maar dat heeft niks te maken met een slechte batterij. Eerder komt het door het doordat ik er veel meer muziek mee luister, surf, sms, email en bel dan elke telefoon die ik hiervoor had, en met zulk intensief gebruik is elke batterij snel leeg te krijgen. Elke avond gaat ie even aan de stroom op zijn iPhone dockje, en als ik wat langer van huis ben, maar de lader vergeet, dan is er ter plekke altijd wel een iPod-lader te vinden.

bastjean 29-01-2009

Ik vind de iphone 3g helemaal fantastisch. Het is lang geleden dat ik een product gekocht heb waar ik zo ultiem tevreden over ben. Mijn leven is veranderd ;-) Grootste pluspunt is de gebruiksvriendelijkheid en doordachtheid. Ik zit de hele avond op de bank 'de wereld' te volgen. Leg dat ding nu eens weg hoor ik meer dan eens... Google reader, mijn mail, allerlei app's (programma's van Apple en derden van rond de 0,79 - 10,- euro per stuk waar ik al € 40,- aan heb uitgegeven). Het scherm krast niet. Hij voelt goed aan. Hij is stabiel, het bellen gaat goed. De beltijd is veel langer dan mijn vorige htc S620 met dikke batterij. Het bedienen voelt gewoon goed. Ik heb geen iphone abo, maar het toestel gekocht van een klant T-mobile die hem na verlenging verkocht. Wel heb ik een zakelijk T-mobile abo Geen problemen met de simlock dus. Ook heb ik een simpel web 'n walk abonnement. Het binnenhalen van data gaat hier goed genoeg mee. Ik zit toch meestal in een Wifi spot zoals thuis en op mijn werk. Dan is het echt snel. Ik mis nu wel visual voicemail... Conclusie: apple iphone is volgens mij een absolute aanrader.

EvertR 13-01-2009

Een absolute top telefoon! Ik heb lang getwijfeld maar ben absoluut super blij met dit fantastische ding.

Een gebruiksgemak wat je van Apple mag verwachten.

Internet en email is absoluut fantastisch. De Apps zijn erg handig en leuk.

Een keer een vastloper gehad maar na synchronisatie met itunes op de laptop meteen weer hersteld.

Een aanrader!

blije iphone gebruiker 08-01-2009

ik heb de iphone nu al zo'n 5 maanden, Echt werkelijk waar een toptelefoon.

Heb hiervoor de Nokia N95, HTC Touch Diamond en de Samsung Omnia gehad. Deze telefoons kunnen echter lang niet tippen aan de Iphone!!!!

Ook T-Mobile werkt prima. In de afgelopen 5 maanden geen problemen gehad. Iedereen heeft het over slecht bereik, nou ik heb daar geen last van in de Randstad. Vrijwel overal bereik, alleen het 3G netwerk werkt af en toe niet bij mij thuis. Geen probleem want bij mij thuis heb ik gewoon een goede WiFi-verbinding. Voorderest heb ik altijd gewoon bereiken en kan ik de telefoon altijd gebruiken. Zelfs in de lange Schipholtunnel geen problemen (ik had met mijn vorige telefoons trouwens geen bereik in deze tunnel).

Als je de Iphone koopt kan je er nog niet zo heel veel mee. Je moet er Apps opzetten om meer uit je Iphone te halen. Zo heb ik een aantal leuke spelletjes gedownload en een paar handige programma's. Aan te raden programmatjes zijn Weather Pro, Trein, Belstatus, Nu, Wide E-Mail, Shazam, Teletekst, Nimbuzz en Cams Ahoy.

Als je een leuk liedje op de radio hoort die je graag wilt downloaden, maar waarvan je de artiest en/of de naam niet kent, kan Shazam je helpen. Houdt je Iphone naast de box en hij vind het liedje voor je. De Iphone verteld je hoe het liedje heet en van wie die is. Ook kan je het liedje gelijk beluisteren via YouTube.

Met Nimbuzz kan je op je telefoon op MSN of andere chatprogramma's (alleen MSN geprobeerd met mijn hotmailaccount). En met Cams Ahoy wordt je altijd gewaarschuwd voor flitspalen in Europa.

Ook Trein werkt super. Als je vaak met de trein reist moet je deze App zeker downloaden. Echt perfect!

Alles werkt prima met deze telefoon. Er zijn ook veel mensen die zeuren over dat er geen knippen/plakken functie opzit. Met de handige gebruikersinterface heb je dit helemaal niet nodig. Je kan via de computer je foto's in verschillende mappen zetten en via Itunes kan je ook je liedjes, tv-programma's, podcasts en films ordenen. Knippen en plakken heb je dus helemaal niet nodig!

De Iphone is verder ook supersnel. Bij de Omnia moet je bijvoorbeeld liedje voor liedje scrollen terwijl je met de Iphone in één beweging zo'n 50 liedjes naar beneden/boven scrollt met de Ipod functie.

E-mail werkt ook perfect en het Internet doet het vrijwel overal snel (meestal bijna net zo snel als op de computer). Met de Iphone heb je je e-mail altijd in je zak. Je kan kiezen hoevaak je Iphone je e-mail checkt en dit werkt perfect.

Het enige nadeel van de Iphone is dat je er geen video mee kan opnemen. Dit komt waarschijnlijk wel in de toekomst met een update. Ook is de camera niet zo goed in vergelijking met de Omnia, HTC Diamond en de N95. Verder beschikt de Iphone wel over bluetooth, maar bestanden via bluetooth verzenden/ontvangen naar andere telefoons is niet mogelijk. Er is wel een App waarmee je bestanden kan verzenden met bluetooth naar andere Iphones (en dus niet andere merken).

Verder zeuren veel mensen over de navigatiesoftware die Apple nu aanbiedt. De navigatie werkt inderdaad niet naar behoren. Ik hoop daarom dat Apple met een App komt van TomTom of een andere navigatiesoftware aanbieder. Als je in de VS woont heb je daarentegen wel een goed navigatiesysteem op de Iphone zitten, maar in Nederland is de navigatie veel minder. Helaas.

Ik hoop dat de Iphone 4G wel beschikt over bluetooth bestanden verzenden/ontvangen, en natuurlijk ook over een betere camera met video-functie. We weten alleen niet wanneer de nieuwe Iphone uitkomt. Maar zodra mijn abbonement is verlopen, schaf ik hoe dan ook de nieuwste generatie Iphone aan!!! Ik ben zeer tevreden over dit toestelletje.

Kortom, de Iphone is voor mij de beste telefoon ooit gemaakt en is ook het netwerk van T-Mobile meer dan alleen waardig. Als ik je een aankoop moet aanbevelen, zou ik zeker voor de Iphone gaan. Het is echt de beste telefoon op dit moment. En voor alle mensen die er negatief over zijn; er is nog geen ideale telefoon op de wereld. Maar wees eerlijk, de Iphone komt er wel dicht in de buurt. Noem mij asjeblieft één telefoon die op dit moment beter is dan de Iphone. NOU IK HEB DIE TELEFOON NOG NIET GEVONDEN!!!

Martijn78 01-01-2009

Heel leuk hoor dat T-mobil de enige is die de iphone officieel verkoopt hier. Ik heb een iphone gekocht icm met KPN omdat Tmobil geen bereik heeft op mijn werk... Alles zag er goed uit tot ik ging syncen met itunes. Aangezien mijn telefoon uit schijnbaar uit Italie komt zonder sim lock en op de website stond dat je gewoon software kan updaten dat toch maar gedaan. En wat denk je.... De nieuwe software zet er ook maar gelijk een SIM LOCK op !!! Ik ben benieuwd hoe ik dit er nu weer af moet gaan krijgen. Leuk hoor apple/itunes dit was de laatste keer dat ik apple kocht! Wel jammer, het apperaat ziet er wel echt gelikt uit maar al die onzin eromheen, kom op zeg.

davidg 22-11-2008

Iphone nu ruim aan maand in m'n bezit. In combinatie met Vodafone abonnement vanwege bereik en goede ervaringen.
Ben zeer tevreden over toestel. Diverse smartphones gebruikt maar de iphone steekt qua integratie, eenvoud, snelheid en stabiliteit software met kop en schouders boven de concurrentie uit. Dan hebben we het nog niets eens over het mooie design maar dat is persoonlijk. Het toetsenbordje was in het begin even wennen maar is nu geen probleem meer.
Ja er zijn beperkingen t.o.v. mobile6 smartphones v.w.b. configureerbaarheid en keuze in applicaties maar dat betreft voor mij niet-noodzakelijke extra's waar ik prima zonder kan. Als Apple nu alleen nog een geschikt navigatiesysteem toelaat dan is de iphone op het moment de beste smartphone op de markt.

FiKe84 20-11-2008

Ik heb sinds kort de iPhone en ja.....in één woord: GE-WEL-DIG!!! Zo ontzettend gebruiksvriendelijk, prachtig menu, handige handigheidjes, werkelijk fantastische kleuren en het internet gaat supersnel en is makkelijk in gebruik. Als je de telefoon veel gebruikt is de batterij vrij snel leeg. Tsja, ik kan m ook moeilijk wegleggen, als ik de telefoon zie liggen moet ik er gewoon aan pielen en iets mee gaan doen.
En ik weet niet of het aan mij lag, maar ik kon héél moeilijk het schuifje vinden waar de SIM-card in moest...=) uiteindelijk gevonden, maar het heeft even geduurd!
Al met al, superrrr telefoon waar ik nog heel veel plezier aan ga beleven.

jovink 06-11-2008

Mooie telefoon. Ik heb de telefoon aangeschaft eigenlijk vanwege het abonnement. Ben geen apple fanaat, altijd een windows smartphone gehad.

Ondanks de 2 pixel camera acceptabele fotos.
Wel jammer dat er (nog) geen spraakgestuurde navigatie software is voor de iphone.

In het begin wel wennen maar nu super poitief over de synchronisatie met exhange server. Door het makkelijk kunnen zoomen is het gebruik van emails heel gemakkelijk.
Ook internetten is daardoor veel mooier dan ik gewend was onder windows mobile 6.

Geluid van het bellen is geweldig, veel beter dan welke telefoon ik tot nu toe gehad heb. En de de 16 GB voor muziek is ook geweldig.
Kwaliteit erg goed.

Behalve het gemis van gesproken navigatie een prima telefoon.

watwiljedrinken 01-11-2008

Wat een ongelooflijke wassen neus die iphone! Ik zeg: Niet kopen!! Mijn tenen zijn de afgelopen 3 maanden helemaal krom gegroeid. De batterij is slecht. De mogelijkheden zijn vaker onmogelijkheden. En nu na nog geen 3 maanden is mijn display ermee uitgescheden. Ik hoop dat ik Apple aansprakelijk kan stellen voor alle ongemakken en ik hoop dat ik hem snel kwijt raak aan de hoogste bieder. Ik ga weer voor Nokia, dat had ik moeten blijven doen!

Een zeer ontevreden gebruiker van die 3G!

AllardD 28-10-2008

Ik voel me zwaar belazerd door Apple.
Door het gewend zijn van de functionaliteit van andere toestellen, moet ik echt concluderen dat je zo gevangen zit in de bijgeleverde tools.

Mijn keuzes voor het toestel waren:
GPS : Mooi dan hoef ik geen TomTom te kopen FOUT, turn by turn apps zijn verboden
BlueTooth: Koppeling met thuis en werk als een veredelde USB-stick. om vele bestanden over te transporteren. FOUT, gaat niet werken je mag alleen via iTunes muziek,films enzo erop zetten.

Daarnaast de ergenissen die ik heb sinds ik het gebruik:
Je kan geen teksten/telefoonnummers uit andere mails/smsjes kopieren in een nieuwe bericht/mail. Copy/Paste Wordt niet ondersteund!

Het toetsenbord is gemaakt voor een 12 jarige, ik zit er altijd naast.

Ben wel positief over de browser en hoe soepel je kan zoomen. De snelheid valt niet over te klagen, maar dat is ook niet vreemd als je ook niets mag.

Voor mensen die gewoon wat eyeCandy willen hebben een leuke accessoire om te showen. Maar als je praktisch bent is het niets waard. Had ik maar een Nokia N96 genomen :(
Bv. de Qtek 9100 overtreft de iPhone met alle gemak qua functionaliteit, behalve de GPS (maar ach daar kon je gewoon TomTom op draaien met een GPS muisje)

Ndegeocello 14-10-2008

Ook ik heb eerst de kat uit de boom gekeken en de ontwikkelingen rondom upgrades en ervaringen nauwlettend in de gaten gehouden. Afgelopen vrijdag 10 oktober de knoop doorgehakt en sindsdien in het bezit van een witte 16 gig Iphone en ik kan nu al zeggen: wat een FANTASTISCH toestel. Er zijn vele negatieve verhalen rondom dit toestel en vele problemen zijn opgelost door de upgrade 2.1.

De doorslag bij mij was dat er al ruim 60.000 Iphone zijn verkocht in nederland en dat de klachten op diversen forums snel afnemen.

Plus punten:

- Ligt super in de hand.
- E-mail versturen is een fluitje van een cent door qwerty toetsenbord. Werkt echt heel goed.
- Internet via safari is veeeeeel overzichterlijker dan alle andere toestellen die ik hiervoor heb gehad. (Nokia's en HTC's)
- Zoom functie voor foto's, e-mail en internet werkt gewoon fantastisch.
- Leuke Apps via Itunes zijn veelal gratis te downloaden. Teletekst, treininfo, buienradar enz...
- Onbeperkt e-mailen en surfen.
- Geen handleiding nodig ivm logische bediening en eenvoudige opzet.
- Zeer duidelijk display, zelfs in volle zon.
- Geen hakkelige beelden bij films en you-tube.
- Maps is standaard en zeer makkelijk en nauwkeurig in gebruik. Je kan het alleen niet vergelijken met een volwaardig navigatie systeem zoals HenkHenk.

Min-punten:

- Camera mogelijkheden zijn beperkt vergeleken met de andere merken van dit moment.
- Batterij is bij veelvuldig gebruik binnen een dag leeg. Dat is trouwens bij andere smartfones ook zo.
- Kwaliteit van de ingebouwde speakers is matig voor het afspelen van muziek of films. Daarvoor kan je beter een hoofdtelefoon gebruiken. Beltonen worden wel zeer zuiver en hard genoeg weergegeven.

Het allergrootste minpunt is is dat de Iphone een aanslag op je huwelijk is. Je kan en wil hem gewoon niet meer uit handen geven en blijft alle mogelijkheden ontdekken.

Tot op heden heb ik nog geen last gehad van een slechte dekking. Ik zit dagelijks op de weg en kan nu al niet meer zonder.

Voor de mensen die twijfelen....gewoon doen!

polfre 07-10-2008

Ik heb de Iphone nu enkele weken in mijn bezit. Na de upgrade naar 2.1 zijn mijn grootste bezwaren opgelost.
Er is een betere verbinding en ook de 3G dekking is verbeterd.
De accu gaat nu langer mee.
Na installatie van Jailbreak, lijkt het zelfs of de accu nog langer mee gaat.
Gebruik de Iphone erg veel om te Internetten.

iphonethijs 01-10-2008

Ik heb de Iphone nu ongeveer een weekje in mijn bezit. En ik vind hem werkelijk waar helemaal TOP!

Op internet zijn veel negatieve berichten te lezen over de Iphone. Zo is het inderdaad niet mogelijk om via Bluetooth bestanden naar een andere telefoon of computer te verzenden. Ook knippen en plakken, MMS, video-bellen, video opnemen, worden niet ondersteund op de Iphone.

Bovenstaande functies gebruik ik niet echt. Al zou het wel handig zijn geweest om af en toe een video op te kunnen nemen, wellicht zou hiervoor een app voor komen in de toekomst.

Verder heb ik ook 2 weken gebruik mogen maken van de HTC Diamond. Voor de HTC heb ik echt geen goed woord over. Gebruikersgemak is beneden de maat en in vergelijking met de Iphone overtreft de Iphone vrijwel in alle opzichten de HTC. Natuurlijk heeft de HTC een paar functies die niet zijn terug te vinden op de Iphone, maar als je de + en de - tegen elkaar weegt, komt de Iphone tóch echt het beste uit de bocht.

Voor de HTC Diamond heb ik ongeveer een half jaar gebruik gemaakt van de Nokia N95 8bg. Qua foto's en geluidskwaliteit is de Nokia beter. Maar het gebruikersgemak, vormgeving, het snellere internet en de betere GPS maken de Iphone toch veel mooier.

Ik ben er heel erg blij mee en ik raad iedereen aan deze telefoon ook aan te schaffen. Ik vind het werkelijk waar een revolutie op het gebied van mobiel bellen.

Internet werkt perfect (nog steeds niet zo snel als WiFi laptopverbinding) maar wél sneller dan de meeste telefoons. Op het grote scherm en het goede inzoomen/uitzoomen is alles perfect te zien.

Ook de mailfunctie werkt perfect! Het enige nadeel is dat Hotmailadressen niet worden ondersteund, maar dit is bij de meeste telefoons zo.

Verder werkt het synchroniseren met Vista en XP ook perfect. Gewoon Itunes downloaden en al je gegevens (foto's, video's, e-mailberichten, muziek, podcasts, agenda, contactgegevens en meer) worden zonder probleem in mum van tijd met je computer gesynchroniseerd.

De camera is weliswaar van mindere kwaliteit dan de meeste nieuwe telefoons. Buiten maak je er gewoon perfecte foto's mee, maar binnen zijn toch wat gebreken. Helaas, hier moeten we het maar mee doen.

Via de zeer handige App-store zijn vele applicaties te downloaden voor de Iphone, gratis en betaald. Het aanbod van gratis apps is best groot en handig. Zo beschik ik nu over de gratis apps van buienrader.nl en NOS TeleTekst. Ook Shazam is een aanrader om te downloaden. Deze app herkent vrijwel alle muziek. Hoor je een liedje, maar weet je de naam en de artiest niet? Laat Shazam het opnemen en binnen 12 seconde vertelt Shazam je van wie het liedje is en hoe het heet. Je kan het daarna ook direct bekijken en beluisteren via You Tube. Werkt allemaal perfect!

Kortom, ik vindt de Iphone 16gb een top telefoon! Ik vind het de moeite waard om via T-Mobile 2 jaar lang vast te zitten aan een abbonement. Ik heb vaak de allernieuwste telefoontjes gehad, maar deze probeerde ik uit ergenis altijd zo snel mogelijk weer de deur uit te werken. DE IPHONE IS VOOR MIJ DE EERSTE TELEFOON DIE MIJ GEEN PROBLEMEN EN ERGENISSEN OPLEVERD. GEWOON EEN TOPPERRRRRR!!!!!!!!!!! KOPEN DUS!!!!

Stylingo 14-09-2008

Hier een revieuw van een ware gadget freak!

Ik slijt 2 gsm's per jaar. Niet dat ik nieuwste van de nieuwste moet hebben, maar ben een veeleisende gebruiker. De combinatie PDA/GSM was de oplossing voor mij. Helaas was de techniek niet zo ver om PDA/GSM combi optimaal te laten werken.
Symbian toestellen vond ik te traag en onstabiel. Dus over gegaan op de Windows mobile toestellen. Bijna alle HTC modellen heb ik inmiddels gehad. Wat blijkt nu? Ms Windows mobile o.s. is BAGGER!!! Symbian was stabieler en zeker gebruiksvriendelijker dan de Windows O.S.

Regelmatig vastlopers en crashes. De laatse was MDA Vario II. In een halfjaar tijd 4 verschillende Windows mobile firmware op gezet. Zowel standaard en getweaked firmware werkt na een paar maanden niet lekker meer.

Nu de IPHONE. G-E-W-E-L-D-I-G!!!
Ben niet gevoelig voor hype of de laatste trends. Dus heb ik geduldig afgewacht totdat de meeste kinderziektes eruit waren. Toen kwam de 3G op de markt.
Op vakantie in Amerika stuks aangeschaft voor de verkoop hier in NL. Zeker een week mee gespeeld en hier in NL weer verkocht. Met de winst van beide toestellen in Belgie eentje gekocht zonder simlock voor eigen gebruik.
Werkelijk waar wat een logische werking heeft dit toestel. Het ligt lekker in de hand en broekzak. Knopjes werken goed en menustructuur is meer dan gebruikersvriendelijk. SmS en mailen gaat snel en zonder al teveel handelingen. Bij HTC moet je 4 handelingen verrichten om in je sms menu te komen. Bellen of contacten opzoeken is echt een kinderspel.
Daar waar Mikisoft de nadruk op PDA legt doet Apple dit anders. De nadruk ligt hier op het bellen en PDA functie is een extra extra.
Ik ben geen muziekliefhebber dus de ipod functie heb ik niks mee. Inmiddels ben ik oo van mening dat navigatie niet op een gsm toestel hoort. Het werkt gewoon omslachtig. Tijdens het navigeren gebeld worden betekend de weg kwijt raken. Dus een aparte TomTom aangeschaft.
Geen 1 enkel pda/gsm combinatie heeft een accu wat een week mee gaat. Wie dat wel beweerd, belt niet veel en doet niet veel op het toestel. Ik bel 3 uur per dag en mail zeker om het halfuur. Een halve dag gaat de Iphone mee met mijn intensief gebruik. Inmiddels een autohouder met lader gekocht en aangezien ik veel op de weg zit, altijd volle accu.

Wat lekker is dat tijdens het bellen scherm uit gaat, maar zodra je het toestel van je oor af houdt gaat het toestel aan en kan je toetsen gebruiken voor menu keuze of contacten en dergelijken opzoeken.

Agenda functie is geweldig, nog beter dan windows agenda. Grote letters en erg overzichtelijk te noemen.

Mailen werkt perfect en net als de agenda erg overzichtelijk.

Internetten is zelfde als op de laptop. Geen wap sites maar de echte sites wordt leesbaar op je scherm getoverd. Alle plaatjes goed zichtbaar ne youtube is een ware verademing in de files.

Touchscreen werkt erg goed en typen gaat mij ni goed af. Vergt wat gewenning in het begin maar zou nu nooit meer een stylus pen willen.

Kortom, de Iphone is geen hype meer maar een revolutie van de bestaande PDA/GSM/Mp3 spelers.

Zeker een aanrader voor de zakelijke gebruiker.

Met een abbo is dit toestel nog te doen of je doet slim net als ik. Ondanks dat het een geweldig apparaat is, vind ik het euro erg veel geld.

Heb zowel t-mobile als vodafone abbo. T-mobile heeft echt bagger netwerk. Vodafone signaal is erg sterk en ben echt overal bereikbaar. T-mobile heeft in het zuiden en verre noorden zeer slecht bereik.

Telefoons afgelopen 2 jaar:
-MDA vario II (HTC)
-HTC Diamond
-HTC touch pro

Allemaal BAGGER!

Ik koop al mijn toestellen in de U.S. Zit er 3 x per jaar. Vind het belachelijk hoeveel geld ze hier voor de bovengenoemde toestellen vragen. Vanwege de hoge euro lekker goedkoper in de U.S.