Motorola RAZR2 V8 grijs, roze

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Motorola RAZR2 V8 grijs, roze op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

manecas36 12-10-2009

UPDATE review:

Nogmaals een review over deze telefoon, de v8 van Motorola, na bijna 2 jaar in gebruik.
Hij scoort echt onvoldoende, wat mij betreft. Waarom: * De gsm is al 3 terug gestuurd voor reparatie. Knoppen werkten al snel niet goed meer, reageerden niet (goed).
* daar komt bij dat de kwaliteit van de batterij slecht is. Was al heel snel zozo, maar nu is het nog slechter. Na 1 dag moet hij weer worden opgeladen. Voor alle duidelijkheid: dan doe ik er bijna niets mee. Conclusie: Slechte prijs/kwaliteit verhouding. De gsm is al aan vervanging toe.

jet28 12-07-2009

hopeloos ding. amper 6 uur standby en maar liefst 5 minuten spreektijd. Verder blijft het afdekplaatje over de accu niet zitten, wat je ook doet! Nooit meer.

Jelle10 08-07-2009

Ik heb deze telefoon anderhalf jaar in mijn bezit gehad en werd er steeds minder tevreden over. De batterij gaat veel te kort mee, dat was vanaf het begin het geval. Bij een bijna lege batterij heb je nauwelijks tijd om 'm aan de lader te leggen of het gesprek te beëindigen voor ie definitief uitvalt.

Er wordt een afwijkende manier van T9-invoer gebruikt en verkeerd ingetypte woorden kun je niet meer verwijderen uit het woordenboek.

Het aanzetten van Bluetooth vergt onnodig veel handelingen. Je kunt taken toevoegen, maar er geen herinnering aan koppelen, waardoor deze functie waardeloos is. En na een paar maanden was het afschermklepje van de lader al afgebroken. Kortom: een afrader. Eigenlijk het enige positieve is de functie om met een geluidssignaal te herinneren aan een gemist smsje.

Ik heb een Samsung S8000 gekocht en weet nu wat ik heb gemist. Nooit meer een Motorola.

Ronus 13-12-2008

ik heb dit toestel nu een dikke maand in bezit en tot nu toe nog geen enkele klacht ik vind hem gewoon geweldig en wat de vingerafdrukken betreft gewoon zo nu en dan even met een brillendoekje schoonmaken een echte aanrader

Macerrone 18-07-2008

Vanuit mijn oogpunt geef ik de voor en nadelen van de motorola razr2 v8.

Voordelen:
- superstrak plat design wat zeer mooi is en je voelt geen bobbel in je zak.
- smsjes kunnen gelezen worden terwijl de telefoon nog dicht zit. Het scherm voor is groot dus het hele smsje is goed leesbaar en je kunt zelfs met de knopjes aan de zijkant van de telefoon een 'snel sms' terug sturen. Ideaal als je ff een smsje wilt lezen, maar niet meteen hoeft te antwoorden (waar je wel de telefoon voor open moet klappen dus)
- ik zit nu op meer dan 150 smsjes en het geheugen zit nog niet vol. Volgens mij wordt gewoon het geheugen van de telefoon (meer dan 400mb) gebruikt voor sms.
- de telefoon speelt muziek en video's af en kan ook foto's en video's maken, de kwaliteit van de camera is verbazingwekkend goed als je weet dat de camera 2.0mp is. Maar ik heb vaker gemerkt aan motorola telefoons, dat de mega pixels niet zo groot zijn maar de kwaliteit van een 2mp motorola telefoon toch echt beter is dan een andere telefoon met 2mp camera.
- de telefoon werkt snel, sommige mensen zeggen dat hij langzaam werkt. Dat klopt soms, als je op opties drukt dan heeft de telefoon even de tijd nodig om de eerste regel volledig te laten zien maar de knop opties is eigenlijk helemaal niet nodig.
- het geluid van de bijgeleverde hoofdtelefoon is erg goed, het geluid van de telefoon is ook heel goed. De razrs staan ook bekend om goede geluidskwaliteit.

Nadelen:
- zoals iedereen zegt de batterij. Ik vind het niet zo'n groot nadeel. Als je de telefoon veel wilt gebruiken, moet je het accepteren dat je hem elke dag oplaadt. Gewoon savonds in de oplader en dan kun je de hele dag weer plezier hebben van deze telefoon.
- hij zou best harder mogen trillen, want ik voel hem vaak niet als de telefoon op trilstand zit.
- ondanks het vergrote toetsenbord, druk ik toch vaak 2 of meer knopjes tegelijk in.
- dit nadeel is echt vervelend: als ik op antwoorden druk bij een smsje en ik type het smsje maar wilt een paar letters of woorden wissen (wat altijd wel voorkomt) dan moet ik op het knopje recht onder verzenden drukken. Om de een of andere rede (ik heb niet hele grote vingers) druk ik dan vaak per ongeluk op verzenden en het bericht wordt dan ook accuut verzonden. Dit was niet zo op de motorola razr v3, daar kwam je eerst nog op een ander scherm als je op verzenden drukte. Wat je hiertegen kunt doen is altijd gewoon een nieuw bericht starten en later de persoon selecteren of gewoon heel voorzichtig zijn.
- de vingerafdrukken op de telefoon zijn ook een klein nadeel, maar daar heb ik niet zo'n probleem meer mee.

Ik vind de nadelen niet opwegen tegen de voordelen. Het grootste nadeel zal voor veel mensen de batterij zijn. Als je geen zin hebt de batterij elke dag op te laden, koop deze telefoon dan ook niet. Al met al is het een geweldig mobieltje en er zijn weinig nederlanders die deze hebben omdat hij in winkels bijna niet meer verkocht wordt.

TON 1 25-06-2008

Superstrak toestel,degelijk en gebruikersvriendelijk.enigste grote nadeel is de accu,veel te vlug leeg!!!

Enrico82 20-06-2008

Heb dit toestel nu een kleine week en ben er zeer gelukkig mee. Wat een verademing na jaren Nokia. Vroeger altijd Motorola's gehad (StarTac's en V3688's) en ik weet nu weer waarom. Eindelijk het gevoel weer een echte telefoonhoorn in je hand te hebben. Agendafunctie, adressenfunctie, internetfunctie, muziekfunctie etcetera gebruik ik niet, daarvoor heb ik een iPhone. Dit toestel is louter voor zakelijk gebruik, bellen en sms-en.

Het geluid is echt enorm goed, kraakhelder en luid genoeg. Het toestel heeft een goede 'metal-feel', niet het plastic dat je tegenwoordig zo vaak tegenkomt. De vormgeving is zoals het hoort te zijn, zo klein mogelijk wanneer niet in gebruik en zo groot mogelijk wanneer je belt. Het toestel is zo plat dat je hem niet voelt en ziek in de zak van je broek of van je pak. Hij is niet heel licht, maar ook niet zo zwaar dat je jasje er van gaat hangen. Het gewicht laat je voelen dat je echt wat vasthoudt. Tot nu toe dus heel erg tevreden. Ik heb wel mijn best moeten doen om er nog een te pakken te krijgen, aangezien het model kennelijk niet meer courant is. Helaas, want een goede vervanger van Motorola is er volgens mij niet.

En nu maar hopen dat hij het goed blijft doen en geen kuren gaat vertonen zoals in eerdere recenties beschreven.

ran12 10-06-2008

Heb de mobiel nu 4 maanden,
aan het begin werkten alles goed maar nu werken heel veel dingen opeens niet of doen raar, hij loopt vaak vast, als ik een knopje in druk reageerd hij 2 of 3 keer zodat als je de wekker aanzet hij dus gelijk weer uit gaat of als ik in het telefoonboek ga hij de eerste gelijk gaat bellen.

ook valt hij soms opeens uit, of hij trilt niet als iemand beld , terwijl hij toch echt op trilfuntie staat :S

reijgenh 07-06-2008

Heb deze GSM nu een paar dagen. Wat een geweldige telefoon. Afgezien van het feit dat de telefoon mooi is blijft het een genot om met de motorola menustructuur te werken. Hiervoor had ik een Nokia N80i en die gaf problemen met het synchroniseren met de carkit. Deze telefoon met bluetooth paren en direct alles gesynchroniseerd. Verder is de telefoon snel, zeker ivm de N80i, en super plat.

pjotr 30-03-2008

Heb 'm nu een paar maanden, maar wat een rot-telefoon! heb een hoop verschillende merken gehad, maar ik hoef nooit meer een motorola. Batterij: de ene keer gaat hij een paar dagen mee, de andere keer is hij bij gewoon bel gebruik (mp3 afspelen, foto's maken enz. doe ik er niet mee) binnen een paar uur leeg. Soms gaat t buitenste diplay langzaam uit en dan weer aan en weer uit enz. tot je een knop aan de zijkant indrukt, dan gaat hij gewoon uit en zie je de tijd weer. Telefoon blijft vaak hangen zodat je er helemaal niks meer mee kan. De batterij met er dan uit om 'm weer te kunnen gebruiken. Met smsen is de woord toevoeging met t9 ook niet echt je van het als je teveel woorden heb toegevoegd, vergeet hij de eerste. Je kan met de cd kijken of er updates van de firmware zijn voor de telefoon, maar er staan er een hoop bij, maar de v8 niet. Kan niet geloven dat ik de enige op de wereld ben die constant problemen heeft met dat ding. Dan heb je ook een knop met opties als je 'm openklapt. Duurt erg lang voordat de telefoon reageerd als hij de lijst toont. Het zelfde geld als je met de eerste letter zoekt bij je contact personen. Na indrukken van de eerste letter duurt 't lang voordat je degene ook daadwerkelijk kan selecteren. Hij ziet er mooi uit, maar daar is ook alles mee gezegd. Zal echt nooit meer voor motorola kiezen al kreeg ik 'm gratis!

jade 17-03-2008

ik vind dit een hele fijne telefoon. en ik snap dus ook echt niet wat er te zeuren valt over het geluidsvolume. ik vind het geluidsvolume juist erg goed! helemaal als je de oordopjes in hebt, dan is het ook weer een stuk harder. Als ik op school ben in de pauze en ben in de grote hal waar iedereen staat en iedereen loopt te praten, kan ik mijn muziek nog prima horen. en dan staat het geluid op 4!

ik vind dit echt een super telefoon!

El 128 06-02-2008

Ik heb sinds een kleine week een V8.
Wat een schitterend toestel, zeg, ziet er chique uit en is erg plat.

Maar ik heb een vraagje. De toetsenverlichting doet het niet. Die schijn je zelf ook te kunnen instellen op aan en uit.
Ik heb het hele boekje doorgespit en gebeld met een leverancier maar ik ben er nog niet achter gekomen hoe dat moet.

Alvast dank voor een eventuele reactie.

Maarten1991 29-12-2007

Dit is echt een geweldig ding!

Ik heb hem nu een weekje en het overtreft mijn verwachtingen.
Het geeft een geweldig geluid en ik had hem nog maar op medium staan, als je hem op zijn hoogste stand doet kan je hem zo'n beetje overal horen.

Er zijn genoeg mogelijkheden op dit apparaat, hoewel ik het wel jammer vind dat er geen games op geinstalleerd kunnen worden. Maar dat komt nog wel (hoop ik).

Verder kan ik weinig over het gebruiksgemak zeggen behalve dat het boven gemiddeld is. Makkelijk te bedienen.

Als hij voor vormgeving geen tien krijgt dan heb je in de toekomst gekeken want dit is toch zeker het mooiste apparaat wat ik ooit heb gezien.

Tot nu toe geen krassen of wat dan ook, ik geef het geen tien want het is wel een dun ding dus ik verwacht ook niet dat hij van staal gemaakt is.

Het is zeker een aanrader!!!!!!!

Renbab 17-12-2007

Ik vind de meeste klachten hier erg ongegrond. Als ik met mijn telefoon in een bouwmarkt sta naast de zaagafdeling hoor ik deze nog gewoon over gaan. Ook in de binnenzak van mijn dikke winterjas, hoor ik - autorijdend - de telefoon gewoon over gaan. Wellicht een gehoorapparaat voor diegene die hem te zacht vindt overgaan? CD in Cd speler en installeren, binnen een paar minuten geregeld. Ik vind het een heerlijk toestel voor mensen met grote vingers. Keypad heeft lekkere grote toetsen. Camera stelt natuurlijk nisk voor, maar daar heb ik een digitale camera voor. Menu zit anders in elkaar dan meeste andere telefoons, maar ben blij dat bv Symbian niet op dit toestel zit. Dat maakte mijn Nokia's zo verschrikkelijk traag! Deze werkt op Linux en vliegt werkelijk door de menu's heen. Enig nadeel is dat je blijft poetsen om hem glimmend te houden!

manecas36 01-12-2007

Deze week toch maar de Razr v8 van Motorola gekocht. Het belvolume valt erg mee, vind ik. Ik heb het toestel nu een paar dagen en gebleken is dat ik zelfs onder de douche de telefoon nog kan horen, terwijl hij beneden op tafel lag. Voor de duidelijkheid: de badkamer is boven! :D
Het menu was erg wennen in het begin. Dat zit net even wat anders in elkaar dan bij Nokia. De beltoon blijk je te kunnen aanpassen op het thema. De gebruiksaanwijzing vind ik niet erg goed en wat sumier. De cd die erbij zit heb ik (nog) niet kunnen installeren. Dat wil niet lukken! De Razr V8 wordt zeer compleet geleverd met data kabel, usb-kabel en koptelefoontje.
Een fraaie telefoon!

Henk27 24-10-2007

Opzich is het een mooi en gelikt toestel om te zien
en ben hier ook zeer tevreden over Maar?

Mijn batterij begeeft het al na 2.5 / 3 dag en dit valt me zwaar tegen en bel dus ook bijna niet en s avonds wordt de telefoon uitgezet dus ook hier nog geen 50 uur per week , ikzelf ben ook heel benieuwd wat je hier verder aan kan doen?
Aangezien hier meerdere mensen hun toestel al opgestuurd hebben en ook nog niks concreets weten.

Dus de batterij van motorola is zwaar slecht en daar mogen ze wel wat aan lijkt me

L1sanne 16-10-2007

Een geweldig toestel! Erg mooie design, voelt stevig aan, het toestel lijkt heel groot, maar dat valt reuze mee. Het geluid is top. Vind zelf dat het geluid net zo goed is als m'n iPod.. Je vliegt zo door het menu heen! Smsen ging nog nooit zo snel! Een hele vooruit gang met de vorige razr vind ik zelf.. De haptics zijn ook een pluspunt. Camera/video's gaat ook prima. Heb nog geen problemen met deze telefoon. Vergeleken met mijn E900 vind ik deze toch een stuk prettiger te bedienen.

Queenmuis 10-10-2007

idd razr ron, ik heb dit toestel inmiddels ook 2 weken nu. Over het geluid was ik al niet tevreden nu is er die irritatie over de batterij bij gekomen. Elke 2 a 3 dagen moet ik hem opladen en ik bel echt heel weinig.
Ben er niet zo blij mee om dit toestel meteen op te laten sturen en eerlijk gezegd hoop ik dat er nog veel meer klagers over de batterij komen zodat je hem straks misschien kan ruilen voor een andere....
Want dit is niks, heel jammer voor zo'n mooie telefoon.

Razr Ron 09-10-2007

Zeer mooi toestel, zeer solide kast (rvs) en kan dus tegen een stootje. De kast is wel een beetje glad en is dus in het begin wel wennen. Toestel heeft een lekker groot toetsenbord maar toch neemt hij als hij ingeklapt is niet veel ruimte in.
een groot minpunt is wel de korte battery life, ik haal niet meer dan 2.5dag. Naar een telefoontje naar Motorola gaven ze aan dat die 280 uur (specificatie)een richtlijn is, en ze zouden er naar kunnen kijken als ik hem ter reparatie aan zou bieden. Ben dus zeer benieuwd naar de persoon hieronder, die hem al ter reparatie naar Motorola heeft gestuurd f er echt verbetering is. Dus laat even weten.

PVS4671 27-09-2007

Heb deze RAZR2 V8 nou 2 weken in m'n bezit en hedenmorgen terug gebracht naar de leverancier. Deze zal 'm naar Motorola terug sturen voor reparatie voor de extreem korte stand-by tijd. Ben gewend om toch wel 5 dagen met 'n batterij te doen en ook nog wat te bellen ook. Na 2 dagen is de batterij gewoon helemaal plat. Valt me zwaar tegen in 2007, 17 jaar na de invoering van de eerste mobiele telefoons. Mijn vorige, en nu weer huidige voor 3 weken was (is) de RAZR V3. Deze bleef gaan, ook als de batterij aanduiding al oranje was.
De telefoon is extreem glad en je moet heel goed oppassen dat hij niet uit je handen glijdt. Vormgeving extreem mooi en schitterend afgewerkt. Allen die batterij..............drama.

HELLOmoto 21-09-2007

Ik heb het toestel nu ongeveer 2 weken en ben over het algemeen zeer tevreden...

Het eerste wat mij opviel, was dat hij zo groot is :) Met klepje dicht is hij mooi compact. (vooral erg dun) Nu ben ik er aan gewend en wil ik niet meer kleiner.

Het toestel is gemaakt van zeer hoogwaardige materialen en dat is goed te zien en te voelen. Verder vind ik dit toestel erg snel (misschien wel te snel (500mhz) voor de functionaliteit) De agenda werkt uitstekend en biedt qua functionaliteit misschien nog wel meer dan Windows Mobile. (heb hiervoor de HTC S710 gehad)

De speaker en kwaliteit van het scherm vind ik goed. Het scherm bovenop is handig om SMS mee te lezen en om snel te antwoorden. Jammer is dan wel dat ik mijn agenda niet kan openen via het externe scherm.

Het toestel is erg glibberig en overal zie je vingers op. Ik heb hem hierdoor al een keer laten vallen :)

Het geheugen is niet uitbreidbaar, dus als je geen externe MP3 player hebt, moet je wachten op de RAZR V8 met meer geheugen of de V9 kopen. (maar die heeft geen Linux)

Tot slot mis ik WIFI maar er is wel EDGE aanwezig. (is niet echt snel) Voordeel is wel dat het toestel QUADBand is.

De batterij gaat na elke laadbeurt langer mee, en inmiddels doe ik er zo'n 4 dagen mee. De camera maakt mooie foto's, maar verwacht niet de beste 2MP camera die er is. Tot slot nog wat over bluetooth. Ik heb nog nooit zo'n snelle bluetooth transfer snelheid gezien.

Swatpup 14-09-2007

Mijn V6 Maxx ingeruild voor dit toestel en ik moet zeggen dat ik daar nog geen spijt van gehad heb. Werkt uitstekend. De nieuwe Linux software is een opmerkelijke verbetering t.o.v. de oude UI van Motorola. Reageert snel, zit logisch in elkaar en is makkelijk aan te passen. Erg mooi scherm aan binnen- en buitenzijde. Enige minpunt dat ik kon vinden is de batterijduur. De eerste dagen moest hij geregeld aan de lader. Heb de batterij een 5-tal keer volledig laten leeggaan en een 24 u lang constant opgeladen en nu houdt hij het 2 dagen vol bij normaal gebruik (30 min bellen, 20-tal sms en 15-tal min Wap). Een iets krachtiger batterij (zoals bij de V6) had echter wel handiger geweest. Daarvoor zouden ze bij Motorola eens bij Sony Ericsson in de leer moeten gaan...