BlackBerry 9500 Storm zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de BlackBerry 9500 Storm zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

hercu20 31-12-2010
Geschreven voor: BlackBerry 9500 Storm zwart

ik snap niets van de negatieve berichtjes hier. ik heb de storm 1 gehad . die heeft me vriendin nu en is ping verslaafd nu 2,5 jr.oud nog nooit geweigerd op alle fronten. ik heb de storm 2 nu 1 jr. ben heel enthousiast . gebruik hem zakelijk. erg lage belkosten. pingen doe ik probleemloos via wifi vanuit zuid amerika. de camera is ronduit geweldig ook de macro functie. fotos verzenden via bleutooth of email gaat geweldig snel en eenvoudig.heel intuitief alles nooit dankzij de bb helptoets dat je niet weet hoe iets moet. ik heb gehoord dat de garantie ook heel goed is van bb . heb je probleem wordt je toestel op gehaald en krijg je verv. toestel. bijnq altijd krijg je binnen weekl een nw. dus als je bb niet goed is ga dan niet zitten azijnzijken maar maak gebr. van de garantie

Sanne6 15-12-2010
Geschreven voor: BlackBerry 9500 Storm zwart

Ben bezig aan tweede BB Storm, maar spijt van aankoop. Scherm loopt voortdurend vast, soms wel 5 x per dag resetten nodig. Twee of meer telefoontjes achter elkaar niet mogelijk, dan loopt hij vast.
Beide bb zelfde probleem met scherm.

EDS65 01-07-2010
Geschreven voor: BlackBerry 9500 Storm zwart

zeer teleurgesteld in de storm. Nu een half jaar ingebruik. Grootste probleem is dat de mail regelmatig niet inlaadt. Door aan en uit te zetten doet ie het weer en krijg je alle mail in 1 keer binnen, uitermate irritant. Verder redelijk zwaar en net iets te groot voor in de broekzak.

Helaas miskoop, toestel is gewoon nog niet klaar om op de markt te brengen.Ga nu overstappen naar de 9700 bold, daar zijn de geluiden veel positiever over.

jschoonstra 10-05-2010
Geschreven voor: BlackBerry 9500 Storm zwart

Dit toestel nu ruim 3 maanden en ben erg teleurgesteld. De verwachtingen van dit toestel worden niet waargemaakt en ik twijfel aan de oprechtheid van sommige reviews hier.
Het toestel loopt regelmatig vast en dan moet ik of wachten tot hij weer loopt of een reset doen (en de batterij eruit halen). Dat ding hoort gewoon te werken wanneer je het nodig hebt. Heel vervelend!
Het tweede is dat klikscherm. Het idee is mooi, maar de uitvoering helaas belabberd. Het maakt het toestel kwetsbaar en is volgens mij de oorzaak van zoveel problemen met het toestel.
Koop dit toestel dus niet!!! En tegen Blackberry zou ik willen zeggen: probeer niet met de Iphone te concurreren maar blijf bij je leest.
Tot slot: dat BES abonnement van Blackberry is helaas een manier om je als klant geld uit de zak te kloppen. Het is helemaal niet nodig (andere toestellen hebben het ook niet), het is een overblijfsel uit een eerder tijdperk.

rob c. de koster 03-01-2010
Geschreven voor: BlackBerry 9500 Storm zwart

inmiddels mn 2e black berry storm im bezit !
de zgn BB storm 2 !
werkelijk op alle punten totaal verbeterd, wat een waanzinnige gsm, ik gebruik mn oude helemaal niet meer.
sms-en is een genot je typt een woord in en boven je komen de meest logische complete worden dus ben je halverwege, zie je dat complete woord al staan en hoef je alleen daar maar op te klikken.
de camera is ook verbeterd heeft nu ook groothoek !
het hele email gebeuren loopt rechtstreeks via je gmail, geen apart email adres meer.
16GB geheugen en super om muziek op te zetten, direct op alfabeth , soort muziek , albums ed wordt AUT, een selectie gemaakt enz. enz. overal werkt mn B.B. direct alle instellingen passen zich aut, aan of ik nu in brazilie ben of ned. maakt nix uit !

Wolly333 27-08-2009
Geschreven voor: BlackBerry 9500 Storm zwart

Heb veel reviews bekeken en gelezen voordat ik de keus kon maken. Het zou eigenlijk een Nokia N97 worden maar al snel moest ik de keus maken tussen een HTC touch HD of de Blackberry Storm. Het gevoel van de touchscreen gaf voor mij de doorslag. Met zo’n pennetje werken is ook niets voor mij. De Blackberry Storm is een perfect toestel. Het data abonnement is wel iets duurder dan voor een toestel dat geen BIS nodig heeft maar dat verschil valt nog wel mee volgens mij. Voor e-mailen is dit het beste toestel dat op de markt bestaat. Maar daar moet je al jaren een Blackberry voor hebben. Als je het OS hebt geüpdate tot versie 4.7.0.148 of hoger reageert hij net zo snel als alle andere touchscreen toestellen en soms nog wel beter. Ook de batterij gaat dan ca. 3 dagen mee en dat is gelijk aan mijn Nokia. Het touchscreen van dit toestel is gewoon uniek. Misschien even wennen maar dan ook veel beter dan de HTC en zeker Nokia. Met een LG of Samsung wil ik dit toestel niet eens vergelijken want die komen niet in buurt. Ook het sms-en met ‘Suretype’ was voor mij nieuw en het duurt even voordat je hier goed mee overweg kunt maar dat kan ik me ook nog herinneren van mijn eerste toestel met T9. Na een paar weken wordt het automatisme. En als je hem draait in landscape dan heb je een vol qwerty toetsenbord. De keus aan de gebruiker.
Het toestel maakt goede foto's maar daar moet je deze niet voor hebben. De camera in de laatste nokia's zijn gewoon de beste maar als ik goede foto's wil maken neem ik mijn fotocamera gewoon mee want die is daar voor gemaakt en doet het weer veel beter dan welke smartphone ook.
Geluid is heel goed en de beeldkwaliteit voor internet of films nog beter. Ook tijdens een zonnige dag kun je buiten gewoon probleemloos het toestel bedienen. Probeer dat maar eens met een LG. Die lijkt wel uit te staan als de zon erin schijnt.
Uiteindelijk nog de mogelijkheid om toepassingen naar wens toe te voegen of te verwijderen. Ook toepassingen die niet door RIM zijn ontwikkeld kun je probleemloos installeren en de keus is groot.

Bdeman 06-08-2009
Geschreven voor: BlackBerry 9500 Storm zwart

Voor mij is een online agenda, e-mail en contactpersonen erg belangrijk. Ik dacht laat ik een aan de blackberry gaan. Schijnt goed te werken. En uiteraard BES doet wat het moet doen. Echter daarvoor betaal je wel de hoofdprijs, terwijl een reguliere exchange koppeling met je telefoon VEEL goedkoper is en werkelijk hetzelfde doet als BES.

Ik heb gekozen voor de Storm. Waar ik niet blij mee ben. Mooi toestel, BES werkt prima, functionaliteiten werken prima. maar toch... het is het net niet. Daarnaast is het toestel erg traag. Zo traag dat ik toch maar weer opzoek ga naar een ander toestel (zit helaas wel aan een duur BES abonnement vast)

robert de koster 27-06-2009

---------- update review 27-06-2009 ----------
ik heb mn blackberry storm nu 8 mnd. en moet zeggen dat deze steeds beter gaat bevallen. ik moest er heel erg aan wennen in het begin.
alles gaat nu moeiteloos. mail werkt perfect, navigatie ook heel simpel om te gebruiken, zelfs de elekr. agenda gebruik ik steeds meer.
de battery lijkt zelfs beter te worden, zet me BB na 23 uur uit, 6.15 uur gaat de wekker en schakeld het toestel zich weer aut. in. met gemak 2 dagen heden, ik lees soms revieuws van mensen die een toestel net 1 week hebben, echter zo'n complex toestel met zoveel mogelijkheden kan je nooit in 1 week beoordelen, ik heb heden pas na 8 mnd ! echt alles door. Eenmaal gewend aan elkaar is de BB storm een heel betrouwbaar maatje , waar je veel plezier aan hebt.
Mijn volgende gsm is zeker weer een BB !!

---------- oude review 04-03-2009 ----------
sinds 1 mnd in mn bezit, bellen gaat goed , email ontvangen ook, in de winkel hebben ze emailaccount aangemaakt en vanuit gmail stuur ik het daarheen, vindt het sms echt een drama ! snap helemaal niets van die taal die je opgedrongen wordt, geen intresse in die T9,wil gewoon kunnen sms letter voor letter , maar volgens mij kan dat niet eens met deze gsm !!!
verder wat voor beltoon je ook insteld , eerst trilt de gsm daarna belt tie , dan trilt tie weer , daarna belt, krijg dit nergens veranderd,ik heb nog nooit zoveel gemiste gesprekken gehad, dit werkt voor geen meter, wil gewoon of bellen en trillen tegelijk of alleen bellen.
bleutooth werkt ook helemaal niet, zeurt constant om code's terwijl in onbeveiligd instel, stel ik met code in lukt het ook niet.
kortom een leuke gsm voor een scholier die de hele dag nix anders te doen heeft als uitpluizen, maar heb je drukke baan en geen zin dagen lang helpdesken te bellen dan kan je beter een gewone standaard gsm kopen, die ik overigens ook alweer gebruik

Rene vd E 10-03-2009
Geschreven voor: BlackBerry 9500 Storm zwart

Na langs twijfelen en lezen van reviews toch besloten deze telefoon aan te schaffen. Ben van de Samsung U600 naar de Blackberry Storm gegaan.

Na lang gespannen gewacht te hebben kon ik eindelijk mijn abbonement verlengen en een nieuwe telefoon uitzoeken. Inmiddels al een week in bezit en dit zijn mijn bevindingen:

Bellen:
Geluid niet geheel mooi helder tijdens bellen maar wel goed verstaanbaar. Nummer draaien eenvoudig, makkelijk en snel te switchen tussen num.pad, logboek en telefoonboek.

Smsen:
Tijdens installatie te kiezen tussen multitap of suretype. Ik heb voor multitap gekozen, kan T9 niet uitzetten. Verder geen probleem want het typen met qwerty-toetsenbord gaat prima, wel enige oefening nodig!! Het indrukken van het scherm tijdens het typen is oefenen geblazen maar bespaart een hoop irritaties omdat er geen dingen tussenkomen waar je niet om gevraagd hebt.

Email:
Na even uitproberen haalde ik ook al mijn email van mijn @home-account binnen, werkt super!

Internet:
Werkt goed, snel!! Helaas geen flashplayer op de telefoon.

Camera:
Goed te noemen, verwacht geen super resultaten maar in ieder geval wel prima foto's om terug te kijken op de telefoon zelf! Heb verder geen last van het probleem dat de camera overal doorheen zit?

Snelheid:
De dag na installatie telefoon heel traag met reageren, hing zich op. Accu even los gehaald en weer erin gezet, daarna weer heel snel en nergens meer last van gehad.

Beeldscherm:
Waanzinnig goed. Goed programma wat erbij wordt geleverd wat gedownloadde video's omzet in juiste formaat en grootte voor optimale prestaties.

Geluid:
Geluid voor mp3 en videospeler ook erg goed. Andere luidspreker dan die wordt gebruikt voor het telefoneren.

Accu:
Na 1 dag leeg wanneer je veel op internet zit of video's kijkt. Wanneer je stopt met msn of google maps afmelden of afsluiten en niet aan laten staan want dan verbruik je veel stroom. Bij normaal gebruik (Kort even iets opzoeken op internet, beetje bellen en wat smsen) vaak maar 1 streepje van de batterij af op het eind van de dag.

Accessoires:
Mooi en stevige lederen hoes voor over de telefoon. Super hoofdtelefoontje wat erbij wordt geleverd, adapter met verschillende stekkers voor in het buitenland en zelfs een doekje om het beeldscherm schoon te maken!

Degelijkheid:
Voelt stevig aan, wel redelijk zwaar toestel maar ligt lekker in de hand.

Mogelijkheden:
Msn, Google maps, docviewers etc. werken allemaal super op dit toestel. Het is nooit vervelen wanneer je deze telefoon op zak hebt.

Eindoordeel:
Voor zakenlui is deze telefoon af te raden omdat het typen van berichten niet snel genoeg kan en veel irritaties zal oproepen. Advies om een toestel te kopen met ''harde'' knoppen.

Voor de gadgetfans een super toestel met een scala aan mogelijkheden! Geweldig beeld om video's op te kijken, echt zeer scherp. Ook voor smsen en bellen een goed toestel.

Heel tevreden met dit toestel en absoluut een aanrader voor de gadgetfans die een telefoon zoeken die veel kan.

Sandy160569 06-02-2009
Geschreven voor: BlackBerry 9500 Storm zwart

Ik ben sinds kort ook in het bezit van de BB Storm en tot nu toe vind ik het een drama!
Ben het helemaal met Marco eens, ook ik heb continue de camera er doorheen zodra ik iets wil doen op de BB.
Ook sms'en is een drama, ik heb een eigen bedrijf en verstuur en ontvang gemiddeld zo'n 150 smsjes per dag maar met de BB haal ik de 10 nog niet eens want na 1 smsje heb ik vaak al gegeten en gedronken.
Ik heb dit toestel gekozen na het lezen van een heleboel positieve reviews.
Het zal wel aan mij liggen maar ik begrijp totaal niet hoe al deze mensen zo tevreden kunnen zijn.... of ben ik gewoon te veeleisend??

Kortom: ik heb spijt als haren op mijn hoofd van dit toestel.

petrvM 02-02-2009
Geschreven voor: BlackBerry 9500 Storm zwart

Heb de Storm nu geruime tijd in gebruik, en hij bevalt goed!
Toestel heeft een fantastisch scherm , een logische gebruikersinterface en doet goed wat hij moet doen, namelijk bellen, sms en en e-mailen. Daarnaast goed als fotovieuwer, mp3 speler. Foto en film vind ik goed genoeg.
Al met al ben ik dik tevreden.
Wat wel nodig is is de eerste maal de software updaten, gaat eenvoudig via het meegeleverde programma blackberry desktopmanager.
Wel eerst even een account aanmaken op de vodafone blackberry pagina.
Je kunt 10 email accounts ingeven voor synchronisatie.
Navigatie is voorlopig met nav4all gratis.

marco1970 29-01-2009
Geschreven voor: BlackBerry 9500 Storm zwart

Ik heb sinds een maand 2 BB's gekocht voor de zaak. Nu ben ik geen wonder op gebied van telefoons en heb tot op heden alleen nokia's gehad. Ik wilde graag email ontvangen en ik moet je zeggen dat gaat prima. Smsen is werkelijk een drama. Ik zit er steeds naast. Nu is mijn collega een stuk jonger en hij gaat er nu heel handig mee om maat toch zijn er meerdere minpunten. Bij beide toestellen krijg je regelmatig als je een sms verstuurt het beeld van de camera er doorheen!!!! Gek word je ervan. Ook gaat het toestel makkelijk van zijn lock af zodra je hem achter in je jeans draagt en ga je dus automatisch mensen bellen zonder dat je dit weet. Ik gebruik hem al een week niet meer en ga het toestel terug brengen voor reparatie ivm het camera probleem. Ook het meedraaiende scherm is erg traag om gek van te worden. Ik hoop ooit blij te zijn met dit toestel maar tot op heden heb ik er alleen maar spijt van.Oh ja ook in de auto klinkt het geluid erg blikkerig.

muggetje 28-01-2009
Geschreven voor: BlackBerry 9500 Storm zwart

Kijk, als je een duur toestel koopt wil je natuurlijk niet al te negatief doen over je aankoop. In dat licht moet je onderstaande reviews zien. Ik heb het toestel nu een paar weken getest en kan niet anders dan concluderen dat het touchscreen dramatisch is. Je zit doorlopend er net naast en je moet bovendien behoorlijk hard druken om contact te maken.
En hoezo HTC afgekeurd wegens te klein scherm? Ik zou zeggen: probeer de HTC Touch HD eens. Ziet er bijna net zo uit als de Storm maar heeft een groter scherm...

lookman 26-01-2009
Geschreven voor: BlackBerry 9500 Storm zwart

Sinds november het toestel in gebruik. Zoals al velen hebben geschreven een fantastisch toestel.
Doet wat je ervan verwacht en misschien wel meer.

Het qwerty toetsenbord werkt uitstekend. Het typen met suretype vind ik persoonlijk wat lastig, maar na de software update draait het scherm razendsnel.

E-mail instellen is ook erg makkelijk. En de internet browser werkt ook uitstekend.
Ben niet helemaal kapot van de GPS functionaliteit, maar er zal vast wel betere software komen. Google Maps vind ik persoonlijk beter werken dan de BlackBerry maps, maar ik hoop wel op een TomTom editie.

rvm 13-01-2009
Geschreven voor: BlackBerry 9500 Storm zwart

Nog even snel opgehaald voordat ik op reis ging.
In een woord ´´geweldig´´ deze Blackberry Storm. Het is sinds 2004 mijn 3e BB inmiddels. Even getwijfeld tussen de I Phone en deze, zoals waarschijnlijk meer dat zullen doen.

Het enige minpunt is dat dit model (Vodafone) geen WiFi heeft, dat is een gemis. Voor het overige, onovertroffen degelijke Blackberry kwaliteit. Geluid is perfect en de video weergave is waanzinnig goed. Ook de vernieuwde menu navigatie is Top! En dan met de beste e-mail oplossing, die is toch al jaren in handen van Blackberry.

Het vereist even gewenning met op het scherm drukken, maar eenmaal gewend is het makkelijk en dus goed te doen. Wordt geleverd met voldoende geheugen ( 8Gb. Mini SD card) en een uitstekende koptelefoon.

Wat kan ik er meer over zeggen? Voor de twijfelaars…hier krijg je geen spijt van.

Nathalievdoorn 12-01-2009

Hele goede telefoon.
Werkelijk overal ontvangst,
Werkt prima en heel erg prettig door het speciale scherm, je moet echt op het scherm drukken en je voelt het inklikken,
Filmpjes kijken gaat goed zonder te haperen.
Door je foto album bladeren gaat ook geweldig goed en snel.
Internet gaat prima, hier heb ik wel even op gezeten want de telefoon staat standaard ingesteld op het Blackberry netwerk maar moest omgezet worden naar vodafone life.
Een maal gevonden werkt prima,
Muziek erop luisteren werk verbazingwekkend goed! Had ik niet verwacht!
Ik heb mijn wekker de deur uitgegooit, ik heb bij deze telefoon de bureau lader gekocht, en als je de telefoon in deze lader zet heb je een klok met een geweldig alarm! Muziekje kun je ook zelf uitzoeken.
Al met al een super telefoon en ik denk niet dat ik er spijt van ga krijgen, ik ben er erg blij mee!
De qualiteit is met geen enkele andere telefoon te vergelijken want je hebt met de Blackberry echt de beste materialen in handen.
Het enige wat tegenvalt is de camara, als je daar waarde aan hecht moet je niet kiezen voor deze telefoon.
De camara is eigenlijk hetzelfde als de Iphone. Je kunt er geen mooie en goede foto's mee maken.
Maar voor mij onbelangrijk.
Accu gaat 2 dagen mee, maar ik speel er ook erg veel mee, vandaar dat ik ook de bureau lader op mijn nachtkasje heb staan, 2 vliegen in 1 klap.
Voor mogelijkheden een 8 want ik vind het erg jammer dat ik geen TomTom erop kan zetten.

MiM001 09-12-2008
Geschreven voor: BlackBerry 9500 Storm zwart

Ben een tijd bezig geweest met het vergelijken van smartphones met een touchscreen (HTC, Samsung, Apple en BB)

Keuze is gebaseerd op:
- Gebruiksgemak
- Degelijkheid
- Bereikbaarheid ic.m. abonnement provider
- Tarieven Abonnement
- Initiële kosten

HTC (de hele reeks) afgekeurd op schermgrootte: vaak te klein. Gebruiksgemak: menu-structuur niet altijd 'handig'

Samsung afgekeurd op degelijkheid

Apple (iPhone) afgekeurd op abonnement via T-Mobile: dekkingsgraad te laag. En 3G antenne van toestel is minder waardoor vaak ontvangst in huis slecht tot geheel niet mogelijk is.

Bleef over: De BB Storm...

Touhscreen
Al eerder gemeld: Even wennen maar werkt wonderwel zeer intuïtief. Het scherm is één grote button. Elke bevestiging gaat gepaard met het indrukken van het scherm. Ook in de hoeken reageert de BB Storm dan goed.

Push e-mail
Werkt zoals we dat van BB gewend zijn: goed. Meldingen van nieuwe berichten kan via audio en/of visuele attenties worden ingesteld. 10 e-mail accounts zijn mogelijk gelijkertijd in te stellen via Blackberry Internet Services. (mogelijk voor bijna alle pop3 accounts) Indien je bedrijf een BB server heeft staan, kan de e-mail via Blackberry Enterprise Services worden ingesteld. Werkt gewoon en zeer makkelijk in te stellen. Elk moment mogelijk dit aan te passen naar jouw wensen.

Applicaties
Net als Apple is BB een Application Center op te zetten. Er is nu een initiële opzet met een paar programma's die vrij te verkrijgen zijn: Flickr, Facebook, Yahoo Messenger, Google Talk, Windows Lieve messenger, AOL instant messenger, ICQ, Google maps en Youtube.
In het voorjaar van 2009 wordt dit verder uitgebreid, Hopenlijk met meer applicaties die op een BB Storm werken. Op internet kom ze nu echter nog sporadisch tegen. Afwachten dus.

Degelijkheid
Goed te noemen. Voelt lekker in de hand aan. Behuizing is een combinatie van plastic, metaal en rubbercoating. De BB Storm komt met een stevig hoesje.

Hoesje
Hoesje is van goede kwaliteit 'kunstleer' met een beschermlaag. In deze beschermlaag zit een materiaal waarop de BB Storm reageert. Stop je hem in het hoesje dan zal de telefoon zich ander gedragen. Scherm schakelt automatisch uit, Schermbeveiliging gaat automatisch aan en geluidsniveau van de bel- en signaaltonen worden aangepast.

Functionaliteit
- Telefoon: Goede ontvangst en dekking. Geluid is goed en zeer hard mogelijk indien je dit wenst.
- Browsers: 2 stuks, BB en WAP 2.0 (mogelijkheden om andere brwosers te laden, bv. Opera Mini: werkt prima)
- e-mail (push): BB beste in de markt op dit ogenblik
- Internet: snel, schakelt automatisch naar GPRS en 3G terug als signaalkwaliteit veranderd.
- Muziek: via oordopjes verrassend goed geluid.
- Film: Speelt prima af zonder haperen met goed geluid.
- Camera: iets minder. Had ik wat meer van verwacht. Wel handig dat het erop zit. Foto kan je meteen e-mailen!
- Agenda: intuïtief en werkt zonder poespas: synchronisatie mogelijk met o.a. Lotus Notes/Domino en Outlook. Werkt zonder problemen

Eerste BB Storm software update is reeds uitgevoerd en heeft een aantal bugs opgelost:
- switch tussen portret en landscape gaat sneller als je de BB Strom kantelt.
- Zoomfunctie in foto's werkt sneller.
- touchscreen reageert sneller/beter (gevoeligheid en vertraging is instelbaar)
- Alle handelingen via de menu's werken sneller.

Hier houd ik het even bij.

Suc6 met de keuze!

jeroen_1976 29-11-2008
Geschreven voor: BlackBerry 9500 Storm zwart

Ik heb de Storm nu een paar dagen in bezit, en ben nog steeds bezig om alle functies te ontdekken. Als je dus van weinig poespas houdt, dan moet je dit toestel niet hebben. Maar als je op zoek bent naar de Rolls Royce van de gadgets op dit moment dan moet je deze absoluut hebben. In een woord: geweldig!

Ik moest in het begin heel erg wennen aan het touchscreen, maar als je dat eenmaal door hebt, werkt het super. Ik twijfelde tussen de iphone en de Storm. Maar omdat ik het toestel veel zakelijk ga gebruiken viel de iphone uiteindelijk af. Die is niet/minder geschikt om mee te mailen. De Storm is zeer eenvoudig in te stellen voor e-mail (tot wel 10 adressen).

Dan nog de snufjes. Het geluid is fenomenaal. De camera werkt goed, en voor de rest moet ik dus nog veel ontdekken. Ik ben in elk geval zeer te spreken over dit apparaat, die er bovendien ook heel mooi uitziet.

Dingo04 22-11-2008
Geschreven voor: BlackBerry 9500 Storm zwart

De Storm werkt in één woord geweldig. Hij voldoet aan alle verwachtingen. Persoonlijk vind ik het touchscreen, zeker voor wat betreft mailen en sms-en, beter dan de iphone. Dit is voor mij van grote meerwaarde aangezien het toestel met name zakelijk zal worden gebruikt.