Palm Treo Pro zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Palm Treo Pro zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

lodewijk 21-01-2010
Geschreven voor: Palm Treo Pro zwart

Sinds ruim een half jaar gebruik ik nu de Treo Pro. Vanuit het werk moet ik een Windows Mobile-telefoon gebruiken. Eerdere ervaringen met een eigen HTC en een leen HTC en HP waren zeer slecht. Vooortdurend vastlopen en resetten, mijn eigen HTC ligt na een jaar gebruik en een aantal reparaties kapot in de kast.

De Palm is wat mij betreft een andere wereld. Maximaal eens per maand zit hij vast. De bediening met snelknoppen naar de mail/SMS en de agenda vind ik erg gemakkelijk. De accu gaat gemakkelijk 2 dagen mee met Bleutooth en Outlooksynchronisatie aan. Het knopje om de telefoon in de stille stand te zetten is een simpele vondst, maar wel erg gemakkelijk!

De grootste nadelen vind ik dat de toetsen net aan de kleine kant zijn (maar daar staat tegenover dat het een compact toestel is dat prima in een colbertje past), en dat de microfoon nogal richtinggevoelig is. Als ik de telefoon niet goed voor mijn mond houd krijg ik meteen klachten over de verstaanbaarheid.

Al met al zou ik hetzelfde toestel nu weer kiezen.

AlexvP 03-12-2009
Geschreven voor: Palm Treo Pro zwart

Na ruim een half jaar van ellende heb ik de Treo Pro inmiddels uit gebruik genomen. Het leek zo mooi: een toestal dat al mijn wensen in zich verenigde: vol toetsenbord, Wifi, GPS, touchscreen, Windows Mobile (nodig voor het werk), inetrnet, mail. Maar helaas, het toestel bleek nagenoeg onbruikbaar.

Tijdens het bellen valt het toestel vaak zomaar uit: de telefoon wordt uitgeschakeld. Als ik in vergadering zit en de ringer op stil zit, schaam ik me diep als de ringer desondanks toch afgaat. Internet werkt slecht: vaak geen verbinding. Toestel loopt regelmatig vast. Synchroniseren met OC lukt vaak niet: veel foutmeldingen of domweg gegevens niet overnemen. Korte batterijduur, terwijl ik toch echt alle grote verbruikers uitzet. Geen Bluetooth carkit waarmee het toestel probleemloos werkt. Het was jammer maar ik heb dit peperdure toestel na een half jaar alweer moeten vervangen. De voorganger, een Treo 650 beviel een stuk beter: deze is na 4 jaar technisch echt opgeraakt.

Wel werkte navigeren altijd feilloos met CoPilot, dat moet ik het toestel nageven.

Stier 13-09-2009
Geschreven voor: Palm Treo Pro zwart

Ik heb dit toestel van mijn werkgever. Batterij is zeer slecht. Gelukkig hoef ik hem niet als telefoon te gebruiken. Agenda is goed, email matig, internet is niet handig, scherm is te klein.
Privé zal ik hem nooit nemen.
Geen aanrrader

aghb 06-02-2009
Geschreven voor: Palm Treo Pro zwart

Na 3 jaar een palm treo 650 te hebben gehad was deze aan vervanging toe. Vanwege de zeer goede robuustheid, kwaliteit en bedieningsgemak weer voor een plam gekozen. De palm pro. Ik ben 1 avond bezig geweest om alle functionaliteiten over te zetten (meerdere email accounts, internet, agenda (synchroniseren). Dit ging zonder problemen. Toestel werkt prettig, geluid is goed, ligt leker in de hand en handige helpfunctie als je er even niet uit komt. Kortom aan aanrader.

Dennis_ZH_80 18-01-2009
Geschreven voor: Palm Treo Pro zwart

De Palm Treo Pro is een smartphone die doet wat hij zou moeten doen: bellen, smsen, zakelijke en web email ontvangen (hotmail, gmail etc.), outlook agenda en taken synchroniseren internetten, navigeren en als dat nog niet voldoende is, voorzien van: ingebouwde gps, Word, Excel, Powerpoint en Adobe software. Daarnaast kan je de Palm ongeveer 2 dagen gebruiken zonder op te laden (oplader is ook geweldig, de mini-USB kabel gaat in de oplader en vervolgens op het lichtnet).

Wat mij erg aanspreekt aan deze smartphone is dat hij zeer fijn belt: hij ligt goed in de hand, is niet te zwaar, te groot en te dik en bovendien heeft hij een voortreffelijke geluidskwaliteit en is dat niet uiteindelijk de primaire doelstelling van een (smart)phone? Daarnaast is de bediening zeer eenvoudig en loopt de smartphone (ondanks Windows Mobile) niet vast. Webmail ontvangen op de telefoon gaat erg goed en is zeer eenvoudig in te stellen. Ook zijn de toetsen zeer handig en wen je snel aan de kleine toetsen. Een sms, of emailbericht is in een mum van tijd opgesteld en verzonden (het opstarten van je pc en vervolgens een reply opstellen kost meer tijd). Ook kan je zeer gemakkelijk wisselen tussen internet via de GPRS en Wifi, zodoende kan je thuis voordelig surfen via je WiFi netwerk.

SMS en emailberichten worden met een groot en overzichtelijk lettertypen weergeven hierdoor is het ook door mensen met wat slechtere ogen goed te lezen. SMS berichten worden worden in conversaties opgeslagen zodat de gehele conversatie in één bericht wordt weergegeven (net zoals bij gmail).

Zoek je een zakelijke smartphone die eenvoudig in te stellen is, een efficiënt bediening heeft, betrouwbaar is, handzaam, licht en gemakkelijk mee te nemen is, dan raad ik je dit toestel van harte aan.

pocketman 10-01-2009
Geschreven voor: Palm Treo Pro zwart

Geweldig stabiel toestel. Ik vond het vreemd dat de reset button onder de klep zit, maar die heb je ook niet nodig. Wat een verademing na de HP 914, Tytn II en Touch Pro. Accu gaat ook lang mee (voor een smartphone), alleen jammer van de micro USB aansluiting.

flippie68 15-11-2008
Geschreven voor: Palm Treo Pro zwart

Het kan dus wel: een uitstekende smartphone onder Windows Mobile!

Na (teveel) eerdere smartphone's (oa de HTC Touch Diamond en Pro) heb ik nu eindelijk een smartphone die werk zoals ik het wil. Ik heb de Treo Pro nu ruim een week in gebruik en ben zeer tevreden.

Palm is momenteel misschien niet het meest sexy merk, men heeft hier echter wel een toestel op de markt gezet wat voor mij perfect werkt. De specificaties lijken misschien niet het maximale wat er te krijgen is maar het deze Palm Treo doet wat ie moet doen en dat heel erg goed.

Waarom: de combinatie van toetsbediening en touchscreen en de praktische zaken die Palm hier aan heeft toegevoegd maken dit toestel zeer gebruiksvriendelijk en dus bruikbaar in de dagelijkse praktijk. De snelheid is bij alles wat je doet gewoon prima. Die gebruikvriendelijkheid en snelheid was bij m'n HTC's wel anders.

Voorbeelden van gebruiksgemak:
- volledig toetsenbord
- de 4 toetsen om direct naar het startmenu, mail, agenda of OK te zeggen
- de ronde navigatietoets, heerlijk om hiermee functies te kiezen en te bevestigen, waarom heeft een HTC touch ziets niet terwijl daar wel zo'n soort toets op zit
- scherm blijft aan tijdens bellen maar touchfunctie dan uitgeschakeld maar indien gewenst snel weer aan te zetten
- toestel zeer simpel te locken en te unlocken, met de rode toets op de voorkant en navigatietoets
- comm.manager snel te bereiken, met een paar toetsdrukken zaken als BT, WiFi, Telefoon aan uit te zetten
- met de aan/uit toets alle wireless functies uit of alles aan (ideaal), toestel blijf dan wel aan en is bruikbaar als PDA, prima
- geluid is gewoon goed

Wat mij betreft heeft Palm hier een schot in de roos, ideale combi van toetsen en touchscreen, je gebruikt heel veel de toetsen en soms voor snelle simpele bevestigingen het touchscreen. Prima als telefoon, prima als PDA, zoals een smartphone volgens mij ook bedoeld is.

Verder is de batterij prima (ik doe er 2 dagen mee) en werkt alles lekker snel. Geen fratsen als touch flo 3d die de snelheid en snellere CPU's volledig teniet doen.

Alle functionaliteit als zakelijke Exchange push email, volledige Outlook synchronisatie, prive email, GPS, internet etc werken gewoon prima.

Het toestel ziet er degelijk uit, is keurig afgewerkt, heeft prettige toetsen (toetsenbord wel klein maar dat went snel). Mooi om te zien maar wel enigzins besmettelijk door de hoogglans finish.

Nadelen: nauwelijk. Ja misschien de wat lastig uit te toestel te halen stylus (maar die gebruik ik nauwelijks) en micro USB aansluiting. Dat had beter mini USB kunnen zijn.

Conclusie: topper die makkelijk de competitie met de HTC, Samsungs en ik denk SE Xperia X1 aan kan.

JaLan 03-11-2008
Geschreven voor: Palm Treo Pro zwart

Ik heb dit toestel nu ruim een week in gebruik. Hiervoor heb ik met diverse HTC toestellen gewerkt, zoals de HTC MTeor, de HTC S710 en de HTC Touch Diamond.
De review betreft een engelstalig toestel.

Om maar met de deur in huis te vallen: dit toestel verslaat de genoemde toestellen allemaal met gemak. Naast de gebruikelijke eisen als acceptabele batterijduur, goed leesbaar scherm, degelijke behuizing e.d., vindt ik het zeer belangrijk dat een toestel intuïtief werkt, zodat je in het dagelijks gebruik eigenlijk nooit hoeft na te denken over de werking van het toestel. En dat is waar dit apparaat in uitblinkt, het is super gebruikersvriendelijk, je hebt alle functies die je nodig hebt letterlijk binnen duimbereik, en kunt alles met je duim bedienen. Met 4 knoppen en 2 soft-toetsen kun je alle reguliere functies (e-mail/sms, agenda, startmenu, internet, contactpersonen) kiezen.

Het touch-screen werkt zeer nauwkeurig en gevoelig, maar niet té gevoelig. De stylus zit op een vreemde plek, maar die gebruik ik eigenlijk helemaal niet omdat de selectie van opties op het touch-screen ook makkelijk met je duimrand te doen is. Het touchscreen wordt standaard uitgeschakeld bij een telefoongesprek (je kunt instellen om dit niet te doen).

Wat mij verder erg goed bevalt aan dit apparaat:
- zeer mooie vormgeving en formaat. Compact, ligt lekker in de hand, lekker plat, je hebt er inderdaad snel vingervlekken op maar dat hebben ze tegenwoordig allemaal;
- Alles werkt lekker snel;
- Belkwaliteit super!;
- Toetsenbord, schijnt iets kleiner/minder te zijn dan de voorganger, maar die ken ik niet. Ik vindt het een verademing ten opzichte van slide-toetsenborden. Je maakt verrassend weinig fouten gezien de grootte van de toetsen, en ook hier alles intuïtief en op de goede plek;
- mooi en functioneel Today scherm
- Schuifknopje bovenop waarmee je ineens al het geluid uit kunt zetten;
- GPS + navigatieprogramma Webraska navigation. Enigszins tot mijn verbazing werkt dit verrassend goed. Ik heb er enkele routes mee gereden. Het navigatiescherm is duidelijk, alles reageert snel, en eigenlijk zit gewoon alles er op voor iemand die een paar keer per week behoefte heeft aan navigatie. Je hebt dan wel een autohouder-nodig natuurlijk;
- goede screensaver met datum/tijd, aanduiding gemiste oproepen, sms-bericht, batterij bijna leeg;
- connectiviteit: alles kan en werkt goed!

Echte minpunten heb ik eigenlijk niet kunnen ontdekken (en ik vind mezelf toch behoorlijk kritisch). Maar om toch wat te noemen:
- toestel kan niet uit. Je moet dan de batterij er uit halen. Tot op heden echter geen enkele vastloper gehad die dat nodig maakte.
- Mogelijkheden camera zijn vrij beperkt, kwaliteit is (bij daglicht) overigens wel redelijk;
- Micro-USB, dit had van mij wel gewoon Mini-USB mogen zijn zoals de meeste toestellen hebben;

De prijs/prestatieverhouding vind ik erg goed. Voor het geld krijg je een uitstekend toestel waar je al snel aan gehecht bent. Dit toestel kan de concurrentie met de gevestigde orde (HTC, Samsung, Blackberry) makkelijk aan.

Alexander Mulder 11-10-2008

Abonnement
Sinds bijna twee jaren ben ik een Palm gebruiker en is moet eerlijk zeggen dat er een wereld voor mij is opengegaan. Het gemakt van een PDA en dan mate name een Palm is geweldig. Tussendoor toch nog wel eens een HTC en Motorola Q9 geprobeerd maar ze halen het niet bij Palm. De functionaliteit van de Palm Treo Pro is, evenals bij zijn voorganger de Palm 750, zeer praktisch en logisch. Veel verschil tussen de Palm 750 en de Pro heb ik nog niet ontdekt. Wat in het voordeel van de nieuwe Pro spreekt is zeker zijn plattere vorm, maar ik vond het toetsenbord van de 750 net weer iets prettiger. Typefouten zijn met de Pro net iets sneller gemaakt. Ook de styli zit voor mij bij de Pro op een wat onlogische plaats (rechtsonder), ik vond rechtsboven zoals bij de 750 toch praktischer.
Het touchscreen scherm van de Pro perfect, verder is het scherm lekker scherp en goed van kleur. Het toestel is voorzien van GPS en je surft op hoog tempo op het web dankzij de HSDPA- en WIFI. De mooie strakke vormgeving maakt de Pro een lust voor het oog. Het hoogglanzende materiaal maakt echter wel dat je wat eerder vlekken op je toestel ziet (veel poetsen dus). De batterij gaat ongeveer één hele dag mee, maar ik ben dan wel een heavy user en haal zo veel mogelijk uit mijn Palm. Ik ontvang zowel mijn zakelijk Outlook als mijn Hotmail op de Palm. De Palm wordt standaard geleverd met een 1500 mAh accu en dat is al veel meer dan zijn concurrenten, waardoor er ook veel mogelijk is.
Palm maakt zijn reputatie toch weer waar met deze PDA. Het toestel hoor zeker op je shortlist te staan als je een PDA zoekt en eens wat anders wilt dan een Blackberry of een HTC. De Palm kan op dit moment makkelijk concurreren met de topmodellen van Blackberry and HTC. Handig is ook dat je geen speciaal abonnement hoeft af te sluiten voor je e-mails. Een Internet abonnement is al voldoende en bespaart je op de kosten van bijvoorbeeld een speciaal Blackberry e-mail abonnement en je het dezelfde mogelijkheden voor veel minder geld.