LG KF750 Secret zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 36 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG KF750 Secret zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

Beauwertz 17-05-2012

ik had deze telefoon +/- 2.5 jaar geleden gekocht,
en ik was er heel blij mee! hij was toe net uit en koste me €550,
hij heeft het altijd goed gedaan zelfs na dat ik um 2dagen kwijt was geraakt bleek achteraf in de sneeuw hebben gelegen,
toen ik hem anderhalf jaar had viel hij in het drink water van mijn paarden en zelfs dit kon hij navertellen, helaas waren er wel een aantal makementjes door gekomen, 1: aan uit knopje deed niks meer, 2: menu knopje deed niets meer. aangezien dat die niks meer deden kon ik um ook niet meer gebruiken, :(
het ding maakte sppr foto's , hij was snel, en als je in het touchscreen menu zat en iemand belde je kom je ook met touchscreen oppakken :)
helaas was de baterij wel wat minder maar daar viel wel overheen te kijken, sppr telefoontje dus!!!! en ik zou best overwegen om hem nu nog een keer te kopen!

maayke69 24-10-2011
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Ik heb dit telefoontje nou een half jaartje, en ik heb er behoorlijk spijt van ! hij ziet er mooi uit, en dat is het alleen ook. Met smsen loopt hij telkens vast. Hij valt elke keer uit, en de batterij is snel leeg. En zo nog veel slechte dingen. als ik u was zou ik voor een andere telefoon gaan !

Brera01 15-05-2010
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Voor mij nooit meer een LG telefoontje. Er kleven meer nadelen dan voordelen aan deze telefoon. Al de mogelijkheden zijn leuk voor hen die dat leuk vinden. Het touchscreen, met een beetje dikke vinger zit je zo op internet (erg duur) of heb je een andere functie die niet wilde. Camera van 5 megapixels, maar een lensje van nog geen 2mm dus, dus de goedkoopste compact doet het stukken beter. Geluid van telefoon is erg gevoelig voor de nabijheid van een computer of draadloos modem, ik moet regelmatig naar de gang omdat de beller niet te verstaan is of hij/zij mij niet. Accu is binnen de kortste keren leeg, ook in stand-by, opladen duurt te lang, en gespreksduur is veel te kort. Aan de andere kant Blue Tooth werkt perfect met de navigatie in mijn auto. Design is ook perfect met zijn carbon achterwandje, ligt goed in de hand en voelt degelijk aan. Volgende keer toch maar weer een Nokia of Samsung.

nele1111 06-04-2010
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Ik heb deze gsm al sinds juli 2009. Ik heb er toen 215 euro voor betaald. Al na de eerste 2maanden liep hij steeds vaker vast. De camera vind ik ook niet zo goed en is nogal aan de trage kant.
Sinds een paar maand stuurt hij ook soms berichten in leestekens in plaats van de tekst die ik had ingetypt. Ook werkt het cdtje enkel op pc en niet op mac. En de gegevens worden niet allemaal op pc overgebracht.

Hoewel dit de ideale gsm zou kunnen zijn, is het dankzij de slechte en trage software verre van een goede gsm.

Kirsten1003 07-03-2010
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Ik heb deze mobiel ongeveer anderhalf jaar geleden aangeschaft en heb er inmiddels behoorlijk spijt van gekregen.

De vormgeving van de Secret is prachtig, maar de zilveren beginnen aan de bovenkant eraf te vallen. Het scherm is nog wel bijna helemaal krasvrij en dan ben ik er niet voorzichtig mee. Ik laat hem rustig bij mijn jaszak met sleutels in, of los in mijn tas. Ook is hij wel aardig valbestendig.

Mijn accu gaat ongeveer 3 dagen mee, wat ik eigenlijk aan de weinige kant vind. Ook loopt hij de laatste tijd steeds vaker vast, verder is ie sloom en spacet ie 'm als ik ergens snel heen wil. Ook doen de touchknoppen het steeds minder vaak. Dan doen alleen de boven- en ondertouchknop het en kan ik er verder helemaal niks mee.

De camera is wel echt geweldig! een hele goede kwaliteit. Alleen jammer dat het programmaatje dat ik erbij gekregen heb, het niet doet waardoor ik geen muziek of foto's kan overplaatsen.

Zodra mijn abonnement is afgelopen, zal ik gelijk een andere mobiel aanschaffen. Persoonlijk raadt ik deze mobiel af. Hij is oké voor een paar maanden, maar na een jaar begint hij met de dag slechter te functioneren.

Joop120 06-02-2010
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Een mooie telefoon en een goede camera.
Ik heb geen internet.

SMS gaat goed en snel.

1 jaar in bezit en geen problemen.

Alleen jammer dat je het aanraakscherm alleen werkt met spelletjes en dat ik ik zelden op een telefoon.

De volgende wordt wel een full toutschreen toestel.

Valentijn 30-01-2010
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Ik heb het toestel al ruim een jaar in bezit en ben al maanden op zoek naar een nieuwe!
Alhoewel de hieronder genoemde factoren allemaal vrij positief zijn, scoort deze telefoon NOOIT voldoende qua gebruiksgemak.

Ik heb weinig toe te voegen aan de reactie van 'silvester'.
Echter is de telefoon bij mij niet kapot te krijgen. Het scherm krast niet (ik kwam er enkele maanden geleden achter dat er folie opzat, erafgehaald en het hebt een nieuwe toestel!)
Ik heb het toestel al verschillende keren laten vallen, op hout en op tegels van meer dan een meter hoogte met een redelijke vaart!
De laatste keer via een kruk op de tegels, niet eens uitgevallen, geen deuken of krassen te bekennen.

MAAR nu het NEGATIEVE! Het toestel is SLOOM, heeft GEEN BEREIK, LOOPT VAST en de software is stront! Ook het typen van berichten gaat voor geen meter, aangezien het woordenboek geen Algemeen Beschaafd Nederlands kan!

Geluid, mogelijkheden, vormgeving en MATERIELE degelijkheid zijn echt goed. Maar in het gebruik wens je de makers de meest gruwelijke dingen toe!

Tyrone_nog_wat2 25-01-2010
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Ik vind het zelf niet zo'n slechte telefoon...
Hij werkt wel fijn, is mooi etc.

Het enigste waar ik me aan erger is aan de accu.

Kiki88 09-01-2010
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

@Silvester: ik had het niet beter kunnen schrijven.

Wat een ellende zeg deze telefoon.
Heb hem me min of meer een jaar geleden laten aanpraten door een verkoopster van een telefoonzaak...
Maar spijt als haren op mijn hoofd..

De batterij is inmiddels binnen een dag leeg.
Hij is enorm sloom en de touchscreen slaat werkelijk nergens op..
Af en toe slaat ie enorm op hol.

Inderdaad neem nooooooooit dit toestel echt een enorme afrader!!!

silvester 05-11-2009
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Wat een kreng van een telefoon was dit zeg. Nou als je sony erricson, nokia, samsung of zelfs een motorola gewend bent...schaf dan voor je eigen bestwil geen LG aan. Ik heb de telefoon een jaar in gebruik gehad. Dit vond ik de minpunten aan het toestel:
1. langzame processor, dus langzame telefoon.
2. batterij snel leeg.
3. langzame webbrowser, dezelfde browser-ondersteuning op een andere merk toestel veel sneller.
4. slecht ontvangst, met zelfde netwerk op zelfde plek vele malen beter ontvangst.
5. snel kapot, veel toetsen werkten bij mij niet meer.
6. Bluetooth synchroniseerd niet goed met randapparatuur, zoals handsfree functie op autoradio, Nokia werkt bijvoorbeeld prima met zelfde autoradio.
7. touchscreen werkt heel slecht, reageert langzaam, of niet!
8. zit een schudfunctie op met spelletjes, deze reageerd niet, of slecht.
9. LG erkend d'r eigen fouten niet, ze zeiden dat bovenstaande klachten niet klopten! Wat een slechte service!

Maar het toestel heeft ook een sterke puntje: hele strakke vormgeving! Maar daar zou ik dus maar niet op afgaan! Heb mijn toestel op het laatst tegen de muur gesmeten, uit frustratie.

Al met al: DE SLECHTSTE TELEFOON DIE OOIT HEB GEHAD.

Gr Silvester

jasper342 01-11-2009
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

hele goeie mobiel heb hem een half jaar geluids kwaliteit prima.goeie camera 5 mega pixels.

Kelly 31-10-2009
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Ik heb deze telefoon nou 1,5 jaar, en vind het absoluut geen fijne telefoon!
Ik ben hem in het begin 8 weken kwijt geweest aan reparatie, omdat hij sloom was, vast liep.
Nou valt hij uit als ik aan het bellen ben, of een sms wil sturen naar iemand, ik word er niet goed van!
ook als mensen mij bellen gaat hij niet over erg irritant dus!

De batterij is ook erg snel leeg, ook een min punt!

dus het is geen telefoon die ik aanraad!

YE JD 08-08-2009
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Nu ik al deze reacties lees: zijn er een hoop mensen die zeggen dat het een 'rot' mobiel vinden, en een hoop mensen zeggen het is een topper!!

ik heb dit mobiel nu ook gekocht en vind dat je wel snel op het internet komt ook al wil je dat niet!

En hij reageert nogal sloom en dan klik je 2x en dan gaat hij opeens wel snel en dan ben je te ver:S

Met de batterij heb ik nog geen problemen dat komt misschien later als ik hem wat langer heb,

Tis een duur mobiel maar hij is wel mooi!!

MaximRider 06-07-2009
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Wat een gezeur hier allemaal over de standby tijd van de Secret zeg!
Kijk eerst jullie instelling eens na!
Als het netwerk op automatisch staat zal het toestel altijd proberen een umts netwerk te vinden,of ie het vind of niet,dat gebruikt erg veel stroom!
Zet hem op gsm 900/1800 als je niet veel doet met internet op je mobiel!
Verder een top toestel,mijn vrouw had hem al en ik vond hem mooi,heb hem nu ook aangeschaft in de goldversie!
Nix geen lanzaam menu,wel even wennen aan touch knoppen,maar met wat geduld gaat dat erg goed!
Top toestel!kopen zou ik zeggen!

Stevk 07-05-2009
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Secreet is goed Nederlands voor kreng, duidelijk ? Batterij opeens leeg terwijl indicatie 2 seconden terug nog vol aangaf - hou altijd een reservetoestel klaar om bereikbaar te zijn.
Navigatie is waardeloos, omdat de pijltjes aanraak- gevoelig zijn. Je raakt ze aan of je wil of niet en hop, zit je ergens in het menu waar je niet wilt wezen, en terugklikken kost overbodig gedoe. Het enter knopje middenin glimt fraai maar is niet fijn om te gebruiken, en je gebruikt het heel vaak, omdat je steeds uit verkeerde plekken moet wegklikken.

SMS-en gaat zooo sloooom, speciale tekens moet je in apart menuutje aanklikken, kost vier klikken voor een komma, nog veel meer voor een /slash. T9 werkt niet goed, nieuwe woorden vergeet hij echt, zie andere recensies.

Te vaak valt hij dood, geeft geen enkele sjoege, batterijtje eruit en erin, en dan blijkt het Secreet zichzelf ge-reset te hebben. Kan je alles opnieuw gaan instellen, 1 a 2x per week.

Yes, hij is mooi, hij is best degelijk, hij heeft vet hard geluid en goede video. Maar voor bellen ? Ik heb ik lekker mijn oude Sonex W810i uit de kast getrokken. Onmeunig lange batterijtijd én betrouwbaar. LG Secreet, vergeet (het maar)

Mobielenfreak Martijn 01-05-2009
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Heb dit GEWELDIG mobiel nu een jaar,echt een geweldig ding.Ik zat eerst te twijfelen tussen de secret,de cookie of een paar anderen.Heb de secret gekozen en echt geen spijt.
GOEDE DINGEN
- Prima werkend touchscreen( bij sommige menu's)
-Schuift heerlijk open
-goede geluidskwaliteit
-MOOISTE mobiel ooit!
-Veel leuke spelletjes en meedraaiend beeld .

NADELEN
-niet alles werkt via het touchscreen
-hij gaat een beetje snel leeg
maar dat gaat wel,gewoon wat vaker opladen en het is ECHT GEEN groot probleem. gewoon kopen!!!

Martijnn 28-04-2009
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Heb de Secret nu ongeveer 3 maanden en ben er echt tevreden mee. Heeft een goeie camera, je verstuurt snel berichten, ziet er prachtig uit (!), veel intern geheugen, enz enz. Er zijn natuurlijk ook nadelen. Zo is het achterklepje een beetje fragiel ( de sluiting, opgelost met dubbelzijdige tape;)),
ook reageert de mobiel soms langzaam en dat kan best irritant zijn. En als zovelen heb ik ook last van duur van de accu > DRAMATISCH

Al met al een mooie telefoon waarbij je soms wel wat geduld moet hebben maar zeker de moeite waard!!

Joz 23-03-2009
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Ik heb deze telefoon een jaar gehad, en heeft meer ter reparatie gelegen.
Ik heb hiervoor een samsung gehad, waar ik 3 jaar meegedaan heb.
De LG:
Loopt steeds vast (alleen door batterij los te halen, kan je hem weer opstarten)
Valt uit tijdens bellen of gebruik
Valt weg van het netwerk, alleen met opnieuw aan en uit krijg je weer opnieuw netwerk.
Is traag bij gebruik menu
Batterij is zeer snel leeg (ook bij niet bellen) Je hebt 3 vakjes/streepjes voor batterij aanduiding. Als er nog 2 streepjes staan OPLADEN!! want dan kapt die er zeer snel mee, zonder duidelijk aan te geven.

Voor mij nooit meer LG! Ik heb vele merken hiervoor gehad, maar nog nooit zo'n slechte telefoon!

flupt 06-03-2009
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Dit is een hele mooie telefoon, maar handig is hij absoluut niet. Ik heb hem inmiddels een maand of vijf in bezit, maar de bediening gaat nog steeds niet automatisch. Hiervoor had ik een Nokia, waarbij alle knopjes op een logische plek zitten. Als ik nu een berichtje wil sturen druk ik nog regelmatig op de verkeerde knop, gewoon omdat de juiste knop niet op een logische plek zit.
Verder begint de telefoon bij mij nu al gebreken te vertonen; als ik een bericht verwijder blijft de telefoon soms hangen. Maar nog irritanter: als ik thuis ben geeft de telefoon vaak aan dat hij vol bereik heeft, maar ik kan niet bellen of gebeld worden. En dan krijg ik later allerlei smsjes en gemiste oproepen van mensen die me al drie uur geleden geprobeerd hebben te bellen. Dat opgeteld met alle andere klachten die ik op internet lees, zou ik zeggen: koop deze telefoon niet!

Jackske 01-02-2009
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Heel mooie telefoon met voor mij genoeg mogelijkheden, inmiddels zo'n dikke maand in bezit.
Maar wat een drama met die accu zeg.
Hooguit een dag of anderhalf een hij is hartstikke leeg, ook na slechts één kort telefoongesprek.
Dit is toch heel iets anders dan de specifikaties van LG doen voorkomen.
De telefoon is inmiddels via de leverancier bij een repairshop geweest die alles gecontroleerd heeft, de accu heeft doorgemeten, nieuwe software heeft geïnstalleerd etc., maar geen gebreken heeft kunnen constateren.
Inmiddels via internet twee (niet originele LG) accu's besteld met een zogenaamde capaciteit van 1500 mAh in plaats van de originele 800 mAh. Inmiddels liggen die dus in de vuilnisbak (ik bedoel dus bij het chemisch afval), bij het eerste gebruik gaven ze de volle capaciteit aan, maar na een dag gebruk zijn ze met geen mogelijkheid meer op te laden, allerlei foutmeldingen, lampjes van de fotofunktie (rode-ogen reduktie) die spontaan gaan branden.
Dus dan maar iedere nacht maar aan de lader.
In ieder geval voor mij de laatste LG.

john rambo 02-11-2008
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Deze telefoon is de meest slechte telefoon die ik heb gehad, helemaal eens met rogierrr.

Ik verlang terug naar mijn oude sonyericsson 750i.

Nooit meer een LG!!!!

rogierrr 29-10-2008
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

LG zou hun telefoons zelf eens moeten proberen voordat ze de markt opgaan. De meeste gebreken hadden ze er al lang uit kunnen halen. Als ze alle moeite voor het programmeren van de video editing nou hadden gestoken in gebruikersvriendelijkheid of logische menu's, dan was het wat geworden. Ik dacht dat LG het nu toch wel geleerd had. Maar nee, wat een baggertelefoon is dit weer.
.1. fotos en videos krijgen een nummer in plaats van een datum, dus als je ze op je pc zet, dan krijg je allemaal dubbele nummers EN weet je niet meer precies wanneer je ze gemaakt hebt.
.2. het interne geheugen van de telefoon is niet te zien vanuit de pc, alleen de micro sd-kaart. Dat is HEEL erg vervelend, want alles wat op deze kaart staat flikkert ie door elkaar in beeld als je 'media' bekijkt en kun je er nooit achter komen (in deze tijd van erg ruime micro sd-kaarten) in welke map het staat. Alleen de mappen in het interne geheugen houdt ie netjes gescheiden, maar dat betekent dat je IN de telefoon alles moet overzetten van sd-kaart naar intern en andersom.
.3. als je iets inzoomt met de camera en focust, dan begint de helderheid op en neer te knipperen
.4. ongelooflijk maar het foto-knopje zit aan de verkeerde kant, dus je moet altijd met twee handen een foto maken en ik zit steeds met mijn vinger voor de lens want die zit niet aan de zijkant.
.5. de bestandsnamen van gemaakte foto's kunnen achteraf niet veranderd worden.
.6. camera instellingen worden steeds teruggezet, behalve de resolutie en macro stand. Waar slaat dit op ?!
.7. de foto editor slaat helemaal nergens op: de kwaliteit van foto's gaat dramatisch achteruit, hij geeft geen pixels aan voor de breedte en hoogte, etc. Was wel handig geweest als de optie 'user defined' vooraan het clip-menu had gestaan ipv al die onzin waar je eerst doorheen moet. Dit volgorde-probleem komt overal in de telefoon terug.
.8. zelfgemaakte foto's slaat ie gewoon op over het originele bestand ZONDER waarschuwing! Alleen via de pc toegevoegde foto's zou je kunnen opslaan onder een andere bestandsnaam na editen.
.9. je kunt geen netwerkeigenschappen bekijken als ie er een heeft gekozen.
.10. de 'touch media' werkt voor geen meter en is ook nog beperkt
.11. de enige 'touch' knopjes zitten te dicht bij de andere en hebben de verkeerde volgorde, zodat je steeds de verkeerde dingen wist of opent.
.12. lastig te openen zonder knopjes in te drukken.
.13. de zwaartekracht-meter werkt maar half en als ie werkt is het irritant. Vooral als blijkt dat ie hem tijdens het fotograferen ook gebruikt om op eigen houtje te bepalen of de foto rechtop afgedrukt moet worden (dit kun je achteraf pas zien...).
.14. foto's worden met dit ding nooit goed (vaag, donker, licht, blauw, scheef, dwars, etc) en kosten teveel tijd waardoor de batterij ook weer extra snel opgaat. Met mijn simpele LG Prada bleken ze bijna altijd wel goed te worden.
.15. de lader blijft hangen in het toestel, zodat je het metalen stripje steeds met de hand/nagel moet verwijderen uit het toestel en terugduwen op de connector. Gelukkig doet hij het wel met mijn prada-lader.
.16. je kunt de up/down toetsjes aan de zijkant niet meer gebruiken voor het op- en neer scrollen in menu's of bestanden. Was wel handig geweest, LG!

POSITIEF:
- hij speelt DivX 5 en mp4 en 3gp af. Filmt in DivX 5 avi (fourCC: DX50), lekker universeel, maar had veel beter XviD mogen zijn.
- ongelooflijk veel mogelijkheden om video te editen, zelfs een liedje afspelen en dan foto's maken op het ritme van de muziek. Briljante software!
- heen en weer zoeken tussen plaatjes gaat lekker snel itt prada, ook al zijn de bestanden soms 2 MB.
- erg fijn dat ie kan multi-tasken, want je speelt bijv muziek terwijl je gewoon doorgaat met andere dingen
- gelukkig kun je itt prada gewoon weer elk plaatje aan je contacten koppelen
- sms-en gaat lekker snel
- als je eerst de proprietary connector inplugt dan kun je er vervolgens elke minijack insteken. Maar de bijgeleverde oortjes zijn al uitstekend.
- het ontwerp is een ratjetoe en lijkt op een soort jaren 50 onzin als je hem eenmaal in je hand hebt, maar hij is eigenlijk best mooi.
- de lichtmeters aan voor- en achterkant kunnen worden gebruikt voor het automatisch regelen van de helderheid van het display, best handig.
- de flitser is efficent en veel beter dan de prada
- foto's bij avondlicht kunnen heel mooi worden. Er zijn drie instellingen die uitstekend zijn en elk toch een ander soort beeld geven.
- foto's zijn lekker scherp, ook kun je het knopje half indrukken voor auto-focus en dan doordrukken voor de foto als je dat wilt.
- panorama fotos (3 fotos aan elkaar) werkt best goed, evenals 9 fotos snel achter elkaar.
- net als bij de prada kun je de telefoon gewoon op pc aansluiten met windows (geen vista) of linux of Archos en al je bestanden erop zetten zonder software te installeren. Erg fijn.
- hij is mooi plat en erg stevig, want ik heb hem al een paar keer tegen de grond gesmeten uit woede over de gebruikersonvriendelijkheid en hij doet het nog steeds!

ROY2099 28-10-2008
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

hallo heb dit toestel nu en 6 weken en tot nu toe wil ik niks meer anders .voorheen had ik de samsung U 700 nou wat een waardeloos toestel en laten we het dan ook maar niet over de camera hebben. het is even wenne om met een toutch screem om te gaan maar als je dat door hebt werkt het als een tierelier . ook over de camera is niet gelogen heb nog met de samsong soul gestaan maar ook die camera wint het niet bij de lg teminste dat is mijn mening. dus al met al nog geen seconde spijt dat ik dit toestel heb aangeschaft echt een topper

Nathalie21 21-10-2008
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

ik ben eigenlijk best wel teleurgesteld in mijn lg secret. Heb de telefoon nou officieel 6 weken en waarvan 3 weken kwijt voor reparatie.
de 1ste x was het frontje op de achterkan los gaan laten. ik ben dus terug gegaan naar de winkel en die hebben de telefoon opgestuurd. na 2 weken was de telefoon 'gemaakt' maar kwam ik er achter dat de camera het niet goed deed, de telefoon maakte zogenaamd een foto maar het scherm bleef hangen en kon dit met geen mogelijkheid annuleren, om het weg te krijgen moest ik dus de batterij eruit halen :s
nou bleek dat ze tijdens de maak een software update hadden gedaan en dit waarschijnlijk de oorzaak was. nu is ie dus voor de 2x terug gestuurd en ik hoop dat de telefoon over 2 weken WEL helemaal in orde is.

michel24 13-09-2008
Geschreven voor: LG KF750 Secret zwart

Ik heb tot nu toe alleen maar ellende met deze telefoon gehad...
Dikke 2 maaden geleden gehaald en ben m nu al n dikke 5 weken kwijt.. Hij word nu voor de 4e keer opgestuurd voor reparatie..
Klachten zijn: speakertje kapot, smsjes niet ontvangen, constant zoeken naar netwerk, camera kapot..

De laatste 2 keren dat ik mn mobieltje kon afhalen in de zaak bleek ie gewoon niet gemaakt te zijn.. ! Kan tot nu toe dus niet echt oordelen over deze telefoon alleen dat ie er strak en duurzaam uitziet..