Sony Xperia SP 8 GB / rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Xperia SP 8 GB / rood op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

BasLeenmans 26-05-2015
Geschreven voor: Sony Xperia SP 8 GB / zwart

Meest beroerde telefoon die ik tot nu toe heb gehad, veel problemen met verschillende browsers gehad, terug button die het 9 v.d. 10 keer niet doet. toetsenbord die halverwege het typen van een zoekwoord of URL gewoon uit valt. zwak-slecht ontvangst met internet. Nee viel me echt behoorlijk tegen van de Sony telefoon.

henkjos 27-05-2015

waarschijnlijk een maandagochtend toestel
ik heb een lease toestel via KPN
heb hem over genomen is voor mij de beste die ik ooit heb gehad ,ben er zeer tevreden mee

Nathasja91 18-05-2015
Geschreven voor: Sony Xperia SP 8 GB / zwart

Meest waardeloze telefoon die ik ooit heb gehad.
De camera wil niet goed scherpstellen. Eerst stelt ie 'm scherp en vervolgens is de foto alsnog wazig.
Als hij apps aan het bijwerken is kan ik niets anders doen, want dan is ie te langzaam om ook maar enigszins goed te kunnen functioneren. Laatst heb ik er een half uur over gedaan om een whatsapp berichtje te versturen, omdat ie elke keer vastliep.
Filmpjes op Facebook wil hij niet afspelen, dan heb ik alleen geluid, maar het beeld staat gewoon stil.
Ik heb hem een poosje terug moeten downgraden omdat de laatste update hem nog langzamer maakte, typen werd daardoor heel lastig.
Nee, voor mij geen Sony weer.

C. Groot 10-07-2014
Geschreven voor: Sony Xperia SP 8 GB / zwart

Deze telefoon inmiddels ruim een half jaar in bezit. Nog steeds meer dan tevreden. Ja, ik moet elke dag opladen...maar ik ken geen smartphones waar dat niet hoeft. De telefoon is snel, helder, gebruiksvriendelijk en mooi vormgegeven. Echt een prima telefoon. De camera zou nog een slag beter mogen maar je maakt er toch echt wel behoorlijk leuke foto's mee. Pas als je echt in gaat zoomen merk je dat dit geen top camera is.

Ik vind het een aanrader

Maartendev1980 17-06-2014

Goed:
- Mooie vormgeving
- Illumination Bar onderaan het toestel
- Prettig formaat

Wees terughoudend met updaten naar Android 4.3! De telefoon werd bij mij standaard geleverd met Android 4.1 en dat draaide soepel maar sinds ik de update heb gedaan naar 4.3 is het dramatisch. De update die ik heb gedaan was gewoon van Sony zelf en ik heb dus niet aan rooten of custom roms gedaan.

Ben nu in afwachting van een nieuwe update waarmee de problemen met de eerste 4.3 update opgelost worden. Je kunt namelijk niet makkelijk terug naar 4.1, alleen via niet legale workarounds maar daar heb ik dus geen trek in.

Heel jammer dat het zo moet gaan en dat Sony haar updates te snel pusht en niet test. Met de telefoon zelf is namelijk niet veel mis.

De Illumination Bar vind ik zelf erg handig. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat je bij een Whatsapp bericht een groen oplichtende balk krijgt en bij een Facebook bericht een blauw oplichtende balk. Vind ik een grote meerwaarde aan deze telefoon.

Latte machiato 10-06-2014
Geschreven voor: Sony Xperia SP 8 GB / zwart

Ik had hiervoor een Samsung waarmee ik kon lezen en schrijven. Ik ben 53 en voor mij hoeft er geen facebook op. Maar zowel mijn kinderen als ik krijgen het niet uitgeschakeld.
Gekozen voor een Sony omdat ik dacht dat ik dan mooie foto's zou krijgen. Maar de kwaliteit van de foto's valt heel erg tegen. Ik gebruik mijn telefoon/whapp gemiddeld 1x per dag. Toch moet ik mijn telefoon constant opladen. Dat lees ik bij veel reviews nu terug. Ter vergelijking: mijn Samsung moest ik maximaal eens in de drie dagen opladen. Toestel gaat inderdaad automatisch van Wifi af.
Kortom: ik ga vanmiddag naar de winkel vragen of ze dit kaartje weer in mijn oude toestel kunnen plaatsen.

wimzaandam 11-05-2014
Geschreven voor: Sony Xperia SP 8 GB / zwart

Op zich mooie telefoon maar wel een paar minpunten .Batterij vlug leeg na bijvoorbeeld 1,5 uur op internet .Geluid bij ontvangende beller komt overgemoduleerd over (zelf dus geen last van) .Mooie foto's (zonder flits ,met flits kleuren van huid onnatuurlijk) Mooie muziek via oortelefoon.Wat ik hinderlijk vind is wachttijd bij bv openen van sms-berichten of internet pagina's.
Geen slechte telefoon (goed voor bellen, foto's ,muziek en wat internetten) maar wil je er echt mee aan de gang dan toch beter een quad-core exemplaar aanschaffen...

eline-7 05-05-2014
Geschreven voor: Sony Xperia SP 8 GB / zwart

Was erg blij met mijn telefoon. Een goedkope telefoon voor wat hij kan.
Aardige batterij, kan wel beter. Maar dan zit je ook in een duurdere klasse. Deze 'goedkope' versie heeft de zelfde opties als de duurdere xperia's.

Maar nu ruim half jaar later.
Camera blijft wazig, ondanks een hoesje zitten er allemaal krassen op de camera en stelt niet goed scherp.
Telefoon valt soms uit en de wekker gaat dan niet. ook doet de snooze van me wekker het niet meer,
Wekelijks heb ik wel een keer dat het internet het niet doet terwijl er wel staat dat ik internet heb, dan moet ik de mobiel weer uit en aanzetten.
Vind de belichting aan de onderkant een leuk effect. alleen onhandig in de nacht dat je de belichting bij het opladen niet uit kan zetten. Nu moet je je mobiel zo neerleggen dat je dat irritante lampje niet ziet.

renevandrimmelen 26-04-2014
Geschreven voor: Sony Xperia SP 8 GB / zwart

Zeer tevreden over deze telefoon, maakt supper mooie foto,s en het geluid van de walkman is ook supper, erg tevreden.Enige minpuntje is dat na de laatste update van april mijn telefoon erg traag reageert , heeft iemand advies wat ik hier aan kan doen .Al met al wel een aanrader kom van een samsung en dit is echt wel stukken beter .

HNL 05-04-2014
Geschreven voor: Sony Xperia SP 8 GB / zwart

Dit toestel heb ik ondertussen al een tijdje in gebruik en na de Android update 4.3 is het zeker niet slechter geworden. Het menu is overzichtelijker geworden, er is meer in te stellen en ik heb het idee dat de accu nog langer mee gaat (is nu al bijna 3 dagen) Sony mag van mij met update naar 4.4 komen.
Tot op heden geen enkel probleem met dit toestel. (bij mijn vorige toestel een xperia pro viel telkens de wifi uit) Het toestel voelt zwaar en degelijk aan en alles werkt naar behoren. Het scherm kan alleen niet meekomen met de betere Samsungs en co.

Marcruys 22-02-2014
Geschreven voor: Sony Xperia SP 8 GB / zwart

Telefoon "gaat" vanzelf van bluetooth en wifi af. Verbinding met carkit plots weg. Met wifi idem. Tegenverlichting valt spontaan uit. Kortom hij is niet betrouwbaar

Voornaam Achternaam 26-08-2014

Hoi Marcruys,

Dit kun je (als het goed is) instellen door STAMINA-modus uit te zetten (onder instellingen - energiebeheer).
Hierdoor zal de telefoon de wifi/data/bluetooth-verbindingen in stand houden wanneer het beeldscherm op stand-by gaat.

Hopelijk werkt het!
Grt, Sander

Voornaam Achternaam 26-08-2014

Hoi Marcruys,

Hopelijk werkt het!
Grt, Sander

schapenrust 31-01-2014
Geschreven voor: Sony Xperia SP 8 GB / zwart

Geweldige telefoon, maar je hebt niets te vertellen over data gebruik.
Minstens tien keer per dag moet ik de wifi uitzetten, batterij anders heel snel leeg.
Wifi gaat vanzelf weer aan, android blijkt een en al spyware te bevatten!!!!
Dit is mijn tweede smartphone maar ook mijn laatste!!!

Martin 07-02-2014

voor mogelijkheden en gebruiksgemakt een rapportcijfer 1 geven is natuurlijk niet realistisch. De batterij gaat zeker niet korter mee dan welke andere telefoon dan ook en Android is gewoon dezelfde versie dan welke andere telefoon dan ook.

Zo beoordeling levert een vertekend beeld op van dit toestel

lindsaykouw 13-12-2013
Geschreven voor: Sony Xperia SP 8 GB / zwart

op zich ben ik heel blij met dit toestel! internet (4G) is razend snel, makkelijk in gebruik. kom zelf van iphone af maar dit is allemaal net zo goed en sommige dingen vind ik zelfs beter.
erg leuk is dat lichtje onderaan de telefoon die veranderd van kleuren.

Enige nadeel vind ik echt de camera, vooral de front camera dat is echt ouderwets webcam kwaliteit.
De gewone camera is redelijk, mijn foto's zijn echt vaak wazig en groenig had iets meer verwacht van een 8 megapixel camera. maar ik maak dan ook wel heel erg veel gebruik van camera's op telefoons.

RTonk 21-11-2013
Geschreven voor: Sony Xperia SP 8 GB / zwart

Wat een lekker telefoontje zeg! Hij ligt lekker in de hand en heeft een prima formaat. Al sinds 7 maanden in bezit en nooit spijt gehad dus zeker een aanrader!

Martin 10-11-2013
Geschreven voor: Sony Xperia SP 8 GB / zwart

Dit toestel gekozen voor het design en de prijs. Het is wat mij betreft een van de mooiste en stijlvolste telefoons die nu op de markt zijn, de LED balk maakt het toestel uniek en het ligt prettig in de hand. Vrij zwaar maar dat vind ik wel prettig, voelt degelijk aan en ligt prettig in de hand. Niet de plastic-achtige telefoontjes die je tegenwoordig zo vaak ziet. Snelheid is snel, 4,6 inch scherm is mooi en duidelijk. Iets minder helder dan veelal de Samsung schermen die heel contrasterende kleuren hebben maar wat mij betreft wat kleurechter.

Ik kan dit toestel zeker aanraden, voor niet te veel geld heb je een telefoon die aan de eisten van deze tijd voldoet, mooie foto's maakt en goed geluid heeft. Bovendien heb je eens wat anders dan de eeuwige samsung of apple, je komt stijlvol voor de dag! Door menigeen wordt dit toestel een klasse hoger ingeschat als je ermee aankomt.

henkjos 13-12-2013

Volgens mij kun bijna alles op je geheugen kaartje zetten
dat moet je aangeven
probeer eens via je pc
bij mij werkt alles perfect en dit dus nu vanaf ik hem kreeg dat was
in begin Juni
blijft voor mij een topproduct

Martin 07-02-2014

je kunt heel makkelijk gegevens, data en bestanden naar de SD kaart verplaatsen: Instellingen, opslagruimte en dan helemaal onderaan Data overbrengen naar SD-kaart

trigerezz 11-12-2013

beste martin,

ik heb een paar over het interne geheugen van de xperia sp,
heb je al problemen mee gehad dat je onvoldoende opslag capaciteit had omdat je whats app, facebook,twitter en al dat soort apps erop heb zit staan.
kan je ook gemakkelijk apps verplaatsen naar je micro SD kaart?

mvg,

Rohan

Martin 12-12-2013

Hoi,

ik heb geen problemen met het geheugen van de telefoon en heb er toch al best behoorlijk wat apps opstaan, heb nog een klein 3 GB aan geheugen vrij. Daarom heb ik me ook nog niet verdiept in verplaatsen van bestanden naar de geheugenkaart, dat moet niet moeilijk zijn denk ik. Foto's en tel.nr.'s kun je daar in ieder geval opslaan

Edeliijs 14-12-2013

Er zit bij opslag een handige optie om foto's en andere media te verplaatsen naar de SD kaart! Je kan dan selecteren welk dingen je wilt verplaatsen om ruimte vrij te maken

Mrmrmr 02-10-2013
Geschreven voor: Sony Xperia SP 8 GB / zwart

Hele mooie telefoon. Echter had ik binnen twee maanden op onverklaarbare wijze een grote scheur van linksboven naar rechtsonder in het gorilla glas. Volgens hi drukschade en wordt dan ook niet vergoed. Al met al erg teleurstellend.

Edeliijs 24-09-2013
Geschreven voor: Sony Xperia SP 8 GB / wit

Hij valt onder de categorie mid-range telefoons maar hij voelt erg stevig aan en het voelt meer als een top model. De aluminium rand om de telefoon maakt het een erg strak en mooi toestel, het plastic wat gebruikt wordt voelt ook erg stevig.
De notificatie LED onderaan de telefoon werkt super en maakt het subtiel, maar goed duidelijk dat er een melding is.
De processor is een dualcore van 1,7 Ghz en doet niet onder voor een quadcore, het toestel is lekker snel en werkt zonder haperingen. er blijft ook veel meer RAM geheugen vrij dan bij andere telefoons die ik heb gehad.
De opties om thema's in te stellen en de energiebesparende opties spreken me ook erg aan.
De batterij is erg goed! Het toestel gaan nu al voor de 2e dag mee met normaal gebruik en er is net onder de 50% gekomen.

Vind het een geweldige telefoon!!

Kleef 03-08-2013
Geschreven voor: Sony Xperia SP 8 GB / zwart

Toestel nu kleine maand in gebruik. Bevalt mij erg goed. Enig probleem dat ik heb is knipperende backlight verlichting van het scherm, straks terug naar de winkel (overigens nooit laten vallen). Hoewel het "slechts" een dual core is merk je hier niks van, toestel is lekker snel. Wat ik vooral fijn vind is de grote doorzichtige notificatie balk. Voor elke melding kun je aparte led kleur invullen. Verdere pluspunten zijn de lange accuduur, goede prijs kwaliteit verhouding, beperkte toevoeging Sony software aan Android, mooie stevige behuizing.

henkjos 15-06-2013
Geschreven voor: Sony Xperia SP 8 GB / zwart

ik heb hem dus een paar dagen en wat hij moet doen doet hij goed
kieskeurig zegt 3G maar is 4G
super snel onwijs mooie foto's(8mp)
erg goed geluid (gebruik als walkman)
het geheel is erg mooi onwijs goed scherm

henkjos 16-12-2013

dat van de batterij klopt wel maar dat mag bij mij de pret niet hinderen
had hiervoor een Samsung die ging net zo lang mee
over de wifi bij mij thuis prima bij mijn dochter ook en bij mac Donald ook
en anders schakelt hij over op mobile net verkeer
maar dat prober ik zo veel mogelijk tegen te houden
je krijgt maar een x aantal mb

naomi89 15-12-2013

hoi henkjos

ik had een vraagje, hoe zit het met wifi bereik op deze telefoon, ik hoor van vele dat het wifi bereik slecht is,

dankje wel alvast
vriendelijke groeten

henkjos 03-10-2013

nog steeds onwijs gaaf ding
geen moment spijt er van
een ding maar dat lees ik ook bij andere merken de accu's
gaan gauw leeg
gebruik hem ook voor intrenet