Nokia 6300 Silver/ Black zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 186 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 6300 Silver/ Black zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Jackman 07-06-2012

Omdat ik na 4 jaar mijn oude Nokia 6300 bij mijn werkgever moest inleveren heb ik er nu een voor mijzelf gekocht, het oude toestel was perfect kon ook tegen een stootje ik was werkzaam in de bouw.
Nu ben ik benieuwd hoelang deze het volhoud.
Het is een toestel makkelijk en klein zonder teveel toeters en bellen, maar kwalitatief een zeer goed toestel.

doom 04-06-2012

Na de garantie periode doen de onderste 3 knoppen op het toetsenbord het niet meer!(Hij is niet gevallen!)
Geen garantie!!!!
Zo'n duur toestel mag niet zo snel kapot gaan.
Heb hem zelf maar losgemaakt met geschikt gereedschap, maar het zit in de printplaat en daar kun je dus niets mee!
WAARDELOOS APPARAAT

johnkalk 04-06-2012

ik heb hem een jaar gehad en heb hem verkocht aan mijn leraar ik heb hem al meer dan een jaar niet meer maar heb nog elke dag spijt het is een supertelefoon hij is mij een keer uit de hand gevlogen omdat de hond aan de lijn trok en vloog hij door de lucht op fietspad van scherp grind hij deed het en ik heb hem weleens uit verveling over een voetbalveld gesmeten niks mee aan de hand al mijn andere telefoon deugen niet beste telefoon die er bestaat het was ook de meest verkochte telefoon van nederland

A.nita 15-03-2012

Ik heb mijn nokia 6300 nu 4,5 jaar. Lekker simpel toestel en gaat dus lang mee. Het is al meerdere keren op straat gevallen en het toestel met sleutels in de broekzak bewaren is ook niet goed voor het beeldscherm, maar nu pas begint het toestel bij me kuren te vertonen: gister bij het bellen ging het toestel uit en zijn alle instellingen teruggezet naar de fabrieksinstellingen, met uitzondering van wat aanwezig was op mijn SIMkaart. Ik denk dat het nu tijd wordt om uit te kijken naar een nieuwe. Dit toestel is me in ieder geval hartstikke goed bevallen.

Jannie de wit-z 07-08-2011

Zowel mijn man als ik hebben dit telefoontje al meer dan twee jaar. Die van mijn man is nu echt helemaal op. Het frontje valt uit elkaar, MAAR HIJ DOET HET NOG STEEDS. Wij zoeken dus nu naar een nieuw toestel maar ze zijn gewoon niet meer te krijgen. Advies: leg een voorraadje aan (-:)

H.t.D 19-02-2012

Je zegt dat de nokia 6300 niet meer nieuw is te krijgen ik heb van de week een nieuwe gehaald en deze is nieuw echt helemaal nieuw kijk maar naar www.wekkingtelecom.nl

H.t.D 19-02-2012

Roel1987 28-06-2011

Ik heb dit toestel 2 jaar gehad. Heeft me nooit in de steek gelaten en voelt nog steeds heel degelijk aan.

Voor degene die alleen wil bellen/smsen is dit echt een aanrader! Zelfs met de camera kan je nog redelijke foto's maken maar als je goede foto's wil maken zal je toch je camera mee moeten nemen.

Jordi de vries 24-04-2011

ik heb hem al 2 jaar paar keer in de wasmachine gehad werkt nog subliem dit is een van mijn beste mobielen die ik heb gehad maar het is een simpele mobiele zit geen WI-FI op of andere stuff maar het is wel een aanrader die het bij een simpele mobiel houden

helpat 09-01-2011

Simpel, degelijk toestel.
Voor degene die alleen wil bellen en sms'n prima toestel!

klaasbaas11 20-11-2010

Alweer 2 1/2 jaar in gebruik en ondanks de nodige valpartijen en vele uren bellen (25.000+) en sms-jes (5.000+) nog geen klachten over de 6300. Wel heb ik er al vanaf dag 1 een andere accu in, een bijgeschaafde BL-5C met een hogere capaciteit (1020mAh) ipv de standaard BL-4C (860mAh). Hierdoor een acceptabele standby en beltijd van ongeveer 2 dagen. Ik gebruik de camera zelden, deze is ook niet geweldig. Wel prime vind ik de radio en mp-3 voor incidenteel gebruik.
Zolang deze telefoon het nog doet hoef ik geen hippe Iphone of Android machine. Ben ook bang dat er weinig nieuwe telefoons zijn die zo stevig zijn (of het moet mijn andere nokia, de 3720 classic zijn)

ceejee90 19-11-2010

Wat een toppertje deze telefoon... Werk zelf in de wegenbouw, en heb nog geen telefoon gezien die zo degelijk is als deze (op de Nokia 6230(i) en de outdoor telefoons na dan).

Met de telefoon worden tussen de 20 en 100 telefoonjes per dag gepleegd en tussendoor nog een 30 smsjes + mobiel internet. Dan valt wel op dat de accu (te) snel leeg is.

Ik gebruik hem sinds juni 2009, heeft al meerdere keren in het water gelegen, zand, vallen, etc. het doet hem niets. Is in die 1.5 jaar 3 keer vastgelopen, even de accu eruit en hij doet het weer.

De pluspunten zijn:
Prima geheugen (sms/contactpersonen)
Erg gebruikersvriendelijk
Robuust
Compact

En de minpunten zijn:
Een slechte accu (elke dag bijladen)
Toetsen beginnen 'vaag' te worden na een jaar
Trage internet verbinding.

Al met al ben ik er toch best tevreden mee, stukken beter als de N95 die ik hiervoor had. Voor mij nooit meer een telefoon met meer opties als bellen, smsen en bleutooth. Kan allemaal stuk en reparatie word het vaak niet beter van :(

Rubenbijl1991 01-11-2010

Gewoon een hele goede, degelijke telefoon.
Het aantal mogelijkheden (camera, mp3-speler) is voldoende. Als je de nokia-indeling gewend bent is hij heel makkelijk in gebruik. Hij is niet groot en heel degelijk. Uitbreidbaar geheugen is ook makkelijk.

Geen bijzondere maar wel een goede telefoon.

www.cbs.nu 19-08-2010

Niet te laden via USB, uit welke eeuw komen die Nokia mensen?
Ondoorgrondelijke menustructuur.

annnro 20-07-2010

Heb dit toestel nu meer dan anderhalf jaar, en ik ben er nog steeds heel tevreden mee.

De voordelen vind ik:
- sms versturen gaat snel.
- lettergrootte kunnen aanpassen.
- andere thema's erop kunnen zetten.
- handige notitie/agenda functie erop.
- blauw ledje gaat knipperen bij sms/oproep.
- agenda/notitie op achtergrond.
- toetsenbord is heel fijn.

een klein nadeel vind ik dat hij soms sloom reageert, en een heel groot nadeel is dat er stof onder het schermpje gaat zitten waardoor je, als de zon op je scherm schijnt, je scherm niet meer goed kan aflezen.

Nokia 6300 Fan 04-07-2010

Geweldige telefoon!

Niet kapot te krijgen, scherm zo goed als krasloos, tig keren op straat, op de plavuizen, op het parket ga zo maar door, maar niets van te merken...

Heb hem nu 2 jaar een 2 maand en alles doet het nog. Ligt heerlijk in de hand ook. Merk nu wel dat de batterij iets korter mee gaat, nu meestal 5 dagen met intensief gebruik. Bij heet weer (30 gr of hoger) wil die soms wel eens vastlopen, gewoon even accu eruit en weer erin en dan weer aandoen, gegevens gaan niet verloren oid.

Kwaliteit camera kan beter, maarja dit is meer een foon voor gewoon lekker bellen, smsen enzovoort.

Fantastische telefoon!!!

Ik ben hem nu een beetje zat dus heb voor de nieuwe 6303 gekozen... ben benieuwd of dat net zo'n kanjer is!

clifton50 01-03-2010

Twee jaar geleden een nikia 6300 aangeschaft bij T-Mobile
na een dag had ik software problemen en kreeg ik een ander toestel.
Het bleek dat ie een jaar ouder was.
Na een dag kwam ik er achter dat de camera niet werkte.
Toen moest ie opgestuurd worden ter reparatie.
Na 4 week kreeg ik hem terug en deed de camera het nog steeds niet !!!
Contract met T-Mobile beeindigd en een toestel gekren bij Telfort.
Nu na twee jaar is het moederbord stuk
Mooi toestel maar slechte kwaliteit !!!

Annette1982 01-03-2010

De reden dat ik deze review schrijf is dat ik veel om mij heen hoor dat een telefoon na een jaar of wat slechter gaat functioneren. Ik realiseerde me vandaag dat deze telefoon bij mij, na ruim twee jaar, nog niets aan kwaliteit heeft ingeboet: de batterij gaat nog steeds een week mee, het geluid is nog prima, en ik heb nog nooit een vastloper o.i.d. gehad. Wat mij betreft is dit een hele prettige telefoon van een fantastische kwaliteit!

jofo 10-02-2010

Heb de Nokia 6300 nu een jaar.
Ben heel tevreden over het scherm en de menustructuur.

Jammer is dat het geluid zo slecht is: in een drukkere omgeving kan ik niets of weinig van het speakertje horen!
Jamer is ook dat alle info die je kwijt kan in het toestelgeheugen niet op dezelfde uitgebreide manier op de (Vodafone in mijn geval)
simkaart geplaatst kan worden via de kopieeropdracht: veelal blijk je na kopieren twee naam-nrs te hebben op je simkaart. Die is dan natuurlijk snel vol...
Jammer is ook dat voor niet-ingewijden de "synchronisatie"-optie qua effect niet beschreven is... Je moet het al weten of het maar proefondervindeljk uitvinden... Zal voor alle GSm's gelden neem ik aan.
Het Nokia PCSuite programma is wat lastig te installeren op een pc met admin. en min. 2 gebruikers. Het lijkt mij duidelijk voor 1pc met 1 gebruiker geschreven.
Ik heb meerdere toestellen: Nokia beschrijft niet standaard hoe je het telefoonboek tussen die toestellen gelijk kan maken.
Dat is erg jammer. Het zal wel kunnen denk ik.
In ieder geval geldt opm. 5 voor de status van 1 jaar geleden. Nu ga ik het binnenkort opnieuw proberen.
Het is niet onmogelijk maar het is wel uitzoeken en proberen. Kost veel tijd.Jammer.
Misschien kan de EC (Eur.Cie) normen opstellen voor gelijkluidendheid van softwarefuncties van GSM-producenten. Zou ook weer concurerend werken.

Wel geldt voor alle gsm's tegenwoordig: als je niet al van tevoren weet hoe wat werkt dan is er bijna geen uitvinden aan om achter te komen wat je er mee kan en wat niet....
Tips staan niet in de gebruiksaanwijzing en consequenties van keuzes ook vaak niet. Wel zijn er natuurlijk zat simpele opties die voor zichzelf spreken.
Ik gebruik dus de telefoon om te bellen

SimonVIP 23-01-2010

Toestel is zeer gebruiksvriendelijk, duidelijke menustructuur. En degelijk in gebruik.
Van een veel gehoorde klacht over levensduur batterij merk ik in elk geval helemaal niks.
Voor mij heeft het alles wat ik van een GSM verlang: snel kunnen bellen, SMS'en, afentoe eens een fotootje maken en radio plus muziek player. De toetsen leken me op eerste gezicht wat klein, maar in het gebruik gaat het werkelijk perfect.
Nokia PCSuite is een uitkomst, want daarmee zette ik zo al mijn gegevens over van mijn vorige Nokia.
Alleen het overzetten van muziek enz gaat niet helemaal vlot, daar moet je toch wel wat moeite voor doen om het te snappen.
De bluetooth functie is in mijn auto superhandig. Hoef niks te doen> direct bij instappen kan ik zo bij mijn GSM via de radio. Kiezen, music player, gaat werkelijk perfect!

Brendad 11-01-2010

Ik heb deze telefoon nu 3 jaar.
Hij is meerdere keren gevallen, op straat en binnen in huis.
Hij heeft een keer in de wasmachine mee gedraait, maar hij doet het nog steeds!

Het is de perfecte telefoon.

Helaas is bij zijn laatste val, het schermpje van de camera gebroken. Die heb ik nu met een plakbandje vastgezet.
Aangezien ik toe ben aan een nieuw abonnement, mag ik nu een andere telefoon uitzoeken.
Ik heb geen idee wat te kiezen...als hij maar net zo fijn is als deze!

Ougie 17-12-2009

Heerlijke telefoon voor mensen die niet van erg veel poespas houden. Duidelijk scherm waarvan je de cijfers en letters tot super groot kunt instellen dus de leesbril kan ik mijn binnenzak houden. Heb hem sim lock vrij gekocht voor 89 eurootjes omdat ik wel mijn eigen nummer wilde behouden. Thuis uitgepakt bleek er ook nog een KPN simkaart met 25 beltegoed in de verpakking te zitten. Wie weet ga ik die gebruiken als ik het beu ben dat te veel mensen mijn nummer kennen. Ook duidelijke toetswerk zonder zo’n wazig plastic laagje eroverheen. Inmiddels heb ik ruim 100 muziek nummers opgeslagen en gebruik ik hem als mp3 spelen. En ik moet zeggen dat de geluidskwaliteit mij niet tegen valt. Hij is ten slotte niet gemaakt om als mp3 speler te fungeren. Verder zitten er voldoende mogelijkheden en toepassingen op. Hij is ook nog uit te breiden met een 2 GB geheugen kaart, voor als je er wat meer foto’s en muziek op wilt. De kwaliteit van de camera is ook prima en ik heb er al diverse goed foto’s mee gemaakt. Een prima prijs/kwaliteit toestel zonder fratsen. Een USB aansluitingskabel moet je er los bij kopen.

Hansie57 14-12-2009

Heerlijke telefoon!!! Hiervoor een 6021 gehad met een zijsprong naar Samsung Preston5600 (touch). Dit bevalt mij gewoon veel beter. Bij Bol.com besteld en de volgende dag al binnen.
Een lekkere telefoon die heel goed doet waar een telefoon voor is: nl. bellen en gebeld worden en zo af en toe eens sms-en. Duidelijke display, enz., enz.. Echt een aanrader.
Het enige minpuntje is de batterij: moet na 2 dagen al weer worden opgeladen...., maar daar hebben we het volgende op gevonden. Uit een oude Nokia1100 de batterij gehaald (BL-5C) en die blijkt veel langer mee te gaan. Alleen een beetje bijsnijden om hem passend te maken en voila.

Robbert87 25-10-2009

Online besteld, volgende dag binnen. Heerlijk als dat zo kan, en zo hoort het ook.
De telefoon is fijn, en ligt lekker in de hand. Het gaat mij om het bellen en sms-en en de vele poespas hoeft van mij niet.
Wat wel makkelijk is is de Bluetooth functie, hiermee kan je gemakkelijk van je pc naar telefoon bestanden en gegevens overzetten.
Tevens wordt er standaard een 1 gig geheugenkaartje bij geleverd waardoor je niet echt gebrek aan ruimte hebt.
Al met al een geweldige telefoon!

hoihoi63 23-10-2009

---------- update review 23-10-2009 ----------
Na een miskoop van de nokia 6303 ben ik terug bij nokia 6300. Meer over de miskoop kan gelezen worden hier op kieskeurig bij nokia 6303. Ik heb nu een gloednieuwe nokia 6300. Ik hoop hier net als mijn vorige 6300 ook weer of meer dan 2,5 jaar plezier van te hebben

---------- oude review 18-10-2009 ----------
Ik heb dit fijne gsm nu 2,5 jaar. Mooi beeldscherm. goed geluid, makelijke bediening sms gaat ook goed. Mijn gsm doet het nog maar na 2,5 jaar wil je wel iets andes.

Ik zit te denken om de nokia 6303 aan te schaffen. Maar het duurt nog wel voor ik een nieuwe gsm ga kopen.

jhvos 18-10-2009

Dit toestel raad ik aan niemand aan.

Ik heb zojuist de derde telefoon van het type Nokia 6300 versleten.

ALledrie de telefoons worden door mij intensief zakelijk gebruikt, alledrie houden er na +/- 5 maanden mee op. De klacht is dat de microfoon gaat kraken, dof wordt en 'overnoduleert'. Omdat dit bij alledrie de telefoons geldt, denk ik niet dat dit toeval is.

Het schijnt een populair zakelijk toestel te zijn, dit kan naar mijn idee alleen aan de prijs liggen.

debmans 16-10-2009

Ben weer helemaal blij, na een lange tijd een oude telefoon gebruikt te hebben doordat de 6300 steeds uitviel en vast liep, gebruik ik nu alweer een paar weken de 6300. Heb hier gelezen dat je hem moet updaten (wist niet dat dat kon)en het werkt! Helemaal geen problemen meer.