Huawei Ascend W2 8 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Huawei Ascend W2 8 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Mollenstein 08-04-2014

Na deze beoordelingen gelezen te hebben voor deze telefoon gekozen.
Bij het opstarten liepen we gelijk al tegen problemen aan. De Microsoft account kon niet aangemeld worden waardoor ik geen Apps kon downloaden en Facebook niet kon synchroniseren. Bellen en SMS en kon wel.
Daarom de helpdesk gemaild. Hierop geen antwoord gekregen. Na bellen werd er beloofd dat ze het probleem zouden uitzoeken en dit zouden mailen. Na enkele uren gewacht te hebben maar weer gebeld. Kreeg weer dezelfde dame die er geen verstand van had. Om een andere medewerker te spreken moest ik na 10 minuten maar weer bellen!? Daarna werd er beloofd dat ik uiterlijk de volgende dag een antwoord zou hebben op de foutmelding die de telefoon gaf. Ook deze belofte werd niet nagekomen.
Nadat ik een klacht ingediend had kreeg ik eindelijk een antwoord. Maar daarna doen ze gewoon niets met een klacht

Dat ze bij de helpdesk geen verstand hebben van de telefoon gaf mij geen goed gevoel. De service die er door Huawei geboden wordt is gewoon beneden de maat.
De telefoon heb ik gelukkig niet meer.
Voor mij geen Huawei meer.

Greeny 30-04-2014

Als ik de rest van de reviews lees weet ik zeker dat het hier om een gebruikersfout gaat.
Je zou je een meer kunnen verdiepen in de gebruiksaanwijzing via internet.

koen_L85 16-12-2013

Ik was op zoek naar een eenvoudige smartphone, zou hem voornamelijk gebruiken om mails te checken en uiteraard om te bellen en smssen. Heb de Huawei nu bijna twee weken en de bijkomende apps bleken al snel zeer handig (ik gebruik hem dus voor zoveel meer dan wat ik oorspronkelijk dacht).

In het begin was het wel wat zoeken om alles te synchroniseren (aanmelden met hotmail-account ging eerst niet omdat datum en tijd niet correct ingesteld was... Zeer vreemd). Maar eens alles ingesteld is, en je een beetje vertrouwd bent met het toestel, is het zeer handig in gebruik.

Ben zeer tevreden over de gebruiksvriendelijkheid van Windows8. Je hebt een lange lijst van alles wat op je telefoon staat en je pint te apps die je wil vast op je "home-screen". Lekker eenvoudig, en alles onmiddellijk terug te vinden. De telefoon reageert snel, surfen gaat vlot en hij heeft een mooie beeldkwaliteit.

Hoewel er een ruim aanbod is aan apps in de Windows store, vind ik het toch een minpuntje van Windows8 dat niet alle apps hierdoor ondersteund worden (vb. Yelo, Mobile banking,...). Wel zeer handig zijn de app om bv bluetooth etc. aan/uit te zetten, soort snelkoppeling die je dan aan je home-screen kan pinnen.

Prijs-kwaliteit zeker in orde (dankzij iBood, zelfs meer dan in orde). Een aanrader voor wie niet te veel geld wil spenderen en toch een degelijk toestel wil.

M.Janse 28-01-2014

Ik ben eigenlijk ook benieuwd naar het met gmail sychroniseren. Gaat dat een beetje gemakkelijk? Nu heb ik Android en daar gaat dat natuurlijk best handig mee.
Alvast bedankt voor je antwoord.

philip_d 16-12-2013

Ik heb de telefoon aangekocht aangezien mijn Samsung Galaxy Apollo (2011) traag begon te werken. De batterij viel ook elke dag 's avonds uit.

Na veel opzoekwerk voor mijn noden (en motivatie voor het geld neer te tellen), is mijn oog op de Huawei Ascend W2 gevallen.
Hij heeft een strak ontwerp, met de standaard knoppen op de gewoonlijke plaatsen. De camera knop kan handig zijn voor iemand die veel foto's neemt. Ik merk dat ik vooral foto's neem van de binnenkant van mijn broekzak bij het wegsteken van de telefoon.

De synchronisatie van outlook niet zo praktisch. Ik heb er wel extra software gevonden wat het veel gemakkelijker maakt.

Gebruiksgemak is wel tof. De tiles van Windows is even wennen na een android phone, maar wordt na een tijd intuïtief. De batterij duur is ook zeer verwonderlijk. na een volledige oplaadtijd van een nacht (6uur) gaat hij maar liefst 5 dagen mee. Wifi bijna constant op, Bluetooth en Maps af en toe (in wagen)

Degelijkheid: heb de gsm al twee keer laten vallen (kleine kinderen in de buurt) en geen schade te bemerken aan het toestel.

Mogelijkheden zijn er legio. Bluetooth en Wifi die goed werken. (beter als mijn vorig toestel), De maps en gps locatie fix werken ook zeer goed, binnen een minuut heb ik een locatie, zelfs binnen in gebouwen.

Tijdens telefoongesprekken werkt de speaker iets minder duidelijk, zonder speaker komt het gesprek helder en duidelijk door. Als je een oortje verbind met bluetooth, werkt het ook zeer duidelijk.

Pros:
lange batterijduur
maps werken zeer goed
degelijk toestel (niet vlug schade door valpartijen)

Cons:
cameraknop aan de zijkant
synchronisatie ivm calender items en contacts met outlook is tricky
geen built-in voice route begeleiding

karlijnvd 15-12-2013

De mobiel huawei ascend w2 ligt goed in de hand en ziet er strak uit. Ik heb de huawei gekozen omdat ik geintereseerd was naar het bestuurprogramma windows 8. Het programma windows 8 vind ik gemakkelijker en overzichtelijker dan een android programma. Het bestuurprogramma windows 8 werkt snel en is erg overzichtelijk. Ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van deze mobiel. Het enige wat ik wel mis is een flitser bij de camera en film functie. Dit is een gemis. Voor de rest vind ik deze mobiel zeer prettig in gebruik en ben ik erg tevreden met de huawei ascend w2.

NickyHo 14-12-2013

Ik heb deze gsm nu een korte week in gebruik. Deze gsm mag gerust een smartphone genoemd worden! Op internet gaan via netwerk gaat allemaal zeer vlot, je merkt bijna geen verschil als online gaan met WiFi. De app store van windows is nog niet zo uitgebreid als deze van Apple of Android, maar er is zeker al genoeg keuze. Zoals connectivity shortcuts welke je in het startmenu kan zetten om snel de wifi, bluetooth, GPS en netwerk aan of uit te zetten. Deze smartphone is geoptimaliseerd voor het gebruik met Facebook en dergelijke hedendaagse social media netwerken. Een van de weinig minpunten die ik tot nu toe gevonden heb is dat je nergens het volume apart kan instellen van de beltonen en alarm enzo. Maar dit zou bij de volgende software update wel mogelijk zijn. Maar dit ene kleine minpuntje weegt niet op tegen al pluspunten! Ik ben altijd tegen een groot scherm geweest, maar nu dat ik dit gewend ben, denk ik niet dat ik terug wil naar een gsm met klein scherm. Ook fijn is de Data Sense app die er standaard opstaat : Hierin kan je u limiet van data streaming inzetten waardoor je meldingen krijgt indien deze bijna op is, zodat je geen extra kosten kan krijgen voor internet.
Al bij al is dit een zeer goede smartphone voor een geweldige prijs !!
Ik ben er zeer tevreden over !!

Laurentijn 14-12-2013

Dit is een uitstekende 'standaard' smartphone voor weinig geld. De standaard zaken (sms, bellen, internet, ...) zijn makkelijk te vinden en te gebruiken. Bij de andere zaken is het gewoon een kwestie van tijd om ze te vinden en te gebruiken. Je vindt heel makkelijk je weg in deze smartphone. Standaard zou ik deze phone ook weer niet willen noemen. Alles wat je nodig hebt, kun je ermee doen.

De enige nadelen zijn misschien het gebrek aan een flits bij de camera en de batterij (wat ik al wist bij de aankoop en vond ik niet zo erg). Maar als je goede foto's wilt nemen, dan koop je je gewoon een camera en de batterij is bij alle smartphones een pijnpunt dus....

Geweldige 'standaard' smartphone die ik iedereen zou aanraden!!

alvegt 13-12-2013

Besteld via Ibood. Op tijd ontvangen.
Ziet er mooi uit. Windows phone (voorheen had ik android) snel onder de knie. Handige indeling, veel mogelijkheden.
Niet superveel intern geheugen maar ruim voldoende. Werkt snel en dat is belangrijk.
Lukte eerst niet om windowsaccount op te zetten maar dat lag aan de datum instelling, even goedzetten en de rest is zo gepiept.

ynzeaerdts 13-12-2013

Toestel ligt erg prettig in de hand, zuiver en scherp beeld en zeer gebruiksvriendelijk. Dit laatste komt zeker ook door windows phone wat op dit toestel erg soepel en zeer snel draait. Ten opzichte van de W1 is deze nog gebruiksvriendelijker, meer opties, iets groter (zeer aangenaam) en nog sneller. Enige waar ik op stuit is dat de camera geen flitser blijkt te hebben. Meer en meer apps zijn beschikbaar voor windows phone en ben van mening dat als je niet heel handig bent met computers en internet, je het beste uit bent met een windows phone. Zelf ben ik gewoon een voorstander van windows!

AndreGr 13-12-2013

Inhoud van de verpakking:
• Huawei Ascend W2 telefoon
• Batterij
• Headset
• USB laadsnoer (incl. 220V stekker)

Algemeen
Het toestel ligt lekker in de hand (ook kleinere handen) en is zeker niet zwaar. De bediening van het Windows Phone 8 systeem is intuïtief en geeft zowel links- als rechtshandigen een gelijke ervaring. Het scherm, met een behoorlijke afmeting, heeft een goede aanraakgevoeligheid, waardoor het toestel snel is te bedienen en je snel van app naar app kunt schakelen.

Wanneer je eerder gebruik hebt gemaakt van Windows Phone 8 toestel en je hebt ervoor gekozen om een back-up te maken van dat toestel, dan kun je ervoor kiezen om deze back-up terug te plaatsen op dit toestel. Alle instellingen worden daarbij overgenomen, de geïnstalleerde apps en zelfs verzonden en ontvangen SMS berichten worden weer teruggeplaatst.

Accessoires en batterij
De meegeleverde headset is van een standaardkwaliteit en zal bij de ene persoon prima in het oor passen en bij de ander niet. Het toestel beschikt over een losse (krachtige) batterij, met een lange gebruikstijd. Waar de batterijen van andere toestellen bij normaal gebruik na een uur of 10 weer op de lading moeten, is de Huawei in mijn ervaring langer te gebruiken. Aan het einde van de dag zit er nog behoorlijk wat ‘sap’ in.

De batterij, de SIM kaart en eventuele geheugenuitbreiding zijn eenvoudig in het toestel te plaatsen door de achterzijde (kunststof) van het toestel los te maken. Waar de meeste toestellen een micro SIM kaart gebruiken, maakt dit toestel gebruik van een standaard SIM kaart. Heb je een abonnement met een micro SIM, dan zijn daar wel adapters voor te verkrijgen, zodat je die SIM gewoon kunt blijven gebruiken.

Foto en film
De foto- en film camera is van een redelijke kwaliteit, geen topper, maar voor een tussendoor foto of film volstaat de camera prima. Wel is het belangrijk dat foto’s worden gemaakt bij goede lichtomstandigheden, aangezien het toestel niet is uitgerust met een flitser en het dus echt moet hebben van het omgevingslicht. De beschikbare beeldformaten zijn 4:3 en 5:3 (met een maximum van 5 megapixel) en er is geen 16:9 formaat beschikbaar.
De filmkwaliteit is maximaal 720p, dus wel HD, maar geen 1080p. Door een Microsoft account aan te maken en gebruik te maken van SkyDrive, heb je tevens de mogelijkheid om automatisch een back-up van de foto’s (en filmpjes) te maken. Je kunt kiezen voor een standaard kwaliteit back-up, wat gewoon met de 3G verbinding kan worden gedaan, maar als je kiest voor de hoge kwaliteit, dan is daar standaard een Wifi verbinding voor nodig. Dit hoef je maar 1 keer in te stellen en is altijd handig mocht er onverhoopt iets met je toestel gebeuren.

Leuke extra’s
Kleuren van de toetsen worden in dezelfde kleur weergegeven als waar de tegels zijn ingesteld. Dit geldt voor de meeste, maar niet alle beschikbare kleuren.

De smartphone is uitgerust met de Huawei Firewall, waarmee oproepen en berichten van ‘zwarte lijst’ contacten automatisch worden geblokkeerd. Ik hoef het gelukkig (nog) niet te gebruiken, maar ik kan me indenken dat het in sommige situaties wel wenselijk is.

Handig is de app ‘data sense’ die aangeeft wat het dataverbruik van de telefoon is (gemeten door het toestel en kan dus afwijken van het dataverbruik die door de provider wordt ‘gezien’). Je kunt het totaalverbruik zien, maar ook per app kan je zien hoeveel data je hebt gebruikt via 3G en hoeveel via Wifi. Handig als je gebruik maakt van een databundel bij je provider.

Op het toestel kan je ook gebruik maken van de meest gangbare Office toepassingen. Zelf gebruik ik OneNote regelmatig voor mijn boodschappenlijstjes die ik op de PC thuis op SkyDrive maak en op de telefoon uitlees wanneer ik boodschappen doe. Mocht je partner thuis nog iets zijn vergeten, dan kan hij of zij dit thuis toevoegen en wordt het automatisch gesynced wanneer je je OneNote notitie opent.

De standaard geheugencapaciteit is 8Gb, waarvan 2Gb wordt ingenomen door het systeem en dat is wat aan de lage kant te noemen, echter is er wel de mogelijkheid om het geheugen met een 32Gb geheugenkaartje uit te breiden, zodat film, foto en andere mediabestanden op dit kaartje kunnen worden gezet. Zo kan het vaste geheugen gebruikt worden voor de te installeren apps. Dit is een uitbreidingsmogelijkheid die je niet vaak ziet bij andere Windows Phone 8 toestellen.

Voor wie af en toe problemen heeft met de oriëntatie, het is niet mogelijk om een kompas te gebruiken door het ontbreken van een magnetische sensor, maar omdat er wel GPS in het toestel zit, kan je wel met navigatiesoftware (los aan te schaffen in de Windows Phone store) navigeren.

Al met al, wanneer je de prijs van het toestel koppelt aan de mogelijkheden en je wilt niet direct €400 - €600 uitgeven aan een smartphone, dan heb je een uitstekende Windows Phone 8 toestel in handen, waar zowel jong als oud mee overweg kan.

astrid.vanderdoes 12-12-2013

Top apparaat, eenvoudig in bediening en goed in te stellen op mijn wensen. Zelfs zonder handleiding is het mij binnen heel korte tijd gelukt om alles te vinden wat ik op dit moment nodig heb.
Ongekend dat ik zo snel met een Windows telefoon kon werken. Niet verwacht en bijzonder aangenaam verrast. Mooi ontwerp dat ook nog prima in de hand ligt.
Al met al ben ik uitermate tevreden over deze telefoon.

JanvonFlotow2 12-12-2013

Mijn vrouw was op zoek naar een nieuwe telefoon om haar prepaidkaartje in te kunnen stoppen, diverse advertenties van Huawei voorbij zien komen en uiteindlijk de aanbieding van iBood voor deze Huawei Ascend W2 met Windows Phone 8
Geen enkel moment spijt van de keuze ! een perfect apparaat, wat samen met WP8 perfect doet wat hij moet doen.
Intuitief, alles ingesteld en ingeregeld, een wereld gaat open met de internet toepassingen via WiFi,
beltonen, kleuren, contacten, het is allemaal zo geregeld en ingesteld. Stroomverbruik is bijzonder laag, dus lange batterijduur
Tot slot natuurlijk een kek hoesje eromheen, je wilt tenslotte dat het toestel niet beschadigd.

Het produkt wordt compleet geleverd, USB kabel, 220V adapter en headset, enige minpuntje is de slecht afgedrukte haast onleesbare nederlandse handleiding ! maar met een engelse versie als pdf op een tablet en de intiutieve instellingen is alles toch zo aan te passen.
Het doosje zelf is van chinese eenvoud als je het vergelijkt met eerdere fullcolor verpakkingen van Samsung en Nokia, maar ja, daar bel je niet mee, dat doosje ligt al bij het oud papier

carrla 12-12-2013

Deze telefoon is erg fijn in het gebruik. Alles is erg overzichtelijk. Ideaal is dat je het beginscherm helemaal zelf in kunt delen zoals je wil. Het menu wijst helemaal zichzelf en alles is snel te vinden. Ik had in het begin wel een beetje mijn bedenkingen over windows op een telefoon maar het werkt echt super. Een groot voordeel is dat er office op zit. Zo kun je makkelijk word, excel en powerpoint-bestanden openen.
Verder vind ik de vormgeving een groot pluspunt, ziet er strak uit. En ook voor deze windows-telefoon zijn genoeg apps te vinden. Ook is het makkelijk dat er gewoon whatsapp op geinstalleerd kan worden. Het enige minpuntje aan deze telefoon is dat de fotokwaliteit niet optimaal is. Maar qua prijs/kwaliteit krijgt deze telefoon van mij een dikke 10.

M. Dorgelo 12-12-2013

De geluidskwaliteit is meer dan voldoende.
Het toestel heeft bijzonder veel gebruiksmogelijkheden en ook het gebruiksgemak is, door de overzichtelijke Windows opmaak, uitmuntend. Het relatief grote scherm is erg helder en hij laadt snel de gewenste info. Kortom ook voor ouderen dus een aanbeveler. De vormgeving is strak en modern en de degelijkheid bij normaal gebruik is m.i. meer dan voldoende.

o_290476 12-12-2013

Voor een zo gezegde "low end" Smartphone biedt dit toestel een zekere waarde voor z'n geld.
Geluidskwaliteit is zeer solide en qua geluidsterkte komt het ook aardig uit de hoek. Wat de mogelijkheden voor een Windows phone betreft heeft het alles in huis om voldoende te overtuigen daarbij komt ook dat je geen onnodigey applicaties aangesmeerd krijgt die je toch niet wil / zal gebruiken maar een paar basis apps die er degelijk toe doen. Geheugen mag dan wat aan de lage kant zijn maar de uitbreidingsmogelijkheden zijn er ook en dat kan je van andere duurdere merken niet altijd zeggen.
Vormgeving en degelijkheid gaan hier een beetje hand in hand, je voelt dat je geen aluminium behuizing in je handen hebt maar het toestel voelt voldoende solide aan en is boven ook nog een s mooi afgewerkt, opnieuw , geen fancy ornamentjes maar een basic model dat goed in de hand ligt.
Voor deze prijs heb je een degelijk toestel, weliswaar met bepaalde beperkingen, maar absoluut de moeite waard !

BelgianTriple 11-12-2013

Het geluid bij het afspelen van muziek via de luidspreker of bellen via de luidspreker is niet denderend. Het klinkt nogal hol.
De mogelijkheden van het toestel zijn ruim voldoende. Veel van de mogelijkheden hangen af van het besturingssysteem, in dit geval Windows 8. Windows 8 heeft mij zeer aangenaam verrast. ook al zijn er niet zoveel apps als voor Android, de meeste apps zijn intussen toch beschikbaar en dan al zeker de meest bekende zoals Facebook, Twitter, INstagram, enz..
Wat gebruiksgemak betreft is dit ook bevredigend. Het scherm reageert erg goed. De toetsen op de zijkant van het toestel mogen en iets beter indruk van kwaliteit geven maar zijn ok.
Het toestel is sober vormgegeven. Dit is eerder een pluspunt voor mijzelf aangezien het toestel vaak in een professionele omgeving gebruikt wordt.
De degelijkheid is ook bevredigend. Het toestel is vrij licht, de backcover is van plastic maar desondanks voelt het niet cheap aan.

keuning 11-12-2013

Lekker in de hand liggend erg gemakkelijk en erg snel, en betrouwbaar, nog geen enkele keer vast gelopen, Geluidskwaliteit erg goed, jammer genoeg geen flitser, ruim voldoende geheugen om al de nodige apps te draaien.

Buiten het ontbreken van een flitser, als je niet te veel foto's maakt , is dit echt een aanrader.
Kortom erg tevreden met dit toestel.

RobertR2 11-12-2013

Dit product is zeer degelijk en zeer gemakkelijk in gebruik. Altijd een android telefoon gehad (Galaxy s) maar dit product voorzien van wp8 is zeer snel. Alleen de hoeveelheid apps valt nog tegen. Dit gaat wel vooruit vanwege de populariteit van Nokia lumnia 1020. Jammer vind ik alleen dat er geen flitser op zit wat wel zijn voorganger w1 heeft. Voor mijn vriendin gekocht en ze kan er makkelijker mee werken dan android 4.3. Al met al een zeer goede phone voor een zeer goede prijs incl. Cashback van Huawei.
ik raad iedereen ook aan om een Huawei te overwegen.
gr. Robert.

katharina1001 11-12-2013

Mooie vormgegeven telefoon met veel mogelijkheden. Goede geluidskwaliteit, werkt snel, makkelijk in gebruik, makkelijk om documenten te lezen omdat het een windows telefoon is. Je kunt er ook mooie foto's mee maken. Een makkelijke telefoon in gebruik. Ik wil geen ingewikkelde telefoon met een gebruiksaanwijzing van 100 pagina's. Dus zeker aan te raden! Goede prijs kwaliteit verhouding.