Samsung Galaxy Fame GT-S6810 blauw / 4 GB - Reviews

Opslag
4 GB opslag

freya. 29-07-2015 Product jaar of meer in bezit

5,2
na een half jaar werd hij erg traag en liep vaak vast, waardoor het erg lang duurt voor je iets kan openen of een appje/sms'je kan typen. de problemen stapelen zich op: hij sluit apps af, om bluetooth te gebruiken moet ik hem vaak eerst opnieuw opstarten, hij schakelt zichzelf regelmatig uit, ookal is de batterij vol en ik moet hem elke 24 uur opladen. ook heeft hij erg weinig geheugen. als iemand deze telefoon heeft raad ik aan Clean Master te downloaden en dagelijks de rotzooi ff weg te gooien. heb je hem niet, dan zeker NIET kopen!!

movdberg 25-11-2014 Product kwartaal in bezit

5,6
Wat een drama dit toestel. In juni aangeschaft...inmiddels al twee keer een software vernieuwing gehad. Gelukkig verzekerd...
Hij is traag.....batterij snel leeg en dat terwijl ik alleen bel en app met dit toestel...Koop deze niet!

Aaltje1234 01-10-2014 Product maand in bezit

4,8
Dit is echt de slechtste telefoon die ik ooit heb gehad. Ziet er mooi uit, maar langzaam en stroef. Internetten of Facebooken is vrijwel onmogelijk. Spijt dat ik hem heb gekocht!

geetje7 10-07-2014 Product jaar of meer in bezit

3,8
Herken de negatieve berichten als je dit toestel langer in bezit hebt en dus meer data erop hebt staan. Toestel wordt steeds trager, waarbij het soms een minuut duurt voordat je het gewenste beeld hebt. Ook tijdens het typen van de woorden bij app en sms duurt het heel lang voordat-ie reageert. Ik wordt hier helemaal kriegel van en sta op het punt dit toestel in de vuilnisbak te gooien!

Endopleeg 07-03-2014 Product paar weken in bezit

5,2
Wederom een Samsung, met de nodige softwarefouten. Heel jammer, maar voor mij geen Samsung meer. Ben nu in het bezit van een Huawei, man, wat een verademing!

A. de Cock 08-01-2014 Product paar weken in bezit

Toestel ligt goed in de hand, makkelijk te bedienen. Eerdere reviews geven aan dat de batterij gauw leeg is en dat het toestel traag is. Dat kan als je van alles op het toestel installeert en inschakelt. Op de site van Samsung kun je hierover meer lezen.
Verder heeft het toestel een goed geluid. Heb zelf een virusprogramma erop gezet, want tegenwoordig weet je maar nooit. Het scherm is duidelijk afleesbaar. Voor mij is ie top!

Benvenuta 06-01-2014 Product kwartaal in bezit

4,4
Ik dacht een goed toestel gekocht te hebben, maar het valt tegen. Regelmatig zijn al mijn contacten verdwenen, de afspraken uit mijn agenda verdwijnen en het toestel is langzaam.
Een groot nadeel is dat de accu zeer snel leeg is. Ik moest hem vanaf het begin iedere 48 uur opladen, dat is nu al iedere 24 uur.
Niet kopen dus.

leentipy 28-12-2013 Product half jaar in bezit

Dit toestel heeft een nadeel, de accu standbij tijd is geen 360uur maar krap 100uur. Voor de rest is het een prima toestel.

JanSiebrecht 27-12-2013 Product half jaar in bezit

Dit toestel is heel geschikt voor beginners - voor in de financiële crisistijd - voor de toestand in een wereld waar een telefoon, grotendeels speelgoed, die wel een half duizend euro kan kosten een onbeschaamde luxe is! Dit apparaat is momenteel (eind 2013) rond € 100,- te kopen.
Dit is een voiwaardige smartphone, zeker door de twee camera's. Met een Ziggo-kabelaansluiting thuis kun je zo nodig TV programma's volgen.
Dit toestel is ook voordelig, met een prijs die ruwweg een kwart is van de meeste smartphones, dus moet je geen supersnelheid verwachten.
Als je je toestel goed beschermt, dus b.v. veilig in een tasje aan je riem, dus niet onderin je broekzak, kun je er lang plezier van hebben.

Dinkys 22-12-2013 Product half jaar in bezit

Ik heb de Fame sinds april 2013 in bezit.
Het toestel bevalt goed.

Gesprekskwaliteit is prima. Sms-en en internetten gaat ook goed op het 3,5 inch scherm.

Bij mijn voorgaande smartphones vond ik het jammer dat ik niet gewoon een gesprek kan aannemen met een fysieke knop. Bij de Samsung Galaxy lijn (in ieder gevel bij Android 4.1.2) is het mogelijk om een gesprek aan te nemen met de home knop. Een gesprek beëindigen kan met de vergrendel knop.

De accu houdt het circa 10 dagen uit bij weinig gebruik.
Bij regelmatig gebruik op de flightmode gaat de accu ook ongeveer 10 dagen mee.
Regelmatig gebruik en af en toe bellen is de accu na 3 tot 7 dagen leeg.

Voor het bellen (zakelijk) gebruik ik voornamelijk een basic Samsung.

Advies: Als u twijfelt tussen een Fame en een Young zou ik de Fame aanraden.
Het scherm is iets groter en de radio werkt veel beter (zie mijn review bij de Young).
Na aanschaf van een Young kan ik het verschil goed zien en dan is het prijsverschil tussen de Young en Fame niet groot. Als eerste smartphone is de Young prima, maar voor de rest zou ik zeker voor de Fame gaan. De accuduur is vergelijkbaar.

Ardora 17-12-2013 Product half jaar in bezit

5,8
Na een half jaar loop te telefoon steeds vast en moet ik deze steeds uitzetten voor ik verder kan. Ook loopt deze steeds vast als iemand naar mij belt en kan ik dus ook niet opnemen. Echt waardeloos, ik ga een andere telefoon kopen.

dieks71 04-12-2013 Product half jaar in bezit

5,8
Mooie en makkelijke telefoon. Alleen wat is hij langzaam..... Het is mijn eerst echte smartphone en hij is me dus nu al TE langzaam. Iets opzoeken op internet kan niet of duurt echt lang. Het duurt al best wel lang voordat je bv van facebook naar je contactenlijst wilt. Dat is de enige echte tegenvaller van deze telefoon. En oja, hij is langzaam met wifi EN 3g abonnement.

Jaco2106 30-11-2013 Product kwartaal in bezit

4,6
In augustus 2013 de Galaxy Fame gekocht bij Mediamarkt. De eerste 24 uur beviel het toestel uitstekend. Daarna begonnen de moeilijkheden:
- opstarten kosten meer dan een minuut
- wifi bleef uitvallen ondanks het uitzetten van de spaarstand
- scherm liep vast en toestel reageerde nergens meer op.
- bij het filmen liep het toestel vast.
- continue toestel uitzetten en weer opstarten, dan werkte hij weer voor een paar uurtjes redelijk.
Helaas waren wij bij het ontstaan van de klachten op vakantie en waren wij, wat achteraf bleek net te laat terug om het toestel om te ruilen. Dus zijn wij na een eerste harde reset het serviceprogramma ingaan van mediamarkt.
Het het toestel twee keer opgestuurd naar de technische dienst, waar één keer een software update is verricht. De tweede keer werd het toestel geretourneerd met de mededeling dat er geen defect was gevonden. Het toestel weer uitgeprobeerd maar klachten bleven zich herhalen. Wederom toestel teruggebracht naar Mediamarkt, nu met ondersteunend videobewijs (goede tip van de servicemedewerker van de Mediamarkt). Daarna kregen we binnen een week bericht dat het toestel niet meer geretourneerd zou worden en wij ons geld terug zouden krijgen. Dit gedaan.
Conclusie:
de voldoendes in deze review baseren we op het feit dat als het toestel werkt hij prettig en snel functioneert
de onvoldoendes komen door de bovenstaande problemen.
Gelet op de overige reviews berust dit geval waarschijnlijk op pech.
Uiteindelijk zijn wij ondanks de naar onze mening wat omslachtige procedure uitstekend geholpen door Mediamarkt, een gratis leentoestel etc.. Alles is naar tevredenheid afgehandeld.

Irma07 10-11-2013 Product paar weken in bezit

Zeer degelijk toestel, geschikt voor onze zoon van 13, die er voorzichtig probeert mee om te gaan.
de kracht van het tostel zit hem in het formaat, tevens de vormgeving zodat hij hem makkelijk in zijn broek kan opbergen.

hjvisser 10-10-2013 Product kwartaal in bezit

9,6
Ik heb deze telefoon gekocht voor mijn dochter als haar eerste smartphone omdat ze naar de middelbare school gaat. Met prepaid pakket en met Wifi voor de internet connectie hoeven er geen dure bundels aangeschaft te worden, dus papa ook blij. Ik heb expres gewacht tot ze me zou vragen om te helpen bij het configureren van het toestel of het installeren van Apps. Dat moment is niet gekomen ;o). Binnen no time had ze alles door. Ze is dol op de blauwe kleur (blauw is het nieuwe zwart) en het is een lekker handzaam toestel dat makkelijk mee pakt. Ze heeft er een mooie flipcover bij uitgezocht in haar lievelingskleur en nu is ze helemaal happy!

.Marc. 05-10-2013 Product paar dagen in bezit

Een keurig toestel met veel mogelijkheden voor een hele nette prijs. Een echte smartphone simlockvrij gekocht en daardoor financieel heel interessant.

Juul110 04-10-2013 Product maand in bezit

het is een fijn toestel. je kan er ook veel dingen mee hij maakt ook goede fotos en het geluid is ook goed wederom het is een fijn toestel

gabriellehf 03-10-2013 Product kwartaal in bezit

5,6
De snelheid is echt slecht. Je moet een halve minuut wachten totdat je bijvoorbeeld kan bellen. Ook gebeld worden is niet altijd even makkelijk. Het opnemen moet in een keer goed gaan, anders lukt het niet meer. Traag scherm dus.

R.Veenbaas 03-10-2013 Product paar dagen in bezit

leuk toestel, ligt goed in de hand in combinatie met een mooi design.
Ik ben benieuwd naar de foto's die er mee gemaakt kunnen worden

R.Veenbaas 03-10-2013 Product paar dagen in bezit

Leuk toestel, ligt goed in de hand en goed in gebruik.
Ik ben benieuwd naar de foto's die er mee gemaakt kunnen worden.