Nokia Lumia 900 zwart / 16 GB - Reviews

Windows
Opslag
16 GB opslag

engelen marc 18-07-2013 Product kwartaal in bezit

Hierbij een nieuw vervang toestel gehad van Nokia ter vervanging(bedankt voor de goede service) van de nokia800....die gewoon uitviel en nooit meer aan ging(daar ging mijn gegevens)en was verbaasd dat men gewoon zonder iets te zeggen een duurder toestel gaf! Thanks! maar toch een min puntje, julli(nokia)hadden me wel een doosje mogen bijgeven van de 900!!!! nu zit ik hier met een doosje van de 800!!!!maar toch blijf ik NOKIA trouw!!!!

engelen marc 26-05-2013 Product paar weken in bezit

hierbij mijn ervaring met de lumia 900,goed mooi toestel en sublieme uitzicht!!! Maar.....met bluethoot oortje heb ik geen goede verbinding,met name als ik een nummer bel dan kleurt mijn scherm zwart?????? inderdaad dan kleurt mijn scherm zwart......heel raar! iemand ervaring met dit? en ook met sms tonen,ik kan geen andere sms tonen er op krijgen!!!

MGke2000 09-03-2013 Product kwartaal in bezit

de nokia lumia 900 is een mooie, degelijke en snelle smartphone van nokia hij is fijn om mee te werken maar ik vind het alleen vervelend da het mij niet lukt om hem te updaten van wp 7.5 naar wp7.8 voor de rest een topsmartphone

WMBoer 16-07-2012 Product paar dagen in bezit

Net van het weekend mijn nieuwe Lumia 900 in gebruik genomen. Zelfs met de wetenschap dat 'ie geen Win8 update zou krijgen. Waarom?

Ik ben een behoorlijk gadgetfreak en heb o.a. 2 HTC Androids en 1 iPhone gehad. De Lumia 900 is genieten als het gaat om het soepel gebruik van de telefoon als bel- en messaging apparaat (sms, mail, facebook etc..). GSM en vooral 3G ontvangst is stukken beter dan met mijn vorige HTC Desire HD en beter dan de Samsung Galaxy van mijn vrouw. Spraakkwaliteit is ook een stuk beter. onscreen toetsenbordje tikt prettiger dan met HTC en iPhone.

Synchronisatie met Facebook, Gmail, Live, Twitter etc... verloopt vlekkeloos en zit helemaal geïntegreerd, ik start amper meer mijn Facebook en Mail-apps. En eindelijk een telefoon die in de muziekapp albums per artiest sorteert. En in het adresboek gewoon op achternaam sorteert maar wel op voornaam-achternaam laat zien.

Dat de tiles op de homepage zo flexibel zijn is heel handig. En de app-lijst waarbij je meteen op een letter kan tikken is veel handiger dan bij de iPhone waar je op een gegeven moment een app niet meer kan vinden tussen de vele pagina's met apps. Dito geld voor de contactenlijst i.p.v. die nare scrolbeweging waarmee je altijd de letter voorbij schiet. Dus 90% van waar ik een telefoon voor gebruik werkt beter. User interface is lekker snel, soepel en overzichtelijk. Integratie met Skybox en Dropbox is ook prettig.

Wat is er niet goed:
De camera is een beetje beroerd, slechter dan de iPhone en HTC, maar een telefooncam gebruik ik enkel als een soort visueel notebook. Voor 'echte' fotografie gebruik ik een fototoestel (Nikon).

Meegeleverde koptelefoon is prut. En de muziekapp heeft geen equalizer.

App's die er zijn werken prima, maar het zijn er wat minder dan bij andere OS'en.

DLNA wordt niet ondersteund en de app's die dat wel proberen doen het niet goed. Mijn QNAP NAS server wordt niet herkent als DLNA server. Dit is de reden waarom ik een 6 heb gegeven voor mogelijkheden.

Toestel is over 2 jaar uitgerangeerd omdat dan Win8 de standaard is en dan pas ook enigszins gedebugged zal zijn.

Samenvattend ben ik blij dat ik voor de komende contractsperiode van 2 jaar deze telefoon heb gekozen. Met name omdat het gewoon een beregoede telefoon is. Zoek je echter een gadget voor spellen, film, muziek, app's etc... dus eigenlijk gewoon een zak-iPad. Dan kan je misschien net zo goed een Android of iPhone kopen vanwege de betere camera en DLNA ondersteuning.