Philips SHAVER Series 5000 PHILIPS PT 920/18

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 5000 PHILIPS PT 920/18 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

alexis66 16-02-2014

Ik heb dit produkt 1,5 jaar gehad, toen is hij vastgelopen, gelukkig has ik nog garantie, ze konden het niet meer maken en heb mijn geld terug bekomen. Dus kwaliteit slecht, verder waren batterijen ook niet van lange duur, om de twee weken laden. Ik heb 35 jaar dit merk gehad, maar nu heb een ander merk gekocht (Br), veel beter kwaliteit en scheer resultaat, jammer voor philips, mij zijn ze als klant kwijt.

Olaf52 23-09-2013

Van de voorloper van dit apparaat ging na (bijna) drie jaar de accu kaduuk. Ik had verlengde garantie (drie jaar) maar verwachtte hier niet veel van omdat accu's vaak uitgesloten worden. Na 2 weken kreeg ik bericht dat het ding niet meer te maken viel en kreeg ik dit apparaat toegestuurd. Dat vindt ik nu service! Ben ook zeer tevreden over het scheerresultaat, het apparaat voelt ook solide aan en ziet er fraai uit. Complimenten aan philips!

burgkop 28-09-2013

3 jaar is wel erg kort.
Ook zonder verlengde garantie hadden ze je tegemoet moeten komen,.
Maar ja, nu zonder gezeur, dat is weer het voordeel.

Heb zelf een 6 jaar oude scheerapparaat - Philips -welke kaduuk is.
Ja dan heb je gewoon pech en kun je een nieuwe kopen.

Maanman 14-03-2013

Ik moet even mijn enthousiaste recensie bijstellen. Het blijft een goed scheerapparaat, waar ik mijn hoofd goed mee kan kaal scheren (waar hij in feite niet speciaal voor bedoeld is) en waar ik mijn gezicht ook goed glad mee scheer, beter als mijn vorige philishave, maar het scheren van de nek en hals valt toch wat tegen. Hoewel beter als mijn vorige scheerapparaat, scheert hij toch niet helemaal glad zonder geirriteerde huid. Het helpt wel om je hals niet glad te trekken en niet te hard te duwen, maar ik ga toch weer regelmatig terug naar mijn oude routine om mijn nek en hals met een scheermesje en scheerschuim te scheren: glad en geen irritatie.
Sorry voor kopers die een tegenvallend apparaat hebben gekocht op grond van mijn recensie.

mvg

A.K 09-02-2013

Update alle cijfers van 9 naar 8.

Hoewel het scheerresultaat voor een scheerapparaat als deze voldoende en wel snel is, scheert de PT920 bij droog scheren niet heel erg diep in de hals. Om dan een dieper resultaat te krijgen (dus vooral in het halsgebied) moet ik het apparaat krachtiger op de huid drukken waardoor er toch weer wat huidirritatie ontstaat bij droog gebruik!
Ik heb ook nog een Philishave 6890 met geheel nieuwe scheerkoppen (type HQ6 Quadra Action) maar heb zelf niet het idee dat ik daarmee dieper scheer dan de PT920, dus dan is de PT920 wel een vooruitgang in snelheid, en zoals ik al eerder heb beschreven kun je er eventueel ook gewoon nat mee scheren...

Wat het gebruiksgemak van de PT920 betreft, voor het scheren is dat gewoon goed en ook schoonmaken onder de kraan gaat makkelijk, máár meteen na het afspoelen lijkt het me niet verstandig om het apparaat gelijk op de lader te plaatsen, je moet het apparaat dus wel eerst goed laten uitdruppelen en drogen voordat je het veilig in de oplader kunt plaatsen omdat het water inwendig doorstroomt en het onder bij de oplaadpuntjes eruit stroomt...

DigitalD 06-02-2013

Ik baal als een stekker, wat een miskoop is dit. Ik had hiervoor een Philishave, qua model identieke looks maar dan blauw met oranje gekleurd, is helaas stuk na 6 jaar met veel plezier te hebben gebruikt. Ik dacht in combinatie met de uitstekende reviews op kieskeurig een uitstekende vervanger te hebben gevonden, maar helaas, niets is minder waar. Hij scheert gewoon slecht. Niet diep genoeg. Ik heb een zware baardgroei. Om 7 uur 's ochtends scheren geeft om 12 uur al een 9 o'clock shadow (ongeschoren look). Ik baal hier enorm van. Na dag 1 had ik al in de gaten dat ik niet blij ging worden van dit apparaat, maar ruilen ho maar, onmogelijk (want hygiene). Mijn advies: Kijk goed naar welke scheerhoofden op het apparaat zitten. Deze heeft Triple Track scheerhoofden en die bevallen mij absoluut niet, wel snel klaar maar slecht scheerresultaat. Mijn oude apparaat had DualPrecision scheerhoofden (zitten nu op de AquaTouch modellen) en die waren voor mij prima, je bent iets langer bezig maar dan ben je wel mooi glad. Ik heb dit apparaat nu 2 maanden in gebruik en baal dat Philips niet de klantgerichtheid heeft om een trouwe klant te belonen met extra service door omruilen mogelijk te maken.

TTH 17-01-2013

In eerste instantie minder enthousiast over het apparaat, maar na een paar keer gebruiken wordt het scheerresultaat steeds beter!

Nu eigenlijk geen klachten, apparaat doet wat hij moet doen. Is makkelijk in gebruik, lange batterij duur, weinig lawaai en eenvoudig schoon te maken. Aanrader.

eavdh 31-12-2012

Ik heb dit scheerapparaat nu enige tijd in mijn bezit en ben er zeer over te spreken. Het design is mooi strak en het apparaat voelt prettig en degelijk aan. Het scheerresultaat vind ik zeer goed, de scheerkop volgt goed de contouren van de huid. Nat scheren geeft bij mij het beste resultaat maar in tegenstelling tot mijn vorige Philips kan ik met dit model niet onder de douche scheren. Ik zou dan ook in het vervolg voor een apparaat kiezen die ik wel onder de douche kan scheren.

A.K 02-01-2013

Hoewel de PT920 (in tegenstelling tot de AT940) niet officieel gepromoot mag worden voor nat scheren kun je er volgens Philips Drachten wel gewoon probleemloos nat mee scheren en ook onder de douche gebruiken, maar dan natuurlijk altijd ZONDER OPLAADKABEL AANGESLOTEN OP HET LICHTNET!!! De 'Power Touch PT920' en de 'Aqua Touch AT940' zijn qwa waterdichtheid en gebruikte onderdelen (behalve de accu) gewoon hetzelfde gemaakt. De AT-serie (AT750/AT890/AT940) wordt wél officieel voor nat scheren gepromoot en wegens wettelijke veiligheidsrichtlijnen kun je er dan niet mét aangesloten oplaadkabel op het lichtnet mee scheren want dan werkt het apparaat gewoon niet, zodat iemand niet "per ongeluk" onder de douche kan gaan scheren mét aangesloten oplaadkabel op het lichtnet. Met de PT920 kun je wél met aangesloten oplaadkabel op het lichtnet scheren en daarom mag er wettelijk geen 'badkuip-symbool' achterop staan en staat er gewoon een 'kraantje' op. Dus behalve scheermogelijkheid mét oplaadkabel op het lichtnet is er verder geen verschil tussen de PT920 en de AT940! Via E-mailcontact met Philips Drachten, waar deze scheerapparaten gemaakt worden, is mij het bovenstaande uitgelegd en verzekerd...
Zelf gebruik ik de PT920 dus ook gewoon voor nat scheren maar dan natuurlijk altijd zonder oplaadkabel op het lichtnet!

Zie voor meer info over het E-mailcontact met Philips Drachten mijn antwoord op de vraag van 'Jeronim0 13-06-2012' hier bij 'Vragen en Antwoorden':

Maanman 17-12-2012

Al een tijdje lopen zoeken naar een vervanger voor mijn Philishave 6832. Ik scheer er ook mijn hoofd kaal mee, heb overal stug baardhaar en dus moet hij het echt goed doen. Nu eens een Braun, die schijnen toch gladder te scheren door eht dunnen scheerblad of toch maar weer Philips? De recensies voor de PT920 zijn merendeel goed voor dit apparaat, in tegenstelling tot de zogenaamd nog betere 3D apparaten van Philips, maar ja, als mensen allemaal negens en tienen uitdelen wordt ik altijd een beetje wantrouwend; worden die misschien door mededewerkers van Philips er op gezet? Deels zal dit zo zijn.

Uiteindelijk dit scheerapparaat aangeschaft en absoluut geen spijt. Ik krijg mijn hoofd er goed kaal mee. Ik heb stugge baardharen en dit ding glijdt er door heen. Wel om goed kaal te krijgen redelijk drukken en er op sommige plekken meerdere malen overheen gaan, maar het werkt goed. Van de Braun werd me in meerdere winkels verteld dat het scheerblad bij druk gauw kapot gaat, dus ik dacht dat gaat misschien niet goed met mijn hoofd kaal scheren, dus die optie heb ik laten vallen.

Naast het scheren van mijn hoofd, gaat ook het gewone scheerwerk goed en wordt goed glad. Nascheren met een mesje, wat ik nog al eens deed met mijn oude scheerapparaat, lijkt niet nodig. Met mijn vorige Philips scheerapparaten kon ik eigelijk nooit mijn hals of nek scheren, zonder een compleet geirriteerde huid te hebben. Dat is wel de grootste verrassing, dat dit scheerapparaat amper irritatie bij mijn toch wel gevoelige huid achterlaat. Dit deel scheerde ik altijd met een mesje, maar kan ik nu naar keuze overslaan. Scheelt tijd en gedoe met schuim. Wel scheert hij in de hals niet helemaal glad, maar dat was bij mij met een mesje (gillette) zelfs ook niet helemaal zo. Verder vind ik wel het reistasje een beetje karig, daar kan alleen het scheerapparaat in en niet de snoeradapter of het dockstation. Daar gebruik dan ik dan maar mijn oude tasje voor. Verder voelt het scheerapparaat wat lichter als de vorige, of het degelijk genoeg is moet blijken. Je leest nogal eens her en der dat Philps gebruikers hun oude scheerapparaat beter vonden scheren, maar bij mij is het echt een verrassende verbetering gebleken. Kortom ik vind apparaat een goeie koop. en nee ik werk niet bij Philips. (-:

A.K 04-12-2012

Herziening van het cijfer voor het scheerresultaat, dat was eerst een 10 maar aangezien bij droog scheren het resultaat toch niet geheel volmaakt is geef ik alsnog de cijfer 9 (bij nat gebruik is het resultaat wel heel glad en diep).

Kees Poesse 25-10-2012

Hoe is het mogelijk dat ik eigenlijk alleen maar positieve reviews lees? Door deze positieve reviews heb ik besloten om de PT920 te gaan proberen. Vol goede moet ben ik dan ook begonnen met scheren. Hij scheert inderdaad lekker, is vrij geruisloos en ligt lekker in de hand. Maar waar ik hem voor gekocht heb, scheren, nou sorry hoor een echte tegenvaller. Na een half uur scheren, ik scheer ook het beetje wat op mijn hoofd zit ook mee, voelt het aan als een baard van een halve dag. Jammer en ja ik heb echt wel het beschermkapje er af gehaald.
Heb hiervoor met een Braun SmartControl3 4840 geschoren, maakt veel herrie, maar scheert wel glad.

Dafmay 10-09-2012

Sinds een 5-tal dagen dit scheerapparaat in bezit. Hiervoor had ik de HQ8250. Eigenlijk altijd een 'nat-scherer' geweest met zo nu en dan een uitstapje naar droog scheren...maw een nieuwe poging met een nieuw toestel. De HQ8250 deed het best ok, maar het duurde lang voor een redelijk tot goed resultaat, en vaak toch met huidirritatie. Dus weer op zoek naar een nieuwer toestel na een jaartje of wat. De reviews van de PT920 gelezen en de gok genomen. En ik ben aangenaam verrast! Met een 5-7 minuten scheren is mijn 1-1,5 dagen baard weg. Het resultaat is zelfs mooi glad, bijna vergelijkbaar met nat-scheren...en zonder huidirritatie! Dit lijkt daarom eindelijk een goed alternatief voor nat-scheren. zeer tevreden.

koekeman 29-08-2012

altijd met mesje geschoren, nu dan de PT920 gekocht.
zal met de deur in huis vallen, topapparaat! eruuggh glad, iets minder dan nat maar daar staat tegenover dat het zeer snel en makkelijk gaat.
Geen blouse meer uit, geen scheergel en geen wondjes. Het apparaat is zeer goed schoon te maken. Degelijkheid een 9, ook al heb ik hem pas een paar dagen, voelt solide aan.

Dhr Moonen 19-08-2012

Voortreffelijk scheerapparaat die dankzij 3 roterende scheermesjes per scheerkop (dus 3 x 3 mesjes) werkelijk zeer glad scheert, zonder huidirritaties ook nog.
Ik had al de Philips HQ 6949, deze scheerde al goed (ook volgens Kieskeurig), maar de PT920 doet dat nog beter. Volgens mij gaat er niets boven. Een aanrader dus.
De PT920 heeft een ion-accu die 1 uur meegaat, voordat hij leeg is. Dit geeft hij aan door een knipperend lampje. Ook als het apparaat oplaad, geeft hij dit aan met een ander knipperend lampje, dat dooft als de accu vol is.
Je kunt de PT920 ook afspoelen onder de kraan, dus makkelijk schoon te maken.
Je kunt ermee scheren via een kabel op net lichtnet, of je gebruikt de accu. Dit maakt in het scheerresultaat geen verschil, beiden even glad.
Verder heeft hij een tondeuse. Ook een lader waar je hem in kunt plaatsen, zodat hij permanent oplaad, maar dit vind ik niet nodig.

A.K 16-08-2012

Ik heb het apparaat nu al meerdere keren en op verschillende manieren gebruikt, DROOG en óók NAT met WATER of SCHEERGEL. (Over de info welke ik van Philips Drachten kreeg dat de PT920 ook gewoon voor nat scheren gebruikt mag worden zie mijn reactie bij "Vragen en Antwoorden" onder de vraag van:
Jeronim0, 13-06-2012).

De PT920 scheert bij droog gebruik zeer snel, ook met een baard van vier dagen heeft hij totaal geen probleem en ben je heel snel klaar (met een Bruin Z60 duurt dat een eeuwigheid), wel glijdt deze scheerunit bij droog scheren iets stroever over de huid dan mijn vorige apparaat (HQ6890), maar wel met voldoende scheerresultaat voor droog scheren (niet te hard drukken voor de minste huidirritatie, en de juiste scheertechniek gebruiken voor jou type haargroei-richting)!

Wil je echter een héél glad scheerresultaat dan kun/mag je de PT920 volgens de info van Philips Drachten (waar deze scheerapparaten gemaakt worden) óók nat met water of scheergel gebruiken. NATUURLIJK WEL ALTIJD ZONDER OPLAADKABEL AANGESLOTEN OP HET APPARAAT EN HET LICHTNET BIJ NAT GEBRUIK!!!

Ik heb de PT920 al getest met een dun laagje scheergel en het resultaat doet dan echt niet onder voor nat scheren met een mesje van goede kwaliteit waarbij je zelfs ook tegen de haargroeirichting in scheert! Ook heb ik het gebruikt door mijn gezicht en de scheerunit alleen met water nat te maken/houden en ook dan krijg je net zo'n goed resultaat als met scheergel (alleen mét een heel dun laagje scheergel glijdt het net iets beter over je huid).

Het grote voordeel bij nat gebruik is dat de scheerunit heel goed over de huid glijdt en het scheerresultaat nog beter is (vergeleken met droog scheren) en geen noemenswaardige huidirritatie of wondjes veroorzaakt, zelfs niet als je harder op de huid drukt voor een nog beter/dieper scheerresultaat.

Scheerresultaat: 10 (en scheren is het belangrijste)
Mogelijkheden: 9 (want er zit b.v. geen afstelbare trimmer op zoals bij de Bruin Z60 maar die Z60 scheert dan weer heel slecht)
Gebruiksgemak: 9 (omdat het glijden over de huid bij droog scheren iets verbetert kan worden)
Degelijkheid: 9 (het ziet er best degelijk uit maar is niet onbreekbaar dus kun je er vrijwel nooit een 10 voor geven, vandaar de 9)

Al met al een goede koop en een aanrader, ook voor de prijs (€95-) die ik ervoor betaalde. :-)

ANO NIEMES 08-04-2012

Fijn scheerapparaat met goed resultaat, ik denk mede dankzij de kantelbare scheerkop.

Ook ik had hiervoor de HQ8250, die prima beviel. De PT920 lijkt inderdaad wel iets meer lawaai te maken, niet storend overigens. Volgens mij omdat de nieuwe meer toeren maakt ofwel een sterkere motor heeft.

Schoonmaken makkelijk onder hete kraan.
Accuduur is prima, je kunt er weken mee doen.
Voelt degelijk aan, en vermoed dat het met de levensduur wel goed zit, al kan ik dat nu nog niet beoordelen.
Inclusief makkelijk reisetui.

Mathijn 04-03-2012

Dit scheerapparaat maakt iets meer geluid tijdens het scheren dan het voorgaande model (de hq8250). Het scheerresultaat lijkt wel iets beter te zijn. Voor de rest werkt het zoals je zou verwachten en voelt het apparaat degelijk aan. Je krijgt er dezelfde houder bij als bij de hq8250, maar deze keer kun je er direct de oplader op aansluiten.