Philips SHAVER Series 7000 SensoTouch RQ1150/16.

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 SensoTouch RQ1150/16. op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

daytona1100 29-10-2013

Het scheerresultaat valt tegen, zowel nat als droog. Maar ja ik deed het er maar mee. Nu is onlangs de behuizing rondom de aan/uit knop aan het scheuren. Heb een mailtje naar Philips gestuurd om te kijken of ik nog garantie heb op het ding want hij is net 4 maanden buiten de officiële 2 jaar garantietermijn....
Zie dat dit probleem bij meerdere gebruikers is opgetreden.
Dit is niet de kwaliteit die ik van een Philips mag verwachten...

lo boer 03-09-2013

Apparaat scheert goed, voldoende glad, ook na 2 jaar. Je kunt ook best lang op de accu scheren. Wat echter tegenvalt is het feit dat er nu een scheurtje zit onder de aan/uit knop, waardoor het apparaat niet meer waterdicht is.

marc_1970 20-07-2013

Apparaat scheert goed en lekker, echter zit er nu een barst in de behuizing waar de aan en uit knop zit. Dat betekend dus dat hij niet meer waterdicht is en ik hem dus niet kan afspoelen en onder de douche gebruiken. Dit valt me dus zwaar/zwaar tegen. Ik vindt dat bij een apparaat wat je onder water kan gebruiken dat dit dus niet zou mogen. Hij is echter ouder als 2 jaar de winkel wil er niets aan doen.

ijperd 21-07-2013

Ditzelfde probleem had ik ook! Volgens mij is het een zwakke plek in de constructie van dit type. Aangezien het bij mij nog binnen de garantie viel kreeg ik een nieuw apparaat, want dit gebrek kan niet worden gerepareerd. Ik zou het er niet bij laten zitten als ik jou was. Misschien kan je kontakt op nemen met Philips zelf of met de Consumentenbond, want het is belachelijk dat die behuizing zo snel kapot gaat.

jpkleinjans 27-02-2013

Apparaat is op zich zelf goed, alleen de koppen zijn na een jaar al kapot en nieuwe kosten maar liefst 50 euro.
Als ik dit van tevoren had geweten had ik deze toch niet gekocht.

muisje87 04-02-2013

Scheert prima in het begin maar wordt met de dag slechter. Na dik een jaar in bezit. Vandaag een rx1250 gekocht.

Officiele reactie van Philips Nederland 06-02-2013

Beste muisje87,

Uit uw review begrijp ik dat uw Senseo RQ1150 steeds minder goed functioneert. Vervelend dit te horen.

Wat zou kunnen helpen is het apparaat grondig schoonmaken:

Doe een beetje zeep en warm water in een kom.
Schakel het scheerapparaat in.
Dompel het scheerhoofd minimaal 30 seconden in het water.

U heeft 2 jaar fabrieksgarantie (vanaf aankoopdatum) op het apparaat. Als het schoonmaken van het apparaat niet helpt, wil ik u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen, mijn collega kan vervolgens met u de mogelijkheden doorspreken.

Philips Webcare

ophove 30-12-2012

De eerste 3 maanden scheert het lekker glad maar dan wordt het met de dag slechter. ebn nu op zoek naar een ander.het goede is dat hij snel oplaad en makkelijk is schoon te maken

JackNH 18-08-2012

Laat ik voorop stellen dat de Philips RQ1150 in mijn ogen niet gladder scheert dan een scheerapparaat dat alleen 'droog' kan scheren. Maar (en dat is het grote voordeel) nat scheren met de RQ1150 voelt wel veel frisser aan en de huid is veel minder geïrriteerd. Bovendien heb je hem onder de kraan heel snel schoon gespoeld.

Wel heb ik met nat scheren nog wel eens een klein wondje maar dat is snel over. Bovendien moet je opletten dat je goede scheergel gebruikt want bij sommige merken koekt het aan in de scheerkop en dat maakt het lastiger om af te spoelen.

Nog even iets over after-sales. Een paar weken na aanschaf raakte ik per ongeluk een tand. Er was geen zichtbare schade maar het apparaat maakte daarna wel een ratelend geluid. Gebeld met de klantenservice van Philips. Prima en vriendelijk geholpen: er was een lamel stuk en ze gingen een vervangende scheerkop opsturen. Helaas ging er logistiek iets mis waardoor het langer duurde dan het zou moeten, maar complimenten voor Philips. Ik vraag me af of andere merken ook zo coulant zouden zijn geweest!

nico3149 30-06-2012

na 3 maanden gebruikt te hebben valt het glad scheren tegen.
moet veel te lang scheren en is dan nog niet glad.
het schoonmaken en opladen zijn de enige pluspunten.
is met meerdere app. zo.
nat scheren nog altijd het beste.

nico3149 12-03-2012

zowel het scheren en ook de tondeuse werken prima
de oplaadtijd is zeer kort
apparaat ligt goed in de hand en de scheereigenschappen zijn zeer goed
een prima scheerapparaat

ron613 30-01-2012

In eerste instantie was ik zeer positief, lekker glad en makkelijk scheren.Maar nu na 6 maanden ben ik teleurgesteld, het apparaat scheert niet meer superglad en de tijdsduur om glad te scheren is veel en veel langer geworden. Het eindresultaat is waardeloos, mijn vriendin viel het op dat ik niet meer glad aanvoel na het scheren. Ben maar weer overgeschakeld op mijn oude philips waar ik me droog mee scheer, ben nu weer superglad in een korte tijd.
M.a.w de scheerkoppen slijten supersnel, ik heb me aan de voorschriften gehouden - maar helaas !!

willie vr 12-02-2012

beste ron613,Ik scheer mij sinds april 2011 en naar volle tevredenheid! Snelle slijtage zoals jij aangeeft, is bij mij niet van toepassing.Als je de scheerkoppen van de setting verwijderd om te schoonmaken ,moet je deze zorgvuldig terug plaatsen.

zangvogel 03-05-2012

welke heb je nu dan? ik wil graag eentje voor mijn vriend kopen die ook eventueel zijn hoofd kan doen. bedankt.

HansZeeland 03-01-2012

Na jaren nat scheren begon ik me steeds meer te irriteren aan de prijs van goede scheermesjes, dus overgestapt op op de Philips RQ1150.
Nu na een half jaar gebruik kan ik zeggen dat ie me prima bevalt, hij scheert goed glad en is makkelijk onder de kraan schoon te maken.
Wel moet ik wat extra moeite doen om de snorhaartjes die vlak onder mijn neus zitten weg te krijgen omdat de scheerkop daar wat moeilijke bij kan

Rogerone123 03-12-2011

Vandaag voor het eerst hiermee geschoren! Wat een verademing na het droogscheren met ook een Philipsapparaat Dit scheerapparaat doet alles wat je ervan mag verwachten: zeer glad resultaat en totaal geen huidirritatie. Ook handig is de losse baardtrimmer.
Vergeet de duurdere series van Philips, want deze RQ1150 doet precies hetzelfde, maar is alleen tientallen euro's goedkoper.

Datalogica 23-10-2011

Fantastisch scheerapparaat deze Philips RQ1150. Ook voor natscheerders!

BRAUN kan zich zorgen gaan maken! Philips is op de juiste weg. Dit apparaat (RQ1150) kan iedere vergelijking moeiteloos aan en wint de strijd op alle fronten.

Gewoon kopen, een regelrechte directe aanrader. En absoluut geen miskoop.

ijperd 11-09-2011

Een zeer prettig apparaat, vooral als je scheercreme gebruikt. Je lekker lui in bad liggend scheren is een goed begin van de dag! Hij scheert natuurlijk niet zo glad als wegwerpmesjes, maar de huidirritatie en bloederige toestanden blijven je dus ook bespaard. Aanrader.

Guido CX 08-09-2011

Het resultaat van mijn oude Philishave voldeed niet meer. Gezocht naar een voordelig nieuw apparaat en uitgekomen op de RQ1150. Je merkt dat de technische ontwikkeling niet heeft stilgestaan: het ding is veel lichter en stiller. Het scheerresultaat is heel veel beter dan met mijn oude apparaat en ongelogen in minder dan de helft van de tijd. Ik scheer nu al weken met de eerste oplading. Je kunt hem ook met scheerschuim gebruiken, maar dat heb ik nog geprobeerd.
Kwam er pas bij het uitpakken achter dat de tondeuse niet een uitklapbaar onderdeel is, maar een los ding wat je moet verwisselen met de scheerkop. Iets minder handig. Duurdere uitvoeringen hebben dat wel.
Voor mijn gevoel een apparaat met een geweldige prijs/kwaliteitverhouding.

AV81 23-08-2011

Ik ben normaal gesproken niet zo van de reviews maar deze wil ik diegene die zitten te twijfelen over een goed schaarapparaat voor relatief weinig geld over de streep te trekken.
Na voorheen gebruik te hebben gemaakt van een Philips Coolskin was ik op aanraden van een gladde verkoper naar een Braun Shaver (type 3-370) ik werd hier, eigenlijk vanaf het begin, niet vrolijk van.. Nu, eerder dan normaal gesproken, de stap wederom gemaakt naar een Philips, dit apparaat bevalt tot op heden uitstekend! Het is stil, scheert enorm glad (zeker met water en/of een klein beetje scheerschuim) en ziet er gewoon goed uit!
Laat de duurdere modellen uit deze RQ-serie maar staan, deze is zeer zeker meer dan voldoende! Ook erg handig is het kleine losse tondeuse scheerkopje!
Nogmaals, TOP-apparaat!

willie20v 01-08-2011

Gekocht naar aanleiding van de reviews van de RQ1150.
Hij scheert perfect onder douche met meegeleverde scheerschuim,
maar het kan ook met een douche shampoo.
Droog scheren gaat ook goed.

Scheerapparaat afspoelen ... buitenkant afdrogen en terug in de meegeleverde standaard plaatsen.

Supernovasx 18-07-2011

Ik heb dit scheer apperaat nu ongeveer een maandje in mijn bezit.Vroeger een Braun Cruzer gehad maar dit beviel mij absoluut niet. Na weer een paar jaar met het oude vertrouwde scheermesje overgestapt naar een scheerapperaat.

Hij voldoet prima. Ik vind dat ie droog fijner scheert als nat.
Hij glijdt prima over je huid heen. Zeker een aanrader!

Goldfish470 19-06-2011

Al meer dan 20 jaar een absolute natscheerder. Electrisch scheren was altijd geheid uitslag. Omdat dit apparaat ook nat gebruikt kan worden en de dure mesjes van Gilette elke keer weer een rib uit je lijf zijn de gok gewaagd. En ja dit apparaat doet echt wat beloofd wordt! Nat scheren met gel werkt super. Glad en zacht, geen uitslag. Product van het jaar!

A.v.Homelen 05-06-2011

Fijn apparaat voor onder de douche kan vergelijking met nat scheren zeker aan.Shampoo of douche gel is genoeg

wil v.r. 20-04-2011

ik ben een paar weken in het bezit dit fijne scheerapparaat rq1150. je kan er mee nat scheren,maar dit heb ik niet geprobeerd.Al jaren scheer ik me met een philips met volle tevredenheid!Dit apparaat ligt goed in de hand,het geluid is ruimschoots binnen de norm en de accu laadt in een uur op!Kortom een aanrader!

Pietpuk12 08-02-2011

Goed onder de douche te gebruiken. Mooi vormgegeven scheermachine. Scheert vrij snel goed glad. Glijdt over de huid, waardoor je minder last hebt van irritatie.

joros 28-01-2011

Fijn scheerapparaat voor onder de douche. Had hiervoor wegwerp mesjes van Gillette en die beviel niet erg goed. Deze is mooi vorm gegeven en scheert fijn. Hij laadt binnen een uur op. Daarnaast wordt hij geleverd met opzetstuk voor baardtrimmer/tondeuse, ook erg handig.
In plaats van scheerschuim/gel kan je ook shampoo of douchegel gebruiken, het werkt prima en wel zo praktisch!

RobinZoetermeer 28-12-2010

Fijn scheerapparaat voor onder de douche. Had hiervoor een coolskin en die beviel ook erg goed. Deze is mooi vorm gegeven en scheert fijn. Hij laadt binnen een uur op. Daarnaast wordt hij geleverd met opzetstuk voor baardtrimmer/tondeuse, ook erg handig. In plaats van scheerschuim gebruik ik shampoo, werkt prima en wel zo praktisch!

zangvogel 04-05-2012

dus je kunt het met apparaat ook je hoofd ermee scheren? bijvoorbeeld 0,5 min?

Plasma-Check 05-10-2010

Deze in Nederland(!) gemaakt scheerapparaat, is een mooi ding, echte blikvanger die makelijk schoon te maken is onder strommende water, en die redelijk goed kan scheren als je gel gebruikt.
Als je echter scheer-schuim gebruikt, vanwege de extra volume die schuim heeft tegenover gel, scheer je niet zoe geod want je ziet nauwelijks wat je doet en waar nog haar zit, en je moet te vaak de scheerkop onder de kraan spoelen.
Als je DROOG wilt scheren, dan kun je het VERGETEN(!), want je irriteer je enorm en je blijft ook nog ongeschoren. Lukt dus niet. Je blijft met stukes baard/haar her en der, het is een ramp.
Maar aangezien je kunt hiermee ook nat scheren en dat de kop/messen pas na 2 jaar (24 maanden staat in het boek) moet vervangen, is dit misschien een goede koop.
Dat je ook nat (en met gel) scheren hiermee, maar zo'n 70% van het resultaat bereikt die je met traditionele mesjes (nat scheren) behaalt, zegt genoeg over dit apparaat.
Het (enige volgens mij) voordeel is dat beroepen dat ultra glad geschoren moeten zijn ("baby face scheren"), dag in dag uit (zoals in het leger, beveiliging, directeuren enz), door het gebruik van dit apparaat die de huid niet "scheert" (dus niet direct aanraakt zoals de traditionele scheermesjes van gillete enz in de handel nu)maar glijdt erop en maar de haren scheert/schnidt, je huid raakt niet zo geirriteert (uitsluitend bij het nat scheren met gel dus!)als met de in de handel scheermeesjes die letterlijl je huid scheren en dus ook een lagje eraf, waardoor bij dagelijks gebruik je huid kan wel geirriteerd raken, daarom dit apparaat hier een goede aanwinst daarvoor is.
Hij maakt weinig lawaai, voelt heel lekker in de hand, moet je heel lang blijven (en steeds terug komen, helaas) op verschillende "moeilijke" plekken onder je kin om alles glad te scheren wat je met scheermesjes al in een handomdraai al kon, maar uiteindelijk lukt het wel en je wordt toch glad geschoren, als je dus NAT dat doet en met gel of minstens schuim, Nat zonder niets anders of droog, is hiermee NIET geadviseerd.
Ook de oude scheermesjes die je had, zou ik niet gelijk weggooien, want er blijven altijd delen (na het gebruik van dit scheerapparaat) op je gezicht die achteraf gecorrigeerd moeten worden.
1uur opladen en dan 40min scheren lijkt te kloppen.
Het apparaat komt ook volgeladen van het fabriek. Echter zonder tasje.
De bijgeleverde trimmer-stukje werkt perfect.
Ik hou hem (ik stuurde hem niet terug) omdat de roterende mesjes de huid niet aanraken en dat is een plus punt (de enige trouwens) tegenover de gewone scheermesjes die dat wel doen, dagelijks die tot huid irritaties leden, ondanks het gebruik van calmerende creme achteraf in plaats van uit alchool bestaande "after-shave" liquids...die als we even denken, die zijn specifiek met alchool gemaakt sinds 3 eeuwen geleden, omdat alchool ONTSMET, en dat was toen wel belangrijk aangezien de mogelijke infecties door scheermesjes door veel mensen samen gebruikt, die ook nog roest erop hadden, fenomen niet meer van toepassong vandaag de dag, maar alchool wel erin gebleven desondanks.. Maar ja, da's andere verhaal.