Philips SHAVER Series 7000 SensoTouch RQ1160/21

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips SHAVER Series 7000 SensoTouch RQ1160/21 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

renezitterd 31-12-2013

Helaas krijg ik regelmatig een storing in het docking station. lampjes flikkeren en scheerapparaat blijft hangen.
Ook de aan/uit knop is reeds versleten waardoor er al water in het apparaat kan lopen.
Twee jaar geleden aangschaft voor ruim 200 euro!! Dan mag je toch wat verwachten.
Inmiddels scheerkop ook versleten maar deze kost ruim 65 euro.
De vloeistof voor in het dockingstation is ook niet goedkoop en gaat max 2 maanden mee.
Kortom duur scheren....

BartvanE 30-12-2012

Ik heb altijd geschoren met goedkopere apparaten van rond de €50, en was er van overtuigd dat duurdere apparaten onzin aankopen zouden zijn en toch niet zouden werken.
Nou niets is minder waar!

Ik heb altijd last gehad van een branderig gevoel, een rode huid en jeuk na het scheren, vooral in mijn nek was het na het scheren nooit prettig, ook direct na het douchen was geen optie, ik heb last van acne en haalde dan alles open omdat de huid dan wat zachter is.

Dit apparaat echter glijd heerlijk over de huis en heeft geen enkel probleem met wat langere, stuggere of moeilijk te bereiken haartjes, het eindresultaat is dan ook heerlijk glad geschoren, geen irritaties én geen last van een droge/grove huid na het scheren waar ik altijd last van had.

Hij word helemaal compleet geleverd, een houder om in op te laten, een reinigingsstation waarin tevens kan worden opgeladen, reinigingsgel, een borsteltje, een opzetstuk om te trimmen, en een reistasje.

Het zit er allemaal degelijk uit en er is duidelijk goed over nagedacht.
Je kunt ook met scheergel scheren, dat heb ik nog niet geprobeerd. Het leek me altijd nodig om mijn huid wat rust te geven tijdens het scheren maar het is gewoon overbodig.

Ik kan iedereen die een goed, mooi, compleet en vooral comfortabel apparaat zoekt voor niet al te veel geld, want ook qua prijs valt het erg mee tegenover andere soortgelijke apparaten, zeker aanraden! Echt een topproduct!

Pk83 25-12-2012

Na het scheren blijven nog veel haren zitten. Ook nadat je het reinigings-apparaat gebruikt. Verder is na nog geen jaar de aan en uit knop beschadigd. Niet door het vallen of iets anders, maar gewoon door het aan en uit zetten. Mijn advies bedenk dus goed wanneer je dit product wilt aanschaffen. Ik stap af van Philips scheerapparaten.

Officiele reactie van Philips Nederland 07-01-2013

Beste Pk83,

Uit uw review begrijp ik dat u niet tevreden bent met uw scheerapparaat. Ik vind het jammer om te vernemen.

Ik wil u erop attenderen dat u 2 jaar fabrieksgarantie (vanaf aankoopdatum) heeft op het scheerapparaat. Ik wil u adviseren om telefonisch contact met onze klantenservice op te nemen. Zodra het apparaat nog binnen de garantie valt, kunnen we het kosteloos ter reparatie aanbieden.

Uiteraard kunt u ook kosteloos contact opnemen via de chat of email! De gegevens hiervoor vindt u door de volgende link te klikken:

Philips Webcare

Statiefje 26-09-2012

Het is een fijn scheerapparaat. Maar houdt er rekening mee dat de standaard garantie (2jaar) ALLEEN voor het scheerapparaat en NIET voor de scheerkop geldt (had ik dat laatste maar geweten)
Het scheerapparaat is nu 9 maanden in bezit en na 3 maanden dagelijks gebruik valt de scheerkop geregeld uit elkaar,wat je zelf wel weer in elkaar kunt zetten.
Na 2 jaar wordt geadviseerd de scheerkop te vervangen voor optimaal resultaat. Garantie op de scheerkop is 6 maanden (Philips) Een nieuwe scheerkop kost iets minder dan de helft aanschafprijs scheerapparaat. Een apparaat is zo sterk als z'n zwakste schakel. Drie maanden te laat voor garantie op de scheerkop, Philips zei sorry.

Wouter Heinen 08-08-2012

Mijn pas 2 weken geleden gekochte RQ1160CC heb ik een hoge beoordeling gegeven, en waarom ?
Sinds 1958 scheer ik mij met een Philips, dat was de eerste, een 2 kopper. Ze gingen gemiddeld 8 tot 10 jaar mee, en ik heb ze op diverse plaatsen in de wereld gekocht.Nooit moeten kopen omdat hij weigerde, maar aan alles komt een eind.
Geweldig goede apparaten.

MLTheunissen 24-06-2012

Ik heb het scheerapparaat sinds vorige week vrijdag aangeschaft. Voorheen schoor ik me ook altijd met een elektrisch scheerapparaat van Philips maar omdat de huidige (functioneert overigens nog goed) inmiddels 13 jaar oud is en de koppen weer toe zijn aan vervanging kwam ik op het idee om dan maar eens een nieuw scheerapparaat aan te schaffen. Ik wilde elektrisch blijven scheren en ook de schoonmaak (de huidige kon ik onder de kraan schoonmaken) moest eenvoudig zijn. Omdat Philips een Vaderdag-actie had (geld retour) viel al snel de keuze op deze (ook mede vanwege de positieve reacties op kieskeurig).

En ik moet zeggen dat ik zeer tevreden erover ben. Tot en met afgelopen vrijdag heb ik me droog geschoren (i.v.m. het werk en het tijdgebrek) en het resultaat was verbluffend (stukken beter dan met mijn oude). Het meest verbaasde me nog het nat scheren (zaterdag/zondag). Het was de eerste keer in mijn leven dat ik scheerschuim gebruikte maar het resultaat van het nat scheren mocht er wezen. Nog nooit heb ik zo'n glad gezicht gehad als na het nat scheren. Het was echt een openbaring voor me dat nat scheren en wat dat betreft zijn de mogelijkheden van het apparaat zeer groot (je kan je zelfs onder de douche scheren als je dat wilt). Dus ik hoop dat de scheerkoppen lang meegaan en dat ik nog lang kan genieten van gladde scheerbeurten.

Het apparaat ligt lekker in de hand, voelt degelijk aan, ziet er best fraai uit, maakt geen lawaai (is vrij rustig) en volgt de contouren van het gezicht prima. Ik heb het scheerapparaat sinds vorige week vrijdag opgeladen en tot nu toe is hij nog vol. Het is ook mooi dat het apparaat volledig waterdicht is en geen openingen heeft. Dit kan een nadeel zijn als je lang op vakantie gaat want een oplaat snoer aansluiten gaat niet en dan zou je de oplader (is trouwens niet groot) moeten meenemen.

Ik heb het scheerapparaat nog niet schoongemaakt met de bijgeleverde automatische schoonmaker maar wel al een paar keer (zeker na het nat scheren) onder de kraan gehouden. Daarbij komt mijn enige opmerking van lichte kritiek (het gebruiksgemak) want de kopen laten zich niet heel makkelijk verwijderen van de scheerunit (dat ging juist bij mijn oude heel makkelijk) en ook het opvangreservoir in de scheerunit is niet al te groot. Dat betekent dat je het reservoir regelmatig moet schoonmaken.

Er wordt overigens ook een losse tondeuse bijgeleverd maar een tondeuse gebruikte ik eigenlijk nooit want daarvoor gebruik ik een trimmer.

Maar al met al ben ik dus zeer tevreden over de scheerresultaten en dat is uiteindelijk het belangrijkste wat geldt voor een scheerapparaat.

Rufus48 28-05-2012

Het is een mooi toestel, maar na een maand zijn de scheerresultaten niet meer goed. Glad scheren is niet goed meer mogelijk. Volgens mij moeten de scheermesjes regelmatig worden vervangen. Daarnaast zijn bepaalde plekken niet goed bereikbaar voor de scheerkop

H Verhaaf 18-04-2012

De afgelopen tijd, veel reviews gelezen op het internet, en kan maar één ding onderschrijven.

De Philips RQ1160/21 scheerapparaat is een scheerapparaat waar ik al jaren op zat te wachten, Hij scheert geweldig, zelfs in me nek en kin en kaaklijn.

Ik heb een zeer gevoelige huid, en heb jaren vele scheerapparaten gehad, maar werden snel op zij gelegd om dat ik helemaal rood werd en ook me huid in vuur en vlam stond. ook werd het niet glad op plaatsen waar het juist moest.

Ik ben daar door een echte natscheerder geworden met ook de dure mesjes van het zeer bekende merk Gillette, vanaf de 3 mesje tot aan nu 5 mesjes werd het scheren voor mij een verademing soms gebruikte ik ook de 6x mesjes van Kruidvat dat gaf ook het gewenste resultaat.

Maar nu de Philips RQ1160 scheerapparaat er is en hem gelijk heb uit geprobeerd, is voor mij het tijdperk van dure mesje eindelijk voorbij. Nat scheren met de Philips RQ1160 scheerapparaat is een ware ontdekking, en zeker niet onder dan met een mesje scheren, bij mij zelfs beter en gladder.

De Philips RQ1160 scheerapparaat is lekker licht, mooi vorm gegeven en produceert weinig geluid. Het Jet Clean-systeem zie ik als een extra die gewoon het levensduur van het apparaat kan verlengen door een diepere reiniging van je mesjes.

Ik vond de 3D versie ook wel interessant, maar kan eigenlijk hiervan voor mij nu niet de meerwaarde van ontdekken, de Philips RQ1160 werkt bij mij zoals ik hoopte dat ie zou doen, hij maakt me gezicht baby billetjes glad. Daarnaast was de prijs beduidend prettiger voor mijn portemonnee. Daarnaast als je het apparaat registreert krijg je geen 2jr maar 3jr garantie van philips.

Ik zou een ieder willen zeggen, ben je opzoek naar een scheerapparaat wat niet alleen beloofd te zullen wat je van een scheerapparaat verwacht, maar dit ook waarmaakt. Koop een philips GyroFlex 2D-systeem of GyroFlex 3D-systeem das om het even, maar gewoon doen en er gaat een wereld voor je open.

H Verhaaf 06-08-2012

Helaas na 10dagen de RQ1160cc retour gezonden naar wehkamp omdat de body uit elkaar dreigde te vallen, ook na reparatie bij ecare. Door de toch goede scheer eigenschappen, toen toch maar gekozen voor de duurdere variant, de Philips RQ1280 die heeft een GyroFlex 3D: volgt alle contouren, is steviger en mooier afgewerkt, scheer resultaat blijft het zelfde als de RQ1160CC maar met net iets meer extra's.

Sporthaas 27-01-2012

Mooi scheerapparaat. Op moeilijke plekken blijft het toch lastig scheren, in de nek bv.
Apparaat is makkelijk schoon te maken onder de kraan. De dock bied voo rmij geen meerwaarde, ik heb niet een idee dat het apparaat nou veel schoner wordt hiermee.
Als ik hem nu moest kopen had ik een versie zonder de dock genomen.
Voor de snelle scheerbeurt een prima ding. Wil je een echte glade huis ..... dan pak je het ouderwetse mesje.

Tollenburg 11-01-2012

Nu ongeveer 6 weken geschoren met dit scheerapparaat en ik moet zeggen nog nooit zo glad geweest.
Het is denk ik net zo glad als met een mesje
Mooi degelijk apparaat en met het schoonmaaksysteem erg handig.
Kortom prima aankoop!!

ab de vries 23-11-2011

heb dit apparaat een maand in mijn bezit en ben zeer tevreden over het scheer resultaat.
hij volgt moeiteloos de contouren van je gezicht en
scheert mijn baard er uitstekend af.
ook het wisselen en gebruik van het hulpstuk dat er bij is gaat moeiteloos.
het plaatsen op het oplaad station gaat ook makkelijk.
het resultaat verschil met nat scheren dat ik voorheen deed is in mijn geval klein.
de degelijkheid zal zich op lange termijn moeten bewijzen maar daar heb ik vertrouwen in getuige het
cijfer 9

GerardButler 12-11-2011

Zeer kwalitatief goed scheerapparaat. Nu een maand in bezit en ik kan echt met zekerheid zeggen dat ik erg tevreden ben. Scheert glad, voelt goed aan, en zeker voor iemand met gevoelige huid GEEN irritatie!!
Echt een superaanrader! Gekocht via goedkoop-scheren

Franchesky 06-09-2011

Een geweldig apparaat,wat prima glad scheert en weinig herrie maakt.
een stuk gladder als mijn oude philipsshave HQ7830 waarvan de batterij niet meer goed is en na een paar dagen opnieuwe opgeladen moet worden.
Ook droog scheert de RQ1160 goed.
Nadeeltje is dat hij niet met een netsnoer gebruikt kan worden en je dus altijd op vakantie de oplader mee moet nemen.
Ben benieuwt hoeveel jaar deze batterij het blijft doen met een keer per dag scheren?

awr-d 23-12-2011

VRAAG :hoe lang duurt die vacantie ? Het apparaat zou 17 dagen moeten kunnen werken zonde opladen. Graag uw reactie.

Jip-flip 30-03-2011

Fijn compleet scheerapparaat. 1 houder met oplader en tevens reiningingsmodule met vloeistof zijn inclusief. Scheert goed zonder irritaties waar ik bij vorige modellen wel last van had.
Philips vraagt er zelf 160 voor in de webshop exclusief bezorgen. Heb Scheerapparaat zelf opgehaald in Tilburg bij Eshop voor maar 114 euro....

Shock 24-12-2010

Al enige tijd in bezit.
Bevalt erg goed.

Zit goed in elkaar voelt degelijk aan.
Zelfs in bad onder water nergens last van werkt gewoon perfect!

Je krijgt er zelfs een baardtrimmer bij (opzetstuk)

Al met al een aanrader !
Zeker als je kijkt naar de prijs/kwaliteitsverhouding.

Scheert gewoon goed glad
evt. te combineren met scheerschuim/gel

Ook droog scheren voelt erg goed aan.
Zelfs met haargroei van een x aantal dagen.

Enige minpunt is zelfde als scheren met mes.
Sochtends scheren savonds al weer stoppels...

Lijkt wel of er Pokon in de scheerschuim etc. zit waardoor je baard hard groeit ! ahaha

Maar aan het scheerapparaat ligt het zeker niet!

En echte aanrader!