Philips arcitec RQ1050/18

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips arcitec RQ1050/18 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

A.v.Es 28-09-2010
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Heb deze Philips een jaar in gebruik gehad, langer ging hij niet mee.... Er viel een stukje metaal uit tijdens het scheren en nu hangt er 1 scheerkop los bij. De scheerhoofden vallen niet onder de garantie en ben eigenlijk niet van plan om nog een euro aan dit apparaat uit te geven. Dus toch maar weer mijn oude gepakt en wat bleek: sneller klaar met scheren. Hij ziet er leuk en modern uit maar daar is dan ook alles mee gezegd. Dussss geen aanrader!!

janbaard 19-09-2010
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Het scheerresultaat is gewoon niet goed voor een nieuw apparaat, de haren in je hals krijg je gewoon niet weg terwijl dat met me oude philips scheerapparaat geen probleem was en het ergste is nog dat je huid geirriteerd raakt, met andere woorden een waardeloos ding, ik heb gisteren de 8260 gekocht van philips en ik ben nu al tevreden, van mij mogen ze die 1000 serie nooit meer verkopen

RQ1050 31-07-2010

Wat een waardeloos ding!

Deze shaver is mijn 4e philipsshave in 20 jaar. Voor zwaardere baardgroei volstrekt ongeschikt, ben 10 tot 15 min aan het scheren en dan nog steeds niet glad.
Mijn zoon heeft een philips shaver type Williams, half zo duur en veel beter.
Gekocht omdat hij er goed uitziet en lekker in de hand ligt.
Nog een nadeel is het opladen, dit kan alleen in de reisverpakking. Zeer slecht.

e2010a 22-02-2010
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Scheert niet beter of slechter dan oudere types.
Schoonmaken onder de kraan gaat wel handiger dan oudere type.
Die box waar je het in op moet laden vindt ik niet zo handig.
Na een jaar ging de lader defect en is op garantie vervangen.
De accu houd zich goed tot nu toe.
Apparaat is nu 22 maand oud.

notglad 31-12-2009
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Deze shaver geeft slechte scheerresultaten en is ongeschikt voor een wat zwaardere baard. Apparaat is om die reden al eens terug geweest bij Philips. Ze hebben de scheerkop vervangen. Het scheerresultaat is nog steeds slecht en scheer me met een oudere, beter scherende Philishave.
Andere minpunten:
-Scheerkop schiet los
-Te grote oplader annex opbergcase
(scheerhoofdbeschermkap kan niet op het apparaat als toestel in case/oplader zit).
-Apparaat kan niet goed schoongemaakt worden omdat onderdelen scheerhoofd niet uitelkaar kunnen.

Tiwa 15-12-2009

Wat een rotding.
Mijn vorige scheerapparaat (een goedkope philipshave van een paar jaar terug)scheerde perfect maar met deze is het erg lastig om iets langere haartjes weg te krijgen (vooral in de hals). Veel kracht zetten is ook niet mogelijk omdat de kop nogal los zit en makkelijk los kan komen.
Nadelen: - Lang aan het scheren en bijna onmogelijk om alle haartjes weg te krijgen.
- Gammele constructie van de kop

Voordelen: - Ziet er leuk uit
- Gaat lang door na een lading.

Conclusie:

Niet kopen! Koop een Philips met een degelijke behuizing en niet zo'n architectonisch "hoogstandje" als deze.

Richard16 05-11-2009
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Dit is de slechtst scherende Philips Shaver die ik heb gehad. Het is mijn 4e. Na anderhalf jaar ploeteren gebruik ik mijn oude Philishave weer die het wel heel goed doet.
Lange haartjes worden door deze niet gepakt, hoe vaak je er ook overheen gaat. Glad scheren lukt bijna niet.
Hij ligt wel lekker in de hand en de koppen bewegen goed mee met de rondingen van het gezicht. Reinigen gaat ook makkelijk. Even onder de kraan, klaar. Moet wel bijna dagelijks want de opvang voor haartjes is klein.
Als er stof tussen de mesjes komt wordt het lastiger. De koppen kunnen niet uit elkaar, dus peuteren maar.
Voor gebruik v/d trimmer (erg klein) moet de hele kop er vanaf.

duck443 22-08-2009
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Ik scheer al altijd met Philips omdat het me moeilijk lukt me te scheren met een mesje, precies ofdat mijn haar te dik is.

Ik heb al 3 philips scheerapparaten gehad.
Deze 4e is de duurste die ik ooit gekocht heb en het is ook de beste.

Wie nog nooit een philips scheerapparaat heeft gehad mag er ook niet te veel van verwachten. Wat ik al met mijn scheerapparaten heb is dat je 5 a 10 maal over dezelfde plaats moet scheren voor je goed geschoren bent. Ik denk dat dit eigen is aan elektrisch scheren. Desondanks kan ik me wel in 5 minuten scheren met dit apparaat, wanneer ik me dagelijks scheer. je ontwikkeld een bepaalde techniek waardoor je je snel en efficient kan scheren.

Het scheerresultaat is OK, het voelt glad aan. LAat je je baard meer dan 3 dagen groeien dan moet je wel op bepaalde plaatse bijwerken met de bijhorende trimmer. Lange haartjes worden niet meegeschoren. Wanneer je haar langer is dan is het ook pijnlijker om je te scheren (net zoals bij mijn vorige philips scheerapparaten). Maar dit kan je dan weer oplossen door eerst in de richting van boven naar beneden te scheren daarna horizontaal, en als laatste van beneden naar boven om de haartjes volledig af te scheren.

Ik gebruik het apparaat nu een maand of 4, over duurzaamheid kan ik me nog niet uitspreken.

Het apparaat is licht en makkelijk te hanteren

De batterij gaat lang mee, moet hem zelden opladen.

Vroeger was de container waar de haartjes in opgevangen werden veel groter, je kon je een week of twee scheren zonder de container te legen.
Nu is er veel minder plaats om de haartjes op te vangen, zo ben je verplicht de haartjes elke dag te verwijderen (snel en eenvoudig te doen) wat eigenlijk veel hygienischer is.

Ik reinig het apparaat nooit met water omdat ik vind dat dit omslachtig is en het de levensduur van je koppen en je apparaat beperkt.

Over het algemeen tevreden tot zeer tevreden.

Richard 02-08-2009
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Ik vind het een onding. Scheer resultaat is zeer slecht. In de hals blijft meer zitten dan weg is, als het scheren goed moet gebeuren ben ik soms wel 20 minuten bezig om echt alles weg te krijgen.

Het schoonmaken van de koppen c.q. mesjes is een ramp. Mesjes kan je niet uit de koppen halen waardoor er altijd haartjes kunnen blijven zitten.

Ondertussen ben ik maar weer terug gegaan naar de Gilette Power Fusion. Binnen 10 minuten heb ik weer een babyhuidje.

Ivo Hulshagen 28-07-2009
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Een echte ramp. Ik heb het apparaat ongeveer 6 maanden en haat het elke morgen meer en meer. Het duurt enorm lang eer alles weg is. De scheerkoppen raken lang niet overal bij. Afspoelen van de koppen is zzer omslachtig en vies. Als het apparaat niet geheel droog is begint het te stinken. De laatste weken start het amper wanneer ik de koppen sluit. Mogelijk is de batterij reeds versleten. Om eerlijk te zijn: Ik hoop het. dan gooi ik het weg zo ver het vliegen wil.

Nico58 02-06-2009
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Over het scheerresultaat in eerste instantie best tevreden maar helaas na een periode van amper 10 maanden kan de scheerunit al worden vervangen want is een van de scheerkoppen al helemaal doorgesleten. Dit ben ik na 40 jaar als gebruiker van philips scheerapparaten niet gewend en ben dan ook van mening dat kwaliteit en prijs niet echt overeenkomen.

rvm 10-11-2008
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Sinds enkele dagen in mijn bezit. Dit aparaat is technisch volledig hetzelf als zijn 3 duurdere broers. Bij de grotere types zit het cleaning station erbij en hebben andere led informatie. In feite overbodig, ze bieden alle 3 dezelfde informatie qua funcionaliteit en scheren.

Het scheren resultaat is voor electrisch perfect te noemen bij dit model, de op het apparaat zwevende scheerhoofden doen huin werk uiterst comfortabel. gebruik van te voren eens de lotion´´Electric Shave Primer´´ van Clinique. het is een verademing, probeer het maar.
Ook handig is de meegeleverde Power Pod: reisetui met een kleine en lichte oplader.

Een echte aanrader deze Arcitec RQ1050

cappie26 27-08-2008
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Scheert goed. Past zich goed aan de vormen van het gezicht. Is wel zeer kwetsbaar. Bij droogkloppen na schoonspoelen vloog de scheerkop eraf. Hij was meteen kapot. Alhoewel in de gebruikshandleiding staat voorzichtig droogkloppen zou dit toch niet mogen gebeuren. Antwoord van Philips was Verkeerd gebruik dis geen vervanging. DUS: Ben voorzichtig en laat hem vooral niet vallen.

lut 02-07-2008
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Tegenvallende resultaten! mijn vorige apparaat (tevens een philips van ongeveer 5 jaar oud) scheert beter. Was in de veronderstelling dat het resultaat beter zou worden na verloop van tijd (volgens de handleiding +- 2 maand). Hij scheert wel natuurlijk, maar absoluut niet glad en ben er zo bijna 10 min. mee bezig. Haargrens bij de oren, hals en onder de neus moet ik dan vaak nog nadoen met een mesje.

Hiephiephoera mesjes en scheeroppervlak ten spijt...

Gebruiksgemak (schoonmaken), design technisch ontwerp zijn wel dik in orde. Batterij ook goed!

Jeroen Hennissen 13-06-2008
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Ik heb dit scheerapparaat nu iets meer dan 1 week in bezit. Ik moet zeggen dat het geweldig scheert, nog beter dan mijn vorig apparaat van Philips (HQ 9160) wat helaas onlangs (net na de garantieperiode) kapot ging.

Ik heb me een paar dagen moeten scheren met een vakantie-scheerapparaat van 10 jaar oud, en dan is deze 1050 helemaal een verademing.

Mijn hals wordt netjes glad vanwege de goed bewegende kop.
Het schoonmaken is een kinderspel, al lijken de scheerhoofden er bjina vanaf te vallen bij het schoonmaken (is uiteraard niet zo).

Patrick-1982 10-05-2008
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Heb jarenlang electrisch geschoren met een zeer goedkoop Philishave model wat ik naar tevredenheid jarenlang heb gebruikt. Maar wist niet dat de technologische vooruitgang al zover was anders had ik deze RQ1050 al eerder aangeschaft. Het apparaat scheert zeer fijn en erg glad.

MartinQ 04-05-2008
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Heerlijk scheerapparaat. Altijd al Philips gehad. Deze ligt lekker in de hand; licht en flexibel. Scheerresultaat is perfect, schoonmaken een fluitje van een cent en het lijkt me zeer degelijk bovendien. Prima aankoop. Dit type heeft de minste opties, zoals trimmer, led lampjes enzo. Voor de tientjes extra doe ik dat echt niet, laat staan een schoonmaakbad voor 70 euro. Onder de kraan en schoon! Super.

Eppie_71 20-03-2008
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Mijn vorig scheerapparaat, ook een Philips, ging na 8 jaar stuk. Dus een nieuwe gekocht. Afgaande op de goeie recenties op deze site, werd het de RQ 1050/18.
Mooi ontwerp, maar geen apparaat voor mij. Ik heb gebruik gemaakt van de geld terug actie van Phillis, en het apparaat terug gestuurd.

Ik scheer me 2 keer in de week, en met langere stoppels duurt het meer als 15 min voor dat alles weg is. Ook de in de hals blijft het een probleem om de laatsts haren weg te scheren.

Na ruim 20 jaar electrisch scheren, ben ik overgestapt op het mes; en het bevalt me erg goed.

Ik las ergens dat de RQ1050 zelfs goed scheert in de nek: wie scheert zijn nek met een scheer apparaat?????

Fam Kraakman 09-03-2008
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Ben altijd een trouwe Braun gebruiker geweest, zo'n 35 jaar, maar begon steeds meer moeite te krijgen om het er goed af te scheren.
De aanschaf van deze Philips is een echt succes. Het apparaat scheert geweldig, efficient, ligt goed in de hand en ziet er mooi uit.

Bijkomend voordeel; je kunt er inderdaad 3 weken mee scheren na een uurtje opladen.

Blitzkicker 19-02-2008
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Sinds enkele weken overgeschakeld van jarenlang nat scheren naar dit apparaat. Het is een mooi en ergonomisch apparaat.

Na twee weekjes wennen aan het apparaat kan ik zeggen dat hij goed, snel en glad scheert. Het resultaat van nat scheren met een mesje haal je nooit, maar desalniettemin erg positief.

Gelijk na aanschaf opgeladen. Tot op heden, na elke dag scheren, nog niet hoeven opladen! Perfect dus,

Ook geeft het apparaat zelf aan wanneer je de kop moet schoonspoelen onder de kraan.

De reden om deze goedkoopste te kiezen is omdat the business end oftewel de scheerkop van alle modellen gelijk is. Het enige wat onderling verschilt is de interface. Hoe duurder het model, hoe nauwkeuriger je kan aflezen hoeveel tijd je nog over hebt.

Kees M. 03-02-2008
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Ik ben al meer dan 35 jaar een enthousiast Philishave-gebruiker. Een paar weken geleden was ik aan een nieuwe toe, waarbij ik gekozen heb voor de RQ 1050/18. Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n goede Philishave gehad heb. Dit apparaaat ligt goed in de hand en scheert werkelijk fantastisch. Ik scheer me in minder dan de helft van de tijd die ik eerder nodig had. Bovendien is het scheerresultaat voortreffelijk, ook in de hals. Het schoonspoelen van de scheerhoofden onder de kraan is eenvoudig al heb ik zo mijn twijfel over de duurzaamheid van de sluitingen van de scheerhoofden. Je moet die één voor één open maken om ze schoon te spoelen en vervolgens na het drogen weer te sluiten. Dat voelt nogal ieletjes aan en het is moeilijk in te schatten hoelang die sluitingen goed zullen blijven functioneren. Tot op heden ben ik echter zeer tevreden!

jan69 24-01-2008
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

ik had al heel lang een Philips 4470 ,tijd om een nieuwe te kopen.Na lang zoeken kwam ik uit bij dit type 1050/18.
Ik ben er heel blij mee, scheert goed en glad ook in de nek,ligt goed in de hand ,is licht,en een goed draaiende kop super.Schoonmaken onder de kraan gaat ook super.
Mijn oude apparaat had een oplaadsnoertje,dus gemakkelijk op vakantie ,snoertje mee ,even opladen.
Bij dit nieuwe tye zit geen oplaadsnoer,maar een sierlijke oplaadhouder,waar je hem inleg om op te laden .
Daar ik veel en lang met vakantie ben dacht ik, o jee, wat nu.
Geen zorg ,met een opgeladen apparaat,scheer ik ongeveer 40 scheerbeurten. Dus meer dan een maand

Eduard2008 07-01-2008
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Altijd met een Braun geschoren, echter de kwaliteit en het scheerresultaat vallen met de huidige apparaten zwaar tegen.
Met de Philips-actie 2 maanden op proef toch maar eens de overstap naar een ander merk gewaagd.
Ik moet eerlijk zeggen dat het resultaat mij 100% meevalt.
Het motortje geeft een ielig geluid maar doet samen met de scheerkoppen goed zijn werk, zonder moeite gaat de baard eraf.
Niet zo glad als met een mes, maar ben er zeer tevreden over.
Accu is van het goede type (Lithium-ion), houdt het lang vol.
Schoonmaken met water vind ik wat omslachtig, ik blaas en spoel de scheerkoppen om en om schoon.
Kortom een aanrader, welke er ook nog eens fantastisch uitziet!!!!

Guy S 03-01-2008
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

Heb dit apparaat nu 1 maand in gebruik maar het lost niet mijn verwachtingen in. Na een scheerbeurt van 20 min voel ik me nog steeds niet glad geschoren (vooral in de hals iblijft een probleem).
Sorry, maar ik blijf bij BRAUN. Waar Philips stopt gaat BRAUN verder.
Dit apparaat gaat terug de doos terug en retour naar Philips.
Design is wel leuk maar dit is bijzaak.

peter kierkels1 31-12-2007
Geschreven voor: Philips arcitec RQ1050/18

geweldig scheerapp. De vorige was ook van Philips, na 7 jaren prima staat van dienst (en dikwijls afspoelen) gekozen voor deze nieuwe. Geen spijt van. Snel, comfortabel en als het moet achter het stuur in de file.