Philips HS8040 - reviews

• Degelijkheid
    7.2

• Scheerresultaat 10
Product een kwartaal in bezit
Heel mooi apparaat scheert super er is maar 1 maar wat zijn die nivea refill's duur.Gelukkig is daar nu een oplossing voor.

6,2
  • Scheerresultaat 5
Product een jaar of meer in bezit
Ik heb deze coolskin gekocht sinds zijn introductie in de markt. Daarvoor heb ik de oude coolskin gebruikt die me erg goed was bevallen,maar kapot is gegaan. Wat opviel aan deze coolskin is dat het lijkt alsof hij een stuk minder lawaai maakt en daardoor ook minder rotaties heeft. Ik heb geen hele sterke baardgroei, maar merk wel dat ik hard moet drukken om resultaat te krijgen. De nivea gel is goed, maar wel veel te duur in navulling. Pluspunten is het makkelijk schoonmaken en de waterdichtheid. Toch ga ik nu maar eens opzoek naar een beter apparaat...
---------- update review 24-09-2009 ----------

op 17-05-2008 heb ik een reactie gezet bij dit apparaat. toen had ik het apparaat net een week.

tegenwoordig gebruik ik het nog zeer regelmatig, maar het is nu 2 keer gevallen en de 1e keer netjes opgestuurd, en terug gekregen met nieuwe scheerkoppen.

omdat de boel behoorlijk vast was gelopen. hij deed dus niets meer.

nu hij de 2e keer is vastgelopen heb ik hem maar niet opgestuurd, (je bent hem gauw 2 weken kwijt)

dus degelijkheid laat de wensen over..

---------- oude review 17-05-2008 ----------

wat een schitterend apparaat,.. super glad scheren dus he,.

En die emulsies zijn inderdaad aan de prijs,.

maar als je het apparaat gewoon een paar seconden onder de kraan houd heb je bijna hetzelfde resultaat,.
5,8
  • Mogelijkheden 5
  • Degelijkheid 2
Product een jaar of meer in bezit
Heb hem nu een jaar. In eerste instantie een prima apparaat dat goede scheerresultaten gaf. Maar al na een paar een maande was de oplader stuk; de contacten met het apparaat zelf zitten los. In eerste instantie was dat met wat handigheid nog wel op te lossen, maar nu niet meer. Ook slijten de messen snel, en die zijn niet goedkoop. Maar weer op zoek naar een andere dus; op zich bevalt het nat electrisch scheren wel goed.
Product een jaar of meer in bezit
Na jaren natscheren overgestapt naar deze CoolSkin. Na enige gewenning, vooral mijn huid, een fantasisch apparaat! Voor het perspectief; ik heb een zware baardgroei. Wat bevalt?: scheert geweldig; batterij capaciteit 3 a 4 weken; goed te reinigen (gewoon afspoelen); waterdicht (scheren als je douched); licht en zeer handzaam; reisvergrendeling; lagere kosten tov Gilette.

2 tips voor natscheerders: 1)tijdens het scheren; de koppen regelmatig even afspoelen met koud water! Geen warm, zoals met scheren met een mes. 2) Voor het scheren gebruik ik extra scheerfoam, dezelfde als voor natscheren. Scheren gaat daardoor nog gemakkelijker. Het apparaat heeft daar geen moeite mee. Feitelijk wordt het apparaat niet anders gebruikt dan het Gilette Turbo 3/4 scheermes.
  • Scheerresultaat 9
Product een kwartaal in bezit
Hiervoor de blauwe coolskin gehad. Was daar tevreden mee, maar de accu was snel( na 2 jr) op. Omdat hij toch beviel overgestapt op de 8040 en...daar ben ik meer dan blij mee. Hij scheert gladder en met de gel is het prettig om je te scheren. Enige nadeel vind ik de tondeuze: die is erg klein en ziet er niet al te degelijk uit!De accu gaat ongeveer 4 weken mee.Heb hem nu ruim 2 maanden in mijn bezit. Tip: zet de oplader niet in de natte ruimte om de contactenpunten te beschermen tegen vocht!
Product een jaar of meer in bezit
Apparaat scheert goed. Duurt wel wat langer dan bij een droogscheerder maar het resultaat is er dan ook naar.

Nu de nadelen.

Hij is nu al (binnen 1 jaar) voor de tweede keer terug naar Philips omdat ie niet meer oplaadt. Vorige keer is de oplaadunit vervangen. Zal deze keer ook wel weer zo zijn. Wordt gelukkig niet moeilijk over gedaan door Philips maar irritant is het wel.

De navulling van Nivea heeft als nadeel dat het duur is en, erger nog, het is mij al een paar keer overkomen dat het pompje het halverwege het flesje begaf. Daar zit je dan met je navulling van bijna 10 euro die je in de vuilnisbak kunt kieperen. Maar daar kan Philips niets aan doen, want Nivea maakt die flesjes.

Al met al toch positief vanwege het goede scheerresultaat.

Hiervoor had ik een Braun Cruzer 4 een paar weken geprobeerd, maar die is weer retour winkelier gegaan vanwege bedroevende scheerresultaten.
  • Scheerresultaat 9
Product een paar dagen in bezit
Ik gebruik het scheerapparat nu ongeveer 3 weken. Ik moet zeggen, het scheert goed. Iets minder glad dan met mesjes, maar zeer zeker een goed resultaat en belangrijk: geen huidirritatie. Tip: maak je gezicht nat en daarna 4 druppels scheerolie inmasseren. Daarna scheren met scheerapparaat met Nivea emulsie. Resultaat is perfect, zonder huidirritatie. Kortom, een goed scheerapparaat dat doet wat het moet doen.
  • Mogelijkheden 10
  • Gebruiksgemak 10
  • Degelijkheid 10
Product een paar weken in bezit
De HS 8060 heeft een hogere beoordeling, terwijl de techniek van deze 2 apparaten hetzelfde zijn!

Ik vindt het scheren prettig met deze nieuwe Philips, vooral de zwevende scheerkoppen zijn comfortabel en heeft Philips ook hier, goed over nagedacht.

het voelt gelijk prettig aan, alhoewel het niet stoppelvrij scheert, zoals dat bij traditioneel scheren het geval is. De Nivea emulsie is OK, maar is het verstandiger om dit direct op de vochtige huid aan te brengen. Overigens zijn voor deze electrisch scheren emulsie, betere oplossingen te verkrijgen. Het houdt het vulbakje schoon en scheelt in de overbodige kosten.

het scheren met Fusion power mesjes gaat grondiger, daar kan geen enkel scheer apparaat van winnen.

Het gevoel van deze manier van scheren is fris. Voor snel tussendoor is het een prima en comfortabele oplossing. Ook de reis blokkade en bijgeleverde etuitje is handig!

3,2
  • Scheerresultaat 4
  • Mogelijkheden 4
  • Gebruiksgemak 4
  • Degelijkheid 1
Product een half jaar in bezit
Let op, .... Maak het scheerapparaat goed droog vóór je hem in de oplader terug zet! Ook de Gel kan nog door blijven lekken. De kontakten van de oplader rotten dan zeer snel weg, het koper wordt groen en breekt dan af. Lossen oplaatunit is nergens te koop. Net een paar maanden in gebruik en nu al de vuilbak in.
  • Degelijkheid 7
Product een half jaar in bezit
wat een schitterend apparaat,.. super glad scheren dus he,.

En die emulsies zijn inderdaad aan de prijs,.

• Scheerresultaat 6
Product een kwartaal in bezit
Na 2 eerdere coolskin apparaten waarvan de accu het begaf toch maar weer een nieuwe coolskin gekozen. Van een laadtijd van een uur naar 4 uur gegaan en van 60 min scheertijd naar 40 min.

Helaas is ook het scheerresultaat iets minder glad misschie doordat er minder scheermesjes in de scheerkop zitten en er geen opvang voor de haartjes is waardoor de scheerkoppen eerder verstopt zitten. Ik ben van de coolskin meer gewend.
Product een paar dagen in bezit
Hiervoor had ik een Coolskin. Daarvan was de accu na 5 jaar kapot en dan is het einde verhaal. Geldt ook voor deze nieuwe. Accu is in 4 uur opgeladen. Dat is een onhandige tijd. 8 uur is gemakkelijker omdat je de accu dan voor het slapen gaan kan opladen. Er zit m.i. geen begrenzer op, dus lang laten zitten kan wellicht ook minder goed doen.

Scheerresultaat is goed vergeleken met droogscheren en vergeleken met mijn vorige CoolSkin. Minder glad dan natscheren, maar zonder irritatie en een fris gevoel. Philips adviseert elk jaar de mesjes en het resservoir te vervangen. Wordt wel prijzig dan.

Gebruiksgemak heel hoog. Ziet er simpel uit en is makkelijk te bedienen. Automatische toevoer Nivea is veel handiger dan de vorige CoolSkin. En ook hygiënischer meen ik.

Degelijkheid is m.i. goed. Alles zit goed af en is solide genoeg uitgevoerd.

Mogelijkheden een 7. Tondeuse is zeer klein (leuk voor neus-oorharen, maar daarvoor net iets te groot). ik mis iets om hem aan op te hangen om te drogen. Anders blijft het vochtig in de scheerkoppen en dit geeft uiteindelijk meer kans op schimmel.
  • Scheerresultaat 7
  • Degelijkheid
Product een paar weken in bezit
Dit apparaat scheert redelijk, de scheeremulsie, ofwel gel ofwel conditioner, is VEEL TE DUUR van Nivea. NIET KOPEN, maar een ander merk is 20 keer goedkoper, wel met de hand apart opbrengen. Dat heeft als voordeel dat je het conditionerbakje ook niet jaarlijks hoeft te vervangen. ZEER PRIJZIG in onderhoud dus. Helaas geen mogelijkheid om bij einde levensduur accu om rechtstreeks vanaf stopcontact te scheren, je apparaat kun je dan alleen maar in de vuilnisbak kieperen. Jammer. Hopelijk gaat ie wat langer mee dan mijn vorige coolskinapparaat. (5 jaar)
2,5
  • Scheerresultaat 2
  • Mogelijkheden 2
  • Gebruiksgemak 1
  • Degelijkheid 5
Product een maand in bezit
De houder van de koppen is zo stijf dat de koppen niet kunnen bewegen en het gezicht volgens. Zeer slecht resultaat. Na 2 maanden geretourneerd. Het vullen zonder bril is een straf. De vorige methode met zakjes is vele malen beter.
Product een maand in bezit
Na 25 jaar natscheren nog steeds irritatie in de hals. Advies gevraagd aan de kapper: titaniummesjes: flink duurder en uiteindelijk toch niet beter... Een apotheker adviseerde droogscheren en uiteindelijk de philips gekozen vanwege het mooie compromis tussen droog- en natscheren. Tijdens de eerste vier weken niet zo tevreden: nog steeds irritatie en minder glad dan natscheren maar na een tip van mijn vader (Braun-fan) gebruik ik nu een pre-shave en sindsdien een stuk gladder resultaat en minder irritatie! Bovendien ook minder nivea nodig; natmaken van het apparaat helpt al maar met nivea glijdt het apparaat helemaal makkelijk over de huid ... De pre-shave van Williams kost ongeveer de helft van een flesje nivea en je hebt er weinig van nodig om de huid voor te bereiden: het lijkt wel of die strak wordt getrokken en de haren overeind worden gezet .... het verschil is echt verbluffend!

PS: Opladen: als je het apparaat niet na elke scheerbeurt in de lader plaatst maar eerst goed leeg laat lopen, oplaadt, gebruikt tot hij weer leeg is, oplaadt enz wordt de periode dat je hem kan gebruiken steeds langer: ik zit nu op 9 dagen.
  • Degelijkheid 7
Product een kwartaal in bezit
heb bewust gewacht met schrijven totdat ik het apparaat goed heb uitgeprobeerd. Het probleem met huidirritatie is geheel verholpen. Prima! Lotion is redelijk aan de prijs maar kun je ook anders oplossen, onder de douche, met scheerschuim, gewone zeep etc.

De houvast is wennen; het is een smal apparaat, net iets te dik tussen de vingers en te iel voor in de volle hand. Maar dat kan aan mij liggen.

het gladscheren: moet ik iets langer over doen dan mijn oude Philps quadra-action, maar die gaf dan ook huidirritatie. uiteindelijk wordt het goed glad. Beter nog is het scheren onder de kaak, door de beweeglijke scheerkop gaat dit probleemloos en het resultaat is prima.

Schoomaken gaat goed door de open structuur en kan zelfs gewoon met koud water. De tondeuse gebruik ik niet, lijkt me wat lastig door het moeten wisselen met de scheerkop. Dat is een minpuntje.

Samengevat: een goed apparaat (wel iets aan de prijs).
  • Mogelijkheden 5
  • Gebruiksgemak 5
Product een kwartaal in bezit
Goede scheerresultaten. Echter......... Alweer een voorbeeld van koppelverkoop van Philips dat de consument op kosten jaagt.

Immers na ruim twee weken was de NIVEA lotion al op.

Een nieuwe flacon kost maar liefst ruim 8 euro

Al met al is een klantvriendelijke benadring ver de zoeken
6,2
  • Scheerresultaat 2
Product een maand in bezit
Ik wil een tegengeluid laten horen bij al die positieve reviews. Het apparaat is prima, Philips heeft een mooi en goed apparaat bedacht.

Het is alleen niet geschikt voor mijn huid. Na een week of drie is het drama groter dan ooit: tientallen huidontstekingen, ingegroeide haren en irritatie. Ik zie er als veertiger bijna weer uit als een puber! Na natscheren, 5 jaar Philips droogscheren en 15 jaar Braun droogscheren is mij duidelijk dat de laatste de beste keus blijft voor mijn dikke en gevoelige huid, ondanks wat kleine ongemakken. Ik heb gisteren een nieuwe Braun Pulsonic gekocht en stuur mijn Philips terug op de geld-terug aktie.

Toch mooi die geld-terug akties, dat is tenslotte de enige mogelijkheid om eens wat anders te proberen. Braun heeft overigens ook zo'n aktie.
  • Scheerresultaat 7
  • Gebruiksgemak 10
Product een maand in bezit
Ik gebruikte altijd mach 3 maar door de prijs is dat niet meer leuk. Dit scheer apparaat is de derde die ik heb geprobeerd in twee maanden tijd. De vorige twee waren een cool skin maar geen succes. Deze scheert met de koppen naar buiten zodat je beter onder kin kunt komen.

Het is wel ald je een redelijke stoppelbaard laat staan dan is het moeilijker en heb ik soms het mesje weer moeten pakken.

Verder is dit een goede vervanging voor de dure mesjes