Epson Perfection V500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Epson Perfection V500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Anoniem 24-06-2012
Geschreven voor: Epson Perfection V500

Ongelovelijk hoeveel detail uit een 35mm nagatief getrokken kan worden! Voor €149 incl verzending een fantastisch ding. Ik scan de nagtieven op 2000 DPI waardoor foto's van ca 7Mb ontstaan. Ik heb nu circa 250 foto's gescand.

FreFel 31-08-2012

Zeer duidelijke review. Een vraag toch. Werkt deze scanner ook met Apple Lion?

Kieskeurig.nl 09-01-2013

@ierm

Er kunnen 4 ingeraamde dia's en/of 12 negatieven tegelijk in.

Zie: http://bit.ly/VSJpJK

Redactie Kieskeurig.nl

Twee Jeetjes 27-08-2012

Marijke, je kan diverse resoluties en kleurdieptes instellen. Bij de een gaat een dia dan sneller dan bij de andere. Om 10 megapixels te benaderen, je krijgt dan een bestand van circa 4,5-5,5 Megabyte met een kleinbeeld dia, gebruik ik zelf 48 bits kleurdiepte en 3900dpi resolutie. Ik heb de tijd niet precies bijgehouden maar een dia gaat dan in een paar minuten en 50 dia's makkelijk in een avond.

ierm 09-01-2013

Ik heb een vraagje over deze scanner.

Hoeveel dia's kunnen er tegelijk in de scanner?

Alvast bedankt!

Anoniem 02-09-2012

50 Dia's zou je in 10 a 15 minuten moeten kunnen scannen.

MarijkeBoonen 24-08-2012

Hallo, ik wil da's scannen, heb jij enig idee hoe lang deze scanner doet over50 dia's?
Marijke

Ed.Teunissen 05-05-2012
Geschreven voor: Epson Perfection V500

Prima apparaat, mijn voeding is nooit kapot gegaan, maar als Epson zijn klanten niet serieus neemt qua aftersalesles, gaat dit ten koste van haar advertentie investering.

EnricoK 05-04-2012
Geschreven voor: Epson Perfection V500

Heb nu al voor de 2e maal moeten ervaren dat de scanner voeding kapot gaat. Kost elke keer ongeveer 50 Euro. Epson heeft de service uitbesteed. Zo'n geweldig calcenter waar je iemand aan de lijn krijgt na lang wachten die niets weet. Zeer slechte klant gerichte serviceverlening.
Geen aanrader dus.

rene.lansink 08-03-2012
Geschreven voor: Epson Perfection V500

Ik was op zoek naar een mogelijkheid om mijn oude negatieven en dia's van mijn schoonouders te digitaliseren. Na lang zoeken ben ik uitgekomen op deze scanner.
Natuurlijk zijn er professionele scanners te koop en te huur die ongetwijfeld beter zijn maar voor een normale huis-tuin-en-keuken-gebruiker zoals ik icm de prijs is deze verbluffend goed te noemen.

Zoals ik mijn scan-opties nu ingesteld heb staan (4800dppi, kleurherstel, stof verwijderen) doet ie ongeveer 15 minuten over een tiental negatieven (maximaal 12 tegelijk te plaatsen). Grootte van de bestanden ligt dan tussen 2,5 tot 4,5MB per scan. Heb ook getest met 9600dpi maar de kwaliteitsverbetering weegt bij mij dan niet op tegen duur en grootte.

Duurzaamheid kan ik nog niet veel over zeggen maar wellicht over een paar jaar als alles ingescanned is :-)).

Pieters 10-04-2012

Beste Rene,
Kunnen er ook 6 x 6 negatieven mee worden gescand? Dank voor een antwoordje.
Gijs

HansN25 08-10-2015

Hoi René, We zijn een paar jaar verder. Hoe zijn je ervaringen. (Ik ben nu op zoek naar een goede 2e hands)
Bedankt voor je reactie

Bert Hendriks 03-02-2012
Geschreven voor: Epson Perfection V500

De scanner herkend tekst en fotos in een scan, dus vanuit een plakboek tegelijk tekst en fotos in een keer scannen is geen enkel probleem. Deze worden ook apart opgeslagen als documenten en afbeeldingen Dias worden kwalitatief 1 op 1 gescand. Ik heb inmiddels 300 fotos en een honderdtal dia gescand. wat betreft software is er niks mis mee, er zijn een viertal opties vanwaar uit gescand kan worden, de automatische mode heb ik gemaks halve veel gebruikt. In elke mode heb je diverse instellingen en optisconclusie, als je kwaliteit kiest boven prijs en andere toeters en bellen, zit je met de v500 meer dan goed. sommige fotos zijn nu op het scherm mooier dan in het echt.

kniep 09-02-2012

wat moet ik doen om dia's te scannen ik probeer maar het lukt me niet welke instellingen moet ik gebruiken
en hoe moet de dia er in gebracht worden misschien hebt u het antwoord

R.Willemsens 09-06-2010
Geschreven voor: Epson Perfection V500

Prima scanner. Het scannen van dia's gaat snel en probleemloos evenals het scannen van documenten. Dik minpunt is echter de software ondersteuning van Epson. Deze ondersteuning kwam er op neer dat ik moest bewijzen dat de Epson software niet het probleem was maar de configuraties waarop deze werd geïnstalleerd. Vandaar een 2 voor gebruikersgemak

Rob Es 14-01-2012

Over welke configuratie gaat dat dan? En hoe heb je dat opgelost uiteindelijk?

instermezzzo 25-04-2010
Geschreven voor: Epson Perfection V500

Scanner gekocht mede door de geplaatste reviews met name voor negatieven en dia's .
Een absoluut succes. Topscanner. Niet super snel en geschikt voor grote batches, maar zo mooi voor zo weining geld. Heel af en toe laat ICE een steekje vallen. Overigens een Nikon van EUR 1600 scant films en dia's zeker niet beter. Ze staan hier naast elkaar dus ik kan vergelijken.

koenwieringa 01-04-2010
Geschreven voor: Epson Perfection V500

Ik werk bijna een jaar met de Epson V500. Ik heb al 7000 scans gemaakt op hoge resolutie, zowel geplaatst in houder (35 mm) als los op de glasplaat. Met de software ICE-Technologie worden de scans prachtig voorbewerkt.
Neg-houder is wat slap, maar bij juist gebruik primaVerder uitstekende resultaten bij scannen van foto's en documenten.
Documenten kunnen automatisch in PDF worden gescand. Ideaal.
Dus een alleskunner met grote en hoge kwaliteitsnormen

tom zethof 19-01-2010
Geschreven voor: Epson Perfection V500

Deze scanner gekocht om mijn Kodak K25 asa dia's te scannen. Ben ook bezig geweest met een Nikon coolscan maar de Epson lag beter in mijn prijs klasse. Scan deze Kodak dia's in de professional mode met 4800dpi en het resultaat mag er wezen.
Ben dik tevreden. Maar de AGFA 100 asa dia's kwamen uiteraard korreliger uit de scanner, desondanks zag ik nu op de scan bepaalde details beter dan op het dia projektie scherm. Ben tot nu toe zeer tevreden over deze scanner.Heb nu inmiddels meer dan 200 scans gedaan.Heb hem echt gekocht om dia's en negatieven mee te scannen dus over de overige mogelijkheden kan ik nog niets melden.

Sjef uit NL 26-08-2009
Geschreven voor: Epson Perfection V500

vanuit de jaren 70 een enorme verzameling foto's en dia's opgebouwd. Het was allang tijd om die te digitaliseren. Omdat ik deze site regelmatig bezoek werd mijn aandacht getrokken door de zeer positieve beoordeling van deze scanner. En terecht! Ik was jarenlang van mening dat de digitale fotografie (nog) niet op het niveau van de 'oude' fotografie met film stond. Een negatief heeft namelijk veel meer chemische zilverkristallen dan een zeer goede digitale (spiegelreflex)camera. Die mening moet ik nu bijstellen. Deze scanner heeft zo'n groot oplossendvermogen dat alle fouten uit negatieven en dia's goed zichtbaar worden. Scannen met meer dan 1200DPI heeft weinig zin. Kwaliteit verbetert niet of nauwelijks, snelheid wordt trager en bestanden worden veel groter. Na jarenlange ervaringen in een doka kan ik deze scanner alleen maar aanraden. Natuurlijk moet je even stoeien met de instellingen en digitaliseer je geen honderden dia's of negatieven op één avond, maar de kwaliteit van dit apparaat maakt het een genot om er lange uren mee te werken. Aanrader!

J. van Nes 16-06-2009
Geschreven voor: Epson Perfection V500

Op basis van de diverse goede beoordelingen heb ik gekozen voor de Epson Perfection V500.

Desalniettemin was ik bij de aankoop voorbereid op teleur-stellingen. Ik moest namelijk voor een bepaalde gelegenheid zowel dia's als oude foto's scannen, waarbij een goed resultaat belangrijk was.

De klus is nu achter de rug en alhoewel ik best een behoorlijk kritische aard heb,ben ik uitzonderlijk tevreden over het gebruiksgemak en de resultaten van deze scanner!

Mijn advies aan anderen is derhalve: kopen!

MrTheo 06-06-2009
Geschreven voor: Epson Perfection V500

Ik heb deze scanner gisteren opgehaald, ben gelijk aan de slag gegaan.
Foto's scannen helemaal top net zoals dia's, geweldig.
Kleuren negatieven vallen mij iets tegen, maar ben der helemaal blij mee.
Heb de driver gedownload van internet, en werkt pervect onder Vista SP1.
Een echte aanraarder.

Ron17 16-02-2008
Geschreven voor: Epson Perfection V500

Perfecte scanner voor alles wat hij geacht wordt te doen

aaip 31-12-2007
Geschreven voor: Epson Perfection V500

Ik heb deze scanner aangeschaft om incidenteel oude foto's en of negatieven te kunnen scannen.
De eerste ervaringen zijn overwegend positief, maar met een paar kantekeningen. Kwaliteit van het resultaat is boven mijn eigen verwachting, met name bij het scannen van 35 mm negatieven.
De software vraagt enige gewenning en de logica ervan ontgaat mij soms geheel. Wat ik met name mis is de mogelijkheid om bepaalde instellingen tot standaard te verheffen (correcties, formaten, etc.).
De handleiding bestaat uit een aantal HTML pagina's en is voor een beginner aan de summiere kant.

jolanda66 19-11-2007
Geschreven voor: Epson Perfection V500

Ik heb het apparaat aangeschaft op de goede beoordelingen, en het installeren ging echt super en de bediening van het apparaat is makkelijk, en duidelijk.
Ik ben 100% tevreden, nu nog een paar duizend negatieven scannen

Haileigh 12-10-2007
Geschreven voor: Epson Perfection V500

Dit apparaat is snel vanwege de LED lamp. Voorgloeien zoals bij een reguliere scanner is daarom niet aan de orde. De hoeveelheid DPI (9600) is ruim voldoende om de korrel van een negatief levengroot te scannen. De scan software laat je na een voorscan van de negatieven keurig kiezen welke foto's je van het negatief wilt scannen. De automatische kleurcorrectie maakt er iets te verzadigde kleurtje van, maar correctie moet je gewoon in Photoshop doen. '

Documentscannen gaat echt razendsnel.

HansG-55 29-09-2007
Geschreven voor: Epson Perfection V500

Net aangeschaft en gelijk alles uitgeprobeerd wat betreft zijn mogelijkheden. In één woord SCHITTEREND... Doet alles perfect, of je nu foto's, negatieven of dia's eronder legt. Ik heb zowel kleinbeeld + 4,5x6 + 6x6 + 6x9 en oude foto's getest.
En eindelijk één die wel goed werkt op Windows Vista.
M'n petje af voor Epson...

tania114 18-01-2012

Beste Hans
Heb je review gelezen over fotoscanner van Epson V500 Photo. Omdat ik naar verhouding veel oude negatieven, 6x6 en 6x9 van mijn (overleden) vader heb geerfd is mijn vraag:kan deze scanner deze negatieven daadwerkelijk scannen. En is het de relatief dure prijs het waard om dit apparaat aan te schaffen. Het gaat om honderden negatieven van dit formaat.
Zou heel graag antwoord van je hebben.

Koen Wieringa 06-04-2012

Reaktie voor Tania 114:
Deze scannner heeft een houder voor negatieven van 6x6 en/of 6x9. werkt uitstekend
Zie ook mijn beoordeling van april 2010
Werk er onderhand al 3 jaar mee en werkt nog uitstekend
M.vr.groet
Koen Wieringa

tania114 18-01-2012

Hallo Hans
Heb veel oude negatieven 6x6 en 6x9 nog van mijn vader (fotograaf) 1905-1987.Kan deze Epson de negatieven ook scannen. Gaat om honderden.