Sitecom MIMO XR Wireless Network Broadband Router

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 39 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom MIMO XR Wireless Network Broadband Router op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

moranje 16-08-2008

vanuit regio Casema verkregen router geinstalleerd voor Home/Ziggo. krijg voortdurend blauwe schermen en herstarten van XP, met foutmeldingen die verstuurd worden naar Msoft. Met de draadverbinding is dit niet meer het geval. Pc dealer zegt dat het een software fout is.
Casema versus Home/Ziggo?

john, wendy en luc 01-06-2008

Installatie en configuratie probleemloos verlopen.
Veel mogelijkheden om te beveiligen. In huis zeer goed bereik, buiten huis valt me op dat het bereik snel minder wordt. Mogelijk koop ik nog een goedkoop 2e wlan routertje erbij voor op zolder om naar buiten te broadcasten.

Ik heb eigenlijk nooit problemen met een niet werkende verbinding. deze router werkt perfect.

bar12345 23-04-2008

veel problemen met deze router... om de 10 minuten valt internet weg. Ik werk op Vista en mijn modem is een motorola 5100, schijnt geen goede combinatie te zijn. Ik ga een nieuwe router aanschaffen.. geen sitecom meer voor mij.

Riesj 14-04-2008

Router defect. Bereik niet echt wat je van een dergelijk apparaat mag verwachten...is natuurlijk ook teveel afhankelijk van omgevingsfactoren om daar een goed oordeel over te kunnen geven. Maar na een half jaar defect en geen resetknop die hem weer tot leven brengt.

CR1963 30-03-2008

Prima router, makkelijk te installeren, veel mogelijkheden, goede ontvangst

breem 01-02-2008

Heb router net , in 15 min geinstaleerd, werkend!!!

dut ut perfect , was oude smc gewend altijd problemen en slecht bereik
deze router is perfect , goed bereik in nieuwbouwwoning met betonvloer,heb ook nog linksys geprobeerd maar was ook niks.ingewikkeld en niet prettig instaleren

kan iedereen aanbevelen.

hansdegebruiker 28-12-2007

Ik had een tijdje terug een sitecom routertje dat na 3 jaar trouwe dienst de geest gaf, dus ik naar cdromland om een nieuwe aan te schaffen. Ik koos toen voor een linksys op het welbekende g-netwerk protocol (big mistake) het signaal viel telkens weg en na de aanschaf van een ps3 werd het spontaan resetten van dit onding steeds erger (firmware upgrades hielpen geen moer). Ik heb toen maar de mimo aangeschaft en moet zeggen dat alles perfect werkt (pc kabel, laptop wireles, ps3 op een casema motorola modem) met een erg goed bereik. Als ik echter de reviews hier lees heb ik het vermoeden dat de produktie van deze aparaten niet erg nauwkeurig en in een schone omgeving plaatsvind. Hoe kan het anders dat de 1 zonder troubels zijn routertje aanslingerd terwijl de ander (met ongeveer dezelfde configuratie) zoveel problemen ondervind. Ik denk dat naast deze vergezochte conclusie er ook waarheden te vinden zijn in de combinatie netwerkchip van je pc in combinatie met deze mimo. voor mij werkt deze draadloze datapostbode in ieder geval goed.

mvg

hansk4you punt nl

Ben 20-12-2007

ik heb deze router nu enkele weken.
en hij werkt fantastisch.
Setup met Casema kabel was een makkie, in 5 minuten online. Tijdens aansluiten van UTP kabel tussen router en het Casema modem ging het modem op pauze.
Dus even weer op de pauze toets drukken die bovenop het modem zit.
Router is makkelijk in te stellen, Beveiliging van de Wireless ook erg simpel.
Ontvangst met de bijgeleverde USB dongle op eerste verdieping uitstekend.
Ik haal daar de volledige snelheid van mijn verbinding (530 kbyte/sec)
Stabilitiet van de verbinding, zowel over UTP als Wireless, is uitstekend, ik haal altijd de volledige bandbreedte.
Er is geen uitval van de router.
Ik ben het niet eens met Johann T.
Na eenmaal de router een persoonlijk wachtwoord te hebben gegeven, ipv admin/admin, kom je er echt niet meer in met elk willekeurig wachtwoord.
Dat zit gewoon goed en is goed beveiligd voor kwaadwillende.
Ik ben zeer tevreden..

Johann T. 20-11-2007

Het configureren van de router verliep in enkele minuten.
De router werkt perfect, het berijk met een laptop in de auto, na 300 meter nog signaal.Bij het testen van de router ben ik geschrokken.Het inlog wachtwoord van de router 192.168.0.1 is admin/admin Dit gewijzigd in een persoonlijk wachtwoord.Wat blijkt, eenieder kan elk gewenst wachtwoord invullen om in de router configuratie te komen, dit maakt iedere beveiliging instelling waardeloos omdat ieder kwaadwillige de instellingen kan wijzigen.Ten tweede, UPNP nodig voor Azureus kan men aanvinken, maar wordt na apply niet bekrachtigd en staat doodleuk nog op uit.

Mart1 15-07-2007

Inmiddels meer dan een half jaar in bezit. Deel met mijn buren twee huizen verder de internet verbinding (2 pc's 2 laptops). Gaat om oudbouw met houten vloeren. Na goede installatie en firmware update geen problemen meer. DHCP probleem en uitvallen is bij mij opgelost met nieuwste firmware.

Bereik is bij mij uitstekend. Bij buren verder op goed. Antennes moeten wel goed op elkaar afgestemd zijn. Hij draait al 2 maanden zonder te resetten. Mijn adsl aanbieder is orange en hij is verbonden met de livebox via netwerkkabel. De livebox hangt op de eerste verdieping.

Zorg dat je de tips van dit forum opvolgt en eerst kaal installeert - geen beveiliging. Als het werkt, dan pas verder configureren.

MoniqueS_ned 08-07-2007

Installatie verliep snel, goede verbinding, maar geen internet. Met behulp van de sitecom beveiligingshandleiding (te downloaden van de sitecom site) was het uiteindelijk zo gepiept. In het hele huis perfecte verbinding!

FrankM 28-06-2007

Prima apparaat! Alleen de installatie verliep niet zo soepel met de installatie-wizard. Zelf alle menu's aflopen is net zo snel en tamelijk eenvoudig. Deze router van Sitecom voldoet véél beter dan mijn oude Linksys. Betrouwbaarheid is top! Bereik absoluut goed! Aanrader!

Ronald66 17-05-2007

Prima router met zeer goed bereik, in combinatie met Sitecom WL-150 netwerkkaart. Nog goed bereik buiten in de tuin. Dat was niet mogelijk met mijn vorige 11MB router.
Installatie aan de hand van het bijgevoegde stappenplan is vrij eenvoudig.

DPS 01-04-2007

Zeer ontevreden over dit product, bij zwaar gebruik laat hij je in de steek, problemen die o.a. optreden zijn gerelateerd aan het uitdelen van de DHCP.

Bij zwaar gebruik deelt hij geen dhcp meer uit en moet de router gereset worden. meerde firmware update's verhelpen dit probleem niet.

Uiteindelijk besloten om weer een draytec (vigor2200x) neer te zetten voor het oplossen van het dhcp probleem, uiteindelijk op die manier het probleem opgelost.

Sinds 3 maanden draai ik nu op een sweex router van 4 tientjes, en ondervind geen problemen.

Iceman 17-03-2007

Net aangeschaft ter vervanging van mijn huidige 11mbps wireless router. Draai met Windows Vista. Installeren en draaien. Binnen 15 minuten alle PC's toegang gegeven. Alleen beveiliging was even zoeken. Jammer dat dit niet in het stappenplan is opgenomen. iemand die niet ervaren is zal niet eenvoudig zijn netwerk kunnen beveiligen.

T. Montana 25-02-2007

Een prima router makkelijk te installeren mijn Mac pakte een gelijk op.
Instellen van beveiliging is ook zeer makkelijk en het signaal valt nooit weg.

janmaarssen 21-02-2007

Zoals de meeste reviews hieronder; prima apparaat.
Al was de installatie niet geheel probleemloos. Heb wel de helpdesk moeten raadplegen om het apparaat 'vindbaa'r te krijgen. De helpdesk hielp uitstekend en nu werkt alles uit de kunst.( als de pc de router niet vindt: reset 20 sec. ingedrukt houden, stroom eraf en erop dat was het) Goed bereik en prima snelheid.

c_q 08-02-2007

Binnen 5 miniten op volle toeren aan de slag! Alles draait probleemloos... Enige nadeel, misschien mag die prijs nog wat naar benee. ;)

Jpdoehetzelf 03-02-2007

Makkelijk te installeren voor een leek als ik, vorige router was van linksys, dat koste een uur bellen met de helpdesk. Werkt bij mij prima met een kabelmodem van Casema. Alleen de eerste dag viel verbinding soms uit. Oplossing daarvoor was de stekker er uit en er weer in. 1 van de 3 antennes heb ik op de netwerkkaart van een pc gezet want anders werkte die niet. Maar met 2 antennes over op de router zelf nog steeds optimale verbinding. Wel direct firmware geinstalleerd. Makkelijk alles in te stellen via de Nederlandstalige site. Ik heb er 1 laptop en 2 desktops op zitten die allemaal windows xp SP2 hebben. Om een of andere reden zag 1 van de desktops geen enkele draadloze verbinding (de andere wel, zelfs een stuk of 3). Daarop heb ik de software van de draadloze netwerkkaart nog een x geinstalleerd, toen stonden die verbindingen er nog steeds niet maar mijn verbinding pakte hij toen wel. Betrouwbaarheid geef ik een 8 want dat weet ik nog niet natuurlijk, na een paar dagen.

War 29-01-2007

Geweldig apparaat. Beveiliging in 1 keer gelukt, zelfs de tweede beveiliging ging heel goed, (admin, admin) super apparaat. Let wel, wat veel mensen niet weten dat wanneer het apparaat niet goed werkt op de standaard kanaal, je dit dan gewoon kunt wijzigen. Gewoon op 8 of 9 zetten. lukt dit nog niet, dan alleen VIA KABELNETWERK DE FIRMWARE UPDATE UITVOEREN DIE OVERIGENS TE VERKRIJGEN IS OP DE SITECOM SITE, NOOIT DRAADLOOS, UITVOEREN kun je namelijk veel problemen mee krijgen. Zo erg dat je het apparaat niet meer kan gebruiken.

R Koster 24-01-2007

Heb deze sitecom router nu een jaar in mijn bezit en lees net deze reviews.
Voor alle gebruikers even deze tip; als je snelheid terug loopt is daar niets aan te doen behalve dat je op de laptop/pc de wireless kaart op IEEE 802.11.b zet dan heb je een 11 mb ipv 54 mb verbinding.
Maar hij is dan zeer stabiel ik ben er (ook met die deskundige puffffff van sitecom niet achter waardoor dit komt) nu zeker van dat de verbinding niet terug valt.

Blijft het probleem met het wegvallen van de hele verbinding,ook ik heb casema en XP sp2 en ondervindt het uitvallen van de verbinding??stroom in de router.
Denk zelf dat het te maken heeft met een koelings probleem in de router van Sitecom waardoor hij wegvalt maar niemand ook bij Sitecom weet iets of geeft dit bij vele probleem inzicht danwel toe!!!

Ik hoop dat voor het eerste probleem nu mensen de oplossing hebben wat niet wegneemt dat dit niet de snelheid is waarvoor je hem kocht maar die haalt toch niemand op dit moment!

lttr.

ps; kreeg nog wel een tip van een derde dat je voor het laatste probleem je router op een ander kanaal kunt zetten (dus niet 11) ivm de drukte waardoor hij eruit valt????

iris h 01-12-2006

Deze router is echt top.
Berijk uitsteken installatie was makkelijk alleen beveiliging erop zetten was
wel even puzzelen.
Via sitecom per email hoe ik de router moest beveiligen.
Binnen 5 minuten voor elkaar gekregen.

senseless 31-10-2006

Zondag 29 oktober na lang wikken en wegen aangeschaft. De XR is echt een prima
router en ik begrijp niet helemaal waar de negatieve reviews vandaan komen.

Installatie verliep goed. Alleen bij het installeren van de XR PCI kaart moest
ik handmatig naar de geinstalleerde driver verwijzen. Daarna verder geen
problemen.

De router staat op de begane grond en ik zit met de PC op de 2de verdieping en
heb een Excellent verbinding : true 54Mb.

Wanneer de router uitgestaan heeft en je opnieuw connectie maakt kan het zijn
dat je verbinding maakt met een willekeurige Sitecom van de buren als die
aanwezig is. Simpelweg je eigen netwerk selecteren is dan afdoende om de juiste
verbinding weer te hebben.

Top apparaatje voor een mooie prijs

Marliesss 26-09-2006

Paar maanden alweer in mijn bezit en nog steeds een kabel door de kamer
grrrrrrrrrrrrrrr omdat de verbinding nog steeds schommelt van 54 mb dan weer 20
dan 1 of valt helemaal uit. Gelezen dat meer mensen hier problemen mee hebben,
vreemd dat ze het probleem niet kunnen oplossen. Gek wordt ik ervan. Sitecom
gebeld en advies: nieuwste drivers inst. en of kijken als het veranderen van
channel (bij basic) uitkomst bied. Alles uit geprobeerd maar helpt niet. 100
euro weer voor een niet werkend product. Tja zag goede revieuws van deze. Voor
mij staat 1 ding vast ..NOOIT geen sitecom meer in mijn huis. Of is der iemand
die het probleem wel heeft kunnen oplossen ??!!!!! Dan hoor ik het graag :-)

Cees de Waard 21-08-2006

Ben zeer tevreden over de mimo-xr van sitecom.
Deze werd mij direct door de verkoper aanbevolen.
En terecht zoals nu blijkt.
Geweldig bereik door de 3 antennes, gemakkelijk te installeren en een zeer
goede garantie.