Linksys WRT160NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Linksys WRT160NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

mooswanted 22-01-2013
Geschreven voor: Linksys WRT160NL

hij valt telkens uit moet je hem weer opnieuw opstarten. bereik is goed maar je downloadsnelheid gaat hard naar beneden
niet aanschaffen krijg je spijt van.

hwage 24-03-2012
Geschreven voor: Linksys WRT160NL

Ik heb de Linksys WRT160NL al meer dan een jaar en het is een pracht product. Geweldig bereik en ziet er nog eens mooi uit ook.

Ik vind het wel erg jammer dat de beoordeling omlaag gehaald wordt door mensen die hun router in de meterkast of achter de tv leggen. Het is algemeen bekend dat door elektrische velden (ook de koelkast) het bereik afneemt. Kortom, laat u hier niet door ontmoedigen.

Verder werkt het op Linux. Nu zal de gemiddelde gebruiker dat niet veel zeggen, maar als je er je eigen firmware op zet (DD-WRT) en het gaat mis, dan kun je altijd terug vallen op Linux.

Kortom: aanrader! Voor zowel consumenten als ontwikkelaars/hobbyisten.

strube 12-02-2012
Geschreven voor: Linksys WRT160NL

Ook ik heb zo'n ding gekocht en in het begin gaat het wel goed. Maar na verloop van tijd valt de draadloze verbinding weg, ook valt de snelheid van de bedrade verbinding steeds naar een paar kb/s toe en mat dan de router weer uit zetten en dan weer aan. Nee het is geen aanrader. ik ga deze weer naar het gemeente archief brengen (weggooien). zal wel geen andere meer krijgen van de winkel.

M.Huijs 15-08-2011
Geschreven voor: Linksys WRT160NL

Tot nu toe de beste router die ik gehad heb. Bereik is perfect. Zowel achter in de tuin als op de eerste etage.

Wat ik niet begrijp is dat mensen nog steeds de router in de meterkast plaatsen en dan gaan klagen over het bereik??? Dit is natuurlijk vragen om problemen met allemaal die leidingen daar. Hang hem gewoon buiten de meterkast en dan bijvoorbeeld boven aan de meterkastdeur en het bereik is goed(althans bij mij). Ook moet je even met de kanalen gaan spelen om te ontdekken welke het meest stabiel is.

Kwa mogelijkheden ben ik ook tevreden. Wel heb ik 1 minpunt en dat is de snelheid van het draadloos netwerk?! Het is een N-router welke ik gebruik in combinatie met mijn LG mediaplayer (welke ook wifi n heeft) maar de draadloze netwerksnelheid is echt laag?. hoe dit komt??

De Bataaf 23-03-2012

De racties maken een keuze voor een router niet makkelijk. Overigens, mijn LG mediaspeler draait als een speer op de Linksys; maar dan wel via G op de good old WRT54G.... Haal op de N-router van Cisco (UPC) ook niet die snelheid. Vreemd toch?

avandalen 24-02-2011
Geschreven voor: Linksys WRT160NL

Omdat mijn oude router in reparatie is heb ik tijdelijk deze router aangeschaft, ik kan hem namelijk gewoon terugbrengen. De router bevalt niet. Mijn laptop kan soms geen verbinding maken met de router. Dan moet de router aan en uit gezet worden om de verbinding te herstellen. Soms werkt alles een paar dagen uitstekend en dan opeens niet meer. Het signaal is sterk genoeg. Met mijn oude router had ik geen problemen op dit vlak.

JanSl 11-01-2011
Geschreven voor: Linksys WRT160NL

Linksys has zo'n betrouwbare reputatie, maar daar heb ik met deze router geen ervaring mee. Ik kocht speciaal een N-router vanwege z'n grote zendbereik. Ik heb de router in de meterkast hangen. De meterkast staat in de garage en moet door een muur naar de bijkeuken, nog een muur naar de keuken en een laatste muur naar de woonkamer. Daar is het signaal waardeloos.
De storage-link functie lijkt heel leuk, al moet je goed opletten wat voor router je aansluit, want volgens verschillende forums wil slechts een beperkte set HDD werken. De mijne (WD) gelukkig wel. De verbinding naar de HDD is erg traag en zodra je veel data erop zet, is de schijf even of heel lang niet meer bereikbaar. De router moet dan een reset hebben.
De router kan ook als DNLA-certified mediaserver werken. Mijn TV is dan een client en ik had gehoopt om filmpjes gemaakt door mijn compact-camera te kunnen bekijken. Helaas, dit werkt niet.

De router hangt ook regelmatig. Hij is dan wel bereikbaar, maar laat geen bit meer door naar het Internet. Als er een remote reset mogelijkheid op zat zou ik daar wel blij om kunnen zijn. Als ik nu boven op kantoor werk en de verbinding werkt niet, moet ik eerst naar beneden, door de woonkamer, keuken, bijkeuken, garage en weer terug.
Het bereik op de 1e etage is nul (0). Daar heb ik een andere router bedraad aangesloten om zo het signaal te versterken.
Als ik de problemen niet via een software update kan oplossen gaat er een andere router komen.

smallbrother 08-01-2011
Geschreven voor: Linksys WRT160NL

Heb deze router nu zeker een jaar, maar kan er niet echt enthousiast over worden.
Destijds bewust voor een Linksys gekozen, omdat dit onder Cisco valt. Met m'n CCNA kennis leek me dat wel ideaal.

Installatie is een eitje, Daar zit niks moeilijks aan.

Over het bereik kan ik weinig zeggen, want de dingen die ik draadloos doe zijn over het algemeen in de zelfde ruimte.

De geboden mogelijkheden kan ik ook weinig over zeggen, ik gebruik de storage link functie niet.

De betrouwbaarheid, tsja...op zich doet het ding het, alleen dondert de snelheid telkens in, het is alsof de router een memory overflow heeft ofzo. Even een harde reset (stroom eraf)en hij draait als een zonnentje, maar na een paar uur zakt de snelheid langzaam in, bij het gebruik van p2p software (div bittorent prog's geprobeerd) over het algemeen nog wat sneller.

Ik ga er nu maar eens een andere firmware opgooien (DD-WRT), kijken of dat iets helpt.

hoogie35 20-09-2010
Geschreven voor: Linksys WRT160NL

Ik heb dit ding nu meer dan een jaar en begon me er steeds meer aan te irriteren. Ik heb de router in de meterkast, er gaat 1 utp kabel naar de woonkamer waar hij in een switch geprikt is. Een andere utp gaat naar zolder waar ook een switch aan hangt. De verbinding vind ik echt bagger, als ik vanaf de laptop beneden via vaste verbinding een film op de NAS zet op zolder gaat dit met 3,5 mb/sec. Weet iemand of dit normaal is? Nee toch!!
Als ik dat doe kan ik verder niets meer, ook niet draadloos met de andere laptops. Verder zou ik van iemand willen horen of het normaal is als ik iets download van een laptop met 1800mbit/s (is dat oke?) dat de andere laptop dan nauwelijks iets doet.

Graag had ik er toch een printserver op willen hebben, die mis ik wel.
Kortom: ik heb het idee dat de router teveel hapert, vaak geen verbinding, ook als er niets gebeurt qua downloaden.
Ik hoop dat iemand even wil reageren op mijn vragen, dank.

groet: AH

RaymondC 11-05-2010

Nieuwe router moeten kopen en maar de WRT 160nl genomen
Bekabeld een prima verbinding maar wireless is het een grote ramp.Haalt maar met moeite 3 Mb wat 30Mb moet zijn.Ook nog een wireless usb stick geinstalleerd met hetzelfde probleem.
Helpdesk gebeld en ik moet maar wachten op een firmware upgrade.Wanneer deze komt is niet bekend.
Ik ga maar op zoek naar een ander merk.
Helpdesk Linksys niet ter zake kundig!!!

wrt160nl 05-05-2010
Geschreven voor: Linksys WRT160NL

Als je deze router uit de doos haalt een aansluit is het niet veel bijzonders. Ze verkopen de router met een storage link, dit was voor mij één van de redenen om de router te kopen. Echter werkt deze niet goed.

De router is met de firmare van Linksys behoorlijk onstabiel. Ik heb sinds kort de DD-WRT firmare geïnstalleerd op deze router wat een enorme verbetering oplevert. De router is veel sneller en stabieler dan voorheen. De storage link heb ik nog niet geprobeerd met deze firmware.

Kortom, het is een goede router als je de juiste firmware (DD-WRT) installeert. Standaard is het een matige router.

rool69 17-01-2010
Geschreven voor: Linksys WRT160NL

Een absolute afknapper. Mijn vorige Linksys-router had de geest gegeven en ik wilde dan maar meteen overstappen op een N-netwerk. Weer een Linksys/Cisco natuurlijk want daar zou ik wel goed mee zitten. Nou, niet dus. De wireless connecties klapten er elke dag wel een keer of vier uit en de snelheid zakte na een reboot al snel naar een bedenkelijk niveau terug. Het bereik van de antennes is bedroevend. Kopiëren van een dvd over het netwerk zorgde voor lost connections en zelfs het vastlopen van de hele router. Een maand lang Googlen naar de mogelijke oorzaak leverde alleen maar meer ellende op van andere gebruikers. En van het constant naar de meterkast op en neer lopen werd ik ook niet vrolijk. Vorige week was ik het zat. Ik ben overgestapt op een snelle Netgear en wat is dát een verademing. Razendsnel en superstabiel. Nooit meer Cisco!

Edwin130 14-11-2009
Geschreven voor: Linksys WRT160NL

Het ziet er mooi uit, maar schijn bedriegt. Na enige dagen/weken ogenschijnlijk willekeurig moeilijkheden te hebben ondervonden met de verbinding en testen hoe het beter kan, blijkt dat de antenne niet goed werkt. De utp kabel werkt als (extra?) antenne. Bij losmaken van de kabel uit de router bleef nog weinig of niets over van de snelheid. Dit bovenop de problemen die ik had met het installeren van de PCI adapter van hetzelfde merk (omgeruild voor de usb versie) heb ik de hele boel terggebracht en een Sitecom set aangeschaft. Dat is pas echt plug en play.

mkames 08-09-2009
Geschreven voor: Linksys WRT160NL

Met m'n oude vertrouwde WRT54GS die de geest gegeven had,diende het vraagstuk aan welke nieuwe router moest het worden? Ik ben eerlijk gezegd afgegaan op nieuw op de markt en kwam zodoende bij deze WRT160NL uit.
Installatie was werkelijk een eitje te noemen. De router vond echter alleen in eerste instantie niet een internetverbinding ondanks dat de LAN-kabel keurig was aangesloten. Een reset van de kabelmodem (tip!) bleek de oplossing, zat blijkbaar nog vast in de setup van de overleden oude router.
Ik merk absoluut een verbetering in dekking van het WLAN-signaal in huis. Daar waar ik met de 54GS nog een range-extender nodig had om in sommige hoeken van het huis signaal te hebben, heb ik nu moeiteloos bereik.
De STORAGE LINK optie om via USB rechtstreeks bijv een externe HD in te prikken die dan via het netwerk bereikbaar is heb ik nog niet geprobeerd maar het zit er maar wel op, hulde!
Het gratis meegekomen Network Magic progje van Cisco is lichtelijk een lekkermakertje te noemen: de meeste functies die het programma biedt zitten verscholen achter een pay-versie hiervan blijkt na het aanklikken. De proefversie van 7 dagen is dan wel heel erg karig eigenlijk voordat het weer op slot gaat.
Desondanks, overall op dit moment een goede aankoop bevonden!!