Sitecom Wireless Router 300N X2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sitecom Wireless Router 300N X2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

sitecom router 23-08-2012

Ik wilde een draadloos internet op m ijn netbook. Kocht daartoe een Sirecom 300N x2 router. De installatie is simpel en het werkt direct, maarr... na het uitzetten van mijn netbook en enige tijd later weer opstarten, GEEN INTERNET, alleen de meldingen "beperkte toegang"of "geen internet". Na resetten van de router wekte het wee, daarna weer hetzelfde verhaal. Heb de router na een week proberen terug gebracht, toen een Belkin Surf 300N gekocht (ca.€ 40,00). Geinstalleerd ( via de installatie cd)en nooit meer een probleem. Mocht je geen cd speler in je netbook hebben (zoals ik) kopieer dan de cd even op een usb stick en installeer daar van af. Nu een dikke week in gebruik en aanzetten en internet.
succes frits

aadam14 07-03-2012

Installatie ging bijna als vanzelf. IP adres aangepast, DHCP aangepast, ESSID aangepast en starten maar...
Goede doorvoersnelheid (daar had ik hem ook voor gekocht ) dis ik was tevreden...
Tot ongeveer 1 á 2 uur verder!!! Verbindingen (zowel wireless als bekabeld) vielen compleet weg. Resetten dan maar en dat hielp, maar na 1 á 2 uur weer precies hetzelfde. Toen maar Channel 11 naar 13 gebracht, maar ook dat hielp niet. Hij blijft na 1 á 2 uur de verbinding verliezen.
Ik heb mijn oude sitecom (WL527) teruggezet en geen problemen meer.
WL341 heb ik retour gestuurd...

W van Appeldoorn 21-01-2012

Sitecom installatie eenvoudig, ging daarna regelmatig opnieuw verbinden, of viel uit. Het is maar hoe je het bekijkt. Modem even via 192.168.0.1 opgezocht en kannal van standaard 11 op 13 gezet en het probleem was verholpen. Teveel draadloos in de buurt op kanaal 11, dit stoort blijkbaar.

Deays1969 18-11-2011

Heb de sitecom 341 bijna een jaar. Heb slechte ervaring mee. Verbinding valt de hele tijd uit. Je moet elke keer uit stekker halen, ressetten of je laptoop opnieuw starten. Heb 2 telefoons erop aangesloten hetzelfde verhaal. Echt irritant!! Dus opzoek naar een ander.

Jeroen Swets 20-11-2011

Je hebt 10 jaar garantie bij Sitecom. Dit klinkt als een defect dus waarom bel je ze niet?

vwer 21-10-2011

zeer tevreden over het ontvangst!! zeer gemakkelijk te installeren! top!

Archerflynn 31-07-2011

Niet kopen is mijn advies.
In het begin had ik het niet door dat het aan deze router lag. Een paar keer per dag zakte de snelheid in van 22 mb naar nog geen 5 mb. Ik dacht eerst dat het aan mijn provider lag, maar dat is niet zo. Heb een week de router er tussen uit gehad en totaal geen problemen ervaren met het inzakken van de snelheid. Zet de router er tussen en ja hoor, zakt weer terug naar zo'n 5 mb. Een herstart van de router werkt en heb ik een tijd weer 22 mb.
Router er weer een tijd tussenuit gehad, niks aan de hand. Zet de router er weer tussen, jullie raden het al, weer problemen. Helaas was ik de bon kwijt en werd ik niet verder geholpen in de winkel. Heb er nu een Belkin tussen zitten en eindelijk geen problemen.
Ook het bereik viel mij gigantisch tegen van de Sitecom. De router staat in de gang op de trap en op de slaapkamer (slechts de trap op en meteen de eerste deur rechts) al bijna geen bereik meer.
Gezien ik niet de enige ben met dit probleem, hier te lezen, adviseer ik ook om niet deze router te kopen.

Ben M 25-02-2011

Ik heb deze router nu al een hele tijd in gebruik en werkt tot volle tevredenheid er worden regelmatig 2 laptops tegelijk gebruikt een wat oudere Acer waarbij ik als programma om verbinding te maken van de Acer site Intel wireless download en een nieuwe Samsung die zelf verbinding zoekt ik hoef voor beide laptops alleen eenmalig de zoeksleutel welke op de router staat in te vullen en het werkt als een trein.
Zelfs onze oppas kan zo met haar pda simpel verbinding maken, en voor alle duidelijkheid ook boven op de 2e verdieping en in ons tuinhuisje nog uitstekende verbinding.

Herman Engelsman 22-02-2011

De installatie van deze router lijkt veelbelovend: werkt vrijwel meteen "uit de doos". Nadat de router een half uur aan stond, begon de verbinding te haperen. Via de admin functie bleek dat het WAN-IP adres weggevallen was. Op een gegeven moment viel ook de draadloze verbinding met tussenpozen van een minuut uit.

Na retourzenden van de router naar LapTopleader (goede service!) bleek het vervangende exemplaar op dezelfde wijze niet goed te functioneren. Het vermoeden was dat het aan het kabelmodem lag, dat niet op deze hoge snelheid was berekend (analyse van Ziggo).

Na het vervangen van het kabelmodem door een moderner exemplaar bleef het probleem bestaan.

Verdere bestudering van dit probleem leerde dat zelfs met alle netwerkkabels afgekoppeld, na een half uur het blauwe "online" lampje telkens veranderde in geel, wat er volgens mij dan op wijst dat de router aan het herstarten is.

Twee maandagmorgen producten op rij met hetzelfde probleem? Gezien de meldingen van andere gebruikers, lijkt mij dit een structureel probleem van deze SiteCom. Niet kopen dus deze router.

TaxEck 10-02-2011

Ik heb deze router nu ongeveer een jaar in bezit. De installatie verliep vlekkeloos en zonder problemen. Ik heb hem ingesteld met WPA2 en MAC filtering. Zeg maar "dichtgetimmerd". Ook dit verliep zonder problemen, hoewel niet helemaal. Ik kon en kan nog steeds geen MAC adressen toevoegen die niet beginnen met 00. Heel vervelend als je mobiele telefoons en printers, etc. toe wilt voegen.

Maar het grootste probleem ervaar ik met e verbinding. Deze valt door onverklaarbare redenen regelmatig weg. Dit probleem wordt erger naarmate de computer verder van de verbinding af staat. Hoewel dit wegvallen zeer onregelmatig is, is het een straal van 3 meter ongeveer 1x per half uur, maar zodra de afstand meer dan 5 meter wordt neemt de frequentie toe naar ongeveer 1x per 10 minuten.

Ik ben zeker geen leek op het gebied van computers en netwerken en heb m.i. al het mogelijk al geprobeerd om dit op te lossen:
• MAC filtering uitgezet
• WPA2 versleuteling uitgezet, WPS aan , etc.
• Andere computers gebruikt om te verbinden
• Zelfs een andere WLAN kaart (deze keer van Sitecom zelf) gebruikt.

Ik ben hem nu zo zat dat ik een andere router ga aanschaffen.

Mijn advies is om dit apparaat NIET aan te schaffen.

WT van Amstel 06-02-2011

De verbinding is goed tot uitstekend, maar hij gooit het Internet er steeds uit, na ca 5 minuten al. Je blijft resetten. Ook de tweede, zij het steeds na 30 minuten. Ook de helpdesk is fantastisch, maar als het spannend wordt valt hij weg, tot twee maal toe. Alles teruggebracht

perry68 05-11-2010

Heb hem nu een half jaar en de installatie destijds, na het overlijden van mijn vorige router, ging redelijk soepel. Ben geen leek, dus kan niet beoordelen hoe dat is voor mensen die niet zo handig zijn met computers.
Echter na enige tijd wordt de verbinding (zowel vast als wireless) gillend traag en....na een complete reset (30 sec van de stroom af) is dit wel weer oke. Echter is dit weer vrij snel mis.

Heb dus een andere besteld en ga deze maar opsturen ter reparatie want het lijkt mij niet echt goed.

lctinga 03-10-2010

Eenvoudig en snel geinstalleerd via browser, direct alles aan de praat met uitstekend bereik.

Sinds vandaag netwerkadapter WL351 op laptop (had nog 54G !) eveneens zeer snel geinstalleerd en daarmee nu nog beter bereik en supersnelle verbinding !

Overweeg nu om ook netwerk extender aan te schaffen om met hometablet overal in huis te kunnen werken.

Na slechte ervaringen met Linksys en Belkin uitermate tevreden met deze Sitecom producten, voor iedereen een aanrader: uitstekende prijs/prestatie verhouding !!

leow 23-06-2010

Ben tevreden over deze router. Ik heb een 25MB internet verbinding en kan deze op mijn laptop volledig benutten. Ik heb versie V1 001.

Goed:
- goede throughput (>25MB draadloos)
- prima user-interface
- 10 jaar garantie (na kapotte Asus router heb ik hierop gelet)
- prima prijs (39 euro incl opsturen)
- stabiel, alleen af en toe resetten na update van de settings

3 nadeeltjes:
- WL-314 wordt erg warm
- WL-314 moet af en toe (1 op 5) gereset nadat de settings zijn ge-apply-d
- WL-341 heeft beperkte settings maar alles wat je echt nodig hebt zit erop.

Tienray 23-02-2010

Overal superbereik, bg, 1e en 2e etage, buiten. Geen storingen. Prima dus, daar is een router voor. Installatie was niet eenvoudig voor een computerleek net als ik met windows 7.

cuneytkocak 03-02-2010

Ik heb deze router vandaag aangeschaft. Om 19:00 uur begonnen met installatie en om om 19:05 had ik zowel verbinding met mijn laptop als mijn draadloos printer én als mijn mediaplayer!!! Kind kan de was doen! Letterlijk met één druk op de knop had ik verbinding.

Ik heb het getest: In elke ruimte van mijn huis had ik 100% bereik. Zoek niet verder, goedkoper en beter product kan je nergens vinden.

...even afwachten hoe ik er volgende week over denk:)

Roel_en_Jessica 10-01-2010

Ik heb sinds een paar dagen deze draadloze router waar ik tot nu toe zeer tevreden over ben. Voorheen had ik een Linksys BEFSX41 (gedateerd model) maar het verschil merk ik goed. Ik heb twee desktops met een switch en een laptop op deze router aangesloten, maar de snelheid van deze drie PC-s tegelijk is groter dan de enkele PC die ik -voordat ik deze router had- eerst alleen gebruikte.
De installatie is echt supersimpel; hooguit omdat het zo eenvoudig is kun je je nog wel eens vergissen omdat het allemaal zo vanzelfsprekend is. De duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen maar voor de rest ben ik zeer tevreden.

cotr 10-11-2009

Voor ik deze router kocht had ik een Linksys WRT 160N router.Met deze router haalde ik uit mijn Ziggo 50MB abonnement een snelheid van 1,7 MB,terwijl ik bekabeld 5,75 MB haalde.Ik heb toen op aanraden van een Dynabite verkoper de Sitecom 300N x2 geprobeerd en mijn snelheid ging ging omhoog van 1,7 naar 4,3 MB.Ik ben altijd zeer tevreden geweest over Linksys maar in dit geval ligt mijn voorkeur dus duidelijk bij SiteCom.Ik hoop dat er mensen zijn die hier iets aan hebben in de zoektocht naar een draadloze router.