TP-Link RV30 Plus LiDAR-navigatie robotstofzuiger met dweilfunctie + slim automatisch leegstation - Reviews

• Best Reviewed dec 2023
  • Test panel 8.7 dec 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TP-Link RV30 Plus LiDAR-navigatie robotstofzuiger met dweilfunctie + slim automatisch leegstation op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Hans3P 05-12-2023

Deze Robostofzuiger nu enige weken mogen testen. Wat een uitvinding is dit apparaat en nu al spijt dat we er geen eerder aan hebben geschaft. Als je het product uit de verpakking haalt zie je meteen dat het een goed doordacht en degelijk apparaat betreft. Als je het leeg/oplaadstation geplaatst hebt en de Robo is opgeladen, kan ie meteen aan het werk. QR code op de doos scannen en je krijgt een heel handig filmpje met hoe alles werkt en hoe je hem monteert. Het instellen gaat eenvoudig via de Tapo app. De Robo brengt de hele verdieping in kaart via een "verken rondje" en brengt zelf de diverse afzonderlijke ruimtes in kaart. Hierin kun je ook verboden zone's aangeven waar bijvoorbeeld veel kabels onder een kastje liggen, Het schoonmaken zelf kun je met dagelijkse schema's uit laten voeren op de dagen en tijdstippen die je het beste uitkomen. Zowel zuig als dweil resultaat is uitstekend.

Pluspunten

• Schoonmaak resultaat
  • Acceptabel geluidsniveau
  • Degelijkheid

Minpunten

• Geen bijpassend reinigingsmiddel te vinden
  • Kleine watertank

AVT 04-12-2023

Tapo RV30 Review: Prima Stofzuiger met Slimme Technologie

Ik heb onlangs de Tapo RV30 getest en ben over het algemeen zeer tevreden. Deze stofzuiger maakt gebruik van geavanceerde technologieën om de ruimte effectief te scannen, en dit vertaalt zich naar een efficiënte reinigingservaring.

Een van de opvallende kenmerken van de Tapo RV30 is de automatische aanpassing van de zuigkracht. Deze functie past de zuigkracht automatisch aan op basis van de gedetecteerde vuilgraad, wat resulteert in een doeltreffende schoonmaak zonder onnodig energieverbruik. Ik heb gemerkt dat dit bijdraagt aan een grondige reiniging, zelfs in hoeken en kieren.

De automatische programma's van de stofzuiger werken eveneens uitstekend. Ze bieden handige voorgeprogrammeerde reinigingscycli die het gemakkelijk maken om de stofzuiger in te stellen en te laten werken zonder constant toezicht. Dit is vooral handig voor mensen met een drukke levensstijl.

Hoewel de dweilfunctie van de Tapo RV30 over het algemeen acceptabel is, zou ik deze stofzuiger niet specifiek aanbevelen vanwege het dweilen. Het presteert naar behoren, maar het is niet het sterkste punt van dit apparaat. Als je op zoek bent naar een stofzuiger met een geavanceerde dweilfunctie, zijn er wellicht andere modellen die meer geschikt zijn.

Over het geheel genomen ben ik tevreden met de prestaties van de Tapo RV30. De combinatie van geavanceerde technologieën, automatische functies en betrouwbare zuigkracht maken het een prima keuze voor wie op zoek is naar een efficiënte en gebruiksvriendelijke stofzuiger.

Pluspunten

• Lidar Tech
  • Automatisch legen
  • App werkt goed

Minpunten

• Enigszins luid, maar niet echt een minpunt

b**********@h********** 02-12-2023

Hele fijne robot stofzuiger in zijn prijsklasse

In het kort: Prima stofzuiger in zijn klasse!

De afgelopen weken heb ik deze robotzuiger uitvoerig kunnen testen. Het is een fijn hulpje in de huishouding en het fijnste is dat er eindelijk eens wat vaker onder de bank stof gevangen wordt. Het is een best plat apparaat waardoor hij denk ik wel onder de meeste banken en bedden zijn weg kan vinden.

De bijbehorende app was in het begin even wat onhandig/onwennig maar als je het eenmaal door hebt prima te gebruiken. Ook slim om te doen is meteen in de instellingen het volume wat lager te zetten (heb hem nu op 30 staan) en de taal op Nederlands. Zonder taalinstelling komen er alleen wat piepjes maar geen gesproken berichten.

Na het uitpakken zet je hem aan en de pret kan beginnen. In het begin is het net als een puppy die voor het eerst rond gaat kijken. Je ziet de kaart opbouwen in de app en na een eerste verkenningsronde kun het werk beginnen. Tenminste, als je huis er geschikt voor is. Dit is denk ik wel met alle vergelijkbare robotzuigers in deze klasse het geval, je moet met een aantal zaken rekening houden:
- geen kabels op de vloer: hier kan hij vrij snel op vastlopen.
- geen kleine dingen op de vloer: die worden aan de kant geduwd of hij loopt er op vast.
- meubels met een stalen frame vind hij niet echt leuk (net als een wasrek waarbij de poot de volledige grond bedekt: hier gaat hij overheen liggen te schuren maar loopt niet vast, gewoon irritant.

Als hij zijn ronde heeft gemaakt gaat hij terug naar het laadstation en maakt zichzelf leeg. Dat maakt wel even wat meer geluid. Met het normale zuigen zit het volume zo rond de 63 dB, vergelijkbaar met een normaal gesprek. Op het moment dat hij zichzelf gaat leegmaken loopt het volume op naar zo'n 74 dB voor ongeveer 30 seconden.
Na het zuigen natuurlijk ook benieuwd naar de dweil capaciteiten. Het plaatsen van de dweil op de bak vind ik nog wel een beetje een dingetje. Het gaat niet heel soepel. Wellicht veranderd dat na verloop van tijd als het wat vaker is gedaan. Het dweilen op zich is wat je denk ik kunt verwachten in deze prijsklasse. In feite wordt er een nat doekje onder het apparaat geplaatst en meegesleept. Hierdoor haal je wat meer stof weg dan alleen met zuigen, maar echt dweilen zou ik het niet willen noemen. Ik gebruik dit alleen op de bovenverdieping waar we eigenlijk niet met schoenen aan komen en dan werkt het prima. Daar wordt het gewoon niet echt vies.
Over bovenverdieping gesproken. Het apparaat kan 3 kaarten maken en wisselt probleemloos tussen de kaarten. Je zet hem op de bovenverdieping neer en start hem waardoor hij eerst een rondje maakt om te bepalen waar hij zit en je ziet vervolgens in de app dat de kaart gewisseld wordt.
In de app kun je ook het apparaat leuk volgen. Je krijgt een kaart van je woning en vervolgens zie je waar hij wel en niet geweest is. Daarna kun je kijken of je toch wat meubels een beetje moet verzetten om hem net iets meer ruimte te geven overal bij te komen. De ruimtes werden in mijn geval ook prima herkent en heb niet heel veel moeten aanpassen om het kloppend te maken.

De app geeft je ook de mogelijkheid om schema's te maken. Zo kun je per ruimte instellen wat er moeten gebeuren (alleen zuigen en/of dweilen) en de volgorde. Je kunt een schema maken voor 's nachts of overdag als je er niet bent een rondje te maken.
Ook kun je in de app spot-cleaning doen en dat werkt op zich vrij makkelijk door op de kaart aan te geven waar hij moet reinigen. Nu moet je wel goed genoeg je huis kennen om dit goed te kunnen doen, het is een beetje gokken.

De integratie met de Google Assistent vind ik een beetje ondermaats. Je kunt hem starten en lokaliseren, maar niet zeggen welke ruimte hij moet reinigen bijvoorbeeld.

Overall kan ik niet anders zeggen dan dat het een prima apparaat is in zijn prijsklasse. Je kunt hem uiteraard niet vergelijken met de duurdere modellen. Voldoende zuigkwaliteit en (na een tijdje wennen) handig app. Wellicht toch een kritische kanttekening: de zijborstel zorgt er af en toe voor dat kleine dingen zoals broodkruimels of hagelslag wordt weggeveegd ipv opgezogen. Als je hem een dubbele ronde laat maken is mijn ervaring dat het toch wel goed komt.

Pluspunten

• Prima zuigkracht
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding
  • Het volume is acceptabel (rond de 63 dB)
  • Prima ontwerp

Minpunten

• Object detectie kan beter
  • Google Assistent is beperkt
  • Website belooft teveel
  • Dweil resultaat valt tegen

Samantha N 29-11-2023

Ideal toevoeging aan een smarthome

Ik mocht deze stofzuiger 2 weken testen en wat ben ik blij mee. Toen ik begon met de doos uitpakken was ik bang dat het ingewikkeld zou zijn maar het was heel duidelijk geschreven. Er is een extra borstel en filter en nog een stofzuigerzak. Met de app is alles makkelijk te bedienen. Je kan routines instellen bvd schoonmaken om 10uur sochtends als je aan het werk ben. Je kan ook vanuit werk het aanzetten of boven op de apparaat is er ook knopen om aan te doen. De spraakbediening met Google ging even stroef maar eenmaal goed in de settings te kijken was alles geregeld en kan ik daar ook nu opdracht geven om te schoonmaken. Wij hebben ons stofzuiger "dobby" genoemd. Dus nu hoef ik maar te zeggen dobby clean en gaat het gelijk werken. Het heeft goede sensoren waardoor het de verschil ziet tussen tegels en vloerkleed en op tapijt gaat het harder zuigen. De lidar system werkt super goed helaas steekt het een beetje uit boven op waardoor het niet onder ons bank past vanaf de vloerkleed kant maar wel aan de zijkant van de tegels. Ik heb maps gemaakt van alle 3 verdiepingen gemaakt en dan zet ik het op de gewenste verdieping en zet het aan met de goede map. Wel op het eind blijft het even zoeken naar zijn docking station op de begane grond maar dat lukt niet natuurlijk ivm de trap. Dan krijg je een melding in de app en kan je het weer beneden zetten. De accu gaat lang mee. Heb de beneden en slaapkamers allemaal kunnen schoonmaken voordat het weer op de oplader moest. De enige nadeel ik kan vinden is de mop functie. Er staat dat andere merken schoonmaakmiddelen niet aangeraden zijn en ik kon de tapo middelen niet vinden om te bestellen. Dus uiteindelijk alleen getest met water. De no mop zone werkt nauwkeurig en daardoor kan ik de keuken en woonkamer stofzuigen en de vloerkleed wordt dan niet gedweild. Het gaat rondom obstakels zonder enige moeite en doet circles rondom ons katten als ze in de weg blijft liggen. Ik vind ook de automatische leegmaken ook geniaal. Want ik weet zeker dat ik zou vergeten na iedere schoonmaakbeurt het leeg te maken. Nu doet hij het zelf en heb ik niets te denken aan voor ongeveer 70 dagen. Qua geluid vind ik het niet meer herrie maken dan een gemiddelde stofzuiger.

Pluspunten

• Verschillende maps gebruiken
  • Automatisch leeg maken
  • Meldingen in de app als het klaar is

Minpunten

• Dweilen zonder tapo schoonmaakmiddel

m***@b************ 29-11-2023

krachtige robot maar amper smarthome integratie

Laat ik beginnen met een korte samenvatting en toelichting over de titel.
Deze robot zuiger voldoet zeker aan mijn verwachtingen die ik had van aan apparaat als deze .
Als je een krachtige robotstofzuiger wilt voor dagelijkse schoonmaak, die zichzelf kan legen na een schoonmaakbeurt, dan is de TP-Link Tapo RV30 Plus een echte aanrader.
Het is ook een handige dweilrobot voor lichtere klussen.
Zoek je echter integratie met een platform voor domotica dan zou ik absoluut een ander apparaat zoeken.

Een aantal punten uitgelicht:

Zuigkracht:

Ik ben onder de indruk hoe goed de RV30 kan stofzuigen. Daarnaast kun je kiezen uit vier zuigniveaus en je kunt in de app instellen dat elke kamer maximaal drie keer moet worden gestofzuigd. Voor mijn huis met een mix van harde vloeren en tapijt (plus een vloerkleed) was het voldoende om de stofzuiger in de standaardmodus te laten staan, omdat de RV30 automatisch de zuigkracht verhoogt als hij merkt dat hij op een tapijt of vloerkleed staat. Als je niet zo onder de indruk bent van de standaardmodus, kun je je stofzuigroutine altijd instellen op Turbo via de app.

Dweilen:

Dweilen is echt een stuk eenvoudiger. Hoewel hij drie verschillende waterniveaus kan uitpompen wanneer je de dweilplaat bevestigt, is zelfs de maximale uitvoer niet genoeg om opgedroogd, aangekoekt vuil en vlekken op te ruimen. De dweil word meegetrokken en roteert of beweegt verder niet.

De smart home integratie en spraakbediening met Google Assistant, Alexa en gebruik van de Tapo App:
Die had ik in de titel al aangestipt en ga in splitsen
De spraakbediening met Google en ook Siri vind ik ver ondermaats google kan alleen alle ruimtes laten zuigen en dat vind ik echt een gemiste kans. Ook mis ik Matter ondersteuning en de mogelijkheid om een domotica platform als Home Assistant te koppelen.

Als we het over de Tapo App zelf hebben:
Na even zoeken en ontdekken viel de hoeveel controle die app op zich biedt mij echt wel op. Van niet-dweilen zones tot aangepaste schoonmaakroutines, de Tapo app is uitstekend en de robot volgt alle instructies perfect op.
Als je gemengde vloertypes hebt - zowel harde vloeren als tapijt - kun je dweilvrije zones instellen en de RV30 zal die zone niet eens betreden om te stofzuigen als de dweilplaat nog bevestigd is. Hiervoor moet je de plaat later verwijderen en de machine een extra opdracht geven. Je kunt een ruimte tot drie keer stofzuigen, wat betekent dat je bijna altijd een schone vloer hebt als hij klaar is.

Maken van verschillende kaarten en instellingen per ruimte
Ik heb de RV30 meer dan eens gereset om hem op een andere plaats neer te zetten en dat resulteerde in het opnieuw in kaart brengen van de ruimte(s)
Je start de app gewoon volgt de instructies en de RV30 maakt opmerkelijk snel een nauwkeurige kaart van je huis. Er wordt niet gezogen of gedweild tijdens het initiële karteringsproces, de eerste keer maakte ik mij al zorgen dat de bot niet dicht langs muren of meubels gaat. Het in kaart brengen op de RV30 gebeurt wat ik begreep op verschillende manieren, wat resulteert in een zeer nauwkeurige kaart die je later weer gemakkelijk kan bewerken in de app. Je kunt kamers die de bot heeft gemaakt opsplitsen of samenvoegen en er namen aan geven - dit kun je op elk moment doen nadat je de RV30 in gebruik hebt genomen. Belangrijk is dat je meerdere plattegronden kunt opslaan, wat handig is als je meerdere verdiepingen wilt bestrijken .

De obstakeldetectie
Tijdens de testperiode is de RV30 een paar keer vast gelopen, een keer bij een tapijt en een aantal heer bij een tafel of verwarming, deze werd net niet goed gezien of in kaart gebracht, waardoor de bot berekende er onderdoor te kunnen gaan. Dit uiteindelijk in de App weer op kunnen lossen door wat virtuele barrières te plaatsen

De zone reiniging
De zone reiniging werkt uitstekend, wat ik wel mis is dat ik een spot reiniging zoals dat in de app heet niet kan opslaan, maar deze functie is wel super handig als je wat vuile plekken in huis hebt en de bot alleen daar naartoe wilt sturen.

Het Nederlands spraakpakket
Mij Engels is prima, maar het Nederlandse taalpakket kan je via de app downloaden en installeren. Deze werkt prime.
Jammer als je alleen een keuze maakt en je bedenkt dat de bot eerst het hele verhaal afspeelt van de eerste keuze en dan pas start met het benoemen van de actie van de 2e keuze.

Pluspunten

• zuigkracht
  • complete app
  • automatisch legen van vuilopvangbak
  • Gedetailleerd in kaart brengen ruimte

Minpunten

• dweilfuntie heel basic
  • integratie met domotica platform

j***********@g******** 29-11-2023

Fijne robotstofzuiger

Sinds enkele weken gebruik ik nu deze TP-link TAPO robotstofzuiger. Ik ben al bekend met andere producten van TP-link, waardoor de TAPO-app mij niet vreemd is. Het toevoegen van de stofzuiger gaat zonder veel moeite. Hierna maakt die direct een rondje door de kamer om een kaart te maken. Het is leuk om te zien hoe zo’n kaart wordt samengesteld. Na dit rondje (hij gaat langs alle muren van je ruimte tot alles in kaart is gebracht) heb je een leuke plattegrond van je woning. Je kan hier muren in trekken, verboden (dweil)zones maken, ruimtes samenvoegen of juist splitsen, om het helemaal naar je hand te zetten. Ik raad aan de eerste schoonmaakrondjes in de buurt van de zuiger te blijven. De eerste keren liep die een paar keer vast of raakte verdwaald, maar hij leert snel waar de obstakels, muren en kasten staan, en werkt na 1 week eigenlijk autonoom volgens het ingestelde schema.

Zodra je de dweil hebt bevestigd gaat die niet meer langs verboden dweilzones en zuigt en dweilt die alles waar die komt. Het zuigreseltaat is zeer netjes. Het dweilresultaat kan beter gezien die vlekken niet echt wegpoetst. Natte poten van dieren verdwijnen gewoon, maar kleine koffie of morsvlekjes waar iets beter op gepoetst moet worden blijven achter.

Ik kan het zuigen zeker niet stil noemen, maar ik wordt er ’s nachts niet wakker van (ookal is die iets hoorbaar als ik boven ben en de deuren dichtzitten. Wij laten hem om de dag een keer zuigen, en 2x per week dweilen. Je kan hem tot drie rondjes achter elkaar laten doen in een schema. Wij laten hem standaard 2 rondes doen, gezien die dan eerst de ruimte horizontaal doet, en daarna verticaal. Dit is best slim bedacht. Onze woonkamer met keuken en eetgedeelte is ongeveer 35 vierkante meter. Dit trekt de batterij met gemak om 2x rond te rijden met maximum zuigkracht.

Ook de zonereiniging is ideaal. Je trekt wat vierkanten en op deze plekken komt de rootstofzuiger schoonmaken. Ideaal als er op sommige plekken even wat extra poetswerk nodig is. Wij hebben een eengezinswoning, dus 2x per week zetten we hem boven neer. Hij herkent dan zelf dat hij in een andere ruimte is, en schakelt over naar de andere kaart (indien bekend).

Via de TAPO app is de stofzuiger te koppelen aan google, zodat je aan je telefoon of speaker kan vragen om schoon te maken. Dit is wel beperkt tot 1 modus, namelijk ‘alles reinigen’. Wij gebruiken dit in principe niet heel veel. Ook praat de stofzuiger bij start en einde van het programma, en als je de stof/waterbak verwijderd. Dit volume is standaard ingesteld op heel hard, en hebben we teruggezet naar 20%, wat nog prima verstaanbaar is.

Pluspunten

• Goed zuigresultaat
  • Werkt autonoom

Minpunten

• Dweilen kan beter

Manon 29-11-2023

Een welkome hulp in huis

Deze robotstofzuiger overtreft al onze verwachtingen. TP-Link staat bekend om onder andere zijn routers en acces points maar robotstofzuigers maken kunnen ze ook erg goed. De Stofzuiger doet goed zijn werk en maakt ook daadwerkelijk goed schoon. Het dweilen is een leuk maar voegt naar onze mening niet veel toe gezien veel stukken overgeslagen worden door de dunne dweildoek. De stofzuiger kan zelf de verdiepingen (meerdere ja) en ruimtes inscannen. Zet je de stofzuiger op een andere verdieping dan detecteert hij dit zelf en doet z'n ding. Is hij klaar dan gaat hij terug naar zijn dockingstation (mits op dezelfde verdieping). Kan hij deze niet vinden dan stopt hij waar hij gestart is. Het legen van de de stofzuiger is wel een luide actie maar dan is de stofzuiger ook daadwerkelijk leeg. Het gebruiksgemak via de app is ook noemenswaardig en werkt erg goed. De rapporten zijn helder en de robot is goed in te stellen wanneer een zone bijvoorbeeld niet gestofzuigd dient te worden. Kortom; een aanrader en een goede hulp in huis!

Pluspunten

• App
  • Werkt goed

Minpunten

• Dweilfunctie

m***********@h********* 28-11-2023
Mocht de robotstofzuiger testen en wat ben ik verrast! De Tapo is makkelijk te installeren en de app is overzichtelijk. Wat is de robot stil in gebruik en hij gaat snel door het huis heen zonder overal tegenaan te botsen. De Tapo maakt prima schoon maar gek genoeg pakt hij 1 punt nooit mee langs de kant en daar licht altijd iets vuil. Het automatisch legen is ook super, nooit meer zelf te legen en dan evengoed weer troep achterlaten. Het legen geeft wel een hoop herrie maar duurt maar kort. De zuigkracht is goed en op mijn kleed heeft de Tapo een powerstand om extra te zuigen, ideaal!!!!

Dweilfunctie heb ik eenmaal gebruikt en is prima maar mijn kleed kreeg ook gelijk een sopbeurt, daar maakt hij geen onderscheid in.

Loop niet snel vast maar wanneer de robot vastloopt dan komt hij niet snel los helaas.

Mulder 28-11-2023

Handige robotstofzuiger voor dagelijkse reiniging

Wij gebruiken deze robotstofzuiger/dweil nu een aantal weken en zijn er tevreden mee, met de kanttekening dat een normale stofzuiger noodzakelijk blijft.

De robotstofzuiger was simpel gebruiksklaar te maken. Het gebruik van de app wijst ook voor zich. Binnen een paar minuten ben je ready to go. Eerst maakt hij een overzicht van de kamers en daarna start het reinigen. De robot is erg secuur en slaat geen plekje over. Ook kan hij over lage randjes heen en kan hij obstakels vooraf goed inschatten. Wel worden grotere vuiltjes niet opgezogen en worden hoekjes, waar hij niet in kan, overgeslagen. Daar is de andere stofzuiger voor nodig. Het neemt niet weg dat deze robot erg handig is voor de dagelijkse reiniging. Je zet hem aan en je kan zelf aan het werk. Of je plant een reiniging later op de dag. Je kan ook bepaalde zones aanwijzen waar de stofzuiger dan zelf heen rolt. Het gemak en de nauwkeurigheid zijn grote voordelen. Het is een slim ding! Software werkt perfect.

De dweilfunctie start wanneer je de "mop" in het apparaat klikt. Bij ons werkt het niet optimaal omdat ons kleed erg laag is en hij dit voor een vloer aanziet :-) ons kleed wordt dus ook gedweild. Technisch gezien werkt dit ook prima en is het een leuke toevoeging.

Al met al zijn wij zeker tevreden en kunnen wij het zeker aanraden.

Pluspunten

• Software
  • Kwaliteit
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Groot design
  • Grof vuil wordt niet opgezogen

Sergej Lojko 26-11-2023

Fijne stille kracht voor erbij

Ik heb deze robot een aantal weken mogen testen. Ik was op zoek naar een makkelijke manier om mijn huis schoon te houden. Na een paar weken gebruik kan ik zeggen dat ik erg tevreden ben met deze robotstofzuiger.

Ten eerste, de robotstofzuiger brengt de ruimte nauwkeurig in kaart, zodat hij weet waar hij moet schoonmaken. Hij is ook relatief stil, je kan hem dus de keuken laten zuigen terwijl je in de woonkamer zit. Hij maakt goed schoon, hij zuigt al het stof en de haren op, ook in de hoeken en onder de meubels. Hij heeft ook een dweilfunctie, die ik kan gebruiken om de vloer extra fris te maken.

Ten tweede, de robotstofzuiger heeft veel handige functies die ik kan instellen via de app. De app is duidelijk en overzichtelijk, en ik kan alles makkelijk aanpassen. Ik kan bijvoorbeeld zones aangeven waar hij niet mag dweilen, zoals bij mijn tapijt of houten vloer. Ik kan ook virtuele muren en zones tekenen waar hij niet mag komen, zoals bij de trap of de kattenbak. Ik kan ook de reinigingsvolgorde van de ruimtes aanpassen, zodat hij bijvoorbeeld eerst de woonkamer doet en dan de keuken. Ik kan ook per ruimte de instellingen voor zuigen en water aanpassen, zodat hij bijvoorbeeld in de badkamer meer water gebruikt dan in de slaapkamer.

Ten derde, de robotstofzuiger heeft een automatisch legen functie, die ik erg handig vind. Hij gaat na elke schoonmaakbeurt terug naar het basisstation, waar hij zijn stofbakje leegt. Zo hoef ik niet steeds het stofbakje te legen, en kan ik de robotstofzuiger langer gebruiken zonder onderhoud. Het basisstation heeft ook een grote opvangzak, die ik maar eens in de zoveel tijd hoef te legen.

Er zijn ook een paar minpunten aan deze robotstofzuiger, die ik wel moet vermelden. Hij vraagt in iedere kaart naar het basisstation, wat soms irritant is. Hij kan dus wel functioneren op een andere verdieping, maar gaat proberen de basisstation te zoeken zodra hij klaar is met schoonmaken. Hij komt ook soms niet over drempels van 2 cm heen, dus ik moet hem af en toe helpen. Het dweilen is ook leuk voor erbij, maar het is niet hetzelfde als zelf dweilen. Het wordt niet zo schoon als zelf doen, maar frist het wel op.

Al met al, vind ik deze robotstofzuiger een goede koop. Hij heeft veel pluspunten, die opwegen tegen de minpunten. Hij maakt mijn huis schoon en fris, en hij bespaart me veel tijd en moeite. Ik zou deze robotstofzuiger zeker aanraden aan iedereen die op zoek is naar een slimme en handige hulp in het huishouden.

Pluspunten

• Nauwkeurig ruimte in kaart brengen
  • Relatief stil
  • Maakt goed schoon
  • App is duidelijk en overzichtelijk
  • Virtuele zones tekenen waar hij niet mag komen

Minpunten

• Komt soms niet over drempels van 2cm heen
  • Vraagt in iedere kaart naar basisstation
  • Dweilen is leuk voor erbij, niet schoon genoeg

Rickert1993 22-11-2023

Stofzuiger met makkelijke bediening

Deze stofzuiger ziet er niet alleen goed uit, maar werkt ook erg prettig, nauwkeurig en stil.

De installatie is super makkelijk, dockingstation naarzetten, stekker erin, robot aanzetten en neerzetten.
vervolgens doen wat de app aangeeft en binnen 5 minuten maakt de robot zijn rondje om de ruimte te verkennen.

Door een gevoelig bumper en de radar weet de robot waar hij wel en niet kan komen en waar obstakels zijn wie de radar net niet kunnen zien.

Daarna gaat hij heel precies te werk, alle randjes en in een zigzag patroon door het huis heen.
Dit doet hij overigens vrij stil!

zuigkracht is perfect, er blijft geen korreltje zand liggen.
Een groot minpunt is de borstel aan de onderkant, althans, de haren die er omheen wikkelen.

Nadat hij klaar is en terug is gekeerd naar het station, wordt hij daar geleegd, dit gebeurt met wat meer herrie, maar dat is maar van korte duur.

Mijn woonkamer is 25 vierkante meter en daar heeft hij 25 minuten over gedaan en dat heeft hem 12% van zijn batterij gekost, de accuduur is dus ook heel goed te noemen.

Ook kun je in de app, op een plattegrond, aangeven waar de robot niet mag komen en hier geeft hij heel precies gehoor aan.
Ook de plekken waar hij niet mag of hoeft te dweilen kun je op diezelfde plattegrond aangeven.

Pluspunten

• nauwkeurig
  • stil

Minpunten

• haren in de draaiende delen

Mandy441 20-11-2023

Blijvende hulp in het huishouden

Wij zochten een perfecte huishoudelijke hulp, een robotstofzuiger die niet alleen geschikt was voor diverse vloertypen, maar voor een huis met huisdieren. De Tapo RV30 Plus heeft zich bewezen als een goede keuze, en hier is waarom:

De zuigkracht van de Tapo RV30 Plus is verbazingwekkend. Met vloertypes variërend van pvc en laminaat tot tegels en een laagpolig kleed, heeft deze stofzuiger geen moeite om elk oppervlak schoon te maken. De zichtbare stofzuig strepen op het kleed na gebruik hadden we niet verwacht. Bovendien is de geluidsproductie tijdens normaal gebruik acceptabel, maar het legen van het stofreservoir is wel erg luid. Onze hond accepteer de stofzuiger wel.

De bijbehorende app voor de Tapo RV30 Plus is gebruiksvriendelijk. Het begeleidt gebruikers moeiteloos door de installatiestappen en biedt handige functies. Van het creëren van meerdere kaarten (ideaal voor huizen met meerdere etages) tot het instellen van specifieke zones en het bepalen van de reinigingsintensiteit. Ook het aanpassen van kaarten bij veranderingen in de omgeving maakt het een slim apparaat.

De Tapo RV30 Plus volgt een reinigingsroute, waarbij het eerst de randen langs gaat en vervolgens systematisch zigzaggend de ruimte doorkruist. Zelfs bij handmatige verplaatsingen weet het apparaat waar hij is. Het vermijdt botsingen, gaat moeiteloos over lage drempels en heeft een slimme 'ontsnappingsfunctie' als het klem komt te zitten. Elke nieuwe reiniging probeert ie te optimaliseren, voor 25 vierkante meter is het ongeveer ook 25 minuten bezig. Het is leuk om in de app een overzicht te zien.
Verder is het onderhoud makkelijk, maar niet nul. De borstel is eenvoudig te demonteren voor het verwijderen van lange haren, zonder gedoe met schroeven. De zelfreinigende functie maakt het ideaal. Echter, het viel op dat de stofzuigerzakken relatief prijzig zijn volgens online bronnen.
De spraakfunctie werkt naar behoren, maar we hebben ervoor gekozen deze uit te schakelen vanwege de luidheid.
Samenvattend, de Tapo RV30 Plus Robotstofzuiger heeft zich bewezen als een slimme, veelzijdige hulpje in ons huishouden. Met indrukwekkende zuigkracht, app-bediening en slim reinigingsgedrag, biedt deze stofzuiger een hoog niveau van prestaties en gebruiksgemak. Hoewel er enkele kleine aandachtspunten zijn, zoals de prijs van stofzuigerzakken, onderhoud en het geluid, is het voor ons een blijvertje.

Pluspunten

• gemak
  • prestatie
  • app

Minpunten

• geluid
  • aanschaf stofzuigerzakken

Chris 17-11-2023

Het genoegen om de TAPO RV30 Plus robotstofzuiger te testen heeft mijn verwachtingen overtroffen. De installatie is moeiteloos en het gebruiksgemak is indrukwekkend. De app biedt een scala aan aanpassingsmogelijkheden, waardoor je de reinigingsroutine eenvoudig kunt personaliseren.

Wat betreft zuigkracht presteert de RV30 Plus uitstekend, en het past zich naadloos aan verschillende oppervlakken aan, waaronder tapijt. De smart home integratie met Google Assistant, Alexa en de Tapo App is naadloos, waardoor de bediening uiterst handig is, zelfs met spraakopdrachten.

De mogelijkheid om verschillende kaarten te maken en schema's in te stellen per ruimte via de app is een handige functie die de efficiëntie vergroot. De obstakeldetectie werkt betrouwbaar en voorkomt onnodige botsingen, terwijl de zone reinigingsoptie een welkome toevoeging is.

Met extra functies via de app, zoals het Nederlandse spraakpakket, biedt de TAPO RV30 Plus een complete en geavanceerde reinigingservaring. Een absolute aanrader voor wie op zoek is naar een geavanceerde en gebruiksvriendelijke robotstofzuiger.

Pluspunten

• Snel
  • Compact
  • Automatisch legen

Minpunten

• Af en toe herrie

Rene112 15-11-2023

Je nieuwe huisvriend

De beste vriend voorin huis. Snel geïnstalleerd en hij maakt goed schoon, ideaal voor een druk gezin. Zowel nat met een dweil als droog via de stofzuiger. Wat wil je nog meer.

Pluspunten

• Snel geïnstalleerd
  • Krachtig
  • Maakt goed schoon