De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 47 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG AR61UD1UG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,1

r**t@h**l.com 18-09-2023

Stille krachtige robot stofzuiger

Geschreven voor: AEG AR61UD1UG

Het is een bijzonder stille robot stofzuiger met een sterke zuigkracht, ook voor klein vuil als zand en haren. Hij gaat erg zorgvuldig het huis door. En doordat hij plat is inc docking station goed weg te werken onder een kastje of bank.
Raakt wel eenvoudig in kabels verstrikt of haalt deze onder kastjes vandaan dus zorg er wel goed voor dat deze goed vastliggen.

Pluspunten

• Stil
  • Krachtig

Minpunten

• Verstrikt snel

l**n@h**l.com 05-09-2023

AEG it is!

Geschreven voor: AEG AR61UD1UG

Als eigenaar van de AEG AR61UD1UG robotstofzuiger ben ik onder de indruk van verschillende aspecten van dit apparaat. Ten eerste biedt het krachtige prestaties, waardoor het effectief stof, vuil en dierenharen kan verwijderen van mijn harde vloeren. Het slimme navigatiesysteem is ook handig gebleken, omdat het de robot in staat stelt om obstakels te detecteren en zich aan te passen aan verschillende kamers in mijn huis. Bovendien heeft de stofzuiger een indrukwekkend lange batterijduur, wat betekent dat hij grote ruimtes kan schoonmaken zonder vaak te moeten worden opgeladen. Ik kan ook programmeerbare schema's instellen, zodat mijn huis schoon is wanneer ik thuiskom. En de stille werking van de robot is een groot voordeel, vooral omdat ik hem 's nachts kan laten werken zonder anderen te storen. Het onderhoud van de robot is ook eenvoudig, met verwisselbare borstels en filters die gemakkelijk schoon te maken en te vervangen zijn.

Natuurlijk zijn er ook enkele nadelen om in gedachten te houden. De prijs van de AEG AR61UD1UG kan voor sommige mensen buiten hun budget vallen, wat een belangrijk nadeel is. Bovendien merkte ik dat de robotstofzuiger beperkte functionaliteit heeft op tapijten, vooral op diepere tapijten en hoogpolige tapijten, waar hij moeite heeft om grondig schoon te maken. Een ander nadeel is het ontbreken van een automatisch vuilnisbak leegmaaksysteem, wat betekent dat ik de stofopvangbak regelmatig moet legen.

Ondanks deze nadelen ben ik over het algemeen tevreden met mijn AEG AR61UD1UG robotstofzuiger. Het heeft mijn dagelijkse schoonmaaktaken aanzienlijk vereenvoudigd en mijn vloeren schoon en fris gehouden.

Pluspunten

• krachtige prestaties
  • effectief

Minpunten

• prijs
  • lastig met tapijt

m****************@h********** 02-09-2023

Doet zijn werk, ook onder de salontafel en de kast

Geschreven voor: AEG AR61UD1UG

Omdat stofzuigen nou bepaald niet mijn favoriete klusje is om na een werkdag nog te doen kwam deze teststofzuiger van AEG als geroepen.
Hij kan alleen stofzuigen, en niet dweilen, maar dat hoeft van ons ook niet.
Het is een mooie stofzuiger, en ook lekker laag zodat hij ook onder de kasten en salontafel kan stofzuigen.
Een nadeel is wel dat het geen "slimme" stofzuiger is, hij onthoudt geen obstakels en ziet elke schoonmaakbeurt als nieuwe ruimte, maar ja, zelf ben ik ook niet slimmer.
De app is erg handig, ik hou er van om als ik aan het werk ben ook de stofzuiger aan te zetten, heerlijk multitasken.

Pluspunten

• laag, kan makkelijk onder de kast
  • app is gebruiksvriendelijk

Minpunten

• geen slim apparaat, onthoudt geen obstakels
  • kan niet dweilen

Annemarieke 30-08-2023

Maakt erg goed schoon en is stil van geluid

Geschreven voor: AEG AR61UD1UG

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik al een robotstofzuiger via de reviewclub mogen testen, geweldig ding alleen het geluid was echt hard. 2 weken geleden de nieuwe robotstofzuiger van AEG mogen testen en zag al dat dit geluid minder hard is dus kon ik uiteraard niet wachten tot hij binnenkwam. Het apparaat ziet er mooi uit, voordeel dat hij laag is zodat hij gemakkelijk onder een kast of bank gezet kan worden en zo niet in het zicht staat, of in mijn geval ver weg van onze dreumes tweeling die het anders als speelgoed zien. Meteen uitgepakt en aangezet, heerlijk dat stille geluid, en hij maakt ook nog eens goed schoon! Te mooi om waar te zijn? Ja na 2 weken testen helaas ook minpunten ontdekt. De robotstofzuiger onthoud niet waar hij al is geweest, dit had ik van te voren gelezen maar niet bij stil gestaan dat als hij een keer op een snoer vast loopt hij dus meteen stopt, blijft staan en je helemaal opnieuw kan beginnen want je kan ook geen zones aanwijzen in de app wat je schoon wilt hebben. Nu met deze batterij kan hij nog de hele beneden verdieping schoonmaken, maar wat als de batterij straks minder goed is? Dan heb je altijd een stuk wat nooit schoongemaakt wordt. Hij botst ook serieus overal tegenaan, en blijft dit doen. De app is net zoals de andere robot stofzuiger ideaal. Zo kan je als je op je werk zit en vergeten bent de stofzuiger aan te zetten toch instellen dat hij gaat schoonmaken, zodat je in een schoon huis thuis komt uit het werk (moet je vloer alleen wel leeg zijn anders kan het zijn dat hij ergens op is vastgelopen) ook kan je via de app een schema instellen welke momenten hij sowieso moet schoonmaken, hij maakt hij iedere nacht schoon!

Pluspunten

• Geluid, erg stil
  • Maakt erg goed schoon

Minpunten

• Botst overal tegenaan
  • Loopt vaak vast, op een snoer bijvoorbeeld
  • Na vastlopen begint het hele proces opnieuw

MarkGering 28-08-2023

Teleurstelling

Geschreven voor: AEG AR61UD1UG

Niet exact wat ik van een robotstofzuiger van het merk AEG verwacht had.

De app en alle functionaliteiten werken naar behoren. Al vind ik het wel wat basic. Zo heeft de stofzuiger in deze klasse geen dweilfunctie en ook niet de optie om aan te geven welke kamers schoongemaakt moeten worden.

Het design is het grootste pluspunt. Het apparaat staat mooi in elke kamer en is niet storend.

Grootste minpunt is de oriëntatie van de robotstofzuiger. Het stoot zich meermaals tegen elk object aan en komt hierdoor ook makkelijk vast te zitten in kleine ruimtes, onder stoelen en tafels en bij onevenheden op de vloer. Daarbij moet je denken van laminaat naar tapijt. Waarbij het eigenlijk ook niet praktisch is om als je even niet thuis bent via de app de stofzuiger aan te doen zodat het huis schoon is als je thuiskomt.

Ik had hoge verwachten, mede dankzij het merk, maar helaas werden die niet waargemaakt.

Al met al een teleurstelling en geen aanrader voor mijn user case.

Pluspunten

• Elegant design

Minpunten

• komt vaak vast te zitten
  • geen dweilfunctie
  • geen mogelijkheid om kamers over te slaan

Lola 23-08-2023

Topper voor in t huishouden!

Geschreven voor: AEG AR61UD1UG

Wat gaaf dat ik een eerste review mag schrijven! Ik heb dit product mogen testen vanuit reviewclub. Het testen gaat me erg goed af met 2 kids in huis. Je zet m aan en hij doet z'n ding. Hij zuigt goed alles op ook kleine stukjes. Het is makkelijk te installeren de eerste x, fijne en korte instructie zorgt voor snel kunnen gebruiken! Hij is in te stellen op vaste momenten van de dag en per direct ook te besturen via een app in je telefoon. We waren t weekend niet thuis, helaas lukte het me niet hem aan te zetten vanuit een ander WiFi netwerk. Dit zou blijkbaar wel kunnen maar nog niet uitgevonden. Hij is makkelijk te legen en mis vooralsnog geen dweilfunctie
Wel opletten met kleine losliggende dingen zoals stenen of oordopjes (kinderen) dan krijg je een vastloper in de draaitandjes. Al met al zeer tevreden klant en goede prijs kwaliteit verhouding

foreverdream 23-08-2023

Hele fijne en stille robotstofzuiger

Geschreven voor: AEG AR61UD1UG

Wauw ik had veel eerder een robotstofzuiger moeten aanschaffen, ontzettend prettig om in huis te hebben. Belangrijk vind ik dat hij onder de banken en kasten kan en dat kan deze. Hij maakt weinig geluid. Is via spraak, app en de stofzuiger zelf te bedienen.
Er zijn 3 standen waar je uit kan kiezen om te laten stofzuigen. Als hij klaar is gaat hij weer keurig naar zijn lader toe om op te laden.
De app instaleren en de stofzuiger zelf werkt erg gemakkelijk. .Wel moet even de spraakbesturing apart geïnstalleerd worden. Wat we wel missen van deze stofzuiger is een opbergbakje om de hulpstukjes in te doen, zoals het borsteltje, was fijn geweest om die bij de stofzuiger te kunnen bewaren.

Pluspunten

• Erg stil
  • schoonmaken terwijl je op de bank zit

Minpunten

• Mis een opbergbakje