Rowenta RR8277 X-Plorer Serie 45 RR8277 Robotstofzuiger - Reviews

• Test panel 7.2 okt 2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Rowenta RR8277 X-Plorer Serie 45 RR8277 Robotstofzuiger op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Marloes1993 04-11-2022

Fijne aanvulling

Super fijne aanvulling op je dagelijkse huishoudelijke klusjes. Stofzuigen doet hij echt heel erg goed. De dweil functie is een leuk extraatje alleen is het water al snel op en schuift het alleen een beetje. Maar al met al vind ik onze “Truus” echt heel erg fijn om erbij te hebben.

Pluspunten

• Krachtige motor
  • Neemt zelf haren van de hond mee
  • Neem echt alles mee
  • Fijne app functie

Minpunten

• Iets wat lawaaierig
  • De dweil functie had ik meer van verwacht

Martijn 31-10-2022

Kleine krachtpatser

Deze stofzuiger nu enkele weken in gebruik. Aanvankelijk zou dit een aanvulling moeten zijn op onze "gewone" zuiger. Maar zijn zuigkracht en aanpassing op ondergronden zijn prima. Ook het kleinste stof neemt deze kleine krachtpatser mee. Als je dacht dat je vloer al schoon was vergeet het maar. De bediening is eenvoudig, met of zonder app. Mijn ervaring bevalt het meest het zuigen.
Het dweilen doe ik zelf toch beter. Laat hem maar een uurtje draaien en hij heeft de hele huiskamer gedaan met z'n slimme sensoren. Het was even stoeien met het openen van het stofbakje maar dat is een handigheidje. De accu gaat eindeloos mee. Hij heeft nog niet leeg langs de kant gestaan. Al met al voor mij een aanwinst met een prima prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Accuduur
  • Slimme sensoren
  • Gebruksgemak

Minpunten

• maakt wel wat herrie

Bernadett 30-10-2022

Robot voor wellicht kleinere ruimtes

Ik heb Rowenta X-Plorer serie 45 RR8277 Robotstofzuiger Iets meer dan 2 weken getest. Het is een lichte apparaat, mooi en compact, stoffenbak is heel makkelijk schoon te maken. Echter liepen we tegen zaken aan zoals: apparaat geeft weleens aan via app “ probleem gedetecteerd “ maar geeft niet aan wat dan. Dockingstation piept weleens en kunnen niet achterhalen waarom. Voordat ie goed op de oplader( docking) zit duurt ook weleens lang. Ook jammer dat ie niet baan voor baan stofzuigt maar in driehoeken of in ieder geval rare vorm waardoor veel stof/ kruimels blijven liggen. We hebben ook 2 ruimtes, maar kan meer een detecteren terwijl er een ruime opening is tussen de ruimtes. Tot slot duurt een stofzuigbeurt ongeveer 2 u en dan is nog niet alles gedaan. Het was heel fijn om te mogen testen want nu weet ik wat voor ons belangrijk is en wat minder.

Pluspunten

• Licht
  • Mooi ontworpen
  • Makkelijk schoon te houden

Minpunten

• Laad lang
  • Stofzuigt niet alles
  • Sessie duurt heel lang

f*****************@g******** 29-10-2022

Zuigresultaat laat te wensen over

Apparaat is compact, netjes vormgegeven en kan tegen een stootje. Uitpakken, neerzetten, opladen en zuigen maar.

Basisprincipes erg eenvoudig, via app (registratie ging vlot) stand automatsch, express of 'langs de muur' kiezen.

Tot zover dus tevreden, bediening oké.

Resultaat van zuigen/dweilen ben ik minder over te spreken. Op de automatisch stand gaat de robot meerdere keren over hetzelfde stuk heen en andere delen worden volledig overgeslagen. De robot is niet echt slim; het lijkt alsof ie maar wat 'aanrommelt' zonder doel en patroon. De eerste paar keer kan ik me dat voorstellen omdat de ruimte nog iet bekend is, maar na twee weken zou het beter moeten. Duurt ook erg lang voordat de robot weer op het oplaadstation staat na een zuigbeurt en zeker niet in een rechte lijn er naartoe.

Reiniging is eenvoudig en ik kon volstaan met één keer per week, bij een dagelijkse zuigronde.

Kortom, daar waar ik graag zou zien dat de zuigrobot het werk voor mij doet, is dat slechts gedeeltelijk gelukt en was het nodig toch iedere dag ook nog met de gewone stofzuiger een ronde te maken. Dubbelop dus.

De prijs van het apparaat online ligt zo rond de 250 euro en daarmee zou het een goede koop kunnen zijn en goede prijs/kwaliteit kunnen hebben als het zuigresultaat beter was geweest.

Pluspunten

• vormgeving
  • gebruiksgemak
  • bediening via app

Minpunten

• zuigresultaat
  • geluidsniveau
  • traag naar laadstation

r************@h********* 29-10-2022

Maakt het huis eenvoudig schoner

Afgelopen maand heb ik de Rowenta X-Plorer serie 45 RR8277 Robotstofzuiger uitgeprobeerd en getest.

Het was eenvoudig om de robotstofzuiger te activeren en te koppelen aan de app. Na ontvangst is hij snel te gebruiken.

Een pluspunt van de robotstofzuiger vind ik dat hij relatief weinig geluid maakt (minder dan mijn andere stofzuiger). De stofzuiger doet zijn ding en ondertussen kan ik met andere dingen bezig zijn. Daarnaast heeft hij een goede zuigkracht en wordt mijn huis er duidelijk schoner van. Ik dacht dat ik mijn vloer heel goed bij hield, maar alsnog verzamelt de stofzuiger steeds weer veel stof!

Ik miste voor het gebruik wel informatie over o.a. de instellingen die beschikbaar zijn in de app. Hier kom je tijdens het gebruik wel achter, maar dit is wellicht handig om van tevoren op te kunnen zoeken. Daarnaast is de robot niet heel erg slim. Als je hem op de automatische stand zet, gaat hij soms heel vaak over dezelfde plek heen. Ook de valdetectie werkt niet super goed. Ik heb een ijzeren randje voor mijn trap en hier gaat hij overheen. Ik heb hem een keer moeten redden, omdat hij anders naar beneden viel. Let er dus op, als je hem boven los laat, dat je iets voor de trap zet.

De robotstofzuiger is laag, waardoor hij ook onder de bank kan stofzuigen. Ook het stofzuigen op mijn laagpolige tapijt is geen probleem. Hij gaat gemakkelijk over van het laminaat naar het tapijt en terug.
Een nadeel is dat hij niet over het drempeltje van mijn woonkamer naar mijn keuken heen gaat. Deze drempel is ongeveer 2,5 centimeter hoog. Lagere drempeltjes gaat hij wel overheen.
Er is dus verbetering mogelijk, maar ik vind de stofzuiger een fijne aanvulling om het huis op een eenvoudige manier schoner te maken.

Pluspunten

• Goede zuigkracht
  • Kan over laagpolig tapijt en lage drempeltjes
  • Is laag, waardoor hij onder de bank door kan

Minpunten

• In automatische stand vaak over dezelfde plekken
  • Kan niet over drempeltjes van +- 2,5 cm
  • Valdetectie werkt niet goed

Raouf 25-02-2022

Mooie aanvulling op het gewone stofzuigen

Wij hebben de Rowenta Serie 45 RR8277 nu 2 weken in bezit en iedere dag maakt deze een rondje in de woonkamer en keuken.
De stofzuiger is in combinatie met de app handig in gebruik, kanttekening is wel dat de registratiemogelijkheid enkel in het Frans is dus je moet wel Frans kunnen lezen om een account aan te maken.
Eenmaal geregistreerd kan je gebruik maken van de volledige functionaliteit van de stofzuiger samen met de app.

De stofzuiger heeft geen moeite met de overgang van laminaat naar laagpolige kleden en andersom dankzij de grote wielen, ook het geluidsniveau valt enigzins mee. Wat wel opvalt is dat glazen voorwerpen wel worden opgemerkt door de stofzuiger maar dat hij er toch zachtjes tegenaan stoot, ook de manier van stofzuigen mag wel wat verfijnder, bepaalde gedeeltes van de woonkamer worden overgeslagen in de 'Auto' modus.

Het terugrijden naar het oplaadstation gaat ook niet geheel vlekkeloos, de stofzuiger heeft er nogal wat moeite mee om 'de weg terug naar huis' te vinden. Het schoonmaken van de reservoir en borstel gaat simpel en gemakkelijk, ook fijn dat er hiervoor een melding wordt weergegeven in de app.

Conclusie, het is een goede aanvulling op de 'gewone' stofzuigen maar de vloer moet wel opgeruimd zijn om goed te kunnen stofzuigen.

Pluspunten

• Makkelijk legen van de stofbak
  • Geschikt voor de meeste typen vloeren

Minpunten

• Langzaam terug rijden naar het oplaadstation
  • Registratie via de app is in het Frans

d********@h********** 15-02-2022

Handige huishoudhulp

Uit de kluiten gewassen robotstofzuiger. Was onze eerste ervaring met dit soort toestel, maar kunnen na een maand niet meer zonder. Krachtig baasje, kan ook ons tapijt makkelijk aan. Makkelijk in onderhoud, met stofbakje dat je makkelijk kan legen en borsteltje dat er snel in en uit kan halen. Handige app laat je bovendien de stofzuiger vanop afstand besturen, in drie opties (langs de muur, snelle functie en kriskras door ruimte).

Pluspunten

• Makkelijk in onderhoud
  • Handige app
  • Dweilfunctie is top
  • Krachtige stofzuiger

Minpunten

• Zoemt luid
  • Waterreservoir beperkt

EekelBlueEyes 13-02-2022

Handige extra hulp

Inmiddels heb ik deze Rowenta een maandje in huis. Op zich ben ik best tevreden over de stofzuiger. Hij zuigt vuil en stof goed prima op. Het grootste voordeel is dat je het apparaat eenvoudig aan kunt zetten en met de dweilfunctie kunt laten zuigen en dweilen tegelijk zonder dat je er zelf nog naar hoeft om te kijken. Nadeel was dat ik wel eerst een aantal barricades moest opbouwen zodat de stofzuiger niet vast zou komen te zitten onder de bank. Daarnaast kreeg ik de app met twee verschillende telefoons niet aan de praat.

Pluspunten

• Zuigen en dweilen tegelijk

SmallBrother 13-02-2022

goed voor die prijs

De Rowenta doet op zich goed zijn werk, hij rijd 2 uur lang willekeurig kris-kras door de ruimte heen waardoor hij alle plekjes wel mee pakt. Na deze periode keert hij keurig terug naar het basis station om weer op te laden.

Koppeling met de app ging wat moeizaam maar als het eenmaal werkt dan werkt het.
De stofzuiger is laag genoeg om onder diverse dingen heen te kunnen.
Na elke dagelijkse zuigbeurt (middels schema deed hij dit bij ons in de nacht) ben je er toch versteld van hoe veel er wordt opgeruimd!

De dweil functie moet je niet teveel van verwachten.

Helaas hadden wij een maandagmorgen model, na een week zoog de stofzuiger nog maar een minuut of 5 om daarna wat te piepen. Ik verwacht dat dit na omruiling (garantie) wel weer goed komt.

Pluspunten

• zuigt veel op
  • komt uiteindelijk overal

Minpunten

• niet efficiënt
  • koppeling met app

i**********@g******** 13-02-2022

Prima apparaat voor deze prijs

Ik geef het toe, ik houd gewoon niet van stofzuigen. In combinatie met een levendig gezin is dat een recept voor troep: viezigheid en stof overal over de vloer. Tegelijkertijd houden we van netjes. Sinds de Rowenta X-Plorer bij ons in huis rondrijdt is de staat van onze vloer ontzettend verbeterd. Hij gaat aan als we er niet zijn en als we thuis komen is het zóveel netter dan voorheen. Het resultaat is dan ook goed te noemen; waar de Rowenta komt, verdwijnt het vuil.

De Rowenta is laag en past bij ons moeiteloos onder de banken door. De valdetectie werkt uitstekend, waardoor we 'm ook gerust op de bovenverdieping los durven te laten. De dweilfunctie is een leuke extra, maar er wordt natuurlijk niet geschrobt, dus dat gaat niet verder dan oppervlakkig poetsen. De zijborstels zorgen dat het vuil uit de hoeken goed meegenomen wordt.

De appbediening is sober, maar doeltreffend. Handig is dat je er mee kunt instellen of je de hele oppervlakte schoongemaakt wilt hebben of alleen even langs de wanden. Ook geeft de app regelmatig herinneringen voor het schoonmaken van de filter, borsten, dweil en sensoren, plus een instructie met plaatjes hoe deze uit te voeren.

De Rowenta Xplorer is niet de "slimste" onder de robotstofzuigers. Hij brengt de ruimte namelijk niet in kaart, waardoor het soms meer op goed geluk lijkt of het apparaat overal wel komt. Het voordeel daar weer van is dat de prijs-kwaliteitverhouding van de Rowenta ontzettend gunstig is.

Pluspunten

• Laag
  • Bediening via app

Minpunten

• Navigatie

m**************@h********** 12-02-2022

Erg fijne robotstofzuiger

Wat een fijn extra hulpje. maakt de boel mooi schoon wanneer jij er even niet bent. Ideaal. Wel moet je goed opletten dat er geen losliggende kabels of andere obstakels liggen, want hij kan weleens op vastlopen. De stofzuiger komt in iedere hoek. Ja ook onder dat kastje en de bank waar je met een normale stofzuiger niet komt. Je kunt hem doormiddel van de app aan en uitzetten en terug naar het docking station laten rijden. Verder heb je weinig aan de app. Die had wel wat uitgebreider gemogen.

De dweilfunctie is niet meer dan een vochtige doek, maar wel een prima toevoeging; wordt het toch net even wat schoner van.

Pluspunten

• maakt alles goed schoon
  • komt overal
  • dweilfunctie

Minpunten

• geluid
  • weinig functies in de app
  • je kunt niet een bepaald gebied aangeven

Ferdy 11-02-2022

Stel geen te hoge verwachtingen.

De stofzuiger doet goed zijn best, alleen is goed je best doen in mijn ogen soms niet voldoende. Door de bocht genomen werkt hij goed en maakt hij goed schoon. Als hij namelijk werkt, gaat hij ofwel kriskras door de kamer of volgt hij de randen. Beiden werken prima, net als de dweil die je er op kan klikken.
Wanneer de stofzuiger er echter geen zin in heeft en hij geen verbinding maakt met de app is het echter een vreselijk apparaat. Eerst heeft hij 2 dagen goed gewerkt om vervolgens 3 dagen niks meer te doen. Hij is toen niet eens van zijn station vertrokken.
Uiteindelijk ben ik er zelf achter gekomen dat dit lag aan een te zwakke verbinding met de router, maar hierover vind je niks terug in de boekjes. Nu staat hij weg gefrot tussen de kast en de tafel zodat hij week dichter bij de router kan staan. Hierdoor loopt hij helaas geregeld vast onder de eettafel vanwege alle stoelpoten.

Zo “smart” is de robot in mijn ogen niet, aangezien hij ook vaker wel tegen iets san stoot dan dat hij tijdig stopt.
Alsnog raad ik hem wel aan, want het is een handig hulpje die terwijl ik san het werk ben, een mooie ronde door het huis doet. Echter moet je er geen al te hoge verwachtingen van hebben.

Pluspunten

• Planning in de app
  • Maakt prima schoon

Minpunten

• Geluid
  • Verbinding met de app
  • Formaat
  • Terugkeren naar zijn station

Rick 06-02-2022

Voor de prijs, prima apparaat!

Prima apparaat, doet goed werk en haalt meer op als je verwacht. Hierdoor wat minder zeg stofzuigen en wat meer tijd over. De app werkt goed, simpel en degelijk. De dweilfunctie is het makkelijkste per kamer te gebruiken ivm het waterinhoud. Hij kan een flinke tijd rondzweven over de verdiepingen om
Te zuigen. Al met al, blij verrast!

Aandachtspunten; lampje tijdens opladen blijft fel knipperen en in de app staat steeds; “bezig met opladen”. Ook al is de stofzuiger volledig opgeladen.

Maar al met al, voor de prijs een prima apparaat!

Pluspunten

• Dweilen als extra functie
  • Capaciteit en inzetbaarheid

Minpunten

• Lampje wat fel knippert bij opladen

Jouke 05-02-2022

Top apparaat

Ik heb de stofzuiger nu zo’n 3 weken in mijn bezit om te testen. Ik heb hiervoor nog geen andere robotstofzuiger gehad. Maar ik ben verbaasd hoe goed het apparaat werkt. Het is fijn als je weg bent dat je het apparaat aan zet en dat hij dan zo’n uur tot anderhalf uur alles even gaat stofzuigen. Hij gaat kriskras door de kamer maar ik heb het gevoel dat hij wel alles goed meeneemt. Ik haal nu zo’n 1x in de week de normale stofzuiger even gauw door de kamer om toch alles even goed te zuigen. De stofbak moet ook regelmatig leeg gehaald worden en deze zit vaak goed vol.

Helaas kan ik de dweilfunctie niet testen omdat ik ook een kleed in de kamer heb liggen. Her afbakenen van bepaalde plekken is helaas niet mogelijk.

Pluspunten

• Neemt veel stof mee

Minpunten

• Geen gebied afbakening mogelijk

sjtienuh 04-02-2022

Heeft zijn voor en nadelen

Heb deze stofzuiger nu een aantal dagen in gebruik, laat hem regelmatig uit. Wat me opvalt is dat het een goede aanvulling is op het stofzuigen waardoor dit niet dagelijks hoeft. Echter blijven er vaak nog kruimels liggen in de woning, dus niet 100% schoon. De dweil functie maakt licht schoon, zijn er echte vlekken krijg je deze niet schoon zoals met handmatig dweilen. De stofzuiger is mooi plat waardoor hij bijna overal doorheen kan, echter is onze bank zo laag dat die daar niet onderdoor kan. Wat belangrijk is dat speelgoed van de kids goed opgeruimd worden echter gaan deze door het hele huis of hij loopt erop vast. Accuduur van de stofzuiger is prima. Nadeel is dat hij in een gedeelte moet staan waarbij hij voldoende ruimte om zich heen moet hebben. De app heb ik eenmalig moeten koppelen aan mijn Rowenta account, vanuit daar is het mogelijk om de robotstofzuiger te laten navigeren. Eerste wat ik opmerkte is dat het even nodig heeft om te koppelen, dit mislukte meermaals. Uiteindelijk heb ik de telefoon op de stofzuiger gelegd en ging die wel door. Heb het idee dat het bluetooth bereik nog geen meter is. De app heeft 3 standen om de robot te laten navigeren namelijk de automatische functie, deze gaat kriskras door het huis. Hiermee vergeet de stofzuiger wel eens plekken. Zeker als deze gehinderd wordt door een tafel of stoelen. Auto express, deze functie heb ik zelf niet gebruikt omdat de auto functie niet helemaal beviel. Ik laat hem vooral via Wall follow gaan, dit lijkt het beste resultaat te geven. Als de stofzuiger klaar is gaat deze makkelijk terug naar zijn station, evenals nog voordat die leeg is wanneer die nog niet klaar is. LETOP wil je dit goed laten werken dient hij niet in een hoekje te staan. voor mij een groot nadeel van de stofzuiger.

Pluspunten

• maakt netjes schoon

Minpunten

• veel ruimte nodig

Sebastiaan 04-02-2022

Mooi design, mindere prestaties

Wat een mooie doos zit deze zeer ranke en lage robot stofzuiger in verpakt! Bij het openmaken blinkt het prachtige witte apparaat mij tegemoet! Eerst even de boekjes erbij pakken, de taal opzoeken en lezen. Vervolgens wijst alles bijna vanzelf. De app downloaden gaat goed, maar het koppelen had wat voeten in de aarde. De manier zoals omschreven in de gebruikershandleiding, leidde mij niet naar de koppelmodus van het apparaat. Na wat trial and error ineens een oranje knipperende aan- en uit knop. Daarna leidde die app mij prima door de koppelings procedure. nadat dit werk gedaan was en de mooie verpakking het veld geruimd had, was het tijd voor de eerste keer activeren van de stofzuiger. Wat is deze stofzuiger stil! De twee roterende borstels aan de voorzijde hoor je bijna niet en ook het geluid van de motor(en) is nauwelijks hoorbaar. Natuurlijk wordt er in huis gezogen dus wordt er geluid geproduceerd, maar toch, voor een stofzuiger is deze heel erg stil. Meteen de dweil even monteren. Dit ging erg gemakkelijk. Een kwestie van de dweil natmaken, met klittenband bevestigen op het waterreservoir en op de achterzijde van het apparaat monteren. Letop, geen reinigingsmiddelen gebruiken! Het resultaat van de dweil op de grond vind ik tegenvallen. Er worden wat natte strepen achtergelaten uit de dweil. Dus niet een film vocht over de gehele breedte van de dweil. Dit geeft niet het idee van een echte schoonmaakbeurt. Na dweilen van 25 m2 was het water in het dweil reservoir op. De dweil had wel werk gedaan, want er zat zand in. Dit bevreemd mij wel, aangezien de machine eerst zuigt, voordat de dweil gaat dweilen.... Dus hoe het kan dat de dweil al behoorlijk vies wordt van zo'n klein stukje? Navigatie: Het apparaat heeft drie navigatiefuncties. Automatisch, snel(express), en randen. De automatische stand doet erg lang over het programma. En is zeker niet nauwkeurig te noemen. Na afloop van 2 uur zuigen op een oppervlakte van 50 m2 geeft de app aan dat er 178 m2 is schoongemaakt, maar ik tref door de gehele ruimte nog kruimels aan. Voor zo'n lange beurt valt het resultaat tegen, laat staan het geluid dat de hele tijd in de ruimte aanwezig is. Ook de hoeveelheid vuil in de container valt tegen, deze is bijna leeg. Dus of deze stofzuiger echt zuigt, vraag ik mij af. Het apparaat zoekt na de schoonmaakbeurt (met direct een lege accu tot gevolg) het laadstation op om op te laden. Helaas geen melding op de app dat het apparaat klaar is.

Pluspunten

• Lange accuduur
  • stil

Minpunten

• Reinigt matig
  • raakt de weg kwijt (2h over 50m2)

Derya 03-02-2022

Bij het uitpakken van de robotstofzuiger was ik blij verrast. De robot was niet al te zwaar en had een mooi uiterlijk. De configuratie en koppeling met de app ging vrij snel. De app zelf is overigens ook zeer gebruiksvriendelijk. Zo is het mogelijk om schema’s te maken om de robotstofzuiger op een bepaald tijdstip te kunnen laten werken. Vóór het eerste gebruik heb ik alles opgeruimd op de benedenverdieping. We hebben niet een al te groot huis en een open keuken. Tóch was ik verrast dat de programma erg kort duurde. De robot ging al snel weer terug naar zijn oplaadpunt. Ook vond ik de manier van bewegen erg willekeurig. Er zit totaal geen structuur in. Zo gaat hij bijvoorbeeld ook zomaar naar links of naar rechts voordat hij een muur of ander obstakel tegenkomt. Vervolgens heb ik het programma nogmaals aangezet om te kijken of hij inderdaad overal komt. Dat is dus absoluut niet zo. Hij slaat veel plekken over omdat hij random beweegt. Wat betreft de batterijduur ben ik tevreden. Daar moet ik wel bij vermelden dat ik hem pas een week in bezit heb. De opvangbak voor het stof is genoeg voor wat er bij ons thuis op de vloer ligt. Wij houden het met regelmaat schoon. Mijn conclusie is dat deze robotstofzuiger wel sterk genoeg is om het een en ander op te ruimen maar niet slim genoeg is om overal te komen. Voor de mate waarin de stofzuiger mij het een en ander makkelijker maakt, vind ik de prijs iets te hoog. Voor de vraagprijs zoals die nu is, had ik wel een uitgebreidere robotstofzuiger verwacht.

Turkan 02-02-2022

Hulpje in huishouden

Mooie robot stofzuiger die mij kan helpen met het huishouden. Ik heb zeker een hulpje nodig omdat ik 2 kleine kinderen heb. Ik heb een zoon die de hele dag kruipt in huis. Dus een schone vloer is heel belangrijk voor mij. Ik heb alleen niet altijd tijd om dit te doen. Ik vind dat hij goed schoonmaakt. Ik laat hem elke dag wel even schoonzuigen. Het opvangbakje is snel vol. Maar hij is makkelijk te legen. Hij maakt wel veel geluid tijdens het stofzuigen. Dit is soms best vervelend. Vooral als mijn zoontje ligt te slapen. De mop functie gebruik ik niet elke dag. Maar heel fijn dat dit ook uit de handen wordt genomen. Als ik de stofzuiger observeer kan ik niet echt voorspellen welke kant hij op zal gaan. Ik vind het knap dat hij op het eind wel overal in de kamer is geweest. En hij past ook onder de meubels en slaat hierdoor geen stukjes over. Ook op het tapijt komen is voor deze stofzuiger geen probleem.

Pluspunten

• mop functie
  • maakt goed schoon

Minpunten

• veel geluid

Daltongrat 02-02-2022

Valt niet tegen

Na het uitpakken van de robotzuiger is het een koud kunstje om alles gebruiksklaar te maken. Plaats het laadstation op een toegankelijke plek en zet hier de robotzuiger op. De locatie van het laadstation is wel een dingetje. Er moet een behoorlijke vrije ruimte zijn om deze te kunnen plaatsen en niet ieder huis heeft zoveel vrije ruimte. Je kunt de robotzuiger gebruiken door de play knop in te drukken of door gebruik te maken van de app. De robotzuiger gaat aan de slag zodra hij aan het werk gezet wordt en dit gaat gepaard met het nodige geluid. Kies een moment dat niemand aanwezig is, want ik kreeg meteen commentaar van het gezin dat de robotzuiger een hoop herrie maakte. Vergeleken met een normale stofzuiger valt het zeer mee overigens. De robotzuiger maakt zeker goed schoon. Met huisdieren merk je dat de nodige haren worden opgezogen.

Pluspunten

• App
  • Zuigt goed

Minpunten

• veel herrie
  • botst overal tegenop

j****@z******* 02-02-2022

Het is het allemaal net niet. De robot maakt een hoop geluid, botst tegen veel meubels aan en tegen de plinten van de muur. Daarbij rijdt de robot als een dronken tor door de kamer en er zit absoluut geen lijn in. Hij begint en komt op een aantal plekken gewoon niet. Onze eigen robot is ¨zelflerend en uit eenzelfde prijscategorie¨. En doet de schoonmaakrit aanzienlijk sneller. De Rowenta is 2 uur bezig met de kamer en bereikt dan een effectief schoonmaakoppervlak van 270M2. Dat is een hoop maar kan ook in minder tijd en doelgerichter. In gerichte banen bijvoorbeeld. Dat is echt een gemis! Wat ik ook had verwacht was een extra setje met borsteltjes en filter. Snap het after sales concept, maar is wel prettig om de eerste wissel te kunnen maken. is het dan allemaal slecht? Nee! Ben absoluut te spreken over de mopfunctie. vloer is mooi schoon en je ziet echt veel vuil op de mop zitten. Ideaal! Ook de borstels en de zuigmond doen hun werk goed! De borstel is makkelijk los te maken om lange haren en andere zaken te verwijderen. De opvangbak is zeer gebruikersvriendelijk en dus makkelijk te legen. Het lijkt wel of er ook veel fijn stof in zit. Filter is makkelijk te verwijderen en ook schoon te maken. App werkt prima, op een paar haperingen en opnieuw installeren en inloggen na. En de aansturing is ook goed. Programma´s zijn duidelijk en ook de rest van de gegevens zoals geschiedenis en instellen van een schema. In app krijg je prima uitleg over het hoe en waarom van reinigen onderdelen en het vervangen van. Ook vindt de robot het laadstation makkelijk, als de schoonmaak onderbroken wordt en ook als deze klaar is.

Pluspunten

• Dweilfunctie
  • Schoonmaak

Minpunten

• Geluid
  • Ongecontroleerd door ruimtes

kieskeurigja 30-01-2022

Simpele maar doeltreffende robotstofzuiger.

Heerlijke robotstofzuiger die we vooral gebruiken in de slaapkamer. Onder het bed en kast is het nog nooit zo schoon geweest. Hij slaat niks over en verzameld heel wat stof. Nadweilen kan je ook nog tegelijk doen maar ik laat hem meestal dweilen als de vloer al stofvrij is.
In de kamer blijft hij helaas hangen onder de verwarming en die kan ik niet omhoog zetten.
Maar voor de slaapkamers is het een uitkomst! Deur dicht en laat hem het werk maar doen.
De app is makkelijk te instaleren en te gebruiken.

Pluspunten

• Zuigt goed
  • Is precies
  • App werkt goed
  • Lange accuduur

Minpunten

• Kleine stofbak
  • Voor sommige dingen te hoog

HaWee 30-01-2022

Aangenaam verrrast!

Sinds een halve week in het bezit van een Rowenta robotstofzuiger. Na volledig opladen van de accu de WiFi gekoppeld. Dit ging soepel en snel. Op deze manier is de stofzuiger makkelijk te bedienen via de app op je telefoon. Je kan dan na afloop zien hoe lang de stofzuiger bezig is geweest, hoeveel m2 schoongemaakt is en tevens zou je hier ook meldingen moeten kunnen ontvangen. Ik heb de stofzuiger nu 3 keer de woonkamer en keuken laten doen en ben elke keer weer blij verrast en ook verbaasd over de hoeveelheid stof en haren (van onze huiskat) er weer in de opvangbak zitten. De woonkamer is voorzien van laminaat, en de keuken van plavuizen. Alles netjes schoon. Zelfs de deurmat wordt netjes schoongemaakt. Ik hoop binnenkort ook nog meer te kunnen vertellen over de dweilfunctie. Heb deze nog niet gebruikt omdat ik eerst zeker wil weten dat de stofzuiger zijn route netjes zelfstandig afmaakt zonder eventueel noodzakelijk ingrijpen, wat nog niet nodig is geweest. Wat wel opvalt is dat voor een sessie van woonkamer en keuken ruim 2 uur nodig is terwij ons huis niet zo erg groot is. Wellicht dat ik hier nog iets aan de instellingen kan veranderen. Heb alles standaard laten staan op automatisch. Vooralsnog hier een zeer tevreden gebruiker. Scheelt toch elke keer weer tijd die nu op een andere manier gebruikt kan worden.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Snel opgestart
  • Komt in alle hoeken en randjes

Minpunten

• Regelmatig regulier onderhoud nodig
  • Lang bezig

Patrick B 29-01-2022

Geweldig

Ik heb deze robotstofzuiger nu een week in gebruik en we zijn echt super tevreden.
Je leest op het internet veel dat een robotstofzuiger niet de vervanger kan zijn van de normale stofzuiger maar naar deze week is zijn grote broer nog niet uit de kast gekomen.
In eerste instantie denk je dat de robot maar wat doet als je hem door de kamer ziet rijden, maar er zit wel degelijk een systeem in. Ik denk dat ik zelf meer plekken mis als ik stofzuig dan de robot.
Dorpels, roosters en trappen het gaat allemaal goed. Houd er rekening mee dat de robot kan vast lopen. ik doel dan op een de lichte mat of schoenen met veters, die lust hij namelijk ook, alleen is zijn maaginhoud hier veel te klein voor. Hij voelt dan weerstand en meld zich netjes doormiddel van een signaal. Als hij te lang moet wachten valt hij gewoon in slaap, dan kom je hem in de ochtend tegen verstrikt in het gordijn. Houd je hier rekening mee, niks aan de hand... elke ochtend weer een stofvrije woonkamer.
De dweil (opzetstuk) is een handige toevoeging, het komt natuurlijk niet in de buurt van het traditionele dweilen, maar je ziet wel degelijk verschil als je de dweil hebt gebruikt.
voor het koppelen van, de Robot met de app, moet je wel rekening houden dat je op het 2.4 wifi signaal zit en niet 5. Dan lukt het koppelen namelijk niet. De robot moet tijdens het koppelen op zijn laadstation staan.
Het onderhoud is bij deze Robot meer dan dat je bij een normale stofzuiger hebt, maar dat heb ik er graag voor over (veel bewegende delen waar haren etc. omheen gaan zitten)
al met al een top apparaat, blijft een genot om naar een robot te kijken die voor jou aan het werk is.

Pluspunten

• komt op veel plekken

Minpunten

• Kan vastlopen

Eveliens 28-01-2022

Handige hulp in huis

Sinds kort hebben we deze robotstofzuiger in huis. Een handige stofzuig- en dweilrobot in ons drukke huishouden. De robot heeft een eigen laadstation in een hoekje van de huiskamer en je kunt de stofzuiger makkelijk koppelen met een app. Het geluid van de stofzuiger is te overzien, niet enorm zacht, maar ook niet per se storend wat mij betreft. Zorg er wel voor dat er niet te veel losse dingen op de vloer liggen. De stofzuiger is minder slim dan ik van tevoren dacht en kabels of lichte meubels duwt de stofzuiger aan de kant of loopt de stofzuiger op vast. In de nacht durf ik de stofzuiger niet alleen aan de slag te laten gaan, met alle losse/lichte meubels in huis. Als je het stofbakje leegt, zie je direct dat de stofzuiger het huis goed heeft gereinigd. Fijn om erbij te hebben en af en toe een ronde te laten doen in huis als je er zelf geen tijd voor hebt.

Pluspunten

• Lage stofzuiger
  • Geluid is te overzien

Minpunten

• Minder 'slim' dan verwacht
  • Loopt soms vast in huis

a***********@z************ 27-01-2022

Instapmodel robot stofzuiger

We hebben nu bijna een week de stofzuiger in gebruik. De bijgevoegde handleiding vind ik zeer beknopt. In de reviews las ik dat de stofzuiger snel wifi kwijt raakt of lastig te koppelen is met de app. Dit ging bij ons juist heel snel en hij maakt goed contact met de wifi. De robot is eenvoudig te bedienen. Hij maakt echter wel veel lawaai. Ik zou hem niet inplannen om snachts te laten schoonmaken. Hij rijd kriskras door de ruimte waardoor ik het lastig vind om in te schatten of hij alles gedaan heeft. Een robot die een plattegrond maakt waar je ook gedeeltes kan laten stofzuigen lijkt me prettiger werken. Het dweilen vind ik een enorme plus. Had niet verwacht dat dit zo goed zou werken.

Pluspunten

• Dweilen
  • Accu

Minpunten

• Lawaai