Marantz SR5006

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz SR5006 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Jurgy1971 15-09-2012
Geschreven voor: Marantz SR5006

Sinds een week of 5, de Marantz SR5006S in bezit in combinatie met de Marantz Blu-ray speler UD5007. Wooww wat een combinatie, super geluid, mooi beeld en de mogelijkheden met een Netwerk Harddisk zijn legio. Alle bekende bestandformaten zijn afspeelbaar en Airplay vanaf de Iphone, Ipad en Itunes werkt uitstekend. En echte aanrader voor iedereen (mits het
binnen het budget valt, want Marantz is niet goedkoop). Een 110% tevreden gebruiker.

championxxl 08-08-2013

beste Jurgy1971, is het ook mogelijk om de subwoofer aan te sluiten op de gewone speaker aansluitingen aangezien je er twee overhoud, of moet dat via de coaax?

Madcrow81 21-05-2012
Geschreven voor: Marantz SR5006

Na lang research uiteindelijk toch de Marantz SR5006 aangeschaft. Hiervoor had ik de SR4600 en die was aan het einde van zijn latijn. Althans doet het nog perfect maar de techniek heeft het beestje ingehaald en daardoor vervangen. Je merkt direct dat deze niet stil heeft gezeten. Wat een ontzettend mooi geluid vergelijkend met mijn vorige receiver.

Ik moest even wennen aan het kleine display maar alles wordt perfect weergegeven op het scherm dus geenn probleem. Ik zal later ook te denken ik keek nooit op mijn vorige receiver want deze stond achter een deurtje (van hout).

Instellingen zijn oneindig en hier zul je wel even de tijd voor moeten nemen. Geluid kun je dmv de meegeleverde microfoon perfect laten doen.

Geen moment spijt en het is duidelijk dat Marantz weer een top receiver heeft neergezet.

Aanrader!

tip, mail de fabrikanten voor de laagste prijs.

KarinFranssen 16-06-2012

Ik heb deze sr5006 nu een aantal dagen in huis, geluid is geweldig van de cd maar het is een drama om hem werkend te krijgen, TV koppelt geluid niet terug en internet radio krijg ik ook niet werkend. Vtuner snapt de ID code niet, zou iemand me kunnen helpen?
Mvg
karin

Robert81h 20-05-2012
Geschreven voor: Marantz SR5006

Sinds enige tijd de Marantz SR5006 in gebruik, wat je van Marantz mag verwachten is het geluid werkelijk subliem. Het is erg zuiver en niet overdreven aanwezig, vergeleken met Onkyo en Pioneer die meer geent zijn op de massa markt waarbij er schreeuwerig wordt omgegaan met het aantal watts. Surround geluid is tot op de kleinste details aanwezig. Uiteraard geldt hier net als bij een Digitale Camera en een lens, zijn hier je speakers erg belangrijk.

Ik moest even wennen aan het kleine display maar hij geeft alles prima door via de TV en ook de app voor op de Iphone werkt erg goed. Het instellen vergt even wat tijd maar dat is toch juist leuk? Indien je hier niet op zit te wachten bespaar je het geld het neem een simpelere set. Wil je voor geluidskwaliteit gaan dan kan ik deze van harte aanbevelen!

dutchie1 25-02-2012
Geschreven voor: Marantz SR5006

- Slecht af te lezen display (veelste klein)
- OSD (werkt dus niet als je TV kijkt via HDMI) waardeloos dus....
- Continue alles opnieuw instellen, houd niets vast
- Alles ingesteld, in tests doet hij alles goed, maar als ik dan bijv. muziek luister is er weer geen sub-woofer aansturing bij....
- Zet je een ander apparaat uit (in mijn geval een DVD speler) werkt de versterker niet naar behoren
- Alles moet aan anders werkt die ook weer niet goed
- AB steeds verkeerd in handen.

+ Mooi afgewerkt
+ Geluid wat ik hoor, klinkt redelijk tot goed.
+ Prijs

Al met al de miskoop van het jaar....
Gewoon huis/tuin keuken gebruik, zwaar ongeschikt.
Helaas had mijn vorige versterker (ONKYO)geen HDMI vandaar de switch, maar ik baal als een stekker...

Paul_1234 26-02-2012

Dutchie,

Dat klinkt wel erg droef. Het display is klein (dat zie je voordat je hem koopt) en de info die wordt weergegeven is erg minimaal. OSD is inderdaad minder handig als je DVD/blu-ray of TV speelt: er valt dan niets meer in te stellen. Maar je andere klachten herken ik niet. Misschien even een software update uitvoeren?
Wat kan helpen is de HDMI link software matig uit te zetten. De digitale data wordt dan nog steeds overgedragen maar je moet zelf even de bron selecteren die je wenst.
Wat ik zelf lastig vindt is dat indien je Dynamic volume wilt gebruiken, je niet kan zien op welke stand die staat; dit geldt ook voor het Dyn Vol referentie niveau zodat je helemaal door de menu's heen moet om het bij te stellen.

Robert81h 20-05-2012

Bij mij werkt OSD prima via TV, even een update doen dan werkt het bij jou ook.

Paul-1234 29-01-2012
Geschreven voor: Marantz SR5006

Geluidskwaliteit gewoon goed, zoals zoveel losse receivers. Veel instel mogelijkheden, zowel audio als video. Gebruiksgemak, na lezen handleiding, prima. Duurzaamheid na een maand niet te beoordelen. Los klepje (geen scharniertje) aan voorzijde doet afbreuk aan de degelijkheid van de rest van de kast. Geen vergulde aansluitingen; gebruik je alleen HDMI dan is dit niet relevant.
Groot pluspunt: Audyssey inregel mogelijkheid. Mbv een bijgeleverd microfoontje en ingebouwde software wordt dmv geluids pulsen (frequency sweeps: whoop! whoop!) per aangesloten luidspreker de karakteristiek van de gehele keten van versterker, luidspreker, luidspreker-opstelling en kamer akoustiek bepaald, en vervolgens wordt per luidspreker een interne equaliser ingesteld, zodanig dat het zgn referentie niveau van filmopnamen zo goed mogelijk wordt benaderd. Dit werkt verrassend goed! Het correct instellen van de subwoofer is met de Audyssey software eveneens zeer eenvoudig: de zgn cross-over freq kan per luidsprekerpaar (+center) ingesteld worden, en de vereiste waarden worden door de software bepaald uit de metingen. Dit is overigens handmatig te overschrijven indien gewenst. Al het geluid onder de x-over freq gaat naar de subwoofer. Daarnaast zit er ook een verbeterde vorm van loudness in, Dynamic EQ genoemd, zodanig dat ook bij laag volume een goed geluid wordt voortgebracht. Indien je alleen 5.1 surround wenst, kan je de voorste speakers 'bi-amp' aansturen, zodat je nuttig gebruik maakt van de 7 ingebouwde versterker trappen.
De receiver werkt goed samen via de HDMI-link met de bijbehorende blu-ray speler, en tevens met Philips's Easylink (=HDMI-link) TV.
De afstandbediening voldoet, maar design is het niet.
Heb nog niet de mogelijkheid gehad om hem aan te sluiten op een netwerk, maar de optie is aanwezig om dan via Apple's Airplay de Itunes muziekbibliotheek te benaderen en bestanden via de versterker af te spelen. De receiver is dus ook een multi-media systeem. Uiteraad kan de receiver ook upgrades downloaden via die link.
Samenvattend: kan je het opbrengen om te 'spelen' met de vele mogelijkheden en de moeite te nemen van inregelen, dan is het eindresultaat een erg goed geluid, zowel voor muziek als film. Een bezoek aan de site van Audyssey is verhelderend. Vergelijk je het geluid met bijv een zware NAD versterker, dan lijkt de dynamiek iets minder maar zeker voldoende als je bi-amp aanstuurt.

MultiErwin 18-01-2012
Geschreven voor: Marantz SR5006

Deze Marantz is nu een maand in huis. Wij gebruiken deze om twee vloerstaanders muziek te laten maken. De luidsprekers zijn van Magnat en die zijn alweer 5 jaar oud. Het instellen kost wel enige moeite. Zeker als je gewend bent om een cd speler en twee luidspreker kabels aan te sluiten en dan werkt het. Met de nieuwste netwerkreceivers werkt dat niet. Wij waren na het aansluiten en instellen niet tevreden over het geluid. Het middengebied was er namelijk niet. Dat betekende op zoek in de menu's. Wat bleek een aantal instellen waren niet correct. Het geluid werd namelijk naar luidsprekers gestuurd die er niet waren. Ook de afmeting van de luidsprekers moet gekozen worden. Dus heb je compacte of grote vloerstaanders. Verder wordt stereo geluid omschreven in het menu met de term "Zone2" Dat is dan de instelling die gekozen moet worden.
Dat was achter de rug. En toen is het grote genieten begonnen. De rest van de dag hebben we alle favoriete cd's gespeeld en de meeste hebben we gehoord als nooit te voren. Kippevel en vochtige ogen.
Wij zijn er erg blij mee.

Paul-1234 29-01-2012

Beste Erwin,

Heb zelf de versterker nu een maand, en ik kan je vertellen dat er heel veel meer mogelijk is, waaronder diverse opties om het geluid aan te (laten) passen aan de kamerakoustiek. Een bezoek aan de site van Audyssey kan helpen.

groeten,

Paul

Heinsberg 30-12-2011
Geschreven voor: Marantz SR5006

Na uitvoerig gezocht te hebben op internet moest en zou het een Marantz worden. Waarom? Puur en alleen om het feit dat ik overal las dat dit merk toch wel het beste, binnen een bepaald budget, moest zijn. Achteraf toch een beetje spijt en wel om de reden dat het eigenlijk voor mij veel te uitgebreid is en omslachtig werkt. Ongetwijfeld zal het voor de audiofiel een zeer goede receiver zijn, voor mij als huis, tuin en keuken gebruiker is het teveel van het goede. Voor mijn gevoel is er voor alles wel een (eigen)instelling te vinden terwijl ik eigenlijk gewoon wil dat als ik de receiver aanzet ie gewoon speelt.

Ik had voor minder geld beter een standaard receiver gekocht ook omdat ik geen verschil in geluid hoor, heb ook andere receivers gehoord en ik hoor echt geen verschil. Zoals zovelen zeggen maken de speakers het verschil, spendeer daar dus in.

Ook de afstandbediening heb ik steeds op zijn kop, is slecht te zien wat de voor- en achterkant is.

Tip, ga niet teveel af op wat andere gebruikers zeggen/schrijven maar stel je eigen lijstje samen wat je echt nodig hebt en welke eisen je aan een receiver stelt. Ik heb mijn lesje weer geleerd.

StijnH13 31-12-2011

Ja, dan is dat inderdaad een beetje jammer.. Recensies kunnen wel goed zijn, maar dat wil dus niet zeggen dat die receiver voor jou ook "de beste" is. Wanneer, waar en voor hoeveel heb jij hem uiteindelijk gekocht?

Groetjes Stijn!

Battumboy 15-09-2011
Geschreven voor: Marantz SR5006

Nu ruim een maand in mijn bezit, werkt makkelijk en geeft i.c.m. de Boston A25 boxen een heerlijk geluid.
Ook de aansturing met de Plasma Panasonic TX 46GT30 via ARC loopt soepel en een perfect beeld.

Kortom een aanrader die ik i.c.m met andere spullen voor een zeer scherpe prijs heb gekocht.

dutchie1 25-02-2012

HDMI2 (ARC) gebruikt ?? Hoe krijg je dan OSD van je versterker op je TV ??