Onkyo TX-SR608

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 43 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-SR608 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

john56133 20-01-2012
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Een half jaar lang deze receiver in bezit gehad en na deze periode ook weer verkocht. Stereo icm met mijn Focals 816V is totaal niet passend, deze receiver dan ook bij een kennis aangesloten met andere luidsprekers, we kwamen alle 2 tot de conclusie dat de Onkyo in stereo een te schel geluid geeft, ook in de setup aanpassingen gedaan, echter het stereo geluid blijft te mager. Films afspelen geeft een overdonderend geluid uit alle 5 de speakers, maar dat gaat toch op den duur vervelen, tevens kreeg ik de subwoofer niet goed afgesteld, of een enorm dreunend of helemaal geen effecten via de subwoofer, met de volumeknop van de sub diverse instellingen gehad, maar dat gaf geen verbetering. Hou je van een enorm lawaai bij de films, dan is dit een aanrader. Tevens zeer veel instelmogelijkheden. Mijn nieuwe aanschaf de Nad T747 voldoet beter aan mijn verwachtingen.

ronvm 23-01-2012

@john56133: Voor een deel heb je gelijk, zeker als je het over de subwoofers hebt. Of het dondert je speakers uit of je hoort niks. Maar om nou de Nad T747 te vergelijken hiermee, daar zit wel een prijsverschil van ca. € 600,= in. Dat mag dan ook wel wat beter klinken nietwaar?

Jouri1234 04-11-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Ik heb deze receiver nu enkele weken in bezit en ben echt lyrisch over dit apparaat. De afgelopen jaren heb ik langzaam mijn home theater geüpgraded en was dit de laatste stap. Een vergelijk met mijn 9 jaar oude receiver, de Sony 780QS, is ook niet te maken. Wat een verschil!

Mijn opstelling is als volgt:
Canton GLE 490.2 front
Bose melkpakjes als center en surround (hier wilde ik kleine sattelietjes houden
Subwoofer: Jamo Sub 210 hoogglans wit

De Canton's worden in pure audio of direct mode goed gevoed voor het stereogeluid. Veel detail in zowel hoog, midden als laag. Met name in het laag een groot verschil met de Sony en werkelijk prachtig geluid. Hier merk je toch goed dat de Canton's een goede receiver nodig hebben.

Qua surround en mogelijkheden ook alleen maar lof. Veel instellingsmogelijkheden, ook al vergt dit wel wat kennis voor het fine-tunen. De THX cinema surround is geweldig. Wat een ander soort beleving als met de Sony. De subwoofer wordt hier ook goed gebruikt voor het extra laag en dit alles maakt het tot een zeer prettige luisterervaring.

Andere absolute pluspunten zijn de aansluitmogelijkheden en de HDMI passthrough. Ik wil namelijk niet altijd dat het geluid via de speakers loopt maar gewoon via de tv. Dit is in te stellen met HDMI passthrough. De versterker stuurt het signaal dan gewoon door zonder dat deze aanstaat. Scheelt een slok op een borrel voor je energierekening.

Waar ik minder te spreken over ben zijn de hier en daar gecompliceerde instelmogelijkheden waarvan niet geheel duidelijk is waar ze voor dienen.
Alles ingesteld met de setup microfoon en hier en daar gefinetuned maar op één of andere manier wordt mijn subwoofer altijd op -6 db ingesteld ook al is dit in de instellingen veranderd in -4.

Kwestie van finetunen denk ik.

Ik ben zeer tevreden maar over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen.

Ben nog steeds hier een

Johnnie69 22-08-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Wat een naar apparaat!?!?!?! Ik heb nog geen moment het geluid eruit gekregen dat ik met m'n vorige Denon had. Gekocht, omdat we een nieuwe kast kochten waar, achteraf bleek, de Denon niet in paste.
Audessey ingesteld en vanaf dat moment kan je dus niets meer zelf extra wijzigen qua toonhoogte. De afstandbediening moet ik ook iedere keer resetten. Al met al.....voor mij nooit Onkyo meer, echter, ik zal het er even mee moeten doen. Als mensen tips hebben zijn ze ZEER welkom! Ik hen trouwens een zeer mooi Infinity surround set staan waar ik zeer tevreden over ben/was!

B.Beckx 15-02-2012

Audessey moet je gewoon niet gebruiken..beste is om hem zelf helemaal in te stellen naar je eigen voorkeur. Ik heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad en heb er aardige KEF speakers aan hangen met 2 Yamaha Sub's zodat ze allebei lager ingesteld staan en toch heel mooi en vol geluid geven.. goed geluid ligt ook aan de ruimte en de opstelling van de speakers.
Wat betreft de afstandsbediening ..dat zal wel een fout zijn in de remote zelf daar zou ik even mee terug gaan als ik jou was..voordat ik de logitech harmony gebruikte nooit geen problemen mee gehad ..zelfs heel fijn om mee te werken omdat je al je apparaten er mee kan bedienen.Verder naar mijn mening een perfect apparaat en zeer mooi en vol geluid. zoals eerder vermeld..het ligt grotendeels aan de ruimte en natuurlijk wat voor speakers je gebruikt.

Henkie70 09-11-2011

Goedemorgen Johnnie
IK heb zelf ook een onkyo tx-sr608 en heb zelf ook nog steeds het idee dat ik er niet uithgaal wat er in zit.
Zelf gebruik ik 100 wat front speakers en, mag ik jou vragen hoeveel watt jou fronts zijn en of je al verbetering hebt met je 608 en wat je er mopcht dat zo zijn aan verbeterd hebt

groeten
Henkie

Renel1970 22-04-2012

Helemaal met je eens Johnnie. Heb nu ruim een jaar de 608 maar stereo is er geen goed geluid uit te krijgen. Tot vorig jaar had ik een Yamaha stereo versterker OCMW alcone Laplander zelbouwspeakers. Vanwege nieuwe 37" led tv meteen thuisbioscoop van proberen te maken met canon 5.1 set en de onkyo voor 7.2 effect. Voor thuisbioscoop werkt het prima, maar lekker een cd in stereo luisteren doe ik niet meer wegen gebrek aan klankkleuren. Heb spijt van de 608.

zwik65 18-01-2012

Hallo Johnnie69.
Raadpleeg gewoon de zaak waar je hem hebt gekocht.
Het is mij gelukt om alles te installeren maar als ik er niet uit zou komen kon ik de zaak bellen.
Maar ik vindt het een subliem apparaat met een geweldig geluid.
Dusssss bel die zaak en laat ze de receiver maar installeren.

Gr ALbert

azrael 1953 31-10-2011

Hoi..Johnnie69.

Ik ken dit apparaat van haver tot gort, en meestal is het een kwestie van de handleiding lezen, b.v. het wijzigen van de "toonhoogte" is wel degelijk mogelijk,
ook na het gebruik van de audessey.
heb je vragen, mail me even, ik weet zeker dat ik het voor je kan oplossen.

Gr. Rob.

cindylouise 07-04-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Na dat onze oude home cinema setje uit de tijd was wilden we echt iets nieuws.De een zei bose de andere zei zelf opstellen aangezien wij 2 leken zijn kwa apparatuur niet van beeld en geluid maar met aanschaf en verdiepen,zijn wij bij correct op de bergweg uit gekomen ff rond gesnuffeld en daarna hulp en advies van de verkoper met 23 jaar ervaring onze vraag neergelegd na 2 uur rondlopen en adviezen zijn we uitgekomen op dit prachtsetje en boxen van klipsch ook de subwoofer en center c52 nou geen haar spijt en simpel kwa installeren er komt me een goed geluid uit en wil niet anders meer en kwa service en advies is correct een keurige zaak zonder dat ze er verstand van hebben zoals de meeste zaken als je wat vraag en de verkoper niks ervan weet en de prijzen was zeer voordelig mij zie je zeker weer en zal zeker genieten van me mooie set

tayram 13-03-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Nou eindelijk heb ik deze receiver ook aangeschaft. Reden aanschaf was goede reviews en hdmi aansluitingen die ik nodig had. Ik gebruik deze receiver met Jamo S 606 HCS3 5.0 surround systeem. Stereo geluid ( pure audio ) vind ik aan de matige kant. Mijn 6 jaar oude receiver van Harman Kardon ( AVR230 ) had eerlijk gezegd betere stereo geluid. Over de dolby digitaal en DTS geluid ben ik wel tevreden. Menu is zeer vriendelijk en makkelijk om te gebruiken. Er zit zeker genoeg aansluitingen op behalve de ethernet aansluiting. Maar die mis ik echt niet. Dus kortom kwaliteit prijs verhouding is inderdaad goed. Maar voor betere stereo geluid kun je toch naar een andere receiver kijken. Bijvoorbeeld Marantz , Denon of Harman Kardon. Maar ze kosten wel veel meer.

Gerard van Gorkum 05-03-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Ik was op zoek naar een receiver met een geweldige geluidskwaliteit en heb deze nu echt gevonden. Ook al ben ik gericht op het oude stereosysteem, wat een schot in de roos. Helder geluid waarbij de bassen dragen en wanneer ik mijn bluerayspeler aan zet....... hemels!!!

bahady30 24-02-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Ik, een doorgewinderd muziekliefhebber en muzikant, heb eindelijk mijn speakers binnengekregen namelijk de Jamo C607,C603 en C60 center en in combinatie met de TX-SR608 blijkt dit een winnende combinatie te zijn.Mjn mond viel open van verbazing. De Jamo's uit de Concertserie spelen menige duurdere speaker helemaal van de tafel. De Onkyo versterker heb ik gekocht naar aanleiding van de positieve reviews op het net en deze heeft me niet teleurgesteld,integendeel ! Wat een dynamiek en mogelijkheden. Hij doet perfect wat hij moet doen namelijk op een natuurlijke manier de bron versterken en icm met de vele luistermodi krijg je wel erg veel waar voor je geld! Stereo heb ik hem vergeleken met een Denon PMA-1500ae versterker die een paar jaar geleden meer dan twee maal zo duur was. Dat is appels en peren met elkaar vergelijken. De Onky doet een goede poging maar blijft duidelijk achter. Maar ik heb hem ook niet gekocht voor het stereo-verhaal dus ik gebruik de Denon voor stereo en de Onkyo voor de HT-beleving. Persoonlijk geloof ik niet in dure kabels, wel in de dikte van kabels. Ik gebruik 4 mm2 van de rol en in een rechtstreeks vergelijk met 2,5 mm2 van de rol vond ik geheel wat rustiger, uitgebalanceerder klinken. Hoe dikker de kabel,hoe minder de weerstand, wat zich vooral bij langere lengtes duidelijk manifesteerd in een betere laag weergave. TV kijken was nog nooit zo'n te gekke beleving dankzij de Dolby Pro Logic II(x) mode. Concertregistraties klinken alsof ik bij het concert aanwezig ben. Vooral als de audiotrack op de DVD van goeie kwaliteit is. Ik ben nog steeds de luistermodi aan het ontdekken en zelfs van een mindere audiotrack kun je nog wat maken dankzij de uitgebreide EQ mogelijkheden van de Onkyo.De afstandsbediening vind ik ook een pre. Ik heb het eindelijk voor mekaar om de tv,dvd,en de onkyo middels de afstandsbediening van de Onkyo de bedienen. Kunnen die andere gelukkig de la in.....Er zit geen usb aansluiting op maar dat boeit me niet.Er zit ook geen rechtstreekse internetaansluiting , dus vraag je goed af wat je allemaal nodig hebt....Genoeg HDMI,optische,component,composiet aansluitingen voor mijn doeleinden. Als ik al nadelen moet noemen dan zouden het de speakerterminals zijn en de "goedkope klikgeluiden", maar er moet toch ergens op bezuinigd worden ,nietwaar? Kortom voor mij een winnaar in mijn HT-setup!!

Las 18-02-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Heb sinds enkele dagen kunnen genieten van deze versterker. Het instellen gaat met behulp van de bijgeleverde microfoon zeer eenvoudig, je hoeft daar geen kenner voor te zijn. Het is nog wel even uitpluizen hoe alle apparaten op de juiste kanalen te zetten, maar zeer onder de indruk. Geluid klinkt zeer zuiver en vol.

Heb lang getwijfeld tussen deze versterker en diverse anderen, maar ik zou direct dezelfde keuze weer maken!
Mooi apparaat!

mrarnhem 13-02-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

sinds enkele dagen ben ik in het bezit van de 608.
hiervoor had ik een yamaha hd receiver die me goed beviel,maar hij had maar 2 hdmi ingangen,wat toch te weinig was voor mij en kon hem voor een goede prijs verkopen.
voor de yamaha had ik ook al eens een onkyo gehad maar nog zonder hdmi e.d. die me ook uitstekend beviel.
eenmaal thuis en aangesloten had ik al snel in de gaten dat ik een receiver gekocht had die enorm veel instelmogelijkheden heeft. het lijkt wel een computer.
instellen met de meetmicrofoon op 3 punten was voor mij ook weer nieuw. bij mijn vorige receivers was het maar op 1 punt.
toen de meting gedaan was maar eens een blue ray gepakt en het leek wel of ik andere luidsprekers had.
wat een groot verschil in kwaliteit i.v.m. mijn vorige receivers.
ook cd's is een beleving.
heb hem trouwens aangesloten op een harman/kardon hkts16 set.
heb van anderen gelezen dat ie vrij warm word maar heb er nog geen last van gehad.
tja en THX is ook zeker een verbetering. heb een ps3 spel met THX geluid en ook dat is een nieuwe beleving.
voor mensen die nog twijfelen en gewoon een goede receiver willen waar ze zeker nog een aantal jaren mee vooruit kunnen is deze zeker aan te raden.

Kogema 12-02-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Na enkele maanden wikken en wegen besloten de TX-SR608 te kopen, ik had een oude TX-SR503 en omdat deze geen hdmi aansluitingen had en ik een beetje "futureproof" wilde zijn de tX-SR608 aangeschaft. Ik was eigenlijk al heel tevreden over de 503 maar deze gaat toch nog enkele stappen verder.
Het aansluiten van de receiver valt heel goed mee, de juiste instellingen vinden vraagt wel wat tijd.
Ik heb de instellingen door audyssey 2EQ laten doen en daarna nog het één en het andere naar mijn eigen zin bij geregeld.
Als luidsprekers heb ik de Mordaunt Short Genie aangesloten (had ik al voor de 503) nog even de notch filter afgesteld van de sub en wat een geluid!
Mocht er trouwens iemand op zoek zijn naar een goede surround luidspreker set kan ik de MS Genie van harte aanraden, klinkt zeer goed met deze Onkyo.
De Digicorder (TV) loopt via hdmi naar de receiver, leverde verder geen problemen op. De code voor de Digicorder blijkt wel niet te bestaan dus kan je via de afstandsbediening van de Onkyo de Digicorder niet bedienen.
DVD en CD wordt met de Onkyo DV-SP504E afgespeeld, de kwaliteit is voor mij zeer goed, vele audiofielen zullen zoals gewoonlijk de stereo weergave minder vinden maar een gewone sterveling zoals ik en sommige onder u zullen het verschil nauwelijks horen.
Vormgeving krijgt een 6, mooi vind ik hem niet maar hetgeen hij produceert doet je de vormgeving onmiddelijk vergeten!
Duurzaamheid geef ik een 7, ik heb hem nog maar net.
Ik
Voor de twijfelaars onder jullie, gewoon kopen dit beest.

jansam 12-02-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Gebruiksgemak geef ik een 6 omdat de handleiding niet gebruiks-/leesvriendelijk is. Vormgeving geef ik een 7 omdat andere merken niet zo heel veel afwijken en welke vormgeving zou je dan willen? Duurzaamheid zal nog moeten blijken, maar de zeer hete eerste receiver is nu vervangen door een warme receiver.
Nadat de in december aangeschafte TX-SR608 een defecte soundprocessor bleek te hebben en ik daarom een nieuwe ontving, waren de instellingen snel (door het zoeken naar wat er mis was met de eerste) gedaan. Bij twijfel steeds een instelling gewijzigd en vervolgens het effect gecontroleerd. Ik ga de instellingen met digitale foto vastleggen zodat ik dat niet meer kan vergeten. Ook bleek soms dat instellingen in de (kabel)decoder van invloed te zijn op bepaalde (eerst niet begrepen) gedragingen van de receiver. Bv. receiver aanzetten ging het LCD scherm mee aan. Het bleek niet de link van de Onkyo te zijn maar de Anynet van de Samsung te zijn. Op dit moment ben ik zeer tevreden met de geluidsopties en de beeldverbeteraar naar 1080P. Ook kijk ik wel TV zonder de Onkyo. Het beeld gaat dan gewoon door de Onkyo heen terwijl de Onkyo in de standby staat.

fbie 23-01-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Heb deze receiver nu een paar maanden in bezit en ben er erg tevreden mee. Ik heb hem gekochd om als surround versterker te dienen in mijn speciaal ingericht thuisbioscoop.

Hij heeft lekker veel HDMI ingangen, wat voor mij belangrijk was. Ik heb een Media streamer, HD cable tuner, XBOX 360 en een Onkyo BR speler erop aangesloten. Mijn Full HD beamer (Epson TW2900) heb ik aangesloten op de HDMI uitgang.

De receiver instellen kost wel wat tijd, maar als alles "goed" staat, is het genieten van het geluid en beeld.

Een nadeel vind ik wel dat je de treble & bass en de inputselectie niet met een draaiknop kan instellen.

Maar al met al een goede receiver voor een goede prijs.

hans 00123 13-01-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Heb deze receiver gekocht op basis van de reviews. Thuis geïnstalleerd viel de stereo geluidskwaliteit me flink tegen vergeleken met mijn oude Marantz stereo versterker. Had de receiver gekocht bij besthomecinema en mocht hem zonder problemen teruggeven. Geweldige service.

De receiver heeft wel veel instelmogelijkheden, en mogelijk is hij prima voor surround, maar als je voornamelijk muziek beluistert: koop dan een goede stereoversterker, dat verschil hoor je meteen. Strakker, muzikaler, beter laag.

Ook de calibaratie met de microfoon gaf een slechter resultaat dan met de hand de equalizer instellen

adeind 11-01-2011

Wat een apparaat!
Na lang wikken en wegen en intussen een modelwijziging van 607 naar 608 eindelijk de knoop doorgehakt en alle huis tuin en keuken surround setjes links laten liggen.
Ik ben (nog) geen audiofiel maar dit is echt geweldig.
Gekozen voor de 608 omdat ik lang gebruik wil maken en daarmee deze Onkyo optimaal voorbereid is op de toekomst.

Gebruiksgemak heb ik een 8 gegeven omdat ik toch wel moeite heb alles van dit ding te doorgronden.
Duurzaamheid krijgt nog een ? omdat ik simpelweg geen definitief oordeel kan geven.

Op dit moment nog mijn oude '80 luidsprekers aangesloten maar nu al verbijsterd door de mogelijkheden en het geluidsniveau.
Binnen nu en 1 week komen de luidsprekers uit Duitsland. Ik ga deze Onkyo combineren met de luidsprekerset Teufel Theater 80. Ik ben benieuwd en zal mijn ervaring delen zodra alles in bedrijf is.

Aangesloten:
- Philips 28" vlakke beeldbuis (jaja, zo'n ouderwetse maar 1 van de laatste en ooh zo goede beeldkwaliteit);
- Sony blue ray speler;
- Onkyo Ipod dock;
- Wii.
Alles aangesloten op Monster HT800 Powercenter. Niet alleen voor veiligheid maar ook kwaliteit.

Kortom, Top apparaat voor mooie prijs!

azrael1954 10-01-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

verrassend apparaat, ik had eerst de luxman lr 6500 en die kan nog niet in de schaduw staan van de onkyo, vooral de uitgebreide hdmi mogelijkheden zijn super, en het werkt ook meteen.
ik lees in veel reviews over de vormgeving die niet zo mooi is, mijn mening is dat dit soort apparaten er min of meer allemaal hetzelfde uitzien, kijk eens rond en zie, hoe duurder hoe lelijker (hoger).
het geluid is super, zelfs mijn vrouw valt het op (en die intereseert zich hier totaal niet voor).
het is wel even studeren hoe alles werkt, maar dan krijg je ook wat.
kortom, een meer dan voortreffelijk apparaat.
voor de prijs/kwaliteits verhouding krijgt hij een dikke 10, dus als je iets goeds wil voor weinig. KOPEN

koossie1961 11-01-2012

ik heb de 608 suuuuuper maar ben al aan t spitten maar hij kan mij meer bieden maar ik kom er echt neit uit
.zou je de moeite willen nemen me een keer te helpen?

Anoniem 31-12-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Na het uitpakken van deze hele mooie receiver maar eens de bedrading aansluiten. Jammer maar dat kan ook aan mij liggen dat de speakeraansluitingen zo erg dicht tegen elkaar geplaatst zijn en ik heb toch echt geen worstvingers. Verder is de geluidskwaliteit na de installatie met de meetmic heel erg mooi. Ik ben erg tevreden over dit apparaat.

pannet 27-12-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Nu een week deze receiver in bezit. Aangeschaft om mijn 10 jaar oude huis-tuin-en-keuken receiver van Sony te vervangen. Wat een verschil! Eindelijk komen mijn luidsprekers (front JBL ES-80 met JBL surround scs10 achter en center en subwoofer scs 138) tot hun recht. Direct al na het aansluiten een enorme verbetering, vooral bij het afspelen van muziek via de grote front speakers.
Vervolgens de Audissey microfoon gebruikt voor automatische instellingen. Dat levert zelfs nog een significante verbetering op. Wel wat geprutst met de instellingen van Dynamic Eq. Ik vond de bass veel te sterk aanwezig op laag volume. Kan ook aan de combi met mijn speakers liggen, maar het viel me tegen. Vervolgens uiteindelijk dynamic eq toch gebruikt in combinatie met dynamic volume op laag en voila, het geluid lijkt weer veel meer in evenwicht. Al met al een geweldige receiver met enorm veel mogelijkheden. Koop hem niet voor de looks, want dan zijn er mooiere (sinds wanneer maken ze de volumeknoppen van audioapparatuur van patatbakkenplastic?). Ik ben zelf gegaan voor de kwaliteit en daarin stelt de Onkyo mij zeker niet teleur. Aanrader!

Anoniem 22-12-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Wat een geweldige receiver in combinatie met een blu-ray speler van het zelfde merk (BD-SP808) en natuurlijk goede boxen (Kef iq90).
De aansluitingen en instellingen zijn legio. Daarnaast wordt je uitstekend geholpen door het calibratie programma tijdens het installeren. Een
Ook de samenwerking met mijn Philips TV (32pfl9705) is een fluitje van een cent.
De prijs/kwaliteitsverhouding vind ik persoonlijk van een uitstekend niveau, ben zeer tevreden over de Onkyo componenten. Zowel beeld als geluid zijn in de pure vorm als via THX echt betoverend., een echte aanrader dus.

paulnogwat 17-12-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Heb hem gisteren in huis gehaald en heb er een HKTS30 van Harman Kardon bij gekocht. Ik wilde eerst maar eens beginnen met een 5.1 setup.
Pff.....Aansluiten is echt kinderlijk eenvoudig. Vervolgens de bijgeleverde microfoon aansluiten een programma doorlopen zodat de instellingen automatisch ingesteld worden.
Heb een humax 5050, een PS3 en een Wii. Humax en PS3 met HDMI en de Wii met de tulp omdat deze geen HDMI heeft. Ingangen meer dan voldoende, zowel HDMI als andere.
Mss dat ik tzt nog twee speakers bijkoop omdat de versterker 7.1, hoewel of het nodig is......want het geluid is nu al echt geweldig. De geluidsinstellingen zijn ook erg makkelijk en je kunt kiezen welke luidsprekers je wel wilt aansturen en hoe je ze wilt aansturen.
Echt een aanrader.
Succes!

Doob 12-12-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Mijn 3 jaar oude sony str da3200 vervangen voor de Onkyo.De Onkyo is aangesloten op 2 Canton chrono 509 vloerstaanders, 2 canton chrono 502 voor de surround, een chrono 505 center en een Mirage omni S8 sub. In verhouding met de Onkyo een speakerset dat duidelijk een klasse hoger zit. Verder hangt er een Sony BDP-S470 bluray speler, een UPC/Philips HD media box en een Sharp lcd aan. Qua geluidskwaliteit was de Sony zeker niet slecht maar de Onkyo klinkt wat minder agressief en daardoor minder vermoeiend.
De combinatie Canton-Onkyo is in ieder geval een aanrader, zelfs met klassieke muziek weet deze combinatie wel raad. Het doorgeven van beeld doet de Onkyo een stuk beter dan de Sony. De combi van de Sony BDP-S470 en de Onkyo stelt je ook in staat super audio cd's af te spelen via hdmi dus geen 6 kabels meer nodig voor sacd. Ook dit doet de Onkyo meer dan voortreffelijk. Qua home theater is de Onkyo op zijn best. Qua design vind ik de Onkyo 1 van de minste receivers in deze prijsklasse maar daar koop je hem niet voor. Er zijn natuurlijk receivers die nog beter klinken en meer mogelijkheden hebben maar wil je echt iets beters dan moet je minstens het dubbele neerleggen en dat geld kun je volgens mij veel beter in je luidsprekers stoppen!!!

basge1963 05-12-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Heb na veel wikken en wegen, mede dankzij de reviews op kieskeurig deze receiver gekocht. Inderdaad, de geluidskwaliteit is geweldig. Door de onnoemelijke instelmogelijkheden duurt het wel even voordat je alles onder de knie hebt. Had wel wat gezeur met het aansluiten. We hebben een Samsung Led TV UE40B7020. Kreeg zoals velen op dit forum geen tv-geluid via de receiver. Ik heb een geintegreerde CI+ slot in de tv waar de ziggo kaart in zit, zodat ik geen los extra ziggo kastje nodig heb. Op aanraden van "specialisten" van Saturn een HDMI-kabel 1.4 met audio return channel gekocht, dit werkte ook niet. Blijkt dat deze tv, nog geen jaar oud, geen ARC heeft! Met behulp van een optische audiokabel aangesloten en eindelijk geluid. TV werkt wel primaa via HDMI/cec en anynet en is dus ook te bedienen met de AB van de Onkyo. Schakelt bijvoorbeeld zelf aan als je de TV aanzet. Dit werkt ook prima met een Pioneer dvd-speler. Instellen met Audessy microfoon werkt ook uitstekend, heb alleen m'n Mordaunt Short subwoofer handmatig iets teruggeschroefd omdat er wel heel veel bass in zat. Aansluiten van de laptop via de front hdmi aansluiting werkt goed, alleen moest ik de resolutie van de laptop op extern bureablad iets aanpassen. Via de Samsung kan ik films die op de NAS-server staan benaderen, geluid loopt dan automatisch via de Onkyo
Fantastisch geluid, nu alleen nog verdiepen in de vele luistermodi.Iemand een idee omtrent de meest ideale keuzes?

Jaap001 25-11-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Ik gebruik de Onkyo samen met een Bose Acoustimass 5.1 setje, dit gaf de nodige problemen. De meest logische instelling voor de luidspreker impedantie zou 6Ohm zijn (Bose spec. 4-8Ohm) maar dat klinkt bagger. Na het instellen van 4Ohm komt er opeens muziek uit deze set en ben ik eindelijk tevreden.
Wel moest ik de luidspreker setting nog handmatig corrigeren.

Het gebruiksgemak heb ik een onvoldoende gegeven, alle plaatjes etc. gaan uit van alle speakers / mogelijkheden, waarom geen overzicht ingedeeld naar hoe aan te sluiten voor stereo, 5.1, 7.2 + etc. varianten.

Alle reviews hier stellen dat je er wel even voor moet gaan zitten om de instellingen te leren. Mijn mening is dat dit de grootst mogelijke onzin is, de documentatie moet je hierbij helpen, niet moeilijker maken (en anders een website om je te helpen, zo moeilijk is dat niet).

Wat nog ontbreekt als beoordeling is de up-conversie van de video ingang naar HDMI. Dit werkt, dat is al heel wat. Als ik de sat-ontvanger via de video input schakel dan zie ik echter slechte huidtinten en compressie-artefacten. b.v. bij een beetje bewegend gezicht blijft een stuk van de wang stilstaan, vreemd om te zien (mij stoort dit maar mijn vrouw had het nog niet gemerkt). De TV kan dit gelukkig ook zelf en doet het heel veel beter (LG-42LH5010), dus toch maar beeld via de scart-kabel.

Pieter H 20-11-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Heb deze receiver gekocht ter vervanging van de Samsung AV-R720;wat een verademing;een veel, en veel beter geluid met dezelfde boxen en na wat uitproberen simpel en logisch te bedienen.
De afstandsbediening werkt ook prima op mijn Blue-ray speler type BD-P1500 van Samsung;terwijl de afstandsbediening van de Samsung receiver niet op hun eigen BR werkte !!(ongelofelijk!!)
Vooral de enthousiaste reacties op het forum en de THX certificering hebben mij doen besluiten voor deze receiver te kiezen.

Dit is een aanrader voor een ieder die een fatsoenlijk geluid wil hebben tegen een redelijke prijs !
Natuurlijk zijn de Boxen ook van groot belang;in mijn geval 5.1 surround-systeem Focal-JMlab Chorus 715+CC700+SR700+act.SubWoofer JBL E150P

wier 10-11-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Heb na wat lang zoeken en testen voor deze Onkyo receiver gekozen i.c.m. de Harman Kardon hkts 30 5.1
speakerset.Moet zeggen dat het geluid erg goed is, onbeperkt mogelijkheden met instellen, zie soms door de bomen het bos niet meer.
Heb ook Bose set thuis gehad maar deze weer teruggebracht, te simpel en geluid val tegen.
De receiver herkent ook alle mogelijke audiotracks van films.
M.a.w. prima receiver voor dat geld, maar neem wel even de tijd voor de handleiding.

Ronvm 25-10-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR608

Heb hem gekocht omdat m'n Pioneer bepaalde coderingen via HDMI weigerde en ik moet zeggen dat ik er heel erg tevreden mee ben. De ventilator hoor je niet, alles is heel gemakkelijk te begrijpen en heel erg veel naar persoonlijke voorkeur in te stellen. Nog een bijkomend voordeel, deze receiver is THX gecertificeerd.

Een absolute aanrader.