De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de NAD L73 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,8

Kees1961 14-09-2009
Geschreven voor: NAD L73

Ik ik dacht met een NAD koop ik een apparaat in een betere kwaliteitsklasse. Na gestart te zijn met de L70 heb ik al snel een L73 gekregen omdat het L70 model gebreken vertoonde (lange wachttijd). Van het L73 model is na loop van tijde het basmoduul er mee gestopt en heb nu niet meer het verassende effect tijdens het kijken van een film. Het basdeel mis ik niet zozeer bij het beluisteren van muziek. Het afspelen van films lukt zo nu en dan niet doordat hij erg gaat haperen. Schoonmaken een idee? Nu begint de versterker bij opstarten te brommen zo'n 10 minuten en ben het apparaat zat, dus dat wordt een nieuwe en geen NAD helaas want hij ziet er wel strak uit.

Officiële reactie van BCC 19-05-2021

Beste AH,

Bedankt voor jouw review over de service van ons filiaal in Apeldoorn.

Groetjes,
Team BCC

streuvels 09-05-2014

hey kees. heb je deze reciever nog? ik heb namelijk 1 maar heb geen remote. zou dus eens van iemand een remote willen lenen om m'n subwoofer uit te schakelen . ik heb namelijk geen en nu heb ik geen bass op m'n speakers.

JOB99 21-05-2009
Geschreven voor: NAD L73

Eens met alle ondestaande beoordelingen.
Ik had de L70, loopwerk was slecht en na enkele reparaties mocht ik die omruilen voor de L73. Echter.... het blijft janken: loopwerk slecht en nu ook brom in de versterker.
Het ergste is echter nog dat AND ontkent dat ik de receiver voor een 5-jaars-garantie heb aangemeld, zodat ik nu de reparatie zou moeten betalen. Dan maar geen reparatie van naar schatting € 400, maar een nieuwe gekocht van een ander merk voor minder geld!!
Hopelijk blijft dit beter werken.
NAD = naadje

Sant 29-12-2008
Geschreven voor: NAD L73

Dit apparaat in 2006 gekocht.
Is inmiddels een paar keer teruggeweest metr als klacht dat de DVD/CD speler verslaat en hapert bij meerdere officiële schijfjes. Reaparatie dmv een nieuw loopwerk heeft geen verbetering gegeven. Echt balen.

Stan40 12-03-2008
Geschreven voor: NAD L73

L70 gekocht; 2 x terug naar inporteur ivm slecht afspelen org. cd's. NAD was zelf al zo wijs zelf om te ruilen naar een L73. 1 jaar plezier van gehad en nog in de garantieperiode een iritante brom in de versterker. China spul...eens maar nooit weer..

Eric171 06-01-2008
Geschreven voor: NAD L73

Ik heb 'm nu zo'n jaartje. Ben er op zich wel tevreden over. Enige groooote minpunt is dat de dvd speler niet goed werkt. Sommige dvd's (gewoon originele regio 2 dvd's) werken niet. Apparaat is niet regiovrij gemaakt of wat ook. Dus niet mee gekloot. Nu heb ik 'm gelukkig alleen maar voor het versterkerdeel gekocht (was de enige die in het meubel paste.) Maar van een grote naam als NAD had ik toch wel meer verwacht. Overigens hebben we ook een nad cd speler en die doet hetzelfde (maar dan met cd's natuurlijk) overslaan, aangeven dat er geen cd is etc.

NAD heeft voor mij afgedaan.

Mdelaet 27-05-2007
Geschreven voor: NAD L73

Ik sluit me helemaal bij jullie reacties aan. Wij hebben ook erg veel problemen met de L70. Ik zal jullie een lang verhaal met speakers van bose die niet compatibel waren enz. besparen, maar had ook last van haperingen en een zoom-geluid. Na reparatie bij NAD is het minder (ik geloof koelelement of laser vervangen), maar met name bij CD's zijn de haperingen soms niet van de lucht. Bij DVD's minder problemen.

Hoe NAD durft om te adverteren met gebruiksvriendelijkheid is me een raadsel, want de AB is erg gebruiksonvriendelijk, met name met het overgaan van het ene naar het andere apparaat. De poging om een all-in-one AB te maken is prijzenswaardig, maar ik wordt er niet blij van.

Over de geluids- en beeldkwaliteit bij goed functioneren ben ik tevreden.

Roni67 27-03-2007
Geschreven voor: NAD L73

Ook ik heb al meer dan een jaar een NAD L70 in bezit met dezelfde problemen als ik hier aantref over de L73, namelijk het haperen of totaal niet afspelen van (originele!) DVD's. Verder is het apparaat erg gebruikersonvriendelijk, zowel qua afstelling van de luidsprekers (waarvoor een aparte monitor-aansluiting gebruikt moet worden) als het 'gewone' gebruik. Ook reageert de afstandsbediening erg kritisch (je moet erg goed op het apparaat richten) en moet je soms wel erg veel kracht gebruiken om de knoppen op de afstandsbediening te laten werken.
Over beeld- en geluidskwaliteit ben ik dik tevreden, maar deze wegen helaas niet op tegen de ergernis van de genoemde problemen. Ben dus nu hierdoor op zoek naar een ander apparaat.

Anolis 18-08-2006

Ik ben blij met deze reviews, want ik heb de L55 dvd speler van NAD en L70
receiver (voorgangers van de L73 die dvd en receiver in 1 toestel heeft
verenigd) met exact dezelfde problemen en dacht er nu (nu de dvd speler naar
NAD terug is geweest waarna de unit is gereinigd) erover na om dit toestel aan
te schaffen (evt. met inruil) omdat er een grotere hoeveelheid af te spelen
media bij de specificaties staat vermeldt.
Ik verkeerde in de veronderstelling dat de L73 daarom compatibeler zou zijn,
maar dat blijkt dus niet het geval.

Ik had ook al een goedkopere dvd speler aangeschaft, die wel alles probleemloos
afspeelt......

Als de NAD een keer wel afspeelt (dvd of cd) is de kwaliteit prachtig. Maar dit
weegt niet op tegen de frustratie wanneer iets het weer niet doet (origineel of
kopie maakt daarbij niets uit)!

downclown 06-08-2006
Geschreven voor: NAD L73

ik sluit me hier volledig bij aan. Het apparaat ziet er zeer mooi uit, maar na
enkele maanden beginnen dvd en cd s flink te haperen.

Ben nu ook op zoek naar iets anders.

Irma2006 07-07-2006
Geschreven voor: NAD L73

Deze dure alles-in-een speler leek ons erg handig. Helaas werkt hij in de
praktijk niet goed. Bij het afspelen van dvd's begint de speler vaak midden in
de film te haperen. Volgens de dealer is dit een bekend probleem omdat de laser
'te gevoelig' zou zijn. De speler is hiervoor zelfs een maand teruggestuurd
naar NAD en 'gerepareerd', helaas zonder resultaat. Dus een filmavondje zat er
voor ons niet in. Inmiddels heb ik maar een DVD speler van 39 euro gekocht die
het gelukkig wel perfect doet, zo zie je maar. Ook het afspelen van CD's gaat
niet vlekkeloos, wanneer het popmuziek is, dan is de geluidskwaliteit goed.
Maar wanneer je wat rustigere muziek draait, dan hoor je een irritant gezoem
erboven uit. Dit komt uit het apparraat zelf en is erg storend. We hebben bij
NAD een klacht ingediend over de slechte kwaliteit van deze speler. Hier heeft
men nooit op gereageerd. Een ding is ons nu wel duidelijk, wij kopen nooit
meer een product van NAD.