Marantz SR5004

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Marantz SR5004 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

TFT 08-10-2016

Moet helaas mijn menig herzien over de Marantz SR5004

Geschreven voor: Marantz SR5004

Ik heb deze Marantz SR5004 in maart 2010 gekocht. In de eerste instantie was ik erg te spreken over deze AV Receiver. Maar toen hij 4 jaar was en ik op een avond tv aan het kijken was begonnen de problemen. Ik hoorde een harde plop over alle speakers en de marantz viel in veiligheid modes.
Na dat ik de receiver had gereset ging het een paar maanden goed. Maar de luide plop kwam terug weer gereset en een paar weken later weer het zelfde probleem. Daar was het gewoon niet meer ter doen hij ging echt om de haverklap in veiligheid modes. Ik Heb de marantz toen maar ter reparatie aangeboden en dat grapje heeft mij dus 130 euro gekost ik vind het echt niet normaal dat een Av receiver van bijna 600 euro het all na 4 jaar begeeft. Op internet word het probleem wat ik had. De Pop Of Death genoemd een probleem waar de SR5004/6004 serie mee te maken hadden en waar marantz geen oplossing voor had aangezien ze het probleem nooit erkend hebben. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97140.0 Buiten Dit zeer verveelde voor val heeft hij het daar voor altijd zeer goed gedaan en na de reparatie van 130 ook. Hij heeft goed geluid zeker bij Lps en CD stereo geluid waar marantz zo om bekend staat. Maar wat de betrouwbaarheid betreft moet ik eerlijk gezegd bekennen dat ik een beetje het vertrouwen in marantz kwijt ben. De duiders zegen wel eens Glück muss man haben maar dat had ik dus overduidelijk niet met dit product. Dus voor mij geen marantz meer.

Pluspunten

• 4 HDMI poorten.
  • mooi stereo geluid bij CD en lp
  • Goede 5.1 surround.

Minpunten

• Niet erg betrouwbaar zo blijkt.

TFT 04-07-2013
Geschreven voor: Marantz SR5004

ik heb deze al een paar jaar en deze heeft echt een geweldig goed stereo geluid. Bij zo wel lp's cd's en ook bij dvd's en blu ray's. Hij heeft een zeer zuivere volle warme klank. In zowel het hoge als in het lage geluid als de midde tonen in het geluid. Er is bij een audio CD zo goed als geen ruis waarneembaar. En bij blu ray zijn de prestaties echt ongelooflijk goed. DTS HD en dolby True HD hebben echt een zeer heldere sound. Waardoor explosies in HD films echt op je af lijken te kommen. Maar waarom marantz de rede dat voor dit merk ben gegaan is.omdat zij een van de weinigen zijn die bij een av receivers goed stereo heeft bij Lps' en CD. Dat schijnt namelijk bij veel av receivers een zwak punt te zijn. omdat deze heel vaak te veel gefocust zouden zijn op home cinema. En dat is bij marantz dus niet het geval deze heeft echt een top stereo geluid waar niks op aan te merken valt. Daarbij ken ik mensen die een marantz hebben die meer dan 25 jaar oud is en die doet het nog uitstekend. Dus ze zijn ook nog eens zeer betrouwbaar aangezien ik deze dagelijks gebruik en nog nooit problemen ben tegen gekomen met deze marantz. kortom een top product waar ik nog jaren plezier van ga hebben.

Vincent14 26-08-2012
Geschreven voor: Marantz SR5004

Mooi vorm gegeven versterker. Echter na een half jaar heeft hij de geest gegeven. Na enig speurwerk op internet bleek dit "The plop of death" te heten. Een erg bekend probleem bij deze versterker als ik de verhalen lees. Natuurlijk valt dit onder garantie maar ik ben benieuwd of hij het na reparatie lang gaat volhouden!

Voor de rest is het een prachtige versterker met veel mogelijkheden en een erg goed geluid voor een amp in deze prijsklasse.

kef 38 28-01-2012
Geschreven voor: Marantz SR5004

Het is tijd om een review, hierover te schrijven.
Ten eerste, wij praten hier over een Surround versterker.
Het verschil met Stereo/Surround versterkers, moet jij altijd in het achterhoofd houden.
Topklasse Marantz, zeer veel mogelijkheden, goed gebouwd, naar de mogelijkheden van nu.
Geen problemen tegengekomen, in ander reviews, wordt er wel eens aangegeven, dat de betrouwbaarheid, wel eens te wensen overlaat.
Ik heb geen idee, hoe de niewe Marantz Surround-versterkers hierin presteren.
Maar moeilijk te evenaren in Surround-geluid, denk ik ?????

dave1978_18 feb 28-07-2012

best kef zit met een vraag ik wil over van een harman kardon de avr 145 naar de marantz ga ik hier goed aan doen of word mijn gluidkwalietijd minder mvg dave

-Vincent- 04-04-2011
Geschreven voor: Marantz SR5004

Wat een geluid! Marantz aangesloten op een Philips Blu-Ray (BDP9600)en Harman/Kardon boxen (16bq).

Pluspunten:
-Geluid!
-Mogelijkheden
-Design
-Lipsynchronisatie
-Display

Minpunt:
-Gebruiksgemak. De handleiding is bijna niet door te komen. Begrijp nog lang niet alle functies, maar als je de basis doorhebt dan kom je al een heel eind.
-Volgens de handleiding kan er een soort dongel voor je Iphone in zitten, afhankelijk van de dealer. Maar die zat er niet bij. Ik mis ook een usb-aansluiting.

Al met al een prima versterker.

sanjuud 31-07-2010

Wat een zware machine!
Het voelt erg solide aan, dat ik hem uit de doos haalde gaf mij het gevoel iets degelijks te hebben gekocht.
Nadat ik de mordaunt-short 906i had aangesloten ben ik er rustig voor gaan zitten alle mogelijkheden eens te bekijken. (ik ben wel even bezig geweest pfff..)

Na alles doorgenomen te hebben via het manual heb ik mijn mede8er mediaplayer via hdmi aangesloten om zo van mijn muziekverzameling te genieten
Het geluid dat na de automatische instellingen via het microfoontje werd geproduceert is erg prettig, heel helder vol van geluid en de 906i speakers kunnen met de receiver een redelijk zwaar geluid weergeven. Dit alles overtrof mijn verwachtingen!

Enige minpunt is dat ik het max. volume niet erg indrukwekkend vind, als ik ongeveer 0dB uitkom dan komt er zeker wel harde muziek uit maar ik had meer verwacht van de 100W per kanaal.
Heb via het on-screen menu (wat heel mooi werkt en zeker een toegevoegde waarde is) het inputlevel met 12dB verhoogt, dit kwam ten gunste van het overallvolume maar nog was ik niet onder de indruk.

Iemand een idee?

Willem-A 02-03-2012

100 wat is het vermogen op papier. Maar het werkelijke vermogen is ruim voldoende. Als je echt wilt blazen zul je een PA set moeten kopen. Deze receiver blinkt overigens niet uit in stereo, maar is wel gemaakt om muziek te laten horen. Iets wat de 9600 van destijds overigens nog steeds onoverwonnen doet. Als het vermogen echter zo daalt door de gebruikte luidsprekerkabels, dan zijn deze waarschijnlijk van vislijn gemaakt, want als de kabels niet al te lang zijn, is een 1,5mm2 kabel al voldoende. Afhankelijk van de gebruikte speakers is 2,5mm2 wellicht meer aan te bevelen, maar de weerstand van een dergelijke kabel is zo laag, dat dit niet of nauwelijks zal zorgen voor een afname van het volume. De 906 is een vrij gevoelige speaker met zijn 90dB en het kan niet anders dan dat dit muziek moet maken. Ik heb naast een receiver een Marantz PM17 MKIIm, die 'maar' 60 watt levert bij 8 Ohm en als het op volume aankomt doet die niet onder voor een receiver van 100 watt per kanaal, maar ik kom echt niet aan een hoge volumestand toe. En zoals al gezegd is, muziek is emotie. Herrie maken kan elke set.

Willem.

kef 38 27-01-2012

Ik heb zelf ook de marantz 5004. Jij praat over harde
muziek, luid.
Even technisch, muziek wordt niet bepaald door luidheid.
Muziek wordt bepaald helderheid en emotie.
Heb jij, de juiste bekabeling tussen jouw versterker en jouw geluidsboxen zitten. (Belangrijk)
Tip, zet de versterker niet te hoog in db's. Dit gaat tenkostte van wat ik hierboven beschrijf.

jrdevisser 23-04-2010
Geschreven voor: Marantz SR5004

Lang getwijfeld tussen de denon avr-1910 en deze rakker. Ik heb beide beluisterd op de Monitor Audio RX6 speakers en deze kwam helder en warmer over. Uiteindelijk deze gekocht i.c.m. dv4003 dvd, Monitor Audio RX6 zilver speakers en Monitor Audio radius 90 HD speakers.

Geluid is prachtig, video upscaling niet best. Ik heb hier totaal geen last van aangezien ik alles via HDMI aangesloten heb en op "through" ingesteld heb. Doe je dit niet heb je kans dat heb beeld om de twee seconden knippert.

Audessy stelt de equalizer in op de ruimte, maar een vlakke setting/source direct/pure direct geven een veel beter geliuid. Het is wel handig dat de Audessy setup de luidsprekers qua volume en afstand prima insteld.

Ik heb mijn set primair gekocht voor muziek, maar films kijken is ook echt een beleving!

Design is super mooi.

Dagelijkse bediening is voor een persoon met technisch inzicht prima te doen. Voor mijn vrouw duurt het een stuk langer voor ze eraan gewend was.

Menu structuur voor alle instellingen is helder en je voelt je gelijk thius in alle instellingen.

Kortom: Zeer tevreden!

rusbronc 23-02-2010
Geschreven voor: Marantz SR5004

ik heb deze versterker nu een maand in mijn bezit en ben zeer tevreden, mooi geluid makkelijke handleiding en prima te bedienen met de harmony one. Ik heb de speakers focal sib&co gelijk met deze versterker gekocht en dit geeft een heel rustig geluid, hiervoor een denon en jbl speakers maar dit is wel een verschil hoor.

aing 05-01-2010
Geschreven voor: Marantz SR5004

ik heb lang getwijfeld had een hele goede hkd.
Echter die had geen hdmi aansluitingen.
ik moet zeggen geen moment spijt, heerlijk zuiver geluid brengt hij voort.
mogeljkheden te over.
Wat de dikke handleiding betreft
dat valt wel mee als je het ned gedeelte eruit haald.

JeroenKoomen 29-12-2009
Geschreven voor: Marantz SR5004

Ik gebruik deze receiver in combinatie met Hepta FourTune MKII luidsprekers. Subwoofer is met deze combinatie echt niet nodig.

Pluspunten:
Ik had geen problemen met het inregelen omdat het menu scherp en duidelijk is.
Het display is helder en biedt in 1 oogopslag duidelijk overzicht in wat aan- en uitgeschakeld is.
Het achterpaneel is goed toegankelijk en het aansluiten van de bekabeling gaat hierdoor makkelijk. Ik gebruik 4x4 bekabeling en dit past gemakkelijk in de openingen.
Het geluid is -met name bij films- echt fenomenaal. Dat presteert echt beter dan een vergelijkbare Onkyo. Het stereo beeld is prima, echter is een M-DAX instelling nodig om de warmte en volheid er in te krijgen.
De vormgeving is briljant; deze receiver is in het zwart echt een schoonheid met zijn afgeronde front.
De afstandsbediening is intuitief, verlicht en werkt prima. Helaas werkt de AB niet om een Logitech Harmony One zijn commando's te leren, dat kan ook komen door de Logitech overigens.

Minpunten:
De handleiding is zeer dik maar toch minder uitgebreid dan ik had verwacht; ik wil graag een wat uitgebreider (technische) toelichting hebben op het effect van de minder voor de hand liggende instellingen.
Wat me opvalt is dat de Marantz in vergelijking met een vergelijkbare Onkyo die ik heb staan bij kale instellingen (dus geen kunstmatige aanpassingen via EQ of M-DAX) een minder vol/warm stereo geluid produceert. Dit is op te vangen door M-DAX in te schakelen maar dus wel kunstmatig.
Wat me ook is opgevallen is dat de versterker bij het aan- en uitschakelen een statische tik over de luidsprekers is gaan geven (na ongeveer 2 maanden gebruik). Alles is overigens geaard en polariteiten zijn juist.

Ik ben alles tegen elkaar afgezet ZEER tevreden over de prijs/kwaliteit verhouding van deze receiver. Een echte aanrader!

Zwhein 27-12-2009
Geschreven voor: Marantz SR5004

Hallo sinds een week in het bezit van de Marantz SR5004.
Het geluid viel mij in het begin wel wat tegen vooral op het surround gebied.Hierin was mijn Onkyo toch beter.
Maar na wat dagen gerommeld met de instellingen moet ik zeggen dat hij helder en sprankelend klinkt alleen het geluid van de sub vind ik tegen vallen.
Bij mijn onkyo was dit laag en strak maar bij deze Marantz is het nogal bonkerig en bij laag volume niet aanwezig.
Heb verschillende instellingen geprobeerd,ook bij gewoon stereo, maar geen beter resultaat.
Ook bij de instelling M-CH Music mis ik het geluid door de center speker terwijl dit bij de instellingen in het setup menu wel hoorbaar is.
Misschien is er iemand die daar een antwoord op heeft of heb ik het geluk dat deze recever al de eerste week stuk is.
Het geluid bij stereo klinkt wel beter dan bij mijn vorige Onkyo maar die was ook al weer 5 jaartjes oud.
Verder wel tevreden en vind het ontwerp mooi.
Laat wel weer iets weten als deze problemen hopelijk zijn opgelost.

happy shooter 09-07-2012

Ben wel benieuwd of de receiver nog steeds bevalt.

Vaal1982 23-12-2009
Geschreven voor: Marantz SR5004

deze receiver gebruik ik icm de Canton Movie 150. Ik gebruik deze combinatie vooral voor films en games en hierbij kan ik zeggen dat het geluid geweldig klinkt. Een hele nieuwe wereld gaat voor mij open.

Puur op stereogebied beoordeel ik deze receiver niet, omdat ik 'm hiervoor niet gekocht heb, maar voor de geïnteresseerden: dit vind ik best tegenvallen. Ik heb ook nog een PM7003+CD5003 hier zitten en dit klinkt STUKKEN beter.

Voor films en games: een aanrader dus.

kleine voetnoot: heb op verschillende sites gelezen dat de receiver er na een maand soms de brui aan geeft, hier heb ik echter (nog) geen last van gehad en laten we hopen dat dat ook zo blijft!

roy126 20-12-2009
Geschreven voor: Marantz SR5004

Was opzoek naar een mooie receiver na er ff voor gespaart te hebben.
Had eerst gekeken naar een denon of onky of yamaha, maar kwam er na een hoop zoeken toch achter dat dit echt het beste in zn prijsklasse is.
Heb m nu 2 dagen, aangsloten op zelfgemaakte vifa's en het klinkt echt superzuiver en helder en vol.
Stereo klinkt ie zelfs heel erg lekker, iets waar andere multi channels nog wel eens niet mee overweg kunnen.
Aansluiten was een makkie.
Heb er de ps3 250 gig aangesloten voor men blueray en mp3 opslag, heel mooi beeld een super geluid.
Heel veel geluidsinstellingen.
De duurzamheid kan ik nog niet beoordelen, maar marantz kennende zal het wel goed zitten, er zitten in ieder geval geen slappe knoppen op.

over een maand zal ik nog een revieuw maken, of ie nog steeds bevalt, roy

-Bas- 09-12-2009
Geschreven voor: Marantz SR5004

Heb de SR-5004 ruim een maand in huis icm de MS-Genie set. Ik woon in een rijtjeshuis, in deze setting is het een perfecte set. De set geeft een warm en helder geluid. Inregelen via de microfoon was zo gebeurd en heb verder niets meer aan de instellingen hoeven veranderen.

Verder voelt de receiver solide en duurzaam aan.

Ik mis alleen de usb-poort op het apparaat maar vond dit geen 400euro extra waard. (SR-6004)

Kortom, ik kan deze set bij iedereen aanraden. (alleen wel de sub een beetje terug zetten anders tril je van de bank)

Nieuw 03-12-2009
Geschreven voor: Marantz SR5004

Deze Marantz SR 5004 heb ik nu enkele weken in bezit samen met de Focal sib&co 5.1 speakerset.

Lang lopen twijfelen tussen de Onkyo 607 en deze. De Onkyo vond ik na de luister sessies niet zo geweldig klinken tel daar het schitterende design van de Marantz bij op en de keus is snel gemaakt. Ook kwam na mijn idee veel meer volume uit de Marantz, dus de watts zeggen ook niks. Ook kreeg ik de Marantz voor een leuke prijs van 399 omdat ik de 5003 besteld had maar deze niet meer leverbaar was dus de 5004 voor dezelfde prijs kreeg, wel een super deal dacht ik zo!

In het begin veel moeite gehad me door de dikke handleiding heen te worstelen en de juiste instellingen te vinden. Ik kreeg het eerst maar niet voor elkaar om stereo met de subwoofer te krijgen, weet nu nog niet hoe maar het is gelukt. Voor de 5.1 instelling is de automatische instelling via de bijgeleverde microfoon perfect. Ik heb dan ook geen behoefte deze handmatig bij te regelen. Over het geluid van de set in deze opstelling ben ik zeer te spreken. In het begin was mijn angst dat de stereo niet kon gaan tippen aan mijn stereo NAD versterker met Kef zuiltjes, het tegendeel is waar. Uiteraard zijn de focal speakers geen zuilen het zijn wel de speakertjes die het dichts in de buurt komen van alle speakers die ik gehoord heb. Samen met de Marantz geven ze een zeer helder en vooral vol geluidsbeeld weer. De sub staat bij mij maar op 40% open anders is deze te overheersend. Ook heb ik diverse verschillende plaatsingen uit geprobeerd voor ik tevreden was, tussen 2 muren en een kast gaat echt niet.
Al met al een perfecte combi die een 10 verdient!

skullgoof 30-11-2009
Geschreven voor: Marantz SR5004

Ik heb dit weekend uitgebreid kunnen kijken en luisteren naar de prestaties van deze receiver.

Het aansluiten vormde geen probleem, hoewel de luidsprekeruitgangen niet geschikt waren voor banana plugs. De automatische instelmogelijkheid met de meegeleverde microfoon voldoet uitstekend; ik heb geen behoeft nog maar iets handmatig bij te stellen.

De tevens aangeschafte blu-rayspeler(LG)levert een digitaal signaal waar de Marantz uitstekend mee overweg kan. Het beeld wordt haarscherp gepresenteerd en het geluid komt loepzuiver uit mijn bijna 20 jaar oude B&W set. Zelfs de stille passages vallen niet op bij een hoog geluidsniveau. Dit lijkt toch wel tekenend voor de stabiliteit van de versterker.

De subwoofer ontbreekt op dit moment nog even, maar door dit huidige geluid lijk ik het bijna niet te missen.

Voor de rest ziet het apparaat er solide uit en ik denk hier erg veel plezier aan te gaan beleven.

Warmoesk 09-11-2009
Geschreven voor: Marantz SR5004

In eerste instantie zocht ik een receiver van ONKY of DENON.
Ik moet toegeven dat ik met ONKY zeer positieven ervaringen heb toch viel de Marantz mij op vanwege de vormgeving.
Zonder te luisten besteld via het internet en moet conculderen dat deze meer dan geweldig klinkt, kippevel gewoon.

Een negatief puntje is dat de grote draaiknoppen niet heel solide draaien.
Deze receiver heeft een degelijke/dure uitstraling en daar verwacht je een betere lagering.

Deze in combinatie met DVD speler DV4003.

Superturbo 15-10-2009

Wachten beloond!
ik wilde de Marantz sr5003 kopen maar en een oplettende verkoper van foka in rotterdam melde mij om even te wachten omdat de 5004 er aankwam (meer hd functie's 10w per kanaal meer, en lip sinc enz.)
dus ook gelijk bij foka gekocht voor € 499,-!!!(het oude model is zelfs 50 euro duurder) echt een koopje met dvd speler Marantz dv4003 en harman kardon htfk 11bQ (ook die waren erg scherp geprijsd daar) en dat alles met een samsung ledtv.(40 inch)
kortom 2 dagen aan het inregelen geweest en afstellen, bleuray erin (ps3) en kwijlen maar! wat een geluid zeg, goede morgen!
had hiervoor een top Onkyoset maar dit is om echt bang van te worden!!!!!
zelfs de gewoone dvd is messcherp, maar het geluid is echt kippevel!
het afstellen is even werk maar met de verlichte afstandsbed. iks dat ook s'avond een eitje.
Marantz bewijst het diepe warme klank met een scala aan instellingen, maar buieten alles om is het ook nog eens een prachtige receiver!
en dat voor net 500....ongekend!