Denon AVR-1910

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-1910 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Harold 26-09-2010
Geschreven voor: Denon AVR-1910

Mooie versterker, Maar niet altijd even handig in gebruik. Het is af en toe wel zoeken naar bepaalde instellingen. (maar goed dat doe je vaak maar 1 x.)

Geluid vind ik er mooi.. Goed vol .. Ik gebruik hem icm met 2 front zuilen van Kef. ( C7 )

Een center van KEf Q6C

En een subwoofer, surrounds, En front height van Klipsch.

Bij sommige films vind ik de bass wat overheersend. En dan vind ik het niet eenvoudig om ff de bass wat terug te draaien. Zoals je dat vroeger heel simpel deed bij een stereo AMP.

Alles is aangesloten via HDMI. (50" TV, MAC mini, AC Ryan Mediapseler, Sony BluRay. Super beeld allemaal.

En met gebruik van een Harmony One logitech afstandsbediening ook nog eens makkelijk te bedienen.

Al met al, zeer tevreden.

Jack-Patton 23-09-2010
Geschreven voor: Denon AVR-1910

Nadat mijn HK AVR 330 het had begeven, op zoek gegaan naar een nieuwe AVR. Uiteindelijk uitgekomen bij DENON AVR 1910. Heb niet gekozen voor 1911, behalve de prijs geen noemenswaardige verschillen.

DE gebruiksaanwijzing van Denon kun je het beste niet gebruiken.

Ik heb de box geinstalleerd vis de meegeleverde microfoon en vervolgens naar eigen smaak bijgesteld. Ten opzichte van HKL is het geluid natuurlijker, daarnaast is HK voor degenen die een standaard instelling preferen boven hetzelf instellen. De denon geeft vele mogelijkheden. Tip begin nit alles te veranderen in een keer, neem er de tijd voor en je zult beloond worden.

Als boxen heb de set HK-TS7 met HKS3 als BS. alles klinkt als een klokje. Samen met de blu-ray van BDPO-S470 van sony krijg je een ongevenaard geluid uit de set.

Alle apparaten via HDMI aangesloten op de Denon. Denon geeft aan de uitgangen standaard namen weer, weet dat dit niest wil zeggen, je kunt elk apparaat op elke uitgang aansluiten, noteer op papier wat je hebt aangesloten via menu kun je alle uitgangen benoemen.

FUBAR64 18-05-2010
Geschreven voor: Denon AVR-1910

deze 1910 heb ik nu een week in huis...
GENIETEN.
Ik had een oude DENON stereo uit 1988.... lachen.

aansluiten met HDMI kabels is eenvoudig.
Ook een BD1610 blueRAy van DENON gekocht.
HDMI naar de TV.
meteen genieten naar CD, DVD en radio.

geluidskwaliteit: installatie aangesloten op Infinity's kappa 70 en enkele statelieten van Infinity. Ik ben geen audiofiel o.i.d. maar dit is echt genieten. Tijdens de film the Matrix keek ik regelmatig naar buiten of het onweerde.... ehh, was de film.

mogelijkheden: de AV heeft voor mij alle mogelijkheden. A en B speakers, en ZONE2 (moet het nog wel instellen). diverse voorgeprogrammeerde . Ook voor het aansluiten van randapparatuur zijn er genoeg mogelijkheden.

gebruiksgemak: het gebruik van de installatie is wat mij betreft heel eenvoudig. Met name met de Audessy microfoon is het instellen een makkie.

vormgeving: tja... dat is natuurlijk subjectief. Ik vind hem mooi, strak, niet opdringerig maar dat gaf niet de doorslag.

duurzaamheid... tja, als je een DENON hebt uit 1988 en nog steeds werkt, is duurzaamheid voor het merk een 10.

renee86 30-01-2010

---------- update review 30-01-2010----------
Na een aantal keren om de denon mooi te laten klinken[zie mijn eerdere berichten] heb ik uiteindelijk toch maar wat andere speakers gekocht.
BenW 684 en een centerspeaker BenW htm62.
Geluid 100 procent beter geworden nu nog even uitproberen met de crossover freq.
Heb er een bluray speler op aan gesloten via hdmi naar de denon en vandaar met hdmi naar de tv,kan alleen niet tergelijke tijd naar een cd luisteren en naar de tv kijken is dit op te lossen doormiddel van een instelling?

---------- oude review 01-1-2010 ----------
Sinds een paar dagen in bezit moet zeggen geluid is echt mooi.
Heb de luidsprekers via de instellingsmicrofoon laten instellen en moet zeggen dat dat super gaat geluid is dan eigenlijk al goed,ga nog wel wat fijn stellen.
Heb een digitale box van upc waar geen hdmi aansluiting aanwezig is en ook geen aansluiting voor beeld alleen maar scart dus kan deze niet via hdmi naar mijn tv laten gaan dat vindt ik wel jammer.
Heb hem zelf op een 5.1 opstelling staan.[fr/center/surroud/sw]
De afstandsbediening hadden ze van mijn wel wat beter mogen maken je moet zowel de voorzijde als de achterzijde gebruiken dus dat is wel een minpuntje.

Ga nog wel het een en ander uit proberen kwa instellingen,dus als er mensen zijn met ideeen of advies zou ik dat graag vernemen.

Kortom totaal geen spijt van deze aankoop kan hem zeker aanraden.

Wolverine1 29-12-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1910

Ik heb deze nu net een paar dagen en wat is dit tov van mijn vorige Denon avr1400 een verbetering. Wat een topper is dit.

Heel relaxed alles aangesloten, toen op mijn gemakkie de manual gelezen - voor mij heel duidelijk - en alles ingesteld naar wens. Als je de manual leest en je gebruikt je gezonde verstand kan echt een kind de was doen. In tegenstelling tot andere reviews, waarvan je bijna bang wordt om deze aan te schaffen vanwege zijn complexe instellingen, vind ik deze Denon zeer gebruikersvriendelijk.

Maar goed, ik heb een 5.1 opstelling gemaakt van Cantonspeakers die heel goed gaan met Denonapparatuur. Denon en Canton lijken voor elkaar geschapen ( dit is persoonlijk uiteraard)Ik heb een sw van Jbl.

Films zijn echt overweldigend, niet normaal gewoon wat een power, kracht en helderheid hier uit komt. Gewoon kippevel, mijn buurman die altijd zweerde bij Bose123 heeft nu eindelijk toegegeven dat dit echt bizar is.

Audio klinkt ook geweldig goed, zet ik meestal de sw uit anders wordt het teveel van het goed. Je kan deze denon perfect instellen en je boxen echt helemaal naar wens laten inspringen. Wat ik ook erg mooi vind is dat je diverse surroundinstellingen kan ingeven. Bij blueray en thx-dvds geeft hij automatisch multichannel aan en bij andere bronnen kan ik de surround heel mooi regelen.

aansluiten ook ideaal en simpel, alle externe bronnen, zoals decoder/sateliet, dvdspeler, blueray aansluiten met hdmi naar in. Vervolgens 1 kabel van de denon out naar de tv en klaar ben je - zo simpel echt waar.

Kortom, mocht je er 1 willen aanschaffen en je twijfelt...gewoon kopen deze. Krijg je geen spijt van.

Uiterlijk: gewoon heel mooi denon, ik heb hem in het zwart omdat de rest ook zwart is bij mij. Knoppen zijn kunstof, in het begin vond ik dit net ff wat minder maar in feite zie je hier helemaal niets van. Afstandbediening vind ik een beetje onhandig maar went wel. NL aan de achterkant zitten een paar functies die ik vaak gebruik en wellicht de meeste gebruikers...dat is dan net ff minder.

Eindconclusie: simpeler aan te sluiten en in te stellen als sommige doen geloveen - gewoon goed lezen en rustig de tijd nemen. Geluid van zowel film als audio echt zeer bovenmodaal en voor een prijs waar andere merken die 2x zo duur zijn niet aan tippen. Aanrader!

Willy1521 23-12-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1910

Heb deze 1910 nu een week in huis (met Canton speakers) en moet zeggen: super!
Vroeger had ik een Technics maar dit is gewoon een andere klasse.

Het enige wat een beetje tegenvalt is dat je de EQ niet kunt sturen zoals je wenst, of je moet Audyssey
uitschakelen en dat wil je toch niet doen, niet?

Verder punt is de manual - geraken jullie er ook niet uit???
Daarom een gouden tip. Heb je een Denon, ga dan eens kijken op http://www.batpigworld.com/
Vriendelijke man die in zijn vrije tijd, in verstaanbare taal(engels)je door de setup loods. (en meer)
Ga aub daar eerst eens kijken, je vind er waarschijnlijk een antwoord op je vraag.

drums97 03-12-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1910

Ik heb deze reciever nu twee maanden en kan maar 1 ding zeggen: GEWELDIG!!!!

Mijn thuisbioscoop is als volgt:
Panasonic TX-42V10
Blu Ray LG BD300
Reciever Denon AVR-1910
JBL Northridge Movie 1 (4 x E20, EC25, E150P) + 2 x JBL Northridge e80
UPC HD tv

Dit alles is een grote maar zeer gewaardeerde investering.

Quick Select functies werken perect, alle instellingen in 1 keer bij elke bron.
Het is een worsteling om alles in te stellen, maar de audyssey mic is wel makkelijk. Vandaar gebruikersgemak een 7.

Murk86 05-11-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1910

Heb deze receiver nu een week in bezit, moet zeggen dat ik eerst mijn twijfels had over de geluidskwaliteit...Maar na uren/dagen de handleiding doorspitten (drama) en hulp van de "denon to english Dictionary" ben ik een heel eind opgeschoten. Dankzij de vele tweak mogelijkheden van het geluid, ook na de Audessey setup, heb ik het geluid fijn afgesteld naar mijn eigen smaak. Ik luister voornamelijk naar muziek via mijn Pc en mijn CD collectie wat nu echt geweldig klinkt. De lage bassen komen goed door en de hoge tonen zijn loepzuiver. Ook met films tril jeje stoel uit en komen de vocalen goed door.

Ik gebruik een 5.1 opstelling met 2 JBL e80 front speakers(bi-wired) en de JBL E250P Sub, als Surround speaker gebruik ik 2 Speakers van mijn oude stereo set van Philips met ribbon tweeters. Het is zeker aan te raden om in het "Parameter" menu de "Restorer" aan te zetten op "mode3", dit krikt alle frequenties een beetje omhoog en laat ze vloeiender overlopen.

Kortom een Top receiver, maar je moet wel even de tijd nemen om het geluid goed af te stellen. ( Gebruiksgemak krijgt toch een 9, omdat je na een tijd wel gewent raakt aan "Denon")

Guido E. 20-10-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1910

vandaag gehaald en na enkele uren spitten door de handleiding de basiswerking functioneel.
Wat een werk om iedere ingang en uitgang toe te wijzen en de eigenschappen toe te wijzen..
en de gebruiksaanwijzing is EEN brei van tekst die je kriskras door de pagina's jaagd zodat je op een gegeven moment niet meer weet welke instelling je wel of niet hebt gedaan!
ALS je überhaupt weet welke instelling je wil want de mogelijkheden zijn zo groot dat je eerst moet uitzoeken welke instellingen voor je van toepassing zijn en welke je daarvan eigenlijk wil...

een absolute leek zou zich wel eens de tanden kunnen uitbijten aan die handleiding...beetje jammer.
mss dat ik er over een paar dgen anders over denk....

roost 03-10-2009

-----------Update review, 3-10-2009-----------
Hier even een update over mijn ervaringen tot nu toe.
Ik heb ELAC 105 front speakers en ELAC CENTER 101-II Center speaker en achter Elac cinema 1 rear speakers plus een
ELAC SUB 101 ESP Subwoofer.
Het geluid klinkt het beste als ik hem op pure direct mode zet vooral het stereo geluid komt dan een stuk bter tot zijn recht welliswaar schakelt het display zichzelf dan uit maar het geluid wordt een stuk beter.Het is jammer dat de draai knoppen van plastic zijn en de voorkant ook enigzins platic aanvoelt dat was bij mijn oude yamaha beter. Ook de afstandbediening is niet echt een succes doordat er knoppen aan de achterkant achter een klepje zittten ik heb hier niet zo veel last van omdat ik een harmony one gebruik.

----------1e review, 13-9-2009-----------
Ik heb deze receiver nu een week in mijn bezit en ik moet zeggen dat dit een enorme verbetering is ten op zichte van mijn oude Yamaha receiver.
Het instellen is een fluitje van een cent d.m.v. de audesey inregel microfoon. Alle video bronnen worden geupscaled naar 1080P wat je vooral ziet door het ontbreken van ruis.Het geluid is enorm ruimtelijk en de bas is erg strak ook stereo geluid klinkt erg goed.

habemi 28-09-2009
Geschreven voor: Denon AVR-1910

Sinds een aantal dagen in mijn bezit. Wat een geweldig apparaat. Ik heb al mijn bronnen er op aangesloten incl. PS2 en Wii en ik moet zeggen deze receiver maakt mij erg blij.

Ben nu bezig om wat meer te begrijpen van alle mogelijkheden. In combinatie met mijn Klipsch serie frontspeakers een waar genot!

roost 13-09-2009

Mr. T-REX 06-09-2009

-----------Update review, 6-9-2009-----------
Een geupdate review, nu ik wat langer met dit apparaat heb kunnen spelen.

Na een tijdje begin ik de bouwkwaliteit steeds meer te waarderen. Top!

Het instellen is vrij complex, maar de Denon-to-English Dictionary op http://www.batpigworld.com/ heeft me enorm geholpen. Gebruiksgemak is niet Denon's sterkste punt. Ik moet wel zeggen dat je er na een tijdje aan gewend raakt. Daarom mijn cijfer voor gebruiksgemak wat opgewaardeerd.

Inmiddels heb ik ook nieuwe luidsprekers aangeschaft, de Rogers LS603 met RC450 surround set via een superaanbieding bij W&W audio. De waanzinnige geluidskwaliteit en detaillering van deze receiver komen nu echt tot hun recht. Zowel bij hoge als lage volumes is het intens genieten.

Ook nog wat verwarring uit de wereld helpen: De receiver is 7*125 Watt bij 6 Ohms speakers, en 7*90 Watt bij 8 Ohms speakers.

Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn aanschaf. Ik denk niet dat je voor deze prijs iets beters kunt krijgen.

------------1e review, 17-8-2009-----------
Net een paar dagen in mijn bezit, en afgelopen weekend aangesloten. Maar nu ben ik al zeer onder de indruk van dit apparaat.

Wat zaken die me de afgelopen dagen opvielen:

- Iemand die een compacte home cinema set gewend is zal wellicht schrikken van het formaat van dit apparaat. Even goed bekijken in de winkel dus. Ikzelf vind een lekker dikke receiver wel een mooi onderdeel van het meubilair.

- Het instellen is vrij complex, maar de Denon-to-English Dictionary op http://www.batpigworld.com/ heeft me enorm geholpen. Gebruiksgemak is niet Denon's sterkste punt.

- Mijn huidige luidsprekers doen deze receiver geen recht, maar nu al klinkt het fantastisch.

- Ik heb mijn model goedkopie DVD spelertje via Component video en COAX digitale audio aangesloten. De upscaling van deze receiver naar 1080P formaat is echt waanzinnig goed, en voor mij de voornaamste reden geweest voor dit model te kiezen.

- Liefhebbers van een mooi On Screen Display menu zijn bij dit apparaat aan het verkeerde adres. Ik zelf heb geen probleem met gewoon zwart met witte letters.

Als ik ook mijn nieuwe luidsprekers heb en de autosetup heb uitgevoerd, zal ik wat uitgebreider reviewen.