Yamaha RX-V765

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-V765 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Dennis-74 19-08-2011
Geschreven voor: Yamaha RX-V765

Gekocht op basis van andere reviews. Mijn bevindingen:

Een zeer veelzijdige receiver als het op instellingen en mogelijkheden aankomt. Combineert analoge met digitale bronnen, en zelfs combi's zoals analoog video met digitaal audio is mogelijk.

Niet courante speaker setups zijn ook mogelijk, dus bijv 2, 3 of 4 speakers, zonder extra surround met of zonder subwoofer, allemaal mogelijk. Met mogelijk bedoel ik dus dat de overige kanalen uit bijv een 7.1 bron netjes gedown-mixed worden.

Verder zeer uitgebreide instellingen voor de klankkleur (naast gewone bass/treble een level+equalizer per speaker). Tesamen met de meegeleverder meetmicrofoon is inregelen van de setup zo geregeld.

Voor diegene die minder waarde hechten aan flitsende interfaces, en lichtgevende knopjes maar wel aan goed geluid, degelijkheid en mogelijkheden een perfecte keuze lijkt me.

apietersen 08-10-2009
Geschreven voor: Yamaha RX-V765

Ik heb deze receiver een paar week geleden aangeschaft en na alle instel mogelijkheden geprobeerd te hebben, de conclusie getrokken dat het apparaat niet in staat is enig fatsoenlijk stereo geluid te produceren. De surround weergave klinkt overgens wel goed. Ook ziet hij er mooi uit en de aansluitmogelijkheden zijn ruim voldoende.
Ondertussen heb ik de Denon PMA-1500AE stereo versterker aangeschaft, en gecombineerd met deze receiver. De stereo weergave klinkt nu geweldig en de receiver gebruiken we puur en alleen voor films.