Onkyo TX-SR607

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-SR607 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Frank 1972 06-11-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

Ik heb kort geleden ook deze receiver gekocht
mede ook door reviews hier gelezen.

Ik heb hem gebruikt als stereo receiver en wilde later eventueel uitbouwen met extra speakers
Het geluid viel me echter zo erg tegen dat ik hem meteen weer heb weggedaan en mijn oude stereo receiver weer heb geplaatst...
Dus misschien is hij als av receiver goed te gebruiken, maar voor stereo geluid vind ik hem erg matig.

Stefan_limburg 22-03-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

Heb deze receiver nu een 3 tal maanden in huis.
Ik had hiervoor een stereo-receiver van Yamaha.
Maar heb alles geupdated naar 5.1 door middel van een blu-ray speler en dat soort dingen.

Ik heb weken rond gesnuffeld totdat bij bcc heerlen deze onkyo in de aanbieding was, €100 goedkoper als normaal.
Dus meteen gaan halen.

Nou wat een geluid.
Mijn vader is van mening dat een surround-receiver niet echt geschikt is om stereo weer te geven, maar met zijn pure audio functie klinkt dit echt geweldig.
Mijn cd speler is trouwens ook van onkyo.
Ik ben dik tevreden.

De speler word inderdaad redelijk warm dus zet hem niet in een afgesloten kast, dan is niets aan de hand.

Verder geen problemen.

Pluspunten

+ Super geluid
+ Pure audio functie voor een perfect stereo geluid
+ Regelmicrofoon om optimaal surround uit het apparaat te halen.

Minpunten

- Apparaat word redelijk warm, hoop niet dat dit ten kosten gaan van de gebruiksduur
- Duurt soms even voor die verbinding heeft met de HDMI aansluiting.

T.G. Blokhuis 22-03-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

Nu een half jaar deze onkyo in huis. Ik ben er zeer tevreden over alleen is die van mij zwart, het is echt een top ding. Het geluid is geweldig en de bediening na een paar keer oefenen goed te begrijpen. Een echte aanrader dus.

EdLewis 21-03-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

Sinds een aantal maanden in huis en ben er zeer tevreden over.
Heel makkelijk in te regelen door de installatie microfoon.
Ik heb hem in combinatie met de Jamo 606 boxen wat een prima combinatie lijkt tot nu.
Zeker vanwege de aantrekkelijke prijs echt een aanrader.
Het nieuwere model de 608 ziet er exact hetzelfde uit echter heeft deze nu THX en HDMI 1.4 en nog wat kleine extra's, die zal ietsjes duurder zijn, maar dat zal niet al te veel zijn.

theike lcd 04-03-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

Voor deze prijs een hele goede versterker. Eenvoudig te bedienen, mooi geluid in combinatie met de Harman Kardon hkts11 speakerset. Ook cd's klinken prima. Bij het afspelen van een oorlogsfilm op blu-ray wil je 't liefst onder de tafel kruipen...Geluid afstellen met de bijgeleverde microfoon levert de perfecte afstelling op.Kortom supertevreden.....let wel op de koeling want de versterker wordt vrij warm dus niet in een kastje proppen....en qua vormgeving doet het apparaat een beetje gedateerd aan maar wat is belangrijk???? Duurzaamheid kan ik nog niet testen, ziet en voelt wel degelijk aan.....

wmkok 03-02-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

Systeem nu een kleine week in huis.

Had hiervoor de boxen ('front', Canton CD 200) op een andere versterker aangesloten. Wat een verschil. Echt een prachtig geluid.

Bediening is eenvoudig - mogelijkheden zijn eindeloos, maar dan moet je wel even studeren (inherent aan het aantal mogelijkheden).

IJksysteem werkt perfect. Heb de boxen niet echt in de perfect layout staan, maar hij compenseert het vrij goed (in dolby modus). En tegelijkertijd is uiteraard de geluidskwaliteit gewoon super als je alles op stereo zet.

Ik heb er naast de Canton CD 200 een Canton 150 MX aan hangen. Heerlijke combi.

maeseken 02-02-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

Prijs/kwaliteit fantastisch spul! Heb er wel een low-cost subwoofer van Yamaha op aangesloten maar geluid is adembenemend. Enige tekortkoming is een USB-aansluiting, voor de rest schitterend toestel. En in 't zwart vind ik hem toch mooier dan in zilveruitvoering maar dat is persoonlijke smaak.

Eric74 29-01-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

Na veel problemen met een Denon receiver de Onkyo TX-SR607 aangeschaft. Totaal geen spijt van. Gemakkelijk in gebruik. De combi met mijn budgetspeakers (jamo S606) is zeer acceptabel. Aanrader!

EgbertL. 19-01-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

Een prachtige, mooie receiver.
Voor surround, geweldig!
De stereo-weergave van de tuner,FM, vind ik matig en van cd's acceptabel.
De cijfers die ik geef zijn dan ook voor de surround- weergave.

seandean 19-01-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

Ik heb deze fantastische versterker enkele weken in bezit, in combinatie met focal sib&co. In één woord geweldig, zowel voor films als muziek als games(PS3). De prijs is een lachertje voor wat je krijgt, dat geldt ook voor de speaker (redcoon, witte uitvoering). Tot nu toe nog geen slechte ervaring, ook niet met de hitte die sommige mensen hebben aangegeven. Voor de twijfelaars hoop ik hiermee het laatste zetje te geven. Veel plezier ermee.

Belgboy 18-01-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

Ik heb nu 3 weken de 607 in mijn bezit. Een hele verbetering tegenover mijn Sony QS830 die toch al 10 jaar oud was. Wat een goede klankkwaliteit heeft deze receiver. Eigenlijk is het upscalen naar 1080i genoeg daar hij toch apparaten die met HDMI lostless doorlaat (indien je dus een 1080P aansluit wordt het in 1080P naar de TV doorgesluist)

Ik heb mijn frontspeakers bi-amp aangesloten. Hierdoor heb ik een pak power en is de klank nog beter geworden.

De Onkyo staat aangesloten op een Sony S-300 Blue-ray speler een Pioneer plasma en een set Klipsch RF3 (front en surround) in 5.1 opstelling

Een aanrader... Spijtig van het niet zo mooie design al heeft dat voor mij niet veel belang.

wim19a46 17-01-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

Het eerste wat mij opviel toen ik de receiver inschakelde was het enorme volume; ten tweede het mooie heldere geluid. Mijn Onkyo TX-SR500E was na acht jaar dagelijkse trouwe dienst wel toe aan wat rust; af en toe viel het geluid weg van de surroundspeakers. En ik miste de HDMI aansluiting voor mijn blu-ray speler. Ik ben erg tevreden over de 607. Aansluiten ging vlot,regeling via de microfoon was zo gedaan. Fantastisch geluid bij stereo, blu-ray en dvd. De 500 klonk al goed, maar bij de 607 hoor ik
instrumenten die ik eerst niet hoorde.
Mijn set-up: Canton speakers front LE 190, center LE 150, surround LE 120, subwoofer Rel Quake 2, blu-ray LG BD370, DVD-SACD Sony, HD-DVD Pioneer, LCD-TV Toshiba. Alles wordt bediend met AB Logitech Harmony One. Zeer goede kwaliteit
receiver voor niet teveel geld.

aereda 13-01-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

geweldig produkt super geluidsweergave en eenvoudig, via je tv, alle instellingen te regelen...een aanrader.

r-eding 23-11-2013

Hallo ik heb deze reciever al een poos in huis maar kan het geluid niet goed krijgen kwa volume van het geluid op de radio doet hij het wel goed dan staat hij op 13 en dan is de volume goed maar ga ik naar de dvd of tv moet ik de volume knop op bijna max zetten om een beetje geluid te krijgen .mag ik je vragen hoe U dit hebt opgelost of moet ik in de instellingen iets veranderen.

Groet Ronnie

FrankH 24-11-2013

Ronnie, hoe zijn je tv en DVD speler aangesloten?

Gebruik bij voorkeur HDMI, anders digitale audio (coax of toslink).

Schapendoes 31-12-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

Ook wij hebben deze receiver bij Besthomecinema gekocht.
Maandag besteld en woensdag al in huis. Prijs was absoluut niet te veel in vergelijking tot andere aanbieders.

Met de microfoon de speakers afgesteld. Geweldig. De Onkyo klinkt echt super. De Argosy HV-359T mediaspeler erop aangesloten via HDMI. De Onkyo vindt zelf welke Dolby instelling de film gebruikt.

Een geweldige aankoop.

Alleen jammer dat de receiver t/m 1080i gaat via de HDTV decoder. Dat is ook geen probleem want de meeste digitale decoders gaan niet verder dan 1080i.

Afstandsbediening doet soms niks. Iemand daar ervaring mee?

Dhr. H. te O. 28-12-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

In combinatie met JBL SCS 20 prima sound. Handig is de multifunctionel afstandbediening: alle apparaten met de Onkyo te bedienen. Gebruiksaanwijzing in Nederlands te downloaden; zat niet bij levering van het apparaat.

Rienusb 18-11-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

De Onkyo TX-SR607 is een absolute winnaar. Ik heb blu-ray speler, HD tuner en tv allemaal via HDMI kabels aangesloten; heerlijk...!
Het instellen en afregelen is vanwege alle mogelijkheden wel veel werk, maar lees voor de grap het HELE manual eens.... Via de onmisbare osd (on screen display)kan je op de tv perfect door alle menu's stappen, je ziet bij het afregelen wat je doet.
Hij wordt inderdaad goed warm, dus vrij opstellen is nodig. Maar wat is wel belangrijk: beeldkwaliteit wordt perfect doorgeschakeld en hij KLINKT fantastisch.

KoppA 06-10-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

Sinds enkele weken deze Onkyo 607 in mijn bezit.

Samen met de JBL ES80/ES25C/ES150p en ES10 een uitstekende combinatie. Het geluid is SUPER. De twee ES80 zuilen via bi-amping aangesloten. Muziek (stereo) en films worden ineens een hele belevenis.

De afstandsbediening is ook handig, kun je alle mogelijke ab op invoeren.

M.b.t. de geproduceerde hitte heb ik twee 120mm fans geplaatst op de Onkyo (laag toerental) omdat de receiver in een dichte kast staat (ook een 40mm fan aan de achterkant van het kastje). Geen warmte problemen tot nu toe ondervonden, ook niet na uren spelen.

Het is een echte aanrader. Wel de handleiding goed doornemen ivm de vele instel mogelijkheden.

Een woord: TOP! receiver in deze prijsklasse.

John BM 11-09-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

De Onkyo TX-SR607 is echt een hele goede receiver. Ik beleef alle muziek en films weer helemaal opnieuw. Alle instellingen mbt simulaties van DTS en Dolby (als je een stereo bron) aansluit zoals een TV zijn ook indrukwekkend te noemen. De audyssey is echt een hele goede feature, hierdoor is de balans van al je speakers en subwoofer echt helemaal in balans. Bij de upscaling van vidiosignalen zie ik niet zo heel veel verschil, maar ben hier ook nog niet heel veel mee bezig geweest omdat ik geheel overstap naar HDMI.

De afstand bediening is super. Je kunt door het invoeren van codes, hiermee ook andere apparaten bedienden zoals je DVD / CD / Sat-Box, TV ETC bedienen. Deze codes staan allemaal vermeld in de handleiding van de afstand bediening. Met de Onkyo afstandbediening bedien ik nu mijn JVC TV, Samsung Sat-Box, Philps HDD recorder en Blueray speler en heb nog maar 1 afstandbediening. Was een aangename bijkomstigheid.

Wat alle vragen betreft kan ik iedereen aanraden de handleiding te lezen en op de website van Onkyo te kijken. Hierin staat gewoon alles. De receiver wordt inderdaad erg warm, maar dit is voor deze receiver wel normaal. Op de website van Onkyo staat er een review door CNET UK. Hierin wordt dit ook uitgelegd. Voor dit geld niet te veel nadenken en gewoon doen, Ga je heel veel plezier aan beleven, maar wel goed even de handleiding lezen dus.

Htv 11-08-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

graag wil ik even reageren op die reviews die van alles en nog wat schrijven over de Onkyo TX-SR607 en blijkbaar niet of nauwelijks de moeite nemen om de gebruiksaanwijzing en/of de site van Onkyo te raadplegen .( de laatste generatie middenklas receivers zijn namelijk heel wat geavanceerder dan die van een paar jaar terug) en dus moet je wat meer moeite doen om alle mogelijke instellingen ook goed toe te passen!!! ik noem maar een voorbeeld bij de een blijft de receiver warm in de standby en bij een ander weer koud (conclusie is al snel gemaakt die warm blijft zal wel stuk zijn).
maar als je van de hdmi functie gebruik wilt maken voor het schakelen tussen andere apparaaten blijft de receiver in een soort verhoogde standby staan en dus warm!
zet je deze functie uit (HDMI power off) dan pas staat de receiver in de normale standby en blijft hij ook koud.
ik heb deze receiver een week en ben er zeer tevreden over.
vooral het instellen met audyssey is een waar genot en laat de(in mijn geval) Bose acoustimas speakers veel dieper en voller klinken dan met mijn eerdere Onkyo TX-DS575X

HMaat 06-05-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-SR607

Ik heb deze Onkyo TX-SR607 nu bijna een maand in mijn bezit en moet zeggen dat het het wachten waard was. Ik wilde eerst voor de 706 gaan, maar die was nergens meer op voorraad en Smits in Arnhem vertelde me dat deze 607 er aan zat te komen.

Het aansluiten van de 607 is een fluitje van een cent. De set up ook. Goede calibrering van de speakers met gebruikmaking van de Audyssey microfoon die al het instel werk voor je doet. Ideaal.
Ik moet zeggen, het verschil tussen audio via de (voorheen) normale bekabeling en HDMI is toch echt duidelijk te horen. Ik heb een goede Magnat set rear speakers, Canton center speaker en bijna 16 jaar oude Jamo Studio 170 frontspeakers en een JBL actieve subwoofer en het klinkt als een klok! Veel meer detail in het geluid, diepere en vollere bas. Mijn speaker setup krijgt ineens een 2e leven. Master HD sound is zeer mooi om te horen en films knallen nu nog meer.

Ik maak (nog) geen gebruik van de 7.1 opstelling of de nieuwe Dolby Pro Logic IIz mogelijkheid, maar dat zal in de toekomst vast gebeuren. Dat zal vast weer een hele extra ervaring zijn.

Het gebruik van deze receiver is heel gevoelsmatig en zonder de gebruiksaanwijzing kom je al een heel eind. De afstandbediening is overzichtelijk en ligt lekker in de hand.

De pass through van mijn HDMI apparatuur (Blu-ray, PS3, DVD) via de 607 naar mijn TV gaat ook erg goed. Omschakeling van kanaal neemt niet meer tijd in beslag dan normaal zappen op je TV. En met 5 rear en 1 front HDMI aansluiting kun je even vooruit!

de eerste indrukken zijn erg positief en mensen die om willen gaan van een ouderwetse receiver naar 1 met HDMI aansluitingen kan ik deze Onkyo TX-SR607 van harte aanbevelen.

Het is simpelweg genieten.