Onkyo HT-S5105

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo HT-S5105 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Teun1985 27-05-2009
Geschreven voor: Onkyo HT-S5105

Ik heb deze zet nu een aantal maanden in bezit en ben hier zeer tevreden over.

Het geluid klinkt helder en mooi bhet aansluiten is een fluitje van een cent. En met de bijgelverde microfoon is het ook niet moeilijk om het geluid goed af te stemmen.

Ik heb op deze zet mijn XBOX360 aangesloten. dit heb ik gedaan met de orginele XBOX kabel, waarmee ik hem eerst in de televisie had aangesloten voordat ik deze zet had.

De vormgeving van de set is een beetje gadateerd alleen die weegt niet op tegen de mogelijkheden..

Het enige waar ik nog mee zit is het feit dat ik een Blueray speler wil kopen, alleen ik ben nog er niet helemaal uit hoe ik deze zou moeten aansluiten. doordat het setje een HDMI pass trough systeem heeft moet ik dus een apparte geluids kabel aan schaffen (coax). Alleen hoeveel HDMI kabels heb ik dan nodig? 1 van de blueray speler naar de set en 1 van de set naar de tv?

Wat ik dus al eerder aan gaf ik ben nu al super tevreden en dan moet het echt bioscoop gevoel met de blueray speler nog komen!

loverman 15-03-2009
Geschreven voor: Onkyo HT-S5105

Heb deze set nu een paar dagen in bezit. Ging eerst voor de HT-S3105 maar de 5105 was opeens goedkoper in de winkel. Denk vanwege het feit dat onkyo nu de HT-S5205 heeft uitgebracht.

Ik ben zeer blij met mijn surroundset. Heb de microfoon gebruikt voor het instellen van de speakers. Ik heb mijn PS3 met optical en mijn dig. decoder met van UPC met standaard AV kabels erop aangesloten. De Onkyo herkent de bron en ziet welke input eruit komt. De bluray films en games worden zo automatisch op bijv. DTS afgespeeld. Je kan ontzettend veel instellen maar ik vind de Onkyo nu zo goed klinken. Ik moet wel zeggen dat ik geen echte audiofiel ben.

De aansluitingen achterop zijn legio. Voor deze aansluitmogelijkheden betaal je voor andere merken veel meer. Ook zit er lipsync op, voor audiovertraging. Voor het geval je een oudere dvd speler hebt en een nieuwere LCD tv. Met mn PS3 en decoder op een gloednieuwe Samsung tv heb ik hier geen last van.

De kabels die erbij geleverd worden zijn lang zat. Alleen de kabels voor de linker achter speaker is net aan. Maar deze kabellengte is een keurige c.a. 10 meter dus daar kan onkyo niks aan doen.

Het ontwerp van het systeem vind ik keurig. De receiver is wat dik maar dat komt door alle aansluitmogelijkheden. Ik vind het wel mans staan. De front speaker zijn langer dan de rearspeakers, ikzelf vind dat mooi staan naast mijn tv.

Ik ben tot nu toe tevreden.

Onkyoot 13-02-2009
Geschreven voor: Onkyo HT-S5105

Mooie set voor relatief weinig geld. Toen ik voor het eerst de boel aangesloten had klonken de satelietspeakers enigszins dof. Echter na het instellen van de reciever m.b.v. de bijgeleverde microfoon kwam de set pas echt tot zijn recht! Het geluid is echt mooi sprankelend en de bas heeft meer dan genoeg capaciteit. Inmiddels diverse films gezien met Dolby2 en DTS, het is echt een genot :-)

Aangesloten apparatuur:
Sony Playstation 3
Humax Digitale tuner met HD Recorder.

Beide via optische kabel.

Oh ja, 1 minpuntje: wanneer de subwoofer echt veel voor zijn kiezen krijgt ratelt er bij mij hoorbaar iets in de kast van de sub. Het niveau waarop ik de sub nu heb ingesteld is echter prima en ik hoor niets meer ratelen...

Rieny 05-02-2009
Geschreven voor: Onkyo HT-S5105

Ik zal dan maar de eerste zijn die hier een revieuw schrijft, want er zijn zeer weinig revieuws over deze set, ook anderstalige sites geven niet veel prijs.
De set is vrij recent op de markt gebracht en dat zal de reden zijn.
Ik had hiervoor een standaard homecinemaset en ik miste de beleving bij een film, die ik wel had bij de set die ik daarvoor had.(1 van de eerste panasonicsets met 5 cd/dv wisselaar). Maar helaas die had geen rds en kon geen kopie afspelen, vandaar het goedkopere en veel mindere homecinemasetje. Prima setje voor iemand die niet beter gehoord heeft, maar niet voor mij, vandaar mijn belsissing tot aankoop van de Onkyo. Goed de spec gelezen en de revieuws van een paar gebruikers.

De set ziet er zeer degelijk uit, alleen de sateliteboxen zien en wat plastic uit, maar niet storend voor mij. Ze kunnen via een universeel ophangsystyeem kunnen worden gemonteerd, maar ook gewoon een schroef in de muur is mogelijk.
De actieve subwoofer ziet er prima en degelijk uit.

De receiver zelf voelt zwaar en degelijk aan en ontzettend veel mogelijkheden om aan te sluiten en in te stellen. Trek er maar een middag voor uit om het even te te seten en mee te spelen.

Handleiding duidelijk en overzichtelijk en ook zit er een shortform bij voor snelle aansluiting.

Ik heb een samsung full hd tv met bijbehorende bluerayspeler bp1400 en een digitale ontvanger van de kabel distributeur.

Alle apparaten hebben hdmi, component en digitale aansluitingen dus voor elk wat wils.

Maar.... de reciever heeft wel 3 hdmi-in en 1 hdmi-out aansluitingen, maar die zijn puur alleen voor het beeld, dus NIET voor het geluid!!!
Het is het zogenaamde hdmi- pass-trough systeem.
Ik wist dat van te voren via de specs en de revieuws en heb er gewoon een coaxkabeltje voor het geluid langsgezet en is dan helemaal geen probleem. Andere die dit niet wisten waren dus onaangenaam verrast en gaven een mindere waardering om deze reden.
Voor een set van hetzelfe merk betaal je 400 euro meer, dus een audiokabeltje van 10 euro vind ik een betere en goedkopere oplossing.

Er zit een automatische box-instelsensor bij en daar heb ik ook gebruik van gemaakt, maar naderhand toch nog apart de boxen ingesteld mbt volume en afstand tot de luisterzone.

Ik laat nu alles via deze set lopen inclusief de digitaler ontvanger en het geluid is werkelijk super. (ik ben geen fanatieke audiofiel, maar de set voldoet voor mij super en ik ben wat dat betreft toch wel veeleisend.

Ontzettend veel instelmogelijkheden voor film, muziek, tv, genres, decoders, noem maar op, dus meer dan genoeg, althans voor mij.

Het enige probleem wat ik had met instellen is dat mijn blueray speler veel zachter geluid gaf via de receiver als de tuner en de tv.
Na veel gezoek en puzzelen kwam dat doordat mijn blueray speler op pcm stond ipv bitstream. Dit even aangepast in de setup van de blueray speler en probleem opgelost.

Ook de afstandsbediening is een gemak en ik kan er mijn samsung ttv en bleurayspeler ook mee bedienen nadat ik de codes heb ingevoerd, maar dat is supersimpel als je de codes hebt van je apparaten.

Ik heb als test via de blueray even icage opgezet omdat ik wist dat in het begin van de film het ijs gaat scheuren en dat wilde ik weer horen van links naar rechts en van voor naar achter en het harde verschuiven van de ijsschotsen. En ja hoor! Ik kreeg weer kippevel en de bank dreunde meer, ik voelde het ijs onder mijn voeten kraken ne de ijsschotsen kwam achter me aan! Helemaal super!!

Al met al ben ik super tevreden over deze set met boxen, instelmogelijkheden en geluidskwaliteit.

Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen omdat ik hem pas heb.

Mocht je vragen hebben ben ik zeker bereid om je te woord te staan, aangezien er weinig revieus van zijn.