Yamaha RX-V663

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-V663 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

rockingbird 19-04-2014
Geschreven voor: Yamaha RX-V663

hoi,ik kwam deze tegen op marktplaats geweldig.heb al aardig war radio s gehad zoals onkio,denon en andere yamaha s.zoals deze het geluid weer geeft geweldig ben er dan ook heel blij mee.heb dan ook yamaha boxen er bij gekocht.had jbl.hou van muziek.gewoon supperrrrrrrrrrrr .

muziekjesliefhebster 12-07-2009

Geweldig!
Mijn oude pioneer versterkerheeft zijn best gedaan, maar dit geluid is oorstrelend, wat een dynamiek!!
dit model is uitlopend, dus niet meer zo makkelijk te verkrijgen denk ik. Een aanrader voor muziekliefhebbers die vooral stereo luisteren, maar ook geweldig bij het bekijken van films.

jelle1980 28-03-2009
Geschreven voor: Yamaha RX-V663

Heb deze Yamaha nu een week in bezit. Veel gezocht op(reviews) en geluisterd in deze prijsklasse. Onkyo 606, Sony 920, 2400 es en Denon 1909. Hiervoor een Harman Kardon gehad avr 130 i.c.m. rel Quake en Monitor audio Radius. Dit viel echt tegen vandaar opzoek gegaan naar een nieuwe reciever. In deze prijsklasse hebben deze recievers allemaal true hd, dts master audio en hdmi aansluitingen. Deze reciever klinkt i.v.m. Onkyo en Sony gewoon een stuk beter. Veel ruimtelijker, strakker en lekker helder. De Denon en Yamaha lijken veel op elkaar qua geluid. Nu komt de Onkyo heel goed uit verschillende testen maar dat komt hoofdzakelijk door de hoeveelheid hdmi aansluitingen en het upscalen van het beeld. Nu is de vraag of je dat allemaal wilt gebruiken. Voor mij waren twee hdmi aansluitingen meer dan voldoende. En het hele upscalen verhaal vind ik persoonlijk maar onzin. Bijna alle nieuwe dvd spelers en alle blue ray spelers doen dit al. En wat valt er aan blue ray nog te upscalen. Wat mij het meeste aansprak was het geluid. En hierin verslaat hij de Sony, vooral de goedkopere maar ook de Onkyo 606. De Denon was ook erg goed maar in gebruik en bediening een drama en is duurder. Stereo klinkt hij ook goed. Verwacht geen kwaliteit die je zal halen met een gewone stereo versterker van dit bedrag. Het automatisch instellen van de luidsprekers werkt erg goed. Kortom een erg goede reciever waar je een tijd mee vooruit kan.

mr_arnhem 09-03-2009
Geschreven voor: Yamaha RX-V663

deze yamaha nu paar dagen in bezit en nog geen seconde spijt van. twijfelde tussen deze en de onkyo 606. dit keer voor een yamaha gekozen omdat deze 1080p ondersteund en die onkyo gaat maar tot 1080i. overgens was mijn vorige receiver de onkyo 505.
heb de receiver aangesloten op de bose aucoustimass 5 serie 3 als front speakers. bose vcs-10 als center. bose aucoustimass 3 serie 4 als surround en moet zeggen dat het een geweldig geluid geeft.
zeer veel instelmogelijkheden.
120 pagina's tellende handleiding, dus ben je wel even zoet mee.
verder heb ik hem aangesloten op mijn ps3. alleen jammer dat de ps3 de dts-hd en dolby true-hdsimuleerd dus alleen dts of dolby digital krijg je op het scherm te zien. maar heb gelezen dat die hd geluiden wel degelijk hoort.
kortom je krijgt heel veel voor een schappelijke prijs

konijn1984 03-03-2009
Geschreven voor: Yamaha RX-V663

Heb de reciever vandaag gekocht en direct aangesloten.

Menu en bruikbaarheid van het apparaat is goed en makkelijk.
Na het afspelen van het eerste nummer viel me mond open, wat een kwaliteit.
Had voorheen een Grundig versterker op me Klipsch RF82, toen vond ik dat de speakers al veel laag hadden maar in combinatie met deze reviever is het niet normaal hoe mooi het hoog en hoe strak het laag is.

Heb hem via de HDMI op de ps3 en aan de LCD, totaal geen kwaliteit verlies van het beeld.

Na een hele dag muziek geluisterd te hebben kan ik maar 1 ding zeggen; TOP!!!!.

Heb hem dus alleen nog maar op 2 channel getest, wacht met testen van films tot dat ik een nieuwe centerspeaker heb.

Tristan82 23-02-2009
Geschreven voor: Yamaha RX-V663

Na veel research op de Yamaha 663 uitgekomen.Heb de receiver nu drie maanden in gebruik en absoluut geen spijt van.Een zeer mooi geluid met veel mogelijkheden zodat je het naar je voorkeur kan instellen.Had de receiver eerst in gebruik met een satellietsysteem van JBL (SCS 178) maar merkte al snel dat de Yamaha iets beters verdient.Heb nu de Heco Victa 700 als Front en het is echt een werelds verschil.Ongelofelijk zuiver en een erg goede bas.En dit is maar de instapper van Heco.Ook de afwerking is zeer goed alleen iemand merkte al op dat de speakeraansluitingen ietsje te dicht naast elkaar zitten.Verder ben ik blij dat je met de afstandbediening ook andere apparaten kan bedienen, nog mooier was geweest als de toetsen verlicht waren.Ook twee HDMI IN aansluitingen is niet meer van deze tijd.Maar voor mij niet erg omdat ik alleen mijn Ps3 en de HDTV Receiver eraan aansluit.Nee voor dat geld krijg je echt een zeer goede receiver met een mooi geluid en veel mogelijkheden zodat je het naar je smaak kan aanpassen.

sjaak58 28-01-2009
Geschreven voor: Yamaha RX-V663

Mijn oude Yamaha receiver - na veel speurwerk op het web en het raadplegen van diverse testverslagen - ingeruild voor deze rxv 663. Wat een geluid; erg transparant en toch krachtig. Helder midden en hoog met krachtig/rustig laag. De (presets) 4 SCENE-toetsen maken het mogelijk om voor elke bron al de juiste instellingen te koppelen, erg gebruikersvriendelijk. Apparaat oogt en voelt degelijk/Yamaha, aan.
Mijn Samsung 360 (kabel)decoder en mijn DVD-speler middels HDMI aangesloten en vanuit de receiver 1 enkele HDMI richting mijn Samsung LCD. Het geluid van mijn TV heb uitgeschakeld, dus al mijn audio loopt over de Yamaha rxv 663. Speakers: subwoofer Yamaha YSTW200, als fronts de KEF IQ3, als center een Infinity en als back/surround de KEF IQ1.
Enig minpuntje vind ik de speaker aansluitingen; beetje krap op elkaar. De manual is zeer uitgebreid, neem hier de tijd voor.
Nogmaals; veel kwaliteit voor een redelijke prijs (na enig speurwerk op het WWW natuurlijk).

marsfam 24-01-2009
Geschreven voor: Yamaha RX-V663

Na veel wikken en wegen de Yamaha RX-V663 gekocht.
Aangesloten als 7.1 op 6 Jamo Art speakers en Bose center.
Nu paar weken in bezit.
Geweldig geluid en zeer veel mogenlijk.
Moet nog veel ontdekken maar geen seconde spijt van.
Nu nog goede blue-ray speler maar welke??
Ben ik nog wel ff mee bezig!!

marcel1911 18-01-2009
Geschreven voor: Yamaha RX-V663

ik was op zoek naar een set die echt goed muziek af kan spelen op alle boxen en niet zo'n net met slechte achterboxen. Ik heb deze set samen met 4 zuilen van jbl de es80 gekocht en ik moet zeggen super!! Geluid voor muziek is ongekend en uiteraard is dvd etc ook dik voor mekaar. Zeer veel instellingen, surroundsound maar ook dvd als 7 channel stereo, vind ik met muziek weer erg mooi.
Set is makkelijk aan te sluiten met 2 hdmi kabels fluitje van een cent. ik had een losse basbox maar die heb ik maar weggehaald, is zo echt prima. duurzaamheid weet ik niet maar ziet er solide en sterk uit, ook de aansluitingen aan de achterkant zijn degelijk. ook true dolby, boxen in een andere ruimte, lerende afstandsbediening etc. echt compleet en zeer goed voor dit geld!

Larzz 29-12-2008
Geschreven voor: Yamaha RX-V663

Na aanschaf blu-ray speler gekozen voor deze receiver i.v.m. de hd audio doorgifte. Werkt prima: via HDMI kun je nu Dolby true HD en DTS HD MA beluisteren. Geweldig geluid. OOk heel veel andere isntellingen mogelijk. Heb zelfs een platenspeler aangesloten. Verder ook een audio-CD recorder en een minidiscrecorder. Werkt prima. Alle video apparatuur zoals STB boxen en dvd spelers en recorders kun je via de HDMI doorsluizen.Heb zelf aangesloten: BR speler, HD-DVD speler, HDD/DVD recorder, STB decoder. Allemaal uit via de HDMI naar projector (of TV). Met afstandbediening van je receiver bedien je dus alle apparaten. Heel mooi! Geluid verder gigantisch goed. Lees wel de gebruiksaanwijzing goed door. Hij kan veel meer dan je zo zou verwachten. Topper, zeker voor dit geld!

LILOE 18-12-2008
Geschreven voor: Yamaha RX-V663

Receiver bied heel veel mogelijkheden. Alles goed in te stellen, prima apparaat! Veel aansluitmogelijkheden o.a. HDMI. Voorkeuzeknoppen erg handig om direct een gekoppeld apparaat te kiezen. Goed geluid in combinatie met de mission m-3 serie.

pano9399 20-11-2008
Geschreven voor: Yamaha RX-V663

Stevige, goedgebouwde receiver met veel aansluitmogelijkheden. Ik gebruik deze receiver met name voor het afspelen van muziek en de radio, in combinatie met JBL ES80 luidsprekers. Met deze Yamaha komt daar prima geluid uit, zeker gezien de prijs.
Opvallend voor mij is ook het gebruiksgemak, deze receiver laat zich heel eenvoudig, ook via de afstandsbediening, instellen.

Edwin Vervaet 06-07-2008
Geschreven voor: Yamaha RX-V663

Na een maandje wachten heb ik hem uiteindelijk. Hij ziet er mooi en degelijk uit. Hij is wel een stuk groter dan mijn vorige receiver. Deze heeft heel veel aansluit mogelijkheden, waaronder 4 x optisch. Dit vind ik de beste aansluiting. Het instellen gaat makkelijk met een bijgeleverde microfoon. Door al zijn mogelijkheden is het gebruikers gemak wat lastiger. Er zit wel een NL handleiding bij. Ben zeer tevreden en kan deze van harrte aanbevelen mede door zijn goede prijs kwaliteit verhouding.