JVC RX-5062

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 9 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC RX-5062 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

jeroen_buren 27-10-2010
Geschreven voor: JVC RX-5062

Via Marktplaats op de kop getikt voor 65 euro! Wat ik zo heb ervaren is dat het een prima apparaat is. Het aantal analoge ingangen is voldoende maar ook met de digitale ingangen kan je nog wel wat doen. Je kunt ze namelijk zelf koppelen aan een bepaalde bronselectie. Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken tot nu toe is dat de subwoofer met een RCA stekker aangesloten wordt en alle andere speakers gewoon met klemmen.

Jojojazeker 28-07-2010
Geschreven voor: JVC RX-5062

Een late aanvulling van mijn kant.
Voor diegene die zich afvraagt of op deze JVC RX-5062 een platenspeler kan worden aangesloten luidt het antwoord: JA!

Ikzelf heb een hele oude tangentiale Technics SL-7 Quartz aangesloten, met een voorversterker weliswaar, op de AUX aansluiting.
Dat werkt 100% naar tevredenheid.

Verder ben ik na een aantal jaren nog steeds zeer tevreden met deze reciever, hij doet het nog prima.

Gebruiksvriendelijk vind ik hem echter niet. Je moet jezelf wat tijd gunnen maar dan krijg je er wel wat voor terug.

Prima apparaat, met veel mogelijkheden en een meer dan behoorlijk geluid.

Erik W 10-01-2010

-----------Update review, 10-1-2010----------
Als aanvulling op mijn eerdere bericht.
Ik heb nu een set van JBL, een 200.5 er op aangesloten. 5.1 set, en dat klinkt echt supergoed.
Dankzij de vele muziekinstellingen van de JVC, kan ik hem perfect afstellen.
Crossover, wat bij subwoofer erg makkelijk is, heeft veel invloed.
Ook het makkelijk overschakelen van wat ik al eerder zei: 2.1 bij radio/muziek en 5.1 surround bij films kijken, is erg handig.
Voor 160 euro is deze JVC een koopje, want hij heeft zeer goed geluid, erg veel instellingen en functies. Heeft hij geen USB ingang, en HDMI.
USB heb ik nu indirect via mijn Panasonic dvd recorder die ik ook als cd speler gebruik, want die heeft wel USB ingang, en HDMI voor geluid zie ik niet als een toegevoegde waarde.

----------1e review, 18-11-2009-----------
Mooie AV-Receiver met veel mogelijkheden en prachtig geluid, helemaal voor zijn geld.
Ik heb hem via internet voor 157 euro, en dat vind ik een koopje.
Hij is makkelijk te bedienen, alleen het instellen van het geluid lage/mid/hoge tonen via frequentie vond ik eerst wat lastig.
verder heeft hij zoveel instellingen, die je zelfs per luidspreker kan wijzigen vind ik nog zo ingewikkeld en uitgebreid dat ik er het boekje wel bij nodig heb.
maar als dat eenmaal helemaal goed staat, moet je het niet meer veranderen.
Quick spekers-setup: veranderen van 2.0-2.1-3.0-3.1-4.0-4.1-5.0-5.1, is supermakkelijk, daarmee schakel je makkelijk over van 5.1 bij films, naar 2.0 stereo als je radio luisterd.
Maar ook bij 2.0 stereo kun je surround mode aanzetten, maar dat klinkt onnatuurlijk.
Kortom: veel instellingsmogelijkheden, mooie JVC, veel aansluitingen, voor weinig geld.
De audio/video ingang aan de voorkant vind ik niet mooi, daar had beter een klepje voor gekund.

geertjvcfreak1 22-12-2009
Geschreven voor: JVC RX-5062

geweldige receiver heb hem op een jamo 5.1speakerset 5x70 wat+sub70wat geweldig geluid
mooie lage bas en helder geluid een koopje zeker voor de prijs

harmw 16-09-2008
Geschreven voor: JVC RX-5062

veel instelmogelijkheden, doch een constante ruis hoorbaar welke vooral met een hoofdtelefoon zeer irritant is, zowel op de analoge als digitale aansluitingen.

audiofiel 01-06-2007
Geschreven voor: JVC RX-5062

Sinds 1,5 maand deze JVC receiver gekocht. Mijn andere Pioneer stereo receiver gaf de geest.
Ben zeer tevreden over de JVC receiver, mooi geluid, samen met mijn prachtige B&W boxen, 4 stuks uit de 600 sorrento serie. Ook handig dat all channel erop zit, voor het stereogeluid. Ik gebruik geen subwoofer en centerspeaker. Ik heb nogal moeten stoeien met de instellingen,maar ik heb het nu wel door. Ik vraag me alleen af hoe je de bastonen het beste kunt instellen. Er zit geen loudness op deze receiver, dus ik heb zitten spelen met de equlaizer. Volgens mij is dat een oplossing, maar als er iemand is, die ook deze receiver heeft, een andere manier heeft gevonden om een soort loudness te regelen, lees ik dat graag!

SrD 25-03-2007
Geschreven voor: JVC RX-5062

Ik ben zeer tevreden over deze receiver. Als je je dvd digitaal aansluit heb je een perfecte geluidsweergave. Hij doet echt niet onder voor de duurdere receivers enigste verschil is dat de duurdere meerdere functies heeft. Maar voor iemand die gewoon tv en dvd en muziek wil luistere is deze echt perfect.

Ferry 08-03-2007
Geschreven voor: JVC RX-5062

Ik heb deze reciever een paar maanden en ben zeer tevreden over de kwaliteit en de mogelijkheden ik gebruik geen subwofer maar met een paar goede speakers is het geluid zeer bevredigend. kortom een goede reciever voor relatief weinig geld

Flip uit Ondiep 14-12-2006

Een hele fijne receiver. Makkelijk te bedienen, goede aansluitingen +
aansluitmogelijkheden dusgewoon een mooi apparaat voor deze prijs!
Ook de all channel stereo mode is erg handig als je muziek wilt luisteren.
Daardoor ook goed alleen te gebruiken als stereo receiver.