Yamaha RX-V475

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-V475 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

wierden 28-12-2014

geachte mensen

heb deze versterker gekocht bij de media markt in hengelo. heb hem in november 2013 nieuw gekocht.
ik heb hem nu precies een jaar in bezit.
ik ben er zeker niet tevreden over. spijt van de aankoop. ga hem binnen kort weg brengen naar de mediamarkt.
de reden zijn:
tv kijken met kpn hdmi kabels naar de receiver en naar de tv. geeft met dolby surround veel problemen. tijdens het tv kijken wil het geluid om de zoveel tijd weg vallen. 2 sec stil.
ik dacht ligt aan de kpn maar het blijkt dat via de computer ook hdmi aansluiting het zelfde is. ook weg vallen van het geluid.
als het geluid pro logic is, is er niks aan de hand maar wanneer je films wil kijken zoals dolby digital of dts valt regel matig het geluid weg.
bij de computer is het nog erger, regelmatig paars beeld en geluid valt weg.
nieuwe updates gedaan laatste versie van deze versterker is de 1.16 en helpt allemaal niks.
veel problemen en ben er zeker niet tevreden over gaat al een hele jaar zo. het liefst trap ik hem nog naar buiten in de prullebak
ben nu aan het kijken naar een ander versterker. word nooit geen yamaha weer. spijt van de aankoop. breng hem terug voor reparatie maar wedden dat de makro zegt niks aan de hand.
verder werkt hij wel goed, menu makkelijk geen nadelen. geluid op zich is het ook goed.
alleen tijdens tv kijken valt het geluid steeds weg waar door je veel gesprekken mist.
op het internet is het wel een bekende probleem en word er over gesproken. gaat iets over de printplaat soldeer punten breuk in.
ik raad iedereen deze versterker af. zonder van het geld en kan je beter door sparen naar een duurdere of andere merk.

mvg gerd

hansw49 01-02-2015

Beste wierden,

Ben je al iets wijzer geworden hoe de onderbreking van het geluid ontstaat.
Ik heb namelijk een soortgelijkig probleem , alleen doet
het probleem zich niet regelmatig voor.
Soms dagen geen probleem en dan meerdere malen achterelkaar
een korte onderbreking/ hapering.

gaarne uitsluitsel
Mvg Hans

carelkieskeurig 17-10-2014
Geschreven voor: Yamaha RX-V475

Heel blij met deze Yamaha RX-V475 receiver. Ik was op zoek naar een apparaat waarop ik meerdere HDMI uitgangen op kon aansluiten (o.a. Humax HD recorder, PS3). Omdat ik vaak naar Spotify luister, zocht ik naar een apparaat dt Spotify Connect ondersteund. In eerste instantie dacht ik dat ik hiervoor WiFi nodig had, maar dat is helemaal niet nodig. Een LAN ethernet aansluiting is voldoende. De Yamaha Android app werkt perfect, hierdoor is een afstandsbediening eigenlijk niet meer nodig. Omdat ik nog een Bose 2:1 surround set met analoge ingang (tulpstekker) had, zocht ik specifiek naar een receiver met analoge audio uitgang. De Yamaha RX-V475 heeft dit wel. Maar na het aansluiten van de Bose speakers kreeg ik geen geluid uit de Yamaha. Na veel zoeken op internet las ik in een gebruikershandleiding dat de Yamaha geen audiotransformatie van digitaal naar audio aankan. M.a.w. het geluid dat via HDMI of optical cable de receiver binnenkomt, wordt niet doorgegeven naar de analoge uitgang. Alleen geluid dat analoog binnenkomt kan via de analoge audio uitgang doorgegeven worden. Dit is een minpuntje, maar uiteindelijk ben ik zo tevreden over de Yamaha dat ik dit alweer vergeten ben. Inmiddels heb ik een nieuwe JBL 2:1 speakerset op de kop kunnen tikken. Uiteindelijk heb ik voor de Yamaha bij Media Markt €250 betaald (demomodel uit de showroom) en voor de JBL speakers €150. Dus uiteindelijk in totaal nog goedkoper dan het bedrag dat ik van te voren gedacht had te moeten betalen voor een receiver met WiFi.

Dannis 06-07-2014
Geschreven voor: Yamaha RX-V475

Een uitzonderlijk goede versterker met een heerlijk geluid, in mijn geval met Boston Acoustics M25's. Voor een complexe receiver relatief eenvoudig te configureren en de NAS pakte hij meteen, dus hup spelen maar.

Netradio vind ik erg makkelijk en dit gebruik ik erg vaak. Hier zitten twee nadelen aan:

Je moet via een internetservice de zenders kiezen en eventueel als 'Bookmark' kiezen. De versterker krijgt dit aangeleverd en je kunt uit je bookmarks een zender kiezen en dan kun je meteen luisteren. Als je de versterker echter uitzet en weer aanzet, moet je opnieuw de zender uit bookmarks kiezen, want de receiver onthoudt de zender niet. Tja..

Tweede nadeel is dat je gebruik moet maken van de internetservice van Spotify of vTuner en geen eigen IP-adressen kan instellen met vaak hogere bitrates of deze inlezen middels een PLS file. Die vrijheid mis ik echt.

Verder uitstekende keuze qua receiver, maar als Yamaha deze punten alsnog oplost, verander ik de 8 bij gebruikersgemak alsnog in een 10.

Dannis 06-07-2014

Herstel: 'gebruikersgemak' moet natuurlijk 'mogelijkheden' zijn.

Anoniem 01-03-2014
Geschreven voor: Yamaha RX-V475

Ik zocht een versterker die mijn oude home cinema kon vervangen. Ik wilde namelijk vaak geluid van de tv over de boxen doen en dat ging met de oude home cinema set niet helemaal lekker.

Wat een super ding is dit. Ik kan hier een enorme lange review over schrijven maar die kun je al genoeg vinden op internet. Hierbij de dingen die je nog niet duidelijk kon vinden.

Airplay:
De versterker ondersteund standaard Airplay(voor geluid only). hiervoor heb je GEEN appletv nodig.
De volgende zaken heb je wel nodig.
Vaste netwerk aansluiting(of optionele wifi dongle)
een modem/router/switch die wifi heeft.
vanaf je ipad/iphone kun je dan gewoon muziek naar de versterker sturen via Airplay.
JE HEBT WIFI NODIG IN JE HUIS. HOE KOM JE ANDERS VAN JE IPAD OP HET NETWERK.(lijkt logisch maar een hoop mensen snappen dit niet)

HDMI switching:
de versterker kan HDMI poorten switches, ook als hij op standby staat.
in de oude situatie sluit je bv alles aan op je TV en op je tv switch je van HDMI1-3
in de nieuwe situatie laat je je tv altijd op een vaste poort staan. Het switches kan de versterker doen en die doet dit sneller dan je tv. Voordeel is dat alle audio via de versterker loopt.
Je hebt dus nooit meer dubbel geluid(tv staat aan en je hoort geluid uit de tv boxen en de versterker)
Advies is wel om een logitech afstandsbediening te kopen zodat alles volledig automatisch gaat.

Input naam veranderen:
op internet wordt vermeld dat dit niet kan.
HET KAN WEL.
je kan gewoon de hdmi poort waarop je je tv hebt aangesloten veranderen in bv SAMSUNGTV(9 karakters max)

INPUTS:
apparaat heeft 5 HDMI inputs en 1 HDMI output voor je TV.
er zitten echter ook tal van analoge/digitale inputs op(AV1-AV6)
Het leuke is dat je combinaties kan maken van die inputs.
voorbeeld: je mediaplayer zit op HDMI2 maar je wilt ipv HDMI geluid de optische uitgang van je mediaplayer gebruiken omdat die beter geluid heeft.
je kan dan instellen dat beeld in HDMI2 moet zijn maar dat hij geluid van AV1(optisch in) gaat gebruiken.
Deze functionaliteit werkt natuurlijk alleen als de versterker aan staat. Staat hij uit dan stuurt hij alles van HDMI in naar HDMI uit

Enige nadeel die ik kan verzinnen is dat de versterker enorm groot is maar dit is blijkbaar de standaard als je kwaliteit wilt.

hansw49 19-05-2014

Beste Ronniez,

Allereerst ik ben een leek al te technische termen zeggen
mij niets.
Ik heb de AV-Receiver een aantal dagen in bezit en loop
tegen een aantal problemen op.
Ik heb de Yamaha 475 dmv een HDMI-kabel verbonden met
mijn tv ( Panasonic TX-P42G20) volgens de gebruiksaanwijzing: HDMI 2 (ARC) van de tv naar HDMI -out
van de Yamaha . Hierna setup uitgevoerd en ARC op ON.
Een 2e HDMI -kabel loopt van mijn Satellietontvanger naar
HDMI1 van de Yamaha.

Ik krijg wel beeld maar geen geluid .
Als ik HDMI control uitzet krijg ik wel radiogeluid als ik
op AV1 een optische kabel van de YAMAHA naar mijn Satelliet-
ontvanger aansluit over mijn speakers .
Als ik de tv aanzet en de Yamaha staat aan krijg ik wel
beeld maar geen geluid.Zodra ik de Yamaha uitzet komt
het geluid wel door op de tv.
Wat mijn niet duidelijk is bij SETUP HDMI welke keuzes
ik hier moet maken.
Gaarne advies.

Ps Ik heb in het menu van de TV gekeken of je ARC moet
instellen . Ik vind deze instelling in het menu niet.
Bijde HDMI-2 aansluiting op de Tv staat wel ARC vermeld.

Mvg Hans

nuitenp 27-01-2014
Geschreven voor: Yamaha RX-V475

Ik was op zoek naar een receiver die vooral mijn muziek mooi moest laten klinken, surround is tweede. Hij vervangt mijn oude Marantz stereo versterker die kapot was gegaan.

Ik ben super tevreden met deze Yamaha. Stereo geluid klinkt goed en ook 5.1 stereo klinkt beter dan verwacht. Ik gebruik hem met mijn "oude" MB Quart zuilen voor en ik heb 2 kleinere MB Quart gekocht als surround speakers.

Dit levert in het totaal een mooi geluid voor muziek, maar zeker ook voor film.

Qua opties en aansluitingen krijgt hij ook zeker een voldoende alhoewel er versterkers zijn met meer opties, maar ja hoeveel HDMI ingangen wil je hebben?

handamen 11-11-2013
Geschreven voor: Yamaha RX-V475

Dit is een ziek goede receiver! Mijn derde, na een Denon en een Pioneer. Deze Yamaha klinkt perfect. Mooi gescheiden kanalen, alles kraakhelder en goed definieerbaar. Ik had het idee dat je de verschillen tussen verschillende receivers niet kan horen, maar nu weet ik wel anders. Ik heb deze gekocht omdat ik af en toe een uitstapje naar 3D wilde maken, maar ben door het geluid echt geïmponeerd.
Verder is het een gebruiksvriendelijke receiver. Ik hoefde niet eerst de hele gebruiksaanwijzing door om tot een goede afstelling te komen. Ook hoef ik niet alles te onthouden. Je vindt de meest gebruikte functies vanzelf weer terug als je de bediening daarvan vergeten was. Dat laatste heb ik met de Denon en de Pioneer nooit gehad.
De receiver is niet moeders mooiste, maar omdat het front zwart is (weet niet of er andere kleuren zijn) valt dat niet op in gedempt avondlicht.
Mooi helder en duidelijk display in lichtblauwe letters. Mooie on screen display (OSD) met duidelijke menustructuur en redelijk helder woordgebruik.

Verder nog een paar échte pro's:
- Beeld en geluid doorgifte vanaf mediaspeler, BluRay etc. naar de TV kan ook als de receiver zelf niet aan staat. Geluid komt dan gewoon uit de TV.
- Op de afstandsbediening zitten 4 knoppen voor 4 in te stellen apparaten, inclusief zelf in te stellen geluidsinstelling.
- Airplay en DNLA direct naar de receiver (God wat een genot in combinatie met een NAS).
- Aan en uit knop op de iPhone remote-app.

Eén minpuntje:
- De ingangen zijn niet te hernoemen naar zelf te bepalen namen. Dat maakt het noodzakelijk om te onthouden dat HDMI bijv. je BR-speler is, HDMI2 je mediaspeler, HDMI3 je CD-speler etc. Met gebruik van de 4 hierboven genoemde knoppen is dat echter geen probleem meer.