Denon AVR-2113

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Denon AVR-2113 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Hasque 18-06-2013
Geschreven voor: Denon AVR-2113

Zeer tevreden. Gebruik in 5.1 opstelling in combinatie met Elac satelietboxen en subwoofer. Fantastisch geluid. Makkelijke installatie. Aangesloten: UPC box, Sony Blueray en Apple TV. Allemaal op HDMI in en 1 HDMI kabel naar HDMI ARC van LG smart tv. Met internet radio kun je de hele wereld aan. Ben nu nog aan kijken om apparaten tegelijk aan en uit te zetten; zou moeten kunnen. Aanrader!

Rinne1 14-04-2013
Geschreven voor: Denon AVR-2113

Ik heb de Denon 2113 nu al een paar maanden.
Ik gebruik hem in een 5.1 opstelling en geluid in een andere kamer.
Het is wel jammer dat je moet kiezen tussen een 7.1 of een 5.1 opstelling als je in een andere kamer ook muziek wil.
Ik had hiervoor een NAD en daar werden automatisch de surround kanalen uitgeschakeld als je in een andere kamer de speakers aan deed
(er zijn Denon receivers die extra speaker aansluitingen hebben).
Mijn keuze viel op deze omdat hij ook 3d en 4k doorgeeft.
Ik heb alles met HDMI kabels aangesloten (scheelt echt een hoop kabels).
Alles is zo ingesteld dat als ik de tv aan doe de versterker automatisch aan gaat en andersom.
Dat is het voordeel van HDMI, je hoeft zelf weinig te doen.

Wat heel erg jammer van deze receiver is, is dat hij niet draadloos in je netwerk kan (dat kan echt niet meer).
Qua geluid vind ik het een heel klein beetje tegenvallen, maar ik was natuurlijk wat anders gewend.
De lage bastonen zijn iets te heftig en het middengebied is wat gekleurd.
Ik hou van het pure geluid, maar je kan het allemaal naar eigen smaak aanpassen (er zit zelfs een knop op om de boel af te spelen zonder aanpassing).
Naar mijn smaak komt het qua stereobeeld alles een beetje als een propje eruit, dat wil zeggen dat je niet de plaatsing van de instrumenten goed kan horen.

Voor het surround geluid is het een topding, goed en duidelijk verstaanbaar en als het moet, hoor je geluid waar je het moet horen,
of hij nou hard of zacht staat en bij spannende scenes gaat hij goed los, zonder dat het hinderlijk is.
Het instellen is ook een eitje, dankzij de meegeleverde microfoon.
Via je thuisnetwerk kan je de receiver met je smartphone bedienen.
Wel handig als je de speakers aan doet in een andere ruimte.
Verder heeft deze receiver veel mogelijkheden, het internetgedeelte is leuk, maar andere apparaten doen dat ook en ook beter.
Internetradio is wel handig (spotify gebruik ik niet).
Je kan hem ook als iPod doc gebruiken en erg handig via de afstandsbediening door te skippen en zo.

De afstandsbediening is erg overzichtelijk en goed ingedeeld.
De drukknoppen op de receiver zelf zijn niet erg duidelijk (zichtbaar) en worden door mij dus niet gebruikt.
Wat wel handig is, is dat je de displayverlichting uit kan zetten.

Conclusie, het is goede AVR receiver voor niet te veel geld, best een goede allrounder (lekker voor pop en rock).
Let wel op dat bij het gewone stereobeeld het een beetje gekleurd is (veel mensen houden daar van).
En voor de mensen die van high fidelity houden is deze niet geschikt, maar daarvoor moet je in een andere prijsklasse wezen.

Tom321 11-03-2013
Geschreven voor: Denon AVR-2113

Prima versterker die ook niet al te duur is.
Veel mogelijkheden: Spotify (premium account noodzakelijk), internetradio, stremmen vanaf je pc, Apple's AirPlay werkt ook goed.
Bediening eenvoudig, ook mogelijk via de App's waaronder die van Denon zelf.
Vandaag gaf de receiver aan dat er reden update van de firmware was, deze update liep goed maar duurt wel lang (ca 40min). De app van Denon zou na de update beter en sneller moeten werken, dit nog niet echt gemerkt.
Het geluid van deze versterker vind ik goed, maar dat is iets persoonlijks.
Je kunt overigens het geluid geheel automatisch instellen met bijgeleverde microfoon.
Ook het installeren van andere apparaten kan je doen met behulp van een onscreen wizzard.
Afstandsbediening is eenvoudig uitgevoerd, maar voldoet daardoor goed.
Eigenlijk nog geen negatieve punten kunnen vinden...

Paulus15 24-12-2012
Geschreven voor: Denon AVR-2113

Heb deze versterker in een aanbieding met KEF T 305 gekocht.
Vanaf moment van aansluiten al probleem dat hij zichzelf uitschakelt. Als je hem net aanzet schakelt hij een keer of 5-6 uit, daarna blijft hij aan. Links voor wordt de versterker al na een paar seconden zonder belasting warm. Niet overdreven heet, maar wel duidelijk voelbaar.
Dealer gebeld die gaat met Denon aan de slag, ik wil vragen of er gebruikers zijn die dit probleem met deze of een andere Denon versterker hebben.

Alle aansluitingen zijn gecontroleerd, moet wel goed zijn als je kortsluiting hebt gaat dat niet weg na enkele keren aan en uitschakelen. Ook de auto-off functie via HDMI is bekend dat is het niet.

R uit H 13-01-2013

ik herken je klachten niet. Denon gaat aan en niet vanzelf uit. hij heeft wel ruimte rondom voor ventilatie.

MentingP.W.T.S. 02-01-2013

Deze AV Receiver sinds kort in bezit. De receiver wordt handwarm en heeft om deze warmte ook kwijt te kunnen rondom voldoende ruimte nodig zoals ook wordt voorgeschreven. De klachten zoals omschreven treden bij mij(gelukkig)niet op. Wat ik wel jammer vind is dat je de versterker niet kunt uitschakelen via een schakelaar. Aan de andere kant: in stanby stand wordt niet meer verbruikt dan 0.1 Watt volgens de technische specificaties.

P-A 03-09-2012
Geschreven voor: Denon AVR-2113

Wat een top apparaat! Heb de luxe gehad om meerdere modellen thuis te proberen. Harman Kardon te bombastisch en de Yamaha rxv673 goed maar scheller dan de Denon. Minder midden gebied. Blijft persoonlijk, maar de denon 2113 was veruit de beste. Wat een mooie balans in bass en diepte. Niet te veel, net goed. Aangesloten op een 5.1 opstelling. Wharfedale 10.1 luidsprekers komen er super op uit. Was helemaal niet van plan om de denon te kopen, maar na deze test thuis kon ik er domweg niet omheen.

florius77 19-06-2012
Geschreven voor: Denon AVR-2113

wat een mooi geluid,in combinatie met boston accoustics soundware xs 5.1.makkelijk aan te sluiten.ontzettend mooi en degelijk afgewerkt.mogelijkheden zijn eindeloos.ben best een leek dus moet nog veel uitvinden.internet installeren is me dus nog niet gelukt.
wat ik echt een nadeel vind is dat er geen boekwerk bij zit,maar een cd.werkt erg ongemakkelijk.
een externe hardeschijf kreeg ik nog niet aan de gang,mp3tjes lukt wel via de usb ingang.films nog niet.

R uit H 31-05-2012
Geschreven voor: Denon AVR-2113

Sinds kort in bezit van de AVR-2113 voor een lagere prijs dan online. Gekocht met Klipsch surround speakerset. Instellen met menu was gemakkelijk. iPod speelt ook af via usb met de interface van de iPod (had ik niet gedacht). ik heb nog niet alle mogelijkheden ontdekt, maar tot nu toe erg tevreden en blij met m'n aanschaf.

Geluid: warm vol geluid, zelfs met de kleine speakers is het middengebied goed aanwezig. Veel zaken wijzen zich zelf (hoog gebruiksgemak), instellingen wijzigen vergen iets meer zoeken.

Denon iOS app werk goed, maar soms beetje traag. Kan nog niet sneller vooruit spoelen in de app.

Duurzaamheid zal moeten blijken.

R uit H

ardh123 09-01-2013

Hallo R uit H,

Ben op zoek naar een andere receiver en kwam bij deze uit.
Zou je me kunnen mailen waar je destijds je Denon gekocht hebt?

R uit H 13-01-2013

Ik heb de Denon met Klipsch surround boxen HD Theater 300 gekocht bij Best Home Cinema. Precieze prijs weet ik niet, maar moet in de buurt liggen van huidige internetprijs.

3158 11-06-2012

Beste,ben geintresseerd in deze versterker,zou je mij kunnen mailen waar je hem gekocht en heb en voor welk bedrag?
grt carlo