Yamaha RX-V673

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha RX-V673 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Piotter1 06-04-2013
Geschreven voor: Yamaha RX-V673

Na 11 jaar Onkyo receiver op zoek naar een nieuwe receiver ik was er van overtuigd dat het geen Onkyo meer zou worden, dubben tussen Yamaha en Pioneer na al mijn internet speurwerk kwam ik steeds terug bij de Yamaha. Awards 2012 Product of the Year in Engeland en zeer goede reviews in Nederland en hij kwam er steeds beter uit dan de Pioneer 1022 en de 922 toen de knoop door gehakt en ik ben heel blij. Mijn mond viel open toen ik de receiver had aan gesloten wat een verschil in geluid ik kreeg tonen uit mijn Tannoy speakers die ik nog nooit gehoord had en super makkelijk aan te sluiten. ik heb gelijk de Blu-Ray speler BD-S673 er bij gekocht nu kan ik alles over de receiver laten lopen met 6 HDMI aansluitingen werkt alles super tussen alle apparaten ben een blij mens.

Piotter1 25-07-2013

Na bijna 4 maanden nog zeer tevreden met alle mogelijkheden en ben zeer blij met het geluid en de eenvoudige bediening vanaf mijn iPhone en tablet.

Napalm122 30-01-2013
Geschreven voor: Yamaha RX-V673

Nalang onderzoek onder alle merken bleef ik in mijn prijsklasse steken op 2 merken, de Onkyo NX-TR616 en de Yamaha RX-V673. Ik heb uiteindelijk voor de yamaha gekozen, deels door reviews, ervaringen van mensen om mij heen..
Totaal geen spijt..

Heb de yamaha neergezet, aangesloten en de bijgeleverde microfoon op een statief geplaatst.

Een paar weken terug heb ik 2 speakers gekocht van tannoy als hoofdspeakers. Oude satteliet speakers met actieve subwoofer completeren de set.

Na het aansluiten van de microfoon wordt automatisch een setup gemaakt op basis van plaats en opstelling van speakers, grootte van de kamer.

Ben ontzettend verrast door het uiteindelijk resultaat.
Het klinkt werkelijk fantastisch.

De mogelijkheden van het toestel zijn ontzettend veelzijdig.
usb, harde schijf, NET, mediaserver worden zonder probleem heel snel afgespeeld. Nog niet heb ik iets in huis gehad wat netwerk gerelateerde files zo snel afspeelt.

Ik heb een nadeel gevonden, maar hoop dat dit eenmalig is geweest. Na het aansluiten op het Netwerk kreeg ik de melding dat er een nieuwe Firmware lag te wachten. Tijdens het updaten is de firmware gecrasht en kreeg ik het apparaat niet meer draaiend.

door middel van de firmware handmatig te downloaden en op een usb stick te plaatsen heb ik het weer draaiend gekregen.

Vroeger draaide ik muziek op de achtergrond, nu luister ik muziek en geniet met volle teugen...

Hollande 11-12-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V673

in 1 woord Fantastisch!!! Zeer makkelijk in te stellen, zeer goed geluid....zeer veel mogelijkheden en een fantastisch snelle levering via Besthomecinema...

Anoniem 18-11-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V673

Allereerst het gebruiksgemak. Iedereen die er tegenop ziet om een receiver te gebruiken vanwege eventuele complicaties moet deze Yamaha eens proberen. Alles is uiterst eenvoudig en doeltreffend in te stellen.

Vormgeving is uiteraard smaak gebonden maar mijns inziens modern en strak.

Mogelijkheden zijn talloos; airplay, upscaling naar 4k, 3d, internetradio enzovoort.

Duurzaamheid is nog niet aan te geven na een aantal dagen maar uit eigen onderzoek weet ik dat dit goed zit. Het was ook een van de redenen om voor een Yamaha te gaan.

Het belangrijkste dan als laatste; de geluiskwaliteit. Ik moet zeggen dat deze uitstekend is. Zowel in stereo als in surround. Het geluid kan ik typeren als vol, natuurlijk en helder. Natuurlijk is alles helemaal naar eigen smaak in te richten.

Kortom zo goed als niets aan te merken op dit fantastische apparaat. Absolute aanrader!

Marck1963 03-08-2012
Geschreven voor: Yamaha RX-V673

Heel goed geholpen bij BestHomeCinema, zelfs de parkeerkosten werden betaald.

Yamaha levert al jaren topversterkers en dit is inmiddels mijn derde. Niet omdat de andere defect zijn, maar vanwege de vele nieuwe mogelijkheden op de nieuwere series.

Je moet er even voor gaan zitten want het instellen en fine tunen gaat wel even duren. Je komt al een heel eind doordat je dit deels automatisch kan doen. Je plaatst de bijgeleverde microfoon op oorhoogte van waar je doorgaans zit en de versterker gaat je hele systeem testen en instellen.

De vele mogelijkheden om het geluid en de geluidsvelden te optimaliseren moet je gewoon even uitproberen en zelf horen wat voor jou het lekkerst klinkt. Dat hangt mede af van je kamer, inrichting en opstelling speakers.

Je kan al je aangesloten apparatuur een naam geven en als van bron switched (bijvoorbeeld van HDMI1 naar HDMI2), dan zie je ook gelijk wat je geselecteerd hebt.

Upscaling van lagere resoluties naar hogere is geen probleem, maar LET OP :

Het is niet mogelijk om HDMI bronnen via de component video uitgang naar je tv te sturen!

Iphone en Ipad aansluiting is allemaal standaard en als je de versterker aan je netwerk hangt, dan kan je alles weer bedienen via je Ipad en je muziekbestand streamen.

Als de verkoopbrochure je niet voldoende informatie geeft, download dan gewoon de NL talige handleiding.

Veel succes met je aankoop.

Marck

Pee_T 05-11-2012

Hallo Marck,

Waarom krijgt de geluidskwaliteit maar een 8?
Op welke speakers heb je deze versterker aangesloten?

Bij voorbaat dank!

Peter