Logitech X-540, 5.1 surround-sound

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech X-540, 5.1 surround-sound op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Michiel1993 16-02-2011

Ik heb de set inmiddels bijna een jaar en ik ben er erg tevreden over. Er komt echt lekker geluid uit en met de subwoofer erbij kan je echt lekker knallen. Helaas heb ik ze nog nooit voluit kunnen testen, daar gaan ze simpelweg te hard voor.

De prijs-kwaliteit verhouding is echt ongelooflijk goed. Iedereen die een wat minder budget heeft, maar toch kwaliteit wil hebben, moet voor deze set gaan.

Er zijn wel een paar kleine nadelen aan de set. Zo zit de controller vast aan de subwoofer en dit is toch wat lastig. Daarnaast zit er in de controller een ingang voor oordopjes, alleen je moet wel super lange oordopjes hebben om daar gebruik van te kunnen maken. Daarnaast vind ik het draad van de achter- boxjes wat kort.

Verder is het echt een super set. Ik ben er super tevreden mee en zoals het er naar uitziet ga ik er nog veel plezier van beleven.

Bram1997 07-04-2010

goede speakers, maar let wel op bij liedjes met veel bass want dan kan de rest van het geluid een beetje raar klinken. je moet daarom de bass-knop wat lager zetten en het klinkt goed! deze speakers klinken heel mooi bij dance/house nummers.

tbone1 19-11-2009

Vorige week aangeschaft. Ben zeer tevreden over dit set.
Erg handig de remote waarop subwoofer en volume is te regelen. Jammer dat kabel van remote niet los te halen is (om via kabelgoot achter buro te laten lopen, of is dit wel mogelijk?).
Geluid is echt superscherp, kleine 'plop' hoorbaar bij inschakelen. Subwoofer goed te regelen en niet overheersend. Aangesloten op PC met SB Live 5.1 kaart, voor instructies geef maar een mailtje. Achterspeakers velengd, gewoon met kroonsteentje, werkt prima.
Via You-tube div. test surround.
Mijn conclusie; erg mooi en goed set voor weinig (besteld via Bol).
Als iemand weet hoe remote los te krijgen van kabel en daarna weer vast hoor ik het graag. Voor advies aansluiten Soundblaster en instellingen PC mail me dan even.
Tbone

Morrowind 02-07-2009

Ik heb hem nog maar 3 dagen maar ben er helemaal verliefd op!
Geluid en de bas is echt Super!
ook heel makkelijk aan te sluiten op de Xbox-360

Het enige minpunt is dat de snoeren van de Voor/achter-speakers wel erg kort zijn.
Maar dit is wel makkelijk op te lossen door gewoon een langere kabel te kopen:P

Samenvatting:
+ Super geluid
+ Sterke en diepe bas
+ makkelijk aan te sluiten op alles

- de snoeren een beetje aan de korte kant.

Dirk305 25-03-2009

Geweldige set. Nu 2 maanden in gebruik en het geluid is gewoon super. Tuurlijk zijn er duurdere setjes, maar deze komt al heel close. Vooral voor de prijs een echte aanrader. Geen problemen, en de subwoofer is geweldig!

kevin992 23-05-2008

nou immiddels voor de 5de ker me setje kapot gegaan en heb er nu afstand van gedaan ik ga nu tog kijken voor iets in de richting van dj apparatuur voor me kamer want deze set zuigt en slaat op niks

Mr bart1981 22-05-2008

vandaag na niet al te lang zoeken mijn ideale geluidssysteem aangeschafd en je raad het al het is de Logitech X-540 geworden.
heb een beetje gekeken op diverse vergelijkingssites deze site natuurlijk ook.
heb hem gehaald in Leiden.
nog gevraagd aan de verkoper of ie hem kon thuis bezorgen maar dat ging niet helaas de bezorger had vakantie naja dan maar op de fiets immers de bussen nog steeds staken :S
probeerde de doos op te tillen allememaggies das nog best een gewicht voor zo'n kleine doos de verkoop mede werker had er gelukkig professorisch met tape een handvat aangemaakt zodat ie nog vast te houden was .
thuis gekomen gelijk uitpakken natuurlijk
subwoofer is mooi klein met de conus naar beneden gericht (leuk voor de beneden buren hahaha) de subwoofer staat namelijk op kleine pootjes
de pluggen op de subwoofer staan mooi ruim uit elkaar en geeft ook met naam de uitgang weer dus foutief aansluiten behoord tot het verleden.

de satelliet speakers zijn mooi compact en de voet is met een schroef aan de muur te bevestigen maar ook gewoon neer te zetten doormiddel de voet 180 graden te draaien erg handig gedaan vindt ik.

wat me opvalt is dat de front speakers wel een kort snoertje hebben maar 2,5 meter en de achterste speakers 4 meter snoer hebben
dit is natuurlijk makkelijk te verhelpen door de front speakers als achter speakers te gebruiken met een verlengkabel (heb zelf 10 meter kabel extra gekocht kost maar een tientje) en die voor de achter speakerste gebruiken.

uiteindelijk alles aangesloten mn pc opgestart en mn geluids kaart goed geconfigureerd (creative audigy 5.1)
de power knop van de subwoofer aangezet en langzaam de volume knop een draai naar rechts gegeven en WOW wat een geluid komt er uit die 5 speakers nog een beetje goed afgesteld en met de BASS zitten spelen tot dat ie goed stond en voila perfect geluid

conclusie wil je niet meer dan 100 euro uitgeven dan zijn dit je speakers die je moet kopen (vergeet niet een verlengkabel er bij te nemen (tulp plug)

matthijs.s 21-11-2007

super geluid ik hou van hardcore en die soorten muziek en zelf vol open nog zuiver.hb hm op mn onboard geluid kaart.hb een asus a7n8x deluxe mobo met aparte soundprocesor.wel hb ik als de volume helemaal uit staat dat ik 1 of andere radio zender zacht ontvang.prijs kwaliteits verhouding zeer goed.

PimP 09-09-2007

als iemand op zoek is naar een super sound set: dit is je ding.
ik heb hem al een aantal maanden en ben ZEER tevreden.
ik ben iemand die heel veel muziek luisterd, maar toen mijn subwoofer kapot ging moest ik een nieuwe set kopen.
nou, nu ik deze geluidskwaliteit hoor weet ik dat ik jaren heel veel heb gemist. het is echt super.

de bass doet het erg goed, het is een klein dingetje die subwoofer, maar power heeft hij zeker.
er komen complete windvlagen uit, mijn kastjes en bureau gaan gwn meetrillen van de power, zelfs mijn stem klonk niet meer normaal!
het is een aanrader voor iedereen 100% helder muziek wil luisteren, zonder geruis, en hij kan ook nog heeel erg hard voor degenen die dat interessant vinden.

een echte aanrader

kortweg:
goedkoop
super kwaliteit satelieten
en zeer diepe bas

Wou T 15-05-2007

Heb deze set een paar dagen geleden aangeschaft. Ik had hiervoor een 5.1 set van de Aldi. Het probleem met die Aldiset vond ik dat de satellieten het wel goed deden, maar de subwoofer miste aan power. Ik was dus op zoek naar een 5.1 set met een krachtige subwoofer, maar wilde er ook niet te veel geld aan uitgeven. Zodoende heb ik de Logitech X-540 gekocht met een SoundBlaster Audigy 7.1 SE geluidskaart.

Ik kreeg de doos binnen en dacht, hmms, hoe past hier nou een 5.1 set in. Het was niet echt een grote doos. Toen ik de woofer zag, dacht ik ook, dit is het niet helemaal. Hij was nog kleiner dan de Aldiwoofer! De satellieten waren wel veel groter. De set aangesloten en ik was verbaasd door de power. Vooral die subwoofer, zo'n klein dingetje, met zo'n bass.

Ik heb de centerspeaker op mijn TFT staan, geeft mooi geluid! Ik gebruik mijn set op een studentenkamer van 16m2. Het geluid kan hard zat voor in mijn kamer, misschien dat de bass dan toch iets te kort komt om hem ECHT hard te zetten. Maargoed, wil je dat, dan moet je naar een duurdere Logitech set kijken. Heb je minder te besteden, maar wil je toch een super geluid uit je PC, ga dan voor deze.

carel3 08-04-2007

Voor deze prijs een absolute topper!! Heeft wel wat aandacht nodig om hem echt goed te laten klinken. Met name de instellingen in Windows. De standaard mediaspeler klinkt bijv. uiterst belabberd, zowel MP3 als CD als ogg. Foobar 2000 is dan een aanrader.

Heb hem aangesloten op de X-Fi ExtremMusic. Deze kaart heeft voldoende instellingen om de luidsprekers fantastisch te laten klinken.

Twee minpuntjes; Je blijft kleuring horen, het zijn tenslotte kunststof kastjes. En de sub ronkt lekker maar mist de kracht van een echte sub.

Maar voor spelletjes en af en toe een film of muziekje op de PC, in een niet al te grote kamer, een aanrader. Prijs-geluidskwaliteit verhouding, ondanks de minpuntjes; een elf.

Aart1234 05-04-2007

Uitstekend geluid, mooie vormgeving en afwerking.
Ook de bas klinkt goed en je kan dit prima, bij verschillende soorten muziek, games of films afregelen via de afstandsbediening.
Dit is ook erg makkelijk.
Ik heb de set best een tijd en deze klinkt nog steeds prima, geen ruis.
Nou zet ik de set best hard aan maar niet heel erg hard.
Bij games komt hij ook tot zijn recht.
De explosies en detail geluiden klinken top.

Hans en Linda 27-01-2007

Heb al een Logitech X-530 set maar die ging naar mijn zoon z'n Xbox en hij is er erg blij mee maar heb zelf besloten om de X 540 set te kopen en dat is een zeer aangename verrassing gebleken. Ietsje duurder dan de X530 maar via de Kieskeurig site diverse on-line aanbieders die gunstig in prijs liggen.

Het enige manco van de X 530 was de wel erg zware standaard bass maar de X 540 is echt een heel stuk beter.
Bass is goed in te stellen. Net zo min of hoog als je wilt en de weergave van het surround is echt nog heel wat beter ook.
Voor dit geld kun je echt niets beters kopen.

Meer dan voldoende power voor ieder normale werk- en slaapkamer en de buren dreun je compleet weg als je het gas even open zet.
Ook de Matrix functie werkt perfect om een mooi surround geluid te krijgen bij stereo bronnen zoals muziek etc. De achterspeakers gaan er dan ook nog eens helemaal voor.
Games, muziek, films, alles klinkt even perfect.

Ook bij laag volume houdt je een hele mooie volle klank en voor mij is dit echt een geweldige set, kan niet anders zeggen. Het lijkt wel een reclamespot maar ben erg tevreden en hoop er nog lang plezier van te hebben.
Aanrader.

Mathjo 11-01-2007

Ik heb dit speakersysteem nu een week in bezit. Het is echt genieten.
Eén minpuntje heb ik echter wel, de kabels van de speakers zijn aan de korte
kant.
Verder een geweldig speakerset en aan te bevelen

Las Vegas 27-12-2006

Mijn oude 5.1 set was kapot dus daarom een nieuwe gekocht. Ik heb voor de
Logitech X-540 set gekozen omdat de set er kwalitatief goed uit ziet en niet
duur is. Maar toen ik hem op m'n pc had aangeloten merkte ik pas echt hoe
geweldig deze set is, ook qua geluid. Een geweldig geluid, goed instelbaar, ook
de bas is overweldigend. Het geluid is goed instelbaar via de handige
afstandsbediening. Het geluid van diverse games is zeer realistich, alsof je er
midden in zit. Ook voor muziek en films meer dan ruimschoots voldoende.De prijs
is eigenlijk te goedkoop voor een dergelijke set, maar ja, wel in ons voordeel.
Een echte aanrader zonder hier spijt van te krijgen!

Vedro 25-11-2006

Gisteren gekocht en me mond is nogsteeds open er van, wat je allemaal krijgt
voor dit geld is echt niet normaal. Matrix functie werkt perfect voor gamers,
logitech heeft het weer voor elkaar gekregen, een top product die meer dan goed
is. Voor de bass lovers is het ook een verassing, de bass is super + zelf af
te stellen met de afstandsbediening, voor ieder z‘n bass.

Kortom, voor muziek, films & vooral gamers de beste set die je kan kopen voor
dit geld, geen twijfel mogelijk. Ik gebruik het in games en het is echt een
heel ander wereld die open gaat, aanrader voor iedereen en het kost haast
niks, prijs/kwaliteit verhouding is echt enorm, had hoge verwachtingen na alle
review‘s maar het is zelfs beter dan dat geworden.