Bitdefender Digital Identity Protection - Reviews

• Best Reviewed 2 keer jun 2023
  • Test panel 8 jun 2023

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bitdefender Digital Identity Protection op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ben Huisman 23-07-2023

De afgelopen weken heb ik Bitdefender mogen testen,
Ik heb er voor gekozen om de app te installeren op mijn iOS telefoon, maar dit is uiteraard ook mogelijk voor Android of op de desktop. Na het installeren kan er een scan gedaan worden om te zien of er gevoelige gegevens van je e-mailadres gelekt zijn. In mijn geval was dit zo. Oeps niet blij mee en heel fijn dit ontdekt te hebben. Doordat de namen van de websites erbij staan kun je hier naartoe je wachtwoord veranderen en het in de app aangeven nadat je dit gedaan hebt. Er zijn nog veel meer opties beschikbaar zoals webbescherming en VPN. Deze heb ik nog niet allemaal uitgeprobeerd. Maar ga ik zeker doen. Eerst mijn wachtwoorden maar eens aanpassen.

p*************@m****** 10-07-2023

Digitale voetafdruk

Tijdens de test die ik in de afgelopen weken mocht doen, heb ik ontdekt dat er in de afgelopen jaren dat ik online ben, behoorlijk wat informatie over mij is gelekt. Dit programma zoekt alle lekken op en geeft weer wat je kan doen om het probleem te verhelpen. Wachtwoorden veranderen, brief/mail schrijven naar 'gegevensmakelaars'. Het is een heel uitgebreid assortiment wat aangeboden wordt. Ik ben niet onhandig met computers, maar dit programma heeft zoveel mogelijkheden (zeker met aanvullende abonnementen) dat ik in mijn testperiode nog niet alles heb kunnen testen op dit moment. Gelukkig heb ik een heel jaar en kan ik mijn digitale voetafdruk mogelijk nog wat wissen op plekken waar ik dat wens. Dit programma helpt daar enorm bij.
Het programma was snel te installeren en geeft binnen een paar minuten de eerste resultaten. De analyse van mijn digitale voetafdruk was snel gedaan en je krijgt goede punten waar je aandacht aan moet besteden. Het programma is op Windows, Mac te gebruiken, maar heeft ook een app (in mijn geval voor iOs) en dit werkt ook snel. Extra mogelijkheden, zoals VPN, zijn voor een extra bedrag bij te kopen. Ook een controlesysteem voor de onlineveiligheid van (je) kinderen is te koop. Erg uitgebreid dus, maar aan alles hangt een prijskaartje.

Pluspunten

• snel resultaten zichtbaar
  • duidelijk waar persoonsinformatie staat
  • duidelijk aangegeven wat aan te pakken

Minpunten

• extra's kosten weer extra geld
  • te uitgebreid?

l**************@g******** 09-07-2023

Makkelijk

Ik mocht dit testen.
Makkelijk te installeren, alleen als je de vpn wil moet je daar extra voor betalen dus dat heb ik niet gedaan.
Je krijgt in het begin een rapport waar je allemaal online te vinden bent. Het meeste klopte en dat keurde je goed maar bij mij was er 1 onbekende site en die blokkeren ze dan. Verder is het nu iedere week goed. Je krijgt iedere week een rapportje in de mail

Pluspunten

• Makkelijk
  • Overzichtelijk

Minpunten

• Vpn niet gratis

R****************@h********** 07-07-2023

Prima applicatie

Ik heb dit programma enige tijd mogen testen en wat me vooral opviel is hoe makkelijk het is om te gebruiken! Het enige wat je hoeft te doen is het aanmaken van een account (natuurlijk je benodigde gegevens invullen) en je bent klaar.
Ik schrok van de hoeveelheid datalekken en correcte informatie als het gaat over instellingen of bestaande accounts van mijn e-mail adres.

Vanuit je "digitale voetafdruk" heb je ook de optie meteen actie te ondernemen door bijvoorbeeld een mail te versturen met de vraag uw persoonlijke informatie te verwijderen. Deze zijn ook te markeren als alsof je een to-do list afvinkt. Ook is hier een geschiedenis te zien van het aantal gegevensinbreuken en kun je daar dus uit herleiden of je in de tussentijd je gegevens hebt vernieuwd.

Al met al zou ik BitDefender aanraden, zeker als je (veel) gevoelige informatie/gegevens beheert!

Pluspunten

• instalatiegemak

Ltest123 04-07-2023

Veiligheid van je gegevens toch niet 100% zeker

Product is handig en eenvoudig te gebruiken. Met een makkelijke overzicht is snel te zien hoe veilig je je gegevens nog zijn. Nadeel is wel dat je niet zeker weer dat als je je gegevens wel gelekt zijn of Bitdefender ze dan wel ziet. Dus je moet niet te snel overmoedig worden en altijd op blijven letten online. Het gebruiksgemak is eenvoudig en bij installatie wordt alles uitgelegd.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Biedt veiligheid van je gegevens

Minpunten

• Vertrouwen op Bitdefender

ancolo 03-07-2023

Doet wat het moet doen op een eenvoudige wijze.

Enige weken geleden kreeg ik de mogelijkheid om Bitdefender te gaan testen. Omdat ik de bescherming van mijn persoonsgegevens erg belangrijk vind greep ik deze kans met beide handen aan. De installatie vergde weinig inspanning en werkte prettig intuïtief. Alles ging via de website dus dat is prettig. Fijn om er achter te komen wat je digitale voetafdruk is. Het verbaasde mij op hoeveel plaatsen mijn gegevens te vinden waren en hoeveel misbruik er van gemaakt is.
Vervolgens krijg je van Bitfinder duidelijke stappen je moet nemen om het op te lossen. Daarna kun je aangeven dat het opgelost is. Soms bestaat een website niet meer en dan moet je toch opgeven dat het opgelost is.
Je krijgt wekelijks een overzicht van alle inbreuken op je email en telefoon.
Ik ga die na de testperiode zeker blijven gebruiken

Pluspunten

• Eenvoudig te gebruiken
  • Doet wat het moet doen

Miejannie 02-07-2023

Matig tevreden

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen. Omdat ik veiligheid op internet wel belangrijk vind, was ik benieuwd wat dit zou opleveren. De installatie was eenvoudig. Ik gebruik al andere producten van Bitdefender, om dit er bij te installeren sprak voor zich. Je krijgt een code en deze hoef je eigenlijk alleen maar toe te voegen. Het is en was mij niet helemaal duidelijk wat ik allemaal met dit product kan. Ik mis een goede uitleg toelichting over hoe je het beste je onderzoek kunt doen. Wel kreeg ik inzage in een aantal lekken in het verleden, maar ik kon daar verder niets mee omdat die websites niet (meer) benaderbaar waren. Je kunt via de app dan kiezen om de melding op “klaar” te zetten maar feitelijk kan ik er dus niets mee. Het is mij niet geheel duidelijk en mis daar een handleiding in. Ook kreeg ik in eerste instantie wat foutmeldingen op andere apps toen ik dit geïnstalleerd had, hier was ik ook zeker niet blij mee. Inmiddels is dat verholpen. Ik heb wel het idee dat de batterij van mijn telefoon sneller leegloopt sinds ik de app heb. Vind ik ook geen pluspunt. Ben ik tevreden? Mwoh, matig. Ik zou dit niet zo snel zelf gekocht hebben.

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren

Minpunten

• Ik mis duidelijkeid in hoe hier mee om te gaan
  • Vertraagt je telefoon

Danny 02-07-2023

Een goede start, maar wel voor verbetering vatbaar

Als IT'er die bewust met zijn persoonsgegevens omgaat is Bitdefender Digital Identity Protection een bevestiging van dat wat ik hoopte te bereiken, namelijk duidelijkheid of mijn gegevens ergens op het web rondslingeren.
De opbouw op de webpagina van Bitdefender is duidelijk en to the point, maar aangezien mijn gegevens (op de reeds bij mij bekende gegevens na) nergens te vinden waren was het moeilijk oordelen uit welke bronnen Bitdefender put om deze data te tonen.
Wat me wel opviel was dat Bitdefender aannames doet, zo kun je namelijk ook laten zoeken op je naam (voornaam/achternaam combinatie) maar leverde dit in mijn geval niet het juiste resultaat, mijn voornaam werd namelijk anders geïnterpreteerd.
In mijn ogen biedt Bitdefender eens dienst om voornamelijk bewustwording te creëren, mensen die niet goed bekend zijn met de wondere wereld van het wereldwijdeweb een handvat te bieden om hun eigen online veiligheid verder te verbeteren. Daarin is Bitdefender zeer zeker wel geslaagd. Voor iemand die reeds bewust bezig is met zijn of haar online profiel en zeer goed oplet waar zijn of haar gegevens achter blijven zal de impact van Bitdefender Digital Identity Protection stukken minder zijn.

Pluspunten

• Toegankelijk
  • Duidelijk

Minpunten

• Bronvermelding

s*********@g******** 02-07-2023

Je online digitale voetafdruk

Een tijdje terug de uitnodiging ontvangen om dit product te gaan testen. Aangezien ik je digitale voetafdruk erg belangrijk vind werd mijn interesse gelijk gewekt en heb ik mij aangemeld. Later bericht ontvangen dat ik het product mocht gaan testen. Ik ben gelijk aan de slag gegaan.

Installatie:
De Installatie ging vrij eenvoudig en je werd stap voor stap begeleidt om het product te installeren en je aan te melden. Alles is web only dus een echte Installatie was geen sprake van.
Enige minpunt vond ik dat alles bij de start in het Engels was ik had het fijner gevonden als je in het begin en optie kreeg om je land en of taal in te stellen.

Na aanmelding ging Bitdefender aan de slag om je digitale voetafdruk te maken en dit ging vrij snel.
Toen dit overzicht er was ben ik begonnen met testen.

Testperiode:
In de test periode ben ik aan de slag gegaan met de resultaten. Voorop gezegd ben ik best wel geschrokken wat er allemaal online over je bekend is.
Bitdefender geeft je een duidelijk en helder overzicht en welke stappen je moet ondernemen.
Minpunt is wel dat als een website niet meer bestaat je in het overzicht je dit niet kunt aangeven. Het enige wat je kunt aangeven is dat het opgelost is terwijl dit niet zo is.

Resumé:
Het is een goed en duidelijk product en geeft een goede indruk van je digitale voetafdruk.
Er zijn een paar kleine verbeter punten maar verder een goed product die ik zeker zou aanbevelen.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Duidelijk overzicht
  • Geeft goed aan wat je moet doen

Minpunten

• Taal bij installatie in het Engels
  • Geen oplossing voor als website niet meer bestaat

Jfelsinga 02-07-2023

Bitdefender is een goed product

Bitdefender Digital Identity Protection is een onmisbare tool om mijn online veiligheid te waarborgen. Met de groeiende dreiging van identiteitsdiefstal en datalekken, zocht ik naar een oplossing die mijn digitale identiteit zou beschermen. Gelukkig ontdekte ik Bitdefender's krachtige Digital Identity Protection.

Deze innovatieve software bewaakt voortdurend mijn persoonlijke gegevens, zoals wachtwoorden, bankgegevens en identiteitsinformatie. Het detecteert verdachte activiteiten en waarschuwt me onmiddellijk, waardoor ik snel actie kan ondernemen om mogelijke risico's te vermijden.

Wat ik het meest waardeer aan Bitdefender Digital Identity Protection is de naadloze integratie met mijn dagelijkse online activiteiten. Het werkt achter de schermen, zonder mijn workflow te verstoren, en biedt me gemoedsrust in een steeds gevaarlijker digitaal landschap.

Met Bitdefender Digital Identity Protection heb ik het vertrouwen dat mijn persoonlijke gegevens veilig zijn, waar ik ook online ga. Het is een absolute must-have voor iedereen die waarde hecht aan privacy en veiligheid in de digitale wereld.

Pluspunten

• Betrouwbaar
  • Werkt zonder dat je het ziet

Michel Vermaas 01-07-2023

Het installeren gaat makkelijk, je volgt de aanwezigen.

Na dat ik hem geïnstalleerd had en mijn code geactiveerd had ging het programma alles controleren.
Ik schrok hoe ver het programma terug gaat en wat hij allemaal vind.
Dan krijg je verschillende mogelijkheden om acties te ondernemen waarbij je hulp krijgt.
Er wordt zelfs een mailtje voor je geschreven, die moet je ff na lopen en dingen invullen kopiëren en verzenden .
Ik ben hier erg blij mee

Pluspunten

• Gaat ver terug
  • Komt met actiepunten
  • Helpt je met mailschrijven

Minpunten

• Door te veel actie af en toe druk

hummer1972 01-07-2023

veilig het internet op

heb het mogen testen voor de The Review.nl
het instaleren appel eitje,
het geeft je een veilige gevoel op internet +anti tracker en wachtwoord beveiliger en voor je bank zaken.
het maakt de pc echte niet slomer er op juist sneller om dat er een game en rommel opruimer bij in zit

Pluspunten

• Uitstekende virusbescherming.
  • Safepay bescherming tijdens het bankieren.
  • Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • anti tracker
  • wachtwoord beveiliger

Minpunten

• VPN gaat soms uit

Serge145 01-07-2023

Goed maar eenmalig

Het product mogen testen voor een bepaalde periode en moet zeggen de installatie met een code ging best simpel alleen je moet wel even de briefing goed lezen hoe dit te doen. Het product doet wat het beloofd, geeft je inzicht in je prive leven op internet, geeft aan wat er allemaal van je bekend is en op welke site. Daarnaast ook waar je gegevens gelekt zijn, is er van jou op internet niet zoveel meer bekend of niet bekend dan heb je er verder niet zoveel aan. Het is wel handig als je wat losbandig bent geweest op internet en overal maar je gegevevens hebt ingevuld, kan je dat eindelijk allemaal eens verwijderen. Dus interessant jazker en eenmalig zeker de moeite waard. Daarna denk nooit meer want ja als je daarna zorgt voor je eigen prive gegevens niet op internet komen, scheelt weer een abbonement. Fijn product, kwaliteit prijs verhouding klopt, en het is van een bekend virus scan bedrijf. Ik zeg zeker voor eenmalig doen, zodat je internet vrij bent :D

Pluspunten

• Goede resultaten
  • Altijd je gegevens verwijderen

Minpunten

• Geen levenslang maar een jaar

pimvdmeer 29-06-2023

Makkelijk, handig en geeft goed inzicht

Ik heb nu 3 weken een abonnement op Bitdefender Digital Identity Protection, om deze te testen.
Het abonnement activeren en een account aanmaken ging heel soepel en vlot, je naam, e-mail(s) en telefoon(s). Daarna heb je wel wat tijd nodig om te checken wat er allemaal naar voren komt.

Bij het aanmelden had ik het idee dat deze software niet veel voor zou stellen, ik maakte me niet veel zorgen.
Maar ik ben wel geschrokken van het resultaat en van de hoeveelheid gegevens van mij die op internet beschikbaar zijn en ook in hoeveel dataleaks mijn gegevens terecht zijn gekomen.

Op basis van je gegevens kan je checken of bepaalde accounts (social media, etc) ook echt van jouw zijn. Ook krijg je een duidelijk beeld van wat voor gegevens van jouw zijn gelekt of online worden aageboden, en ook de sites waar je een account hebt die te maken hebben (gehad) met dataleaks.

Bij Bitdefender heb je een soort van score, dan kun je zien hoe groot je digitale footprint is en die vergelijken met de gemidelde cijfers. Je score kan je verbeteren door acties te ondernemen, zoals accounts beter beveiligen, 2 stappen verificatie of fake accounts rapporteren.
Dit is allemaal vrij makkelijk te doen, maar om alles te checken en als het nodig is aan te passen, ben je wel een tijdje bezig.

Een nadeel vond ik dat je maar op één naam kan zoeken (elke naam is 1 account), dus als je een doopnaam en een andere roepnaam hebt of zo, moet je 2 abonnementen hebben.
Je kan trouwens wel meerdere e-mails en telefoonnummers opslaan.
Ook zou het handig zijn als je wat fotos kon uploaden, om te zien of die ook ergens gebruikt worden.

De conclusie is dat het de investering waard is. De site van Bitdefender is fijn en overzichtelijk, en het is zeker een stok achter de deur als het gaat om digitale veiligheid en privacy.

Pluspunten

• Uitgebreide resultaten
  • Fijne en overzichtelijke site
  • Helpt om digitale voetafdruk te verkleinen
  • Meerdere e-mails en telefoonnummers

Minpunten

• Maar 1 naam per account
  • Zoekt niet naar fotos/beelden

Renske1986 28-06-2023

Aanrader!

Ik dit product een aantal weken mogen testen. Ik heb de app gedownload op zowel mijn telefoon als op mijn laptop. De installatie ervan is vrij eenvoudig en is binnen enkele minuten klaar. Zodra je de app hebt geïnstalleerd begint hij voor je het internet af te scannen om te zien of jouw gegevens gelekt zijn of misbruikt worden. Dit doet hij aan de hand van je emailadres (je kunt er tien invullen), je telefoonnummer (je kunt er vijf invullen), en je naam. Op je digitale voetafdruk kun je zien welke gegevens van je op welke site gepubliceerd staan. Tevens krijg je gelijk meerdere aanbevelingen over hoe daar actie op te ondernemen. Ik ben zeer positief over deze app omdat het een zeer uitgebreid aanbod heeft met betrekking tot online bescherming en ook is het educatief. Wat ook fijn is, is dat je gelijk een melding krijgt wanneer jouw gegevens ergens worden aangetroffen. En daarbij; de app werkt ook gewoon prima. Helemaal top!

Pluspunten

• Snel
  • Betrouwbaar
  • Uitgebreid
  • Educatief

cosa 28-06-2023

Goed hulpmiddel om je online identiteit te beschermen

Ik heb dit product mogen testen. Ik maakte al gebruik van andere Bitdefender producten en het installeren was erg eenvoudig. Na het invoeren van email-adressen en telefoonnummer krijg je een overzichtscherm met o.a. je veiligheidsscore. Deze kun je verbeteren door acties uit te voeren onder de verschillende tabs. Je kunt zien waar je gegevens gelekt zijn en daar actie op ondernemen door je wachtwoord te wijzigen voor de betreffende service. Als je aangeeft dat je dit gedaan hebt verandert je veiligheidsscore.
Wat ik ook prettig vind is dat je kunt zien welke informatie over je op het internet te vinden is. Je kunt dan op een link klikken om je privacy bij de verschillende services aan te passen.
Wat ik ook fijn vind is dat er 24/7 gemonitord wordt op gegevenslekken zodat je zo snel mogelijk actie kunt ondernemen.
Ik ben blij met deze extra beveiliging en het zorgt ervoor dat ik nog zorgvuldiger met mijn gegevens op internet om ga.

Pluspunten

• Makkelijk te installeren
  • Acties makkelijk uit te voeren

m*********@p******** 28-06-2023

Bevalt heel goed, een aanrader

Ik heb Bitdefender Digital Indentity Protection mogen uitproberen. Zelf gebruik ik ook Bitdefender software en het vertrouwen wat ik had in Bitdefender groeit alleen maar door het testen van dit programma.
Installeren ging vlot en makkelijk. Eenmaal geinstaleerd schrok ik doordat ik de melding kreeg dat er gegevens van mij gelekt waren en welke gegevens dit waren.
Er wordt 24/7 gezocht naar gegevens op het open en dark web en zodra er gegevenslekken gevonden zijn krijg je hiervan een melding en geven ze oplossingen wat je er tegen kunt doen om je privacy terug te krijgen.
Gegevensbewaking gebeurt door o.a. je emailadress - max 10 emailadressen en je telefoonnummer - max 5 telefoonnummers toe te voegen.
Pluspunten vind ik - dat je oplossingen voor gededecteerde problemen ontvangt
- dat je een score ziet of je wel of niet goed bezig ben
- een beschermd gevoel bied

Nadeel vind ik - dat er bij sommige oplossingen het voor mij niet altijd duidelijk is hoe ik dit voor
elkaar moet krijgen als ik bepaalde inloggegevens kwijt ben, maar ook hier leer ik van.

Pluspunten

• Beschermd gevoel
  • bied duidelijkheid en oplossingen

IngeMuld 27-06-2023

Veilig idee dat mijn gegevens worden gemonitord

Ik heb dit product mogen testen. Ik heb alles via mijn laptop ingevoerd. Dit verliep zeer eenvoudig (middels een account bij Bitdefender). Via SMS ontvang je een beveiligingscode. Alles was binnen een paar minuten geregeld.
In totaal kan je 10 emailadressen en 5 telefoonnummers toevoegen welke worden gemonitord. Op het moment dat je deze toevoegt ontvang je een beveiligingscode om te koppelen per mail of SMS.
De informatie op de site is zeer duidelijk. Ook veel algemene informatie (wat is digitale voetafdruk, wat zijn de risico’s, ontwikkeling digitale voetafdruk, etc). Onder korte berichten kan je actueel nieuws terugvinden op dit gebied (“Dutch privacy watchdog says nearly every Netherlands resident has had their data leaked”).
Uit de analyse van mijn 10 mailadressen en 3 telefoonnummer kwam dat er voorlopig geen blootgestelde persoonsgegevens zijn gevonden en dat Bitdefender blijft monitoren. Goed nieuws!

Pluspunten

• eenvoudig installatie
  • 10 mailadressen en 5 telefoonnummer gemonitord
  • algemene info beschikbaar via site/nieuwsbrief

Minpunten

• soms engelstalige berichten
  • geen ervaring met oplossen van problemen

h***************@h********** 25-06-2023

Bitdefender, voor je eigen veiligheid!

Dit product mocht ik testen.
Ik kreeg een activatiecode en een handleiding toegereikt. Maar ik installeerde het product op mijn telefoon. De handleiding was iets anders dan hoe het scherm er uit zag op mijn telefoon. Dit kostte mij dus enige tijd en moeite om nou er achter te komen waar ik de activatiecode kon invoeren. Na dit gevonden te hebben, ging het verder vanzelf:
Er kwam doormiddel van telefoonnummer en mail toe te voegen sites omhoog die ik in het verleden gebruikte, niet veilig waren en dat mijn gegeven daar niet veilig zijn.
Er stonden aantal opties bij wat te doen. Deze acties ondernomen (bij de een was het een wachtwoord wijzigen en bij een ander was het account verwijderen) was het probleem opgelost!

Het programma geeft nu nog aan dat m’n telefoon in gevaar is maar dan zou je dus ook de vpn app moeten downloaden en hiervoor moeten betalen om je telefoon geheel veilig te stellen.

Pluspunten

• Snel geïnstalleerd
  • Mooie app

Minpunten

• Veel info op de website
  • Geen vpn

p************@g******** 25-06-2023

Fijn product

Ik had het genoegen Bitdefender Digital Identity Protection te testen, en ik ben onder de indruk van de functionaliteit en betrouwbaarheid van deze app. De installatie was eenvoudig en gebruiksvriendelijk, zelfs voor technisch minder onderlegde gebruikers. Het biedt uitgebreide bescherming voor jouw digitale identiteit en houdt constant jouw online activiteiten in de gaten. De analyse van mijn digitale voetafdruk was zeer informatief en stelde me in staat om mijn online aanwezigheid beter te begrijpen. Ik waardeer ook de persoonlijke aanbevelingen die de app geeft om mijn online veiligheid te verbeteren. Al met al is Bitdefender Digital Identity Protection een betrouwbare en nuttige tool om jezelf te beschermen in de digitale wereld. Aanbevolen!

soraya97 23-06-2023

Goede site, even wennen voor beginners

Ik heb dit product mogen testen voor review.nl
Het instellen van een account is heel snel en makkelijk te doen. Je moet je e-mail adres(sen) invullen en eventueel ook je telefoonnummer. Je krijgt al vrij snel te zien bij welke bedrijven/sites je gegevens zijn gelekt en je krijgt ook meteen te zien wat je kunt doen. Wat ik ook heel fijn vind is dat je bijv. bij bepaalde bedrijven een mail kan sturen om je gegevens te laten verwijderen. Bitdefender heeft hier al speciaal een hele e-mail voor opgesteld. Het enige wat je zelf hoeft te doen is op de link te klikken en de mail te sturen. Dus je hoeft niet meer te zoeken naar mailadressen of zelf een hele e-mail opstellen.
Het gebruik van de website is in het begin even wennen, want er staat zoveel informatie. Ik ben zelf iemand die veel met computers werkt en zelfs voor mij is het even een puzzelwerk.

Twette Pet 23-06-2023

Eenvoudige installatie

Om dit product te kunnen testen kreeg ik een activatielink toegestuurd. Een account aanmaken ging heel eenvoudig. Om te begrijpen hoe een en ander werkt moet je je wel even inlezen op de website want dat is (was mij in ieder geval) niet meteen duidelijk. Kennelijk laat ik niet veel indruk achter dus bepaalde functies heb ik daardoor niet kunnen testen : )
Wat me verder opvalt is het prettige, rustige kleur- en lettergebruik op de website. Links en dergelijke werken ook goed en de informatie wordt in duidelijke tekst gedeeld.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Prettig leesbare pagina's

r**********@z******* 21-06-2023

Eye opener

Na installatie blijkt het even wat onoverzichtelijk wat er precies gebeurt na de scan. maar al gauw is dat duidelijk. Het invoeren van een mailadres of telefoonnummer laat duidelijk zien waar je gegevens mogelijk gecompromitteerd zijn. Er wordt meteen aangegeven welke actie(s) je kan ondernemen.
Indien je actie onderneemt, zie je meteen het effect daarvan.
Dit programma maakt het inzichtelijk waar bedreigingen vandaan zouden kunnen komen.

Pluspunten

• makkelijk installatie
  • Heel inzichtelijk
  • geeft te nemen acties aan

Minpunten

• veel info die het niet meteen overzichtelijk maakt

s*******@g******** 21-06-2023

goede en makkelijke hulp

Ik heb het via review.nl kunne testen en ik vind het een goeie en makkelijke aanvulling op anitvirus software om je eigen privacy te waarborgen.
Het is makkelijk om te gebruiken.
Na de registratie kan je een profiel instellen met je e-mailadressen (tot 10 emails) en 06 nummers.
Dan word het web gescannt of er informatie van jouw ooit is uitgelekt. En je kan verschillende partijen zien die Data beheren en verkopen en zo nodig aanvragen jouw data te verwijderen.
Echt handig om alles op een dashboard te hebben als een snelle hulp om te checken of er iets van jouw in de web slingert.

Pluspunten

• makkelijk installatie
  • vele opties

sjtienuh 21-06-2023

ideaal inzicht voor je digitale identiteit

Ik heb deze licentie mogen testen via review.nl, ik wou dit graag testen om inzicht te krijgen over de digitale handdruk welke ik in al die jaren heb achter gelaten. Ik gebruik mijn vaste e-mailadressen al jaren en was daarom benieuwd.

Op het begin was het even uitzoeken hoe alles werkt, maar met de uitleg vanuit de site van Bitdefender ben ik er uit gekomen hoe dat de software werkt. Deze werkt via een Cloud portal waarbij je je emailadressen en telefoonnummers kan inladen. Na een tijdje krijg je inzicht bij welke datalekken je e-mailadressen en of telefoonnummers betrokken zijn geweest. Daarnaast krijg je tips en handvaten om alles op te lossen. Over het algemeen houdt dit in dat wachtwoorden gewijzigd dienen te worden en 2FA geactiveerd wordt.
De meeste datalekken dateerden uit 2019 en eerder, omdat ik regelmatig mijn wachtwoorden aanpas waren deze problemen snel opgelost.

Het interfase mag van mij nog wat eenvoudiger, met minder tekst en meer snelkoppelingen om het een en ander op te kunnen lossen of je gegevens te laten verwijderen uit databases waarvan je al lange tijd geen gebruik meer maakt.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • werk voor meerdere adressen

Minpunten

• op het begin uitzoeken hoe het werkt