JVC NX-T10E

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC NX-T10E op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Laperanda 04-02-2013

Hallo Allen,

Ik heb dit apparaat iets meer dan 2 weken, het enige en wellicht grootste probleem annex ongemak en teleurstelling is in mijn situatie dat ie zelf bepaald wanneer ie al dan niet zin heeft om een opgegeven route voor me uit te stippelen. Het duurt wel heel erg lang voordat ie contact heeft met de GPS satelieten (lees 20 - 30 min. en soms de hele rit niet waardoor ik mijn telefoon moet gebruiken als navigatie z.a. afgelopen woensdag weigerde die gewoon me de weg te wijzen vanuit Amstelveen naar huis (Rotterdam)). Dat vind ik het ergste omdat ik hem juist heb laten plaatsen voor het navigeren.
Heeft iemand hier ook last van gehad of ervaring mee, hoe kan dit probleem opgelost worden, moet ik nog een speciale software aanschaving of is die gewoon niet vakkundig geinstalleerd? Ik ben echt ten einde raad en het gevoel van een miskoop bekruipt me nu al na amper twee weken...
Iemand een advies? Is van harte welkom en alvast bedankt!
Met het geluid en beeld ben ik dik tevreden als ik gebruiks gemak.

skilcom 05-02-2013

Dag Laperanda,

Het lijkt er op dat het toestel niet goed geïnstalleerd is. Eerst eens kijken of de antenne van de GPS goed geplaatst en aangesloten is, en niet afgedekt of afgeschermd is door een metalen of ander geleidend voorwerp. kijk ook eens na of de kabel van de GPS antenne niet gekneld of beschadigd is geraakt. Kijk ook eens na of voedingskabels van b.v. een telefoon e.d. niet storen, verwijder eerst al de andere kabels, en probeer nog eens. Kabels en laadadapters willen namelijk GPS ontvangers nogal eens storen. Daarna het toestel zeker eens opnieuw kalibreren (zie handleiding). Als dat niet helpt zou het kunnen zijn dat de antenne defect is, in dat geval zeker terug gaan naar de installateur.

Mvg.

Eddy.

zado 11-02-2013

Laperanda ! Ik heb deze JVC NT-30 al 2 jr. in mijn bezit , maar laten inbouwen door een echt prof. bedrijf nl. Brian.nl in Zoetermeer. Ga daar eens heen. Mijn NT-30 maakt binnen 5 sec,. verbinding met de sats ! Ook de instelling om onder het rijden te kunnen navigeren hebben ze daar gelijk aangepast, is standaard vlgs mij geblokkeerd, kan alleen stilstaand , erg lastig. Kortom als een prof. dit app. inbouwd dan heb je er een super Navi/Ed. aan. Succes met het oplossen van het ongemak.

Laperanda 13-03-2013

Ok ik snap langzaam de frustratie van mnigen die er niet zo blij mee zijn. Bij mij brengt ie me ook nergens naar toe waar ik moet zijn. Eerst had ik het GPS systeem, maar nu is die goed geplaatst waardoor hij binnen 5 seconden weet waar ik me bevind. Maar op het moment hem een route geef om mij ernaartoe te brengen begint het gedonder... hij slaat gewoon op tilt en wil in bekende routes die ik sinds jaar en dag onderhoud (woon-werk verkeer) alleen maar dat ik moet keren... Is om gek van te worden. En het kalibreren verhaal wat skilcom advieseerd maakt t verschil niet voor mij...al menigen keren gekalibreert. Begin er nu echt spijt van te krijgen terwijl het wel een mooi ding is, goed geleed en beeld geeft, maar daar heb ik m niet voor gekocht: maar voor navigatie!!! Als klap op de vuurpijl heb ik hem ook nog ge-update met het laatst beschikbare update waarvan menigen zeggen dat het een "oude" is, maar ook dat mocht niet helpen.

randstadbuddy 09-01-2013
Geschreven voor: JVC NX-T10E

Ik heb deze JVC een dikke 2 jaar in mijn bezit, helaas betaalde ik er destijds nog 1000 euro voor , terwijl die nu de helft kost. Ik heb er een prima "alleskunner" aan die mij nog nooit heeft teleurgesteld. Bleutooth bellen is zeer gebruikersvriendelijk menu gestuurd in te stellen. De navi werkt supersnel en feilloos, De beatrix stem daar ben ik inmiddels al zo aan gewend dat ik het niet eens meer hoor.
Muziek staat bij mij op SD krt. dat kaartje schuif je aan de achterzijde in het afneembare front, alles feilloos te bedienen vanaf de grote display. Hiervoor had ik een Pioneer die er uit gestolen is omdat deze geen afneembaar font had, dat was pas een rampen ding !! Minutenlange route berekeningen maken, de hele bediening was een grote rommelige niet te snappen chaos, Hulde aan JVC !! een dikke 10 voor deze gebruikersvriendelijke alleskunner !!

skilcom 11-01-2013

@randstadbuddy: ik denk niet dat u de JVC KW-NT30 een dikke 2 jaar in uw bezit kunt hebben. Het toestel zelf werd pas in mei 2011 door JVC op de markt gebracht. Vermoedelijk heeft u de voorloper, de KW-NT3 (E) in uw bezit, dat toestel lijkt op de KW-NT30, maar is toch wat verschillend op gebied van firmware en mogelijkheden. Maar inderdaad, een zeer goed toestel, alleen spijtig van de updatepolitiek van TomTom (TeleAtlas). De nieuwe update van het kaartmateriaal zou wel geschikt zijn voor de KW-NT3 (E), maar niet voor de KW-NT30, waar de kaartsoftware eigenaardig genoeg ook door TomTom voor aangeprezen wordt. Ik heb echter de indruk dat het om dezelfde kaartsoftware gaat als die in mei 2011 reeds in het toestel zat, dus volkomen overbodig voor de KW-NT30, maar wel goed voor de KW-NT3 (E). De Beatrix stem ben ik ondertussen ook al gewoon geworden, en stoort mij niet meer. Voor de rest, op de wat verouderde kaartsoftware na, werkt het toestel inderdaad uitstekend. Ik heb er ook een achteruitrijcamera op staan, de JVC KV-CM20. Was de investering meer dan waard, zeker op mijn pick-up, als de afzetunit er op staat, en het zicht naar achteren beperkt is tot de zijspiegels. Een zeer helder en mooi beeld, zelfs 's nachts.

rushyyz 05-01-2013
Geschreven voor: JVC NX-T10E

Toen ruim een jaar geleden mij vaste navigatie uit mijn Audi werd gestolen, moest ik een nieuwe uitzoeken. Ik had graag weer de originele Audi navigatie laten plaatsen, maar omdat die geen afneembaar front had, en omdat deze er na een week weer uit gestolen zou worden, heb ik gekozen voor een navigatie met afneembaar front.

Ook hier heb ik puur op basis van de goede reviews over dit apparaat op Kieskeurig hem ongezien gekocht. Maar wat een tegenvaller! Ik verlang iedere dag terug naar mijn MMI van Audi. Alles was beter aan dat apparaat.

Als eerste is het erg tegenvallend dat een aantal functies het op mijn stuur niet meer doet en dat er een microfoontje geplaatst moest worden aan het dak. Ik weet echter niet of dat JVC is te verwijten.

Het apparaat zelf blijft ver achter in geluid bij mijn vorige systeem. Ook grafisch vind ik de navigatie er zeer slecht uit zien. Het lijkt net of je zit te kijken naar één van de eerste computerspelletjes, zo slecht is het beeld van de navigatie. Ik heb zeker 4 losse navigatiesystemen van verschillende merken gehad voor dat ik deze JVC kocht, geen was grafisch zo slecht en ouderwets.
Ook als het systeem op "radio" hebt staan is het een ouderwets schermpje zonder mogelijkheden. Dit zou grafisch ook veel beter moeten en kunnen.

En dan de stem van de navigatie: Dramatisch! Het lijkt wel alsof de koningin het heeft ingesproken. Uitermate bekakt, en het is lastig hieraan te wennen. Een andere Nederlandstalige stem is niet te selecteren.

Na een paar maanden kwam het regelmatig voor de set uitviel. Het apparaat schakelt zichzelf dan gewoon helemaal uit (beeld zwart) en start na een halve minuut vervolgens (gelukkig!) weer op. Het lijkt wel of het systeem zichzelf re-set. Waarom dit gebeurt is voor mij een raadsel.

De laatste paar maanden komt het ook te vaak voor dat tijdens navigeren het systeem ongeveer 100 meter naast de werkelijke locatie zit. Zo komt het voor dat ik op een snelweg rijd en dat het systeem aangeeft dat ik in een woonwijk zit die er naast ligt.
Vervolgens blijft het systeem praten ("ga nu naar links, ga nu naar rechts, ga nu naar links"), om gek van te worden. (100km/u door een woonwijk valt ook niet mee voor een navigatiesysteem!).

Wat ik wel een goed punt van dit apparaat is dat je al rijdend een dvd kan bekijken. Ik heb regelmatig muziek dvd's erin zitten, en dat is wel erg leuk om bij het geluid af en toe naar je beeld te kunnen kijken.

De mogelijkheden van het systeem zijn ook vrij goed. Je kan er een SD kaartje met al je muziek in stoppen en een dvd. De navigatiesoftware zit in het apparaat zelf. Ik moet echter nog uitvogelen hoe ik hier een update op krijg. Ook de touch screen is okay. Hoe wel het wel lastig is te bedienen met een losse hand als je rijdt. Je toetst regelmatig een verkeerde letter of radiozender in als de auto beweegt.

Met de kennis en ervaring van nu zou ik absoluut een ander apparaat kopen. Als hij er nog een keer uit gestolen wordt dan zal ik echt in winkels gaan vergelijken.
Ik begrijp ook niet helemaal waarom iedereen zo positief is over dit apparaat.

Mijn advies dan ook: Staar je niet blind op de reviews maar doe zelf ook goed onderzoek. Een magnetron die ik in 2012 ook op basis van de reviews kocht, was ook een miskoop

skilcom 06-01-2013

Beste rush2112, ik heb deze navigatie autoradio, de JVC KW-NT30, nu meer dan één jaar, en van al die problemen heb ik, en 5 anderen die ik ken met dezelfde navigatie nooit geen last gehad. Het is een zeer goed toestel, niets op aan te merken, buiten de stemmen, daar is iedereen het over eens, die zijn een ramp, maar dat vind ik nog niet zo erg. Wat erger is, is de zeer stroeve updatepolitiek van TeleAtlas (TomTom) die kan u volgen hier verder op dit forum. JVC treft daarin wel geen schuld, daar zij ook afhankelijk zijn van deze kaartleverancier. Ik raad u wel aan eens contact op te nemen met de leverancier en diegene die het toestel in uw wagen heeft gemonteerd, want volgens mij is om te beginnen het toestel al niet of slecht gekalibreerd. Verder denk ik ook dat u voor de rest met een defect of slecht geïnstalleerd toestel te maken hebt. Ik zou het toestel omruilen, zeker weten.

Anoniem 08-01-2013

Skilcom heeft het naar mijn mening niet bij het juiste eind. Allereerst, is er sprake van enig contact/verbintenis van hem met JVC? De andere vele review's zijn m.i. duidelijk, dit apparaat werkt (qua navigatie) niet naar behoren en vooral ook niet na het weggegooide geld v.w.b. de update. Diegene welke het apparaat levert is altijd verantwoordelijk en dus hiervoor aan te spreken. Ik heb hierover contact gehad met JVC en de fouten werden bevestigd maar, het komt kort hierop neer, zoek het zelf maar uit. Dank U wel JVC!

skilcom 09-01-2013

@Dijk27: sorry hoor, maar beweren dat ik verbintenissen zou hebben met JVC, of TomTom, of dat ik het niet "bij het rechte eind zou hebben" vind ik er ver over. Als u zich maar enigszins de moeite had getroost mijn andere posts hier over het onderwerp te lezen, was u wellicht te weten gekomen hoe de vork werkelijk in steel zit... Ik heb wel op regelmatige basis contact via e-mail met JVC over het onderwerp, en raad dan ook iedereen aan hetzelfde te doen. Lees mijn posts over het verloop van mijn contact met JVC en TomTom, dan weet u er alles over, i.p.v. mij hier komen aan te vallen a.u.b....

marksanne 08-12-2012
Geschreven voor: JVC NX-T10E

Omdat er voor het navigatiedeel geen losse categorie is heb ik dat verwerkt in duurzaamheid. De duurzaamheid van het navigatiedeel is namelijk belabberd. Nu er eindelijk een BETAALDE navigatieupdate is blijkt deze weggegooid geld en alle andere minpuntjes zoals die vreselijke stem doet JVC ook niets aan. Argumenten dat NL een te klein afzetgebied is om dat soort updates door te voeren koop ik niets voor. Als ik dat van tevoren had geweten dan had ik dit toestel nooit gekocht. Geen JVC meer voor mij.

Anoniem 28-11-2012

Even weer een update:
Ik heb met de leverancier van de kaartupdate Navigatie-software een goede retourafspraak kunnen maken. Gelukkig! Voel ik me niet helemaal bekocht! De verkoper legde uit dat TomTom gewoon de kaartupdate heeft overgenomen. Nieuwe wegen en nummers e.d. staan er wel op. De navigatiefouten die ik had hebben we uitvoerig besproken en die zijn volgens hem rekenfouten in het systeem van JVC.
JVC Nederland is erg klantgericht bezig en legt uit dat JVC Japan niet in deze peanuts wil investeren. Het is in z'n totaal een goed machientje met enkele minpunten in het navigatiesysteem. Die vind je trouwens terug bij alle inbouw navigatiemerken, behalve bij TomTom en Garmin losse apparaten. Die lijken perfect, maar zijn ook echt alleeen voor dat doel gemaakt.
Daarom kun je die navigatieminpunten ook niet goed nuanceren in het groffe puntenstelsel van Kieskeurig, ik heb daarom een aantal punten daarom naar beneden bijgesteld met deze toelichting:
Geluidskwaliteit audio en mobiel: 8, navigatie 2;
Beeldkwaliteit: 8;
Mogelijkheden: audio en telefoon: 8, navigatie 2;
Gebruiksgemak: geen autodimmogelijkheid, geen update van de firmware mogelijk: 2;
Vormgeving: 8;
Duurzaamheid: 8.

Anoniem 26-11-2012
Geschreven voor: JVC NX-T10E

Ik heb afgelopen dinsdag 20 november de navigatie-update van TeleAtlas by TomTom geïnstalleerd. Ik heb de dagen er na intensief met het navigatiesysteem aan gereden.
Ik constateer nu dat ik op geen een wijze verschillen zie en hoor met mijn oude versie:
Stemmen, routeaanduidingen zijn hetzelfde. Ik had het afgelopen jaar 3 knollen van fouten in de kaarten gevonden. Deze zitten er nog exact hetzelfde in.
Alles is precies hetzelfde gebleven en ik moet tot mijn spijt constateren dat ik denk dat er helemaal niets geupdate is.
Ik voel mij zeer bekocht:100 euro betalen voor het totaal niet zien of horen van veranderingen. Komt nog bij dat de update nu van TomTom afkomt en dan verwacht je toch iets meer de hand van TomTom erin. Niets van dat alles. Ik denk dat hier goedkoop geld is verdiend met het eenvoudigweg opnieuw uitbrengen van oude meuk.

MarkSanne 20-08-2012
Geschreven voor: JVC NX-T10E

Na een aantal maanden in gebruik een nieuwe review. De navigatie op zich vind ik nog vrij goed gaan. Misschien rijden we toevallig vooral al lang ongewijzigde stukken weg. Een paar weken terug naar Italie geweest. Op de heenweg gekozen voor een route via Oostenrijk en op de terugweg via Zwitserland. Dat ging probleemloos (qua navigatie). Hier en daar kom je in NL wel 'ns een stuk tegen dat blijkbaar verandert is, want dan is Bea even de weg kwijt, maar eerlijk is eerlijk, ze pakt het wel weer razendsnel op. Een update van de kaarten kan natuurlijk nooit kwaad. Maar een update van Bea naar een normale stem dan maakt JVC me echt blij.

Want die STEM! Echt zooooo irritant. En de hoeveel herhalingen van een richtingswijziging. Jeemig... too much information! ALLES wordt 3x verteld. In een enkel geval handig, maar 9 van de 10 keer is 2x RUIM voldoende. Ik zou deze 'feature' gewoon instelbaar willen hebben: 1, 2 of 3x herhalen van 'koerswijzigingen'.

Kortom: een heel complete, 'betaalbare' autoradio/navigatie/mediaspeler, maar op navigatiegebied mag er wel wat verbeterd worden.

Martijn_74 17-08-2012
Geschreven voor: JVC NX-T10E

Ik had al eerder een review geschreven (ik kan hem zo te zien niet aanpassen), maar hoe langer ik hem in bezit heb des te waardelozer ik het apparaat vind.

De kaarten zijn zwaar verouderd, het aantal POI bedroevend laag, de nederlandse stem is niet om aan te horen. En updaten ho maar. Veel plekken / huisnummers staan er gewoon niet op. Of ze hebben 3 verschillende manieren van het schrijven van dezelfde straat waardoor hij het huisnummer wat je zoekt niet kan vinden. Ook het zoek algoritme voor het vinden van straten werkt niet of heel erg slecht (zeker buiten Nederland als het een 'rue' of 'avenue' oid is).

Af en toe heb ik de neiging om hem uit het raam te gooien, ik snap niet dat mensen dit een prettig apparaat vinden. De muziek kwaliteit is prima, niets op aan te merken, maar het is geen radio maar een navigatie systeem.

Regelmatig denkt het systeem dat ik ergens anders ben dan in werkelijkheid (zeker tussen de gebouwen is de ontvangst waardeloos).

Ik zeg, niet kopen!
(beeld, vormgeving, etc is in werkelijk hoger maar ik vind dit apparaat zeker geen voldoende waard)

(Ps het apparaat is ingebouwd door een erkend installateur)

Anoniem 27-05-2012
Geschreven voor: JVC NX-T10E

Dit apparaat mag inderdaad weleens een update krijgen als was het maar vanwege de stembegeleiding. Diverse wegen/situaties staan er niet op of zijn al jaren geleden gewijzigd. Een aantal functies missen wij in vergelijking met de Pioneer welke gestolen is. Indien wij ons wat meer in de megelijkheden van dit apparaat hadden verdiept was het waarschijnlijk toch een Sony geworden. Nog een tip aan JVC. Laat de telefoniste gewoon de klanten direct doorverbinden naar medewerkers die er echt verstand van hebben.

Anoniem 18-08-2012

Update; met dit apparaat naar het buitenland geweest en er valt niet mee te werken gezien de eerdere klachten. Daardoor zeker meer Km's gemaakt dan nodig was als de kaart achteraf werd geraadpleegd. Heb nu best wat ervaring met dit soort apparaten (sinds 2000) en begrijp niet dat deze klachten anderen niet storen. Voor ons duidelijk een wanproduct van JVC.

Anoniem 20-08-2012

Ik heb dit apparaat ook. Er zitten ernstige missers in, ik raad iedereen aan om je gezonde verstand erbij te blijven gebruiken, anders zit je zo verkeerd.
Gelukkig is de kaartsoftware overgenomen door TomTom en komt er in het najaar een kaartupdate. Ik heb daar al mijn hoop op gezet!

t5 rijder 24-05-2012
Geschreven voor: JVC NX-T10E

Alles werk perfect alleen de Navi mag wel eens snel worden ge-update.
Zo stond ik in Roosendaal voor een straat met een bussluis, en de fijne mevrouw maar zeggen dat ik daar toch echt heen moest, verder hebben we al een aantal keren op, voor bospaden gestaan.
En dan maar volhouden dat we moesten keren.
Dat is niet fijn al heb je een bus met daarachter een caravan van 6 meter.
Dan werkt I-go net wat fijner.

MarkSanne 13-05-2012
Geschreven voor: JVC NX-T10E

Twee weken terug deze JVC gekocht als vervanger voor de Pioneer AVIC-HD1BT waar het touchpanel van defect ging. Ik was dus ongeveer zoiets al gewend en de JVC stelt niet teleur! Vergeleken met de Pioneer werkt het touchscreen net iets 'snappier': op de vingercommando's reageert 'ie superdirect. De instelmogelijkheden op gebied van muziek zijn behoorlijk uitgebreid (hoewel net niet zo uitgebreid als op de Pioneer) maar de rest van de functies is net zo goed of beter. Vooral Bluetooth audio streaming en Bluetooth carkit functies (alleen getest met iPhone 4 & 4s) werken erg, erg goed! De navigatie is prima, alleen die STEM... Een soort mix tussen Beatrix met een vleugje duits accent en een klein spraakgebrekje. Maar de dame is wel uiterst accuraat en je moet echt een oen zijn om niet op de juiste plek te komen want ze herhaalt alles een paar keer. Ik zou het niet erg vinden als dat instelbaar zou zijn. Net iets minder frequente aanwijzigen mag van mij wel. De mogelijkheid om de kleuren (ook / juist van de fysieke knoppen!) perfect te kunnen kiezen naar eigen wens maakt dat het apparaat in iedere auto smaakvol integreert bij de rest van de verlichting op het dashboard. Er zit ook een achteruitrijcamera op aangesloten en dat werkt ook precies zoals ik al gewend was: zet de auto in z'n achteruit en het beeld wordt automatisch de achteruitrijcamera. Voordeel is ook dat het front in z'n geheel afneembaar is. Vorig jaar is uit onze andere auto voor onze deur ingebroken en zo'n zelfde Pioneer gejat. Dat gaat niet meer gebeuren (mede door het nu ingebouwde alarm). De prijs voor zoveel moois is ook nog eens behoorlijk scherp, zeker vergeleken met wat die Pioneers destijds moesten kosten!!! Nu maar hopen dat JVC regelmatig updates gaat uitbrengen, vooral op gebied van nieuwe navigatie-mappen (en een vervanger voor Bea), maar firmware updates waarin net wat verfijningen zitten die het gebruik nog plezieriger maken.

skilcom 28-09-2012

Opletten, de updates van de JVC-KW-NT-3E, wat een ouder toestel is, zijn niet dezelfde als voor de KW-NT30, en niet onderling uitwisselbaar. Binnen een goede maand zou er een update klaar moeten zijn voor de KW-NT30 hebben ze mij verzekerd, zowel bij JVC als bij TomTom.

skilcom 24-12-2012

Marksanne: ik ben ook niet tevreden over de update politiek, maar de schuld bij JVC leggen gaat wel wat te ver. JVC is alleen verantwoordelijk voor de systeem updates, de firmware updates dus (stemmen, layout, kleuren enz...) en kan er niets aan doen als TomTom (TeleAtlas) gebakken lucht aflevert. Akkoord, JVC mocht wel wat doen aan de lay-out, stemmen enz., maar dat stoort mij nog niet zo erg, en dat maakt de KW-NT30 geen slecht toestel. De fout ligt duidelijk bij TomTom. Ik heb trouwens de indruk dat ze de systemen met TeleAtlas kaarten aan het laten "doodbloeden" zijn. Even wel een kleine nuance, de aangeboden kaartupdate is volgens mij identiek aan de kaarten die reeds in de KW-NT30 zaten, deze update is wel goed voor de KW-NT3, wat een ouder toestel is, maar dan moet Tomtom er niet bijzetten dat het ook geschikt is voor de KW-NT30. De JVC KW-NT30 blijft hoe dan ook één van de beste dubbel DIN toestellen op de markt. PS: toestellen van andere merken met dezelfde kaarten van TeleAtlas, hebben sinds de overname door TomTom hetzelfde probleem. Ik heb al weet van een Takara, Kenwood, Blaupunkt, de NAV in de Audi van een vriendin, en een Chinees dubbel DIN toestel met hetzelfde probleem. Dus voor mij wel een JVC, maar nooit geen navigatie meer met TeleAtlas kaarten.

skilcom 27-12-2012

Martijn_74 en marksanne, sorry hoor, maar JVC is er wel degelijk mee bezig. Ik heb ondertussen geregeld contact met Dhr. Hans Innemee van JVC Nederland over de kwestie. Verleden week hebben ze bij JVC zelf de bewuste updates van TomTom geïnstalleerd in KW-NT30 testtoestellen, ik wacht nu op hun testbevindingen. Verder wil ik toch nog opmerken dat JVC er echt niets kan aan doen als een kaartleverancier (TomTom) hun laat vallen, ze zijn bij JVC trouwens niet alleen, toestellen van andere merken met dezelfde kaarten van TeleAtlas, hebben sinds de overname door TomTom dezelfde kaartupdate problemen. Ik heb al weet van Takara, Kenwood, Blaupunkt, de NAV in de Audi van een vriendin, en een Chinees dubbel DIN toestel met hetzelfde probleem. Dus marksanne, als u een andere navigatie gaat aanschaffen loopt u in 90 % van de gevallen weer tegen hetzelfde probleem aan, er zijn echt wel meer toestellen die onderhuids met dezelfde kaarten werken, tenzij u een losse navigatie van TomTom zelf zou aanschaffen, wat wel de bedoeling van TomTom zal zijn zeker... @saabvsvolvo, de JVC KW-NT30 is een zeer goed toestel, één van de, zo niet het beste uit zijn categorie. Alleen is het even wachten tot het probleem van de updates verholpen is. De lay-out lijkt inderdaad niet op die van TomTom omdat het een toestel van JVC is. Het zou trouwens plagiaat zijn. "Onderhuids" echter, zijn de kaarten wel identiek aan die van TomTom. @Martijn_74, de KW-NT30 is standaard niet geleverd met verouderde kaarten, op het moment dat het toestel op de markt kwam was dat met de nieuwste kaartupdates van TeleAtlas. Het is echter sinds de overname van TeleAtlas door TomTom, dat het stilletjes aan bergaf gegaan is met de stiptheid van de kaartupdates. Als er vragen zijn naar JVC toe, raad ik iedereen aan contact op nemen met Dhr. Hans Innemee van JVC Nederland, ook voor Belgische klanten... JVC is er wel degelijk echt mee bezig hoor.

marksanne 26-12-2012

@skilcom: sorry maar ik koop iets van JVC. Zij kiezen voor een kaartenleverancier. Ik heb er geen boodschap aan welke leverancier dat is. Zij kiezen en het is dus wel degelijk het probleem van JVC om regelmatige, zinvolle updates te verzorgen. Wat jij suggereert is dat het een probleem is dat de kaartleverancier moet oplossen. Dat zal best maar ik, jij of een andere koper van dit JVC apparaat hebben geen directe link of contract met die partij. JVC heeft dat wel en die kunnen ook werkelijk druk zetten op zo'n partij. Dat doen ze niet. En da's voor mij reden genoeg om JVC de rug toe te keren. Sterker nog: ik onderzoek wat de mogelijkheden zijn om dit product een jaar na aanschaf te retourneren. Ookal is het een jaar gebruikt, ik zou 2/3e van het aanschafbedrag retour een reeele teruggave vinden. Dan zoek ik wel een radio-navigatie waar het beter voor elkaar is en dan leg ik er dus wel geld bij. Liever dat dan een fors achterhaalde navigatiesysteem!

MarkSanne 14-05-2012

Ik zag eerder al dat op de JVC site zelf over de achteruitrijcamera staat vermeld "speciale aansluiting". Nu heb ik me daar niet zo druk om gemaakt en terecht: NIETS speciaals aan! Gewoon een tulp-plug-ingang zoals dat gebruikelijk is! Apart dat ze zoiets onhandigs vermelden op hun site...

Ik ben wel benieuwd of/wanneer er nieuwe navigatiesoftware uitgebracht wordt. Schijnbaar is het TomTom onderhuids, want ik kom al wel deze update tegen, maar... van/tot-en-met wanneer deze update is, wordt nergens vermeld:

Jammer dat al die leveranciers niet op de details letten die het makkelijk en duidelijk maken om (te beslissen om) dingen te kopen.

Martijn_74 27-12-2012

@marksanne, ik ben benieuwd hoe ze reageren.
Zelf heb ik JVC aangeschreven dat ik verwacht dat ik de update gewoon gratis aangeleverd krijg aangezien hij standaard geleverd werd met verouderde kaarten (alhoewel ik betwijfel of het iets uitmaakt gezien de andere reacties aangaande de update).

saabvsvolvo 23-12-2012

Als ik nu kijk op http://www.navigatie-software.com/product/1186/TeleAtlas_Maps_Europa_JVC_KW_NT3_30_E_versie_3. Dan lijkt de update eindelijk uit.

Voor 100,- euro helemaal up to date? De layout lijkt overigens helemaal niet op tomtom.

Ik wil nu zo'n unit gaan kopen voor mijn 9-3, aanrader? En zou ik dan wel direct de nieuwe update van de kaarten ontvangen?

bdboer 11-05-2012
Geschreven voor: JVC NX-T10E

Deze unit laten inbouwen in mijn VW Transporter. Alles werkt echt top, zowel met Iphone als bluetooth muziek streamen is perfect. De navigatie lijkt wat problemen te hebben met rotterdam (stuurt je door het centrum ipv over de (veel snellere) snelweg, maar verder al 30.000km mee gereden en 0 problemen. Alleen dat frontje he, daar hadden ze inderdaad net zo goed een rugzak ipv een hoesje bij kunnen doen. DVD's speelt ie allemaal prima af en ook bluetooth bellen is goed te doen tot 90km pu. De transporter heeft geen tussenshot en daarom geeft ie bij 90 al meer ruis dan een personenauto bij 150+.

Als ie vanacht uit me auto wordt gestolen, koop ik morgen weer dezelfde, echt een aanrader dus. De iets lagere waardering voor vormgeving heeft met het grote, zware frontje te maken. Maar dat is dan ook wel het enige wat ik erop aan te merken heb.

drs.C.B. 28-03-2012
Geschreven voor: JVC NX-T10E

Wat een geweldig systeem van JVC.Eigenlijk spreken alle functies en de bediening ervan voor zichzelf,
soms even spieken in de handleiding.Door ACR Reijnders
perfect ingebouwd i.c.m. Zenec kentekenplaat- achteruitrijdcamera.Ik heb hiervoor twee andere en veel duurdere systemen gehad, maar deze kunnen niet
ruiken aan de eigenschappen en prijs van de JVC NT30.

Ricky 24-03-2012
Geschreven voor: JVC NX-T10E

Dit apparaat is geweldig! En dat voor zo'n prijs! Hoofdreden voor mij om voor de JVC te kiezen, was het volledig afneembare frontpaneel (beschermhoes bijgeleverd). In deze tijd helaas een "must"! De Kenwood DNX7210BT heeft dat ook, maar die is meteen 400 euro duurder, met een iets groter 7" scherm en tiptoetsen voor de volumeregeling. En heb je wel eens geprobeerd om die dingen te bedienen op een hobbelige klinkerweg? Je moet je ogen van de weg afhalen en goed mikken... onveiliger dus! De (bescheiden) draaiknop van de JVC weet je daarentegen in een oogwenk te vinden. Die hoef je in de praktijk eigenlijk weinig te gebruiken, want er is een zgn. adaptieve volumecontrole aanwezig. Dat betekent dat het volume automatisch aan het omgevingsgeluid aangepast wordt. Het navigatiescherm van de JVC is iets korreliger dan die van de Kenwood, maar voldoet uitstekend. En zeg nu zelf: tijdens het autorijden loer je niet voortdurend op dat scherm, toch?

Verder zijn er legio (aansluit)mogelijkheden aanwezig, eigenlijk teveel om op te noemen (zie de specificaties op de JVC-website). De belangrijkste voor mij zijn:

- Zeer gebruiksvriendelijke en intuitieve bediening in alle modi.
- Razendsnelle routeberekening en een, tot op heden, foutloze navigatie van A naar B.
- SD-kaartslot voor MP3/WMA-geluidsbestanden is geïntegreerd in afneembaar front en is na "Power on" snel beschikbaar. Getest met 'n 16Gb SDHC-geheugenkaart.
- Ook bij uitgeschakelde navigatie waarschuwt de stem voor snelheidsoverschrijding.
- Koppeling met GSM via Bluetooth gebeurt feilloos en is te controleren via een icoontje bovenin het scherm.
- Storingsvrije ontvangst van FM/AM-radiozenders.
- De kleur van bedieningsknoppen is aan te passen aan de interieurverlichting.

Of de TMC in de praktijk goed werkt, kan ik niet beoordelen. Ik heb tot op heden onderweg nog geen vertraging ondervonden. Maar de filemeldingen worden in het menu wel keurig weergegeven. Voor sommigen zal de aansluiting van AUX/USB/iPod op het frontpaneel een klein minpunt zijn. Wanneer je ook iPod-video wilt afspelen, dan zit je vast aan een optionele JVC-kabel die tijdens het autorijden flink in de weg kan zitten. Gaat het je voornamelijk alleen om de iPod-audio, dan kan je gewoon de witte standaardkabel gebruiken of beter nog: een oprolbaar, zwart exemplaar. Die valt niet zo op en zit bovendien niet in de weg.

Ieder zijn eigen mening, maar ik ga ervan uit dat de reaktie op het front in een eerdere review van WimG als grap bedoeld is. OK toegegeven, het is inderdaad wat zwaarder dan die van de Kenwood, op dit moment het enige alternatief met een afneembaar exemplaar. Maar wanneer je het in een (rug)tas bij je draagt, merk je daar in de praktijk weinig tot niets van. Bovendien kan je met een gerust hart uit winkelen gaan, want het dievengilde ziet nu alleen nog maar een zwart gat in het dashboard. De navigatiestem mag dan (zoals in andere reviews beschreven) "bekakt" zijn, maar is goed verstaanbaar en geeft je tijdig de juiste instructies. Het gewicht van het front en de navigatiestem waren voor mij dus zeker geen argumenten om niet voor de JVC te kiezen. Een waarschuwing voor flitspalen vind ik persoonlijk ook onbelangrijk. Je krijgt van de navigatiestem een sein dat je te hard rijdt en bovendien zijn verkeersregels er om opgevolgd te worden, men moet zich gewoon aan de voorgeschreven snelheid houden...

Mijn KW-NT30 is door Navishop.nl ingebouwd met een Hertz HSK 165 composet (zie mijn review aldaar) en Dynamat dempingsmateriaal voor de voorportieren. Een geweldige combinatie: je weet niet wat je hoort! Of je nu kiest voor tuner, USB, CD/DVD of iPod, de geluidskwaliteit is voortreffelijk! Sprankelende hoge tonen, een prachtig strakke bass en over alles wat daar tussenin zit, heb ik ook niets te klagen! En dit alles nog zonder extra subwoofer en/of versterker...

Aarzel niet, gewóón kopen dat ding! De JVC KW-NT30, een absolute aanrader!

Martijn_74 21-02-2012
Geschreven voor: JVC NX-T10E

Ook ik heb hem aangeschaft na diefstal van mijn originele systeem en naar aanleiding van de positieve reacties hier.

Toch vind ik het systeem beduidend minder goed dan verwacht. Belangrijkste minpunten.
- Zwaar verouderde kaart en weinig detail. Al een aantal keer gehad dat straten of soms complete dorpen niet voorkwamen op de kaart (ook nog steeds geen update beschikbaar).
- De Nederlandse stem is dusdanig a-relaxt dat ik maar voor de Engelse heb gekozen. (Bekakt en lijkt wel of hij samen is gevoegd van 3 verschillende stemmen, waardoor straatnamen niet te volgen zijn).
- De GPS ontvangst is slecht regelmatig zit ik op de kaart ergens anders dan in werkelijkheid.
- De FM ontvangst laat ook te wensen over soms, en de voorkeuze zenders onthouden niet hun naam
- De JVC klanten service reageert gewoon niet op emails.
- De snelheidswaarschuwing geeft ook een waarschuwing als je je auto start (sta nog gewoon stil), dus ook maar uitgezet.
- Met afspelen van muziek via de telefoon gebruikt hij de volume instelling van de telefoon, wat ontzettend knullig is want deze staat zacht en dus moet ik de radio (of telefoon) keihard zetten, wat erg onwenselijk is uiteraard.
- Geen waarschuwing voor flitspalen

Eigenlijk vond ik mijn oude Garmin Nuvi 660FM veel prettiger in het gebruik (was alleen geen inbouw).

Verder is het geluid wel goed en berekend hij snel de route.

Skilcom 01-09-2012

Heb mijn kw-nt30 zelf ingebouwd zonder problemen, het toestel werkt fantastisch. Zowel de GPS, radio, CD/DVD en kaartlezer behoren tot de top in deze categorie, ook de achteruitrijcamera werkt feilloos. Zeer goede klankkwaliteit, en het beeld is ook zeer goed, ook bij het bekijken van DVD's.
Enigste punt van kritiek is de ietwat stroeve update politiek van JVC en TeleAtlas, ik heb het toestel al één jaar, en nog geen spoor van updates van het kaartmateriaal. Bij mijn vorig systeem (TomTom), waren er regelmatig updates. De kaarten in mijn JVC zijn dan momenteel ook hopeloos verouderd. Een beetje betere service vanwege, zeker TeleAtlas (TomTom), zou zeker meer dan op zijn plaats zijn. Verder nog één klein puntje, de stemmen die ter beschikking staan konden wel wat beter, maar dat stoort mij nog niet echt.

Mitsu_Outlander 02-03-2012

Wat betreft de irritante Nederlandse stem ben ik het met je eens.
Van al je andere klachten heb ik totaal geen last; ik ben juist uitermate tevreden over de mogelijkheden en de ontvangst.

hercu1965 22-02-2012

Zeker zelf ingebouwd ook ? De GPS is super van kwaliteit en de FM behoort ook tot de beste ooit tegen gekomen.
En de snelheidswaarschuwing is ook overduidelijk niet goed aangesloten. Voor muziek gebruik je gewoon een SD kaartje van 7 euro en alles werkt feilloos.
Alle door jouw genoemde problemen heb ik totaal geen last van, Advies ga eens naar een echte JVC inbouwer en alles komt prima voor elkaar.

Arie 2012 07-02-2012
Geschreven voor: JVC NX-T10E

Na diefstal van mijn Pioneer uit mijn Golf (voor de tweede keer in 5 maanden)deze JVC gekocht na alle positieve reviews op deze site gelezen te hebben. Belangrijkste argument voor deze JVC was eigenlijk het afneembare front. Wel een nogal zwaar geheel, maar enfin.

Ben zeer onder de indruk van m.n. de snelheid van het navigatiesysteem en het zoeken in de mappen van mijn SD kaart. Veel sneller dan bij Pioneer.
Aan de navigatiestem moet ik een beetje wennen. Jammer genoeg kun je niet kiezen uit een aantal verschillende stemmen. De overige instelmogelijkheden zijn echter ruim aanwezig. Het enige mindere aspect vind ik de beelkwaliteit van het navigatiesysteem. Te vette wegaanduiding. Dat was bij Pioneer en mijn Mio daarvoor beter. Daar zag je ook de blauwe borden boven de weg zoals je die in werkelijkheid ziet.
Het audideel is heel goed. Prachtig vol geluid. Een stuk beter dan bij Pioneer. Vreemd dat de USB niet een ingang aan de achterzijde heeft, zoals bij Pioneer, maar ik neem aan dat vrijwel iedereen een SD kaart gebruikt. Aanvankelijk had ik daar een probleem mee omdat mijn muziek,die ik van iTunes daarop wilde overzetten, niet allemaal het MP3 format bleken te hebben. Na conversie van MPEG4 naar MP3 bleek het probleem opgelost te zijn.
Slotconclusie: heel goed systeem

WimG. 25-11-2011
Geschreven voor: JVC NX-T10E

Perfecte nav. unit. Alles heel begrijpelijk op scherm en snel in te stellen. Mooi beeld en goed te volgen, alleen jammer van die (bekakte)stem, misschien toch maar op Engels overstappen. Geluid prima van tuner of USB stick. Telefoon wordt na één keer instellen herkend als je in de auto plaatsneemt en werkt dan via de nav. unit.hoef je niets voor te doen. Slechts één minpunt ontdekt, je hebt een steekwagen nodig om het "frontje" (het hele scherm) mee te sjouwen, groot en zwaar. Lijkt wel één van de eerste autoradio's met zo'n beugel. Dat wordt zomers niks, waar laat ik dat ding?

WimG. 18-12-2011

Resolutie is volgens de handleiding : 336 960 pixels: 480 x 3 horizontaal x 234 verticaal (vloeibare kristallen display). Mijn beleving is overigens : haarscherp. TMC werkt prima, maar dan moet er wel een melding komen via de radio en dat gebeurt niet altijd. (ik rij nog weleens een ongemelde file in, maar aan wie ligt dat?) Updaten gebeurt via de JVC site, downloaden op een SD-kaart en in het apparaat stoppen. Hij is nog vrij nieuw, dus de eerste update wordt pas najaar 2012 verwacht, weet niet of dat gratis is of betalen. Voor updates van andere app. zie ik geen betaling vereist zijn op de site.

sander1981 03-12-2011

Heb jij toevallig antwoord op de volgende vragen:

Wat is de resolutie van het scherm?
Met welke navigatiesoftware wordt er gewerkt in de NT30? Hoe zit het het met updaten van het kaartmateriaal? Is het mogelijk om dat zelfstandig te doen of dienen er dan nieuwe updates aangeschaft te worden?
Hoe tevreden ben je over de werking van TMC?

Ik hoor het graag van je. Alvast bedankt.

Groet Sander

Anoniem 18-11-2011
Geschreven voor: JVC NX-T10E

Gewoon een heel goed toestel. Doet wat ie moet doen. Heb hiervoor een Garmin en een inbouw Pioneer AVI 930BT in mijn nieuwe Ford Focus 3 gehad.
Vergeleken met de Pioneer is de JVC een stuk beter. Allebei hebben ze dezelfde basis: navigatie, audio en telefoon. Telefoon is bij beide goed: snel pairen en altijd is mijn mobiel zichtbaar. De audio vind ik persoonlijk van de JVC beter: mooi vol geluid. De radio heeft prima ontvangst. De Pioneer was hier minder goed: plat geluid, zware bas, moeilijk aan persoonlijke voorkeur aan te passen,radio ontvangst slecht. De Pioneer ging er bij mij uit, omdat deze geen adaptief volume had (geluid niet harder/zachter bij harder/langzamer rijden). Ik bleef alle geluiden constant harder en zachter zetten op een moeilijk te bedienen touchscreen met kleine knopjes, die precies geraakt moesten worden. Niet erg veilig onder het rijden. Daar is de JVC een stuk beter in: alle geluiden, die van de navigatie, audio en telefoon gaan automatisch harder en zachter als de auto snel of langzaam rijdt. Het touchscreen van de JVC raakt beter aan. Grafische vormgeving is goed en contrastrijk en aan persoonlijke voorkeur aan te passen. Het hele scherm is er uit te halen zodat de potentiële autodief al van buiten af ziet dat er geen toestel in de auto zit. Bij de Pioneer was er een klein stukje toetsenbord er uit te halen. Dat valt niet op en de dief zal dit pas zien als ie ingebroken heeft en al schade heeft gemaakt. Het navigatiegeluid was bij de Pioneer goed: een ABN stem, niet te veel gepraat en de POI's redelijk dichtbij gespot. Bij de JVC is de navigatiestem een niet ABN kakstem en weer een andere text-to-speech stem met vaak computerbrabbeltaal, veel herhalingen, te veel geklets naar mijn zin. De POI's worden veel te ver van te voren in een te grote straal gesignaleerd, wat resulteert in een heisa van alarm. Ik heb die even uitgezet.
Al met al is de JVC de betere keus, omdat hij gebruiksvriendelijker bediend kan worden en minder aandacht vraagt in het bijstellen van het geluidsvolume. Ik vind het navigatiescherm beter om te zien en het audiogeluid mooier. Hij start supersnel op en de routeberekening gaatr heel snel. Pioneer was daarin veel langzamer. Ik heb al mijn cd's op een 16 Gb SD card erin zitten, goed geordend zichtbaar op het scherm. Ook mijn persoonlijke POI's staan erop.
Wat mij ergert bij alle fabrikanten, is dat ze zo weinig doen met klachten/opmerkingen/advies. Ik hoop gauw op een update voor die kleine minpuntjes.

skilcom 27-11-2012

Beste Ton6a, bij één van mijn vorige navigatietoestellen, een Takara, zaten er ook kaarten van TeleAtlas op iGO8, zalig gewoon die iGO8. Nooit geen probleem mee gehad, altijd up to date. Nu sinds de "overname" door TomTom loopt het compleet mis. ik heb ook de 2013 software van TeleAtlas by TomTom gekocht voor mijn KW-NT30, en heb ook het gevoel dat ik mijn geld weggegooid heb. Er is werkelijk niets veranderd, zelfs de foute rijrichtingen in de stad waar ik woon staan er nog steeds op. De stemmen en routeaanduidingen zijn wel andere koek, die komen van de software in het toestel zelf, van JVC dus, en hebben niets te maken met de kaarten van TeleAtlas of met TomTom. Het beste is dat iedereen die zich bekocht voelt een mail of brief schrijft naar JVC. Het kan toch niet zijn dat een zeer goed toestel zoals de KW-NT30 zo naar beneden gehaald wordt door de leverancier van de kaartsoftware (TomTom dan nog). JVC maakt trouwens reclame voor de KW-NT30 als "best reviewed op kieskeurig.be". Het zou niet mooi zijn moest dat plotseling veranderen, want aan de laatste reacties te zien, niet alleen op kieskeurig.be, is die positieve trend al aan het omslaan naar het negatieve. Een zeer spijtige zaak, daar onze toch duur betaalde navigatie plotseling waardeloos aan het worden is, de kaarten waren bij aankoop al hopeloos verouderd. Het gekke is dat mijn vriendin een TomTom XL Europe heeft, en die houden ze wel goed up to date bij TomTom, vreemd, niet ? In elk geval ga ik vandaag nog een mail sturen naar JVC, met de vraag de firmware in het toestel te veranderen naar Navteq kaarten als het niet anders kan. Een vriend van mij in Duitsland heeft een KW-NT30 met Navteq, en is daar heel tevreden over. Dat moet toch ook mogelijk zijn voor België en Nederland indien TomTom niets meer wil doen voor toestellen met TeleAtlas, buiten waardeloze hopeloos verouderde kaarten leveren. Wat mijn inziens verdacht ruikt naar oplichterij. Ik ga eerst eens zien wat men daarover bij JVC te vertellen heeft, dat ze het daar maar regelen met TomTom, ik hou jullie op de hoogte.

skilcom 03-12-2012

Sorry hoor, maar dezelfde fouten, niet bestaande straten, niet aangepast eenrichtingsverkeer enz. als in de oude kaarten zoals ik ze ervaar met de 2013 update van TeleAtlas (TomTom) kunnen onmogelijk komen door berekeningsfouten in het toestel, dat is klinkklare onzin. Waar JVC wel verantwoordelijk voor draagt zijn de firmware updates (stemmen, layout, kleuren enz...) en het is inderdaad zo dat JVC Japan niet in deze peanuts wil investeren, ik vind dat ook niet zo storend. Wat ik wel storend vind zijn de kaartfouten, en die zijn wel de verantwoordelijkheid van TomTom. Hoe kan het anders dat een vriend van mij in Duitsland, waar de KW-NT30 blijkbaar uitgerust is met Navteq kaarten, wel regelmatig updates krijgt, en de kaarten wel up to date zijn ? Iedereen die ik ken met inbouwnavigatie van andere merken dan JVC, die ook werken met kaarten van TeleAtlas hebben dezelfde problemen. Verder is de KW-NT30 wel te dimmen hoor, gewoon kabeltje aansluiten aan de verlichting. Als je dan het licht aanzet, zal het scherm dimmen, maar inderdaad, automatisch gaat het niet. Updates van de firmware zijn perfect mogelijk hoor, maar dan moeten er wel updates zijn.

Sander1981 20-11-2011

Dank je wel voor je uitgebreide review. Ik heb een tijdje terug een aantal vragen gesteld, alleen tot nog toe nog geen reactie op gekregen.
Heb jij toevallig antwoord op de volgende vragen:

Wat is de resolutie van het scherm?
Hoe tevreden ben je over de werking van TMC?

Ik hoor het graag van je!

Martijn_74 27-11-2012

Dat is vreemd, want als ik hier kijk zie ik nog steeds geen update (waardeloos apparaat),

suikerbuikje 11-10-2011
Geschreven voor: JVC NX-T10E

gewoon geweldige aankoop geweest, nu ruim 6 mnd in bezit en dagelijks plezier van, de hele bediening is super eenvoudig en intuitief. handsfree bellen gaat helemaal aut. zodra mijn gsm binnen bereik komt. muziek op een 8GB SD krt. wat achterin het afneembare front past. de processor is razendsnel en berekend in amper 1 sec. een hele route. wel jammer dat ik er 6 mnd terug 1050 euro voor betaald heb en de prijs nu paar honderd is gezakt :-( maar zo gaat dat helaas met electronics

Arie 2012 01-02-2012

Hoe heeft u de muziek op de SD kaart gezet? Ik heb dat ook gegaan, maar na kopieeren van een paar honderd nummer in mappen via iTunes krijg ik niet meer dan 30 nummers te horen. Heel vreemd. Ook JVC kan mij niet helpen. Voor de rest een mooi systeem.

Hugo43 13-10-2011

Interessant! Van wanneer zijn de kaarten? Heb je nog tussentijds een update gehad?

-geen naam- 10-10-2011
Geschreven voor: JVC NX-T10E

De JVC is uitgerust met een uitstekende (snelle) processor, snel bij de les en voorzien van een afneembaar front.
Een hele koelkast om mee te nemen, maar op sommige plaatsen waar je de auto achter laat, creëert dit toch enigszins een geruststellende gedachte.
Ingebouwd in een Passat, inclusief achteruitrijcamera en de versterker (voor Sub/voor/achter) extern, is de JVC een veelzijdige en sublieme Head Unit.
De microfoon is eveneens van het type extern, waardoor je jezelf uitstekend verstaanbaar kunt maken tijdens telefoongesprekken.
Knullig is wel de USB aansluiting aan de voorzijde met een eveneens zo knullig afdek klepje. De aansluiting moet m.i. echt achterlangs, via een kabeltje.
Kortom, instellen (zelfs de afvlakfrequenties zijn te bepalen) navigeren, en genieten.
Ik heb ervaring met Zenec, Kenwood, en (helaas) Xtron..geen enkele unit van deze merken komt in de buurt van de JVC!

robert de K. 19-06-2011
Geschreven voor: JVC NX-T10E

werkelijk op alle punten een geweldig apparaat, de bleutooth / gsm doet het direct, de navi is super eenvoudig te bedienen, ook heel fijn is dat de muziek dempt als er gesproken woord doorheen komt en niet helemaal stil valt. alles werkt supersnel en intuitief. na een uur heb je het hele apparaat al door hoe het werkt !! een 4GB sd kaart erin en je hebt altijd je favoriete muziek bij je, was wel even zoeken, de SD ingang zit aan de achterkant van het afneembare frontje,(in deze tijd een must!) echt een aanrader als je een goed en eenvoudig te bedienen combi app. zoekt. hiervoor had ik een pioneer F900BT wat een groot drama was standaard geleverd door vw.