Navigon 40 Easy Europe 23

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Navigon 40 Easy Europe 23 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

huilendedraak 25-06-2015
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Uitgezonderd dat hij een keer de mist in gaat, vind ik de Navigon 40 een goede koop. Vooral de lange batterijduur (+/_ 5uur met geluid uitgeschakeld)vind ik een plus! Ik rij ermee op mijn brommer en ben nog nooit plat gevallen. Voor de zekerheid heb ik wel een batterijpak bij. Heb wel al een paar x gehoord dat de updates niet werken, dus weggegooid geld is.

Corientje72 02-06-2012
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Vandaag eerste ritje gemaakt met dit mooie apparaatje. Zeer gebruiksvriendelijk degelijk apparaat.....echter over de houder ben ik minder goed te spreken! Nog geen 5 minuten na vertrek kwam de houder met navigatie en al naar beneden!! Hij zat toch echt goed vast toen ik wegreed!!! Heb 'm toen maar van ellende op het dashboard laten liggen....maar dat rijdt erg onrustig als je bochten neemt! Voor nog geen 3 tientjes een universele roosterhouder besteld...hoop dat ik dan kompleet kan genieten van dit fijne navigatie apparaatje!

De kortingscode voor een 24 maanden lange kaart update abonnement(binnen 30 dagen in te wisselen; 80 % korting op de aanschaf), zou 2 dagen na aanschaf "te laat zijn geactiveerd". Een kort mailtje naar de klantenservice hielp me binnen een paar uur 'uit de brand'
Me so happy! ;)

hans ex tomtom 20-12-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Nooit geen tomtom meer,wat een gezeur daar bij dat hulp centrum .toen maar een nieuwe.
Ik denk dat dit wel eens een hele goeie is,geeft goed de weg aan,en heel makkelijk mee om te gaan.Werd bij Halfords Bussum nog geprobeerd een tom-tom te nemen(denk dat er meer marge op zit)maar ik kan na ruim een week gebruik iedereen een navigon40easy aanraden.

en een tip voor het tomtom "SERVICE" daar betaal je ook voor en niet om afgewimpeld te worden.Dan kom je als bedrijf in de problemen.
Met vriendelijke groet
Hans

hans ex tomtom 09-04-2012

even een aanvulling,twee maal verkeerd gestuurd .
met vriendelijke groet Hans ex tomtom

ommetje1407 10-11-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

het blijft een wat oncontroleerbaar ding wat routes betreft. als je afwijkt van de route dan wordt dan niet goed opgepakt. sommige wegen zijn na de update ineens verdwenen. bij afwijken van de route wordt de nieuwe route slecht opgepakt of wel dolende door nieuwbouw wijken komt dan voor. ik noem dit apparaat annie, en ik ben wel van haar gaan houden, ondanks haar onbetrouwbare gedrag

Bil7 05-11-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Sinds juli 2011 heb ik een Navigon 40 easy die ik beroepsmatig gebruikt, per dag rij ik tussen de 400 en 800 kilometer door het gehele land. Hoewel ik geen waarde oordeel kan geven over het software kan ik wel zeggen dat het apparaat op zich een goed product is,alleen is het verschrikkelijk jammer dat de kaarten waardeloos zijn, ik word 7 van de 10 keer verkeerd genavigeerd en vaak krijg ik de mededeling dat mijn bestemming bereikt is terwijl ik nog 5 km. of meer te gaan heb met als gevolg dat ik de route moet vragen bij een benzine station of aan fietsers, of dat ik in een tunnel rijd en de mededeling krijg: U bevindt zich op een doodlopend weg keren alstublieft.
In de meeste grote steden heeft de kaarten systeem van het apparaat moeite met het vinden van een logische weg, het brengt me met veel kronkelingen naar mijn doel, laatst vertrok ik van Hoek van Holland naar Maastricht hetgeen een 5 uur durende rit is, ter hoogte van Rotterdam, ongeveer 1 uur rijden van Hoek van Holland, stuurde de Navigon mij van de snelweg om dwars door de drukke stad mijn weg naar Maastricht te vervolgen, het is dat ik de weg daar wist anders had ik klakkeloos de route gevolgd, ondanks dat ik de toeristische route uit heb gehaald en de snelste route in heb gezet kiest het meestal voor N-wegen hetgeen ik niet praktisch vind, ik heb 3 weken lang een Pioneer mogen gebruiken die mij feilloos zonder rare omwegen in korte tijd naar mijn bestemming bracht maar het is wel een apparaat die over de € 2000 kost, ook heb ik een TT mogen gebruiken voor enkele dagen die ook aardig dienst deed maar ook weer een vrij duur apparaat, het kaarten systeem moet veranderen bij Navigon dan wordt het een vreselijk goed apparaat, ik kan niet lekker ontspannen mee weg rijden omdat er altijd narigheid mee is betreft de route keuze, sommigen krijgen ruzie met hun partner tijdens de rit maar ik krijg zowat een punthoofd van de Navigon.
De prijs voor het apparaat plus kaarten die niet deugen vind ik veel te duur.

RiFu 19-09-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Na de 2300 km kan ik een aardige beoordeling geven. In de meeste gevallen werkt hij goed al plant hij zijn route niet altijd even logisch. TMC werk soms te goed. Hij geeft al 500km verder op de route aan dat op die plek een file staat. Ik mag hopen dat deze 4 uur later, wanneer ik daar aankom inmiddels opgelost is. Verder heeft hij het goed gedaan. Wat de updates betreft, software doenloaden, betalen en de software op het apparaat zetten, geen gedoe, het werkt. Overigens heeft hij alle straten waar ik moets zijn herkend en me geen verkeerde richting op gestuurd.

MG Almere 16-09-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Onze eerste navigatie. Deze moest niet te moeilijk zijn, niet teveel toeters en bellen hebben, ons van A naar B brengen, duidelijk scherm hebben en niet te duur zijn. Tot op heden bevalt deze navigatie ons prima.

Sminky48 28-08-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Ik heb deze navigatie ruim een week. Ben er tot dusver wel tevreden over. Wel valt het volgende op,
2 jaar kaartupdate`s voor +/- € 17,50 is een koopje.
DENK JE ! Echter zoals eerde geschreven door een voorganger, ik rij over een weg die er al ruim een jaar ligt en deze wordt niet herkend. Wat heb je dan aan een kaartupdate(van 2 jaar lang). Dit is een heel belangrijk punt bij een navigatie maar ik heb het idee dat ik daarmee bij de poot worden genomen.

Verder nog geen negatieve punten kunnen ondekken in deze korte tijd. Ook het vinden van de satelietten gaat bij mij snel. Scherm is duidelijk en gebruiksvriendelijk om te bedienen.

Ben1465 22-08-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Na 5 jaar lang een 2110 gebruikt te hebben onlangs deze 40 easy gekocht. Ik bespeur wel verbeteringen in vergelijking met de vorige, met name het beeld en geluid en ook de steun op de voorruit zit veel beter dan de vorige.
Maar ook nu weer erger ik mij aan de verouderde kaarten van Navigon en dat is echt een heel zwak punt van dit merk. Ondertussen gebruik gemaakt van de laatste kaart garantie maar net als het vorige model staan er wegen niet op waar ik nu al bijna twee jaar overheer rijd. Bij mijn collega's met TomTom en Nuvi staan die wegen en rotondes er al lang op. Hetzelfde geldt voor de POI, autodealers met namen van vier jaar terug? Beetje onbegrijpelijk allemaal. Ook werkt het Navigon systeem alleen maar goed als je rijdt op de "snelste" route, zet je hem op korte of optimale route dan praat het systeem je van de snelweg af om 2 kilometer over een ventweg te rijden en je dan weer de snelweg op te sturen en na enkele minuten doet hij dat weer. Zinloos navigeren noem ik dat!
Verder werkt het apparaat naar behoren.

Harry2609 04-08-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Nu met de vakantie veelvuldig gebruikt. Geeft zelfs op de snel(tol)wegen in Frankrijk soms onbegrijpelijke routes op. Gelukkig weten wij de weg, maar als je die niet weet, dan weet ik niet wat het resultaat is.

Naar de camping gaf hij 2 km voordat wij er waren een route aan, die helemaal buiten om via kleine bochtige weggetjes. Terwijl juist de hele tijd de meest gangbare wegen hebben gevolgd. Wij zijn er wel gekomen, maar niet op de meest eenvoudige manier.
Zelfs in stad naar restaurant laten navigeren, maar het werd de 1e keer een ongelooflijke zoektocht en kwamen niet op plaats van bestemming. Juist daarom heb ik de navigatie. Na opnieuw de route bepaald te hebben, zijn wij er op een eenvoudige manier gekomen.

Waar dit nu aan ligt weet ik niet. In Nederland niet zo veel problemen, maar de ervaringen in Frankrijk zetten bij mij wat vraagtekens. Terwijl ik vlak voor de vakantie wel een update heb geïnstalleerd.

Ook het feit, dat je bij langere routes (vakantie) moeizaam de juiste route kan aangeven (via route & tracks) Ondanks dat blijf ik het een prettig apparaat vinden, maar onderweg wel op blijven letten.

christine verheul 23-07-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

ik vind het een rotding. regelmatig wordt ik een straat ingestuurd die niet bestaat. op een rotonde is navic ook regelmatig de kluts kwijt. stuurde laatste spontaan 2 km om en reed tegen het verkeer in.
nu denken jullie dat ik dom ben, maar ik heb al jaren een tomtom gehad en ik ben dus ervaren. we noemde haar Annie, maar ik ben bang dat annie een kort leven tegemoet gaat, want ze is wispelturig en ondeugend.

ommetje1407 10-11-2011

ik ben het helemaal met je eens!

RiFu 17-07-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Volgende week gaan we de Navigon pas echt op de proef stellen maar tot nu zijn we dik tevreden over dit produkt. Beste Aupt (review 4-7-11). Er zit wel een kompasfunctie op die je moet activeren. Ga naar opties, instellingen, tabblad 3 bovenaan op 'ja' zetten. Mooie functie is dat je tijdens navigeren ook je actuele gps-snelheid en hoogte in het scherm kunt zien. Strakke vormgeving en klasse uitstraling. Nu hopen dat de TMC-functie naar behoren werkt. we hebben de komende weken zo'n 2250 km voor de boeg dus hij moet vlekkeloos werken. Wordt vervolgd...

Bert1237 14-07-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Overgestapt naar dit apparaat na defect vorige van ander merk.Ik ben zeer tevreden over het gebruik van dit apparaat, vooral over de snelle satellietverbinding en de vele opties die dit toestel heeft. Dus een hele goede prijs/kwaliteitverhouding.Eenvoudig te bedienen en de plaatsing in de auto werkt perfect. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen. De vorige heeft het drie jaar volgehouden. Bert

Bil7 12-07-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Ik heb de Navigon 40 aangeschaft en gezien het feit dat het mijn allereerste navigatie middel is vergt het de nodige oefeningen, maar het is wel vaak dat het me of het water in stuurt of tegen een betonnen wand op stuurt, of de Artis in Amsterdam niet kon vinden terwijl ik een straat verwijderd van was, het kopen van freshmaps is ook een hele toer met een zeer gevoelige systeem die niet terug te draaien is, als je het verkeerd doet dan ben je de actie code kwijt en zij van Navigon zijn moeilijk te bereiken, hele dure tel. nummers hetgeen ik waardeloos vind. Na enige mislukte proef rijden gaat het nu redelijk, ik moet toe geven dat het best wel een makkelijk apparaat is met héééél vééél mogelijkheden die ik niet allemaal zou gaan gebruiken.

GerritWteV 11-07-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Prima apparaat met helder, groot en goed afleesbaar scherm. Vele mogelijkheden, die wel wat extra oefening behoeven.

Navigon Freshmaps (24 maanden updates) erbij genomen met 80% korting!

Tip: Ik ben linkshandig. Mij lijkt het touch screen beter op linkshandigen te reageren als je het opnieuw calibreert.

A65 04-07-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Ik had nauwelijks ervaring met een navigatiesysteem (had er nog geen één), maar het lukte me al vrij snel om met de Navigon 40 easy om te gaan. Zo gemakkelijk is hij in het gebruik.
Er zitten heel veel mogelijkheden op (heb ze nog niet eens allemaal uitgeprobeerd).
Je kunt verschillende routes laten berekenen, zoals met of zonder de snelweg, voor fietsers, maar ook voor voetgangers.
Zo neem ik hem zeker mee als ik in september een paar dagen naar Wenen ga. Reuze handig om dan als voetganger een "gids" bij je te hebben.
En ik raad hem mensen in mijn omgeving ook aan, die op zoek zijn naar een goed en betaalbaar navigatiesysteem.
Ik heb er in ieder geval geen spijt van!!

Aupt 04-07-2011

----------Update review 4-7-2011----------
nog steeds erg tevreden, echter nog twee nadelen kunnen ontdekken: het is jammer dat er geen compas-functie op zit. Ik wil ook zelf graag weten welke kant ik op rijd, en zo kun je je in een onbekend gebied (bijvoorbeeld vakantie) slecht oriënteren en zo blijf je langer afhankelijk van de navigatie (vind ik niet wenselijk) Ook kun je niet in een oogopslag zien wat de ingevoerde eindbestemming is.

----------1e review 16-3-2011----------
prima apparaat, doet wat hij moet doen en de bediening is heel duidelijk, je hebt er geen handleiding voor nodig. (die zit er ook niet bij alleen voor de montage) veel opties in het menu maar toch heel overzichtelijk in het gebruik
enige (kleine) minpuntjes die ik heb kunnen ontdekken:
- het op de houder klikken vergt enige oefening
- er zit niet standaard een beschermhoesje bij

r uud 31-05-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

de navigon een paar weken in bezit.
na veel zoeken en lezen over navigaties,welk merk en tuurlijk wij hollanders de prijs.
ben ik op de navigon 40 easy uitgekomen.
gebruik hem voornamelijk in de vrachtwagen.

heeft het signaal vlug gevonden,dus snel gebruiksklaar.
idd is het een duidelijk systeem zodat je eigenlijk de handleiding niet eens hoeft te lezen.

een minpuntje vindt ik,dat je elke keer de vraag krijgt in welk land die moet zoeken.

ik lees dat er mensen zijn die het een onduidelijke stem vinden.
vindt het vrij duidelijk en ik kan hem nog wat harder zetten ook als het echt moet.

verder een top ding past zich echt snel aan als je de afslag of de straat mist.

ik heb zeker Geen spijt dat ik dit apparaat heb gekocht.

MartinE1959 24-05-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

een mooi en handig apparaat. Goede beeldkwaliteit, heldere stem, snelle GPS reactie en altijd drie routes.
Rijbaanbegeleiding is super goed. Zeer tevreden

GvdB52 03-05-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Heb dit systeem nu een maand in gebruik naar alle tevredenheid
Is zeer gebruiksvrindelijk en makkelijk teinstaleren
Is een mooi plat model
Ik vind dit zelf een heel goede keus de navigon 40 Easy

Harry2609 16-04-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Apparaat gekocht vanwege 2 jaar update met 80% korting. 1e keer binnen bekend gebied gebruikt en gaf een voor mij niet gebruikelijke route aan. Toch mijn eigen route gereden en vrij snel past de navigatie zich aan. Zeker met een volgende keer opstarten houdt het hier rekening mee. Geluid prima, staat op 3 (van 10) en met radio aan nog goed te verstaan. Rij weinig, maar opzoeken van sateliet binnen enkele minuten gebeurd. Voor zover nu kan niet anders zeggen, dat het een prima apparaat is met voor vrij weinig een update voor 2 jaar.

mier12 27-03-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Het systeem nu sinds een dag in huis en vanmorgen al meteen moeten uitproberen. Het is een ontzettend makkelijk systeem en een boekje is niet echt nodig. Het is super wat er aan mogelijkheden op zitten. Bijvoorbeeld geeft hij de maximale snelheid aan wat er gereden mag worden, als je in een tunnel rijdt wordt er een tunnel getoond met het aantal km, via de TMC worden de meest recente gegevens doorgegeven voor wat betreft wegwerkzaamheden etc. Dit wilde ik jullie even melden, omdat ik lang op zoek ben geweest naar een goed navigatiesysteem met vele mogelijkheden.

JanSoor 14-02-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Het geluid is niet zeer goed, maar ok. De rest voor de prijs dik in orde, MAAR sinds een week kan hij maar maximum drie satellieten vinden, en er zijn er vier nodig. En ik ben mijn garantiebewijs kwijt... Tsja.

Wilbury 30-01-2011
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Easy, de naam zegt het al, heel gemakkelijk in gebruik met niet te veel toeters en bellen, voor mij meer dan voldoende. Eerst accu opladen,als led groen is, dan aan-zetten. Taal/km/tijd/datum (geen demo)kiezen en +/-10 minuten op satellieten laten instellen. Aldus: klaar voor de start, al met al een fluitje van een cent.
Via Navigon.com het gratis hulpprogramma Navigon Fresh geladen en voor €17 een 2 jarig update abonnement afgesloten.
Wat navigatie betreft ben ik voorlopig onder de pannen. Een tevreden gebruiker.

kakelfantje 16-12-2010
Geschreven voor: Navigon 40 Easy Europe 23

Dit apparaat een kleine week in mijn bezit, heel gebruiksvriendelijk, goed geluid en direct up to date, deze bij Bol.com besteld de volgende dag in huis.
Qua mogelijkheden en Duurzaamheid een 7 omdat ik hem daarvoor tekort in mijn bezit heb.

Tot nog toe ben ik heel tevreden! een aanrader voor de beginner.