Kenwood DNX-7260BT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kenwood DNX-7260BT op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

joopiejoop 29-05-2014

Erg goed systeem.
Alleen wel een paar min punten.
1 Blijft soms wel eens hangen in het menu.
2 video word niet altijd goed door gegeven.
3 zins ik hem in gebruik heb heb ik hem al meerdere malen moeten resetten.

Nu alleen nog een vraag.
Wie heeft ervaring met de navigatie.
Heb hem vandaag maar eens geupdate alleen kreeg een foutmelding kaart niet geactiveerd.
Was blij dat ik een back up gedaan heb dus alles weer terug,Maar nu is alles engels wat doe ik fout en wie weet raat hier mee.
Graag hoor ik meer van een gebruiker os iemand die er verstand van heeft.

Groet,

Joop.

joke37 28-03-2013
Geschreven voor: Kenwood DNX-7260BT

Oh,oh, had ik mijn TomTom maar weer terug. De Garmin kaarten (ook de laatste update) sturen mij vaak de verkeerde weg in of zelfs wegen die niet bestaan. Fijn als je met een grote caravan onderweg bent.
Het Kenwood touchscreen laat zich moeilijk bedienen bij een aantal letters en/of cijfers. Heel hard drukken is dan nodig.
Het touchscreen installeren is een crime; ik haal het scherm er dus niet meer uit.
Ik spreek over de Kenwood DNX 7260BT, ingebouwd in mijn super de luxe Outlander. Voor het geld een beschamend produkt!

ASX Dus 11-05-2012
Geschreven voor: Kenwood DNX-7260BT

Vanaf het begin (januari 2011) heb ik dit apparaat.
Het is een prachtig apparaat, functioneel. Het had wel gebruikersvriendelijker gemogen. Sommige zaken zijn lastig te vinden.

Maar vooral het front plaatsen is een bezoeking. De eerste de beste dag zat het front klem toen ik het probeerde terug te zetten. Terug naar de garage, een week kwijt, want ze wisten ook niet wat er aan de hand was. Achteraf bleek dat ze hem naar Kenwood hadden gestuurd. Daarna is het een aantal weken lang steeds weer gebeurd. Uiteindelijk had ik de slag van het plaatsen te pakken. Dat zo'n front klem kan komen te zitten bij het aanbrengen is voor mij een dikke min. Op zijn minst hadden ze het iets kunnen maken dat je het scherm dan toch naar voren kan halen om het weer los te krijgen.

Vervolgens lang geen problemen meer gehad. Aan de kleine minpuntjes kan je wennen, dus ik was best tevreden. Geluidskwaliteit is prima, connectie met telefoon (Iphone)is zonder problemen, beeld is goed. Waarom nou weer een apart apparaat nodig is om de muziek van mijn iPhone/Ipod af te spelen, is mij een raadsel. Ik kan het menu bedienen, nummers, albums afspeellijsten kiezen, maar .... geen geluid.
Dat kan dan wel weer via bluetooth, maar daarmee kan ik het Ipod menu weer niet bedienen.
Is niet goed over nagedacht. Met deze prijs kan het toch geen kwestie van geld zijn?

Nu, na een dik jaar begon het apparaat te haperen met het opbouwen van de kaart. Vooral als je omwegen zoekt ivm grote drukte is dat lastig.
Bedacht dat het front afnemen en weer terugplaatsen uitkomst kon bieden. Mis ... weer vast.
Heb nu zelf de schroevendraaiers gehanteerd. Gelukt ... maar nu krijg ik een melding dat mijn airbags niet meer werken. Wat een narigheid.

Een positief puntje is dat hij nu weer "supersnel" is. Kennelijk raakt dat geheugen toch wat vol als je 'm lang gebruikt. De electra eraf halen heeft dus zin.

De navigatie vind ik wel redelijk werken. Toch is het een grote min dat je voor een paar wegen die verlegd zijn, verwijderd of toegevoegd een nieuwe kaart te moeten kopen van een paar honderd Euro.

Enfin ... een fantastisch apparaat als je de mogelijkheden bekijkt. Maar sommige zaken zijn zo ergerlijk dat het enthousiasme over de positieve kanten ernstig getemperd worden. Jammer, wat mij betreft een gemiste kans. Ik zorg bij mijn volgende auto dat ik een beter apparaat koop.

ArjanW1977 09-12-2012

Beste ASX,

Zeer waarschijnlijk interesseert jouw dealer zich geen ene moer voor jouw vraag, want het is echt heel simpel. Een iPod kabel alleen in de USB-poort is niet voldoende. Op deze manier hoor je namelijk geen geluid en een beetje dealer moet dat weten. Wat jij nodig hebt is deze kabel:

Deze wordt namelijk aangesloten op het Kenwood systeem en op de USB-poort. Nu kun je de iPod, iPhone of IPad bedienen met je Kenwood systeem en je hoort geluid!! Deze oplossing is zo simpel dat ik me, als ik jou was, echt moet gaan afvragen of je nog wel bij deze dealer moet blijven. Heel veel succes en laat me even weten of het nu is opgelost.

M.V.G Arjan

ArjanW1977 13-05-2012

Beste ASX,

Het is een kwestie van een heel spimpel Ipod-kabeltje en je hebt geluid en kun je alles bedienen via het Kenwoond-apparaat. Dat moet je Mitsubishi dealer zeker weten, want die van mij wist het ook.

MvG Arjan

ArjanW1977 25-04-2011
Geschreven voor: Kenwood DNX-7260BT

Dit systeem is ingebouwd door de dealer in onze nieuwe Mitsubishi Outlander icm een achteruitrijdcamera. In het begin hadden we een paar kleine opstartprobleempjes. Zo is het 2x gebeurd dat de achteruitrijdcamera niet meer werkte als de versnelling in z'n achteruit werd gezet. Het systeem moest dan gereset worden en deed hij het weer. Het gevolg was dat al je instelling verdwenen waren en je alles er weer opnieuw in moest zetten. Na de 2e keer dit probleem te hebben meegemaakt, de firmware geupdate. Dit is een fluitje van een cent en daarna is deze storing niet meer voorgekomen.

Ook het zelf uploaden van POI's (flitspalen) vereiste wat handigheid. Precies gedaan zoals Kenwood het beschreef op de site, het apparaat zag ze ook, maar na het verwijderen van de SD-kaart was alles weer weg. Het systeem nam ze gewoon niet zelf over op de harde schijf/interne geheugen. Na wat ondersteuning door Kenwood was ook snel opgelost. Het lag aan de routing op de SD-kaart. SDKAART:\\garmin\poi\poi.gpi en ook dit was opgelost.

Een groot voordeel aan dit apparaat is het afneembare front. Dit is echter niet hufter-proof, maar met de nodige handigheid en voorzichtigheid is het goed te doen. Nu, na een aantal weken, is het ook een fluitje van een cent.

Ook ik heb alle negatieve reviews hier gelezen en hield mijn hart vast. Op de 2 probleempjes (hier boven beschreven) na, werkt hij gewoon TOP!!

Het laden van de kaarten bij de navigatie gaat prima. Ook bij het herberekenen, als je verkeerd rijdt, gaat snel. Tot nu toe alleen TOM TOM gewend, maar Garmin is een stuk mooier. Ook de rijbaanbegeleiding en het uitspreken van de straatnamen is erg fijn!

Bij ons is er gelijk een "optionele" IPOD kabel aangesloten. Dit is de enige manier om je IPOD te laten draaien op het systeem. Ook dit werkt prima.

Al met al een fijn apparaat en, wat ons betreft, een aanrader!!

ASX Dus 07-12-2012

Hallo ArjanW1977,

Bedankt voor je reactie op mijn review over het Ipod/Iphone kabeltje. Helaas lijkt dat bij mij niet te werken. Het apparaat is bij mij aangesloten op de USB in de armleuning. Daarin een Iphone kabeltje werkt dus niet. Hij laadt wel op en ik kan het menu bedienen, maar geen geluid.
Weet je misschien of het wel werkt met een kabeltje rechtstreeks aan het systeem? Van mijn garage hoef ik niet veel te verwachten. Die weten nog minder dan ikzelf al heb uitgezocht.
Mooi dat je dat hebt geschreven over de POI's. Bedankt daarvoor.

Groet,
ASX Dus.

Marcovansteveninck 10-03-2011

---------Update review, 10-3-2011---------
Zelfs de software update verloopt erg moeizaam. Na ongeveer 1 uur is het dan eindelijk gelukt. Nu houd de radio wel de zenders vast, maar in ruil daarvoor krijg je allerlei nieuwe storingen. Nu wordt iedere keer mijn iPod ontkoppeld, en na een navigatie instructie blijft het geluid gemuted. Tot de volgende instructie, dan hoor je weer geluid. Grafisch blijft het nog steeds zeer slecht. Kaart valt vaak weg, en opbouw duurt lang.
Wees gewaarschuwd!!!!!!! NIET KOPEN

--------1e review, 5-5-2010---------
Zeer regelmatig wordt het geheugen van het apparaat gewist, waardoor alle navigatie instellingen en voorkeuze zenders opnieuw gedaan moeten worden. Helaas ben je dit na een aantal keer zo zat dat je geen gebruik meer maakt van de meeste functies.

david29 09-03-2011
Geschreven voor: Kenwood DNX-7260BT

dit systeem is idd te snel op de markt gebracht maar
kenwood kwam al snel met een update
na die geinstaleerd te hebben waren de problemen weg
ik ben inbouwer van beroep dus werk dagenlijks met deze apparaten
ik heb er zelf ook eentje aangeschaft voor in de bus
en gebruik deze dus dagenlijks
het afnemen van het front kan soms lastig zijn als
de radio te diep geplaatst is
meestal komt dit voor als niet de originele inbouw
frame word gebruikt maar een specifieke verloop bak
als het originele frame gebruikt word gaat het altijd goed
helaas zijn er ook mensen die niet het geduld hebben of met beleid het front monteren en dan krijg je idd frontjes die er scheef op zitten of verbogen montage punten ik maak dit regelmatig mee bij klanten
en dan is het al gauw een rot apparaat
ook de klachten die hier te lezen staan over trage reactie van het systeem vind ik vreemd
moet je eens een pioneer f900 pakken daar duurt het opstarten soms meer dan een minuut om nog maar te zwijgen over de bleutooth verbinding(als ie em al maakt)

al met al vind ik de kenwood een prima apparaat wat goed werkt
wou dit even kwijt aangezien er hier zoveel slechte reacties staan
mvg david

Ramon979 04-02-2011
Geschreven voor: Kenwood DNX-7260BT

Zeer Zeer Zeer slecht apparaat. De functionaliteiten van het apparaat zijn goed maar het is zo dermate traag dat er niet mee te werken valt. Het opbouwen van de navigatie kaarten duurt soms 10-15 seconden. Het is een probleem wat Kenwood zelf ook kent, de inbouwers en de vele negatieve reacties op internet zeggen genoeg. Kenwood schuift het probleem naar de inbouwer, die kan er ook niets mee aangezien de inbouw goed is. Voor mij helaas te laat, maar ik adviseer niemand deze apparaten van Kenwood aan te schaffen. Een schande dat dit apparaat nog steeds verkocht mag worden! Gr, Ramon

Sjoerd Verheijden 19-01-2011
Geschreven voor: Kenwood DNX-7260BT

Ik heb de Kenwood DNX7260BT ingebouwd gekregen door mijn Mitsubishi dealer in mijn ASX. Voorlopig ben ik functioneel erg tevreden met het apparaat. Hij is in de beeldafhandeling niet de snelste, maar de opties zijn bijna eindeloos. Mijn enige echt issue was tot nu toe dat het scherm erg lastig vastgeklikt kon worden. Op een gegeven moment zat hij gewoon klem (echt, zonder geweld gebeurd). Daarna bij de dealer het dashboard in 5 minuten losgemaakt en de lade waar het scherm op vast zit opnieuw afgesteld. Nu werkt het prima. De mogelijkheden om de knoppen en interface aan te passen op de kleuren in je interieur vind ik een grote +.

Ik heb tot nu toe 1 keer gehad dat het systeem opstartte met de vraag om begininstellingen. Maar de aanpassingen die ik eerder had gemaakt waren nog wel gewoon vastgelegd. kan ook te maken hebben met het te lang aanraken van het rode driehoekje linksonderin het scherm, dit is een soort CTRL-ALT-DELETE knop voor de DNX7260 serie.

De navigatie is inhoudelijk prima, en misschien iets te enthousiast bij het ontwijken van files. Scherm afhandeling is niet supersnel, maar niet storend. De aanwijzingen zijn helder, zowel op scherm als in gesproken tekst.

Ook de dag/nacht stand werkt perfect en automatisch. en mocht je bang zijn je instellingen te verliezen: deze kun je gewoon op een rom opslaan in DNX zelf. En mocht je dan een reboot krijgen kun je je favoriete instellingen gewoon terughalen. Kwestie van even heel goed door de gebruiksaanwijzing heen gaan.

Bluetooth koppeling met mijn Sony x1 ging feilloos en geluidskwaliteit is prima. De DNX, en mijn telefoon hoeven daarna alleen maar bluetooth aan te hebben staan om weer een connectie op te bouwen. Geen geklooi dus.

Ik was na het lezen van de reviews hier redelijk angstig voor een niet lekker functionerend apparaat. Maar het valt me tot nu toe 100% mee.

Janloco 02-01-2011

--------Update review, 2-1-2011---------
Ik heb het apparaat inmiddels een aantal maanden in het bezit. Het apparaat is al eens omgeruild door Kenwood vanwege de vele niet op te lossen problemen. Maar helaas, het blijft een waardeloos apparaat om mee te navigeren. Beeld opbouw van de kaart is bijzonder traag of blijft gewoon weg. Je op dit apparaat niet vertrouwen. Zorg dat je een TomTom bij je hebt als je dit apparaat koopt want je zult het regelmatig nodig hebben. Geluid en mogelijkheden zijn zeker niet verkeerd bij dit apparaat Daar zou het voor mij een 8 voor krijgen. Maar navigeren is hopeloos. Zeker niet meer waard dan een 1. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik dit ding heb aangeschaft. Het is jammer genoeg nog maar het enige apparaat met een afneembaar scherm.

----------1e review, 22-5-2010-----------
Helaas heeft Kenwood een apparaat op de markt gebracht zonder het eerst voldoende te testen. Het apparaat loopt steeds vast, waardoor je heel veel instellingen weer opnieuw moet instellen. Bij veelvuldig gebruik komt dit behoorlijk vaak voor op de meest irritante momenten. Navigeren doet het apparaat prima. Ook de geluidskwaliteit is goed te noemen. Het apparaat kan veel en vooral het afneembaar front is voor mij de motivatie geweest om het apparaat ongeveer 6 weken geleden aan te schaffen. Maar wat heb ik er een spijt van. De negatieve dingen overschaduwen de positieve dingen. Ik hoop dat Kenwood snel met een oplossing komt. Voorlopig is mijn advies NIET KOPEN!!!