Garmin nüvi 1490T

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin nüvi 1490T op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

jos berentsen 15-12-2013
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

Na de laatste update kan ik niets meer invoeren, Ik kan alleen nog naar favorieten navigeren. En de stem van Ellen België, ook geupdate, spreekt opeens van rondpunt i.p.v. rotonde. Maar het ergets is dat ik dus nergens meer heen kan anders dan favorieten en geschiedenis, Ik heb ook een SD kaart moeten kopen om de nieuwe kaarten te kunnen binnenhalen. Waardeloos dus.

trappist 16-12-2013

de mijne geeft de laatste tijd ook vaak problemen,ook met SD kaart; rondpunt van ellen ben ik al aan gewend, probeer eens een willekeurig andere kaart te installeren en daarna weer de juiste, zit de SD er wel goed in?

jos berentsen 17-12-2013

Beste Trapist, dank voor je hint, ik zal het eens gaan proberen. Maar kan ik zomaar een andere kaart installeren, of moet ik die dan gaan kopen?
Ik heb inmiddels zelf ook al een uitgebreide reactie van Garmin en zal die eerst gaan uitvoeren, hoewel de logica me ontgaat van hun oplossing.

DFL 24-11-2013
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

Ik heb eerder een recenssie gedaan.
Maar hier volgd een nieuwe.

Een maand geleden werkt het geluid niet en tegelijk was het beeld bij start up vast gelopen. Enkele pogingen op hard reset levert geen baat dus, een bezoek gebracht bij GPS winkel in Moordrecht waar ik als vertrouwde adres steeds beschouwd.
Ze hadden ook moeite mee en dus, 'n technisch onderzoek is nodig en kan tot 2 weken duren bij hun hoofd vestiging elders in Drenthe.

Tien gagen geleden had ik opgehaald nadat werd bevonden, is het TV en speakers niet meer zijn te herstellen. Opties zijn nu, omruilen voor een vervangen toestel met 1-jr garantie en bijbetaling van 123 euries of, ze rest het als de ouwe en slechts wekt hip op de route kaart, geen geluid dus.
Geen kosten verbonden noch verrekend.
Daarom vind ik de GPS zaak een wereld zaak in hun service, geweldig en chapeau!!! :)

Het einde nadert voor dit model, helaas. Heb veel accessoires geschaft van RAM en andere om dit toestel te ondersteunen.

Ik heb nu de neiging om de 7" Camper model wilde kopen maar een dergelijk houder op zich van RAM kostte gauw, net onder 100 euries!!!

Ik heb mijn TomTom 950 er nog en reeds de dienst goed doet en twee Galaxy 3 en 4 ook op de dock zitten in de wagen die als 3D weergave biedt in het GPS routing.... dus, Garmin is nu een stuk... TEVEEL voor de goede als het slechts op een kastje met scherm en alleen GPS diende en wordt gevraagd, tussen 200 en bijna 450 euries die ieder 4 jaar stuk kan gaan or eerder zelfs!!!

Ik vind nu, een dergelijk en beperkt toestel niet hoger dan 150 euries mag kosten tegenwoordig!!!

totopa 16-10-2013
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

Gekocht in 2011, overal gebruikt door Europa. Begon al snel uit te schakelen en direct weer herstarten, voornamelijk in de buurt van grotere steden. B.v. in Parijs was 't net 'n knipperlicht. Gisteren bij Parijs definitief de geest gegeven. Liet zich niet meer opstarten. Afwachten wat meneer Garmin hieraan doet, we hebben nog garantie.

DFL 04-08-2013
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

Kocht 't in 2010. Gebruik meestal naast 'n TT GO 950 en veelvoudig in gebruik in Australie en NZ als Verre OOsten Aziatisch landen als in Europa.

Geweldig en behoort niet tot die teruggeroepen model door Garmin wegens accu verhitting gevaar.
5 dagen geleden, dacht ik dat hij stuk is en voor goed omdat hij laadt niet meer optimaal en altijd op zeer laag niveau. Naar GPS winkel in Moordrecht gegaan en was volledig via software matig herstel gecorrigeerd en VOILA!!

Als nieuw weer en ik heb de jongste 2013 Updates en Maps via Lifetime Maps (bijna 3,4Gb) gisteravond geuploaded.

Hij presteert opnieuw geweldig en bewijst het uitstekend weer. De TV software is alleen niet gelukt maar wie kijk op tv via zo'n kleine schermen op LCD tegenwoordig??? :)

Ik gebruik 't op mijn scooter... zeer gaaf en schaaft 'n totaal schermhouder + stevige montage beugel van RAM in dit geval, is ook 'n blikvanger geworden!!! :)

trappist 11-10-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

toestel bevalt prima, alleen de "lifetime" kaarten deugen voor geen meter, heb net de 2013 kaarten gedownload, maar lijkt of het kaarten van 2011 zijn, zoveel fouten kom ik tegen...

SanderD966 12-06-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

Het leek zo'n mooi apparaat en met lifetime updates natuurlijk helemaal mooi. Nu, een jaar later is het beeld wat bijgesteld. In en om de stad herstart het apparaat met enige regelmaat. Verder is er geen mogelijkheid om een 'normale' route in te stellen. Dus via normale wegen van A naar B en niet automatisch via de kortste route. Verschillende instellingen geprobeerd, maar nog steeds: liever dwars door Amsterdam dan via de ring. Sta je voor een stoplicht, dan stopt de berekende reistijd.
Vraag naar Garmin uitgezet mbt het spontaan rebooten. Gewoon geen enkele reactie. Service dus bedroevend. Ik ga kijken of het mogelijk is om onder de lopende garantie een ander apparaat te krijgen. In ieder geval niet dit type en zo mogelijk geen Garmin meer.

KKlassen 10-05-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

Na het lezen van verschillende recensies ben ik voor deze Nuvi1490t gegaan. Blijkt helaas geen goede keuze geweest te zijn.

Erg veel problemen met het binnenhalen van nieuwe kaarten, apparaat viel na een paar keer gebruiken ineens geregeld uit en starte zichzelf dan weer op (de route was dan echter wel verloren en moest opnieuw ingesteld worden). Beeld en geluid is oke, maar soms is het beeld wat traag in verwerking (dit wordt ook meestal gevolgt door het uitvallen van het apparaat).

Op zich voldoende mogelijkheden en het instellen verloopt ook gemakkelijk, maar door de voorgenoemde problemen ga ik snel weer overstappen.

Bielemannetje 07-03-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

Meerdere systemen gehad van diverse merken. Dit springt er uit qua gemak. Niet wat computerstem betreft, maar dat is bijzaak. Lifte-timekaartupdates is natuurlijk fijn, maar de upates binnenhalen duurt vrij lang. Kniesoor die daar op let.
Het plannen van een route met diverse tussenpunten verloopt vlekkeloos. Ook het opstarten van het systeem en het vinden van de route is prima.
Ben kortom zeer tevreden.

tonioni 22-01-2012
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

Na verschillende andere navigatie apparaten te hebben gehad ruim een jaar geleden een 1490T gekocht, vanwege de goede recensies.

Ik ben echter niet tevreden over het apparaat, net als ik overigens niet tevreden was over zijn voorgangers (o.a. een Navigon TS 7000, die uit onze auto werd gejat).

Alle apparaten die ik heb gehad zijn eigenlijk tamelijk slecht in navigeren. Dat merk je pas als je ze uitprobeert in een gebied waarin je bekend bent. Ze hebben de neiging om je zo dicht mogelijk langs een rechte lijn te sturen, ook al is een omweg veel sneller. Dat ligt kennelijk aan hun beperkte zoekalgoritme, want als je zelf vervolgens naar die snellere omweg toestuurt en het apparaat de route daarnaartoe aanpast, dan zie je de resterende reistijd ineens veel korter worden.

Maar wat me echt tegenvalt van de 1490T is de lange tijd die hij nodig heeft om satellieten te vinden. Soms gaat het heel snel, maar andere keren doet het apparaat er rustig een kwartier of langer over, ik ben dan al zo'n beetje op m'n bestemming aangekomen. Wat mij betreft geen aanrader!

trappist 12-10-2012

wat navigatie betreft, heb ik dezelfde slechte ervaringen, moet iedere week naar een punt nabij venlo, heenweg voert steevast door de stad langs het station, terug maakt hij spontaan een keuze uit 2 routes, waarvan er 1 door duitsland voert naar een weg die allang voor het verkeer is afgesloten...
kaartmateriaal is gewoon waardeloos en verouderd(pas laatste versie 2013 geinstalleerd....)

AlexReus 05-08-2011
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

Ben over het apparaat an sich zeer tevreden. Werkt naar volle tevredenheid, echter, het upgraden van de kaarten was een drama. Vind de Garmin-site niet gebruiksvriendelijk. De update plugin werkte niet. Vervolgens feedback willen versturen op site.. werkte niet. Erg zwak voor zo'n bedrijf.

tonio123 31-07-2011
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

De 1490T gekocht vanwege goede recenties en goede commentaren hier op Kieskeurig. Niettemin is het apparaat me niet meegevallen. Het minste probleem is nog dat het apparaat gedurende de navigatie vaak vastloopt. Het start dan vanzelf weer op, maar dat kan wel een minuutje (en een gemiste afslag) duren.

Een veel groter probleem is dat de navigatie gewoon niet goed werkt, iets wat me bij andere apparaten (o.a. Navigon) ook al was opgevallen. Na enig experimenteren op kortere en langere afstanden in het buitenland komen de problemen (net als bij die andere apparaten) op het volgende neer:
1. Het apparaat heeft de neiging kleinere weggetjes te nemen, vermoedelijk omdat het uitgaat van de maximum snelheid op die weggetjes i.p.v. de haalbare snelheid.
Zo stuurde het apparaat ons bijvoorbeeld over de lengterichting door de Apennijnen heen, over tal van "fietspaden" waar je weliswaar vaak 90 mag rijden, maar waar 30 voor normale stervelingen een meer reeele gemiddelde snelheid is. Een veel snellere route over een grote weg parallel aan de bergen werd door het apparaat niet "gezien".
2. Het apparaat zoekt haar route zo dicht mogelijk op de rechte lijn van start naar bestemming. Het heeft daardoor de neiging om je, als je aan de andere kant van een stad moet zijn, je dwars door die stad heen te sturen in plaats van om de stad heen, ook als er een mooie rondweg is. En dat ligt niet aan het eerstgenoemde probleem, want als je m.b.v. viapunten op zo'n rondweg het apparaat om de stad heen leidt, wordt de reistijd die het aangeeft wel korter.

Al met als is mijn conclusie dat dit apparaat een aardig hulpmiddeltje is, maar dat je wel altijd zelf op de kaart moet blijven kijken.

Ruud de H. 24-07-2011
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

Dec 2010 gekocht type 1490 LMT. Prima apparaat, blue tooth werkt fijn, routeaanduiding op scherm is volledig en duidelijk. Echter heb regelmatig probleem met het vinden van Sateliet. Laatste keer stond ik in Parma-Italie.Auto gehuurd en mijn Garmin 1490 meegenomen, maar apparaat bleef maar steeds hangen op het laatste adres, luchthaven Rotterdam. Anderhalf uur gewacht op sateliet en uiteindelijk toch maar een landkaartje gekocht. Balen als een stekker natuurljk. Weet iemand of dit deel van Italie een zwarte vlek is ?

J Heuts 17-02-2011
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

Geweldig! gemakkelijke bediening, duidelijke display, duidelijke weg aanduiding, satalieten snel gevonden, flitspaal-aanduidnig werkt prima, bluetooth werkt perfect, een telefoon-gesprek is heel goed te voeren zonder storingen, de snelheids aanduiding permanent in beeld is erg handig, als je te hard rijd, word je snelheid met rood aan gegeven, er zit zelfs een hoogte meter op, leuk voor als je in de bergen gaat rijden. Stevige montage materiaal. Het is ook een van de weinige toestellen die de antennekabel voor tmc (file-meldingen) in de stroomkabel heeft ingebouwd, dus geen extra kabel op je voorruit nodig. Kopen mensen!!!!

Rolf V. 17-01-2011
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

Ten eerste is bijgeleverde handleiding heel summier. Ten tweede heb ik hem aangesloten op internet en deels bijgewerkt. Onder andere Nederland bijgewerkt maar hij kent alleen de snelwegen. Verder heb ik er 1 lange rit meegemaakt en reed ik volgens het apparaat meer dan de helft van de tijd naast de snelweg. Kreeg zelfs paar keer melding dat ik terug naar de route moest terwijl ik er op reed. Geen behulpzame helpdesk. Nu al veel te veel tijd kwijt met apparaat.

tutor 19-12-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

sinds kort in bezit van de 1490T. de bevestiging op de voorruit is handig en het apparaat werkt goed en snel, waarvoor ik het gebruik: probleemloos van A naar B. overzichtelijk en prima beeld. het is even wennen aan de bedieningswijze en de damesstem. ik gebruik de netvoedingskabel van mijn vorig systeem (tt one xl).
Kortom: zeer tevreden.

janv01 08-06-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

Mooi apparaat. Hiervoor even een 765T gehad, die niet meer kon worden geupdate omdat het een refurfished model was. Teruggebracht naar de winkel en omgeruild tegen een 1490T. Ik heb de 1490T liever. Dat komt vooral door het grotere scherm. Een uitgebreide test is te vinden op gpsmagazine.com Nadeel tov 765T is geen audio uitgang, geen mp3 speler en geen 3 dimensionale gebouwen. Ik mis dit absoluut niet. Ook de TMC werkt prima. Duurzaamheid heb ik niet beoordeeld. Ziet er stevig uit, maar heb het apparaat nog maar een maand.

gina73 17-02-2010
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

Een paar dagen in mijn bezit en goed uitgeprobeert, ben vol lof over mijn garmin 1490t.
Heeft me tijdens het uitgebreid testen niet een keer in de steek gelaten.
Verder is hij eenvoudig te bedienen etc.

Jan Raven 20-10-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

Aan mijn 2e nuvi bezig. De eerste besteld in juli, viel 3 keer per 100 km uit dus terug
gestuurt.Er was op de site van Garmin ook geen update op dat moment, De 2e ontvangen begin september meteen meegenomen naar Spanje, die viel op de reis zo'n 100 keer uit. Maar weer op internet gekeken en zowaar de software update was er nu wel. daarna
was er niets meer mis met het apparaat.Ik vraag mij af is er wel goed getest, en waarom niet meteen de goede software er op gezet.Kort en goed een
prima systeem met een paar kleine minpuntjes; hij heeft niet altijd in de gaten of je wel of niet op een parralel
weg rijd met dan ook de verkeerde snelheids aanduiding en bij een bluetooth verbinding valt het geluid te veel terug.
Toch een aanrader, een mooi ruim scherm met veel mogelijkheden en veel bedienings gemak.

grenery 29-09-2009
Geschreven voor: Garmin nüvi 1490T

Ik heb de 1490T mee gehad naar het Alpengebied, goede ontvangst,behalve dan in lange tunnels, maar meteen weer ontvangst na de tunnel. Dit in tegenstelling tot de Tom Tom 740T waarbij de ontvangst pas na een uur rijden gang kwam !

Ook de weergegeven max. snelheid op het scherm is heel handig. Bovendien heeft de 1490T een hoogtemeter, die werkelijk bijna perfect werkt in dat Alpengebied, werkt zelfs nog beter dan de hand-held-GPS, zonder te moeten kalibreren. Ook de te maken routes op het apparaat zijn heel handig. Verder zijn de kaarten zeer up-to-date, ook wat betreft POI's ( veel beter dan Tom Tom )Hier kan Tom Tom nog heel wat van leren, ik vind het een top-apparaat, om maar te zwijgen over de goed-functionerende TMC ( TT rekent Eur 9.95 p.m ) Een echte aanrader.