TomTom ONE XL Europe

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 42 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de TomTom ONE XL Europe op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

verbeekrinie 03-08-2013
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Bediening en functioneren is prima. Helaas is de accu een aandachtspunt. Op tijd laden alvorens te vertrekken.
Tijdens vakantie hebben wij lang problemen met het GPS ontvangst gehad. Dit bleek later door de DVD speler van de kinderen te worden veroorzaakt. Stond te dicht bij de navigatie. (Door DVD-speler werd ontvangst verstoord)
DVD speler verder van de TomTom in de auto gelegd en de problemen zijn over.
Doordat wij de TomTom over hebben genomen van familie hebben wij niet de beschikking over een raambeugel. Heb er zelf een gemaakt op het dashboard en deze werkt prima.
Wij zijn tevreden over de functies welke de TomTom aan boord heeft.

ChristaB 07-12-2010
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Echt een vreselijk apparaat. Na het kopen een aantal jaren geleden bleek dat de schijf al vol zat omdat alle kaarten (Europe) in 1 bestand zitten. Dus kon er niets meer bij, zelfs geen kleine updates. Dus moest ik er eerst veel afhalen voordat ik kleine updates kon doen.
Na een half jaar een update proberen te doen. Het ding werkte niet meer, dus gelukkig had ik nog een backup en die teruggezet. Daarna een tijd niet meer geupdate. Toch maar weer gedaan. Software naar 2.6 geupdate. Eindelijk werkte het goed. Maar vandaag weer een update (op de PC) van de software gedaan naar Home 2.7(dit geeft hij automatisch aan). En nu blijk ik niet meer te kunnen updaten naar de Tom Tom.

Vreselijk ding en hij was erg duur een paar jaar geleden. Als je hem een tijdje niet gebruikt en dan aanzet duurt het ongeveer 5 minuten voordat die is opgestart. Dit apparaat is af te raden. Begin er niet aan. Ik ben meer tijd kwijt geweest aan al dat gezeur met software dan de tijd dat ik misschien verdwaald was zonder tom tom.

Piepstra 01-05-2010
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Waardeloos. Het is altijd onduidelijk hoe lang de knop moet gedrukt moet worden om de TomTom in schakelen. Vaak blijft het apparaat bij het opstarten hanen bij de introductiescherm. Na iets meer dan een jaar is de akku helemaal op en kan het apparaat niet meer los worden gebruikt.

peter0139 08-11-2009
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

hoi, ik lees hier helaas allemaal slechte ervaringen over de tt xl

Ik heb de xl nu zo 1,5 jaar in bezit en heb totaal geen problemen. Het apperraat werkt gewoon goed en alles functioneerd zoals het moet.

ik heb verder geen ervaringen met de klantenservice dus daar kan ik niks over zeggen.

De accu word wel iets minder maar welk apperraat heeft dat niet.

groeten peter

Mcgyver1 28-07-2009

---------- update review 28-07-2009 ----------
Na een jaar gebruik van het apparaat is de accu waarschijnlijk stuk. Hij doet het alleen nog maar in de auto of achter de pc. Van tevoren een route plannen valt dus al niet meer tot de mogelijkheden. Helaas heb ik net na het jaar contact opgenomen met Tom Tom. Deze zei dat de garantie, maar een jaar is en het waarschijnlijk op mijn eigen kosten gemaakt moet worden.

Dit is dus een zeer trieste zaak. Accu's verkopen die net na een jaar stuk gaan.

Mijn advies. Koop een navigatiesysteem van een ander merk.

---------- oude review 08-05-2008 ----------
Ben zeer tevreden over one XL Had eerst een Navman, maar de one XL is een verademing t.o.v de Navman. Goed geluid, helder beeld en zeer gebruiksvriendelijk.

Ik heb nog geen problemen met de zuignap van de houder gehad. Maak hem altijd een beetje vochtig en druk hem zorgvuldig tegen de ruit.

Zeer zeker een aanrader!

Pim62 25-07-2009

---------- update review 25-07-2009 ----------
Vraag me niet waardoor, ik weet het niet. Maar zeker niet door de hulp van de helpdesk, want die wisten het niet. Ik ben zelf helemaal opnieuw begonnen, door alles leeg te maken, en vanaf fabrieksinstelling weer opnieuw te beginnen. Geheugenkaart 2 Gb. geformatteerd, alles wat er van Tom Tom op de pc (Vista home premium!)stond verwijderd en weer opnieuw opgestart en geïnstalleerd en nu, eindelijk doet de Tom Tom alles wat ik wil en wat ik erop wilde hebben, van opstart tot afsluitscherm. Zelfs mijn GSM herkent hij nu en kan ik nu eindelijk gebruiken om Quikgpsfix te updaten.

Nu kan ik eindelijk, na meer dan een jaar pielen, een goede waardering geven!

---------- oude review 09-06-2009 ----------
Ben nu achter noch meer problemen gekomen.

Volgens de gebruiksaanwijzing zou er een kompas op moeten zitten. Wat zit erop? Geen kompas. Is volgens weer een zeer ondeskundige helpdesk-medewerker niet meer aanwezig. Op mijn vraag waarom niet,wordt niets vermeld en zelf niet op gereageerd! Er zit bleutooth op, om draadloze evrbindingen te maken. Maar wat schetst mijn verbazing? Mijn gsm Samsung D600 met bleutooth! word niet herkent! Er is een mogelijkheid om afsluitschermen te installeren, maar schijnbaar net niet bij die van mij!

Alles bij elkaar een zeperd van een navigatiesysteem!!!!!!!!

---------- oude review 02-04-2009 ----------
Ik heb hem nu eenmaal, de tomtom one xl europe, maar zal er in het vervolg nooit meer een kopen. Vooral de helpdesk is een grote teleurstelling, een zootje ondeskundige mensen. Ik heb een update-pakket gekocht, waarbij je elk kwartaal een nieuwe kaart kunt updaten. Nou het is mij nog nooit gelukt. zelfs niet met de ondeskundige hulp van de helpdesk en ben er maar mee gestopt. Zonde van het geld! Alleen al de helpdesk inschakelen is een crime!

Dus NOOIT meer een TT. Behalve die in Assen!

H.Aarssen 23-06-2009
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Over mijn Tomtom XL europa ben ik bepaald niet tevreden.
Ik heb hem nu 18 maanden en een hoop ellende.Al heel snel was het geluid stuk, en dat werd door Tomtom goed verholpen.maar na een jaar begon het gedoe, hij blijft in zijn opstartscherm hangen.M.i is de oorzaak de slechte accu die er in zit, als hij niet wordt gebruikt loopt hij snel leeg ( zonder oplaadpunt is hij zowiezo snel leeg,maar als hij dus leeg is en aan de lader/ auto zit wil hij toch niet meer doorstarten, Tomtom adviseerde een diepe format en opnieuw alles instaleren.
dat leek even de oplossing maar nu is het al weer mis, Ik koop nu een ander merk. Ze boden me nog wel een korting op een nieuw aanschaf, helaas maar een model..Ik ben wel klaar met tomtom, jammer want als hij het doet is het een prettig ding in gebruik...

Foeke Boersma 11-06-2009
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Voorgaande review kan ik me absoluut niet in vinden. Bij mij doen alle functies het, incl. het kompas ((zit links onder in het beeldscherm (klein pijltje)). Ook het downloaden (na een mailtje van TT) is een fluitje van een cent (duurt wel een uur, voor alles binnen is en gëinstalleerd), eerst de favorieten veilig stellen).
Foeke

Ton Smaal 31-05-2009

Waardeloos apparaat !!
als ik hem vergelijk met de Garmin Nuvi.
Wil vaak niet opstarten. De touch bediening werkt zeer slecht en is eigenlijk niet te bedienen met mannenvingers.
Heb ook op SD kaart oost europa erbij gedaan, maar dan werkt de Harde schijf niet en alleen alles op de SD is hij zo traag als een slak. De raamsteun is ook veel slechter als die van Garmin.
Mijn advies: koop geen TomTom maar een Garmin Nuvi

Paulus de b 23-03-2009
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Bijna een jaar in bezit. De laatste tijd laat de accu het snel afweten. Je kan hem niet meer zonder voeding aanzetten. Valt wel tegen.
De interne ruimte voor extra stemmen en updates is erg beperkt. Gelukkig kan je, na enig prutswerk met Tomtom en de computer, wel met een SD kaartje de extra info kwijt. Makkelijk is anders. Het opstarten gaat daardoor wel enorm langzaam.
De bleutooth werkt niet samen met mijn nokia, wel met de duurdere modellen. Valt ook tegen. Kijk goed op de lijst van tomtom voordat je de xl one gaat kopen of tt je telefoontoestel ondersteunt.

drSYMBOL 05-03-2009
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Wat een teleurstelling ! Vol verwachtingen heb ik het apparaat aangekocht begin Januari. Sinds gisteren (04 maart) werkt de GPS ontvangst niet meer. Als ik de reacties mag geloven is het een veel voorkomend probleem. Na contact te hebben gehad met de TT helpdesk wijst men resoluut alles van de hand. TomTom heeft serieus te kampen met een intern kwaliteitsprobleem.

Nu maar 21 werkdagen wachten tot het apparaat gerepareerd wordt. Wat een afgang !

Mijn advies, koop deze rommel niet !

jan Belgie 12 15-02-2009
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

heb het toestel al geruime tijd en geen problemen gehad snelle verbinding dankzij quik pix (wel elke week downloaden)het probleem is nu dat hij soms vanzelf opspringt oftewel hoor ik het aan de stem of anders hoor ik het niet en is de batterij plat.heb dit al 4 keer voor gehad op korte tijd.kan iemand me misschien helpen want dit is niet normaal en de garantie is al voorbij.bedankt,groeten,jan

Henri 16-01-2009
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Ik heb ook een TomTom ONE XL Europa gehad om zijn naamsbekendheid. Dit was mijn eerste navigatie systeem die ik een paar weken in mijn bezit heb gehad. Ik las destijds de reviews nog niet op deze site. Wat mij is opgevallen is het feit dat TomTom niet datgene doet wat hij behoort te doen...namelijk fatsoenlijk navigeren. Hij herkende veel wegen niet in Nederland en ook gebeurde het vrij vaak dat hij ineens het signaal van de sateliet kwijt was. Na een minuut of 5 vond ie dan wel weer een sateliet maar goed...wanneer je op de snelweg zit dan zit je hier niet op te wachten aangezien je binnen 5 minuten een afslag kunt missen. De herberekening van een route liet ook lang op zich wachten wanneer je een afslag gemist had. Ook liep hij regelmatig vast waardoor ik mijn TomTom moest resetten, ook niet erg handig dus. Het geluid viel me ook tegen, het klonk vrij hol. Voor mij dus nooit geen TomTom meer. Ik heb daarom na het lezen van de reviews op deze site besloten om een Becker te kopen...duitse degelijkheid. Ik kan jullie vertellen dat dit merk navigatie systeem andere merken ver achter zich laat. Hij is iets duurder dan de TomTom maar wanneer je veiling sites bezoekt dan is de kans vrij groot dat je er toch wel goedkoop één kunt kopen. Dit is mij ook gelukt betreffende de Becker 7928. Voor mij dus nooit geen TomTom meer...ongeacht het type.

nannie 05-01-2009
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Ik beb mijn tom tom one europa nu 2 jaar in mijn bezit,en mijn tom tom geeft bij het opstarten aan dat hij geen kaart herkent terwijl mijn sd kaarter er toch inzit.
vervolgens gaat hij niet meer uit mbv. de aan/uit knop en ben ik genoodzaakt om dit middels de resetknop te doen.
De kaart mbv van een backup via mijn computer weer opgeladen maar helaas dit mocht niet baten. Vervolgens volgens de gebruiksaanwijzing alles nog maar een keer gereset maar helaas.
Mijn tom tom one is niet meer te gebruiken na 2 jaar

patrick W 22-12-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

een paar dagen geleden gekocht en ik moet zeggen, prima ding. simpel menu,duidelijk scherm. Wat beloofd wordt komt uit. Na eerst een standaardnavigatiesysteem van Renault te hebben gebruikt (2003) is dit een verademing

Axel 20-12-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Sinds juli dit jaar heb ik de tomtom in gebruik. De eerste keer dat ik over de grens kwam begonnen de problemen. Je rijdt op een weg en plotseling raakt de tomtom compleet van de weg. Dit is constant het geval. Advies: Zet dat ding uit en neem kaartmateriaal mee als je naar het buitenland gaat. Gelukkig heb ik dit probleem tot nu toe alleen in het buitenland gehad.

Verder is het verschillende keren voor gekomen dat het apparaat plotseling uitvalt en niet meer aangaat. Oplossing: resetten (maar toch lullig als je in het buitenland op de snelweg rijdt). Verder is de zuignap niet betrouwbaar, het komt reglematig voor dat deze van de vooruit afvalt, op het dashboard knalt en uitspringt.

En tot slot kan het soms tientallen minuten duren voordat de tomtom signaal heeft. Record: > 1 uur.

Positieve punten:
- de snelheid waarmee een nieuwe route berekend wordt.
- makkelijke en duidelijke bediening
- de van te voren geinstalleerde flitspaallocaties
- de diversiteit aan bedieningsmogelijkheden
- in Nederland ben ik tot nu toe na altijd goed aangekomen.

Conclusie: deze tomtom heeft mij veel irritaties bezorgd. Als ie werkt is het een juweeltje, maar heb grote vraagtekens of ie 100% in orde is (namelijk erg veel klachten gelezen, gehoord en meegemaakt). Daarom orienteer je goed als je deze tomtom wilt aanschaffen. Mijn tomtom gaat in ieder geval terug naar de winkel...

stomstom 29-11-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Heb mijn tom-tom zo'n jaar geleden gekocht..
was er in eerste instantie best tevreden mee..totdat hij zo'n anderhalf maand geleden er gewoon mee nokte..
en telkens als ik hem nu aanzet kom ik niet verder dan het aanvangscherm..hij slaat dan kompleet vast..aansluiten op de computer heeft geen enkel nut want dan doet hij het eenmalig en daarna exact hetzelfe probleem..levensduur van de batterij was ook al niet geweldig meer..na een dag aan de oplader was hij na een half uur weer kompleet leeg..pas op dus..lang niet zo betrouwbaar als ze zeggen..!!..
Verder een prima apparaat..het werkt alleen niet..:P..

ksm 15-11-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Dat Nederlanders Nederlandse producten willen kopen, okee, ik ben er ten slotte ook ingetuind.
Het is rommel. Advies dus niet kopen!
De zuignap werk niet meer
De USB aansluiting is van koper, maar zo slecht dat regelmatig de voeding niet meer werkt. Geen voeding dus na 3 uur is de batterij leeg.
Ook het koper van de TMC aansluiting is slecht.
Trouwens de TMC werkt vaker niet dan wel. Het verstrekte advies software updates uitvoeren helpt niet.
Dus als je een PrutPrut (TomTom) in de auto hebt, moet je niet vergeten een wegen- en een stratenkaart mee te nemen.

de Fries 21-10-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Net in gebruik, maar het lijkt een prima navigatiesysteem. Makkelijk te bedienen en veel mogelijkheden.

Ben een paar keer bewust verkeerd gereden,maar hij zoekt razendsnel een nieuwe route.

Wat wel opvalt is dat hij de korte afstanden van een paar kilometer, van huis naar een ander adres, erg royaal inschat. Later blijkt de aankomsttijd veel eerder te zijn. Meer mensen opgevallen?

Verder maakt het toestel een zoemend geluid, een hoge pieptoon, als hij is ingeschakeld. Gelukkig hoor je hier tijdens het rijden niets van door andere geluiden.

Mc2 30-09-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Top apparaat. Heb nog getwijfeld over TMC en HD Traffic. HD helemaal geen optie daar het abonnement in mijn ogen veel te duur is. Tevens zijn beide filebronnen bijna altijd oninteressant daar bijna altijd aansluiten in de file het snelst is in onze kleine kikkerland. Zowiezo als je de rivieren over moet, moet je toch weer de snelweg op. Houder werkt ook perfect maar ik ga hem netjes op een standaard vast op dashboard monteren. Vergeet niet een backup te maken op je pc. Al die negatieve verhalen over Tom Tom zijn in mijn ogen nergens op gestoeld.

MEL175 05-09-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Wat een fantastisch apparaat! Helemaal niet moeilijk op te starten! Groot scherm, goed te zien! Geluid is prima!Alleen jammer dat het geen rekening houdt met eventuele stoplichten...een route kan dus zo 20 min. langer duren dan aangegeven op je Tomtom!

radlab 11-08-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Heb lang getwijfeld tot in de winkel maar toch voor TT gekozen. Heb er geen spijt van. Doet wat hij/zij moet doen, vindt zeer snel een sateliet (binnen 10 sec) berekent heel snel een alternatieve route als je bewust of per ongeluk verkeerd rijdt. Uit de doos kun je het apparaat gelijk gebruiken, en nadat ik hem had aangesloten op de computer kreeg ik de laatste kaartversie binnen 8.010. Als ik dan toch iets nega tiefs moet melden dan is het het feit dat en rotonde rechtdoor vaak toch 3/4 is of omgekeerd. Dus met name op rotondes goed opletten, verder niets dan lof.
Heeft ons deze vakantie in frankrijk overal gebracht waar we wilden zijn.

Bart12345 10-08-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Dit is dus mijn 3de (!) TTM. De eerste ingeruild omdat die niet geheel voldeed (ONE). De 2de verloren (710). Heb nu een ONE xl sinds een paar maanden. Ik heb enkele maanden gewacht met het schrijven van een recentie, om te zien hoe de duurzaamheid is. Zijn er storingen?

Zowel de duurzaamheid als de beeldkwaliteit is vooruit gegaan. Geen storingen en het satellietsignaal wordt na een minuut of 2 opgepakt. Auto betreft een Porsche 911 in 996 uitvoering. Weet niet of de auto wartmtewerend glas heeft, maar het werkt!

Kortom: prima apparaat, prijs valt alleszins mee en met de ONE xl heb je prima prijs-kwaliteit verhouding. Vormgeving ook beter tov voorgaande modellen, want gelukkig hebben ze de bolle vormgeving afgeschaft.

Van Hecke Ivan 27-06-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Slechte ervaring met telenet in verband met installatie
verkeersinformatie
Tom Tom verkeersinformatie enkel via mobistar en proximus, zeker niet via telenet, telenet maakt gebruik van Mobistar maar werd niet in het pakket TOM Tom opgenomen of geconfigureerd.
Een hele pospas om dat te achterhalen, de een weet van de andere niet.
Wanneer je de Gsm diensten van telenet gebruikt zal je moeten overschakelen naar Mobistar of Proximus, wil je de verkeersinformatie ontvangen op je TomTom
Groeten
Yvan

yedi64 04-06-2008
Geschreven voor: TomTom ONE XL Europe

Ik heb met deze TomTom vorige zomer in Engeland rondgereden en zelfs het rijden aan de linkerkant begreep hij! We hebben hem toen ook ingesteld op miles en dat werkte ook prima.
Wat minder leuk is, is dat ie nu voor de tweede keer geen beeld meer heeft en niet meer aan de praat te krijgen is. Het lijkt wel alsof we hem via de sigarettenaansteker opgeblazen hebben. De eerste keer teruggeweest naar de winkel waar die keurig is gemaakt. Omdat we toen ook de bon hebben ingeleverd en nu weer hetzelfde probleem hebben, ligt onze Eva (dat is de stem die wij gerbuikten) hulpeloos in de kast.
Wat ik ook minder vond was dat we meestal al zo'n 5 minuten aan het rijden waren voordat ie ontvangst had. Nou, 5 minuten is best een lange tijd (kijk maar eens waar je bent als je 5 min. gereden hebt). Genoeg tijd om de weg kwijt te raken. Misschien ligt dat aan mijn autoramen maar dat is toch wel een tegenvaller.